Want? Je had geen kansen tegen Benfica? Haal je CL heb je gewoon 3 dagen rust.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 10:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de grootst mogelijke flauwekul.
Zijn onderzoek ging over heel Europa, niet alleen de eredivisie, de selecties zijn in het algemeen wel breder geworden en als je daar niet aan mee doet heb je een probleem als club, je weet dat je een x aantal wedstrijden moet spelen.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 10:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat verandert weinig, want je wisselt nog altijd niet je hele team. En daarbij zijn selecties kwalitatief helemaal niet breder dan een paar jaar terug. Ik zou bijna het tegendeel willen beweren voor het gros van de eredivisie clubs t/m de subtop van Europa.
Het is ook een misverstand dat het alleen om lichamelijke belasting gaat. Het zit hem ook in de mentale belasting en die heeft ook veel impact in hoe je een wedstrijd start en wat je kunt leveren. Zeker tijdens een Europese wedstrijd kan het zomaar zijn dat je met een invalbeurt van 20 minuten aan het einde, 2 dagen later nog niet scherp genoeg bent om 100% te geven.
En nu gaan er vast weer allerlei zijlijn-roeptoeters zeggen dat je dan niet geschikt bent voor topsport, maar het zijn onderzoeken onder topsporters die dat aantonen.
Ik vind het altijd wel interessant hoe het kan dat een team conditioneel het niet kan bolwerken en bijvoorbeeld Ajax er geen moeite mee lijkt te hebben om fysiek 2x per week te gaan spelen. Los van concentratie die ze niet altijd kunnen opbrengen.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 10:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat verandert weinig, want je wisselt nog altijd niet je hele team. En daarbij zijn selecties kwalitatief helemaal niet breder dan een paar jaar terug. Ik zou bijna het tegendeel willen beweren voor het gros van de eredivisie clubs t/m de subtop van Europa.
Het is ook een misverstand dat het alleen om lichamelijke belasting gaat. Het zit hem ook in de mentale belasting en die heeft ook veel impact in hoe je een wedstrijd start en wat je kunt leveren. Zeker tijdens een Europese wedstrijd kan het zomaar zijn dat je met een invalbeurt van 20 minuten aan het einde, 2 dagen later nog niet scherp genoeg bent om 100% te geven.
En nu gaan er vast weer allerlei zijlijn-roeptoeters zeggen dat je dan niet geschikt bent voor topsport, maar het zijn onderzoeken onder topsporters die dat aantonen.
Als je CL speelt is die rust natuurlijk het beste verdeeld over de week. Dat is een factor die je niet moet onderschatten. Zeker als je op woensdag mag is het optimaal.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 10:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel interessant hoe het kan dat een team conditioneel het niet kan bolwerken en bijvoorbeeld Ajax er geen moeite mee lijkt te hebben om fysiek 2x per week te gaan spelen. Los van concentratie die ze niet altijd kunnen opbrengen.
Relatief gezien heb ik het idee dat Ajax vrij weinig (spier)blessures heeft in tijd van Ten Hag. Dan ben ik benieuwd wat Ajax anders doet dan bijvoorbeeld PSV of andere clubs.
PSV heeft niet eens rust tussen Monaco en ajax uit en dan verwacht je dat PSV daar gaat winnen, hahahahahquote:Op woensdag 20 oktober 2021 06:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Een donderdagavondwedstrijdje tegen de nr. 10 van de Franse competitie een zware wedstrijd. Wat?
Leuk weetje: verschil in omzet tussen PSV en Ajax is absoluut en relatief gezien kleiner dan tussen Ajax en BVB. Buiten dat is PSV over de afgelopen 15, 29 en 36 jaar verreweg de best presterende club van Nederland (met dank aan @:psvcl voor de data) en hebben ze in de competitie vaker van Ajax gewonnen in de Arena dan andersom.
PSV is het aan zijn stand dus verplicht met een ruime overwinning terug baar huis te keren. Sowieso zijn de spelers met dank aan het wisselbeleid van Schmidt ook gewoon superfris.
Waarom reageer je op dven die denkt dat een verschil van "17 tegenover 220" relatief en absoluut groter is dan "220 tegenover 420"quote:Op woensdag 20 oktober 2021 11:30 schreef PSVCL het volgende:
[..]
PSV heeft niet eens rust tussen Monaco en ajax uit en dan verwacht je dat PSV daar gaat winnen, hahahahah
'we'quote:Op woensdag 20 oktober 2021 11:38 schreef GGMM het volgende:
Nu opeens is rust wel een dingetje
Na Schalke destijds moesten we maar niet zeuren
Die man spoort niet.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 11:37 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Waarom reageer je op dven die denkt dat een verschil van "17 tegenover 220" relatief en absoluut groter is dan "220 tegenover 420"
Die denkt vast ook dat een leeftijdsverschil van 22 tegenover 30 groter is dan 14 tegenover 22. Wat een viespeuk.
Jongen maak je wat druk. Dit zijn totaal andere wedstrijden... is altijd zo. Herr Schmidt zal vast en zeker wel wat verzinnen. De euforie kan ook in het nadeel van Ajax gaan werken.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 11:39 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Die man spoort niet.
PSV speelt donderdagavond, vrijdag is een uitloop dag, zaterdag de voorbereiding op zondag..
Ze hebben dus geen fatsoenlijk herstel tussen de twee wedstrijden en dan ook nog eens uit in vol arena waar de stemming op zn best is na gister.
Hoop dat het bij 2-0 blijft ofzo.
Dik zijn is een keuzequote:Op woensdag 20 oktober 2021 11:40 schreef Gutanoth het volgende:
Zie je GGMM al in zijn ajaxshirtje en 60 kilo overgewicht mee rennen op de toekomst?
in zekere zin is dat ook jaquote:Op woensdag 20 oktober 2021 11:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dik zijn is een keuze
~ Gutanoth
'de mensen' , lol.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 11:41 schreef GGMM het volgende:
[..]
We, de mensen op dit forum.
Geen idee wat je hier probeert
Indekgenotquote:Op woensdag 20 oktober 2021 11:39 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Die man spoort niet.
PSV speelt donderdagavond, vrijdag is een uitloop dag, zaterdag de voorbereiding op zondag..
Ze hebben dus geen fatsoenlijk herstel tussen de twee wedstrijden en dan ook nog eens uit in vol arena waar de stemming op zn best is na gister.
Hoop dat het bij 2-0 blijft ofzo.
Die Ajax zelf overigens ook niet had na Heerenveen-uit richting gisterenquote:Op woensdag 20 oktober 2021 10:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Want? Je had geen kansen tegen Benfica? Haal je CL heb je gewoon 3 dagen rust.
Ik hoor hier niet bij hoor.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 11:38 schreef GGMM het volgende:
je leest niet goed, hij heeft het over omzetquote:Op woensdag 20 oktober 2021 11:37 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Waarom reageer je op dven die denkt dat een verschil van "17 tegenover 220" relatief en absoluut groter is dan "220 tegenover 420"
Die denkt vast ook dat een leeftijdsverschil van 22 tegenover 30 groter is dan 14 tegenover 22. Wat een viespeuk.
Ik distantieer me van iedereen die de noodzaak van 'rust' bagatelliseert.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 11:38 schreef GGMM het volgende:
Dven kan gewoon niet rekenen.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 11:37 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Voor 90% van de mensen met overgewicht is dat ook zo.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 11:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dik zijn is een keuze
~ Gutanoth
Dat is mijns inziens het allerzwakste punt juist van Schmidt, die verzint één keer iets en dat is dan het Grote Plan voor het hele seizoen. Het is echt een belabberde tacticus.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 11:41 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jongen maak je wat druk. Dit zijn totaal andere wedstrijden... is altijd zo. Herr Schmidt zal vast en zeker wel wat verzinnen. De euforie kan ook in het nadeel van Ajax gaan werken.
Ik pieker me nog steeds suf waarom relatief 17-220 (13x) NIET een groter verschil zou zijn dan 220-420 (minder dan 2x) en eveneens absoluut (203 tegenover 200)quote:Op woensdag 20 oktober 2021 11:37 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |