Mijn top 12 is als volgt:
1. Celester
Ik ben zo’n fan van Celester! Er is echt niks in mij wat haar niet leuk vindt. Ze doet me erg denken aan Klaasje, maar is toch weer een heel ander type. Ik vind dat ze heel erg zichzelf is en het feit dat ze nog vrij weinig ervaring heeft maar toch met kop en schouders uitsteekt boven een aantal meer ervaren kandidaten zegt me wel wat. Ze lijkt me een harde werkster die alles rondom K3 binnen de kortste keren oppakt, nooit klaagt om het vroege opstaan en de 9 shows per weekend, en ze heeft een fijne, zachte uitstraling waar kinderen zich in kunnen herkennen. I love Celester!
2. Manou
Vorige week had ik nog niks met Manou, maar dat komt ook gewoon omdat ik Madelon van K2 zoekt K3 hoor praten als ik mijn ogen dichtdoe. Maar wat is ze goed en talentvol. Als er om wat voor situatie dan ook nú een vervanger voor Klaasje klaar moet staan denk ik dat Manou de veiligste optie is. Dit is iemand die echt nog wel 10 jaar K3 wil gaan doen.
3. Amy
Sinds haar auditie heb ik een zwak voor Amy. Ze doet me denken aan Kathleen, Josje (pre-2020) en Klaasje tegelijk, alsof je zowel de kwaliteiten als de minpuntjes in een persoon hebt gecombineerd. Amy voelt denk ik vooral heel vertrouwd. Wel denk ik dat ze in de gevarenzone zit omdat ze zeker niet de beste zangeres is, maar ook een Vlaams meisje en daardoor een mindere kanshebber.
4. Luca
Van alle jongens vind ik Luca het leukst en ook de meeste persoonlijkheid hebben. Ik denk dat het met hem echt lachen gaat zijn, samen met Marthe en Hanne. Het worden gewoon dikke vrienden, dat zie je nu al. Wel vind ik dat Luca echt al wel wat steken heeft laten vallen. Hij is vaak zijn tekst kwijt geweest, acteert niet bepaald op een K3 manier en is in zowel deze als de vorige aflevering redelijk labiel gebleken. Maar ik vind hem leuk.
5. Giana
Nu Giana geen bedreiging meer vormt vind ik haar niet zo erg meer. Ze is echt een heel bang en onzeker meisje eigenlijk, waarvan ik me afvraag of ze wel op de juiste plek zit. Ze is goed, ze heeft niks verkeerd gedaan, maar top kunnen we het ook niet noemen. Ik vind het leuk dat ze heeft laten zien dat ze helemaal niet zo arrogant is als ze bij de audities leek.
6. Chanel
Ik was groot fan van Chanel, maar eigenlijk was ze echt niet goed. Het verbaast me dat ze haar niet hebben laten gaan en Babette bijvoorbeeld wel. Ik heb Babette de hele aflevering lang niks verkeerd zien doen. Of gaat het dan toch om het meer diverse plaatje en Chanel tot aan de finale naar voren pushen, zeker nu Jemaima eruit ligt. Het zou me niks verbazen, maar ik vind het wel jammer.
7. Diede
Diede had een stukje hoger gestaan als ik niet teleurgesteld was in haar aanpak van de kritiek die haar kant op komt om haar hele Zwarte Pieten carrière. Ik heb er begrip voor dat vrijwel de meeste mensen vroeger geen idee hadden van de ernst van de situatie rondom Zwarte Piet, dus ook de (toen minderjarige) Diede niet. Maar ze is er al door zo veel mensen op aangesproken, en in plaats van dat ze haar excuses aanbiedt, de videos verwijdert of zelfs al een dsiclaimer toevoegt dat ze dat nu niet meer zo zou doen, blokkeert ze de mensen die haar daarop aanspreken. Dat vind ik kinderachtig en helemaal niet passen binnen het imago van K3. Dat speelt ook mee. Want verder is ze een geweldige kandidaat en doet ze het echt enorm goed.
8. Remi
Vandaag zag ik het voor het eerst. Remi tussen twee meisjes. En dat klonk goed, en was heel leuk. Hij heeft de juiste lengte ervoor en MaMaSé! klonk met Remi niet gekker dan wanneer het met drie meisjes was geweest. Het enige is dat ik hem gewoon nog steeds geen leuk type vind voor tussen Hanne en Marthe. Ik vind dat hij geen star quality heeft en dat hij saai is om naar te kijken. Maar het is nu al een stuk beter.
9. Justine
Helaas heeft Justine maar weinig van zichzelf kunnen laten zien. Haar auditie vond ik erg leuk, maar ik kan niet zeggen dat ik bij de bootcamp veel over haar te weten ben gekomen of zo. Ik snap wel dat de kinderen haar leuk vonden, maar ik snap vooral dat de kinderen allemaal achter de langste rij wilden gaan staan. Ik begrijp dat Justine dit niet helemaal leuk vond, maar goed, een golden ticket is mooi meegenomen. Hopelijk zien we wat meer van haar bij de studioshows. Ik verwacht wel dat ze er snel uit ligt.
10. Julia
Wat mij betreft nog steeds de grootste kanshebber, maar nog steeds niet in mijn lijstje favorieten. Ik vind haar zo brutaal en luid, en eigenlijk heeft ze iets wat helemaal niet zo fijn en kindvriendelijk voelt. Dat geruzie over haar gesnurk was iets waar ik me heel erg aan ergerde, al ging het onderwerp natuurlijk nergens over, en ook de ruimte die ze nam bij het vragenspel in K2 zoekt mee… Zij moet echt even gaan dimmen als zij wil dat ik haar nog echt leuk ga vinden. Maar tja, wat ze al zeiden, ze danst een beetje als Klaasje. En ze heeft ook iets van Klaasje weg. Een perfecte vervangster.
11. Kato
Ik vind Kato niet goed zingen, niet goed dansen, geen uitstraling hebben en een veel te oude uitstraling hebben voor K3. Ik zie dit totaal niet voor me. Het enige moment waarop ik haar eventjes leuk vond was bij het acteren met Jacques Vermeire. Dit deed ze toch wel goed. Maar daar houdt het dan verder ook wel mee op.
12. Dirk
Ik heb gewoon geen beeld van Dirk. Hij bestaat gewoon. Hij doet niks fout. Maar ik word niet blij van hem. Ik heb er echt niks mee. Sorry, Dirk.
En de afvallers, daar heb ik ook nog wat over te zeggen natuurlijk:
Jemaima:
Ik vind het heel, héél jammer dat mijn grote favoriet Jemaima eruit ligt. Ik ben echt bijzonder teleurgesteld, maar we kunnen niet anders dan zeggen dat het terecht was. Aan haar zangtalent heeft het niet gelegen, ook niet aan haar energie of uitstraling, maar als je teksten niet kunt onthouden en zowel bij de repetities als bij de toonmomenten gaat dit niet, tja… Dan lig je eruit. Hoe leuk en hoe populair je ook bent. Maar ik baal wel. Het had zo leuk kunnen zijn.
Babette:
Dit begrijp ik niet. Babette hebben we de hele aflevering lang amper gezien en de momenten waarop ze wel in beeld was deed ze niks waarvan ik kon zeggen dat het niet goed was, of niet K3 genoeg. Vorige week stond iedereen bij haar auditie nog te dansen, en nu ligt ze er opeens uit. Heel erg jammer.
Elise:
Eerlijk gezegd vond ik al dat Elise een erg hoge score had gekregen bij haar auditie en had ik haar golden ticket niet zien aankomen, maar ik was wel aan haar gewend geraakt en zag het uiteindelijk ook wel voor me, Elise tussen Hanne en Marthe. Maar ja, spetterend was niet niet allemaal tijdens de bootcamp. Zij is de enige waarvan ik zoiets heb van “het is beter zo”, al klinkt dat misschien een beetje dramatisch. Maar goed.
Wat zijn jullie meningen over de kandidaten en afvallers?