abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:56:13 #1
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_201735082
Beterschap LeSage.
If you can dream it, you can do it...
pi_201736133
@Cathmar wat balen voor haar (en voor jou) hopelijk niet al te veel klachten.

@LeSage beterschap
pi_201736889
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 23:52 schreef hilliebillie het volgende:
@:cathmar wat balen voor haar (en voor jou) hopelijk niet al te veel klachten.

@:lesage beterschap
Dank je! Het is gewoon sneu. En wel duidelijk meer klachten dan de eerste keer. Als groot gezin is het ook echt stressvol, vind ik. Om het weer de deur uit te krijgen zonder dat iedereen het krijgt.
Met een meidenkwartet
pi_201736950
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 06:04 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Dank je! Het is gewoon sneu. En wel duidelijk meer klachten dan de eerste keer. Als groot gezin is het ook echt stressvol, vind ik. Om het weer de deur uit te krijgen zonder dat iedereen het krijgt.
Ja dat zal inderdaad een uitdaging zijn. Hopelijk gaan de klachten gouw over en blijft de rest vrij van Corona :*
  woensdag 13 oktober 2021 @ 08:15:05 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_201737379
Sterkte ermee, Cathmar!
in de haak.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 08:25:07 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201737442
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 06:04 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Dank je! Het is gewoon sneu. En wel duidelijk meer klachten dan de eerste keer. Als groot gezin is het ook echt stressvol, vind ik. Om het weer de deur uit te krijgen zonder dat iedereen het krijgt.
Ai, wat een ellende, beterschap en sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201737476
Sterkte Cathmar, wat balen zeg!

Zo, we hebben weer stroom hoor, stop de noodhulp. Ook alle netwerken lagen eruit dus niet bereikbaar.
Om 00:30 floepte het licht aan.

Pasta laten bezorgen, kaarsjes aan, met kinderen in het donker gelopen met zaklampen. Vroeg naar bed met e reader. Was best fijn zo. :)
pi_201737971
Gelukkig was de e-reader opgeladen @exode ;).

@Cathmar, wat een pech -O-. Sterkte, lijkt me inderdaad enorm stressvol. Zijn de oudsten gevaccineerd? Niet dat je dan niet ziek kan worden, maar dan hoeven ze iig niet strikt in isolatie.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201738050
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:13 schreef Phaidra het volgende:
Gelukkig was de e-reader opgeladen @:exode ;).

@:Cathmar, wat een pech -O-. Sterkte, lijkt me inderdaad enorm stressvol. Zijn de oudsten gevaccineerd? Niet dat je dan niet ziek kan worden, maar dan hoeven ze iig niet strikt in isolatie.
Haha, ja, verloofde zat te puzzelen met een camping lantaarn. Nog een gasbrander met lamp naar de buren gebracht, die hadden niets in huis wat licht geeft zonder elektra. Leve onze campingspullen.

Vannacht wel alles in de oplader gehangen, het was een tijdelijke fix, dus wie weet hoe lang het goed gaat.

Voor ons was de eerste keer, voor een straat verderop al de derde keer in een maand tijd.

Er waren ook restaurants die maaltijden naar de verpleeghuizen zijn gaan brengen O+
pi_201738107
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:13 schreef Phaidra het volgende:
Gelukkig was de e-reader opgeladen @:exode ;).

@:Cathmar, wat een pech -O-. Sterkte, lijkt me inderdaad enorm stressvol. Zijn de oudsten gevaccineerd? Niet dat je dan niet ziek kan worden, maar dan hoeven ze iig niet strikt in isolatie.
Mijn drie jongsten zijn 11, 8 en 8. Die van 11 heeft het dus de andere twee moeten thuis blijven. Oudste is 14 en is op school of op haar kamer.
Met een meidenkwartet
pi_201738181
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 09:25 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Mijn drie jongsten zijn 11, 8 en 8. Die van 11 heeft het dus de andere twee moeten thuis blijven. Oudste is 14 en is op school of op haar kamer.
Ah, ik twijfelde van je dochter van 11 nou net wel of net niet gevaccineerd kon zijn. Rot zeg. Gelukkig kan de oudste wel naar school!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201738233
Ik denk trouwens dat ik maar 4 films met Kate Winslet heb gezien. Valt me tegen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201738295
Ik kan The Holiday overigens amper kijken vanwege Jack Black, ik vind dat zo'n slechte acteur. Ik irriteer me echt aan hem.
pi_201738320
Ik heb het toch eens geteld en kom op dertien Kate films. Valt me eigenlijk tegen.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 09:47:47 #15
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201738335
Oja, The Holiday is ook met Kate!

Jude Law ^p^
  woensdag 13 oktober 2021 @ 10:05:14 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201738521
Ik alleen Titanic en Finding Neverland.
KuikenGuppy
pi_201739015
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 08:28 schreef exode het volgende:
Sterkte Cathmar, wat balen zeg!

Zo, we hebben weer stroom hoor, stop de noodhulp. Ook alle netwerken lagen eruit dus niet bereikbaar.
Om 00:30 floepte het licht aan.

Pasta laten bezorgen, kaarsjes aan, met kinderen in het donker gelopen met zaklampen. Vroeg naar bed met e reader. Was best fijn zo. :)
We hadden tijdje geleden voor het eerst sinds we hier wonen stroomuitval. In de stad kwam dat regelmatig voor maar hier nog helemaal niet.
L vond de stroomuitval super interessant. We zijn het hele huis door geweest om te kijken wat het allemaal niet doet zonder stroom en welke dingen wel. Deze lamp doet het niet, deze wel, de tablet doet het wel en de tv niet.

Ik zag ineens wel het voordeel van de thermoskan met heet water ten opzichte van een heetwaterkraan die op mijn verlanglijstje staat. Ik kon nog thee zetten.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:36:04 #18
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201739386
Dat is dan het voordeel van gas toch, als je alles op stroom hebt zit je met je er met je thermoskan ook niet echt warmpjes bij...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201739547
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:36 schreef oh-oh het volgende:
Dat is dan het voordeel van gas toch, als je alles op stroom hebt zit je met je er met je thermoskan ook niet echt warmpjes bij...
Dat is waar. Mijn kokendwaterkraan zou inderdaad gauw leeg zijn, maar ik kan wel gewoon koken op gas ^O^
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_201739612
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:36 schreef oh-oh het volgende:
Dat is dan het voordeel van gas toch, als je alles op stroom hebt zit je met je er met je thermoskan ook niet echt warmpjes bij...
Extra reden om snel een inzethaard te laten plaatsen, kunnen we weer fikkie stoken om warm te blijven.
Wij koken overigens op inductie maar onze campingspullen staan in de schuur waaronder een keukentje en gasfles, we will manage.

Bijzondere is ook dat alle wijken die eruit lagen van de gemeente als eerste van het gas af moeten. De elektra is echter echt verouderd hier, oude aansluitingen en oude kabels. Wie weet, een wake up call voor de gemeente.

Onze diensten lagen er ook volledig uit in de omgeving, want onze kasten hebben toch echt stroom nodig om te funcioneren. Ik zag de klachten binnenkomen en dacht 'Uh, maar je tv doet het toch niet zonder stroom?'
pi_201739630
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:36 schreef oh-oh het volgende:
Dat is dan het voordeel van gas toch, als je alles op stroom hebt zit je met je er met je thermoskan ook niet echt warmpjes bij...
De thermoskan was vol :) De heetwaterkraan van de buren was gebruikt voor de afwas om er daarna achter te komen dat de stroom was uitgevallen. Ik was iig blij met mijn thermoskan heet water.

Koken op gas is bij stroomuitval ook handig maar dan moet je het gas wel aan kunnen steken. Ik kwam erachter dat de aansteker leeg was en ik weet dat ik ergens lucifers moet hebben alleen waar? Niet meer in de keukenla omdat ik dat te gevaarlijk vond met peuter en blijkbaar te goed opgeruimd.
Gelukkig begon onze stroomuitval niet savonds want kaarsen aansteken is ook een uitdaging zonder aansteker/lucifers.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 13-10-2021 12:01:00 ]
pi_201739639
Maar morgen is het feest, 12,5 jaar in dienst en iedereen uit het team komt morgen naar kantoor. Ook die eigenlijk vrij zijn en dat vind ik al feest genoeg. Zo lief. We gaan borrelen etc, wel buiten want we hebben 2 QR code weigeraars. (borrelen is buiten kantoor)

En over mijn cadeaus zijn ze geheimzinnig aan te doen :D
pi_201739749
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:49 schreef exode het volgende:
Onze diensten lagen er ook volledig uit in de omgeving, want onze kasten hebben toch echt stroom nodig om te funcioneren. Ik zag de klachten binnenkomen en dacht 'Uh, maar je tv doet het toch niet zonder stroom?'
Een laptop kan wel zonder stroom. Ik merkte de stroomuitval als eerste doordat het internet op mijn laptop ineens weg was en zat alweer te mopperen op de internetprovider. Ik wilde zoals altijd switchen naar het netwerk van de buren maar alle wifisignalen waren weg. Het duurde even voordat het lampje ging branden :|W
pi_201739956
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:00 schreef Elleska het volgende:

[..]
Een laptop kan wel zonder stroom. Ik merkte de stroomuitval als eerste doordat het internet op mijn laptop ineens weg was en zat alweer te mopperen op de internetprovider. Ik wilde zoals altijd switchen naar het netwerk van de buren maar alle wifisignalen waren weg. Het duurde even voordat het lampje ging branden :|W
Ik zat middenin een zin in een videomeeting toen het licht begon te knipperen en ineens uitging. Alles knalde er meteen uit.

Je merkt wel meteen hoeveel buren VF en Ziggo hebben. Ik was een soort van extra helpdesk. Maar alle netwerken lagen er meteen uit, ook KPN en T Mobile. Geen stroom, geen bereik.
Ik had 3G als ik in het park bij het gemeentehuis ging staan. Dus vanaf daar alle meetings afgezegd en eten besteld :P

Ik vond het wel wat hebben, rondlopen in het donker, geen lichtvervuiling, overal kaarsjes aan.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:05:24 #25
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201741255
Tja wij hebben geen gas. Heeft genoeg voordelen. Waarvan ¤0 energie betalen terwijl de prijzen de pan uit rijzen er nog maar eentje is. Een stroomstoring duurt gemiddeld genomen niet zo lang dat het een mega issue is.

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 13-10-2021 14:48:40 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201741325
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:05 schreef laziness het volgende:
Tja wij hebben geen gas. Heeft genoeg voordelen. Waarvan ¤0 energie betalen terwijl de prijzen de pijn uit rijzen er nog maar eentje is. Een stroomstoring duurt gemiddeld genomen niet zo lang dat het een mega issue is.
Ik zou best over willen naar gasloos, dat kost ons echter 30.000 Euro. Zo graag wil ik het ook weer niet.

Wie weet komen er binnenkort zonnepanelen, die moeten echter redelijk ongunstig geplaatst worden omdat ze aan de voorkant van ons huis niet mogen. En het is de vraag of onze uitbouw de draagkracht ervoor heeft.
pi_201741565
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:18 schreef exode het volgende:

[..]
Ik zat middenin een zin in een videomeeting toen het licht begon te knipperen en ineens uitging. Alles knalde er meteen uit.

Je merkt wel meteen hoeveel buren VF en Ziggo hebben. Ik was een soort van extra helpdesk. Maar alle netwerken lagen er meteen uit, ook KPN en T Mobile. Geen stroom, geen bereik.
Ik had 3G als ik in het park bij het gemeentehuis ging staan. Dus vanaf daar alle meetings afgezegd en eten besteld :P

Ik vond het wel wat hebben, rondlopen in het donker, geen lichtvervuiling, overal kaarsjes aan.
Het gebied was hier iets kleiner dus het mobiele netwerk deed het wel en ons internet waarschijnlijk gewerkt als het modem het had gedaan want de wijkcentrale van onze provider viel net buiten de stroomstoring, die van ziggo niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:05 schreef laziness het volgende:
Tja wij hebben geen gas. Heeft genoeg voordelen. Waarvan ¤0 energie betalen terwijl de prijzen de pijn uit rijzen er nog maar eentje is. Een stroomstoring duurt gemiddeld genomen niet zo lang dat het een mega issue is.
Daar verkijk je je op ben ik bang, de stroomprijs zit gekoppeld aan de gasprijs dus als de kosten voor gas stijgt gaan de stroomkosten ook omhoog.
pi_201741589
Stroom is hier zo'n beetje gratis. Aangezien de zonnepanelen meer opbrengen dan we zelf verbruiken. Dus met salderen komen we daar nu wel uit.. Maar we moeten eigenlijk binnen 6 weken een nieuw contract afsluiten voor gas&elektra. Dat is wel even goed nadenken nu.

En nostalgie, 8 jaar geleden, stroomstoring van een paar uur in onze oude huis.. Eindelijk de twee oude buurvrouwen op visite. De ene was bang alleen in het donker. De andere kon niks warm maken, want elektrische kookplaat. Dus gezellig samen koffie/thee gedronken en gekletst :D
Ook grappig hoe de oudste er toen achter kwamen hoeveel er eigenlijk op stroom werkt.
pi_201741698
Wij hebben standaard een (schud)zaklamp op een vaste plek liggen zodat we altijd iets kunnen zien bij stroomuitval.

Beterschap voor de zieke @Cathmar
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:50:47 #30
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201741701
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:36 schreef Elleska het volgende:

Daar verkijk je je op ben ik bang, de stroomprijs zit gekoppeld aan de gasprijs dus als de kosten voor gas stijgt gaan de stroomkosten ook omhoog.
Als ik stroom moest afrekenen betaalde ik niet ¤0 ;)
Zonnepanelen dus zo lang ik mag salderen is het onderaan de streep 0. Het interesseert me momenteel dan ook niet zo hoe hoog de stroomprijs is voor een nieuw contract want het valt allemaal tegen elkaar weg. Ik ben voor de hoogste korting gegaan :7
Wij verbruiken zonder gas net zoveel stroom als de meeste 3 persoons huishoudens met nog gas er bovenop.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201742191
Ons contract loopt in december af. :'( Dus wij moeten echt even stappen gaan zetten in ons zonnepanelen plan.
pi_201742267
Ik kreeg net een Appje van de buurjongen of mijn ouwe lullen muziek zachter kon. Met een dikke knipoog erachter hoor. Ik heb het foute uur op staan en 2 Unlimited kwam voorbij, dus was even vol volume.
Ja, ik ben echt oud.
pi_201742290
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:39 schreef exode het volgende:
Ik kreeg net een Appje van de buurjongen of mijn ouwe lullen muziek zachter kon. Met een dikke knipoog erachter hoor. Ik heb het foute uur op staan en 2 Unlimited kwam voorbij, dus was even vol volume.
Ja, ik ben echt oud.
Meid. ;(
Zijn ze al voor je opgestaan in de bus?
pi_201742480
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:41 schreef vencodark het volgende:

[..]
Meid. ;(
Zijn ze al voor je opgestaan in de bus?
Nee, ik ga altijd meteen bij de rolstoelplek zitten.
pi_201745697
wij moeten ook nog overstappen had ik dat maar eerder gedaan. Hybride warmtepomp en zonnepanelen maar oud huis en toch deels gas.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 20:52:49 #36
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201745803
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:58 schreef exode het volgende:

[..]
Nee, ik ga altijd meteen bij de rolstoelplek zitten.
Daar sta ik altijd. Met zes honden B-)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201746183
Over elektra gesproken, klein bruggetje, heeft iemand van jullie toevallig zo’n wekker waar je je iPhone bovenop kan plempen en dat ‘ie dan oplaadt? Waar moet ik op letten? Iemand die er een heeft en tevreden is?
pi_201747020
Jep, zo’n houten boxje van Kruidvat. Werkt prima, maar ik dan hangt die wekker dus aan je oplader en ik vind het niet fijn die een hele nacht te laten hangen. Wekker en oplaadsysteem an sich: prima tevreden over.
pi_201748918
Koop geen sjappie jappie Chinees merk Malteser. Dat is wachten op brand als het de hele nacht aan de stroom hangt.

Ik zoek nog een houder voor mijn telefoon, smartwatch en oordopjes. Alleen de houder dus niet met draadjes er al aan. Ik vind er genoeg via Google maar of ze zijn grooooot, of het kan niet met mijn items of enorm lelijk.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 09:34:09 #40
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201749112
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:15 schreef exode het volgende:
Koop geen sjappie jappie Chinees merk Malteser. Dat is wachten op brand als het de hele nacht aan de stroom hangt.

Ik zoek nog een houder voor mijn telefoon, smartwatch en oordopjes. Alleen de houder dus niet met draadjes er al aan. Ik vind er genoeg via Google maar of ze zijn grooooot, of het kan niet met mijn items of enorm lelijk.
Etsy. Daar zie ik ze genoeg voorbij komen. Vooral als cadeau voor vaders :P
En daar is het meestal handmade en prachtige kwaliteit.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201749125
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:34 schreef laziness het volgende:

[..]
Etsy. Daar zie ik ze genoeg voorbij komen. Vooral als cadeau voor vaders :P
En daar is het meestal handmade en prachtige kwaliteit.
Ja, maar vaak zulke hoge verzendkosten.
pi_201749240
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:36 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, maar vaak zulke hoge verzendkosten.
Filteren op winkels in Europa ;) (en dan zelf een beetje opletten dat je niet uit het VK koopt)
pi_201750454
Het leed dat zorgverzekering heet...
Had van de week mail dat er een bericht voor me klaar zou staan in de omgeving van de verzekering. Ingelogd, maar niks geen bericht.
Nu zat ik wel te wachten op bericht, maar er staat niks. Geprobeerd om in te loggen met didiD van dochter, want waarschijnlijk is het een bericht over de vergoeding van haar lenzen. Maar daar kan ik niet inloggen want ze is nog geen 16...
Dus maar eens gaan bellen, maar ik zit al ruim 30 minuten met ze aan de lijn en het bericht is nog niet boven water...
En ik hoef eigenlijk alleen maar te weten of ik de nota kan insturen. Maar inhoudelijk kunnen ze het blijkbaar niet zien ivm avg.
Ze hebben wel een redelijk wachtmuziekje, al wordt het wel wat eentonig na 30 minuten :') .

En dan mogen we straks ook weer gaan kijken naar de zorgverzekering, want ze stuurden bericht dat ze niet gecontracteerde ggz-zorg nog maar 75% gaan betalen.
En laat die organisatie waar nu heen ga, op dit moment geen contract met ze hebben... :{ Volgens de verzekering dame die ik laatst aan de lijn had, kon ik dan wel naar een andere organisatie... ik heb haar verteld dat ik dan weer op een wachtlijst kom van een maand of 12 en buiten dat, zit ik nu wel op de goede plek.
Maar goed, volgende maand is als het goed is bekend of ze voor komend jaar wel een contract hebben en anders moet ik maar overstappen.
Kunnen de kinderen bij papa op de polis, hopelijk en dan ga ik wel over.
Mama van 2 lieve meiden :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 oktober 2021 @ 11:37:08 #44
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201750501
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 11:32 schreef Nijna het volgende:
Het leed dat zorgverzekering heet...
Had van de week mail dat er een bericht voor me klaar zou staan in de omgeving van de verzekering. Ingelogd, maar niks geen bericht.
Nu zat ik wel te wachten op bericht, maar er staat niks. Geprobeerd om in te loggen met didiD van dochter, want waarschijnlijk is het een bericht over de vergoeding van haar lenzen. Maar daar kan ik niet inloggen want ze is nog geen 16...
Dus maar eens gaan bellen, maar ik zit al ruim 30 minuten met ze aan de lijn en het bericht is nog niet boven water...
En ik hoef eigenlijk alleen maar te weten of ik de nota kan insturen. Maar inhoudelijk kunnen ze het blijkbaar niet zien ivm avg.
Ze hebben wel een redelijk wachtmuziekje, al wordt het wel wat eentonig na 30 minuten :') .

En dan mogen we straks ook weer gaan kijken naar de zorgverzekering, want ze stuurden bericht dat ze niet gecontracteerde ggz-zorg nog maar 75% gaan betalen.
En laat die organisatie waar nu heen ga, op dit moment geen contract met ze hebben... :{ Volgens de verzekering dame die ik laatst aan de lijn had, kon ik dan wel naar een andere organisatie... ik heb haar verteld dat ik dan weer op een wachtlijst kom van een maand of 12 en buiten dat, zit ik nu wel op de goede plek.
Maar goed, volgende maand is als het goed is bekend of ze voor komend jaar wel een contract hebben en anders moet ik maar overstappen.
Kunnen de kinderen bij papa op de polis, hopelijk en dan ga ik wel over.
ik heb steeds zo'n gedoe met machtigingen voor hulpmiddelen die eerst 2x afgewezen worden voordat het toegekend wordt, kwam er vorige maand 2 machtigingen meteen in een keer door *O*
je moet zo ontzettend vechten bij die organisaties, en hoeveel mensen kunnen of weten dat niet, waardoor ze niets vergoed krijgen. te triest eigenlijk.

kun je niet over op restitutie polis ipv natura? daarmee krijg ik niet gecontracteerde zorg wel voor 100% vergoed.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201750564
@Nijna Dat soort dingen kosten zoveel tijd en energie, zo zonde altijd.

Zo heb ik gisteren een uur aan de lijn gehangen met de GGD en CoronaCheck omdat ik (ook) een geprinte QR code wil. Ik heb de app dan wel werkend, maar de geprinte QR code klopt dan weer niet :')

En ik baal over de coronacijfers, want dat kan gaan betekenen dat onze vakantieplannen niet door kunnen gaan :{
pi_201750669
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 11:37 schreef Ynske het volgende:

[..]
ik heb steeds zo'n gedoe met machtigingen voor hulpmiddelen die eerst 2x afgewezen worden voordat het toegekend wordt, kwam er vorige maand 2 machtigingen meteen in een keer door *O*
je moet zo ontzettend vechten bij die organisaties, en hoeveel mensen kunnen of weten dat niet, waardoor ze niets vergoed krijgen. te triest eigenlijk.

kun je niet over op restitutie polis ipv natura? daarmee krijg ik niet gecontracteerde zorg wel voor 100% vergoed.
40 minuten later eindelijk het verlossende antwoord... het wordt vergoed *O*

Die machtigingen... breek me de bek niet open.
We moeten elk jaar een brief van de oogarts dat ze zo'n hoge sterkte heeft dat ze voor vergoeding in aanmerking komt. Die sterkte wordt echt niet minder... maar elk jaar moet er weer een brief.
(het was dat de orthoptiste ons tipte dat dat kon, anders had ik het niet geweten en de vergoeding uit de aanvullende verzekering is echt om te janken, 75 euro per 3 jaar ofzo... maar goed dit is iets meer, weliswaar met een eigen bijdrage, maar daar moet je dan wel elk jaar weer dat gedoe voor door).
Ze hebben we gecontracteerde zorgaanbieder, volgens de verzekering wordt het dan makkelijker, maar als ik eerst een half uur moet rijden voor ik bij een gecontracteerde zorgaanbieder ben, schiet het wat mij betreft niet op. Beetje onpraktisch omdat ik wat meer moet regelen. Maar op zich vergoeden ze het wel gewoon bij deze aanbieder.

We hebben een restitutie polis en toch wordt het voor wat betreft ggz straks anders.
En dan staat er in die brief: u hebt dit jaar geen gebruik gemaakt van deze zorg dus wellicht is dit niet op u van toepassing. Lekker makkelijk roepen, die nota komt volgens mij altijd in 1x aan het eind van het jaar....
Voor de rest van de niet gecontracteerde zorg is het wel gewoon 100%.
Ik vind het toch raar... maar goed, het heeft allemaal te maken met geld. Het moet goedkoper...

@Hupje, heb je nu uiteindelijk wel een oplossing voor die geprinte code?
Die cijfers gaan inderdaad niet zo lekker... Mijn man kwam dinsdag heel triomfantelijk thuis: "heb je de cijfers gezien... gaan weer lekker omhoog".
Het komt altijd over alsof hij dat echt grappig vindt...
Maar hij bedoelt meer van ik zei het toch. Tja, ik had ook wel verwacht dat ze zouden stijgen, maar ik had liever gehad dat ik het niet bij het juiste eind had.
Het is niet onlogisch in dit jaargetijde... maar ik heb af en toe weer de neiging om gewoon maar geen nieuws meer te lezen en vooral de reacties niet op facebook.
Wat doen mensen lelijk zeg... ;(
Wanneer gaan jullie op vakantie en waarheen?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_201751074
Ik hoop dat de cijfers in de ziekenhuizen vooral niet of nauwelijks gaan stijgen. Dat de besmettingen oplopen is niet gek, inderdaad de R is in de maand en het virus is niet weg. Dat gaat waarschijnlijk ook nooit meer weg, hopelijk zwakt het af naar een soort verkoudheid.

We gaan onze zomervakantie iig voorlopig niet boeken. We boekten meestal ergens in maart of zo dat wordt dit jaar misschien nog later.
pi_201752301
Zomervakantie hadden we dit jaar een week van te voren geboekt.
We willen in de herfstvakantie naar het buitenland met de auto. Al 2 jaar niet geweest, in de zomer ging het goed maar zagen we het nog niet zitten ivm drukte en daarna de herfstvakantie bedacht. De afgelopen tijd ging NL richting groen dus naïeve ik had niet gedacht dat de kans al zo groot was dat we met de herfstvakantie al rood zouden zijn ipv oranje.
Ik doe dit soort dingen te laat en ben daar zelf de dupe van -O- Nou lig ik dus een week wakker over of mijn vakantie door kan gaan of niet...
  donderdag 14 oktober 2021 @ 14:30:00 #49
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201752387
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:19 schreef Hupje het volgende:
Zomervakantie hadden we dit jaar een week van te voren geboekt.
We willen in de herfstvakantie naar het buitenland met de auto. Al 2 jaar niet geweest, in de zomer ging het goed maar zagen we het nog niet zitten ivm drukte en daarna de herfstvakantie bedacht. De afgelopen tijd ging NL richting groen dus naïeve ik had niet gedacht dat de kans al zo groot was dat we met de herfstvakantie al rood zouden zijn ipv oranje.
Ik doe dit soort dingen te laat en ben daar zelf de dupe van -O- Nou lig ik dus een week wakker over of mijn vakantie door kan gaan of niet...
Ligt er aan waar je heen wilt maar als je gevaccineerd bent zijn er weinig landen die je nog in quarantaine dwingen als we rood zijn. We waren toen de grote groep van de zomer op vakantie ging ook grotendeels rood.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201752425
Volgens mij had alleen Duitsland een quarantaine verplichting afgelopen zomer dus ik zou me er eerlijk gezegd ook niet al te druk over maken.
Maar ik weet niet welk land op je planning staat Hupje.
pi_201752794
Denemarken, als ik het goed lees moet je in isolatie als je uit een rood gebied komt. Duimen dus dat Brabant volgende week nog oranje is :X
pi_201753010
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:16 schreef Hupje het volgende:
Denemarken, als ik het goed lees moet je in isolatie als je uit een rood gebied komt. Duimen dus dat Brabant volgende week nog oranje is :X
Denemarken heeft ons de hele zomer niet rood gevonden. Dus het zou wel erg raar zijn als dat nu anders zou zijn. Zij hanteren andere regels met de kleurcodes.
Zelfs toen dieprood waren, vond Denemarken ons nog oranje.

Geen enkel EU land is momenteel rood volgens Denemarken: https://en.coronasmitte.d(...)f-countries#heading2

Mocht je naar Legoland gaan, die zijn dicht op dinsdag, woensdag en donderdag in de Brabantse herfstvakantie.
pi_201753182
Oh dat kan schelen, als zij andere bronnen gebruiken. Dat zou fijn zijn. Scheelt weer wat aan drukmaken, dank voor het meedenken!
Legoland hebben we met een hele grote slag om de arm op het lijstje staan, ik had de openingsdagen al opgezocht. Veel attracties (als in: musea enz) zijn weinig open of al in wintersluiting, maar dat vinden we niet erg. We zijn al vaker in dat gebied geweest en gaan voor de rust en de natuur (en betaalbaarheid tov NL, scheelt echt veel).

[ Bericht 2% gewijzigd door Hupje op 14-10-2021 16:41:12 ]
pi_201753231
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:47 schreef Hupje het volgende:
Oh dat kan schelen, als zij andere bronnen gebruiken. Dat zou fijn zijn. Scheelt weer wat aan drukmaken, dank voor het meedenken!
Legoland hebben we met een hele grote slag om de arm op het lijstje staan, ik had de openingsdagen al opgezocht. Veel attracties zijn weinig open of al in wintersluiting, maar dat vinden we niet erg. We zijn al vaker in dat gebied geweest en gaan voor de rust en de natuur (en betaalbaarheid tov NL, scheelt echt veel).
Toen Groningen paars was, waren we nog steeds welkom in Denemarken. Ik zou me echt niet druk maken.
De pagina die ik linkte, dat is de leidraad, dus als je die even bekijkt zaterdag (ze wijzigen op zaterdag namelijk) dan weet je eigenlijk al of je kan gaan een week later.

Ze hebben wel Halloween in Legoland volgens mij, wel een leuk event denk ik. Ik heb seasonpassen voor Legoland maar volgens mij zijn die niet overdraagbaar.
pi_201753652
Ik kan het nergens vinden, maar meestal zijn dat soort dingen niet overdraagbaar inderdaad. We hebben in ieder geval een kortingsbon liggen, dus dat zou al schelen.
pi_201756593
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:48 schreef Hupje het volgende:
Ik kan het nergens vinden, maar meestal zijn dat soort dingen niet overdraagbaar inderdaad. We hebben in ieder geval een kortingsbon liggen, dus dat zou al schelen.
In de Lego gids zitten de bonnen voor 1 kind gratis per betalende volwassene maar misschien bedoel je die :)
pi_201758489
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:43 schreef exode het volgende:

Hoe was je jubileumfeestje eigenlijk? Of heb je dat al verteld en heb ik dat gemist?
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:47:30 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201761743
Over feestjes gesproken. Wij willen met de familie een spel doen met een diner (bij ons thuis) en willen niet zelf koken. Een buffet vind ik erg standaard, en een chef aan huis vind ik te duur. Heeft iemand hier misschien een tip voor een leuk alternatief?
KuikenGuppy
pi_201761810
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:47 schreef Burdie het volgende:
Over feestjes gesproken. Wij willen met de familie een spel doen met een diner (bij ons thuis) en willen niet zelf koken. Een buffet vind ik erg standaard, en een chef aan huis vind ik te duur. Heeft iemand hier misschien een tip voor een leuk alternatief?
Iedereen iets laten maken en meenemen?
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:53:06 #60
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201761819
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:47 schreef Burdie het volgende:
Over feestjes gesproken. Wij willen met de familie een spel doen met een diner (bij ons thuis) en willen niet zelf koken. Een buffet vind ik erg standaard, en een chef aan huis vind ik te duur. Heeft iemand hier misschien een tip voor een leuk alternatief?
Thuis uit eten?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201761828
quote:
2s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:42 schreef Kyara het volgende:

[..]
Hoe was je jubileumfeestje eigenlijk? Of heb je dat al verteld en heb ik dat gemist?
Dat was erg leuk!
Er waren opvallend veel bekende gezichten op kantoor, we hebben met een hele grote groep geluncht in het bedrijfsrestaurant. En ik maaf naief zeggen 'Eej wat leuk, ben jij ook op kantoor vandaag?!'

Tijdens onze teammeeting einde middag kreeg ik erg leuke cadeaus en wat veren in mijn billen. Daarna met het team gaan borrelen en eten, aan de gracht, laat geworden en enorm gezellig.
2 collega's waren/zijn ziek en belden via Facetime een deel in, zo lief.

Manager heeft geregeld dat we binnenkort met het team en mijn verloofde naar een wedstrijd van Ajax gaan, VIP treatment. Eten, drinken, sky lounge en of ik wel iets mee kon nemen waarop handtekeningen gezet kunnen worden.
Ik ben al wel eens in onze VIP lounge geweest in de Arena maar dit voelt wel speciaal O+

Oh en een weekend weg bon, dus hoppa alsnog weg met Oud en Nieuw.

Was echt een topdag, zoals bij mij past, geen serieuze receptie of zo. Oh en ik startte met een Pumpkin Spice Latte, die werd voor me geregeld, leven onze barista's.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:19:21 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201762199
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:53 schreef laziness het volgende:

[..]
Thuis uit eten?
Daar had ik ook al zitten kijken, maar vind ik ook alsnog best duur, je zit al snel aan ¤40-50 pp. We zijn met 14 personen. Ik onthoud 'm wel voor als zich niets beters voordoet :).
KuikenGuppy
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:13:56 #63
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201762808
Daar is de bezorgchinees toch altijd goed voor?
@exode wat een verwennerij zeg, tof!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201762840
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:47 schreef Burdie het volgende:
Over feestjes gesproken. Wij willen met de familie een spel doen met een diner (bij ons thuis) en willen niet zelf koken. Een buffet vind ik erg standaard, en een chef aan huis vind ik te duur. Heeft iemand hier misschien een tip voor een leuk alternatief?
Gourmetten/fondue/(winter)barbecue. Verder zijn er ook buffetten ook in allerlei soorten en maten. Niet alleen het buffet van de Chinees.

Of wellicht bij een restaurant uit de buurt eens vragen of zij opties hebben. Bijvoorbeeld een restaurant die normaal ook aan afhaal doet.

@exode klinkt als een heerlijke dag! En leuke cadeaus die bij je passen! Hebben ze goed georganiseerd O+
pi_201763020
@exode Wat leuk! En wat hebben ze veel moeite voor je gedaan. Je bent vast een toffe collega. :)
12,5 jaar toch?
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:15:44 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201763627
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:16 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Gourmetten/fondue/(winter)barbecue. Verder zijn er ook buffetten ook in allerlei soorten en maten. Niet alleen het buffet van de Chinees.

Of wellicht bij een restaurant uit de buurt eens vragen of zij opties hebben. Bijvoorbeeld een restaurant die normaal ook aan afhaal doet.
Dat laatste vind ik wel een goed idee :).
Verder is bezorgen/afhalen/potluck niet wat wij zoeken, mag wel een tikje luxer. Ik moet nog met de echtgenoot overleggen, het is zijn feestje, maar alvast wat inspiratie opdoen kan geen kwaad.
KuikenGuppy
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:20:23 #67
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201763668
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:15 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dat laatste vind ik wel een goed idee :).
Verder is bezorgen/afhalen/potluck niet wat wij zoeken, mag wel een tikje luxer. Ik moet nog met de echtgenoot overleggen, het is zijn feestje, maar alvast wat inspiratie opdoen kan geen kwaad.
is zoiets geen idee?
https://www.ac-hapjes-deluxe.nl/mix%20schalen.htm
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201763783
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:30 schreef vencodark het volgende:
@:exode Wat leuk! En wat hebben ze veel moeite voor je gedaan. Je bent vast een toffe collega. :)
12,5 jaar toch?
Ik ben de leukste ;)
12,5 jaar inderdaad. Als tijdelijke baan aangezien ik werkeloos was. Duurt best lang al.

[ Bericht 32% gewijzigd door exode op 15-10-2021 13:37:26 ]
pi_201763916
Burdie, wij hebben op vakantie met familie (25 man) op een avond catering vanuit een restaurant laten komen, dat was wel goed geregeld, we hadden alleen de afwas van de borden aan het eind.

En wat we ook wel eens doen is pizza’s laten bezorgen, of Chinees of Grieks. Of met slowcookers/ovens eten voorbereiden zodat je het alleen af hoeft te maken. Of eten bij de traiteur halen, dat is ook alleen opwarmen meestal. En ik weet dat je bij betere slagerijen ook een bbq met bbq-er kunt bestellen, dat heb ik met m’n werk laatst gedaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_201767840
@exode Klinkt leuk! Dan voel je je gewaardeerd.

Ik heb me opgegeven voor de MR op de school van J. Moet er gestemd worden en moet ik dus een voorstelstukje schrijven :') Dan heb ik eigenlijk al zoiets van, laat maar. Maar ja.
pi_201768323
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:43 schreef Hupje het volgende:
@:exode Klinkt leuk! Dan voel je je gewaardeerd.

Ik heb me opgegeven voor de MR op de school van J. Moet er gestemd worden en moet ik dus een voorstelstukje schrijven :') Dan heb ik eigenlijk al zoiets van, laat maar. Maar ja.
En dan appjes rondsturen naar alle ouders die je kent of ze op je willen stemmen :7
Dat zou voor mij ook niet meer zo nodig hoeven inderdaad
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:27:52 #72
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201768509
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:43 schreef Hupje het volgende:
@:exode Klinkt leuk! Dan voel je je gewaardeerd.

Ik heb me opgegeven voor de MR op de school van J. Moet er gestemd worden en moet ik dus een voorstelstukje schrijven :') Dan heb ik eigenlijk al zoiets van, laat maar. Maar ja.
Jup, reden waarom ik dus niet mee doe en vast nog veel meer mensen. Potentieel goede leden die zo verloren gaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201768824
Bij ons werd nu een ouder-adviseur gevraagd, in leden is voorzien.
Nou zou ik op zich best in de MR willen, maar je wel overal tegenaan bemoeien en dan niet mogen meestemmen als het op besluiten aankomt?
Geloof niet dat ik daar echt goed mee zou zijn :N
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201768994
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:14 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
En dan appjes rondsturen naar alle ouders die je kent of ze op je willen stemmen :7
Nee hoor, graag of niet. Ik kan m'n tijd ook prima anders besteden. Dus behalve dat stukje steek ik er geen moeite in. Ik ben sowieso niet zo'n socializer op het schoolplein behalve met een paar bekende ouders.
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:05:52 #75
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201769223
Even zonder teruglees… het ziet ernaar uit dat we een huis gekocht hebben :o *O* :'(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_201769232
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:05 schreef MaJo het volgende:
Even zonder teruglees… het ziet ernaar uit dat we een huis gekocht hebben :o *O* :'(
*O* *O* *O*
pi_201769237
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:05 schreef MaJo het volgende:
Even zonder teruglees… het ziet ernaar uit dat we een huis gekocht hebben :o *O* :'(
Gaaf! Gefeliciteerd!
Protège moi de mes désirs.
pi_201769262
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:05 schreef MaJo het volgende:
Even zonder teruglees… het ziet ernaar uit dat we een huis gekocht hebben :o *O* :'(
Wat heerlijk joh! Gefeliciteerd! In het dorp waar je bent opgegroeid?
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:10:31 #79
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201769309
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:07 schreef Limone het volgende:

[..]
Wat heerlijk joh! Gefeliciteerd! In het dorp waar je bent opgegroeid?
Dat niet maar wel vlak ernaast. En dat vind ik ook wel weer tof, een nieuwe uitdaging O+ Ken het plaatsje wel aardig goed, ik ging er vroeger elke week met mijn moeder boodschappen doen en heb er nog een paar maanden in een pannenkoekenhuis gewerkt :D

De ligging is fantastisch, aan de rand van het dorp. Met een tuin dat aan een speelveld ligt O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:11:42 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_201769335
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:05 schreef MaJo het volgende:
Even zonder teruglees… het ziet ernaar uit dat we een huis gekocht hebben :o *O* :'(
Oeh gefeliciteerd!!
Morgen champagne? :D
disclaimer
pi_201769339
Leuk Majo!! Gefeliciteerd!
Met een meidenkwartet
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:12:37 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201769353
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:11 schreef SQ het volgende:

[..]
Oeh gefeliciteerd!!
Morgen champagne? :D
Grote kans dat ik er vannacht niet van kan slapen dus dan blijft koffie toch het handigst _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:12:50 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201769358
Bedankt voor de felicitaties O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_201769737
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:05 schreef MaJo het volgende:
Even zonder teruglees… het ziet ernaar uit dat we een huis gekocht hebben :o *O* :'(
Wat fijn! Is het al 1000% zeker?
Gefeliciteerd! *O*
pi_201769782
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:29 schreef exode het volgende:

[..]
Ik ben de leukste ;)
12,5 jaar inderdaad. Als tijdelijke baan aangezien ik werkeloos was. Duurt best lang al.
Mijn bijbaantje duurt inmiddels ook al 11,5 jaar. Volgend jaar jubileum. :P
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:34:47 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201769822
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:30 schreef vencodark het volgende:

[..]
Wat fijn! Is het al 1000% zeker?
Gefeliciteerd! *O*
Alleen nog een financiële verklaring overleggen dat we het kunnen betalen maar dat moet goed komen. Dus nog een kleine slag om de arm :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:35:22 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201769841
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:05 schreef MaJo het volgende:
Even zonder teruglees… het ziet ernaar uit dat we een huis gekocht hebben :o *O* :'(
Gefeliciteerd! *O* :*
Vertel!

Edit: ohw, had je uiteraard al gedaan :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:36:34 #88
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201769879
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! *O* :*
Vertel!

Edit: ohw, had je uiteraard al gedaan :D
Wat wil je weten? :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:38:57 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201769940
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:36 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat wil je weten? :D
Alles wat je kwijt wil :D
Maar zo te lezen een eengezinswoning met tuin dus? O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201769963
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:34 schreef MaJo het volgende:

[..]
Alleen nog een financiële verklaring overleggen dat we het kunnen betalen maar dat moet goed komen. Dus nog een kleine slag om de arm :)
Klinkt al goed!
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:43:30 #91
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201770049
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Alles wat je kwijt wil :D
Maar zo te lezen een eengezinswoning met tuin dus? O+
:Y Misschien tzt wat meer erover, eerst maar eens zorgen dat het definitief is :) Maar in ieder geval ruime keuken, badkamer met bad ( O+ ), tuin, 4 (!!!) slaapkamers. Instapklaar maar als wij meer overwaarde hebben dan is er ook ruimte voor een verbouwing.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:40 schreef vencodark het volgende:

[..]
Klinkt al goed!
Lijkt mij ook! Gisteren al met een adviseur gesproken die geen problemen voorzag :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_201770084
Gefeliciteerd @MaJo *O*
Wat enorm fijn dat het eindelijk gelukt is!
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:45:48 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201770103
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:43 schreef MaJo het volgende:

[..]
:Y Misschien tzt wat meer erover, eerst maar eens zorgen dat het definitief is :) Maar in ieder geval ruime keuken, badkamer met bad ( O+ ), tuin, 4 (!!!) slaapkamers. Instapklaar maar als wij meer overwaarde hebben dan is er ook ruimte voor een verbouwing.
[..]
Lijkt mij ook! Gisteren al met een adviseur gesproken die geen problemen voorzag :s)
Klinkt super! *O* :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:47:40 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201770154
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Gefeliciteerd @:MaJo *O*
Wat enorm fijn dat het eindelijk gelukt is!
Ik had er echt nog weinig vertrouwen in! Dus ik ben erg blij O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Klinkt super! *O* :*
Is het ook O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:53:06 #95
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201770288
Gefeliciteerd!

Nog niemand om een linkje gevraagd? :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201770309
Gefeliciteerd MaJo *O*

En een bad is echt heerlijk met jonge kinderen. Die van mij gaan vrijwel nooit onder de douche, altijd met z’n drieën in bad.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_201770343
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:53 schreef Lemijn het volgende:
Gefeliciteerd!

Nog niemand om een linkje gevraagd? :s) .
Ik wilde net zeggen dat ik morgen wel even foto's wil zien :D

Gefeliciteerd @MaJo *O*
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:57:32 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201770381
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:53 schreef Lemijn het volgende:
Gefeliciteerd!

Nog niemand om een linkje gevraagd? :s) .
Niet eens :D Ik stuur je een PM :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:56 schreef Aure het volgende:

[..]
Ik wilde net zeggen dat ik morgen wel even foto's wil zien :D

Gefeliciteerd @:MaJo *O*
Uiteraard :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:54 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd MaJo *O*

En een bad is echt heerlijk met jonge kinderen. Die van mij gaan vrijwel nooit onder de douche, altijd met z’n drieën in bad.
Lijkt me ook echt heerlijk! Zelf ben ik ook een fervent badderaar dus het was wel een vereiste :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:03:14 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201770500
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:53 schreef Lemijn het volgende:
Gefeliciteerd!

Nog niemand om een linkje gevraagd? :s) .
Ik durfde niet :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201770501
Bad. O+

Ik heb mezelf net impulsief opgegeven voor Dansconditie op maandagavond. :o Althans, een proefles voor na de herfstvakantie.
Dansschool van mijn dochter dus niet helemaal vreemd. Ik vind het spannend en eng maar ik ben echt toe aan verandering. :)
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:03:32 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201770505
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:57 schreef MaJo het volgende:

[..]
Niet eens :D Ik stuur je een PM :)
[..]
Uiteraard :Y
[..]
Lijkt me ook echt heerlijk! Zelf ben ik ook een fervent badderaar dus het was wel een vereiste :)
Mag ik ook een PM? *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:09:45 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201770650
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik durfde niet :N
Mag altijd hoor :D Komt eraan!

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:03 schreef vencodark het volgende:
Bad. O+

Ik heb mezelf net impulsief opgegeven voor Dansconditie op maandagavond. :o Althans, een proefles voor na de herfstvakantie.
Dansschool van mijn dochter dus niet helemaal vreemd. Ik vind het spannend en eng maar ik ben echt toe aan verandering. :)
Wat tof! Ik heb me laatst opgegeven voor een proefles "back in shape", en ook betaald. Maar ik ben niet gegaan, ik kon me er niet toe zetten :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_201770963
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:10 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat niet maar wel vlak ernaast. En dat vind ik ook wel weer tof, een nieuwe uitdaging O+ Ken het plaatsje wel aardig goed, ik ging er vroeger elke week met mijn moeder boodschappen doen en heb er nog een paar maanden in een pannenkoekenhuis gewerkt :D

De ligging is fantastisch, aan de rand van het dorp. Met een tuin dat aan een speelveld ligt O+
Klinkt super! Ben wel nieuwsgierig welk dorp het is, mocht je dat willen dm-en. ~:)
pi_201771085
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:32 schreef vencodark het volgende:

[..]
Mijn bijbaantje duurt inmiddels ook al 11,5 jaar. Volgend jaar jubileum. :P
De mijne ook! Maart 2010 begon ik er, naast mijn deeltijd-studie.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_201771113
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:03 schreef vencodark het volgende:
Ik heb mezelf net impulsief opgegeven voor Dansconditie op maandagavond. :o Althans, een proefles voor na de herfstvakantie.
Dansschool van mijn dochter dus niet helemaal vreemd. Ik vind het spannend en eng maar ik ben echt toe aan verandering. :)
Tof! Ik heb deze week ook zitten zoeken op zoiets, maar de ene dansschool had bij de volwassenen alleen een 50+ groep en een andere had geen tijden en contact op hun site staan. Dus verder was ik nog niet gekomen.
pi_201771171
@MaJo *O* zo fijn voor jullie O+ Een tuin, heerlijk!

En niet zo opscheppen met je bad, word ik jaloers van :'( ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_201771201
Super @MaJo!! Klinkt goed allemaal! Hopelijk snel definitief O+

ben ook wel benieuwd naar een linkje, maar ik snap als je het liever niet stuurt omdat je me niet goed kent :o
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:36:24 #108
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201771218
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:34 schreef LeSage het volgende:
@:MaJo *O* zo fijn voor jullie O+ Een tuin, heerlijk!

En niet zo opscheppen met je bad, word ik jaloers van :'( ;)
Haha kom maar eens langs dan :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:35 schreef hilliebillie het volgende:
Super @:majo!! Klinkt goed allemaal! Hopelijk snel definitief O+

ben ook wel benieuwd naar een linkje, maar ik snap als je het liever niet stuurt omdat je me niet goed kent :o
Geen probleem hoor :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_201771280
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:36 schreef MaJo het volgende:

[..]
Haha kom maar eens langs dan :D
[..]
Geen probleem hoor :*
Haha, ik ga serieus wel eens een avondje bij mijn ouders in bad :D
Maar jouw kant op is wel vrij ver voor een baddermomentje.
Ooit, oooooit, als de badkamer aan de beurt is voor een verbouwing, dan krijgen wij ook weer een bad.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_201771413
Vandaag voor het eerst een appgroep gemaakt met alle nichtjes en neefjes. Dat zijn er 35 :D
Aanleiding is het overlijden van onze lievelingstante. De enige zonder kinderen, altijd bij oma blijven wonen (opa is heel jong gestorven), en daarmee ook het verlengde van oma ;(

Mijn oom en tante die van verder komen waren vandaag hier in het dorp om dingen te regelen. Duurde natuurlijk veel te lang allemaal. Gelukkig had ik vanmorgen een enorme pan erwtensoep gemaakt, dus vanavond hebben zij samen met mijn ouders fijn hier gegeten O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_201771470
@LeSage wat verdrietig, veel sterkte :*
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:54:35 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201771536
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:40 schreef LeSage het volgende:

[..]
Haha, ik ga serieus wel eens een avondje bij mijn ouders in bad :D
Maar jouw kant op is wel vrij ver voor een baddermomentje.
Ooit, oooooit, als de badkamer aan de beurt is voor een verbouwing, dan krijgen wij ook weer een bad.
Ik ook :D
En bij mijn vriend. Maar noch die baden, noch die badkamers zijn wat mij betreft ideaal.
Ik hoop echt ooit (zei de oude dame) een eigen comfortabel koophuis te hebben incl. fijne badkamer mét bad O+
Huis van mijn moeders is prachtig jaren '30, maar steenkoud in de winter. Huis van mijn vriend is moderner,maar gevoelig voor schimmel :r
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201771561
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:05 schreef MaJo het volgende:
Even zonder teruglees… het ziet ernaar uit dat we een huis gekocht hebben :o *O* :'(
Hoe tof!! *O* *O*

Als je nog linkjes wil strooien, staat mijn DM open :Y ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:56:18 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201771572
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:48 schreef LeSage het volgende:
Vandaag voor het eerst een appgroep gemaakt met alle nichtjes en neefjes. Dat zijn er 35 :D
Aanleiding is het overlijden van onze lievelingstante. De enige zonder kinderen, altijd bij oma blijven wonen (opa is heel jong gestorven), en daarmee ook het verlengde van oma ;(

Mijn oom en tante die van verder komen waren vandaag hier in het dorp om dingen te regelen. Duurde natuurlijk veel te lang allemaal. Gelukkig had ik vanmorgen een enorme pan erwtensoep gemaakt, dus vanavond hebben zij samen met mijn ouders fijn hier gegeten O+
Gecondoleerd :*
Neven- en nichtenappgroep hier ook aanwezig. Maar zelden berichten. En al helemaal geen meets -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 15-10-2021 22:04:52 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201771613
@LeSage wat verdrietig, sterkte. :*
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:05:01 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201771746
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:40 schreef LeSage het volgende:

[..]
Haha, ik ga serieus wel eens een avondje bij mijn ouders in bad :D
Maar jouw kant op is wel vrij ver voor een baddermomentje.
Ooit, oooooit, als de badkamer aan de beurt is voor een verbouwing, dan krijgen wij ook weer een bad.
Ik ga ook vaak bij mijn ouders in bad :Y Heerlijk zo aan het eind van de dag. Lijkt me echt fantastisch om dat altijd te kunnen O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:48 schreef LeSage het volgende:
Vandaag voor het eerst een appgroep gemaakt met alle nichtjes en neefjes. Dat zijn er 35 :D
Aanleiding is het overlijden van onze lievelingstante. De enige zonder kinderen, altijd bij oma blijven wonen (opa is heel jong gestorven), en daarmee ook het verlengde van oma ;(

Mijn oom en tante die van verder komen waren vandaag hier in het dorp om dingen te regelen. Duurde natuurlijk veel te lang allemaal. Gelukkig had ik vanmorgen een enorme pan erwtensoep gemaakt, dus vanavond hebben zij samen met mijn ouders fijn hier gegeten O+
Ach gecondoleerd :* Het gekke van het overlijden is dat het ook weer gezellige momenten mee brengt, met familie inderdaad.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik ook :D
En bij mijn vriend. Maar noch die baden, noch die badkamers zijn wat mij betreft ideaal.
Ik hoop echt ooit (zei de oude dame) een eigen comfortabel koophuis te hebben incl. fijne badkamer mét bad O+
Huis van mijn moeders is prachtig jaren '30, maar steenkoud in de winter. Huis van mijn vriend is moderner,maar gevoelig voor schimmel :r
Mijn schoonmoeder had het meest relaxte bad ter wereld, een bubbelbad O+ Dat hebben mijn ouders helaas niet maar het voldoet ook prima. Bruisbal van Lush erin en badderen maar O+ Jammer dat de oplevering van "ons" huis pas in mei is, de herfst en winter zijn de meest ideale badmaanden natuurlijk :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_201771968
@LeSage: gecondoleerd, wat verdrietig. Sterkte voor jullie.

@MaJo: gefeliciteerd! Wat fijn dat het gelukt is! Ik ben ook nieuwsgierig :@
pi_201772110
Yeaaaaah MaJo! Wat leuk!! Eindelijk gelukt :)

Ons huisje heeft ook een bad, wordt veelvuldig gebruikt door de kinderen. B kan er vooral heel lang in zitten, met uiteraard Lego.
Zelf zit ik er nooit in, mijn nek vindt dat echt niet grappig.

Oh wat vervelend LeSage, gecondoleerd.
pi_201772472
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:05 schreef MaJo het volgende:
Even zonder teruglees… het ziet ernaar uit dat we een huis gekocht hebben :o *O* :'(
Hé da’s tof! Klinkt als het perfecte huis!
Gefeliciteerd *O*

Mijn dm staat ook open voor een link *)
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:45:50 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201772521
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:23 schreef exode het volgende:
Yeaaaaah MaJo! Wat leuk!! Eindelijk gelukt :)

Ons huisje heeft ook een bad, wordt veelvuldig gebruikt door de kinderen. B kan er vooral heel lang in zitten, met uiteraard Lego.
Zelf zit ik er nooit in, mijn nek vindt dat echt niet grappig.

Oh wat vervelend LeSage, gecondoleerd.
Wat schattig dat hij zelfs in bad met lego speelt O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:43 schreef Butterflower het volgende:

[..]
Hé da’s tof! Klinkt als het perfecte huis!
Gefeliciteerd *O*

Mijn dm staat ook open voor een link *)
Thanks! Komt eraan :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_201772781
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:48 schreef LeSage het volgende:
Vandaag voor het eerst een appgroep gemaakt met alle nichtjes en neefjes. Dat zijn er 35 :D
Aanleiding is het overlijden van onze lievelingstante. De enige zonder kinderen, altijd bij oma blijven wonen (opa is heel jong gestorven), en daarmee ook het verlengde van oma ;(

Mijn oom en tante die van verder komen waren vandaag hier in het dorp om dingen te regelen. Duurde natuurlijk veel te lang allemaal. Gelukkig had ik vanmorgen een enorme pan erwtensoep gemaakt, dus vanavond hebben zij samen met mijn ouders fijn hier gegeten O+
Gecondoleerd, verdrietig als zo’n iconisch familielid wegvalt ;(. Maar wel fijn om je verdriet te kunnen delen met zo veel neven en nichten! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201772902
Ohhhhh @MaJo, wat mega fijn, gefeliciteerd!
Als je de link wilt delen ben ik ook wel heel benieuwd naar het huis.

Wij hebben in ons huis een bad geplaatst in de inloopdouche, waardoor we nu douchen in bad. Er zijn vast mensen die dat eeuwig zonde vinden, maar wij zijn zo blij om een bad te hebben. Hij is afgelopen lente geplaatst dus we hebben hem nog niet mega veel gebruikt, daar kijk ik nu in de herfst en winter echt wel naar uit. O+
pi_201772926
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:48 schreef LeSage het volgende:
Vandaag voor het eerst een appgroep gemaakt met alle nichtjes en neefjes. Dat zijn er 35 :D
Aanleiding is het overlijden van onze lievelingstante. De enige zonder kinderen, altijd bij oma blijven wonen (opa is heel jong gestorven), en daarmee ook het verlengde van oma ;(

Mijn oom en tante die van verder komen waren vandaag hier in het dorp om dingen te regelen. Duurde natuurlijk veel te lang allemaal. Gelukkig had ik vanmorgen een enorme pan erwtensoep gemaakt, dus vanavond hebben zij samen met mijn ouders fijn hier gegeten O+
Wat een nare aanleiding voor zo’n groep, gecondoleerd. :*
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:20:36 #124
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201773022
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 23:12 schreef Vaiana het volgende:
Ohhhhh @:MaJo, wat mega fijn, gefeliciteerd!
Als je de link wilt delen ben ik ook wel heel benieuwd naar het huis.

Wij hebben in ons huis een bad geplaatst in de inloopdouche, waardoor we nu douchen in bad. Er zijn vast mensen die dat eeuwig zonde vinden, maar wij zijn zo blij om een bad te hebben. Hij is afgelopen lente geplaatst dus we hebben hem nog niet mega veel gebruikt, daar kijk ik nu in de herfst en winter echt wel naar uit. O+
Mijn man houdt ook van badderen maar in bad douchen vindt hij verschrikkelijk dus dat was geen optie. Maar als ik op die manier een bad zou kunnen krijgen zou ik dat ook zo doen :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_201774005
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 23:20 schreef MaJo het volgende:

[..]
Mijn man houdt ook van badderen maar in bad douchen vindt hij verschrikkelijk dus dat was geen optie. Maar als ik op die manier een bad zou kunnen krijgen zou ik dat ook zo doen :Y
Scheelt wel dat we een breed bad hebben, er zijn mensen geweest die anti douchen in bad zijn die zeiden dat het zoals het bij ons is nog wel ok zou zijn. Maar wij hadden wel het geluk dat we allebei douchen in bad best prima vinden, haha. Worth it want bad. O+
pi_201775690
Hier ook douchen in bad. Prima voor nu, maar als de badkamer over een paar jaar aan vernieuwing toe is, heb ik liever een ruime inloopdouche.
Ik vond een bad ideaal met kleine kinderen. Maar meestal gaan zij ook douchen. Af en toe maar in bad. Man geeft niks om een bad, vind het toch net te klein om relaxed in te liggen. Ik zelf ga een paar keer per jaar in bad, maar is ook niet per se nodig
pi_201775838
@LeSage Gecondoleerd met het verlies van je tante.
pi_201775847
Wij douchen ook in bad, deels onder een schuin dak. Als B boven de 1.85 is moet hij het huis uit.
pi_201775891
Dankjewel allemaal :*
Ik heb met een heleboel neefjes en nichtjes weinig/geen contact, wat met zo’n grote familie ook bijna niet te doen is. Maar een nichtje van me opperde al om de app misschien ook eens voor een gezellige gelegenheid te gebruiken en dat zou wel tof zijn!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_201775894
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 07:39 schreef exode het volgende:
Wij douchen ook in bad, deels onder een schuin dak. Als B boven de 1.85 is moet hij het huis uit.
Echt prima regel dit.
‘Je kunt bij ons blijven wonen, maar als je niet meer onder de douche past is het tijd om te vertrekken!’ :W

:D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_201775925
Wij douchen ook altijd in bad terwijl 2 stappen verder de douchecabine staat. :P
Een bad maakt nu eenmaal sneller en makkelijker schoon dan een douchecabine en het is geen optie die niet gelijk weer droog/schoon te maken.
En vanuit bad kan ik de kinderen ook prima in de smiezen houden. >:)
pi_201778404
Oh bad. Vroeger zocht ik hotels uit op een bad, ging ik bij schoonouders of ouders rustig lekker badderen als we op bezoek waren. In ons vorige huis direct een bad in de badkamer laten zetten. Echt heerlijk! Ook met kleine kinderen ideaal.

In ons huidige huis hebben we zowel een bad als een douchecabine maar de badkamer is daar eigenlijk te klein voor. In bad ga ik bijna nooit meer, neem er de tijd niet meer voor. Dus zodra de badkamer aan de beurt is gaat het bad eruit en dan een lekkere ruime inloopdouche O+
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:24:25 #133
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201778430
Ik heb echt een heel fijn badkussen, kan ik uren mee in bad chillen. Mijn huis is verre van ideaal maar het bad maakt veel goed!
Gecondoleerd LeSage :*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:25:58 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201778453
Gecondoleerd LeSage :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:02:19 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201778966
Even opletten trouwens als er mail van Marktplaats komt voor een iban verificatie, dat is waarschijnlijk een phishing mail.

Ik had er een eergisteravond en die kwam op een mailadres dat ik alleen voor bedrijf X gebruik en ik zag dus direct dat er iets niet kon kloppen, maar ze hebben dus het mailadres en de achternaam, want die klopte ook.
Het is een bedrijf dat onder andere namens gemeentes proeflessen sporten voor kinderen regelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201779105
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:24 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb echt een heel fijn badkussen, kan ik uren mee in bad chillen. Mijn huis is verre van ideaal maar het bad maakt veel goed!
Gecondoleerd LeSage :*
Wat voor badkussen?
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:17:43 #137
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201779129
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 13:15 schreef exode het volgende:

[..]
Wat voor badkussen?
Zie pb, wil geen reclame maken voor mn werkgever :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:19:18 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201779155
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 13:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Zie pb, wil geen reclame maken voor mn werkgever :')
Doe mij dan ook maar een DM, mits dat ding goed blijft zitten :D
Eigenlijk moet ik een badkussen van Bette, want magnetisch, want plaatstalen bad, maar zo'n badkussen is een bietje an de prijs :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:25:07 #139
5428 crew  miss_sly
pi_201779215
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 13:17 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Zie pb, wil geen reclame maken voor mn werkgever :')
Wil ik ook wel weten :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:32:37 #140
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201779305
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:33:32 #141
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201779320
Lekker zacht, snel droog, blijft goed plakken, en ik heb hem al twee jaar en hij is nog helemaal schoon en schimmelvrij en zo. Ik hou niet van die plastic dingen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:34:22 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201779328
Dat blijven plakken vind ik vooral key.... dat is bij een hoop badkussens een probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:43:11 #143
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201779400
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 13:34 schreef Leandra het volgende:
Dat blijven plakken vind ik vooral key.... dat is bij een hoop badkussens een probleem.
Ja en deze is ook lekker groot en zo, heel fijn. Ik heb al wat badkussens weggegooid :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201779423
*voegt toe aan verlanglijstje*
Die ziet er heel comfortabel uit!
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:53:28 #145
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201779524
B-)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201779624
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:24 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb echt een heel fijn badkussen, kan ik uren mee in bad chillen. Mijn huis is verre van ideaal maar het bad maakt veel goed!
Niet zo gecharmeerd van bad, m.n. omdat het gebrek aan een fatsoenlijk kussen dat minder comfy maakt. Nog een DM in de aanbieding?
Nvm :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201779635
Gecondoleerd leSage
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201779638
quote:
Sorry, ik dacht dat je reclame kwam maken voor een satisfyer. :{w

#teleurgesteld.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:06:24 #149
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201779669
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 14:04 schreef vencodark het volgende:

[..]
Sorry, ik dacht dat je reclame kwam maken voor een satisfyer. :{w

#teleurgesteld.
Je had hem al een half jaar geleden kunnen kopen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201779750
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 14:06 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Je had hem al een half jaar geleden kunnen kopen.
Zoals ik zoveel dingen al een half jaar geleden had moeten doen. :')
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:13:32 #151
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201779781
:D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:26:51 #152
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201780006
Ik zie nu trouwens ook goedkopere versies van dat kussen staan ,maar die heb ik niet, dus daar sta ik niet voor in.
Ze zien er wel hetzelfde uit.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201781335
quote:
Maar die is eigenlijk van AliExpress he... voor het driedubbele op bol ;(
Ik had die vorig jaar bijna besteld, maar had twijfels over de kwaliteit. Maar zo te horen moet ik hem gewoon bestellen :7
pi_201781411
quote:
Verjaardagscadeau voor m'n man gevonden :D ^O^
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 17:48:03 #155
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201783011
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 15:58 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Maar die is eigenlijk van AliExpress he... voor het driedubbele op bol ;(
Ik had die vorig jaar bijna besteld, maar had twijfels over de kwaliteit. Maar zo te horen moet ik hem gewoon bestellen :7
Zoals ik al zei staat ie ook goedkoper op Bol.
Ik vind de prijs kwaliteit verhouding wel prima.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201783371
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:00 schreef LeSage het volgende:
Dankjewel allemaal :*
Ik heb met een heleboel neefjes en nichtjes weinig/geen contact, wat met zo’n grote familie ook bijna niet te doen is. Maar een nichtje van me opperde al om de app misschien ook eens voor een gezellige gelegenheid te gebruiken en dat zou wel tof zijn!
Mijn moeder had de afgelopen jaren af en toe een ‘neven en nichten dag’. Dat vond iedereen heel leuk, en ze deden het elke 2 jaar of zo, dus als iemand een keer niet kon was dat ook niet erg.
pi_201784785
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 18:10 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Mijn moeder had de afgelopen jaren af en toe een ‘neven en nichten dag’. Dat vond iedereen heel leuk, en ze deden het elke 2 jaar of zo, dus als iemand een keer niet kon was dat ook niet erg.
Zoiets inderdaad!
En er was altijd familieweekend, maar daar was nog maar een klein clubje van over. Dit jaar een familiedag, maar ik denk dat er op deze manier weer meer nichten en neven mee gaan volgend jaar op weekend.
Inclusief ikzelf, vriend en kinderen. Zo speciaal eigenlijk om met zo’n grote club familie weg te gaan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_201790633
Om terug te komen op een oude opsom... ik kom er net achter dat mijn man NOOIT Titanic gezien heeft!
pi_201792183
Zucht, ons oppasmeisje is gestopt met oppassen. Op zoek naar een andere, hopelijk voor de Ajax wedstrijd.

Bluh, ik baal.
pi_201792270
Hoe lang heb je nog? Wil ze ook niet voor 1x nog dan? Beetje lullig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201792297
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 09:28 schreef Vanyel het volgende:
Hoe lang heb je nog? Wil ze ook niet voor 1x nog dan? Beetje lullig.
Nou ja, ze is al een jaar gestopt...tijdens Corona tijd hebben we niet bepaald van haar diensten gebruik gemaakt.
pi_201792349
Gecondoleerd LeSage
Oh balen Exode!

Ik heb een slaapfeestje met 5 pubers overleefd. A wordt morgen 16 en heeft gister d'r verjaardag gevierd. De pubers zijn blijven slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_201792405
Nou voor Ajax is het gelukt. Het overbuurmeisje van bijna 11 komt met haar moeder tot het haar bedtijd is, dan komt mijn schoonvader.

En nu maar eens gaan rondvragen voor oppasmeisjes/jongens.
pi_201792752
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 09:39 schreef Vicky het volgende:
Gecondoleerd LeSage
Oh balen Exode!

Ik heb een slaapfeestje met 5 pubers overleefd. A wordt morgen 16 en heeft gister d'r verjaardag gevierd. De pubers zijn blijven slapen.
Gefeliciteerd met A!
pi_201793980
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:22 schreef Kyara het volgende:
Oh bad. Vroeger zocht ik hotels uit op een bad, ging ik bij schoonouders of ouders rustig lekker badderen als we op bezoek waren. In ons vorige huis direct een bad in de badkamer laten zetten. Echt heerlijk! Ook met kleine kinderen ideaal.

In ons huidige huis hebben we zowel een bad als een douchecabine maar de badkamer is daar eigenlijk te klein voor. In bad ga ik bijna nooit meer, neem er de tijd niet meer voor. Dus zodra de badkamer aan de beurt is gaat het bad eruit en dan een lekkere ruime inloopdouche O+
Dit ^^ Met als verschil dat wij sinds april de nieuwe badkamer hebben en de inloopdouche is zo fantastisch fijn O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201802209
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:40 schreef LeSage het volgende:

[..]
Haha, ik ga serieus wel eens een avondje bij mijn ouders in bad :D
Maar jouw kant op is wel vrij ver voor een baddermomentje.
Ooit, oooooit, als de badkamer aan de beurt is voor een verbouwing, dan krijgen wij ook weer een bad.
Dat doe ik dus ook regelmatig, bij mijn ouders in bad. Maar nu wordt het huis verbouwd en krijg ik een bad in mijn eigen badkamer O+ O+ O+

Gecondoleerd leSage
pi_201803067
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:09 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dit ^^ Met als verschil dat wij sinds april de nieuwe badkamer hebben en de inloopdouche is zo fantastisch fijn O+.
O daar heb ik ook echt zo’n zin in! In ons nieuwe huis krijgen wij een inloop douche en de kinderen in hun badkamer een bad en een douche.
Met een meidenkwartet
pi_201803079
Wij reden gisterenochtend gezellig met het gezin door de Corona test tent. Allemaal negatief! Grote opluchting. Ik vind het bijzonder stressvol allemaal. Mijn dochter is nog in isolatie op haar kamer en nog steeds niet beter. Heel sneu en ook dat vind ik echt moeilijk. Echt rot allemaal. Maar goed, ik zie het allemaal weer een beetje zitten, dat was de afgelopen dagen we anders.
Met een meidenkwartet
  maandag 18 oktober 2021 @ 09:18:36 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201803602
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 08:24 schreef Cathmar het volgende:
Wij reden gisterenochtend gezellig met het gezin door de Corona test tent. Allemaal negatief! Grote opluchting. Ik vind het bijzonder stressvol allemaal. Mijn dochter is nog in isolatie op haar kamer en nog steeds niet beter. Heel sneu en ook dat vind ik echt moeilijk. Echt rot allemaal. Maar goed, ik zie het allemaal weer een beetje zitten, dat was de afgelopen dagen we anders.
Komt wel goed :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 oktober 2021 @ 09:22:02 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201803633
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 08:21 schreef Cathmar het volgende:

[..]
O daar heb ik ook echt zo’n zin in! In ons nieuwe huis krijgen wij een inloop douche en de kinderen in hun badkamer een bad en een douche.
Pro-tip: noem het niet "hun badkamer", maar "de badkamer", voor je het weet denken ze dat ze het er voor het zeggen hebben ;)

Ik corrigeer mezelf iedere keer als ik die fout maak :')
Hier heet hij trouwens "de grote badkamer" en gezien wij maar 1 kind hebben zou het extra absurd zijn als dat "zijn badkamer" zou zijn, want onze badkamer is kleiner :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201803866
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Pro-tip: noem het niet "hun badkamer", maar "de badkamer", voor je het weet denken ze dat ze het er voor het zeggen hebben ;)

Ik corrigeer mezelf iedere keer als ik die fout maak :')
Hier heet hij trouwens "de grote badkamer" en gezien wij maar 1 kind hebben zou het extra absurd zijn als dat "zijn badkamer" zou zijn, want onze badkamer is kleiner :')
Slim! Ga ik doen.
En dan noem ik de douche mijn badkamer O+. Man wil nl wel een bad.
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 21:24:27 #172
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201811593
Vandaag te horen gekregen dat de kopers akkoord zijn gegaan met onze financiële verklaring dus het is nu "echt" (als in voorlopig koopcontract ondertekenen ;)) Nu eindelijk beginnen met een plannetje maken qua inrichting *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:29:29 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201811656
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:24 schreef MaJo het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat de kopers akkoord zijn gegaan met onze financiële verklaring dus het is nu "echt" (als in voorlopig koopcontract ondertekenen ;)) Nu eindelijk beginnen met een plannetje maken qua inrichting *O*
Gefeliciteerd! *O* w/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:46:54 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_201811906
Spannend Majo! En natuurlijk gefeliciteerd! Waar gaan jullie wonen?
  maandag 18 oktober 2021 @ 22:01:54 #175
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201812101
Nice, gaan jullie ver weg verhuizen?
Ik heb het zoeken even opgegeven :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 22:17:20 #176
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201812238
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! *O* w/
Thanks O+

quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:46 schreef Kyara het volgende:
Spannend Majo! En natuurlijk gefeliciteerd! Waar gaan jullie wonen?
Ik PM je even :)

quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 22:01 schreef oh-oh het volgende:
Nice, gaan jullie ver weg verhuizen?
Ik heb het zoeken even opgegeven :')
30km van waar we nu wonen, binnen dezelfde provincie. Van de grote stad naar een dorp :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 18 oktober 2021 @ 22:23:45 #177
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201812303
Oh heerlijk!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 22:25:15 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201812323
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 22:23 schreef oh-oh het volgende:
Oh heerlijk!
Vind ik ook O+ Van een bovenwoning naar een huis met tuin, badkamer met bad, 4 slaapkamers, ruime keuken en woonkamer, bijkeuken. Echt zoveel zin in!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 18 oktober 2021 @ 22:27:11 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_201812342
Ooh heerlijk Majo! Wanneer zouden jullie er in kunnen?
  maandag 18 oktober 2021 @ 23:04:42 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201812688
Gefeliciteerd Majo, het klinkt als een hele fijne plek! *O*
***
pi_201812755
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:24 schreef MaJo het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat de kopers akkoord zijn gegaan met onze financiële verklaring dus het is nu "echt" (als in voorlopig koopcontract ondertekenen ;)) Nu eindelijk beginnen met een plannetje maken qua inrichting *O*
Jeej *O*
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 23:23:04 #182
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201812827
quote:
2s.gif Op maandag 18 oktober 2021 22:27 schreef Kyara het volgende:
Ooh heerlijk Majo! Wanneer zouden jullie er in kunnen?
In mei pas, dus we hebben nog even de tijd om ons voor te bereiden en nog wat extra te sparen ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_201813553
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 23:23 schreef MaJo het volgende:

[..]
In mei pas, dus we hebben nog even de tijd om ons voor te bereiden en nog wat extra te sparen ;)
Ach, voor je het weet is het zover. Lekker in de lente. :)
pi_201814204
Verdorie. Heb ik zondag mijn AirPods voor het laatst buiten gebruikt, kom ik er nú achter dat er nog maar 1 in mijn jaszak zit. ;(

Why!?
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:20:03 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201814479
Oh, dat is echt balen! :X -O-
***
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:20:32 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201814484
Weer een verdrietig bericht meiden, voor wie het niet via fb mee had gekregen.

Op 1 oktober reageerde ze zelf nog op het overlijden van Moussy met de woorden: "Een lange tocht, maar veel te snel over."

En nu is ze zelf afgelopen zondag heel plotseling overleden. Ze wist sinds 2,5 maand dat ze ziek was, maar hoopte nog wat meer tijd te hebben...

Macka66 award.gif

Een te korte tocht... veel te snel over.
Rust zacht...

Weer een van de echte OUD-jes... ;(
***
pi_201814508
Wij waren gisteren in de Efteling, lekker druk :{
Maar het was ondanks dat wel een topdag, heerlijk met zijn 4en.

En dikke vette note to ourself: houd je aan de aloude strategie in de pretparken, loop meteen zover mogelijk naar achteren door. Normaal gaan we meteen naar Droomvlucht en kunnen we daar ook op drukke dagen zonder wachtrij 2 a 3 keer achter elkaar in. daarna lopen we altijd naar Carnavalsfestival, zelfde verhaal en dan gaan wij om en om in Vogelrok. Dan is het nog geen 11 uur en zitten we met koffie bij het Kleuterhof.
Nu gingen we meteen Symbolica in, 40 minuten moeten wachten oa door een technische storing. We kwamen dus pas om 11 uur bij Droomvlucht. Leermomentje.

De kinderen vonden het geweldig, B was zeiknat van de Piranha en was nog steeds vrolijk. :D
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:33:33 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_201814594
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:20 schreef BE het volgende:
Weer een verdrietig bericht meiden, voor wie het niet via fb mee had gekregen.

Op 1 oktober reageerde ze zelf nog op het overlijden van Moussy met de woorden: "Een lange tocht, maar veel te snel over."

En nu is ze zelf afgelopen zondag heel plotseling overleden. Ze wist sinds 2,5 maand dat ze ziek was, maar hoopte nog wat meer tijd te hebben...

Macka66 [ afbeelding ]

Een te korte tocht... veel te snel over.
Rust zacht...

Weer een van de echte OUD-jes... ;(
Wat een verdrietig nieuws, en wat vallen er de laatste tijd veel ;(
disclaimer
pi_201814939
Sterkte BE.. en iedereen die haar liefhad ;(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:22:51 #190
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201815116
Jeetje, 2.5 maand...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201815128
@BE Wat had ze dan, dat ze na 2,5 maand er ineens niet meer is?
Sterkte aan allen die haar kende.
pi_201815129
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:20 schreef BE het volgende:
Weer een verdrietig bericht meiden, voor wie het niet via fb mee had gekregen.

Op 1 oktober reageerde ze zelf nog op het overlijden van Moussy met de woorden: "Een lange tocht, maar veel te snel over."

En nu is ze zelf afgelopen zondag heel plotseling overleden. Ze wist sinds 2,5 maand dat ze ziek was, maar hoopte nog wat meer tijd te hebben...

Macka66 [ afbeelding ]

Een te korte tocht... veel te snel over.
Rust zacht...

Weer een van de echte OUD-jes... ;(
:{
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:27:13 #193
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_201815152
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:20 schreef BE het volgende:
Weer een verdrietig bericht meiden, voor wie het niet via fb mee had gekregen.

Op 1 oktober reageerde ze zelf nog op het overlijden van Moussy met de woorden: "Een lange tocht, maar veel te snel over."

En nu is ze zelf afgelopen zondag heel plotseling overleden. Ze wist sinds 2,5 maand dat ze ziek was, maar hoopte nog wat meer tijd te hebben...

Macka66 [ afbeelding ]

Een te korte tocht... veel te snel over.
Rust zacht...

Weer een van de echte OUD-jes... ;(
Ach Macka. Sterkte voor een ieder die haar liefhad.
If you can dream it, you can do it...
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:05:21 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_201815496
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:20 schreef BE het volgende:
Weer een verdrietig bericht meiden, voor wie het niet via fb mee had gekregen.

Op 1 oktober reageerde ze zelf nog op het overlijden van Moussy met de woorden: "Een lange tocht, maar veel te snel over."

En nu is ze zelf afgelopen zondag heel plotseling overleden. Ze wist sinds 2,5 maand dat ze ziek was, maar hoopte nog wat meer tijd te hebben...

Macka66 [ afbeelding ]

Een te korte tocht... veel te snel over.
Rust zacht...

Weer een van de echte OUD-jes... ;(
Ach jemig, ook al. ;(
Wat een nare berichten. Sterkte voor iedereen die haar kende.
pi_201816183
Oh nee, Macka ook ;( Met haar mooie roodharigen O+ Sterkte voor haar naasten :*

Wat gaan er toch veel jonge mensen dood :{
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:03:52 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201817535
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:24 schreef vencodark het volgende:
@:BE Wat had ze dan, dat ze na 2,5 maand er ineens niet meer is?
Sterkte aan allen die haar kende.
Ze had kanker en toen het ontdekt werd was het al heel ver uitgezaaid.
***
pi_201817570
Ik moest er echt ff van huilen toen ik het op fb las. Terwijl ik haar irl niet heb gekend. Wel vaker op fok gechat en laatste tijd op fb vaker berichtjes uitgewisseld. Maar weer iemand veel te jong gegaan en weer door kanker. :'(
pi_201819337
Jemig wat verdrietig :{
pi_201819528
Jeetje, wat een verdrietig nieuws weer ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:42:28 #200
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201822425
Ik schrik me rot! Macka met de mooie meisjes en het ooglapje en de draagadviezen. Jeetje ;( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201822538
Ohhh… wat verdrietig… 😥
pi_201822689
Jeetje ;( Macka… bij haar heb ik destijds met Melba nog een draagconsult gedaan… veel sterkte aan degenen die haar nabij waren.
Kwak
pi_201825223
Och nee, Macka ook al ;(
Sterkte voor de familie, ik zal haar niet vergeten
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:51:57 #204
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201825349
Ow… -O-
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 20 oktober 2021 @ 07:37:26 #205
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_201827271
Wat een verdrietig nieuws… ;(
Oude (on)bekende.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 08:00:17 #206
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_201827382
Ach, Macka toch.. ;(
Ik heb je 1 keer mogen ontmoeten, toen had je alleen je mooie Lucy bij je. Ik vond je oprecht lief en heel belangstellend. En inderdaad je mooie rode lange haren. Ondanks de beperkingen met je zicht, ging je door. Carpe Diem. :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 20 oktober 2021 @ 08:22:29 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201827531
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:20 schreef BE het volgende:
Weer een verdrietig bericht meiden, voor wie het niet via fb mee had gekregen.

Op 1 oktober reageerde ze zelf nog op het overlijden van Moussy met de woorden: "Een lange tocht, maar veel te snel over."

En nu is ze zelf afgelopen zondag heel plotseling overleden. Ze wist sinds 2,5 maand dat ze ziek was, maar hoopte nog wat meer tijd te hebben...

Macka66 [ afbeelding ]

Een te korte tocht... veel te snel over.
Rust zacht...

Weer een van de echte OUD-jes... ;(
Verdomme, Macka ook al :'(

Rust zacht lieve Macka :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201828108
In mijn beleving destijds dé draaggoeroe van Fok. Ik heb - al meelezend, want posten durfde ik toen nog niet - zoveel geleerd van haar. Wat vreselijk verdrietig :'(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 20 oktober 2021 @ 10:10:45 #209
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_201828629
Ja, echt heel bizar en verdrietig hoe hard het gegaan is. :'(
in de haak.
pi_201829269
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:10 schreef trui het volgende:
Ja, echt heel bizar en verdrietig hoe hard het gegaan is. :'(
Absoluut, heel hard.
Maar ook wel heel bijzonder hoe ze ons "meenam" in haar ziekteproces.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_201837162
Oh wat snel en verdrietig rust zacht macka
pi_201844788
Macka, rust zacht. Sterkte voor allen die haar lief hadden.
pi_201844825
Is iedereen zonder schade door de storm gekomen?

Ik ging vanochtend mee met de klas van Twix naar de bibliotheek. Door de storm en regen dus. Ik weet niet wat die kinderen nou boeiender vonden, de bieb of het weer.
Maar afgezien van een valpartij in een waterplas, ging het goed. Alle kinderen weer veilig terug op school.
pi_201845023
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:28 schreef Malteser het volgende:
Is iedereen zonder schade door de storm gekomen?

Ik ging vanochtend mee met de klas van Twix naar de bibliotheek. Door de storm en regen dus. Ik weet niet wat die kinderen nou boeiender vonden, de bieb of het weer.
Maar afgezien van een valpartij in een waterplas, ging het goed. Alle kinderen weer veilig terug op school.
Wij zouden naar de Efteling gaan. Hebben we maar verplaatst naar morgen.

We doen nu een LotR marathon
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_201845136
Oooh, een LotR marathon, dat klinkt lekker @Vicky O+ Ik kan er nu al zo'n zin in hebben om dat soort films samen te kijken, maar de kinderen zijn daar nu nog veel te jong voor.

Er lagen twee afgewaaide takken op de auto hier, maar gelukkig niet groot genoeg om schade te veroorzaken.
pi_201845241
Hier in de straat omgewaaide containers en inhoud over de straat vanmorgen. Plastic stond aan de weg.
Tuinstoelen omgewaaid en met uitlaten van de hond ( in regenpak) lagen er veel afgebroken takken. En een volle keukenrol :? verspreid over het fietspad.
pi_201845351
Ik werd om 3 uur ‘s nachts wakker van de wind. Toen heb ik het raam maar dicht gedaan. :D
Verder weinig van gemerkt, ook geen gekke dingen gezien op weg naar het station.
pi_201845427
Ik had vannacht borrelende wc's dus heb de deksels er maar op gedaan. Tijd terug hadden we beneden een explosie via het riool :r
pi_201845433
Niets gemerkt van de storm, ja ik hoorde het uiteraard.

Bijna de gehele nacht wakker geweest vanwege zieke verloofde. Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten. Ze was hondsberoerd en nu is het weer in orde. Ze voelde zich zo ziek dat ze een paniekaanval kreeg.
En toen ze net een beetje ok in bed lag tegen 5 uur, werd Juul wakker met nare dromen. Er is niet genoeg koffie in de wereld om mij wakker te krijgen vandaag.

Verloofde en B liggen samen op de bank Disney films te kijken, Juul bij de opvang en ik probeer te werken.

Tussendoor bezig met een lijst en uitzoekwerk voor het huis. Zaterdag oa naar een showroom voor inzethaarden.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:54:27 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201845888
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier in de straat omgewaaide containers en inhoud over de straat vanmorgen. Plastic stond aan de weg.
Tuinstoelen omgewaaid en met uitlaten van de hond ( in regenpak) lagen er veel afgebroken takken. En een volle keukenrol :? verspreid over het fietspad.
Hier ook weer PMD en nog steeds veel mensen die het plastic er los ingooien.
Niets geleerd van die voorjaarsstorm op PMD dag toen de hele wijk onder de plastic verpakkingen zat :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 oktober 2021 @ 13:57:14 #221
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201845926
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hier ook weer PMD en nog steeds veel mensen die het plastic er los ingooien.
Niets geleerd van die voorjaarsstorm op PMD dag toen de hele wijk onder de plastic verpakkingen zat :(
Hoe bedoel je los erin gooien?
Ik gooi altijd het plastic los in die zakken...
Hier werd groen opgehaald en heb de containers al zien vliegen nadat hij geleegd was.
En de brandweer stond in de straat, spullen van de bouw hier in de buurt zijn gaan vliegen :X
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:18:21 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201846142
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:57 schreef Ynske het volgende:

[..]
Hoe bedoel je los erin gooien?
Ik gooi altijd het plastic los in die zakken...
Hier werd groen opgehaald en heb de containers al zien vliegen nadat hij geleegd was.
En de brandweer stond in de straat, spullen van de bouw hier in de buurt zijn gaan vliegen :X
We hebben hier PMD kliko's en de meeste mensen gebruiken dus geen zakken maar gooien het los in de PMD kliko, en met een winderige dag als deze ligt de helft van de kliko's om voor ze geleegd worden :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201846147
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hier ook weer PMD en nog steeds veel mensen die het plastic er los ingooien.
Niets geleerd van die voorjaarsstorm op PMD dag toen de hele wijk onder de plastic verpakkingen zat :(
Wij gooien er ook niks los in. We hebben een grote prullenbak met de pmd zakken van de gemeente waar we het pmd in scheiden. Die zak gaat dan uiteraard dichtgeknoopt in de container.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 oktober 2021 @ 14:19:17 #224
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201846152
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
We hebben hier PMD kliko's en de meeste mensen gebruiken dus geen zakken maar gooien het los in de PMD kliko, en met een winderige dag als deze ligt de helft van de kliko's om voor ze geleegd worden :X
Ah dat is inderdaad niet handig nee. Hier zijn alleen maar zakken, die overigens ook door de wijde omgeving vliegen, en geen kliko's.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201846169
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
We hebben hier PMD kliko's en de meeste mensen gebruiken dus geen zakken maar gooien het los in de PMD kliko, en met een winderige dag als deze ligt de helft van de kliko's om voor ze geleegd worden :X
We hebben sinds kort nieuwe overburen en die kennen het systeem blijkbaar nog niet. Die gooien dus alles los er in. Hoorde ik net. Die konden vanmorgen hun zooi gaan rapen vlak voordat de vuilnisman kwam. Lesje geleerd hoop ik dan maar.
pi_201846181
Hier veel losse takken overal.
Schuin overburen hadden gisteravond het oud papier al aan de weg gezet, het stond er nog wel vanmorgen maar toen was het al doorweekt en de dozen kapot gescheurd...
Intussen is ons oud papier ook doorweekt, althans de losse stukken karton van de ikea kast van laatst, de rest zit in een plastic bak met deksel en daar heb ik net een plas water afgegoten.
Geen ideale dag voor oud papier.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_201846230
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:20 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
We hebben sinds kort nieuwe overburen en die kennen het systeem blijkbaar nog niet. Die gooien dus alles los er in. Hoorde ik net. Die konden vanmorgen hun zooi gaan rapen vlak voordat de vuilnisman kwam. Lesje geleerd hoop ik dan maar.
Ik gooi ook alles los in de container voor PMD sinds we een container hebben, ik heb geen zakken meer en volgens mij kunnen we die ook niet meer krijgen. Ik heb vaak wel een broodzakje op het aanrecht voor de kleine plasticjes die ik dan in 1x weggooi.
Absoluut onhandig met weer als dit of van die jeugd die langsfietst en de containers omtrapt... :{ .
Daarom zet ik hem eigenlijk nooit 's avonds al aan de weg... en overdag dan maar hopen dat ie wel blijft staan.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_201846398
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:25 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik gooi ook alles los in de container voor PMD sinds we een container hebben, ik heb geen zakken meer en volgens mij kunnen we die ook niet meer krijgen. Ik heb vaak wel een broodzakje op het aanrecht voor de kleine plasticjes die ik dan in 1x weggooi.
Absoluut onhandig met weer als dit of van die jeugd die langsfietst en de containers omtrapt... :{ .
Daarom zet ik hem eigenlijk nooit 's avonds al aan de weg... en overdag dan maar hopen dat ie wel blijft staan.
Ahja die jeugd das wel een dingetje, hebben we hier gelukkig geen last van.
Snap dat je dan overdag aan de weg zet. Ik altijd 's avonds, maar das ook meer omdat ik het anders s'morgens bijna vergeet. Ben totaal geen ochtendmens. Ben dan druk met checken of Tyler alles heeft voor de boerderij, zijn de pilletjes wel ingenomen, hond uitlaten en voeren etc. Kom maar moeilijk op gang. En de container word altijd vroeg geleegd. Meestal als ik met de hond weer terugkom zijn ze al bezig met legen.
pi_201846657
PMD container hier en gooien er vrijwel alles los in. Hij staat op een windvrije plek en met storm zet ik hem gewoon last minute neer.

Wij wilden dus zaterdag naar een showroom met inzethaarden, daar moet je een afspraak voor maken. We kunnen over 6 weken terecht...om te kijken. Ik denk dat we in de winter van 2024 wel een haard hebben.
pi_201846687
Je kan die PMD-zakken bij de AH kopen. Onze gemeente geeft ze niet meer gratis weg..
Protège moi de mes désirs.
pi_201846883
Pmd container voor de opsom: de wekelijkse bestelling van AH heeft altijd een plastic zak voor koele producten die wij gebruiken om binnen pmd in de vuilnisbak te doen. En die gaat weer dichtgeknoopt in de container. Ga er niet speciaal zakken voor kopen als het niet nodig is. Legen is hier tussen 07:30-08, dus we zetten hem de avond ervoor al aan de weg.
pi_201847051
Behalve het omwaaien bij storm, zie ik ook geen reden om het in zakjes te doen. Geen idee waar ik die zakjes moet laten tot ze vol zijn. Ja buiten, in een vuilnisemmer die we dan zouden moeten kopen. Loop ik een paar meter verder, ben ik bij de PMD container.
Voor groen en rest hebben we een systeem onder de gootsteen. 1 keer per dag sturen we B met zijn step en zakje restafval naar de ondergrondse container.

Overigens staan er bij ons nog genoeg PMD en groene containers op de stoep na het legen dinsdag en woensdag. Zo ver ik kan zien, is er niets omgegaan met de storm.

Ik heb wel eens een flinke claim gehad werktechnisch omdat zo'n enorm container van ons was gaan rijden in een storm en meerdere auto's had beschadigd. Auch.
pi_201847056
Wij hebben een ondergrondse pmd, papier, rest en gft container.
Ik heb 4 "vakken" in de prullenbak. Een klein zwart emmertje voor gft, 2 lades voor papier en plastic
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_201847073
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 15:22 schreef arvensis het volgende:
Je kan die PMD-zakken bij de AH kopen. Onze gemeente geeft ze niet meer gratis weg..
Dan zal jumbo ook wel zoiets hebben.
Wij hadden eerder een bak in de garage staan met een zak erin, maar toen hadden we nog geen container.
En die bak had zn beste tijd gehad, dus nu 4 stappen verder en dan gelijk in de container. Dus ik denk dat we het er maar gewoon los in blijven gooien. En dan maar hopen op niet al te veel wind op de leeg-dagen...

Wij hebben een gewone prullenbak voor restafval en een groen bakje op het aanrecht voor GFT, dat legen we elke avond in de groene container. Papier gaat in een bak in de garage tot het aan de weg kan of tot ik het een keer meeneem naar de grote container bij de supermarkt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_201847454
Bij ons móet het PMD afval in de zakken van de gemeente, anders wordt het niet meegenomen. Ik vind die zakken onhandig, maar nog een kliko zou ik niet kwijt kunnen, dus dat zou ook niet handig zijn.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 17:32:11 #236
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201848224
De grootste prullenbak is hier binnen PMD dus dat zijn flinke zakken van 60 liter die in de PMD kliko gaan.

Als je alles er los in gooit krijg je toch ook allerlei resten los in je bak dat gaat stinken? Denk aan sap uit een plastic vleesverpakking of tomatensap uit een blik gepelde tomaten.
Of dat wordt niet genoeg gescheiden dat kan ook nog :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 21 oktober 2021 @ 17:44:58 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_201848374
Potverdikkie de afvalopsom, dat was toch zeker alweer 2 maanden geleden O+
disclaimer
  donderdag 21 oktober 2021 @ 17:55:19 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201848476
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 17:32 schreef laziness het volgende:
De grootste prullenbak is hier binnen PMD dus dat zijn flinke zakken van 60 liter die in de PMD kliko gaan.

Als je alles er los in gooit krijg je toch ook allerlei resten los in je bak dat gaat stinken? Denk aan sap uit een plastic vleesverpakking of tomatensap uit een blik gepelde tomaten.
Of dat wordt niet genoeg gescheiden dat kan ook nog :+
Dat idd, ik vind het ook vies, dat losse PMD in de kliko.
En bij storm zoals vandaag ligt niet je halve tuin of de halve straat onder de vleesbakjes, snoepzakjes en pakken dubbeldrank.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 oktober 2021 @ 18:11:14 #239
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201848621
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 17:32 schreef laziness het volgende:

Als je alles er los in gooit krijg je toch ook allerlei resten los in je bak dat gaat stinken? Denk aan sap uit een plastic vleesverpakking of tomatensap uit een blik gepelde tomaten.

dat is toch ook als het in zakken zit?
Bakjes met vleesnat, blik doe ik allemaal uitspoelen voor het de zak in gaat. en drinkpakken daar zit een dop op, dus eerst platmaken en dan de dop er weer op
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 21 oktober 2021 @ 18:22:34 #240
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201848749
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 18:11 schreef Ynske het volgende:

[..]
dat is toch ook als het in zakken zit?
Bakjes met vleesnat, blik doe ik allemaal uitspoelen voor het de zak in gaat. en drinkpakken daar zit een dop op, dus eerst platmaken en dan de dop er weer op
In een dicht geknoopte zak is toch heel anders dan losse sappen die in je container lekken en daar tot in de eeuwigheid in blijven plakken?
Ik heb je lief mijn hele leven
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 oktober 2021 @ 18:26:27 #241
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201848782
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 18:22 schreef laziness het volgende:

[..]
In een dicht geknoopte zak is toch heel anders dan losse sappen die in je container lekken en daar tot in de eeuwigheid in blijven plakken?
ja, hoewel die zak bij mij in de keuken staat in een zakhouder tot hij vol is voordat hij dichtgeknoopt naar buiten gaat. Ik heb ook in huis geen zin in die geuren, daarom het uitwassen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201848796
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 15:58 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dan zal jumbo ook wel zoiets hebben.
Nope. Hier verkoopt alleen AH die oranje zakken.
Protège moi de mes désirs.
pi_201848823
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 18:22 schreef laziness het volgende:

[..]
In een dicht geknoopte zak is toch heel anders dan losse sappen die in je container lekken en daar tot in de eeuwigheid in blijven plakken?
Onze PMDzakken hebben luchtgaten en zijn niet lekdicht. Vandaar ook dat we een afvalbak met PMDzak buiten hebben staan. Binnen een bakje zodat ik niet voor elk stukje plastic naar buiten hoef, die bak kan in de vaatwasser.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 18:42:23 #244
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201848924
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 18:26 schreef Ynske het volgende:

[..]
ja, hoewel die zak bij mij in de keuken staat in een zakhouder tot hij vol is voordat hij dichtgeknoopt naar buiten gaat. Ik heb ook in huis geen zin in die geuren, daarom het uitwassen.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 18:31 schreef Elleska het volgende:

[..]
Onze PMDzakken hebben luchtgaten en zijn niet lekdicht. Vandaar ook dat we een afvalbak met PMDzak buiten hebben staan. Binnen een bakje zodat ik niet voor elk stukje plastic naar buiten hoef, die bak kan in de vaatwasser.
Bij mij is het een normale prullenbak en zak met deksel vertelde ik hierboven dus dat stinkt niet anders dan andere prullenbakken.
PMD is veruit het meeste hier dus logisch om er een eigen prullenbak voor te hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201850447
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 18:42 schreef laziness het volgende:

[..]
[..]
Bij mij is het een normale prullenbak en zak met deksel vertelde ik hierboven dus dat stinkt niet anders dan andere prullenbakken.
PMD is veruit het meeste hier dus logisch om er een eigen prullenbak voor te hebben.
Omdat de PMD zakken van mijn gemeente luchtgaten hebben is een dichtgeknoopte zak precies hetzelfde als alles los in een bak gooien want door die gaten komen er alsnog resten in de bak en dat gaat stinken.

Wij hebben de grote afvalbak voor PMD daarom buiten staan en binnen een verzamelbakje wat in de vaatwasser past.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 20:14:37 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201850615
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 18:42 schreef laziness het volgende:

[..]
[..]
Bij mij is het een normale prullenbak en zak met deksel vertelde ik hierboven dus dat stinkt niet anders dan andere prullenbakken.
PMD is veruit het meeste hier dus logisch om er een eigen prullenbak voor te hebben.
Onze hoge Brabantia staat idd in de trapkast en is PMD, papier, rest en GFT hebben ieder een bakje in de onderste la onder de spoelbak, PMD is by far het meeste.
Daar heb ik ook een grote (240 ltr) kliko voor, net als voor GFT (want veel gras), voor papier en rest heb ik de kleine 140 ltr kliko's
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 20:15:02 #247
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201850629
Ik moest PMD Googlen :D Ik woon in een van de groenste gemeentes qua college van B&W maar hier nog steeds vuilniszakken aan de weg en niets scheiden :? De ondergrondse containers zouden vorig jaar geplaatst worden maar toen was het een jaar doodstil. De straat was er destijds er al voor afgezet maar toen is er nooit iets gebeurd :? Nu sinds 2 maanden zijn er containers geplaatst maar de kappen zitten er nog op, geen idee wanneer ze in gebruik genomen gaan worden :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 20:16:05 #248
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201850653
Ik ben met floorplanner ons nieuwe huis aan het tekenen en inrichten, wat is dat leuk O+ En frustrerend tegelijk :D Morgen hebben we bouwtechnische keuring van het nieuwe huis dus we gaan het eindelijk weer zien. Voor de tweede keer ooit, hopelijk zijn we er nog steeds blij mee _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 21 oktober 2021 @ 20:22:18 #249
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201850806
Niks scheiden? Hoe dan?? Ik breng PMD zelf weg, net als glas, maar ik vind dat wel fijn, gewoon kleine pedaalemmerzak, als ie vol is drop ik hem in de bak. Doppen gaan overal af, die spaar ik voor blindegeleidenhonden 8-)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 21 oktober 2021 @ 20:41:08 #250
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_201851190
Hier moesten we PMD eerst zelf wegbrengen naar een ondergrondse container. Nu is het veranderd en hebben we 1 container waar restafval en PMD in mag.
pi_201851487
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:15 schreef MaJo het volgende:
Ik moest PMD Googlen :D Ik woon in een van de groenste gemeentes qua college van B&W maar hier nog steeds vuilniszakken aan de weg en niets scheiden :? De ondergrondse containers zouden vorig jaar geplaatst worden maar toen was het een jaar doodstil. De straat was er destijds er al voor afgezet maar toen is er nooit iets gebeurd :? Nu sinds 2 maanden zijn er containers geplaatst maar de kappen zitten er nog op, geen idee wanneer ze in gebruik genomen gaan worden :')
Ik ben benieuwd of het nog gaat gebeuren want inmiddels hebben ze tóch voor nascheiding gekozen :') (dan wordt pmd achteraf machinaal uit het restafval gescheiden). Wij hebben ook pas 2 jaar ofzo een pmd-container en die gaat er nu dus weer uit. Lekker stukje kapitaalvernietiging wel.

Overigens heeft de matige afvalscheiding hier weinig te maken met het college en meer met de indeling van de stad. In grote steden met veel hoogbouw en historische smalle straatjes is het altijd lastiger.
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 20:55:23 #252
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201851519
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:22 schreef oh-oh het volgende:
Niks scheiden? Hoe dan?? Ik breng PMD zelf weg, net als glas, maar ik vind dat wel fijn, gewoon kleine pedaalemmerzak, als ie vol is drop ik hem in de bak. Doppen gaan overal af, die spaar ik voor blindegeleidenhonden 8-)
Heel simpel, gewoon niet scheiden :P We wonen klein dus geen ruimte om alles apart te bewaren, als ik daar de ruimte voor had zou ik het zeker doen. Papier/karton houden we wel apart en brengen we naar de papierbak. Doppen bewaar ik ook voor de hondjes :D Maar verder plastic/gft/alles gewoon in de emmer en als de zak vol is het balkon op. We hebben dus ook geen kliko want bovenwoning.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 21 oktober 2021 @ 20:57:48 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201851562
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:22 schreef oh-oh het volgende:
Niks scheiden? Hoe dan?? Ik breng PMD zelf weg, net als glas, maar ik vind dat wel fijn, gewoon kleine pedaalemmerzak, als ie vol is drop ik hem in de bak. Doppen gaan overal af, die spaar ik voor blindegeleidenhonden 8-)
Hier ook niet hoor. Centrum van 1 vd 4 grote steden en vuilniszakken ad straat it is :Y

En ik woon idd ook niet groot. Geen plek voor gescheiden afval(emmers). En geen kliko want bovenwoning net als @MaJo
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 oktober 2021 @ 20:59:17 #254
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201851586
K zat net door wat oude foto's te bladeren.
Kijk nou wat ik tegenkom O+

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:01:55 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201851635
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:59 schreef Ynske het volgende:
K zat net door wat oude foto's te bladeren.
Kijk nou wat ik tegenkom O+

[ afbeelding ]
Is dat Macka?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 oktober 2021 @ 21:02:44 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201851649
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Is dat Macka?
:Y
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:04:08 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201851684
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:02 schreef Ynske het volgende:

[..]
:Y
Helder, thanks! Kende haar niet, maar toch fijn om even een gezicht bij de naam te zien. Maakt het echter, maar uiteraard ook verdrietiger.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201851723
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:54 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of het nog gaat gebeuren want inmiddels hebben ze tóch voor nascheiding gekozen :') (dan wordt pmd achteraf machinaal uit het restafval gescheiden). Wij hebben ook pas 2 jaar ofzo een pmd-container en die gaat er nu dus weer uit. Lekker stukje kapitaalvernietiging wel.

Overigens heeft de matige afvalscheiding hier weinig te maken met het college en meer met de indeling van de stad. In grote steden met veel hoogbouw en historische smalle straatjes is het altijd lastiger.
Onze gemeente dacht, wat een paar kilometer Noordelijker Zuidelijker! met gigantische afschrijving wordt afgeschaft, gaan wij juist proberen.

Zo'n onzin dat halfbakken scheiden. Ik doe het braaf, maar wij als consumenten doen het zo slecht dat achteraf alles hersteld moet worden.
pi_201851962
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:06 schreef exode het volgende:

[..]
Onze gemeente dacht, wat een paar kilometer Noordelijker Zuidelijker! met gigantische afschrijving wordt afgeschaft, gaan wij juist proberen.

Zo'n onzin dat halfbakken scheiden. Ik doe het braaf, maar wij als consumenten doen het zo slecht dat achteraf alles hersteld moet worden.
Dat laatste is niet waar, in veel gemeenten levert het juist betere resultaten op om de burger te laten scheiden. Die kan het (met de juiste motivatie en communicatie) nog altijd beter dan de machines, en het scheelt ook dat het dan niet vervuild raakt met restafvalresidu.
pi_201852142
Echt, kunnen wij dat?

Ik ben het geloof daarin wat verloren nadat ik iemand trots hoorde vertellen dat ze haar opzetzwembad in de GFT kliko had gepropt omdat de grijze vol was :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:32:03 #261
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201852288
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:55 schreef MaJo het volgende:

[..]
Heel simpel, gewoon niet scheiden :P We wonen klein dus geen ruimte om alles apart te bewaren, als ik daar de ruimte voor had zou ik het zeker doen. Papier/karton houden we wel apart en brengen we naar de papierbak. Doppen bewaar ik ook voor de hondjes :D Maar verder plastic/gft/alles gewoon in de emmer en als de zak vol is het balkon op. We hebben dus ook geen kliko want bovenwoning.
Ik woon in een flat, ik zet niks op het balkon, ik heb een bak voor oud papier staan, en big shoppers waar in PMD en glas in doe, als die vol zijn neem ik ze mee als ik boodschappen doe, en dan maak ik ze even leeg bij zo een scheidingsding met containers, die zijn hier overal op loopafstand, ik kan er zo drie aanlopen vanuit bij mij. En ik heb een kleine groenbak, die gebruik ik ook, mag 1 x in de week aan de straat.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201852525
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:18 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Dat laatste is niet waar, in veel gemeenten levert het juist betere resultaten op om de burger te laten scheiden. Die kan het (met de juiste motivatie en communicatie) nog altijd beter dan de machines, en het scheelt ook dat het dan niet vervuild raakt met restafvalresidu.
Dat is echt een utopie. 100% scheiden gaat nooit lukken aan de consumenten kant. Nog niet eens 50%. Onze buren gooien bijvoorbeeld luiers van hun kleinzoon in de GFT. Waarom? Die container staat dichtbij. Dat soort gedrag haal je er gewoon niet uit.

Mooi streven maar zoveel geloof heb ik niet in de mensheid.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:44:49 #263
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201852563
Hier staat sinds kort een luierbak buiten, waar je een app voor moet hebben, en nu smijt iedereen daar gewoon zakken luiers neer :r
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:46:38 #264
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201852604
Ik scheid trouwens wel echt 90% denk ik. Wat ook mooi kut is want het duurt zo soms 3 weken voor ik een vuilniszak vol heb. We hebben van die zakken voor restafval die een euro per stuk kosten.
En ik kijk ook naar de verpakking van wat ik koop, als iets in karton EN plastic zit kijk ik echt of er een alternatief is. Bij dingen als koekjes, rijst, pasta etc.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201852616
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:43 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is echt een utopie. 100% scheiden gaat nooit lukken aan de consumenten kant. Nog niet eens 50%. Onze buren gooien bijvoorbeeld luiers van hun kleinzoon in de GFT. Waarom? Die container staat dichtbij. Dat soort gedrag haal je er gewoon niet uit.

Mooi streven maar zoveel geloof heb ik niet in de mensheid.
De machines halen dan ook nog lang geen 50 procent, laat staan 100. Het landelijk gemiddelde voor afvalscheiding (overgrote meerderheid door mensen gescheiden) is 60 procent (bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)stedelijke-gemeenten). Bovendien is machinale scheiding alleen geschikt voor pmd - papier, karton en gft moet sowieso door de burger gedaan worden.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:25 schreef Vanyel het volgende:
Echt, kunnen wij dat?

Ik ben het geloof daarin wat verloren nadat ik iemand trots hoorde vertellen dat ze haar opzetzwembad in de GFT kliko had gepropt omdat de grijze vol was :'(
Daarom zeg ik ook, met de juiste motivatie en communicatie.

[ Bericht 12% gewijzigd door lunapuella op 21-10-2021 21:54:17 ]
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:49:27 #266
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201852646
Er hangen hier al jarenlang briefjes op overal, van een afvalcoach, met als slogan op naar 0 kilo afval, moet ik nog steeds om gniffelen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201852663
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:47 schreef lunapuella het volgende:

[..]
De machines halen dan ook nog lang geen 50 procent, laat staan 100.
[..]
Daarom zeg ik ook, met de juiste motivatie en communicatie.
Dit soort mensen kan je alleen motiveren door ze te beboeten of te belonen. Dat is niet uitvoerbaar.

Het is vooral belangrijk zo min mogelijk plastic te hebben om te scheiden. Daar zijn heel veel stappen te zetten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 oktober 2021 @ 21:52:23 #268
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201852687
Oh ik zou echt wel blij zijn met zo'n luierinzamelpunt.
Dat is hier 90% van de grijze container inhoud
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:53:47 #269
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201852701
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:52 schreef Ynske het volgende:
Oh ik zou echt wel blij zijn met zo'n luierinzamelpunt.
Dat is hier 90% van de grijze container inhoud
Hier bij de Jumbo, pleur maar neer zonder app, zoals de hele buurt dat doet :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201852713
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:50 schreef exode het volgende:

[..]
Dit soort mensen kan je alleen motiveren door ze te beboeten of te belonen. Dat is niet uitvoerbaar.

Het is vooral belangrijk zo min mogelijk plastic te hebben om te scheiden. Daar zijn heel veel stappen te zetten.
Belonen is prima uitvoerbaar, google maar eens op diftar. ;)

Heb nog wat cijfers aan mijn vorige post toegevoegd trouwens, ter onderbouwing.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:58:19 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201852742
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:55 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Belonen is prima uitvoerbaar, google maar eens op diftar. ;)

Heb nog wat cijfers aan mijn vorige post toegevoegd trouwens, ter onderbouwing.
Nee, Diftar is niet belonen maar straffen.
Als er iets is wat een vreselijk systeem is waarbij ander afval dan restafval vervuild wordt met restafval dan is het Diftar wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201852771
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, Diftar is niet belonen maar straffen.
Als er iets is wat een vreselijk systeem is waarbij ander afval dan restafval vervuild wordt met restafval dan is het Diftar wel.
Ik wilde net zeggen, Diftar heeft meer nadelen dan voordelen.
pi_201852791
Er zijn wel gemeentes wat je luiers in de GFT kunt gooien :P
Moet dat wel jouw gemeente zijn..

Wij konden ze destijds achterlaten bij het kdv, die hadden een extra container van de gemeente staan.

Macka, heel lang geleden weleens contact mee gehad voor draagdoeken... Triest voor het gezin..
pi_201852909
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Er zijn wel gemeentes wat je luiers in de GFT kunt gooien :P
Moet dat wel jouw gemeente zijn..
Vanaf 2022 niet meer, dan veranderen de eisen voor gft/compost waardoor dat niet meer mag.
pi_201852965
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:44 schreef oh-oh het volgende:
Hier staat sinds kort een luierbak buiten, waar je een app voor moet hebben, en nu smijt iedereen daar gewoon zakken luiers neer :r
Ah gadverdamme :r .

Ik ben normaal team wasbaar naar m'n verse baby past haar wasbare nog niet. Ik sta echt weer te kijken van de hoeveelheid afval met wegwerp ook :X. Peuter is geobsedeerd door de wc momenteel, dus ik kan niet wachten tot baby in wasbaar kan. Kunnen ze nog heel even matchend luieren en komt het wastechnisch beter uit :+ .
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 22:14:28 #276
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201853029
Ook nooit van diftar gehoord, leer ik nog eens wat :P Al vind ik het meer als een Turks gerecht klinken _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 21 oktober 2021 @ 23:15:42 #277
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201854370
Diftar, mnom :9
pi_201856030
Dat heb ik ook altijd, komt door iftar denk ik :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201856048
Op werk hebben ze het ook handig aangepakt. We hebben sinds een aantal maanden nieuwe vuilnisbakken waar je dus het één en ander gescheiden weg kan gooien. Vervolgens mag ik de verschillende vuilnisbakken leggen om ze daarna in 1 grote container te moeten mikken. ^O^ :')
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:28:01 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201856133
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 06:55 schreef vencodark het volgende:
Op werk hebben ze het ook handig aangepakt. We hebben sinds een aantal maanden nieuwe vuilnisbakken waar je dus het één en ander gescheiden weg kan gooien. Vervolgens mag ik de verschillende vuilnisbakken leggen om ze daarna in 1 grote container te moeten mikken. ^O^ :')
Greenwashing dus, en wel op een heel bizarre manier.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:27:26 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_201856434
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 06:55 schreef vencodark het volgende:
Op werk hebben ze het ook handig aangepakt. We hebben sinds een aantal maanden nieuwe vuilnisbakken waar je dus het één en ander gescheiden weg kan gooien. Vervolgens mag ik de verschillende vuilnisbakken leggen om ze daarna in 1 grote container te moeten mikken. ^O^ :')
Da's bij ons ook, ik kan er ook altijd heel boos om worden _O-
Achja, er is nog veel winst te behalen. Toch scheid ik alles netjes. Ik vind het argument "andere mensen doe het ook niet" nog steeds geen goede reden om dan zelf maar niets te doen :P
disclaimer
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:31:11 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_201856473
Ohh nog iets waar ik boos om was. Ik had bij HEMA wat spulletjes besteld: broekjes voor de baby en sokken voor mezelf. Overal dikke stickers op dat het van eco friendly organisch biokatoen is gemaakt enzo.
Vervolgens zit elk broekje in een plastic zak, aan een plastic knijphangertje. Dat is zo al een half pond aan plastic afval, wat natuurlijk niet bij het PMD kan omdat het gecombineerde materialen zijn. De sokken zitten op een intrigerende plastic hanger. Na het uitpakken had ik dus naast tien paar sokken en zes broekjes ook acht plastic omzakjes, zes knijphangers en 2 sokkenhangers. Waarvan ik het gros dus bij het restafval moet flikkeren. Lekker eco friendly jongens :')
disclaimer
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:46:43 #283
327807 Mariposas
יה&#14
pi_201856616
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:31 schreef SQ het volgende:
Ohh nog iets waar ik boos om was. Ik had bij HEMA wat spulletjes besteld: broekjes voor de baby en sokken voor mezelf. Overal dikke stickers op dat het van eco friendly organisch biokatoen is gemaakt enzo.
Vervolgens zit elk broekje in een plastic zak, aan een plastic knijphangertje. Dat is zo al een half pond aan plastic afval, wat natuurlijk niet bij het PMD kan omdat het gecombineerde materialen zijn. De sokken zitten op een intrigerende plastic hanger. Na het uitpakken had ik dus naast tien paar sokken en zes broekjes ook acht plastic omzakjes, zes knijphangers en 2 sokkenhangers. Waarvan ik het gros dus bij het restafval moet flikkeren. Lekker eco friendly jongens :')
je kan die hangers inleveren bij een HEMA filiaal, deze worden dan hergebruikt in het magazijn. Maar waarom ze ze er bij leveren in de eerste plaats is natuurlijk vreemd, zadel je een klant met die dingen op. Waarschijnlijk hebben ze in het magazijn bij het verzamelen van klantorders geen zin om ze er af te halen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:53:14 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_201856684
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:46 schreef Mariposas het volgende:

[..]
je kan die hangers inleveren bij een HEMA filiaal, deze worden dan hergebruikt in het magazijn. Maar waarom ze ze er bij leveren in de eerste plaats is natuurlijk vreemd, zadel je een klant met die dingen op. Waarschijnlijk hebben ze in het magazijn bij het verzamelen van klantorders geen zin om ze er af te halen.
Ik zat er inderdaad ook al aan te denken om ze weer in te leveren, maar ja. Dan hoef ik ook niet online te bestellen, als ik dan alsnog naar die winkel moet om ongevraagde accessoires weer in te leveren :')_!
disclaimer
pi_201856941
De Hema is daar heel erg in inderdaad.
Sowieso is door het hele Corona gebeuren het plastic gebruik veel groter geworden. Bij ons bijvoorbeeld in het bedrijfsrestaurant wordt alles vers bereid. Nu wordt dat vanwege Corona apart plastic verpakt.

Wij scheiden zo goed mogelijk, maar ik blijf ervan overtuigd dat we veel meer kunnen bereiken met minder afval produceren aan de voorkant.

Wat ik altijd begreep is dat je restafval en PMD eigenlijk niet hoeft te scheiden. Dat is het issue niet bij nascheiden, het issue is dat er dingen zoals batterijen, GFT, plastic en papier tussen zitten. Blijkbaar kunnen ze plastic en restafval achteraf veel makkelijker scheiden. Op ons kantoor is er alleen een scheiding, rest, petflessen en koffiebekers. Bij het restaurant staat daar nog GFT bij. PMD haalt de afvalverwerker er zelf tussenuit. Voorheen hadden we wel een bak voor PMD en kostte dat blijkbaar veel meer tijd voor de afvalverwerker. (lees, we betaalden veel meer geld)

Maar wees gerust hoor, wij scheiden dat dus gewoon netjes thuis.

Ze moeten gewoon eens starten met een landelijk beleid. Wat bij ons bij GFT of PMD mag, mag 5 kilometer verderop alleen bij rest. En als je gaat betalen per zak (Diftar dus) moet je dat landelijk doen.
pi_201856962
Toevallig ging het er laatst bij de dansles ook over, speelgoed voor de kinderen en plastic verpakking.
Die LOL poppetjes (ik ken ze alleen van de merchandise er omheen), schijnen ook volop in plastic verpakt te zijn.

Maar een lepeltje in je huzarensalade: ho maar. :')
pi_201856970
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:18 schreef vencodark het volgende:
Toevallig ging het er laatst bij de dansles ook over, speelgoed voor de kinderen en plastic verpakking.
Die LOL poppetjes (ik ken ze alleen van de merchandise er omheen), schijnen ook volop in plastic verpakt te zijn.

Maar een lepeltje in je huzarensalade: ho maar. :')
Papieren rietjes ;(
pi_201857025
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:16 schreef exode het volgende:
Ze moeten gewoon eens starten met een landelijk beleid. Wat bij ons bij GFT of PMD mag, mag 5 kilometer verderop alleen bij rest. En als je gaat betalen per zak (Diftar dus) moet je dat landelijk doen.
O nee, juist niet! Afvalbeleid is niet voor niets in handen van gemeenten. Wat in een gemeente met veel groen, laagbouw en ruimte voor kliko's werkt, werkt voor geen meter in een stedelijke historische binnenstad. En de ene verwerkingsinstallatie is de andere niet, die hebben andere eisen.

Oké en nou hou ik erover op want ik heb vakantie en wil helemaal niet bezig zijn met mijn werkgebied. :P Wie heeft er leuke weekendplannen?
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:25:50 #289
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_201857026
Hier hebben ze sinds een jaar een proef om afval aan huis op te halen met elektrische fietskarren. Ze geven je recyclezakken voor pmd, gft, textiel en glas en 3 x per week komt het karretje aan huis. Echt ideaal. En ze halen ook alles op, ook klein elektrisch afval, grotere bergen tuinafval enz. Er wordt nu veel meer gescheiden in onze straat.
Maar het werkt natuurlijk alleen op kleinere schaal, dus hier in de historische binnenstad, waar geen plek is om grote containers voor de hele buurt neer te zetten.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_201857215
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:25 schreef lunapuella het volgende:

[..]
O nee, juist niet! Afvalbeleid is niet voor niets in handen van gemeenten. Wat in een gemeente met veel groen, laagbouw en ruimte voor kliko's werkt, werkt voor geen meter in een stedelijke historische binnenstad. En de ene verwerkingsinstallatie is de andere niet, die hebben andere eisen.

Oké en nou hou ik erover op want ik heb vakantie en wil helemaal niet bezig zijn met mijn werkgebied. :P Wie heeft er leuke weekendplannen?
Je trekt het wel meteen heel strak door.
Landelijk beleid wat je moet scheiden en hoe is toch niet afhankelijk van hoe je woont?
Wel of niet betalen per zak of per kliko leging ipv een vast bedrag per jaar.

Maar goed, wij wonen in een gemeente met een vast hoog bedrag en waar je vervolgens alles gratis mag aanbieden zelfs bouwafval. Dus wij hebben nogal veel afvaltoeristen met name uit jouw gemeente >:)
pi_201857320
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:18 schreef exode het volgende:

[..]
Papieren rietjes ;(
Metalen rietjes van de Hema. :P
In plastic verpakt. :+
pi_201857327
Nou ik woon in een appartement en zit er niet echt op te wachten om alles te moeten scheiden. Het staat nu al vol omdat we papier en glas wel apart houden. Maar als ik ook nog GFT en PMD zou moeten scheiden dan weet ik niet meer waar ik dat kwijt moet :P of dan bestaat m'n halve keuken uit afvalscheiding :')
pi_201857384
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:52 schreef Aure het volgende:
Nou ik woon in een appartement en zit er niet echt op te wachten om alles te moeten scheiden. Het staat nu al vol omdat we papier en glas wel apart houden. Maar als ik ook nog GFT en PMD zou moeten scheiden dan weet ik niet meer waar ik dat kwijt moet :P of dan bestaat m'n halve keuken uit afvalscheiding :')
Je eigen afvalverwerk centrum.

Zo heb ik ook discussies met een vriendin dat iedereen gasloos moet. Leuk dat het moet, geroepen uit je nieuwbouw appartement wat gasloos is gebouwd zonder jouw inmenging. Ons kost gasloos ongeveer ¤30.000.
pi_201857429
Overigens kan ik op dit moment ook nog geen GFT apart inleveren hier. Ik zie trouwens dat dat bij ons GFE+T heet :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:23:10 #295
269689 crew  Viv
pi_201857671
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:04 schreef Aure het volgende:
Overigens kan ik op dit moment ook nog geen GFT apart inleveren hier. Ik zie trouwens dat dat bij ons GFE+T heet :D
Waar staat die E dan voor? :@
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:23:15 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_201857673
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:52 schreef vencodark het volgende:

[..]
Metalen rietjes van de Hema. :P
In plastic verpakt. :+
Eyeballs will splat ;(
disclaimer
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:23:36 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_201857676
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:23 schreef Viv het volgende:

[..]
Waar staat die E dan voor? :@
Etensresten?
disclaimer
pi_201857690
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:18 schreef exode het volgende:

[..]
Papieren rietjes ;(
Die zijn echt niet te doen, wij hebben siliconen rietjes gekocht die doen het wel aardig.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:26:32 #299
269689 crew  Viv
pi_201857721
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Eyeballs will splat ;(
Hersenen ook ;(

quote:
The woman, Elena Struthers-Gardner, 60, who had a disability, fell and sustained a traumatic brain injury in November when the 10-inch straw pierced her eye, according to the coroner’s report, which was released on Monday.

“As a consequence of the fall, a stainless steel straw that was in a glass Kilner-style cup Mrs. Struthers-Gardner was carrying penetrated her left eye,” the report said, referring to a glass jar similar to a Mason jar that often has a lid. It called her death an accident.

The report, released in Bournemouth, about two hours southwest of London, said that she fell at her home on Nov. 22, and was taken to Southampton General Hospital, where she died the next day.
https://www.nytimes.com/2(...)al-straws-death.html
pi_201857770
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Etensresten?
Dit ja!
pi_201857819
Siliconen rietjes klinken wel goed ^O^

Wij hebben bij de verbouwing en het bouwen van de keuken rekening gehouden met het afvalscheidbeleid van onze gemeente.
Maar in ons vorige huis scheidden we niks, dus we hadden geen idee van de afvalverdeling, dus dat pakte iets anders uit dan we hadden verwacht.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')