Het is je al een paar keer uitgelegd, maar blijkbaar ben je wat traag van begrip. Geeft niet, ik doe het gewoon nog een keer:quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:13 schreef Bluesdude het volgende:
Een treitervlogvideo dus.
Waarom krijgt dat aandacht in de NRC. Niks kunstzinnigs an
Die banaan aan de muur werd ook als kunst gepresenteerd . Iemand betaalt 120.000 dollar.
De gein hier is die domkop die denkt 'kunst' gekocht te hebben.
Deze film is niet geinig.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)r-kunst-of-commerce/
[ afbeelding ]
Volgens KIRAC zelf maken ze wel kunst hoor. Zij zeggen juist altijd dat ze niet geloven in de scheiding tussen kunstenaars en critici. Stefan Ruitenbeek presenteert zichzelf daarom juist altijd als kunstenaar.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is je al een paar keer uitgelegd, maar blijkbaar ben je wat traag van begrip. Geeft niet, ik doe het gewoon nog een keer:
KIRAC maakt geen kunst, het zijn kunstcritici. De stukken die zij schrijven en de video's die zij maken zijn dus ook geen kunst, maar kritiek op kunst, kunstenaars en filosofen (zoals Sid Lukkassen) en de kunstwereld.
Je kan het een beetje vergeleken met een hele kritische boekrecensent. Die presenteert zijn reviews ook niet als literatuur. Zo moet je dit dus ook zien. Het zit zelfs in de naam KIRAC: Keeping It Real Art Critics.
Waarom je dus de hele tijd verontwaardigd moet melden dat DiT gEeN kUnSt Is NeT aLs DiE bAnAaN ontgaat mij en anderen in dit topic dus ook totaal.
kunnen ze vinden, ik vind van niet. tenminste niet van wat ik ervan heb gezien. de discussies, de kritische vragen, de opmerkingen etc... wel speelt die tarik vaak een rol en maakt hij volgens mij ook schilderijen maar daardoor zie ik hun video's nog niet als kunst.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:46 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Volgens KIRAC zelf maken ze wel kunst hoor. Zij zeggen juist altijd dat ze niet geloven in de scheiding tussen kunstenaars en critici. Stefan Ruitenbeek presenteert zichzelf daarom juist altijd als kunstenaar.
Aggossie, normaliter moeten alle heilige huisjes keihard en zonder rekening te houden met gevoelens en gekwetste mensen omver getrapt kunnen worden maar nu het gaat over iemand uit hun eigen inner circle is het ineens heel errug zielig aldus Cliteur.quote:Conservatief ideoloog Paul Cliteur neemt het voor Lukkassen op. „Jullie gaan over lijken”, zegt hij aan de telefoon tegen KIRAC. En later, in een WhatsApp-gesprek: „Ik heb medelijden met Sid en ik zie dat hij door dit project [...] psychisch in de problemen is gekomen. […] En [zijn gezondheid] ga ik niet afwegen tegen een kunstproject. Dat alles laat onverlet dat ik jullie projecten verder prima vindt en jullie alle goed toewens, maar onder deze omstandigheden is het uitbrengen van die film onverantwoord.”
Daar heb je dan weer gelijk in inderdaadquote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:36 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Het is dan een reconstructie, geen opiniestuk.
Doe maar niet... het zijn treitervloggers met het aureool van kunstzinnig te zijn.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Geeft niet, ik doe het gewoon nog een keer:
dat is ook al uitgelegd: normaliter is er snoeiharde kritiek op de linkse cultuurmarxistische wind die de kunstwereld in zijn woke-greep houdt (vandaar dat KIRAC door de linkse kunstbubbel is uitgekotst en omarmd is door allerlei alt-right clubjes) maar nu komt er een keer kritiek op de rechts-filosofische conservatieve club waar Lukkassen toe behoort.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Doe maar niet... het zijn treitervloggers met het aureool van kunstzinnig te zijn.
Welke kunststroming wordt met deze treiterij bekritiseerd.
Met andere woorden, karaktermoord is prima, zolang het maar de tegenstander is.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat is ook al uitgelegd: normaliter is er snoeiharde kritiek op de linkse cultuurmarxistische wind die de kunstwereld in zijn woke-greep houdt (vandaar dat KIRAC door de linkse kunstbubbel is uitgekotst en omarmd is door allerlei alt-right clubjes) maar nu komt er een keer kritiek op de rechts-filosofische conservatieve club waar Lukkassen toe behoort.
Welke kritiek?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:10 schreef Nielsch het volgende:
maar nu komt er een keer kritiek op de rechts-filosofische conservatieve club waar Lukkassen toe behoort.
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:40 schreef Nielsch het volgende:
Het is je al een paar keer uitgelegd, maar blijkbaar ben je wat traag van begrip. Geeft niet, ik doe het gewoon nog een keer:
KIRAC maakt geen kunst, het zijn kunstcritici.
quote:„Ik vind die hele vraag decadent”, zegt Ruitenbeek. „Ik vind wél dat je dingen mag offeren voor het kunstwerk, ook Sid Lukkassen.”
Sinha had wel moeite met de overweging, maar: „Als ik Sids gevoelens belangrijker zou vinden dan de film, dan is er geen film, geen KIRAC, dan is er niks. Waar leef ik dan eigenlijk voor?”
Stefan lacht: „Jij zegt het beter, Kate. Ik heb de neiging over Napoleon te beginnen. Híj mag er 500.000 man doorheen jagen voor Frankrijk, en ik mag niet één Sid Lukkassen laten huilen? What the fuck man, mag ik ook een beetje Napoleon zijn?”
Het moet natuurlijk nog maar blijken of hij een Napoleon is of toch gewoon een Rodion Raskolnikov. Overigens draaide Napoleon ook gewoon het gevang in, zij het onder betere omstandigheden.quote:
Dit dus.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met andere woorden, karaktermoord is prima, zolang het maar de tegenstander is.
Dan ben je dus geen haar beter dan dhr Lucassen hoor.
Ik heb een pittige mening over de man maar als het klopt dat die jankend aan de telefoon heeft gezeten om de toestemming in te trekken en daar vervolgens geen gehoor aan wordt gegeven mag je alle stront over je been krijgen. Kansloos gedrag, wat je ook van Lucassen vindt.
okeee het is een ongenuanceerde rechtse club, niks kunstzinnigs. Het zijn politieke activisten die zich verschuilen achter "we zijn kunstzinnig"quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat is ook al uitgelegd: normaliter is er snoeiharde kritiek op de linkse cultuurmarxistische wind die de kunstwereld in zijn woke-greep houdt
Grappig hoe stoer rechts dezelfde slachtoffer maniertjes gebruikt waar ze huilerig links altijd van beschuldigen.quote:De vraag of er misbruik is gemaakt van Sid Lukkassen wordt door KIRAC en Jini Jane weggewuifd. Jane: „De man heeft gestudeerd, heeft een PhD, werkte bij het Europees Parlement. En nu moeten we hem behandelen als ontoerekeningsvatbare autist?”
* Wat is linkse cultuurmarxistische kunst ?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:10 schreef Nielsch het volgende:
snoeiharde kritiek op de linkse cultuurmarxistische wind die de kunstwereld in zijn woke-greep houdt
Volgens filosofen als Lukkassen, Cliteur en politici als Baudet en Bosma zijn cultuurmarxisten mensen met - in hun ogen - hele enge linkse ideeën die de traditionele Westerse cultuur omver willen werpen via de invloed die zij hebben op culturele instellingen. Dat is bij allerlei instellingen aan de gang volgens hen: de NPO, concertgebouwen, de Efteling en (kunst)musea. Witte artiesten en kunstenaar moeten volgens hen hoe dan ook plaats gaan maken voor zwarte artiesten, lesbische artiesten of transgenderartiesten danwel kunstenaars.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
* Wat is linkse cultuurmarxistische kunst ?
* Wat is die greep ?
Ik heb nergens gezegd dat ze dat willen doen. Ik heb gezegd dat ze dat normaliter deden. Ik heb ook gezegd dat ze met deze film hun pijlen lijken te richten op een totaal andere groep, namelijk de rechts-conservatieve filosofen. Hoe ze dat precies doen en of dat gelukt is weet ik niet, ik moet de film nog zien.quote:* En hoe wilde men met die lukassenfilm cultuurmarxisme in de kunst bekritiseren.
Die nepfilosofen vinden zoveel.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:06 schreef Nielsch het volgende:
Volgens filosofen als Lukkassen, Cliteur en politici als Baudet en Bosma
Je bedoelt dat Zaanse haakneus en die gestoorde Iranees hun slachtoffers ook eerst vragen of ze mee willen werken aan hun schoffering en belagingen, voor ze beginnen te filmen?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Doe maar niet... het zijn treitervloggers met het aureool van kunstzinnig te zijn.
Welke kunststroming wordt met deze treiterij bekritiseerd.
Nee. Maar de treiterij is dat Lukkassen zich finaal niet goed voelt met de film en dat hij het niet uitgezonden wil hebben. Dus dat gebeurt zonder zijn toestemmingquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:45 schreef Fer het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Zaanse haakneus en die gestoorde Iranees hun slachtoffers ook eerst vragen of ze mee willen werken aan hun schoffering en belagingen, voor ze beginnen te filmen?
Lukkassen was ook van mening dat alleen alpha mannetjes tegenwoordig seks kunnen krijgen...kan hij het tegendeel bewijzen, krijgt ie hem niet omhoog....aiiiquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee. Maar de treiterij is dat Lukkassen zich finaal niet goed voelt met de film en dat hij het niet uitgezonden wil hebben. Dus dat gebeurt zonder zijn toestemming
Ik ben er dan ook nog niet helemaal over uit of deze film zijn gelijk of ongelijk bewijst.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:55 schreef magrec het volgende:
[..]
Lukkassen was ook van mening dat alleen alpha mannetjes tegenwoordig seks kunnen krijgen...kan hij het tegendeel bewijzen, krijgt ie hem niet omhoog....aiii
Ze spelen allemaal vaak een rol hoor. Vooral Stefan, die behoorlijk lomp uit de hoek kan komen, maar zich in andere scènes van een hele sympathieke en zachtaardige kant laat zien. En hun werk is zeker niet alleen maar kunstkritiek, of de linkse kunst 'slopen' o.i.d. Ze zijn niet anti-links, maar tegen het vooringenomen, linkse engagement wat heel alomtegenwoordig is in de kunstwereld (en als er een soortgelijke rechtse stroming zou bestaan, zouden ze dat ongetwijfeld ook bekritiseren).quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
kunnen ze vinden, ik vind van niet. tenminste niet van wat ik ervan heb gezien. de discussies, de kritische vragen, de opmerkingen etc... wel speelt die tarik vaak een rol en maakt hij volgens mij ook schilderijen maar daardoor zie ik hun video's nog niet als kunst.
https://www.geenpodium.nl/quote:Actiegroep 'Geen Podium' doet een oproep aan het Amsterdamse debatcentrum De Balie om het programma op 27 oktober te schrappen. Die avond staat er een gesprek gepland met kunstcollectief KIRAC en volgens 'Geen Podium' is dat een organisatie "die verkrachtingscultuur in stand houdt". De Balie laat in een statement weten door te gaan met het programma.
In een open brief spreekt de actiegroep hun verontwaardiging uit over het geplande evenement met KIRAC. Er zal gesproken worden over de film 'Honeypot', waarin conservatief filosoof en voormalig VVD-raadslid Sid Lukkassen in de val wordt gelokt middels een seksdate met een 'links meisje'.
Provocatieve films over de gevestigde kunstwereld zijn kenmerkend voor KIRAC en ook 'Honeypot' past in dat plaatje. Ook de première op 8 oktober was controversieel, zo valt te lezen in de brief van de actiegroep. Zij spreken hun afschuw uit over een actie rond Julian A., die daar met paard en bloemen onthaald en 'ge-uncanceld' werd. Op dit moment loopt er een strafrechtelijk onderzoek naar A. in verband met verdenkingen van seksueel misbruik.
"Geen podium bieden"
De groep vindt dat het debatcentrum actie moet ondernemen. "Wij verzoeken De Balie om stil te staan bij de slachtoffers van seksueel geweld en hoe zij zouden ervaren dat iemand waar aantijgingen tegen lopen is onthaald en ‘ge-uncanceld’. Wij verzoeken De Balie om geen podium te bieden aan seksueel geweld en verkrachtingscultuur." De protestbrief is inmiddels meer dan 1350 keer ondertekend.
"Kritischer context"
"We vinden het belangrijk om ontwikkelingen in kunst en maatschappij kritisch te volgen en van context te voorzien. Het is ons werk om te zorgen dat we dat, eenmaal op het podium, zorgvuldig doen", aldus De Balie in een statement. "Daarvoor heeft De Balie een goede redactie, en klinken er tijdens redactievergaderingen diverse geluiden." Het debatcentrum zegt dat ze tijdens de avond kritischer context zullen geven dan recente stukken over het onderwerp in dagbladen zoals Het Parool of NRC Handelsblad.
Onzin. Dan zou die kerel zelf nog maagd moeten zijn.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:55 schreef magrec het volgende:
[..]
Lukkassen was ook van mening dat alleen alpha mannetjes tegenwoordig seks kunnen krijgen...kan hij het tegendeel bewijzen, krijgt ie hem niet omhoog....aiii
Die hele brief is een zooitje. Het enige argument wat wordt gegeven is dat Julian Anderweg (met een rechtszaak aan z'n broek voor meerdere verkrachtingszaken) LETTERLIJK met een paard is binnengereden om openbaar 'uncancelled' te worden. Hebben we wat gemist?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 16:04 schreef Marsenal het volgende:
Wat is precies 'verkrachtingscultuur'? Het wordt zo gezegd alsof iedereen maar moet weten wat dat is alsof het een alomtegenwoordig begrip is.
NRC zit gewoon in hetzelfde bubbeltje als Kirac/Rietveld acad., en de kunstenaars die ze bekritiseren. Ik ken zelf wat mensen in die wereld, en het is allemaal ons kent ons, 1 pot nat.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:58 schreef Raw85 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)lm-belandde-a4062434
Ik vind NRC wel erg mild voor de makers hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |