Volgens mij is het juist wat te simpel on te zeggen dat Perez gewoon maar top 4 moet rijden want Max kan het ook als je 3 (of 4) teamgenoten het snot voor de ogen rijdt, zou het dan kunnen dat je zelf heel goed bent? Of konden die andere 4 er niet zo heel veel van?quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 09:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is wat te simpel, die auto was dit jaar op redelijk wat circuits gewoon competitief, als je poles kan scoren moet je auto wel goed zijn, punt is dat in F1 de ontwikkeling nooit stil staat en het lijkt nu dat Mercedes weer de overhand heeft al was het in Turkije ook een afstelprobleem voor RBR dus het verschil is niet zo groot als het leek.
Gezien het prijzengeld dat er mee bemoeit is.... not likellyquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het zou ook kunnen dat Mercedes voor de show de motor even naar beneden schroefde, en voila, het meest spannende seizoen in jaren.
En dan de laatste paar races lekker voluit zodat zij beide titels alsnog pakken.
Mwah, een Haas rijdt vaak ook maar op 98% van de winnaar (1 lap op 50 achterstand) zoveel ruimte zit er nu ook weer niet in. Het zal om 50 pk gaan aan verschil. Dan moet je echt op een paar pk kunnen afstellen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het zou ook kunnen dat Mercedes voor de show de motor even naar beneden schroefde, en voila, het meest spannende seizoen in jaren.
En dan de laatste paar races lekker voluit zodat zij beide titels alsnog pakken.
Wie zegt dat aan het eind van de rit het verschil nog steeds zo klein is? Ik zou zeggen dat het prima manageable is. Tuurlijk riskant.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Zo manageable is het niet. Één DNF door onvoorziene omstandigheden en je wordt alsnog geen kampioen als de verschillen zo klein zijn.
Want ze hebben nog niet zoveel geld..quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:31 schreef babylon het volgende:
[..]
Gezien het prijzengeld dat er mee bemoeit is.... not likelly
Ze kunnen toch ook op duizendsten van een pk de kracht van een elektromotor bepalenquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mwah, een Haas rijdt vaak ook maar op 98% van de winnaar (1 lap op 50 achterstand) zoveel ruimte zit er nu ook weer niet in. Het zal om 50 pk gaan aan verschil. Dan moet je echt op een paar pk kunnen afstellen.
Het is niet zozeer een slechte auto, maar vooral een lastige autoquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist wat te simpel on te zeggen dat Perez gewoon maar top 4 moet rijden want Max kan het ook als je 3 (of 4) teamgenoten het snot voor de ogen rijdt, zou het dan kunnen dat je zelf heel goed bent? Of konden die andere 4 er niet zo heel veel van?
Ik blijf erbij dat Max die auto beter laat presteren dan dat de auto eigenlijk waard is. Het feit dat hij al zijn teamgenoten op een hoop rijdt bevestigd dat.
dat vind ik altijd een moeilijke, hij haalt er meer uit dat is duidelijk maar het zit dus blijkbaar wel in die autoquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik blijf erbij dat Max die auto beter laat presteren dan dat de auto eigenlijk waard is. Het feit dat hij al zijn teamgenoten op een hoop rijdt bevestigd dat.
Beter laten presteren dan de auto waard is zou ik het niet noemen. De RB is m.i. een auto met een lastige balans en de gemiddelde coureur heeft gewoon niet de kwaliteiten om hiermee continu op de limiet te rijden zoals Verstappen dat kan. Daar ligt een grote kwaliteit van Max, hij past zich makkelijk aan (de nukken van) een auto aan en heeft het talent de wagen te pushen zonder snel de controle te verliezen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist wat te simpel on te zeggen dat Perez gewoon maar top 4 moet rijden want Max kan het ook als je 3 (of 4) teamgenoten het snot voor de ogen rijdt, zou het dan kunnen dat je zelf heel goed bent? Of konden die andere 4 er niet zo heel veel van?
Ik blijf erbij dat Max die auto beter laat presteren dan dat de auto eigenlijk waard is. Het feit dat hij al zijn teamgenoten op een hoop rijdt bevestigd dat.
Teamgenoten vergelijken is al lastig laat staan 2 coureurs van 2 verschillende teams. Maar voor zover ik in kan schatten zijn er maar weinig coureurs op de grid die de prestaties van Max in eenzelfde auto zouden kunnen evenaren.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vind ik altijd een moeilijke, hij haalt er meer uit dat is duidelijk maar het zit dus blijkbaar wel in die auto
je bedoelt qua snelheid of qua concept?quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Teamgenoten vergelijken is al lastig laat staan 2 coureurs van 2 verschillende teams. Maar voor zover ik in kan schatten zijn er maar weinig coureurs op de grid die de prestaties van Max in eenzelfde auto zouden kunnen evenaren.
Persoonlijk denk ik dat de RB eerder te vergelijken is met een mclaren dan met een Mercedes.
Hamilton heeft nu 6 punten minder met nog 6 races te gaan. 1 DNF in een race die Verstappen wint en het verschil loopt op tot 31. Met buiten die race nog 5 te gaan is dat niet meer manageable met een Bottas die dit seizoen regelmatig in het middenveld eindigt en een Verstappen die ook met een mindere auto elk jaar een paar races weet te winnen. Wint Verstappen er nog 1 dan ben je al de Haas als Mercedes als je in de andere races geen 1-2 scoort. Dat risico is echt veel te groot.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wie zegt dat aan het eind van de rit het verschil nog steeds zo klein is? Ik zou zeggen dat het prima manageable is. Tuurlijk riskant.
Ik sluit niet uit dat Verstappen de onderdelen spaarde, hij hoeft niet te winnen van Bottas en als hij het wel wilde proberen dan had hij best moeite moeten doen om Bottas in te halen met alle risico's van dien. Ik denk dat hij de auto gespaard heeft en tevreden was met de 2e plaats.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Even een kijk op de prestaties afgelopen race. Alpha Tauri kon qua snelheid redelijk goed meekomen. Marko gaf zelfs aan dat hij het idee had dat de wagens, als je de factor coureur niet mee zou rekenen, mogelijk zelfs even snel of sneller zouden zijn.
Gekke gedachte, ook als je meeneemt dat Perez (relatief voor zijn doen) dicht bij Verstappen zat, zou het dan kunnen zijn dat de karakteristieken van deze baan er voor zorgde dat Verstappen de voordelen van de high rake niet kon benutten en de Honda high rake designfilosofie er daarom voor zorgde dat de Honda wagens dichter bij elkaar zaten?
Mercedes was snel, maar ik had toch vooral het idee dat Verstappen veel langzamer was dan anders, in vergelijking tot zijn concurrentie en het middenveld.
Als het al zo was zou Hamilton veel relaxter zijn, ik kan me geen jaar heugen waarin hij zoveel fouten heeft gemaakt als dit, hij is een goeie acteur maar zo goed ook weer niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hamilton heeft nu 6 punten minder met nog 6 races te gaan. 1 DNF in een race die Verstappen wint en het verschil loopt op tot 31. Met buiten die race nog 5 te gaan is dat niet meer manageable met een Bottas die dit seizoen regelmatig in het middenveld eindigt en een Verstappen die ook met een mindere auto elk jaar een paar races weet te winnen. Wint Verstappen er nog 1 dan ben je al de Haas als Mercedes als je in de andere races geen 1-2 scoort. Dat risico is echt veel te groot.
Het is een leuk verhaaltje hoor en ik vind de regelgeving soms ook wat WWF af en toe, maar dit lijkt me totale flauwekul. Maar goed, jou kennende wil je er nog even op door fantaseren, dus be my guest.
Ik denk dat de auto heel goed bij Verstappen past qua concept en dat hij er daarom zo veel snelheid uit haalt. Ik denk ook dat voor de gemiddelde coureur de McLaren gewoon een snellere wagen is en ik denk dat dat ook voor de Ferrari geldt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Teamgenoten vergelijken is al lastig laat staan 2 coureurs van 2 verschillende teams. Maar voor zover ik in kan schatten zijn er maar weinig coureurs op de grid die de prestaties van Max in eenzelfde auto zouden kunnen evenaren.
Persoonlijk denk ik dat de RB eerder te vergelijken is met een mclaren dan met een Mercedes.
Owja, toen het gat met Bottas opliep heeft hij zeker gas terug genomen. Niet omdat hij niet hoeft te winnen van Bottas, maar omdat wel duidelijk was dat dat niet ging gebeuren. Want die 7 punten extra had hij natuurlijk graag wel gehad en daar had hij ook echt voor gestreden als dat er in zat.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat Verstappen de onderdelen spaarde, hij hoeft niet te winnen van Bottas en als hij het wel wilde proberen dan had hij best moeite moeten doen om Bottas in te halen met alle risico's van dien. Ik denk dat hij de auto gespaard heeft en tevreden was met de 2e plaats.
Ik heb vanaf het begin van het jaar altijd het gevoel gehad dat Mercedes dit voor elkaar zou kunnen krijgen. Om de heldenstatus van Lewis nog wat groter te maken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het zou ook kunnen dat Mercedes voor de show de motor even naar beneden schroefde, en voila, het meest spannende seizoen in jaren.
En dan de laatste paar races lekker voluit zodat zij beide titels alsnog pakken.
In 2018 zaten er 157 WK punten tussen Max en Lewis (88 punten tussen Vettel met de Sjoemel Ferrari en Lewis)quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Zo manageable is het niet. Één DNF door onvoorziene omstandigheden en je wordt alsnog geen kampioen als de verschillen zo klein zijn.
Ze kunnen het nog steeds halen toch? Ik kan mij best voorstellen met de marges die ze nog hadden dat de imagoboost van het merk Mercedes naar een enorm spannend seizoen met de grootste uitdager/concurrent. Beursgenoteerd bedrijf in waarde laten stijgen, jarenlang in de boeken staan als DE motorleverancier van de ultimate GOAT van de sport is ook wat waard. Vergelijkbaar met Messi voor Adidas en Ronaldo voor Nike.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:31 schreef babylon het volgende:
[..]
Gezien het prijzengeld dat er mee bemoeit is.... not likelly
Als ze nou echt die motor omhoog gooien dan kwalificeert Bottas gewoon standaard 1 of 2, net als (meestal) in 2020. En al met al is hij toch al 9 keer op het podium verschenen, dus wat mij betreft heeft die het prima gedaan in de meeste races. Goed genoeg om het klusje te klaren in de laatste 6 wedstrijden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hamilton heeft nu 6 punten minder met nog 6 races te gaan. 1 DNF in een race die Verstappen wint en het verschil loopt op tot 31. Met buiten die race nog 5 te gaan is dat niet meer manageable met een Bottas die dit seizoen regelmatig in het middenveld eindigt en een Verstappen die ook met een mindere auto elk jaar een paar races weet te winnen. Wint Verstappen er nog 1 dan ben je al de Haas als Mercedes als je in de andere races geen 1-2 scoort. Dat risico is echt veel te groot.
Lief van jequote:Het is een leuk verhaaltje hoor en ik vind de regelgeving soms ook wat WWF af en toe, maar dit lijkt me totale flauwekul. Maar goed, jou kennende wil je er nog even op door fantaseren, dus be my guest.
Ben er juist net mee begonnen in het complottopic F1 / [BNW] Het F1 (complot)theorieën topicquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 13:30 schreef XL het volgende:
Het sprookje dat mercedes het express spannend maakt kunnen we stoppen hoor. Daarvoor zijn de belangen te groot. 1 crash van Hamilton en de titel is weg…
Hooguit liet mercedes het afgelopen jaar na het behalen van de titel lopen en eindige red bull daardoor ‘goed’
Euh nee, want de rekensom leert vrij eenvoudig dat 'op het podium eindigen' voor Bottas niet genoeg is als er ook maar 1 niet voorziene DNF voor Hamilton komt en Verstappen dan wint.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 13:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als ze nou echt die motor omhoog gooien dan kwalificeert Bottas gewoon standaard 1 of 2, net als (meestal) in 2020. En al met al is hij toch al 9 keer op het podium verschenen, dus wat mij betreft heeft die het prima gedaan in de meeste races. Goed genoeg om het klusje te klaren in de laatste 6 wedstrijden.
[..]
Dat ie extra slijtage minder problematisch is, lijkt mij niet. Het zijn alsnog 7 races die de motor moet dragen. Dat is dezelfde hoeveelheid als de rest. 22races /3motoren = 7,33..quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 14:01 schreef SamCooke het volgende:
Dat lijkt me wel heel vergezocht. Een veel simpelere verklaring is dat Mercedes de turbo verder op de limiet laat draaien dan voorheen. Dat doen ze nu omdat:
- ze op gegeven moment achter de feiten aanliepen met de RB die Mercedes regelmatig outperformde. Toen is men dit waarschijnlijk gaan testen bij McLaren wat goede resultaten opleverde.
- Mercedes de problemen met de koeling (gedeeltelijk) heeft opgelost waardoor de motor meer kan worden belast.
- door het beperkte aantal resterende races de extra slijtage van de verbrandingsmotoren minder problematisch is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |