abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201881058
In principe kan dat ook met een enkelzijdige, maar het kolven duurt dubbel zo lang. Want na de ene moet je de andere borst nog. En vaak heb je ook een betere opbrengst met een dubbelzijdige.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_201881113
Kan je iets terug krijgen van je verzekering voor een kolf? Dan zou je eens kunnen kijken naar een Spectra s9, die is niet heel duur en kan dubbelzijdig (hij is rond de 110 euro voor dubbelzijdig).
  zondag 24 oktober 2021 @ 09:20:58 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201881372
De mom & E ofzoiets is ook te betalen en mijn lk is er enthousiast over. Zelf een spectra s9 + en die bevalt ook goed.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201883627
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:13 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Daarnaast was er geen vervanging voor mij en vangen mijn twee collega's al mijn werk nu op, dus ik denk dat iedereen ontzettend blij is als ik er straks weer ben en alles weer op kan pakken. Dat zal natuurlijk niet gaan als ik twee of drie keer moet kolven. Maar ik weet het: ik heb er recht op en daar mag ik gebruik van maken.
Heb je dat al met je collega's besproken of vul je dit nu voor hen in?
Zullen ze niet al blij zijn wanneer je het grootste gedeelte van het werk weer op kan pakken? Je had er nog extra verlof erachteraan kunnen plakken en dan hadden ze als je taken langer volledig moeten overnemen omdat er geen vervanging is.

Het is niet jouw schuld dat er geen vervanging is geregeld dus je hoeft dat probleem ook niet op te lossen door het kolfrecht op te geven.
  maandag 25 oktober 2021 @ 06:49:16 #130
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_201894095

[ Bericht 51% gewijzigd door MaJo op 25-10-2021 09:10:01 ]
pi_201908838
Ik kom even binnen vallen met een vraag. Ik ben ongeveer 2 weken geleden gestopt met het geven van borstvoeding. Rechts voelt zo goed als helemaal leeg (twee weken geleden eigenlijk ook al). Links heeft altijd wat zwaarder aangevoeld, maar is wel altijd soepel geweest. Ik werd vanochtend wakker en mijn linkerborst is wat gevoelig aan de linkerkant. Nog steeds wel soepel. Kan dit iets betekenen? Misschien heb ik er wel gewoon op gelegen ofzo, maar ik wil overal op bedacht zijn. Ik denk maar gewoon goed blijven masseren en eventueel met elektrische tandenborstel erop ofzo?
Ik vroeg me later ook af, hoe werkt dat uberhaupt wannneer je stopt met borstvoeding? Waar gaat de achtergebleven melk in je borsten naartoe?
pi_201909350
De melk wordt weer afgebroken door je lichaam. Je kan af en toe ook nog wel wat lekken of - als je met de hand kolft - nog wat druppels krijgen. Zou dat vooral niet doen want dan blijf je stimuleren.

Ik zou het nu inderdaad masseren om het soepel te houden.
Protège moi de mes désirs.
pi_201940099
Moet/mag je net afgekolfde melk opwarmen of kan ik het gelijk aan de kleine geven zonder deze op te warmen (wat ik nu dus doe).
pi_201940148
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:13 schreef Mahra het volgende:
Moet/mag je net afgekolfde melk opwarmen of kan ik het gelijk aan de kleine geven zonder deze op te warmen (wat ik nu dus doe).
Ja hoor. Sterker nog, Bas dronk het direct uit de koelkast _O- . Anna ook, maar laatst was het te koud geloof ik en had ze denk ik haar eerste brainfreeze :@. Dus nu drinkt ze op kamertemperatuur.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:28:36 #135
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201940257
Jep, team kamertemperatuur hier, scheelt zoveel werk en het maakt ook minder uit als ze niet willen drinken en een uur later wel of zo. En uit de koelkast heb ik ook al wel gedaan, ik geloof niet dat het hem echt deerde.

Ik heb mijn vriezervoorraad voorzien van rode stippen en ben opnieuw begonnen |:( . Leuk hoor, koemelkallergie vlak voordat je weer gaat werken. Dus ik hang weer aan de kolf. Het leven was zoveel makkelijker de afgelopen weken toen dat zelden hoefde. Maar ik kan het jongetje moeilijk op dag 1 zonder melk naar de opvang laten gaan he.... mijn voorsprong is nu 1 flesje. Hoezee }:| .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201941338
Ah wat een gedoe Lemijn! Moet je weer opnieuw beginnen. 🙄 Kolven kan mij ook echt gestolen worden. Ik wil graag de nachtelijke kolfsessie afbouwen. Het was handig voor de vriezer voorraad, maar daar ligt 1,5 liter in en dat is voldoende. Ik slaap liever. Hoe doe je dat ook alweer? Ik heb hier namelijk de 'goede' borst voor gebruikt, die ene die altijd net even wat harder zijn best doet. Vooral omdat die tepel minder lekker aanhapt aldus beide kinders en het TSR redelijk agressief is, dus lekker snel kolven en handiger om die ander aan een slaperige baby te geven. Maar ja, nu zit ik dus met een relaxte borst die afgestemd is op de baby en een hysterische die niet echt nodig is. Ik geloof dat ik de vorige keer cold turkey ben gestopt op aanraden van mijn LK. Even doorbijten, paracetamol en max de ergste druk eraf kolven als het echt niet meer gaat. Maar is er een minder pijnlijke manier? :') Want dat was toen echt niet leuk weet ik nog heel goed.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:22:04 #137
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201941467
Geen idee, ik heb dat nooit gedaan, 's nachts kolven voor meer productie. Wel halverwege de ochtend en ik ben daar simpelweg mee gestopt omdat ik het vergat of niet thuis was. Dan had de baby nog de hele dag om het verschil weg te drinken. Deze is sowieso heel grillig in zijn behoeftes qua hoeveelheden melk dus tja.

In jouw geval misschien wel een beetje geleidelijk afbouwen toch maar?
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201942563
Ja ik zat te denken misschien elke zoveel nachten een uur opschuiven tot de productie sowieso afneemt en het op een uur komt dat Elvie het kan drinken. En ik kolf enkel 's nachts, omdat mijn productie rond 4u piekt en het heel makkelijk is om een voorraad aan te leggen. Maar die is er nu. Voor productie heb ik dit keer geen moeite hoeven doen gelukkig. Scheelde een hoop stress.
pi_201943909
Ik moet 's nachts ook nog steeds de druk eraf kolven, bleh. F. slaapt echt al flink door (ruim 6 uur vaak) en voor het slapengaan drinkt ze altijd maar 1 borst. Het gevolg is dus dat er 1 borst op klappen staat, nog steeds... Heb al geprobeerd om steeds een uur door te schuiven, maar werkt nog niet echt. Rond een uur of 4 's nachts moet ik er echt aan geloven... Ook 's nachts heeft ze meer dan genoeg aan 1 borst.
pi_201944762
Als je dus echt niet kolft en de boel maar een beetje laat knappen, stopt het wel echt. Dat weet ik wel van de vorige keer. Dus dat is mijn back up plan als afbouwen zonder pijn niet lukt. Het is zonde om 6u te kunnen slapen, maar uit bed te moeten om te kolven voor een voorraad die al af is.
pi_201944867
Ja, ik weet het. :'( Maar ben zo bang voor flink verstopte melkklieren of nog erger als ik meer dan 12 uur met zo'n klapborst loop. En F. kan anders ook helemaal niet aanhappen, dat doet a) veel te veel pijn bij mij en b) ze durft het zelf nauwelijks aan, bang voor een melkvloed (en terecht, want dat komt dan ook - gevolg: flink verslikken).

Overdag gaat het nu heel erg goed, maar die nachtelijke kolfsessie nog, bleh.
pi_201945861
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja hoor. Sterker nog, Bas dronk het direct uit de koelkast _O- . Anna ook, maar laatst was het te koud geloof ik en had ze denk ik haar eerste brainfreeze :@. Dus nu drinkt ze op kamertemperatuur.
Hahaha, zag je de brainfreeze ook af aan haar gezicht?
pi_201945872
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:28 schreef Lemijn het volgende:
Jep, team kamertemperatuur hier, scheelt zoveel werk en het maakt ook minder uit als ze niet willen drinken en een uur later wel of zo. En uit de koelkast heb ik ook al wel gedaan, ik geloof niet dat het hem echt deerde.

Ik heb mijn vriezervoorraad voorzien van rode stippen en ben opnieuw begonnen |:( . Leuk hoor, koemelkallergie vlak voordat je weer gaat werken. Dus ik hang weer aan de kolf. Het leven was zoveel makkelijker de afgelopen weken toen dat zelden hoefde. Maar ik kan het jongetje moeilijk op dag 1 zonder melk naar de opvang laten gaan he.... mijn voorsprong is nu 1 flesje. Hoezee }:| .
Hier ook geen voorsprong. Mijn productie is net genoeg en soms zelfs krapjes.

Iemand tips hoe ik dit kan verhogen?
pi_201945894
Ik heb altijd geprobeerd om bij de avondvoeding beide borsten te voeden. Vroegtijdig wisselen op mijn verzoek ipv pas bij loslaten.
Geen idee wat dat doet voor het remmen van de productie en maar vond met 1 ploftiet zo beroerd slapen en op deze manier bleef dat wat meer in balans.

@Rebubbled Voor afbouwen van het nachtelijke kolven heb ik geen tips maar kan je daarbij niet de standaard afbouwtips volgen? Een max aantal minuten kolven ipv leegkolven en dan steeds verder minderen?
pi_201947594
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ja, ik weet het. :'( Maar ben zo bang voor flink verstopte melkklieren of nog erger als ik meer dan 12 uur met zo'n klapborst loop. En F. kan anders ook helemaal niet aanhappen, dat doet a) veel te veel pijn bij mij en b) ze durft het zelf nauwelijks aan, bang voor een melkvloed (en terecht, want dat komt dan ook - gevolg: flink verslikken).

Overdag gaat het nu heel erg goed, maar die nachtelijke kolfsessie nog, bleh.
Zelfde hier. Mijn baby heeft zich 2x zo hevig verslikt aan de borst door de melkvloed dat hij blauw aanliep. Uit angst kolf ik m’n borsten nu eerst af voor ik hem aanleg. Niet dat dat goed is voor m’n overproductie maar liever dat dan dat hij blauw aanloopt.

Dat afkolven stelt trouwens qua tijd niets voor. Voor het aanleggen kolf ik 3 min beide borsten (en dan gewoon 70 ml hebben)
pi_201947963
Ja, ik heb 's nachts na mijn tsr ook al 60 ml verzameld, gaat dan flink hard. Ik kolf alleen dat af (duurt max. 1,5 minuut, vaak korter nog zelfs), maar de klaptiet blijft, haha. Ik ga eens kijken of ik 2x 10 minuten beide borsten als laatste avondvoeding kan doen.

Gisteren heb ik trouwens voor het eerst een droomvoeding gegeven om 22:15 uur, omdat ze zelf al om 19:30 uur op bed lag. Het ging perfect. Helaas resulteerde het niet in een baby die zich later meldde, haha. Het was alsnog 2:30 uur. Niet erg, maar ik had zelf ook om 21:00 uur kunnen gaan slapen, dan had ik langer slaap gehad. :D
Ach, ik mag niet klagen met mijn nachten.
pi_201952003
Ik kolfde vanmorgen 440 ml in 20 minuten, dat was ook bijna fantastisch.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:57:54 #148
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201952601
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 09:14 schreef douche-eendje het volgende:
Ik kolfde vanmorgen 440 ml in 20 minuten, dat was ook bijna fantastisch.
Au
pi_201952693
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 09:57 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Au
Dat is nog het erge, het deed niet pijn en ja, ze zaten wel wat voller dan normaal maar geen klaptieten. Ik begon gewoon voor het eerst deze keer spontaan te lekken :D

En ik doe even een *O* *O* *O* voor de voedings&kolfbh van Prima Donna. Wat een heerlijke bh is dat zeg.
pi_201954084
Vannacht gewoon niet gekolfd. Had er geen zin in. Om 4u de ene borst gegeven en om 7u de kolfborst. Dat was echt kanonskogel, zo hard en groot. Elvie was driftig met haar hele gezicht over mijn borst aan het wrijven, opzoek naar de tepel, maar dat werd hem niet. Gelukkig kreeg ik alleen daarvan al een TSR en kon ik handmatig wat weg laten lopen in een doek. Toen kon ze wel aanhappen. Ze heeft om 9u en om 11u ook gevoed, maar beide borsten zijn verre van leeg nu. Naja, paar dagen volhouden. Was wel heel fijn om liggend te voeden om 4u en daarna lekker weer verder te slapen, ipv dat kolfgedoe en dan niet meer in slaap kunnen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')