GODVERDOMME WAORquote:Op zondag 10 oktober 2021 16:27 schreef speknek het volgende:
Dibs betekent dat ik het nieuwe topic wilde openen, je hebt het nu verkeerd gedaan.
Verkeerd?quote:Op zondag 10 oktober 2021 16:27 schreef speknek het volgende:
Dibs betekent dat ik het nieuwe topic wilde openen, je hebt het nu verkeerd gedaan.
Ik heb een nieuwe geopend volgens de link onderaan het gesloten topic. Dan hoogt het nr automagisch op.quote:Op zondag 10 oktober 2021 16:33 schreef speknek het volgende:
Deze heeft wel het goede nummer:
STA / Utrecht 69 - Voor echte Utrechtenaren
Niet de Romeinse cijfers, dit moet 69 zijn niet 68.quote:Op zondag 10 oktober 2021 16:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe geopend volgens de link onderaan het gesloten topic. Dan hoogt het nr automagisch op.
In dit geval niet. Het moet CXIX zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2021 16:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe geopend volgens de link onderaan het gesloten topic. Dan hoogt het nr automagisch op.
Al gemeld in fb topicquote:Op zondag 10 oktober 2021 16:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
In dit geval niet. Het moet CXIX zijn.
Hier nog 39quote:
Waar ga je naar toe? Ook Houten? Of had je dat al gezegd?quote:Op maandag 11 oktober 2021 08:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier nog 39
En nog 20 tot de sleutel, de spanning neemt toch wat toe hier
Hadden we bijna een verhuiswagen kunnen delen
Ja ook Houten. Had ik al gezegd bij de burenquote:Op maandag 11 oktober 2021 08:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Waar ga je naar toe? Ook Houten? Of had je dat al gezegd?![]()
Oh ja!quote:Op maandag 11 oktober 2021 08:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja ook Houten. Had ik al gezegd bij de buren
Team 768quote:Op maandag 11 oktober 2021 08:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja ook Houten. Had ik al gezegd bij de buren
Tja. Utrecht is onbetaalbaar geworden. En veel te druk. Leefbaarheid in het grootste deel van de stad staat ernstig onder druk.quote:Op maandag 11 oktober 2021 09:13 schreef zatoichi het volgende:
Iedereen lijkt wel naar Houten te verhuizen de laatste tijd. Is dat het nieuwe Utrecht?
Veel plezier in ieder geval, het stadsie ligt om de hoek!
Lekker door Lunettenquote:Op maandag 11 oktober 2021 09:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Tja. Utrecht is onbetaalbaar geworden. En veel te druk. Leefbaarheid in het grootste deel van de stad staat ernstig onder druk.
Daarom ga ik ook in Houten-Noord wonen, zo dicht mogelijk bij Utrecht. 3 minuten fietsen en ik zie de Dom al staan.Maar kan ook snel weer terug naar de rust, ruimte en groen.
Ben benieuwd waar je dat vindt (of juist niet aangezien dat rijtje korter is blijkbaarquote:Op maandag 11 oktober 2021 09:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Tja. Utrecht is onbetaalbaar geworden. En veel te druk. Leefbaarheid in het grootste deel van de stad staat ernstig onder druk.
Daarom ga ik ook in Houten-Noord wonen, zo dicht mogelijk bij Utrecht. 3 minuten fietsen en ik zie de Dom al staan.Maar kan ook snel weer terug naar de rust, ruimte en groen.
Die plekken zijn onbetaalbaar geworden. Van iedereen in de stad hoor ik dat de overlast enorm is toegenomen, feestende en schreeuwende studenten hebben de stad compleet overgenomen. Behalve de echt dure wijken dan.quote:Op maandag 11 oktober 2021 10:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar je dat vindt (of juist niet aangezien dat rijtje korter is blijkbaar). Het verkeer op bepaalde stukken is wel erg druk, maar ik vind ook dat er steeds een hoop fijne plekken bijkomen waar je daar geen of minder last van hebt
Klopt, maar blijft een heerlijk wijkje. Ga nog af en toe naar de bordspelgroep in De Musketon daar.quote:
Wijs, wijs.quote:Op maandag 11 oktober 2021 10:18 schreef Piles het volgende:
Gelukkig wel in Houten-Zuid, dus ruim uit de buurt van Q.
Een groter deel van de stad is onbetaalbaar dan onleefbaar wat mij betreftquote:Op maandag 11 oktober 2021 10:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Die plekken zijn onbetaalbaar geworden. Van iedereen in de stad hoor ik dat de overlast enorm is toegenomen, feestende en schreeuwende studenten hebben de stad compleet overgenomen. Behalve de echt dure wijken dan.
Ik ben een oude zeurboomer geworden.quote:Op maandag 11 oktober 2021 10:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Een groter deel van de stad is onbetaalbaar dan onleefbaar wat mij betreft
Dit klinkt allemaal wel heel erg NIMBY, er zijn altijd al veel studenten in Utrecht. Die hebben nu vanwege corona de afgelopen 1,5 jaar wat vaker thuis moeten feesten en dergelijke, maar dat ze de stad hebben overgenomen slaat nergens op. Maar misschien is het dan inderdaad beter om rustige oorden op te zoeken
Daarnaast zijn er ook veel meer studenten gekomen, UU en HU zijn flink gegroeid.quote:Op maandag 11 oktober 2021 10:37 schreef Domnivoor het volgende:
Er zijn juist minder studenten in de stad. Er is de laatste 20 jaar een compleet studentendorp verrezen in de Uithof (wat nu ‘Utrecht Science Park’ heet).
Voorheen zaten ze meer verspreid over de wijken.
Dat is waar, maar de stad is meegegroeid. En er zijn ook in de stad studentencomplexen bij gebouwd.quote:Op maandag 11 oktober 2021 10:38 schreef Q. het volgende:
[..]
Daarnaast zijn er ook veel meer studenten gekomen, UU en HU zijn flink gegroeid.
Is dit een raadspel?quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:35 schreef Ireth het volgende:
Ik woon net buiten het centrum, schattig, klein, rustig stukje wijk vol sociale huurwoningen, ingeklemd tussen 2 drukke wegen, een park en het spoor. Huizen zijn bijna 100 jaar oud. We noemen het wel eens "een dorpje in de stad.."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
quote:Op maandag 11 oktober 2021 08:08 schreef stavromulabeta het volgende:
Even een vraag voor de oudere Utrechtenaren.
Ik zat laatst te zoeken naar wat de aanleiding was om in de jaren 60 en 70 een deel van het Zwarte Water te dempen. Ik was voorheen in de veronderstelling dat dat (net zoals sommige Amsterdamse en Haagse grachten en een deel van de Utrechtse Singel) onder druk van het vooruitgangsdenken en de automobiliteit gebeurd was. Het Zwarte Water blijkt echter onder druk van de muurkrant van de activistische studentenbeweging gedempt te zijn. Dezelfde studentenbeweging die zich o.a. tegen het platgooien van de stationsbuurt en bouw van Hoog Catharijne verzette.
Dus nu ben ik enigszins confuus. Want ik zou juist verwachten dat die beweging tegen het dempen zou zijn. Weet iemand wat destijds de argumenten waren om voor het dempen te zijn?
quote:Op maandag 11 oktober 2021 12:24 schreef Ireth het volgende:
Ik zat in de buurt, maar we verschillen misschien van mening wat "vlak buiten het centrum is"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik kende het verhaal ook altijd als dat de bemuurde weerd platgegooid zou worden voor een zesbaansweg naar het centrum maar dat er geen geld meer was ofzo.quote:Op maandag 11 oktober 2021 16:51 schreef stavromulabeta het volgende:
Even een schaamteloze zelfquote omdat het dubbele topic dichtgegooid is
[..]
Misschien was het zwarte water een offer om andere dingen te behouden?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Nee joh, dat zwarte water was veel eerder dichtgegooid, vanwege ratten en verdinkende kinderen. Die snelweg door de stad heeft mijn vader nog tegengehouden... nou ja, tegen geadviseerd dan..quote:Op maandag 11 oktober 2021 17:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik zat in de buurt, maar we verschillen misschien van mening wat "vlak buiten het centrum is".
[..]
Ik kende het verhaal ook altijd als dat de bemuurde weerd platgegooid zou worden voor een zesbaansweg naar het centrum maar dat er geen geld meer was ofzo.
Misschien was het zwarte water een offer om andere dingen te behouden?
Als je Utrecht onleefbaar vindt vanwege de studenten, dan vraag ik me af waarom je in de stad bent gaan wonen. Voor de ultieme rust doe je dat niet. Alhoewel ik me ook wel eens irriteer aan feestjes tot 3 uur 's nachts met de ramen open of een stomdronken gast die midden in de nacht denkt dat mijn deurbel het studentenhuis is. Maar uiteindelijk vind ik dat wel weer leuker dan ergens in mijn eigen bubbel in een bloemkoolwijk in een groeikern.quote:Op maandag 11 oktober 2021 10:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Een groter deel van de stad is onbetaalbaar dan onleefbaar wat mij betreft
Heldquote:Op maandag 11 oktober 2021 17:09 schreef zatoichi het volgende:
Die snelweg door de stad heeft mijn vader nog tegengehouden... nou ja, tegen geadviseerd dan..
Alleen het stationsgebied heeft dat grootstedelijke, maar daar ben je zo makkelijk uit weg dat dat gevoel niet lang blijft hangenquote:Op maandag 11 oktober 2021 17:19 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Als je Utrecht onleefbaar vindt vanwege de studenten, dan vraag ik me af waarom je in de stad bent gaan wonen. Voor de ultieme rust doe je dat niet. Alhoewel ik me ook wel eens irriteer aan feestjes tot 3 uur 's nachts met de ramen open of een stomdronken gast die midden in de nacht denkt dat mijn deurbel het studentenhuis is. Maar uiteindelijk vind ik dat wel weer leuker dan ergens in mijn eigen bubbel in een bloemkoolwijk in een groeikern.
Het enige wat ik Utrecht kan tegenwerpen, is dat ik af en toe het grootstedelijke mis. Ik werk in Amsterdam en voorheen heb ik in Den Haag gewoond. Utrecht mist het mondaine en de musea op wereldniveau die die steden wel hebben. In Utrecht heb je geen gebrek aan 5 euro pizza's, je kunt er prima gezellig uit eten maar het echte topniveau ontbreekt. Dat vind ik wel eens jammer. Maar het gevarieerde landschap om Utrecht heen maakt weer veel goed.
Het stationsgebied doet me eerder denken aan een XL-versie van Stadshart Zoetermeer dan aan Tokyo, Les Halles of de Zuidas...quote:Op maandag 11 oktober 2021 17:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Alleen het stationsgebied heeft dat grootstedelijke, maar daar ben je zo makkelijk uit weg dat dat gevoel niet lang blijft hangen
Nouja Tokyo heeft twee keer zoveel inwoners als heel Nederland, maar ik denk dat als Wonderwoods e.d. er straks staat dat het niet heel veel onder gaat doen aan de Zuidas. Niet qua dichte bebouwing, maar met het uitgaansgebied er vlak naast, is er misschien meer te beleven.quote:Op maandag 11 oktober 2021 17:26 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Het stationsgebied doet me eerder denken aan een XL-versie van Stadshart Zoetermeer dan aan Tokyo, Les Halles of de Zuidas...
Wat dat betreft heel blij met Metro City Kitchen. Eindelijk een normaal/goed restaurant bij het station, i.p.v. Smullers / Julia's / Domino's etc.quote:Op maandag 11 oktober 2021 17:33 schreef speknek het volgende:
Inderdaad niet de kwaliteitsrestaurants, maar goed de Rabobank is niet de ING.
Het stationsgebied is dan ook nog lang niet klaar, maar als je de invuloefening doet komt het wel in de buurt van iig de Zuidas of de omgeving van Rotterdam CSquote:Op maandag 11 oktober 2021 17:26 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Het stationsgebied doet me eerder denken aan een XL-versie van Stadshart Zoetermeer dan aan Tokyo, Les Halles of de Zuidas...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |