Zoals ik en anderen in verschillende topics uiteen hebben proberen te zetten, is de nieuwe wereldorde niets anders dan een poging van het Rooms Katholieke instituut (niet te verwarren met individuele Rooms-Katholieke gelovigen die naar eer en geweten en volgens hun overtuigingen hun best doen om hun geloof te belijden en God te dienen en die geen flauw idee hebben wat er in de hogere regionen van hun instituut gebeurt), om de macht die zij als gevolg van de reformatie heeft verloren, weer terug te krijgen.
Dit instituut doet dat door wereldse machten (zowel op nationaal niveau via nationale overheden als via internationaal via supranationale overheden en organisaties, zoals de EU en de VN) beleid te laten implementeren dat overeenkomt met de Rooms-Katholieke sociaal-economische en andere idealen, die we kunnen samenvatten als 'voor het algemeen belang' of 'het gemeengoed' (collectivisme).
Naarmate de tijd vordert, zullen deze sociaal-economische maatregelen ook steeds meer gepaard gaan met maatregelen die betrekking hebben op gewetensvrijheid, dat wil zeggen de vrijheid om zelf te bepalen wat je gelooft en hoe je je leven wil inrichten.
We zien deze neiging natuurlijk al doordat er een nieuw soort inquisitie in het leven is geroepen (fact checkers) om alle ketters (iedereen die niet het narratief van de overheid gelooft, anti-vaxers, rechtse populisten, enzovoorts) de mond te snoeren, opdat de staatspropaganda ongeremd kan worden verspreid.
De vraag die veel mensen zich stellen, is waar dit uiteindelijk toe zal leiden, en wat men nu eigenlijk wil bereiken. Wat is die great reset, wat is het nieuwe normaal, wat is de nieuwe wereldorde.
Er is al veel voor gewaarschuwd en we zien het voor onze ogen voltrekken, maar de modelstaat is China.
De Roomse kerk is al eeuwenlang in China aanwezig en er zijn vele missies naartoe gestuurd om dit land te bekeren tot het geloof, maar ook om het politiek in handen te krijgen.
Dat de atheistische CCP nu aan de macht is, doet daar weinig aan af, aangezien agenten van de kerk (met name Jezuïeten) elke rol kunnen spelen en elke positie kunnen innemen en met elke partij kunnen werken, zolang de moederkerk uiteindelijk maar wint. Enkele voorbeelden van Jezuïeteninvloed in Nederland zijn D66 en de PvdA, ogenschijnlijk atheïstische partijen met Jezuïetische roots.
Het is dus niet verwonderlijk dat we het volgende artikel tegenkomen, waarin een belangrijke bisschop China aanwijst als een voorbeeldstaat voor de implementatie van de Rooms-Katholieke sociaal-economische doctrine en sociale gelijkheid (social justice).
En zo zien we wederom dat alles uiteindelijk samenhangt en alle wegen uiteindelijk naar Rome leiden.
Dit is een analyse van het artikel dat ik hieronder citeer:
The Catholic Roots of Social Justice: The Vatican and the CCPArtikel:
https://catholicherald.co(...)says-vatican-bishop/NEWS
The estimated reading time is 2 minutes
‘China is the best implementer of Catholic social doctrine,’ says Vatican bishop
Staff Reporter
February 6, 2018 at 2:44 pm
“Right now, those who are best implementing the social doctrine of the Church are the Chinese,” a senior Vatican official has said.
Bishop Marcelo Sánchez Sorondo, chancellor of the Pontifical Academy of Social Sciences, praised the Communist state as “extraordinary”, saying: “You do not have shantytowns, you do not have drugs, young people do not take drugs”. Instead, there is a “positive national conscience”.
The bishop told the Spanish-language edition of Vatican Insider that in China “the economy does not dominate politics, as happens in the United States, something Americans themselves would say.”
Bishop Sánchez Sorondo said that China was implementing Pope Francis’s encyclical Laudato Si’ better than many other countries and praised it for defending Paris Climate Accord. “In that, it is assuming a moral leadership that others have abandoned”, he added.
He accused US president Donald Trump of being “manipulated” by global oil firms, and said that, as opposed to those who follow “liberal thought”, the Chinese are working for the greater good of the planet.
The Vatican and China have been holding talks in recent years over the status of the ‘underground’ Church and the appointment of bishops. In November, the Vatican Museums also organised joint exhibitions with China in what was called “diplomacy of art”.
As part of the diplomacy efforts, Bishop Sánchez Sorondo visited the country. “What I found was an extraordinary China,” he said. “What people don’t realise is that the central value in China is work, work, work. There’s no other way, fundamentally it is like St Paul said: he who doesn’t work, doesn’t eat.”
Bishop Sánchez Sorondo concluded by saying that China is “developing well” and now has “many points of agreement” with the Vatican.
“You cannot think that the China of today is the China of [the time of] John Paul II, or Cold War Russia,” he said.
Er is natuurlijk ook kritiek geleverd op deze uitspraken, maar ze zijn natuurlijk bijzonder opmerkelijk en interessant om beter te begrijpen wat de visie van kerk voor de wereld eventueel zou zijn.
Een voorbeeld van een initiatief voor het omvormen van de westerse vrije maatschappijen naar Chinees model is het 'council for inclusive capitalism', waarbij grote bedrijven de idealen van de RKK in de praktijk willen brengen.
https://www.inclusivecapitalism.com/[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 07-10-2021 14:13:08 ]