Ik heb altijd tot op de dag van de bevalling gewoon gefietst hoor.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 19:19 schreef Vaiana het volgende: Oh jongens, wat doet op kantoor werken me goed zeg.
Ik vind mijn werk(dagen) instant zoveel leuker. Ik fiets naar het station, op mijn fiets die ik nieuw gekregen heb toen ik 11 werd.
Onbreekbaar die Batavus, fietst nog steeds heerlijk. Zit me wel adhv douche-eendjes post af te vragen tot hoeveel weken zwangerschap je comfortabel fietst, en hoe ik dan (tegen de tijd dat ik zwanger ben) op kantoor kom als ik nog geen verlof heb.
Zien we dan wel weer.
Oh, sorry, het liep blijkbaar niet helemaal goedquote:
N reist eerste klas dus als ik een keer met de trein ga ga ik ook gewoon eerste klas, ook als ik geen meereiziger ben.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 20:40 schreef Vanyel het volgende:
Ik trein voor werk eerste klas, dat vind ik immer een genot.
Sindsdien voel ik me wel echt een pauper als ik eens privé in een trein zit en het weer met tweede klas moet doen
Meereiskorting?quote:Op woensdag 6 oktober 2021 20:45 schreef exode het volgende:
Ik trein ook eerste klas, heerlijk. Lege coupes, terwijl 2e klas echt alweer vol zit tegenwoordig.
En als ik met B naar bijvoorbeeld Ajax ga, gaan we ook met de trein, ook eerste klas, leve meereiskorting.
Ja die bedoelde ik voor verloofde, beetje gek verwoord. B reist inderdaad gratis met mij mee.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 08:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Meereiskorting?
Je kunt een gratis kidsvrij abonnement voor hem krijgen.
Verder is een railrunner kaartje maar 2,50 mocht een ander kind geen kidsvrij abonnement hebben.
Soneal heeft dus een kidsvrij, maar als hij alleen reist ook een railrunner kaartje voor die dag, want met een kidsvrij mogen ze alleen maar meereizen.
Soneal reist dus betaald 2de klas als hij alleen reist en gratis 1ste klas als hij met N reist
Het heeft het erger gemaakt omdat mensen die voorheen met de trein gingen nu de auto pakken. Ik sta er nooit in en verloofde ook niet dus prima hoor.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 08:59 schreef laziness het volgende:
Wij hebben een lease auto en eigen auto maar zitten al ruim 1,5 jaar thuis en gaan voorlopig ook nog niet. Ik ben het niet in die file![]()
Maar het is redelijk ruk dat covid echt niks geholpen heeft om patronen te veranderen
Ik vond het vroeger ook nooit zo erg. Ik ging vanuit Zeeland weleens naar een vriendin in Enschede. 4 uur met de trein met 2 x overstappen. Boek mee en gaaaaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 09:10 schreef BE het volgende:
Ik vind lange einde treinen trouwen wel fijn hoor, mooi boek mee of podcast aan!
Maar hou ook echt van autotijden en omdat ik nooit meer in een vast traject rij ook geen last van standaard files.
Nou he. Wij hebben zo'n fancy elektrische auto die bijna zelf rijdt, dus mijn man was al helemaal in z'n nopjes dat de reis van en naar Utrecht niet meer zoveel energie slurpte. Maar nu is 'ie met file vaak gewoon bijna 2x zo lang onderweg als anders (normaal is het in een uurtje te rijden)quote:Op donderdag 7 oktober 2021 08:00 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, het was gisteren pokkenweer, dus Soneal met de auto naar het station gebracht (beetje vroeg want instant besloten toen het wel heel hard bleek te regenen), reden we onder de snelweg door om 07.15 uur, stond het verkeer al bijna stil... ik weet echt niet of ik die één keer in de week met de auto nog wel blijf doen, nu de snelwegen weer dichtslibben
Maar je zou toch ook verwachten dat mensen meer structureel thuis zijn gaan werken en dat je dat verschil zou merken. Maar nee, niemand leert hiervan. Schiphol draait ook weer normaal en op verjaardagen geven we ook weer de verplichte zoenenquote:Op donderdag 7 oktober 2021 09:01 schreef exode het volgende:
[..]
Het heeft het erger gemaakt omdat mensen die voorheen met de trein gingen nu de auto pakken. Ik sta er nooit in en verloofde ook niet dus prima hoor.
En nee ik maakte een grapje, al heb je 10 auto's, moet iedereen lekker zelf weten. Ik heb nog nooit in mijn leven moeten filerijden voor mijn werk, dat lijkt me echt vreselijk.
Naturalis heeft een indrukwekkende insectenverzameling!quote:Op donderdag 7 oktober 2021 09:57 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben 2 auto's en gewone fietsen. Mijn man denkt al jaren na over een elektrische fiets.
Heeft al wel eens een dag zo'n fiets meegehad om te proberen. Maar hij hakt maar geen knopen door en is nu vooral aan het kijken voor een elektrische auto.
Mijn oudste (14) vindt insecten heel interessant, weet iemand of er ergens iets van een museum/tentoonstelling/dierentuin achtig iets is met veel insekten?
Als ik google kom ik insektenwereld tegen in Leens, de naam doet vermoeden dat ze wel wat met insekten moeten hebben daar, maar ze hebben dus ook dieren die insecten eten... maar het gaat me nu net om de insekten.
Ken je de NJN? Superleuk voor natuurliefhebbers tussen de 12 en 25quote:Op donderdag 7 oktober 2021 09:57 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben 2 auto's en gewone fietsen. Mijn man denkt al jaren na over een elektrische fiets.
Heeft al wel eens een dag zo'n fiets meegehad om te proberen. Maar hij hakt maar geen knopen door en is nu vooral aan het kijken voor een elektrische auto.
Mijn oudste (14) vindt insecten heel interessant, weet iemand of er ergens iets van een museum/tentoonstelling/dierentuin achtig iets is met veel insekten?
Als ik google kom ik insektenwereld tegen in Leens, de naam doet vermoeden dat ze wel wat met insekten moeten hebben daar, maar ze hebben dus ook dieren die insecten eten... maar het gaat me nu net om de insekten.
Mijn vriend werkt blijvend 2 dagen per week thuis.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 08:59 schreef laziness het volgende:
Wij hebben een lease auto en eigen auto maar zitten al ruim 1,5 jaar thuis en gaan voorlopig ook nog niet. Ik ben het niet in die file![]()
Maar het is redelijk ruk dat covid echt niks geholpen heeft om patronen te veranderen
Volgens mij mag een railrunner ook alleen als je meereist. Een aantal jaar geleden heb ik namelijk voor mijn zoon toen wel een gewoon kaartje moeten kopen omdat hij alleen reisdequote:Op donderdag 7 oktober 2021 08:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Meereiskorting?
Je kunt een gratis kidsvrij abonnement voor hem krijgen.
Verder is een railrunner kaartje maar 2,50 mocht een ander kind geen kidsvrij abonnement hebben.
Soneal heeft dus een kidsvrij, maar als hij alleen reist ook een railrunner kaartje voor die dag, want met een kidsvrij mogen ze alleen maar meereizen.
Soneal reist dus betaald 2de klas als hij alleen reist en gratis 1ste klas als hij met N reist
Dat is in Leiden toch? Ik ga straks eens even kijken!quote:Op donderdag 7 oktober 2021 09:57 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Naturalis heeft een indrukwekkende insectenverzameling!
Ze vindt kevers heel cool, vlinders en motten zijn ook hot op het moment.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 10:03 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ken je de NJN? Superleuk voor natuurliefhebbers tussen de 12 en 25![]()
Qua museum heb je natuurlijk wel vlindertuinen en imkers die je kan bezoeken (de vlindertuin in Blijdorp bijv.), maar misschien zijn dat niet de insecten die jouw kind leuk vindt.
Blegh Exode, wat klote van je kies.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 10:23 schreef exode het volgende:
![]()
![]()
![]()
Mijn kies is gescheurd, echt, wat gebeurt er met mijn tanden.
Ze hebben foto's gemaakt en ook deze tandarts was nogal verbaasd. Dik glazuur, geen tandsteen, geen beginnende gaatjes, maar 1 vulling in mijn hele gebit etc. Alle behalve een probleemgebit.
Ze weet niet of de kies gered kan worden. Nu een noodingreep gedaan met lijm etc.
Maandag eigen tandarts bellen, er moet geboord worden en gekeken en andere pijnlijke dingen.
En nu heb ik pijn, onder de pijnstillers en no work today. Meetings afgezegd. Ik ga mezelf de hele dag heel zielig vinden met Netflix. Mijn manager antwoordde meteen 'zo jij neemt even een offday op, doei tot maandag.'
Zijn kuntsgebitten duur?
2e he, 2 weken geleden is een andere kies getrokken die was gescheurd.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 10:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
Blegh Exode, wat klote van je kies.
Kunstgebit is misschien wel een heel radicale oplossing voor 1 kreupele kies...
Nee, railrunner mag ook als ze alleen reizen.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 10:21 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Volgens mij mag een railrunner ook alleen als je meereist. Een aantal jaar geleden heb ik namelijk voor mijn zoon toen wel een gewoon kaartje moeten kopen omdat hij alleen reisde
https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/railrunnerquote:• Kinderen van 4 tot en met 11 jaar reizen in de 2e klas zelfstandig met een Railrunner
• Kinderen reizen in de 1e klas met een volwassen begeleider van 18 jaar of ouder. Elke begeleider mag 3 kinderen meenemen met een eigen Railrunner
Nou, ik was echt verbijsterd.... 07.15 uur al en bij ons al.... normaal kon ik iig invoegen voor ik in de file kwam te staan, nu dat niet eens meer, je voegt gelijk in de file in.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 09:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou he. Wij hebben zo'n fancy elektrische auto die bijna zelf rijdt, dus mijn man was al helemaal in z'n nopjes dat de reis van en naar Utrecht niet meer zoveel energie slurpte. Maar nu is 'ie met file vaak gewoon bijna 2x zo lang onderweg als anders (normaal is het in een uurtje te rijden).
Naturalis is sowiesoquote:Op donderdag 7 oktober 2021 10:25 schreef exode het volgende:
Oh Nijna goede vraag, B is ook gek op insecten. Die kan urenlang vertellen over rode mieren etc. Ik ga Naturalis even noteren voor de herfstvakantie.
Damn, dat is echt wel balen, 2 kiezen die gescheurd zijn....quote:Op donderdag 7 oktober 2021 10:26 schreef exode het volgende:
[..]
2e he, 2 weken geleden is een andere kies getrokken die was gescheurd.
Is dat een bijwerking van de vaccinatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |