Eén van mijn stokpaardjes, die idiote 'berekeningen' met 1 glaasje wijn of 1 koekje of 1 glas cola per dagquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:05 schreef SQ het volgende:
Maar er werd iets gezegd van: ja als je elke dag 50 calorieen te veel eet, dan kom je 2-3 kilo per jaar aan. En voor je het weet is het vijftig kilo overgewicht, en dat gaat er niet meer zo makkelijk af.
Daar moest ik toch wel een beetje bij fronsen. Voordat je er door het eten van 1 koekje teveel per dag vijftig kilo bij hebt gevroten ben je minstens 20 jaar verder. Hoezo is het dan "voor je het weet 50 kilo te veel"![]()
En daarbij: het valt makkelijk te balansen, dan moet je de volgende dag gewoon iets minder eten.
Maar de gedachtengang dat je dus morbide obees wordt van "Maar 1 koekje te veel per dag!" schoot bij mij echt in het verkeerde keelgat. Dan kun je alle gedrag wel wegpraten met een "ja maar ik kon er echt niks aan doen hoor!"
Ik ben best ooit afgevallen op een pak koekjes per dag hoor.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:13 schreef Isabeau het volgende:
Overigens past juist 1 koekje, 1 glaasje wijn etc prima in een gezond eetpatroonEen pak koekjes niet.
Ik ben erg benieuwd naar de schrijver van het stukje.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:05 schreef SQ het volgende:
ik las van de week een artikeltje over de voordelen van weight loss surgery. Iets waar ik overigens nog steeds geen voorstander van ben, en al helemaal niet in de aantallen waarin het tegenwoordig wordt uitgevoerd.
(TWAALFDUIZEND PER JAAR!).
Maar er werd iets gezegd van: ja als je elke dag 50 calorieen te veel eet, dan kom je 2-3 kilo per jaar aan. En voor je het weet is het vijftig kilo overgewicht, en dat gaat er niet meer zo makkelijk af.
Daar moest ik toch wel een beetje bij fronsen. Voordat je er door het eten van 1 koekje teveel per dag vijftig kilo bij hebt gevroten ben je minstens 20 jaar verder. Hoezo is het dan "voor je het weet 50 kilo te veel"![]()
En daarbij: het valt makkelijk te balansen, dan moet je de volgende dag gewoon iets minder eten.
Maar de gedachtengang dat je dus morbide obees wordt van "Maar 1 koekje te veel per dag!" schoot bij mij echt in het verkeerde keelgat. Dan kun je alle gedrag wel wegpraten met een "ja maar ik kon er echt niks aan doen hoor!"
(ja, en ik weet dat voor sommige mensen een WLS echt de enige uitweg is, daar hoeft geen discussie over, maar je moet het niet zo gaan draaien dat het voor iedereen met een paar kilo teveel de juiste keuze is).
Jaja, ik kan ook wel afvallen op 1 pak Ben&Jerry's per dagquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:15 schreef SQ het volgende:
Ik ben best ooit afgevallen op een pak koekjes per dag hoor.
ik at dan verder ook helemaal niets anders, en gezond was het ook niet, maar je kunt best slank zijn en toch elke dag een pak koekjes eten
Mijn beste vriend is op z'n dunst (als in: je kunt z'n ribben tellen door z'n T-shirt heenquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ben best ooit afgevallen op een pak koekjes per dag hoor.
ik at dan verder ook helemaal niets anders, en gezond was het ook niet, maar je kunt best slank zijn en toch elke dag een pak koekjes eten
Ah, mooi. Hoog tijd dat men eens kapt met het "ja maar je MOET zoveel maaltijden/tussendoortjes" gedram. Leren herkennen wanneer je daadwerkelijk trek hebt en dán gaan eten werkt voor het gros veel beter.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:04 schreef minilot het volgende:
Overigens in de meest recente editie van de gewoonlijk nogal conservatieve Consumentengids een heel uitgebreid en zeer positief stuk over de voordelen van intermitterend vasten waarbij letterlijk wordt gesteld hoe wetenschappelijk achterhaald de gewoonte van drie maaltijden plus nog drie tussendoortjes inmiddels is. Dat gaat op de doorsnee kringverjaardag nog eens schelen in uitleggen!
Maar dat is er wel heel erg ingehamerd natuurlijk. Al decennia lang. Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag!!!!quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:22 schreef IJsdraakje het volgende:
Ah, mooi. Hoog tijd dat men eens kapt met het "ja maar je MOET zoveel maaltijden/tussendoortjes" gedram. Leren herkennen wanneer je daadwerkelijk trek hebt en dán gaan eten werkt voor het gros veel beter.
En dan ben ik eindelijk eens van het "ja maar niet ontbijten is niet gezohoond" af.
Ik ben niet echt meer onder de indruk van veel afvallen. Ik wil zien hoe je er 3-4 jaar later na dat afvallen uitziet. Dus we hebben het er in 2024 nog wel een keer overquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:24 schreef minilot het volgende:
Wat maagverkleiningen betreft: ik vind dat ik er niet genoeg van weet om er heel sterk iets van te vinden. Maar toch.. Mijn lief en zijn zusje zijn in een jaar tijd respectievelijk ruim veertig kilo en ruim twintig kilo afgevallen. Mijn lief zonder maagverkleining, zijn zusje mét. Ik probeer er niet oordelend over te wezen met twee voorbeelden zo heel dichtbij me maar er sluipen toch af en toe wel wat gedachten doorheen..
Hey, ik heb nooit meegedaan met keto of 6 maaltijden of biteswelove! Wel met omadquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:24 schreef SQ het volgende:
Het verandert hier in dit topic ook wel steeds met de trends mee. Nu is het OMAD, paar jaar terug was het keto, weer wat eerder was het 3 maaltijden + 3 tussendoortjes HEILIG en biteswelove, kennen we die nog?
En ook dezelfde oude garde hier altijd weer@:Isabeau @:Lonaa @:IJsdraakje
Oh ja, die zakjes.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:24 schreef SQ het volgende:
Het verandert hier in dit topic ook wel steeds met de trends mee. Nu is het OMAD, paar jaar terug was het keto, weer wat eerder was het 3 maaltijden + 3 tussendoortjes HEILIG en biteswelove, kennen we die nog?
En ook dezelfde oude garde hier altijd weer@:Isabeau @:Lonaa @:IJsdraakje
Ik vermoed zomaar dat mijn lief, die zo ontzettend gewend is geraakt aan OMAD en met plezier hardloopt en gewichtheft een pietsje minder risico loopt op weer aankomen dan mijn onbeperkt-eten-bij-de-wok-minnende schoonzusje die alle beperkingen van die maagverkleining waar mogelijk probeert op te rekken..quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben niet echt meer onder de indruk van veel afvallen. Ik wil zien hoe je er 3-4 jaar later na dat afvallen uitziet. Dus we hebben het er in 2024 nog wel een keer over
Echt hè. Waarom niet gewoon de methode die het beste bij jou past.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:22 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ah, mooi. Hoog tijd dat men eens kapt met het "ja maar je MOET zoveel maaltijden/tussendoortjes" gedram. Leren herkennen wanneer je daadwerkelijk trek hebt en dán gaan eten werkt voor het gros veel beter.
En dan ben ik eindelijk eens van het "ja maar niet ontbijten is niet gezohoond" af.
Ja, zelfde zo ongeveer. Ergens in 2011/2012 ging er een knop om en ging ik beter voor mezelf zorgen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:30 schreef SQ het volgende:
Mooie resultaten
Ik ben ook zo'n 20 kilo lichter dan mijn zwaarst, ik weet dat ik ergens rond 2011 wel de 103 kilo heb gezien, dat was ook in de tijd van de nagelmeets en 3 keer per week een krat bier met afhaalpizza
Toen was ik dus dertig met de conditie van iemand van 50. Nu ben ik 40 met de conditie van iemand van 39, dus ik heb toch wel wat winst geboekt.
Oh lol.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:38 schreef SQ het volgende:
Oh over dat 40 worden gesproken. Statistisch categoriseert men vaak in groepen van 20-29 jaar, 30-39 jaar, 40-49 jaar. Wat dus inhoudt dat je op dag 1 (die dag voor je 40e verjaardag bijvoorbeeld) wordt vergeleken met vrouwen die 10 jaar jonger zijn en op dag 2 (je 40e verjaardag) met vrouwen die tien jaar ouder zijn. Dat levert interessante bevindingen op. Zo was mijn fitbit conditiescore altijd goed voor een "average/medium", op de dag dat ik 40 werd was ik met precies diezelfde score ineens "good to very good"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |