abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201669438
Ik grill courgette vaak in de grillpan: in dunne plakken snijden en grillen maar, ik marineer ze niet eens meer in olie, hoogstens gaat er achteraf nog een drupje balsamico-azijn op, maar ook dat meestal niet. En dan gevulde pasta met pesto en een berg van die courgette er bovenop voor een erg simpele maaltijd.
Of ik maak er spiesjes van (evt met kastanjechampignons en paprika) en dan marineer ik ze wel eerst een uurtje met een beetje olijfolie en wat zwarte peper en tijm.
In de ratatouille, op een plaattaart, je kunt ze zelfs geraspt in muffins verwerken.
De mogelijkheden met courgette zijn eindeloos O+ in de nieuwe tuin komen er echt weer courgetteplanten.
pi_201669596
Bedankt voor de tips ^O^
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 7 oktober 2021 @ 13:26:10 #253
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201669850
Ik gebruik die dunne slierten courgette vaak als pasta vervanger. Ook heel lekker :Y

Of chips er mee maken :9 Je kan er zoveel mee.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_201670049
Even een vraag voor de IF'ers hier. Is het normaal dat ik tegen de tijd dat mijn eetwindow weer begint, ik helemaal geen honger heb? Ik doe de 16:8, met een window van 12-20 om te eten. Kost me echt geen enkele moeite, terwijl ik overal wel lees dat de eerste dagen/week wel wennen is. Doe ik iets fout? :? (mijn eetlijstje voor vandaag staat een paar posts hierboven)
pi_201670378
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:53 schreef SilverEyes het volgende:
Even een vraag voor de IF'ers hier. Is het normaal dat ik tegen de tijd dat mijn eetwindow weer begint, ik helemaal geen honger heb? Ik doe de 16:8, met een window van 12-20 om te eten. Kost me echt geen enkele moeite, terwijl ik overal wel lees dat de eerste dagen/week wel wennen is. Doe ik iets fout? :? (mijn eetlijstje voor vandaag staat een paar posts hierboven)
Je hebt geluk denk ik ;) Ik had echt gierende honger de hele ochtend :')
Om 11.30 al gelunched, boeie.
pi_201670450
quote:
Werkte voor mij ook zo, ik krijg juist eerder honger (lees: trek) als ik vroeger begin met eten.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:46:58 #257
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_201670585
quote:
Ik heb hetzelfde, als ik wel ontbijt heb ik rond half twaalf gewoon echt TREK. Als ik niet eet, kan ik rustig door tot een uur of één zonder ook maar een greintje trek.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_201670601
Thx, duidelijk!
pi_201671116
Helemaal team #ontbijteniszinloos. Precies wat Ijsdraak zegt. Ik doe vandaag mn OMAD rond het avondeten omdat ik niet thuis eet, maar doorgaans doe ik het een beetje zo tussen alles in, voorkeur voor een uur of 4. Dan begint het echt een beetje duidelijk te worden dat ik zo langzamerhand wel echt weer een maaltje moet.

Net weer een uur wezen wandelen. 2 uur tegen aan zitten hikken *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:20:25 #260
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201671602
Ik ontbeet nooit maar ik vind het toch wel erg fijn om wat te eten merk ik :Y
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 16:24:16 #261
5428 crew  miss_sly
pi_201671660
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:20 schreef LPFAN het volgende:
Ik ontbeet nooit maar ik vind het toch wel erg fijn om wat te eten merk ik :Y
Ik heb eigenlijk altijd ontbeten. Het hoeft helemaal geen groots ontbijt te zijn, maar ik start de dag graag met wat eten en een paar koppen koffie.

Tegenwoordig eet ik in de ochtend als T een appel. Gewoon zo uit het handje, dus flink happen en kauwen. Ik heb al vaak gelezen dat dat goed zou zijn voor je voldane gevoel, en ik geloof dat ik dat ook echt wel merk. Dus die hou ik er voorlopig eens even in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201672192
:D Ik dacht, ik voer mijn gewicht weer eens in in mijn Cronometer-appje (doe ik zo eens in de drie maanden ofzo), blijkt dat ik dat exact een jaar geleden, op 7 oktober 2020 toevallig ook gedaan had en nog veel toevalliger met exact hetzelfde gewicht als nu: 56.1!
Sinds oktober vorig jaar ging het wat omhoog omdat ik begon met hardlopen en daar initieel zoveel trek van kreeg dat er de opvolgende wintermaanden erna een kilo of vier bijgroeide en nu ben ik dus precies weer terug waar ik begon toen ik zat waar @Myraela nu zit: in de eerste week van het couch-to-5km-programma. :Y)
Overigens dus hetzelfde gewicht als een jaar geleden maar bepaald niet hetzelfde lijf: mijn riem zit vier gaatjes strakker en ik kan kleren aan waar ik voor het laatst in 2004 (ja, echt) in paste. Sport doet dus niet zoveel met mijn absolute gewicht, maar wél met de verdeling van één en ander ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_201672235
Ik ontbijt alleen nog met meer dan een minutieus hapje met Pasen en in het hypothetische geval van een hotelontbijt, waar het sinds OMAD pandemischgewijs simpelweg nog niet van is gekomen :)
De maaltijd van de dag vindt hier op doorsnee dagen gewoonlijk plaats tussen zo'n beetje vier uur 's middags en zes uur 's avonds - afhankelijk van het werk van mijn lief. Later dan 18:00 als het zo eens uitkomt is wel pittig want dan toch wel heul veul honger :9
pi_201673390
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:46 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ik heb hetzelfde, als ik wel ontbijt heb ik rond half twaalf gewoon echt TREK. Als ik niet eet, kan ik rustig door tot een uur of één zonder ook maar een greintje trek.
Dat vind ik knap. Als ik om 7 uur opsta, moet ik echt tussen 10 en 10:30 uur wat eten, omdat ik me anders gewoon niet goed kan concentreren op werk. In het weekend is het wel makkelijker.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:55:06 #265
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_201674065
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:15 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Dat vind ik knap. Als ik om 7 uur opsta, moet ik echt tussen 10 en 10:30 uur wat eten, omdat ik me anders gewoon niet goed kan concentreren op werk. In het weekend is het wel makkelijker.
Neuh, is weinig knap aan hoor, het is gewoon wat mijn lichaam prettig blijkt te vinden. :D

Leren herkennen wanneer je lichaam voedsel nodig heeft en naar die cues luisteren is imo veel beter op langere termijn (mits met een gezonde hoeveelheid en een beetje goed verdeeld qua voedingsstoffen, uiteraard). En of dat nou 6 keer per dag eten is of 1, lekker boeiend. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:13:27 #266
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201674384
@Declan-Harp en???
pi_201674517
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:55 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Neuh, is weinig knap aan hoor, het is gewoon wat mijn lichaam prettig blijkt te vinden. :D

Leren herkennen wanneer je lichaam voedsel nodig heeft en naar die cues luisteren is imo veel beter op langere termijn (mits met een gezonde hoeveelheid en een beetje goed verdeeld qua voedingsstoffen, uiteraard). En of dat nou 6 keer per dag eten is of 1, lekker boeiend. :P
Daar heb je wel gelijk in. ^O^
ROBODEMONS..................|:(
pi_201674604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:13 schreef LPFAN het volgende:
@:Declan-Harp en???
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:58 schreef Declan-Harp het volgende:
@:LPFAN morgen de courgettes proberen, hebben we elk 1 nodig of kunnen we een courgette delen?
;)
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:45:01 #269
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201674904
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:27 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
[..]
;)
_O- _O- _O- Blijkbaar lees ik half ofzo.
pi_201674933
Dit is op afstand mijn favoriete manier om courgettes te eten :9
https://food52.com/recipes/37393-canal-house-s-marinated-zucchini
Eerst grillen en dan pas marineren blijkt geniaal O+
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:48:21 #271
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201674949
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:47 schreef minilot het volgende:
Dit is op afstand mijn favoriete manier om courgettes te eten :9
https://food52.com/recipes/37393-canal-house-s-marinated-zucchini
Eerst grillen en dan pas marineren blijkt geniaal O+
Klinkt lekker!
pi_201675267
Alvast lijstje voor morgen, want jullie mogen meedenken :7

T: Koffie, gedroogde cranberries
B: Vijf kilometer temporun hardlopen, uurtje baantjes trekken in het zwembad
D: Iets snels en min of meer voedzaams op Utrecht Centraal, maar wat? Bij voorkeur vleesloos :) Suggesties welkom.
T: Bierrrrrrr
B: Twee uur dansen op concert, twee uur naar huis fietsen
pi_201675310
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:08 schreef minilot het volgende:

D: Iets snels en min of meer voedzaams op Utrecht Centraal, maar wat? Bij voorkeur vleesloos :) Suggesties welkom.
In die situatie ging ik altijd voor een Bram met pindasaus
pi_201675359
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:08 schreef minilot het volgende:

Chili cheese nuggets van de Burger King is mijn stationsfood :+
pi_201675432
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:16 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Chili cheese nuggets van de Burger King is mijn stationsfood :+
Instant zin in nu :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: