Iedere halve gare met een internetverbinding kan tegenwoordig een Twitter account of een Wordpress website maken met de meest idiote conspiracy theory er op.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:14 schreef Jo221 het volgende:
Ik weet echt niet meer of ik mij wel of niet zou moeten laten vaccineren tegen corona.
Bijna iedereen in mijn directe omgeving is niet gevaccineerd, met verschillende redenen. "Het vaccin zou niet zijn getest, er overlijden mensen aan het vaccin, corona is maar een griepje, Bill Gates en Big Pharma nemen je in de macht, levensgevaarlijke bijwerkingen, jonge mensen vaccineren is complete onzin, etc. etc."
Daarnaast zouden de overheid, mainstream media en wetenschap "een toneelstukje opvoeren, en onjuiste informatie (propaganda) verspreiden. Nepnieuws en nepstatistieken vanuit het RIVM en GGD. Er zou een tribunaal komen om de overheid te berechten."
Ik ben de afgelopen anderhalf jaar zo intensief blootgesteld aan bovenstaande gedachtegangen, dat ik de officiële informatie niet meer kan geloven, en de overheid en instanties niet meer vertrouw.
Ik hoef niet tegen mijn moeder en familie te zeggen dat ik overweeg om te laten vaccineren, want dan wordt de Yarden gebeld, en ik bij voorbaat doodverklaard.
Wat is jullie advies voor deze 22-jarige? Doen of niet doen? En oh ja, voor die app laat ik mij niet speciaal vaccineren. Het gaat mij om de gezondheid😬😬
Net zo goed verplicht vaccineren een discussie was voor maart 2020. Maar goed blijkbaar is het voor overheden en bedrijven een goed excuus om zonder goede debat verplicht in te voeren op basis van angst en onzekerheidquote:Op zondag 3 oktober 2021 15:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
De anti-vaxx beweging is al heel oud. Normaal hoor je er niet zoveel van maar zo'n pandemie is blijkbaar het ideale moment om dit soort desinformatie te verspreiden en goedgelovigen doen de rest.
Dank voor je uitgebreide reactie! Ja, het klopt dat ik mijn keuze volledig af heb laten hangen van anderen. Het wordt eigenlijk niet geaccepteerd als ik mij laat prikken. Daarnaast ben ik de grip op de ernst van de situatie verloren. De Jonge zegt dat ongevaccineerden op dit moment het grootste probleem zijn, maar tegelijkertijd hoor ik een veel sterker tegengeluid. En dan weet je niet meer wat je moet geloven. Want ja, De Jonge zou alles uit zijn duim zuiden, als ik bepaalde personen mag geloven.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:24 schreef Derrazi het volgende:
Lijkt erop dat je je wilt vaccineren omdat je omgeving dat wel of niet wilt.
Vaccineren is je eigen keuze en je grondrecht. Denk jij dat het virus gevaarlijk is voor je gezondheid dan zou ik mij laten vaccineren. Denk je dat niet dan hoef je dat niet te doen.
Ik heb mijzelf niet laten vaccineren omdat ik jong ben, kerngezond ben, 4x per week sport, buiten werk en ik vind dat de overheid niks te zeggen heeft over mijn lichaam (of uberhaupt "belangrijke" kwesties). Daarnaast als je naar de data kijkt zijn er maar 4,25 miljoen overleden op een wereldpopulatie van 7 a 8 miljard. De virus is dus sinds juni 2020 meer een epidemie te noemen dan een pandemie. Ook zijn er in Nederland onder de 50 maar een paar honderd (met meestal complicaties zoals kanker) overleden aan covid.
Grootste argumenten sinds juni 2021 om het wel te doen is omdat het moet, vanwege vakantie of omdat je anderen dan ook beschermd.
Nogmaals ben je kwetsbaar laat je vaccineren naar mijn mening. Zo niet dan zou ik het niet doen. Overigens wordt je uitgesloten door de maatschappij dan kan dat ook een reden zijn zoals een vriend dat zou moeten doen maar dat gaat natuurlijks veels te ver en is een andere discussie.
Edit: En natuurlijk de intensive care argument. Maar dat is een probleem dat al pre covid speelde net zo goed geplande operaties toen werden afgezegd omdat er onvoldoende zorgpersoneel is.
Ik denk dat je de dichotomie verkeerd hebt. Als je denkt dat het risico op gezondheidsschade groter is bij het virus dan het vaccin, dan is vaccineren de rationele keuze (en dan kijken we puur naar individueel belang).quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:24 schreef Derrazi het volgende:
Vaccineren is je eigen keuze en je grondrecht. Denk jij dat het virus gevaarlijk is voor je gezondheid dan zou ik mij laten vaccineren. Denk je dat niet dan hoef je dat niet te doen.
Ik heb mijzelf niet laten vaccineren omdat ik jong ben, kerngezond ben, 4x per week sport, buiten werk en ik vind dat de overheid niks te zeggen heeft over mijn lichaam (of uberhaupt "belangrijke" kwesties). Daarnaast als je naar de data kijkt zijn er maar 4,25 miljoen overleden op een wereldpopulatie van 7 a 8 miljard. De virus is dus sinds juni 2020 meer een epidemie te noemen dan een pandemie. Ook zijn er in Nederland onder de 50 maar een paar honderd (met meestal complicaties zoals kanker) overleden aan covid.
Grootste argumenten sinds juni 2021 om het wel te doen is omdat het moet, vanwege vakantie of omdat je anderen dan ook beschermd.
Nogmaals ben je kwetsbaar laat je vaccineren naar mijn mening. Zo niet dan zou ik het niet doen. Overigens wordt je uitgesloten door de maatschappij dan kan dat ook een reden zijn zoals een vriend dat zou moeten doen maar dat gaat natuurlijks veels te ver en is een andere discussie.
Edit: En natuurlijk de intensive care argument. Maar dat is een probleem dat al pre covid speelde net zo goed geplande operaties toen werden afgezegd omdat er onvoldoende zorgpersoneel is.
Je vaccineert je niet voor of vanwege de overheid, je vaccineert je omdat er een virus rondgaat waar we zo snel mogelijk vanaf willen komen of in ieder geval weer terug naar een werkbare situatie.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:24 schreef Derrazi het volgende:
Probleem is dat, als je continu te horen krijgt dat de overheid nepnieuws verspreidt, er nog in gaat geloven ook. En dat is wat er afgelopen anderhalf jaar is gebeurd. Door alle tegengeluiden die ik heb gehoord, die het coronabeleid in de volle breedte ontkrachten, is mijn vertrouwen in de overheid verloren. En weet ik echt niet meer of de overheid gelijk heeft dat 22-jarigen die prik moeten krijgen. Ik zal nog eens goed na moeten denken of dat ik meer waarde hecht aan de "wappies", waaronder velen in mijn omgeving, of dat de overheid wel degelijk goede bedoelingen heeft.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Iedere halve gare met een internetverbinding kan tegenwoordig een Twitter account of een Wordpress website maken met de meest idiote conspiracy theory er op.
De anti-vaxx beweging is al heel oud. Normaal hoor je er niet zoveel van maar zo'n pandemie is blijkbaar het ideale moment om dit soort desinformatie te verspreiden en goedgelovigen doen de rest.
Herkenbaar. Mijn tante heeft ongeveer haar hele huis vol staan met voedsel en vriezers omdat de echte strijd door de overheid nog moet beginnen. M'n zus laat m'n nichtje niet testen voor school, staat niet toe dat ze zich laat vaccineren, is zelf niet gevaccineerd en stuurt me iedere week wel filmpjes van blackbox en dat soort rommel.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:37 schreef Jo221 het volgende:
[..]
Probleem is dat, als je continu te horen krijgt dat de overheid nepnieuws verspreidt, er nog in gaat geloven ook. En dat is wat er afgelopen anderhalf jaar is gebeurd. Door alle tegengeluiden die ik heb gehoord, die het coronabeleid in de volle breedte ontkrachten, is mijn vertrouwen in de overheid verloren. En weet ik echt niet meer of de overheid gelijk heeft dat 22-jarigen die prik moeten krijgen. Ik zal nog eens goed na moeten denken of dat ik meer waarde hecht aan de "wappies", waaronder velen in mijn omgeving, of dat de overheid wel degelijk goede bedoelingen heeft.
Precies. En wat moeten ze dan aanvangen met al die lichamen? Het wordt een behoorlijke stinkboel op aarde.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Stel dat er een gecoördineerd plan is van de overheid om mensen uit te roeien met vaccins, denk je dan dat de overheid wil overblijven met een groep niet gevaccineerde wappies?
Oh ja, jij bent zo "onafhankelijk" ookquote:Op zondag 3 oktober 2021 15:45 schreef epicbeardman het volgende:
Als je met 1 vaccinatie akkoord gaat dan ga je eigenlijk akkoord met dat de big farma jouw leven controleert.
Die vaccinaties die je nu hebt genomen komen volgend jaar weer te vervallen, dan mag iedereen die nu geprikt is weer 2 nieuwe shots halen, en het jaar erna ook, en daarna.
Gewoon doen wat je hart zegt. Niet wat MSM of vrienden zeggen.
Dat is mooi zolang ik die ellende van vorig jaar maar niet meer hoef mee te maken.alles was dicht. Kerst en oud en nieuw waren kut. Vakantie moeten annuleren.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:45 schreef epicbeardman het volgende:
Als je met 1 vaccinatie akkoord gaat dan ga je eigenlijk akkoord met dat de big farma jouw leven controleert.
Die vaccinaties die je nu hebt genomen komen volgend jaar weer te vervallen, dan mag iedereen die nu geprikt is weer 2 nieuwe shots halen, en het jaar erna ook, en daarna.
Gewoon doen wat je hart zegt. Niet wat MSM of vrienden zeggen.
Misschien minder richten op wat de mening van je omgeving of overheid is, maar voor jezelf nagaan of deze vaccinatie belangrijk voor jou is. Het klinkt misschien lullig dat ik de verantwoordelijk bij jou neerleg, maar uiteindelijk is het jouw lichaam. Jij bepaalt of je het vaccin neemt. Wij kunnen alleen zeggen dat het vaccin veilig genoeg is.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:37 schreef Jo221 het volgende:
[..]
Probleem is dat, als je continu te horen krijgt dat de overheid nepnieuws verspreidt, er nog in gaat geloven ook. En dat is wat er afgelopen anderhalf jaar is gebeurd. Door alle tegengeluiden die ik heb gehoord, die het coronabeleid in de volle breedte ontkrachten, is mijn vertrouwen in de overheid verloren. En weet ik echt niet meer of de overheid gelijk heeft dat 22-jarigen die prik moeten krijgen. Ik zal nog eens goed na moeten denken of dat ik meer waarde hecht aan de "wappies", waaronder velen in mijn omgeving, of dat de overheid wel degelijk goede bedoelingen heeft.
Wow, je eerste post op het forum sinds je lid werd in 2007quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:22 schreef Newsworld het volgende:
Iemand met maar een beetje gezond verstand laat zich vaccineren .
Waarom zou je luisteren naar degene die het hardste roept?quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:32 schreef Jo221 het volgende:
[..]
Dank voor je uitgebreide reactie! Ja, het klopt dat ik mijn keuze volledig af heb laten hangen van anderen. Het wordt eigenlijk niet geaccepteerd als ik mij laat prikken. Daarnaast ben ik de grip op de ernst van de situatie verloren. De Jonge zegt dat ongevaccineerden op dit moment het grootste probleem zijn, maar tegelijkertijd hoor ik een veel sterker tegengeluid. En dan weet je niet meer wat je moet geloven. Want ja, De Jonge zou alles uit zijn duim zuiden, als ik bepaalde personen mag geloven.
Ik denk dat ik nog maar eens goed na moet denken, en uit dat starre patroon van desinformatie moet komen.
Verplicht vaccineren in in NL nog nooit maar dan werkelijk nog nooit aan de orde geweest. Dat is bij de grondwet verboden namelijk.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:29 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Net zo goed verplicht vaccineren een discussie was voor maart 2020. Maar goed blijkbaar is het voor overheden en bedrijven een goed excuus om zonder goede debat verplicht in te voeren op basis van angst en onzekerheid
Dat klopt.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:35 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik denk dat je de dichotomie verkeerd hebt. Als je denkt dat het risico op gezondheidsschade groter is bij het virus dan het vaccin, dan is vaccineren de rationele keuze (en dan kijken we puur naar individueel belang).
Het virus gaat niet weg. Daarnaast is het hele beleid er juist op gebaseerd vanaf dag 1 om de kwetsbaren te beschermen en de ic's leeg te houden.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
je vaccineert je omdat er een virus rondgaat waar we zo snel mogelijk vanaf willen komen
Die is er al. Als je naar de cijfers kijkt.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
of in ieder geval weer terug naar een werkbare situatie.
Dat is jouw probleem.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Al die slappe excuses om niet te vaccineren ben ik zo langzamerhand wel klaar mee.
Oke leuke dooddoener De Jongequote:Op zondag 3 oktober 2021 15:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er is geen argument om niet te vaccineren,
Maar wil je je nu dan wederom laten overtuigen door anderen met een uitgesproken mening?quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:14 schreef Jo221 het volgende:
Ik weet echt niet meer of ik mij wel of niet zou moeten laten vaccineren tegen corona.
Bijna iedereen in mijn directe omgeving is niet gevaccineerd, met verschillende redenen. "Het vaccin zou niet zijn getest, er overlijden mensen aan het vaccin, corona is maar een griepje, Bill Gates en Big Pharma nemen je in de macht, levensgevaarlijke bijwerkingen, jonge mensen vaccineren is complete onzin, etc. etc."
Daarnaast zouden de overheid, mainstream media en wetenschap "een toneelstukje opvoeren, en onjuiste informatie (propaganda) verspreiden. Nepnieuws en nepstatistieken vanuit het RIVM en GGD. Er zou een tribunaal komen om de overheid te berechten."
Ik ben de afgelopen anderhalf jaar zo intensief blootgesteld aan bovenstaande gedachtegangen, dat ik de officiële informatie niet meer kan geloven, en de overheid en instanties niet meer vertrouw.
Ik hoef niet tegen mijn moeder en familie te zeggen dat ik overweeg om te laten vaccineren, want dan wordt de Yarden gebeld, en ik bij voorbaat doodverklaard.
Wat is jullie advies voor deze 22-jarige? Doen of niet doen? En oh ja, voor die app laat ik mij niet speciaal vaccineren. Het gaat mij om de gezondheid😬😬
Alsnog is het als je jonger bent een lager risico als je het vaccin neemt. Long covid, etc komt gewoon regelmatig voor. Ook als je jong en gezond bent.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:47 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar goed vaccineren of niet. Er is helemaal geen gevaar tenzij je oud en kwetsbaar bent rationeel gezien. Ik mag dan ook hopen dat we op den duur alleen kwetsbaren gaan vaccineren a la de griepprik voor 60+'ers.
Iedereen vaccineren is natuurlijk een absurd idee.
Op het moment is De Jonge bezig om de G2 versie uit Duitsland in te voeren. Er lijkt een meerderheid te zijn met D66, CDA, VVD en eventueel CU, PVDA, GLquote:Op zondag 3 oktober 2021 16:39 schreef qajariaq het volgende:
Verplicht vaccineren in in NL nog nooit maar dan werkelijk nog nooit aan de orde geweest.
Als jij denkt dat dit kabinet de grondwet volgt mag ik je toch wel naief noemen. Informatieplicht richting de Tweede Kamer wordt constant overtreden en het overtreden ervan werd indertijd met Koolmees openlijk besproken. Woonplicht, art 1 met de Toeslagenaffaire en nu vaccineren en zo kan ik nog een hele lijst maken.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:39 schreef qajariaq het volgende:
Dat is bij de grondwet verboden namelijk.
Ho ho er zijn genoeg rationele en wetenschappelijke onderbouwingen tegen. Alleen zullen vaccingekkies of beter gezegd overheidsloyalisten die heilig geloven in Rutte en De Jonge dit nooit accepteren vanuit hun bias.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:52 schreef Spanky78 het volgende:
Probleem in de discussie is dat rationele en wetenschappelijke feiten niet geaccepteerd worden. De argumenten tegen zijn emotioneel en daar valt niet zo veel tegenin te brengen.
Drogreden.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben wel benieuwd of mensen die vinden dat "big pharma ons leven controleert" ook medische behandelingen weigeren als ze ooit ernstig ziek worden.
Dat zijn ze toch ook? Het zijn op winst beluste bedrijven die zoveel mogelijk winst willen maken. En dat doen ze door een leger lobbyisten in te huren. In de VS kosten geneesmiddelen 10x de prijs als een paar km verderop in Canada.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Pfizer of Moderna ook probeert te framen door ze "big pharma" te noemen,
Nee want Zweden.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Anders zaten we nu nog steeds in een volle lockdown.
En het argument daarvoor is omdat het moet. En niet waarom het moet.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor reizen naar het buitenland halen we ook zonder mokken ieder vaccin of malariapil die nodig is van "big pharma".
Dit snap ik nooit. Je zegt zelf "Oke leuke dooddoener De Jonge" maar zelf schrijf: "Iedereen vaccineren is natuurlijk een absurd idee." Het feit dat je er schrijft natuurlijk en absurd i.p.v. jouw redenering is ook een dooddoener.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:50 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Het virus gaat niet weg. Daarnaast is het hele beleid er juist op gebaseerd vanaf dag 1 om de kwetsbaren te beschermen en de ic's leeg te houden.
[..]
Die is er al. Als je naar de cijfers kijkt.
[..]
Dat is jouw probleem.
[..]
Oke leuke dooddoener De Jonge
Dankzij de gevaccineerden, wel even iets om niet uit het oog te verliezen.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:50 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Die is er al. Als je naar de cijfers kijkt.
Zweden heeft ook een hoge vaccinatiegraad.quote:
Australië en Nieuw-Zeeland accepteren minder gevallen voor ze in lockdown gaan.quote:Overigens in Australie is het overgrote deel gevaccineerd en zitten ze sinds kort weer in een lockdown.
Ben geen complotdenker, maar vetgedrukte zijn moedwillige leugens of bent onwetend. Er zijn wel degelijk meldingen van (ernstige) bijwerkingen en zelfs sterfgevallen als gevolg van vaccins. En met dat is het moeilijk de rest van je verhaal te geloven.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:36 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Waarom zou je luisteren naar degene die het hardste roept?
Alle argumenten can de antivaxers kun je onderuit halen. Want er is nog steeds niemand gedwongen. En al die gevaccineerden gaat het prima mee. De enige reden voor de QR code’s is juist het feit dat er mensen zijn die weigeren en daarmee risico geven op nieuwe oplevingen van het virus.
Onze overheid kan niet eens fatsoenlijk een kabinet vormen…ze zijn helemaal niet in staat tot complotten.
Het is jouw eigen recht om wel of niet tr vaccineren, dus kies waarvan jij denkt dat het het meest verstandig is.
het is inmiddels duidelijk dat het vaccin goed werkt en er vrijwel geen serieuze bijwerkingen zijn. Inmiddels volledig goedgekeurd, dus ook de goedkeuring voor nood gebruik die door de wappies zo misbruikt wordt is geen argument meer.
Ik zou vaccineren. Hoe meer mensen zich vaccineren hoe beter iedereen beschermd is. En hoe meer mensen zich niet laten vaccineren hoe groter het risico op uitbraken, mutaties en mensen met ernstige vormen van covid.
Uiteindelijk is het gewoon ontzettend duidelijk en bewezen dat voor iedereen zelfs al het risico op het krijgen van corona gevaarlijker is dan de vaccinatie. Zoals iemand hierboven aangeeft is de rest ruis en wordt die ruis misbruikt door de wappies. De mensen die hard complot roepen maar zelf zich door extreemrechtse types laten besodemieteren.
Meer aandacht geven aan die gevaccineerden in jouw directe omgevingquote:Op zondag 3 oktober 2021 15:14 schreef Jo221 het volgende:
Niemand die ontkent dat er geen bijwerkingen zijn. Alleen de kans erop is vele malen kleiner door het vaccin dan corona zelf. Ik ben wel benieuwd naar welke complotdenkerstheorieën zijn uitgekomen, heb je een voorbeeld?quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:13 schreef SecretPass het volgende:
[..]
Ben geen complotdenker, maar vetgedrukte zijn moedwillige leugens of bent onwetend. Er zijn wel degelijk meldingen van (ernstige) bijwerkingen en zelfs sterfgevallen als gevolg van vaccins. En met dat is het moeilijk de rest van je verhaal te geloven.
Onzin. De bijwerkingen van de vaccins zijn nagenoeg te verwaarlozen, staat in geen verhouding tot de gevolgen van een besmetting.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:13 schreef SecretPass het volgende:
[..]
Ben geen complotdenker, maar vetgedrukte zijn moedwillige leugens of bent onwetend. Er zijn wel degelijk meldingen van (ernstige) bijwerkingen en zelfs sterfgevallen als gevolg van vaccins. En met dat is het moeilijk de rest van je verhaal te geloven.
@ Topicstarter, ik zou nooit tegen iemand kunnen zeggen "doen", omdat ik niet de verantwoordelijkheid wil dragen als je te maken krijgt met een ernstige bijwerking of zelfs sterft. Ik zou ook nooit tegen je kunnen zeggen "niet doen", omdat je dan misschien besmet kan raken en mogelijk ernstig ziek kan worden. Het is jouw keuze, en welke keuze je ook maakt, je draagt zelf de gevolgen. Degenen die hier roepen "doen", dat zijn mensen die onachtzaam en roekeloos zijn, je gezondheid interesseert hen niet, ze zien hun keuze door alle indoctrinatie als een soort religie die ze moeten opdringen aan zoveel mogelijk mensen ongeacht de gevolgen. Volg je eigen hart en verstand en maak je eigen keuze.
Eens.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:10 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dit snap ik nooit. Je zegt zelf "Oke leuke dooddoener De Jonge" maar zelf schrijf: "Iedereen vaccineren is natuurlijk een absurd idee." Het feit dat je er schrijft natuurlijk en absurd i.p.v. jouw redenering is ook een dooddoener.
mwah...quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:52 schreef Spanky78 het volgende:
Daarnaast gaat iedereen die niet gevaccineerd is gewoon covid krijgen. De vraag is wanneer.
Dat beleid was inderdaad rond de periode dat er nog geen vaccin was.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:16 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Het hele beleid was erop gebaseerd om kwetsbaren en de intensive care te beschermen. Dat is nu gelukt door kwetsbaren te vaccineren. Dus waarom dit beleid er is snap ik dan weer niet.
Waar wordt genoegen mee genomen?>quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het vaccin is voor 95% effectief, dus kwetsbaren zijn goed beschermd maar niet maximaal.
Mooie vergelijking, het is wel zo. De vraag of het erg is, die vraag wordt nu beantwoord met ja. Want we weten dat er een simpele oplossing is om ernstige bijwerkingen te voorkomen. De oplossing is minder gevaarlijk in vergelijking met het virus.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mwah...
niet iedereen kreeg de pest in de middeleeuwen
niet iedereen kreeg cholera in de 18e eeuw en ook in bv jemen krijgtn iet iedereen cholera
niet iedereen kreeg de mazelen bij de uitbraken, ook de uitbraken in NL in de afgelopen 100 jaar.
Niet iedereen wordt ziek van een ziekte. Daarom worden ziektes ook wel de opruimers van de natuur genoemd. Het decimeert een te groot aantal organismes, maar moordt ze nooit uit.
Een stel je krijgt het, is het dan zo erg?
Dat is waar we het mee moeten doen en op het moment dat iedereen zich laat vaccineren ook ruim voldoende om het virus niet meer rond te laten gaan.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waar wordt genoegen mee genomen?>
Ja, welke dan? Tot nu toe hoor ik vooral geblaat van een salsa leraar en de uil van minerva. Knettergekke types. Gezellig ark in arm met neonazistische figuren… ik zie geen steekhoudende argumenten. Maar verlicht me alsjeblieft, ik ben absoluut geen extremist op welke manier ook.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:01 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Ho ho er zijn genoeg rationele en wetenschappelijke onderbouwingen tegen. Alleen zullen vaccingekkies of beter gezegd overheidsloyalisten die heilig geloven in Rutte en De Jonge dit nooit accepteren vanuit hun bias.
Ze zijn net zo erg als de evangelisten in de VS die braaf op een man als Trump stemmen omdat hij een keer per jaar traditiegetrouw zijn trouw aan god zweert. En dit is toch wel een groot deel van de 75 miljoen stemmers terwijl het land in puin lag.
Overigens ben ik niet pro of anti. Maar beide kanten aan beide flanken zijn een verschrikking en dan vind ik de dominante kant genaamd de pro vaxxers toch een tikkeltje erger. Als het aan sommige lag zou geen enkele persoon die zich niet heeft laten vaccineren nergens binnenkomen. Dus ook TS niet.
Ik vind het niet erg als ik corona krijg. Wellicht heb ik het al gehad trouwens.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:23 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Mooie vergelijking, het is wel zo. De vraag of het erg is, die vraag wordt nu beantwoord met ja. Want we weten dat er een simpele oplossing is om ernstige bijwerkingen te voorkomen. De oplossing is minder gevaarlijk in vergelijking met het virus.
Dus ja, het is zo erg. De restricties die we nu hebben zijn bijna volledig weg.
Dus jij neemt pas genoegen ermee als iedereen zich heeft laten vaccineren?quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is waar we het mee moeten doen en op het moment dat iedereen zich laat vaccineren ook ruim voldoende om het virus niet meer rond te laten gaan.
Een virus heeft hosts nodig om zich te verspreiden. Je kan als gevaccineerde nog wel besmet worden maar zo'n besmetting duurt nooit lang, je immuunsysteem verslaat het virus snel en je bent maar kort besmettelijk met een lage virusload.
Ongevaccineerden zijn momenteel nog prima hosts voor het virus om zich te verspreiden, of je er als ongevaccineerde nu ziek van wordt of niet.
Maar je vindt het toch ook niet erg om het vaccin te krijgen?quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg als ik corona krijg. Wellicht heb ik het al gehad trouwens.
Misschien zodra er een oplossing is voor de mensen die geen vaccin kunnen krijgen/nemen? En daarnaast zitten we nog steeds in het begin van het corona stadium. Er is nog zoveel wat we niet weten over corona en het verloop.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waar wordt genoegen mee genomen?>
Ik ben niet voor een verplichting, ook niet voor een coronapas.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dus jij neemt pas genoegen ermee als iedereen zich heeft laten vaccineren?
Klopt, ik sta er volkomen neutraal in.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar je vindt het toch ook niet erg om het vaccin te krijgen?
Kijk, ik heb wel redelijke angst voor naalden dus heb me daar wel even overheen moeten zetten maar praktisch gezien heb ik er niets van gevoeld. Alleen een wat pijnlijke spier de avond / dag daarna, alsof ik een vriendschappelijk stompje heb gehad.
dus je respecteert een andermans keuze niet wat hij/zij met hun lichaam doen? hoezo snel van het virus af als mensen gevaccineerd zijn? in sommige landen met hoge vaccinatiegraad zijn er meer besmettingen dan ooit. het ligt voornamelijk aan de willekeur van overheden wat hun plannen zijn. Scandinavië normale vaccinatiegraad laten ze alle maatregelen los, Israel hoge vaccinatiegraad gaat totalitair.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je vaccineert je niet voor of vanwege de overheid, je vaccineert je omdat er een virus rondgaat waar we zo snel mogelijk vanaf willen komen of in ieder geval weer terug naar een werkbare situatie.
Al die slappe excuses om niet te vaccineren ben ik zo langzamerhand wel klaar mee.
Er is geen argument om niet te vaccineren, hoe gezond je ook denkt te zijn, met een vaccin sta je er altijd beter voor.
O.a BlackBox dat gemaakt wordt door een journalist die bij de NPO heeft gewerkt.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:23 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, welke dan? Tot nu toe hoor ik vooral geblaat van een salsa leraar en de uil van minerva. Knettergekke types. Gezellig ark in arm met neonazistische figuren… ik zie geen steekhoudende argumenten. Maar verlicht me alsjeblieft, ik ben absoluut geen extremist op welke manier ook.
Je hoeft geen reden te hebben om je te laten prikken of niet te laten prikken. Ik maak dagelijks keuzes zonder een reden waarom ik ze doe. Vaak is het luiheid of een gewoonte.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ben niet voor een verplichting, ook niet voor een coronapas.
Maar ik zou ook geen enkele reden kunnen bedenken om je niet te laten vaccineren en daarom kan ik alleen maar als advies geven: "doen".
Gemaakt worden door een journalist die bij de NPO heeft gewerkt heeft nul waarde in je argument. Verder zijn de stukken die ik heb gezien van BlackBox (en dat zijn er weinig) niet voorzien van onderbouwde zaken. Alleen onderbuik en veel geroep. Mocht dat verandert zijn dan zou me dat echt verbazen.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:29 schreef Derrazi het volgende:
[..]
O.a BlackBox dat gemaakt wordt door een journalist die bij de NPO heeft gewerkt.
Zoals ik zeg, ik ben niet voor een vaccinatieplicht of een coronapas.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:28 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
dus je respecteert een andermans keuze niet wat hij/zij met hun lichaam doen?
Dat is een heel selectief gekozen woord.quote:hoezo snel van het virus af als mensen gevaccineerd zijn? in sommige landen met hoge vaccinatiegraad zijn er meer besmettingen dan ooit.
Israël is een slecht voorbeeld. Dat (kleine) land was 1 van de eersten die ging vaccineren maar hield tussen de 1e en 2e vaccinatie slechts een paar weken aan, wat zorgt voor een lagere effectiviteit van het vaccin.quote:het ligt voornamelijk aan de willekeur van overheden wat hun plannen zijn. Scandinavië normale vaccinatiegraad laten ze alle maatregelen los, Israel hoge vaccinatiegraad gaat totalitair.
Ja, een wappiekanaal met vage verhalen over 5G en ander onzin, verpakt in een professioneel ogende schil.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:29 schreef Derrazi het volgende:
[..]
O.a BlackBox dat gemaakt wordt door een journalist die bij de NPO heeft gewerkt.
Oké. Maar dat moet je ook zelf weten.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je hoeft geen reden te hebben om je te laten prikken of niet te laten prikken. Ik maak dagelijks keuzes zonder een reden waarom ik ze doe. Vaak is het luiheid of een gewoonte.
zeker. Ik sprak laatst iemand die klaagde over dat hij nergens meer heen mocht en dat we in een oorlog zijnquote:Op zondag 3 oktober 2021 17:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oké. Maar dat moet je ook zelf weten.
Je had in die tijd dat je tests regelt je ook al kunnen laten vaccinerenquote:Op zondag 3 oktober 2021 17:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zeker. Ik sprak laatst iemand die klaagde over dat hij nergens meer heen mocht en dat we in een oorlog zijn![]()
prima, dat moet die man zelf weten. Je kan nog prima overal in met een testje, maar ik laat iedereen gewoon in zijn waarde omdat er al genoeg tweedeling is.
Hij gaf mij ook een hand, en ik deed gewoon mee.
het enige waar ik van baal is dat mijn werkgever nu allerlei etentje inplanddan moet ik me elke keer laten testen...
Dat gevaar is er wel. Niet heel groot, maar groter dan het risico op bijwerkingen van het vaccin. Dat is waarom vaccinaties bestaan, om schade te beperken en ook de covid-vaccins slagen daar prima in. Voor alle leeftijdsgroepen.quote:Op zondag 3 oktober 2021 16:47 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar goed vaccineren of niet. Er is helemaal geen gevaar tenzij je oud en kwetsbaar bent rationeel gezien. Ik mag dan ook hopen dat we op den duur alleen kwetsbaren gaan vaccineren a la de griepprik voor 60+'ers.
Niks absurds aan, zo zijn er nog een tiental virussen waar iedereen tegen gevaccineerd is. Bij terugkerende vaccins wordt er doorgaans een afweging gemaakt qua distributie en bereidheid, maar ook griepvaccins zouden beter werken als iedereen zich liet vaccineren (er zijn aanwijzingen dat juist kwetsbare mensen minder nut van het griepvaccin hebben dan gezonde mensen).quote:Iedereen vaccineren is natuurlijk een absurd idee.
Omdat het griepvirus dan verdwijnt?quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:45 schreef PiyeReloaded het volgende:
maar ook griepvaccins zouden beter werken als iedereen zich liet vaccineren
Virussen verdwijnen vrijwel nooit helemaal, op een enkele uitgezonderd die we hebben kunnen uitroeien.quote:
Overigens in Australie is het overgrote deel gevaccineerd en zitten ze sinds kort weer in een lockdown.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:07 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Drogreden.
[..]
Dat zijn ze toch ook? Het zijn op winst beluste bedrijven die zoveel mogelijk winst willen maken. En dat doen ze door een leger lobbyisten in te huren. In de VS kosten geneesmiddelen 10x de prijs als een paar km verderop in Canada.
[..]
Nee want Zweden.
Overigens in Australie is het overgrote deel gevaccineerd en zitten ze sinds kort weer in een lockdown.
Ik gok er nog steeds op dat wij binnenkort ook weer in een lockdown gaan.
[..]
En het argument daarvoor is omdat het moet. En niet waarom het moet.
Nee, om gezondheidsschade te beperken. Wat ik gewoon zeg in dezelfde post waarvan je maar op 1 zin reageert en je vermoedelijk tientallen keren eerder hebt kunnen lezen. Als je het niet wil begrijpen, dan ga je het ook niet begrijpen, maar dat maakt een ander niet extreem, omdat die het wel begrijpt.quote:
Het overgrote deel van de gevaccineerden in Australië is gevaccineerdquote:Op zondag 3 oktober 2021 17:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Overigens in Australie is het overgrote deel gevaccineerd en zitten ze sinds kort weer in een lockdown.
Noem 45.5% maar het overgrote deel.
helaas krijg je niet direct na de eerste prik je qr code. Als dat wel zo was dan had ik dat gedaan. De QR code krijgt je pas na ca 6 weken na de eerste prik en dan zijn mijn cursussen al voorbij.quote:Op zondag 3 oktober 2021 17:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je had in die tijd dat je tests regelt je ook al kunnen laten vaccineren![]()
Dit kost meer tijd
Maar goed, ik verzet me gewoon tegen onzin.
Of het nu gaat om mensen die roepen dat een "warmtepomp het niet meer doet bij 5 graden onder nul" of "vaccins zijn gemaakt om ons ziek te maken", dat soort shit pik ik gewoon niet.
vervelend voor hun zeg. Ik ken ook mensen die nauwelijks iets merkten van de besmetting en ik ken vast en zeker ook mensen die niet eens weten dat ze ziek zijn geweest.quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:13 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Dat argument van jong gezond en wellevend is niet altijd van toepassing. Ken 2 mensen die begin 20 zijn allebei corona (een jonge vrouw en een jonge man). En die hebben toch heel erg last van gehad (zwaar ziek). Beiden waren ongevaccineerd op het moment dat ze het kregen.
Ja dat kan ook. Ja zeker vervelend.quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
vervelend voor hun zeg. Ik ken ook mensen die nauwelijks iets merkten van de besmetting en ik ken vast en zeker ook mensen die niet eens weten dat ze ziek zijn geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |