abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 oktober 2021 @ 23:46:16 #226
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_201627634
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 23:24 schreef Woelwater het volgende:
"alleen even laten testen" :+
Bij een testlocatie 10km verderop en voor maar 24 uur geldig.
Maar het is alleen maar even laten testen hoor.
Das nog optimistisch, hier moet ik 30 km rijden voor een test locatie.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 3 oktober 2021 @ 23:48:22 #227
408813 crew  trein2000
pi_201627644
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 23:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee ongevaccineerden worden niet uitgesloten, ongevaccineerden die weigeren te testen zijn uitgesloten.
Dat is iets heel anders.
Ook een ongevaccineerde kan gewoon naar een restaurant of concert, ze moeten zich alleen even laten testen en een negatief testresultaat hebben.

Met 2G worden ongevaccineerden idd uitgesloten, dat is nu simpelweg niet het geval, testen voor toegang betekent dat je niet wordt uitgesloten op basis van het feit dat je ongevaccineerd bent.
Ik ben het daar toch niet helemaal mee eens. Als ik mij wil laten testen voor toegang (niet de ggd, die zitten hier achter op het industrieterrein) dan moet ik eerst 15 tot 20 minuten rijden, me laten testen en weer terug. Dat levert kosten op, zowel in geld als in tijd. En dan heb ik nog de beschikking over een auto en een rijbewijs, met het OV is het drama nog groter. (Kinderen!)

Dat vind ik toch wel een hele forse drempel als je praat over even een pizzaatje eten in de lokale horeca. Ik vind dat er de facto wel degelijk sprake is van een vorm van uitsluiting.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201627646
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 23:42 schreef Woelwater het volgende:
Hoe groot is eigenlijk de kans om als gezond geteste ongevaccineerde besmet een restaurant te verlaten omdat binnen een gevaccineerde zat met haar tienjarige, ongeteste, ongevaccineerde koter.
Allemaal nihil maar 18 miljoen x nihil is best wat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201627647
Best wel wat bekenden van mij die gewoon positief testen na volledig gevaccineerd te zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201627661
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 23:48 schreef Discombobulate het volgende:
Best wel wat bekenden van mij die gewoon positief testen na volledig gevaccineerd te zijn.
Meest recente Brits kwalitatief uitstekend onderzoek (als je het mij vraagt keb de opbouw en methodiek bestudeerd).

0.35% van dubbel gevaccineerd had broksrukjes viraal dna volgens PCR test tegen 1.18% van de ongevaccineerden.

Real time. Die test zal 15 dagen na een besmetting blijven oplichten.. Misschien voornamelijk korter als gevaccineerde... Wie weet hoe en wat precies.

Vaccinatie helpt iig het virus niet de wereld uit. In de overdracht is het geen game changer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 3 oktober 2021 @ 23:56:15 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201627672
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 23:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ben het daar toch niet helemaal mee eens. Als ik mij wil laten testen voor toegang (niet de ggd, die zitten hier achter op het industrieterrein) dan moet ik eerst 15 tot 20 minuten rijden, me laten testen en weer terug. Dat levert kosten op, zowel in geld als in tijd. En dan heb ik nog de beschikking over een auto en een rijbewijs, met het OV is het drama nog groter. (Kinderen!)

Dat vind ik toch wel een hele forse drempel als je praat over even een pizzaatje eten in de lokale horeca. Ik vind dat er de facto wel degelijk sprake is van een vorm van uitsluiting.
Ja, dat is vervelend, maar je kunt er ook voor kiezen je te laten vaccineren.... of je laat die pizza gewoon thuisbezorgen.

Dat je moet reizen om je te laten testen is gevolg van de keuze je niet te laten vaccineren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 oktober 2021 @ 23:57:02 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201627675
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 22:42 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het verkrijgen van een QR code is op geen enkele wijze onmogelijk gemaakt voor wie dan ook...

Ik kan niet ineens ouder worden, van kleur, lengte, geslacht, geloofsovertuiging veranderen, maar wel een test doen die niks anders zegt als wat ik ben. Wel of niet besmet met een, mogelijk dodelijk, virus.

(hoewel ik een artikel las dat er ook mensen zijn die zulke rare ziektes hebben dat ze niet getest kunnen worden, nog gevaccineerd)
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 23:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, dat is vervelend, maar je kunt er ook voor kiezen je te laten testen.... of je laat die pizza gewoon thuisbezorgen.

Dat je moet reizen om je te laten testen is gevolg van de keuze je niet te laten vaccineren.
Zonder QR code wordt men van het grondrecht uitgesloten om deel uit te maken van (delen in) de samenleving. Onderdrukking is ook als men wordt aangespoord om de eigen levensovertuiging, onder druk te wijzigen om zo daarmee ingetrokken rechten als privilege weer terug te krijgen.

De argumentatie die voorstanders van CTB hanteren is dat iemand kan kiezen om zich te onderwerpen aan overtuigingen en zo uitsluiting als straf kan voorkomen. Ook mensen die gevaccineerd zijn en dat voor zichzelf willen houden, worden uitgesloten omdat zij hun (medische) integriteit - ongeacht hun redenen - niet noch openlijk kenbaar wensen te maken.

Iemand die geen enkele reden heeft om verdacht te worden of te zijn van een (laat staan gevaarlijke) infectie, krijgt geen QR code omdat die weigert zich te onderwerpen aan voortdurend onderzoek en/of een preventief medische behandeling.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 3 oktober 2021 @ 23:57:52 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201627681
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 23:42 schreef Woelwater het volgende:
Hoe groot is eigenlijk de kans om als gezond geteste ongevaccineerde besmet een restaurant te verlaten omdat binnen een gevaccineerde zat met haar tienjarige, ongeteste, ongevaccineerde koter.
Die kans is het grootst bij een intelligente 11-jarige; die kan al op de middelbare zitten maar mag nog niet gevaccineerd worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201627690
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 23:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou kom maar even met echte wetenschap dan.
Keb alleen dikke duimen.

Feit is dat 80% antistoffen heeft maar Gompie het zwaarder heeft op de IC dan vorig jaar en we er slechte voorstaan dan met 0.0 antistoffen.

Feit is dat de overdracht niet af is gezwakt.

Feit is dat gevaccineerden anderen besmetten.

Feit is dat de beste schatting vanuit Brits onderzoek is dat het dragen van virusdeeltjes een factor 3-4 vaker voorkomt bij ongevaccineerden tov wel vacced.

Bij ziekte blijf je thuis. Asymptomatische besmetting is helemaal geen sterk bewijs voor geweest wanneer dan ook.

Geen enkele viroloog die denkt dat we het uit de wereld helpen... Lekker mee leren leven dus.

IFR van 0.3%.. Maar na dubbele vaccinatie 90% minder kans... Dan nog 0.03% van de gevaccineerde groep. Nou nou wat een virus.. De zorg loopt achter en werd verrast en heeft een grote klap gehad maar echt we hebben gelukkig met een relatief mild virus te maken gehad. Echt niks tov de Spaanse griep dit.

Dat maakbaarheidsdenken en polariseren komt mijn neus uit. Lichamelijke integriteit is geen wisselgeld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201627694
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 23:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, dat is vervelend, maar je kunt er ook voor kiezen je te laten vaccineren.... of je laat die pizza gewoon thuisbezorgen.

Dat je moet reizen om je te laten testen is gevolg van de keuze je niet te laten vaccineren.
Niet tot groep x te behoren...
Dat is discriminatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 oktober 2021 @ 00:01:34 #236
408813 crew  trein2000
pi_201627696
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 23:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, dat is vervelend, maar je kunt er ook voor kiezen je te laten testen....
Ja, ik kan ook verhuizen naar Vlaanderen. De vraag is of je dat in redelijkheid van iemand kunt verwachten of dat er toch sprake is van feitelijke uitsluiting, en dan ga ik voor dat laatste.
quote:
of je laat die pizza gewoon thuisbezorgen.
Maar dan ben ik dus wel uitgesloten van restaurantbezoek, en daarmee een stuk sociale ontmoeting en spontaniteit in mijn leven.
quote:
Dat je moet reizen om je te laten testen is gevolg van de keuze je niet te laten vaccineren.
Uiteraard, maar zie boven. De vraag is wat daarin redelijk is voordat je kunt spreken van een vorm van uitsluiting. En ik koppel dat toch ook wel aan de activiteit. Een dagje Efteling of een bezoek aan de Arena vind ik daarin anders dan de lokale kroeg of dat werk. Daar voor is de drempel mijns inziens gewoon zo hoog dat je van uitsluiting zou kunnen spreken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 oktober 2021 @ 00:01:53 #237
408813 crew  trein2000
pi_201627699
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Keb alleen dikke duimen.

Feit is dat 80% antistoffen heeft maar Gompie het zwaarder heeft op de IC dan vorig jaar en we er slechte voorstaan dan met 0.0 antistoffen.

Feit is dat de overdracht niet af is gezwakt.

Feit is dat gevaccineerden anderen besmetten.

Feit is dat de beste schatting vanuit Brits onderzoek is dat het dragen van virusdeeltjes een factor 3-4 vaker voorkomt bij ongevaccineerden tov wel vacced.

Bij ziekte blijf je thuis. Asymptomatische besmetting is helemaal geen sterk bewijs voor geweest wanneer dan ook.

Geen enkele viroloog die denkt dat we het uit de wereld helpen... Lekker mee leren leven dus.

IFR van 0.3%.. Maar na dubbele vaccinatie 90% minder kans... Dan nog 0.03% van de gevaccineerde groep. Nou nou wat een virus.. De zorg loopt achter en werd verrast en heeft een grote klap gehad maar echt we hebben gelukkig met een relatief mild virus te maken gehad. Echt niks tov de Spaanse griep dit.

Dat maakbaarheidsdenken en polariseren komt mijn neus uit. Lichamelijke integriteit is geen wisselgeld.
Ah. Die is er niet dus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 4 oktober 2021 @ 00:04:03 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201627702
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja, ik kan ook verhuizen naar Vlaanderen. De vraag is of je dat in redelijkheid van iemand kunt verwachten of dat er toch sprake is van feitelijke uitsluiting, en dan ga ik voor dat laatste.
[..]
Maar dan ben ik dus wel uitgesloten van restaurantbezoek, en daarmee een stuk sociale ontmoeting en spontaniteit in mijn leven.
[..]
Uiteraard, maar zie boven. De vraag is wat daarin redelijk is voordat je kunt spreken van een vorm van uitsluiting. En ik koppel dat toch ook wel aan de activiteit. Een dagje Efteling of een bezoek aan de Arena vind ik daarin anders dan de lokale kroeg of dat werk. Daar voor is de drempel mijns inziens gewoon zo hoog dat je van uitsluiting zou kunnen spreken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had de post al aangepast, "testen" moest "vaccineren" zijn.

Eigenlijk zouden we eens even terug moeten zoeken in een topic over het weigeren van niet-gevaccineerde kinderen door kinderdagverblijven..... ben benieuwd of degenen die nu zo tegen de QR-code zijn toen ook tegen het recht op weigeren waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 oktober 2021 @ 00:04:11 #239
408813 crew  trein2000
pi_201627703
Daarbij is mij nog altijd niet helder waarom wij niet gewoon het Duitse systeem hanteren waar je je op elke straathoek kunt laten testen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 4 oktober 2021 @ 00:05:20 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201627706
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Niet tot groep x te behoren...
Dat is discriminatie.
Hou toch op, het heeft niets met discriminatie te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 oktober 2021 @ 00:06:14 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201627710
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:04 schreef trein2000 het volgende:
Daarbij is mij nog altijd niet helder waarom wij niet gewoon het Duitse systeem hanteren waar je je op elke straathoek kunt laten testen.
Kost een hoop geld, ik vermoed dat dat ook een reden is dat de Duitsers al over 2G praten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 oktober 2021 @ 00:06:18 #242
8369 speknek
Another day another slay
pi_201627711
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:04 schreef Leandra het volgende:
Ik had de post al aangepast, "testen" moest "vaccineren" zijn.

Eigenlijk zouden we eens even terug moeten zoeken in een topic over het weigeren van niet-gevaccineerde kinderen door kinderdagverblijven..... ben benieuwd of degenen die nu zo tegen de QR-code zijn toen ook tegen het recht op weigeren waren.
Dat was voordat de alt-right zich tegen vaccins keerde, dus dat zal wel niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201627712
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja, ik kan ook verhuizen naar Vlaanderen. De vraag is of je dat in redelijkheid van iemand kunt verwachten of dat er toch sprake is van feitelijke uitsluiting, en dan ga ik voor dat laatste.
[..]
Maar dan ben ik dus wel uitgesloten van restaurantbezoek, en daarmee een stuk sociale ontmoeting en spontaniteit in mijn leven.
[..]
Uiteraard, maar zie boven. De vraag is wat daarin redelijk is voordat je kunt spreken van een vorm van uitsluiting. En ik koppel dat toch ook wel aan de activiteit. Een dagje Efteling of een bezoek aan de Arena vind ik daarin anders dan de lokale kroeg of dat werk. Daar voor is de drempel mijns inziens gewoon zo hoog dat je van uitsluiting zou kunnen spreken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitsluiten kan gerechtvaardigd zijn als het een doel dient. Dat laatste staat zo enorm zwak.

En segregatie is geen wisselgeld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201627716
Die trieste Fauci gaat nu ineens full zero covid
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201627725
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ah. Die is er niet dus.
Je snapt dat er empirisch veel bewijs is te vinden maar het niet eenduidig geinterpreteerd kan worden.

Ik zie veel bewijs voor besmettingen van gevaccineerden. Contact tracing bewijst dat simpelweg ook. R getal nauwelijks naar beneden etc etc.

Ja onvacced naar onvacced relatief vaak. Maar met die margina getallen zijn de verschillen minimaal en gelijke gevallen moet je gelijk behandelen in dit land zie grondwet.

En segregatie is geen wisselgeld.
En lichamelijke integriteit is geen licht principe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201627732
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hou toch op, het heeft niets met discriminatie te maken.
Alles, vanwege het gebrek aan bewijs van het nut van de afwijkende behandeling van verschillende groepen waarbij de afwijkende behandeling overduidelijk nadelig is voor de ene groep.

Maar hey, er dient een rechtzaak. Je zult wat horen binnenkort hoe daar staatsrechtelijk naar gekeken wordt door een rechter.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 oktober 2021 @ 00:12:46 #247
408813 crew  trein2000
pi_201627734
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Uitsluiten kan gerechtvaardigd zijn als het een doel dient. Dat laatste staat zo enorm zwak.

En segregatie is geen wisselgeld.
Dat is inderdaad de kernvraag, is hier sprake van een situatie die dusdanig is dat het gemaakte onderscheid gerechtvaardigd is. En heel eerlijk? Ik weet dat op dit moment gewoon niet (en dus ben ik tegen want het is aan de overheid om dat uit te leggen, dat terzijde). Ik acht mijzelf toch wel een bovengemiddeld geïnformeerd burger, maar ik ben het spoor totaal bijster.

Er zitten zoveel inconsistenties in het beleid dat je het nog maar moeilijk serieus kunt nemen. De voorbeelden zijn bekend. Tegelijkertijd zien we dat in landen om ons heen de passen al weer zijn of worden afgeschaft, ogenschijnlijk zonder dat het helemaal misloopt. Aan de andere kant hebben we gedurende de Dansen met Jansenpiek ook gezien hoe snel het mis kan gaan. Natuurlijk zijn de omstandigheden nu wel heel anders, maar we moeten daar ook niet naïef in zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201627749
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad de kernvraag, is hier sprake van een situatie die dusdanig is dat het gemaakte onderscheid gerechtvaardigd is. En heel eerlijk? Ik weet dat op dit moment gewoon niet (en dus ben ik tegen want het is aan de overheid om dat uit te leggen, dat terzijde). Ik acht mijzelf toch wel een bovengemiddeld geïnformeerd burger, maar ik ben het spoor totaal bijster.

Er zitten zoveel inconsistenties in het beleid dat je het nog maar moeilijk serieus kunt nemen. De voorbeelden zijn bekend. Tegelijkertijd zien we dat in landen om ons heen de passen al weer zijn of worden afgeschaft, ogenschijnlijk zonder dat het helemaal misloopt. Aan de andere kant hebben we gedurende de Dansen met Jansenpiek ook gezien hoe snel het mis kan gaan. Natuurlijk zijn de omstandigheden nu wel heel anders, maar we moeten daar ook niet naïef in zijn.
Allemaal prima maar een rechter moet de burgers beschermen. In nood kan je de andere kant op gokken maar van die hoedanigheid kan je niet spreken op dit moment. Het gaat gewoon echt ver. Echt enorm ver.

Dit kan je niet licht wegen.

Noodzaak in het land? Sure.. Maar echt, hoe ver moeten begrippen uitgehold worden voordat men de overheid in toom gaat houden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 oktober 2021 @ 00:21:14 #249
408813 crew  trein2000
pi_201627756
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik had de post al aangepast, "testen" moest "vaccineren" zijn.

Eigenlijk zouden we eens even terug moeten zoeken in een topic over het weigeren van niet-gevaccineerde kinderen door kinderdagverblijven..... ben benieuwd of degenen die nu zo tegen de QR-code zijn toen ook tegen het recht op weigeren waren.
Maar dan zit je op een heel ander argument. Dan zeg je “wellicht is er wel sprake van een vorm van benadeling (laten we het eens neutraal verwoorden :D ) maar die is gerechtvaardigd want…”

En zoals net gezegd, ik vind het heel moeilijk om op dit moment die want op waarde te schatten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 oktober 2021 @ 00:23:25 #250
408813 crew  trein2000
pi_201627761
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Allemaal prima maar een rechter moet de burgers beschermen. In nood kan je de andere kant op gokken maar van die hoedanigheid kan je niet spreken op dit moment. Het gaat gewoon echt ver. Echt enorm ver.

Dit kan je niet licht wegen.

Noodzaak in het land? Sure.. Maar echt, hoe ver moeten begrippen uitgehold worden voordat men de overheid in toom gaat houden?
Wel eens van positieve verplichtingen gehoord? Dat is ook een kant die je moet meewegen. Of van beleidsruimte? Ik zie werkelijk niet wat de rechter hier zou moeten doen. Ja wellicht die sluitingstijd, die vind ik neigen naar willekeur, maar de rest lijkt mij juridisch gewoon in de haak.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201627766
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dan zit je op een heel ander argument. Dan zeg je “wellicht is er wel sprake van een vorm van benadeling (laten we het eens neutraal verwoorden :D ) maar die is gerechtvaardigd want…”

En zoals net gezegd, ik vind het heel moeilijk om op dit moment die want op waarde te schatten.
Tis een groep mensen buiten de normale mogelijkheden plaatsen onder dezelfde omstandigheden (niet getest) dat is een zwaar middel.

Dan moet je argumenten hebben dat dat een hoger doel dient (minder drukte in de ziekenhuizen) en dat concretiseren en de noodzaak hoog genoeg zijn en het doelmatig zijn etc etc.

Kvind dat nogal wat eisen die ik heel anders I kleur voor iets wat echt enorm drastisch is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 oktober 2021 @ 00:30:14 #252
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201627781
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 22:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Daar gaan we weer.... de kans op besmetting door gevaccineerden is vele malen kleiner dan de kans op besmetting door ongevaccineerden.
Iemand mag (veronder)stellen wat die wil maar niet op grond van een kansberekening, zelfs als als die indrukwekkend statistisch is onderbouwd, individuen daarop daadwerkelijk gaan (ver)oordelen.
De kans van een totaal mag geen aanleiding zijn om deelnemende individuen daarin en daarmee dus gelijk te stellen.

Het zijn drogredenaties die men voortdurend doet als zg als volstrekt normaal en logisch doet voorkomen.
Wanneer iemand in een wijk woont waar aantoonbaar veel criminaliteit wil dat niet zeggen dat iedereen in die wijk wonende dus, laat staan vermoedelijk, een crimineel zal zijn die veiligheidshalve maar beter wordt uitgesloten.
Beginnen profileren op grond van een kans/model, kan en zal alleen maar leiden tot willekeur.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 oktober 2021 @ 00:31:56 #253
408813 crew  trein2000
pi_201627785
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tis een groep mensen buiten de normale mogelijkheden plaatsen onder dezelfde omstandigheden (niet getest) dat is een zwaar middel.

Dan moet je argumenten hebben dat dat een hoger doel dient (minder drukte in de ziekenhuizen) en dat concretiseren en de noodzaak hoog genoeg zijn en het doelmatig zijn etc etc.

Kvind dat nogal wat eisen die ik heel anders I kleur voor iets wat echt enorm drastisch is.
Daar ben ik het mee eens hè? Ik vind het ook een zwaar middel en ik vind ook dat daar een deugdelijke motivering onder moet liggen. En dan ben ik het ook nog met je eens dat die motivering, voor zover hij er al is, dun is.

Maar dat wil niet zeggen dat er ook sprake is van een situatie waar de rechter iets mee moet. De rechter grijpt, kort gezegd, pas in als er sprake is van een situatie waarin “geen redelijk handelende overheid tot het besluit kon komen dat..” Anders krijgen we hier Amerikaanse praktijken, met een totaal gepolitiseerde rechtspraak. Dat moet je echt niet willen. Alle drie de staatsmachten hebben hun eigen verantwoordelijkheden en dit hoort echt thuis in het politieke domein.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201627802
quote:
12s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:30 schreef Vallon het volgende:

[..]
Iemand mag (veronder)stellen wat die wil maar niet op grond van een kansberekening, zelfs als als die indrukwekkend statistisch is onderbouwd, individuen daarop daadwerkelijk gaan (ver)oordelen.
De kans van een totaal mag geen aanleiding zijn om deelnemende individuen daarin en daarmee dus gelijk te stellen.

Het zijn drogredenaties die men voortdurend doet als zg als volstrekt normaal en logisch doet voorkomen.
Wanneer iemand in een wijk woont waar aantoonbaar veel criminaliteit wil dat niet zeggen dat iedereen in die wijk wonende dus, laat staan vermoedelijk, een crimineel zal zijn die veiligheidshalve maar beter wordt uitgesloten.
Beginnen profileren op grond van een kans/model, kan en zal alleen maar leiden tot willekeur.
Tjah als het effectief is.. Heb je wat om het mee te rechtvaardigen. Geen gelijke monniken in ieder geval.

Als er geen duidelijk verschil is tussen groepen verloopt de rechtvaardiging compleet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201627804
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daar ben ik het mee eens hè? Ik vind het ook een zwaar middel en ik vind ook dat daar een deugdelijke motivering onder moet liggen. En dan ben ik het ook nog met je eens dat die motivering, voor zover hij er al is, dun is.

Maar dat wil niet zeggen dat er ook sprake is van een situatie waar de rechter iets mee moet. De rechter grijpt, kort gezegd, pas in als er sprake is van een situatie waarin “geen redelijk handelende overheid tot het besluit kon komen dat..” Anders krijgen we hier Amerikaanse praktijken, met een totaal gepolitiseerde rechtspraak. Dat moet je echt niet willen. Alle drie de staatsmachten hebben hun eigen verantwoordelijkheden en dit hoort echt thuis in het politieke domein.
Nou de onderbouwing vanuit de staat moet al sterk zijn.

Hoort niet thuis in politiek domein dat de staat zich nog moet verantwoorden en we daar losjes mee omgaan.

De onderbouwing moet er gewoon allang liggen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 oktober 2021 @ 00:50:36 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201627811
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wel eens van positieve verplichtingen gehoord? Dat is ook een kant die je moet meewegen. Of van beleidsruimte? Ik zie werkelijk niet wat de rechter hier zou moeten doen. Ja wellicht die sluitingstijd, die vind ik neigen naar willekeur, maar de rest lijkt mij juridisch gewoon in de haak.
Dat er (gekunstelde) oogjes aan allerlei haakjes zijn vastgemaakt aan wetten die ergens anders voor waren bedoeld, wil niet zeggen dat het daarmee dan voldoet aan iemands grondrechten dat die onverdacht is totdat er onderbouwde aanleiding is dit niet zo is.

En dan ja, een rechter kan hier niets mee. Hooguit oordelen of iets proportioneel en voorkomende gevallen dan even (on)gelijk worden behandeld.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201627842
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 23:06 schreef zalkc het volgende:

Het OMT schrijft in het laatste advies zelfs: "Uit berekeningen blijkt dat de kans dat iemand besmettelijk virus bij zich draagt [...], ook na een negatieve antigeensneltest nog altijd circa tweemaal zo groot is als de kans dat een volledig gevaccineerd persoon het virus draagt."

De kans dat een ongeteste gevaccineerde je besmet blijft kleiner als bij een geteste ongevaccineerde.

https://nos.nl/artikel/23(...)idemie-te-beteugelen
Onmogelijk, kijk maar naar de UK.

Afgelopen zomer 4500% meer besmettingen als bv vorig jaar juli, en al maanden een stabiel aantal dagelijkse besmettingen van rond de 30.000. Ondanks al hun gevaccineerden.

Dat is alleen mogelijk indien ongeteste gevaccineerden het virus als mallen verspreiden.
Niet de geteste ongevaccineerden :').

Please.
Wie trapt er nog in deze BS.
  maandag 4 oktober 2021 @ 01:22:32 #258
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201627864
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 00:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tjah als het effectief is.. Heb je wat om het mee te rechtvaardigen. Geen gelijke monniken in ieder geval.

Als er geen duidelijk verschil is tussen groepen verloopt de rechtvaardiging compleet.
Dat is ook het probleem in het (eenrichtings) wensdenken.

Men kan veel plannen maken die effectief zijn wat niet kan en mag maken dat die dus worden uitgevoerd.
Het gelijkheidsbeginsel wordt geweld gedaan omdat de keuze in zichzelf een kenmerkende ongelijkheid veroorzaakt.
Ook de groepsdefinitie gaat wmb mank omdat die willekeurig is gekozen om te voldoen aan een doel.

Ook mensen die - ongeacht hun reden - gevaccineerd/getest zijn en geen CTB willen (aanvragen of tonen), worden dus uitgesloten omdat zij zich niet aan/bij anderen willen bewijzen.

Dat CTB voorstanders zich dat niet kunnen/willen indenken zegt niets over de persoon die dat wensdenken niet volgt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 4 oktober 2021 @ 06:19:54 #259
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_201628093
quote:
Israel will require a booster shot to be considered fully vaccinated.
JERUSALEM — Israel on Sunday introduced new rules for determining coronavirus vaccination status, making a booster shot a requirement for full inoculation and vaccination passports.
...
https://www.nytimes.com/2(...)l-covid-booster.html

Wanneer zal NL volgen?
Isn't it ironic, don't you think
  maandag 4 oktober 2021 @ 07:22:26 #260
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201628236
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 01:10 schreef Za het volgende:

[..]
Onmogelijk, kijk maar naar de UK.

Afgelopen zomer 4500% meer besmettingen als bv vorig jaar juli, en al maanden een stabiel aantal dagelijkse besmettingen van rond de 30.000. Ondanks al hun gevaccineerden.

Dat is alleen mogelijk indien ongeteste gevaccineerden het virus als mallen verspreiden.
Niet de geteste ongevaccineerden :').

Please.
Wie trapt er nog in deze BS.
Ik geef je één hint: AstraZeneca tegenover Pfizer/Moderna.

Case in point: Denemarken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 4 oktober 2021 @ 07:39:25 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201628282
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 01:10 schreef Za het volgende:

[..]
Onmogelijk, kijk maar naar de UK.

Afgelopen zomer 4500% meer besmettingen als bv vorig jaar juli, en al maanden een stabiel aantal dagelijkse besmettingen van rond de 30.000. Ondanks al hun gevaccineerden.

Dat is alleen mogelijk indien ongeteste gevaccineerden het virus als mallen verspreiden.
Niet de geteste ongevaccineerden :').

Please.
Wie trapt er nog in deze BS.
UK: vaccinatiegraad is nu zelfs lager dan die van NL.
Daarbij hadden ze het gros van de maatreglen al voor de zomer laten vallen maar per 19 juli zijn ze volledig vervallen.

Met een vaccinatiegraad van 75% (op dit moment zitten ze daar bijna aan) betekent dat dat er in the UK nog zo'n 17.000.000 mensen niet gevaccineerd zijn, dat is de hele bevolking van NL, en al 3 maanden geen maatregelen meer.

Dat verklaart een hoop.
En nee, dat ligt niet aan de gevaccineerden :N
In feite is je hele verhaal met the UK als voorbeeld een pleidooi voor het handhaven van maatregelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Leandra op 04-10-2021 07:58:39 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 oktober 2021 @ 07:39:29 #262
8369 speknek
Another day another slay
pi_201628283
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 01:10 schreef Za het volgende:

[..]
Onmogelijk, kijk maar naar de UK.

Afgelopen zomer 4500% meer besmettingen als bv vorig jaar juli, en al maanden een stabiel aantal dagelijkse besmettingen van rond de 30.000. Ondanks al hun gevaccineerden.

Dat is alleen mogelijk indien ongeteste gevaccineerden het virus als mallen verspreiden.
Niet de geteste ongevaccineerden :').

Please.
Wie trapt er nog in deze BS.
Je argumenten zijn geen weerleggingen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 oktober 2021 @ 08:08:17 #263
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201628408
In Nieuw-Zeeland hebben ze nu ook door dat wat ze van plan waren niet werkt:
quote:
De Nieuw-Zeelandse premier Jacinda Ardern laat vandaag weten dat haar land de pogingen om het coronavirus uit te bannen volledig staakt. Het land wist het aantal besmettingen dit jaar tijdelijk tot nul terug te brengen, maar een uitbraak van de besmettelijker deltavariant gooide roet in het eten.

Terug naar nul lijkt onhaalbaar en dus is leren leven met het virus de nieuwe aanpak. Tegelijkertijd probeert Nieuw-Zeeland de verspreiding ervan zoveel mogelijk te beperken. ,,Dit is een verandering in aanpak die we in de loop van de tijd altijd al wilden doorvoeren. De delta-uitbraak heeft deze overgang echter versneld'', sprak Ardern.

De huidige vaccinatiecampagne moet de nieuwe strategie ondersteunen. Inmiddels heeft 67 procent van de bevolking boven de 12 jaar tenminste één prik gehad. 40 procent is volledig ingeënt. In Nieuw-Zeeland werden maandag 29 nieuwe coronagevallen gemeld, waarvan het merendeel in de stad Auckland.
Vinden jullie de onderstreepte zin ook zo geloofwaardig?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 4 oktober 2021 @ 08:12:58 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201628422
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 08:08 schreef Janneke141 het volgende:
In Nieuw-Zeeland hebben ze nu ook door dat wat ze van plan waren niet werkt:
[..]
Vinden jullie de onderstreepte zin ook zo geloofwaardig?
Nee, ik geloof niet dat ze dat altijd al van plan waren, ik denk dat ze met de maatregelen en de reisbeperkingen dachten het wel uit te zingen tot het mondiaal voorbij was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201628446
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 23:06 schreef zalkc het volgende:

[..]
De kans dat een ongeteste gevaccineerde je besmet blijft kleiner als bij een geteste ongevaccineerde.

https://nos.nl/artikel/23(...)idemie-te-beteugelen
[..]

Echt. Knettergek die vrouw.

quote:
"En, benadrukt Rosendaal, de pas beschermt vooral de niet-gevaccineerde. "Dat lijkt nu vergeten te worden, maar dat gevaccineerden het kunnen doorgeven is niet zo erg als alleen zij binnengelaten worden. Een negatieve test beschermt alleen anderen, gevaccineerd zijn beschermt ook jezelf."
Segregeren en uitsluiten beschermd ongevaccineerden van een besmetting. Als de kans het te krijgen net zo groot is van een gevaccineerde als ongevaccineerd.

Die factoren verschil zijn niet op sterke stenen gebouwd het fundament ontbreekt daaraan aan alle kanten.

Die paar ongevaccineerd die ongevaccineerd besmetten.. Tjah, grootste deel besmet elkaar nog steeds gewoon thuis. In de bios is de kans zonder 1.5m nog steeds nihil dat ongevaccineerd naast ongevaccineerd zit en dan moet er nog een Asymptomatische overdracht plaatsvinden. Sure, het zal gebeuren, maar echt, als je denkt dat het zoden aan de dijk zet koop dan ook maar lekker 100 staatsloten per dag.

Een rechter zou daarin gewoon niet mee moeten gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201628459
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 01:10 schreef Za het volgende:

[..]
Onmogelijk, kijk maar naar de UK.

Afgelopen zomer 4500% meer besmettingen als bv vorig jaar juli, en al maanden een stabiel aantal dagelijkse besmettingen van rond de 30.000. Ondanks al hun gevaccineerden.

Dat is alleen mogelijk indien ongeteste gevaccineerden het virus als mallen verspreiden.
Niet de geteste ongevaccineerden :').

Please.
Wie trapt er nog in deze BS.
En als dat zo is treedt groepsimmuniteit enkele tientallen factoren sneller op he.

Het is theoretisch nie mogelijk dat antistoffen veel helpen. Wiskundig is het kinderspel dat er geen reet van klopt. Maar als je daar geen gevoel voor hebt zul je het allicht niet zien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201628465
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 07:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
UK: vaccinatiegraad is nu zelfs lager dan die van NL.
Daarbij hadden ze het gros van de maatreglen al voor de zomer laten vallen maar per 19 juli zijn ze volledig vervallen.

Met een vaccinatiegraad van 75% (op dit moment zitten ze daar bijna aan) betekent dat dat er in the UK nog zo'n 17.000.000 mensen niet gevaccineerd zijn, dat is de hele bevolking van NL, en al 3 maanden geen maatregelen meer.

Dat verklaart een hoop.
En nee, dat ligt niet aan de gevaccineerden :N
In feite is je hele verhaal met the UK als voorbeeld een pleidooi voor het handhaven van maatregelen.
Natuurlijke antistoffen doen er blijkbaar niet toe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 oktober 2021 @ 08:26:22 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201628477
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 08:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Natuurlijke antistoffen doen er blijkbaar niet toe.
Het gaat om het hoge aantal besmettingen in the UK, dus nee... dan doen natuurlijke antistoffen er niet toe :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201628479
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 08:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het gaat om het hoge aantal besmettingen in the UK, dus nee... dan doen natuurlijke antistoffen er niet toe :')
Waarom denk je dat? Misschien begrijp ik je verkeerd hoor maar in welke zin zijn antistoffen van een besmetting minder van toepassing dan vaccinatie op wat dan ook?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 oktober 2021 @ 08:29:11 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201628484
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 08:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarom denk je dat? Misschien begrijp ik je verkeerd hoor maar in welke zin zijn antistoffen van een besmetting minder van toepassing dan vaccinatie op wat dan ook?
Je begrijpt me verkeerd, je begrijpt het onderwerp van de discussie ook verkeerd, en eerlijk gezegd denk ik dat het zich daartoe niet beperkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201628516
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 08:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je begrijpt me verkeerd, je begrijpt het onderwerp van de discussie ook verkeerd, en eerlijk gezegd denk ik dat het zich daartoe niet beperkt.
Zooo sterk argument hoor. Nu nog op de inhoud?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201628520
Speel de bal, niet de persoon. Voor offtopic palaver en gifjes is er de COR SC. Niet iedere idioot op Twitter of op vagewebsitevoldubieuzeclaims.com heeft meteen relevantie in de discussie. Contextloze verwijzingen naar dergelijke bronnen worden niet op prijs gesteld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201628546
Ik mis echt alle ratio, waarom denk je dat antistoffen van vaccinatie beter zijn dan die van een besmetting? Genoeg onderzoeken geweest die het tegendeel bewijzen en tevens ook gewoon onderdeel van het QR systeem, immers, groen vinkje na gemeten pcr besmetting gedurende 6 maanden.
Dus ook als je het overheidsbeleid ziet als bakermat van de ratio zou je van mening moeten zijn dat natuurlijke antistoffen werkzaam zijn net als vaccinatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201628549
quote:
Rond februari
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 4 oktober 2021 @ 08:50:06 #275
8369 speknek
Another day another slay
pi_201628638
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 08:37 schreef ludovico het volgende:
Ik mis echt alle ratio, waarom denk je dat antistoffen van vaccinatie beter zijn dan die van een besmetting? Genoeg onderzoeken geweest die het tegendeel bewijzen en tevens ook gewoon onderdeel van het QR systeem, immers, groen vinkje na gemeten pcr besmetting gedurende 6 maanden.
Dus ook als je het overheidsbeleid ziet als bakermat van de ratio zou je van mening moeten zijn dat natuurlijke antistoffen werkzaam zijn net als vaccinatie.
Wie zegt dat antistoffen van vaccinatie beter werken dan?

Daar zijn overigens wel argumenten voor, omdat een natuurlijke infectie kan overfitten op de nucleus en dus weinig generieke antistoffen creëert, en een natuurlijke infectie kan alles zijn tussen nauwelijks ziek en nauwelijks antistoffen, redelijk ziek en veel antistoffen en doodziek en ook weinig antistoffen omdat het lichaam te verzwakt is geraakt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 oktober 2021 @ 08:51:27 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201628645
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 08:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zooo sterk argument hoor. Nu nog op de inhoud?
Jij begint over iets totaal anders dan waar wij het over hebben en dan moet ik het over de inhoud hebben?
Ik heb al uitgelegd dat het niet over de "natuurlijke afweer" gaat, dus nee, ik ga ook niet reageren op een compleet ander onderwerp dat jij er toevallig bij sleept.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 4 oktober 2021 @ 09:10:20 #277
5428 crew  miss_sly
pi_201628812
Kan het wat vriendelijker en op de bal en niet op de persoon? Gewoon, in het algemeen.
Dank!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 4 oktober 2021 @ 09:14:58 #278
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201628853
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 23:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ben het daar toch niet helemaal mee eens. Als ik mij wil laten testen voor toegang (niet de ggd, die zitten hier achter op het industrieterrein) dan moet ik eerst 15 tot 20 minuten rijden, me laten testen en weer terug. Dat levert kosten op, zowel in geld als in tijd. En dan heb ik nog de beschikking over een auto en een rijbewijs, met het OV is het drama nog groter. (Kinderen!)

Dat vind ik toch wel een hele forse drempel als je praat over even een pizzaatje eten in de lokale horeca. Ik vind dat er de facto wel degelijk sprake is van een vorm van uitsluiting.
Nee dat is vaccinatiedrang en geen uitsluiting, jij wordt vast niet geweigerd om een vaccin te nemen. Dat jij er voor kiest dat niet te doen en daardoor ongemakken hebt is niet een geval van uitsluiting maar een geval van drang.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 4 oktober 2021 @ 09:19:56 #279
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201628901
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 08:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Echt. Knettergek die vrouw.
[..]
Segregeren en uitsluiten beschermd ongevaccineerden van een besmetting. Als de kans het te krijgen net zo groot is van een gevaccineerde als ongevaccineerd.

Die factoren verschil zijn niet op sterke stenen gebouwd het fundament ontbreekt daaraan aan alle kanten.

Die paar ongevaccineerd die ongevaccineerd besmetten.. Tjah, grootste deel besmet elkaar nog steeds gewoon thuis. In de bios is de kans zonder 1.5m nog steeds nihil dat ongevaccineerd naast ongevaccineerd zit en dan moet er nog een Asymptomatische overdracht plaatsvinden. Sure, het zal gebeuren, maar echt, als je denkt dat het zoden aan de dijk zet koop dan ook maar lekker 100 staatsloten per dag.

Een rechter zou daarin gewoon niet mee moeten gaan.
Aan het einde van het verhaal is het gewoon nog steeds zo dat een groot deel van de ongevaccineerden nog steeds weerstand moeten opbouwen, dat zal op natuurlijke wijze moeten gaan gebeuren. het virus is nu endemisch, het gaat niet meer weg de komende jaren.

Het zou fijn zijn als de ongevaccineerde groep hun weerstand in de komende maanden gespreid opbouwt en niet allemaal in oktober.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 4 oktober 2021 @ 09:24:09 #280
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201628955
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 08:37 schreef ludovico het volgende:
Ik mis echt alle ratio, waarom denk je dat antistoffen van vaccinatie beter zijn dan die van een besmetting? Genoeg onderzoeken geweest die het tegendeel bewijzen en tevens ook gewoon onderdeel van het QR systeem, immers, groen vinkje na gemeten pcr besmetting gedurende 6 maanden.
Dus ook als je het overheidsbeleid ziet als bakermat van de ratio zou je van mening moeten zijn dat natuurlijke antistoffen werkzaam zijn net als vaccinatie.
Misschien zijn de antistoffen wel beter, lijkt het ook wel op. maar de antistoffen verkregen door kunstmatige weerstand volstaan op dit moment ook.

En het lijkt me juist vrij duidelijk dat het op natuurlijke wijze verkrijgen van weerstand niet de voorkeur geniet. Voor vaccinatie zaten we op 30% weerstand en nu op 90% (ruwweg), als die verdriedubbeling ook een drievoud aan opnames en doden had opgeleverd was dat niet ideaal.

Op natuurlijke wijze weerstand opbouwen in de samenleving was en is gewoon te kostbaar.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 4 oktober 2021 @ 09:36:33 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201629107


_O-

het gaat niet goed met influenza :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 4 oktober 2021 @ 09:38:58 #282
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201629141
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:19 schreef zalkc het volgende:

[..]
Aan het einde van het verhaal is het gewoon nog steeds zo dat een groot deel van de ongevaccineerden nog steeds weerstand moeten opbouwen, dat zal op natuurlijke wijze moeten gaan gebeuren. het virus is nu endemisch, het gaat niet meer weg de komende jaren.

Het zou fijn zijn als de ongevaccineerde groep hun weerstand in de komende maanden gespreid opbouwt en niet allemaal in oktober.
Misschien dat het virus listig genoeg is om alle ongevaccineerden bij elkaar te krijgen en ze allemaal tegelijk kan infecteren.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201629239
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Misschien dat het virus listig genoeg is om alle ongevaccineerden bij elkaar te krijgen en ze allemaal tegelijk kan infecteren.
Tussen 00:00 en 06:00 moet dat lukken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201629354
Mijn dochter van 13 ging dit weekend naar de bioscoop met 2 vriendinnen, 1 van haar vriendinnen had nog maar 1 vaccinatie gehad. Ze kwam de bios niet in.

Maar geen dwang of tweedeling hoor. Zij vormde gewoon een medisch gevaar voor de rest van de zaal.

Bah!
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:02:49 #285
14505 OProg
A Life in Music
pi_201629359
quote:
De Australische stad Melbourne heeft na zondag de twijfelachtige eer om de stad te zijn die wereldwijd het langst in lockdown heeft verkeerd vanwege corona. De inwoners van de stad zaten zondagavond, alle verschillende lockdownperiodes bij elkaar opgeteld, in totaal al 245 dagen gedwongen binnen, zo berekende de Australische omroep ABC. En zij blijven dat bovendien ook nog wel even.
De korte, strenge lockdown die heel succesvol is breekt records. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_201629368
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:01 schreef zoost het volgende:
Mijn dochter van 13 ging dit weekend naar de bioscoop met 2 vriendinnen, 1 van haar vriendinnen had nog maar 1 vaccinatie gehad. Ze kwam de bios niet in.

Maar geen dwang of tweedeling hoor. Zij vormde gewoon een medisch gevaar voor de rest van de zaal.

Bah!
Wat had je verwacht? Dat ze dan maar zeggen: oke, 1 vaccinatie is ook wel prima. Geen groen scherm maar loop lekker door.
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:04:40 #287
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201629370
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:01 schreef zoost het volgende:
Mijn dochter van 13 ging dit weekend naar de bioscoop met 2 vriendinnen, 1 van haar vriendinnen had nog maar 1 vaccinatie gehad. Ze kwam de bios niet in.

Maar geen dwang of tweedeling hoor. Zij vormde gewoon een medisch gevaar voor de rest van de zaal.

Bah!
Gokte ze erop dat er een oogje werd dichtgeknepen zonder QR?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:04:46 #288
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201629372
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:01 schreef zoost het volgende:
Mijn dochter van 13 ging dit weekend naar de bioscoop met 2 vriendinnen, 1 van haar vriendinnen had nog maar 1 vaccinatie gehad. Ze kwam de bios niet in.

Maar geen dwang of tweedeling hoor. Zij vormde gewoon een medisch gevaar voor de rest van de zaal.

Bah!
Ze had zich ook even kunnen laten testen :+
pi_201629378
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 08:08 schreef Janneke141 het volgende:
Vinden jullie de onderstreepte zin ook zo geloofwaardig?
It's not a bug, it's a feature. Dat ze het nog verkocht krijgt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201629401
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:01 schreef zoost het volgende:
Mijn dochter van 13 ging dit weekend naar de bioscoop met 2 vriendinnen, 1 van haar vriendinnen had nog maar 1 vaccinatie gehad. Ze kwam de bios niet in.

Maar geen dwang of tweedeling hoor. Zij vormde gewoon een medisch gevaar voor de rest van de zaal.

Bah!
Ze wist dat ze met 1 vaccinatie niet binnen kwam, had ze zich moeten laten testen. Dit "ik gok het er op" gedrag is echt schijt irritant. :r
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 4 oktober 2021 @ 10:10:33 #291
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201629407
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Gokte ze erop dat er een oogje werd dichtgeknepen zonder QR?
Ik vraag mij eigenlijk af hoe vaak een oogje wordt dichtgeknepen. Maar zou er niet op gokken en al een kaartje kopen voor iets. Bij mij hebben ze tot nu toe 2 uit 2 keer gevraagd naar de code.
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:10:49 #292
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201629409
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:01 schreef zoost het volgende:
Mijn dochter van 13 ging dit weekend naar de bioscoop met 2 vriendinnen, 1 van haar vriendinnen had nog maar 1 vaccinatie gehad. Ze kwam de bios niet in.

Maar geen dwang of tweedeling hoor. Zij vormde gewoon een medisch gevaar voor de rest van de zaal.

Bah!
En veel mensen vinden dit nog heel 'normaal' ook. Het nieuwe normaal. Sommige Fokkers geilen erop en vinden dat H&M hun werk fantastisch uitvoeren. Bizar toch?
To BG or not to BG!
pi_201629411
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:10 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
En veel mensen vinden dit nog heel 'normaal' ook. Het nieuwe normaal. Sommige Fokkers geilen erop en vinden dat H&M hun werk fantastisch uitvoeren. Bizar toch?
Wat heeft die winkelketen er mee te maken?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201629419
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:10 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
En veel mensen vinden dit nog heel 'normaal' ook. Het nieuwe normaal. Sommige Fokkers geilen erop en vinden dat H&M hun werk fantastisch uitvoeren. Bizar toch?
Normaal dat bedrijven de regels van de overheid volgen? Ja, opzich vind ik dat wel normaal ja.
pi_201629421
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vraag mij eigenlijk af hoe vaak een oogje wordt dichtgeknepen. Maar zou er niet op gokken en al een kaartje kopen voor iets. Bij mij hebben ze tot nu toe 2 uit 2 keer gevraagd naar de code.
Bij mijn bios stond afgelopen vrijdag een beveiliger aan de deur, duur betaald en dus zal er 0,0 keer een oogje dichtgeknepen worden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:13:20 #296
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201629428
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:01 schreef zoost het volgende:
Mijn dochter van 13 ging dit weekend naar de bioscoop met 2 vriendinnen, 1 van haar vriendinnen had nog maar 1 vaccinatie gehad. Ze kwam de bios niet in.

Maar geen dwang of tweedeling hoor. Zij vormde gewoon een medisch gevaar voor de rest van de zaal.

Bah!
Regels zijn regels, al vind ik die regels in dit geval niet te verantwoorden.
  Moderator maandag 4 oktober 2021 @ 10:14:11 #297
236264 crew  capricia
pi_201629433
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:01 schreef zoost het volgende:
Mijn dochter van 13 ging dit weekend naar de bioscoop met 2 vriendinnen, 1 van haar vriendinnen had nog maar 1 vaccinatie gehad. Ze kwam de bios niet in.

Maar geen dwang of tweedeling hoor. Zij vormde gewoon een medisch gevaar voor de rest van de zaal.

Bah!
Beetje dom van die vriendin, vind je niet?
Definitely not CIA
pi_201629443
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:13 schreef tja77 het volgende:

[..]
Regels zijn regels, al vind ik die regels in dit geval niet te verantwoorden.
Waarom niet? Het zorgt er wel voor dat bioscopen, horeca etc. open kunnen blijven zo. Dat is toch wat we wilden? Én het virus onder controle én de economie open?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:15:43 #299
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201629446
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:10 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
En veel mensen vinden dit nog heel 'normaal' ook. Het nieuwe normaal. Sommige Fokkers geilen erop en vinden dat H&M hun werk fantastisch uitvoeren. Bizar toch?
Ik probeerde vroeger op mijn 15e ook wel eens een drankje te scoren. Ging ik ook niet gelijk huilen dat ik gediscrimineerd werd en mijn vrienden van 16 wel wat kregen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Sport maandag 4 oktober 2021 @ 10:15:57 #300
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201629448
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:01 schreef zoost het volgende:
Mijn dochter van 13 ging dit weekend naar de bioscoop met 2 vriendinnen, 1 van haar vriendinnen had nog maar 1 vaccinatie gehad. Ze kwam de bios niet in.

Maar geen dwang of tweedeling hoor. Zij vormde gewoon een medisch gevaar voor de rest van de zaal.

Bah!
Als jij vroeger een spreekbeurt op school had oefende je zeker ook alleen de tweede helft en was je verontwaardigd als ze je beoordeelden op de eerste helft?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')