abonnement Unibet Coolblue
pi_201954273
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:12 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Genoeg mensen die eigenlijk geen fatsoenlijk inkomen of een goede leefomgeving hebben. En toch maar kinderen nemen. Tja, moeten we die dan blijven ondersteunen? Ja, als het daardoor beter wordt maar dat gebeurt heel vaak niet.

En moeten die subsidies en toeslagen werkelijk zo veel en hoog zijn dat het voor sommigen niet loont om überhaupt te gaan werken?

Ergens recht op hebben betekent niet dat het ook daadwerkelijk allemaal eerlijk verdeeld wordt
Wat denk je eigenlijk dat er met jou gaat gebeuren als automatisering echt toe gaat slaan en er een gerede kans bestaat dat je je baan kwijtraakt. Wat moet er vervolgens met jouw rechten gebeuren?
pi_201954492
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:17 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Wat denk je eigenlijk dat er met jou gaat gebeuren als automatisering echt toe gaat slaan en er een gerede kans bestaat dat je je baan kwijtraakt. Wat moet er vervolgens met jouw rechten gebeuren?
Toekomstdenken, daar heb ik niks aan. Kijk gewoon nú in het heden.

Nogmaals,er is ook niks mis mee als je er recht óp hébt. Maar voor de zoveelste x. Er wordt ook onterecht betaald. En het mag in sommige gevallen wel wat minder. Vind ik.
pi_201956367
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:17 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Wat denk je eigenlijk dat er met jou gaat gebeuren als automatisering echt toe gaat slaan en er een gerede kans bestaat dat je je baan kwijtraakt. Wat moet er vervolgens met jouw rechten gebeuren?
Gebeurt niet. Groot deel van de arbeidsmarkt bestaat al uit bullshitbanen. Terwijl veel zinnige vacatures onvervuld blijven…
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:01:52 #79
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201964036
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 07:01 schreef Toine51 het volgende:

Ten goede komen? Je bedoelt; ons klauwen met geld kost...
En? Dat is waar de samenleving voor heeft gekozen. Jij loopt alleen maar te miepen, omdat jij er persoonlijk geen voordeel van hebt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201964879
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 23:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En? Dat is waar de samenleving voor heeft gekozen. Jij loopt alleen maar te miepen, omdat jij er persoonlijk geen voordeel van hebt.
Ik kies nergens voor, nooit gewild.
En ik hoef geen voordeeltjes, ik dop mijn eigen boontjes. Niksnadanoppes geld nodig via subsidies of toeslagen.
Waarom niet? Omdat ik werk
  zondag 31 oktober 2021 @ 00:22:03 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201964950
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 00:16 schreef Toine51 het volgende:

Ik kies nergens voor, nooit gewild.

Je bent onderdeel van een democratische samenleving. Dus linksom of rechtsom heb je gekozen. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201966762
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 00:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Je bent onderdeel van een democratische samenleving. Dus linksom of rechtsom heb je gekozen. :')
Democratische samenleving betekent niet dat je het overal maar mee eens moet zijn wat de beleidsmakers beslissen
pi_201967275
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 00:16 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ik kies nergens voor, nooit gewild.
En ik hoef geen voordeeltjes, ik dop mijn eigen boontjes. Niksnadanoppes geld nodig via subsidies of toeslagen.
Waarom niet? Omdat ik werk
Als je plots ziek wordt of ontslagen wordt of bijv. je opleiding uit de mode raakt werk jij ook niet meer.
pi_201967359
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:33 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Als je plots ziek wordt of ontslagen wordt of bijv. je opleiding uit de mode raakt werk jij ook niet meer.
Man man, goed lezen is er ook niet meer bij hè? Lees mijn vorige posts nog eens. Niet reageren op 1 quote.

Ik zeg: Als je recht hebt op die toeslagen en subsidies en je hebt het echt nodig, prima.

Maar zat figuren die parasiteren op de samenleving. Die kunnen werken maar niet willen.
En geld gaat naar figuren die er geen recht op hebben. Maar door mazen in de wet claimen dat ze er recht op hebben..
pi_201967386
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:41 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Man man, goed lezen is er ook niet meer bij hè? Lees mijn vorige posts nog eens. Niet reageren op 1 quote.

Ik zeg: Als je recht hebt op die toeslagen en subsidies en je hebt het echt nodig, prima.

Maar zat figuren die parasiteren op de samenleving. Die kunnen werken maar niet willen.
En geld gaat naar figuren die er geen recht op hebben. Maar door mazen in de wet claimen dat ze er recht op hebben..
Misschien moet je dat soort stellingen niet continu afwisselen met ambigue opmerkingen. Het aantal mensen van het type "probleemwijken" wordt overigens schromelijk overdreven in de bijstand. Ben er 2 van tegengekomen bij m'n werken met lui uit de arbeidsactivering, 1 ging uiteindelijk gewoon werken. Zijn er daar enkele honderden langs gekomen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 11:21:26 #86
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201967771
https://www.telegraaf.nl/(...)bereikbaar-te-houden

quote:
Ministerie veegt vloer aan met PBL-rapport: 'Juist extra investeren om Nederland bereikbaar te houden'
Door MIKE MULLER EN GIJSBERT TERMAAT

Updated 48 min geleden
1 uur geleden
in BINNENLAND
DEN HAAG - Er klinkt harde kritiek op het 'wensdenken' dat het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) naar voren bracht in een rapport over onze infrastructuur.
Het PBL suggereerde om nieuwe investeringen achterwege te laten vanwege het thuiswerken.
Maar uit onafhankelijk onderzoek van het ministerie van van Infrastructuur en Waterstaat blijkt nu juist dat miljardeninvesteringen nodig zijn om ons land bereikbaar te houden.
quote:
„Wij hebben al eerder gewaarschuwd voor ’coronabijziendheid’ en dat zie je nu weer gebeuren”, stelt Van Eijck. „

Het PBL richt zich uitsluitend op een mogelijk effect van thuiswerken en houdt geen rekening met andere belangrijke ontwikkelingen.
Het is onbegrijpelijk dat de voorspelde autonome groei van het goederenvervoer, het ov, de fiets en andere vervoerstromen, volstrekt terzijde wordt geschoven.
Er komen tot 2030 één miljoen woningen bij en tot 2040 bijna 2 miljoen Nederlanders. Nu niks doen zorgt dat we vastlopen.”
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 31 oktober 2021 @ 22:50:59 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201978389
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:47 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Democratische samenleving betekent niet dat je het overal maar mee eens moet zijn wat de beleidsmakers beslissen
Dat is ook niet wat ik zeg. Ik zeg dat je linksom of rechtsom toch hebt gekozen. Bijvoorbeeld dat je er toch voor kiest om, ondanks dit enorme onrecht, in Nederland te blijven wonen. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 31 oktober 2021 @ 23:19:05 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201978677
quote:
Er komen helemaal geen 2 miljoen Nederlanders bij, maar 2 miljoen migranten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 31 oktober 2021 @ 23:33:18 #89
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201978823
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 23:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er komen helemaal geen 2 miljoen Nederlanders bij, maar 2 miljoen migranten.
Ja, dat krijg je als er hier alles netjes is en er heel veel werk is door de economische divergentie binnen de Euro zone
en omdat de overheid allerlei nieuwe verdienmodellen fabriceert als kinderopvang en gratis WMO thuiszorg voor oudere mensen ipv bejaardenhuizen

2 miljoen migranten , ( nieuwe Nederlanders van 21 plus) en en die willen wel wonen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201980876
Ik denk dat de VVD toch eens moet denken aan een nieuwe leider, Rutte is helemaal lam geslagen die durft niks meer. Iemand die de knuppel in het hoenderhok durft te gooien en een regeling als Denemarken voorstaat.
Door de sociale media wordt het overal ter wereld steeds bekender dat je in Nederland overal voorrang op krijgt, en de stroom naar Nederland zal alleen maar toenemen ondanks dat het hier overvol is.
Het gaat mij niet zozeer om de mensen maar wel om het feit dat het allemaal islam is wat hier binnenkomt en mensen met een goede opleiding denken nu al na over emigreren.

[ Bericht 20% gewijzigd door Mondkapje op 01-11-2021 09:27:31 ]
pi_201986974
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:22 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat de VVD toch eens moet denken aan een nieuwe leider, Rutte is helemaal lam geslagen die durft niks meer. Iemand die de knuppel in het hoenderhok durft te gooien en een regeling als Denemarken voorstaat.
Door de sociale media wordt het overal ter wereld steeds bekender dat je in Nederland overal voorrang op krijgt, en de stroom naar Nederland zal alleen maar toenemen ondanks dat het hier overvol is.
Het gaat mij niet zozeer om de mensen maar wel om het feit dat het allemaal islam is wat hier binnenkomt en mensen met een goede opleiding denken nu al na over emigreren.

Ik had er in ONZ als grap een topic over geopend… Maar heb je gezien hoe goed onze sociale zekerheid is vergeleken met de meeste andere EU landen? Zelfs Duitsland is niks dus ik snap wel dat mensen liever naar NL komen terwijl ze in Duitsland nog een beetje een normale kans op een huis krijgen hebben…
pi_201986993
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:41 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Man man, goed lezen is er ook niet meer bij hè? Lees mijn vorige posts nog eens. Niet reageren op 1 quote.

Ik zeg: Als je recht hebt op die toeslagen en subsidies en je hebt het echt nodig, prima.

Maar zat figuren die parasiteren op de samenleving. Die kunnen werken maar niet willen.
En geld gaat naar figuren die er geen recht op hebben. Maar door mazen in de wet claimen dat ze er recht op hebben..
Bij bijstand heb je een sollicitatieplicht. Hoe de f lukt het die mensen dan om hun bijstand te behouden? Ben ik zo dom dat ik dat niet begrijp en een 9 tot 5 kantoorbaan heb?
pi_201987209
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 17:29 schreef Kerk het volgende:

[..]
Bij bijstand heb je een sollicitatieplicht. Hoe de f lukt het die mensen dan om hun bijstand te behouden? Ben ik zo dom dat ik dat niet begrijp en een 9 tot 5 kantoorbaan heb?
Solliciteren op baantjes die je toch nooit zal krijgen.
Voldoe je aan de plicht.

Maar er zullen ook wel genoeg zijn die gewoon zichzelf niet geschikt vinden om te werken, werkschuwe tokkies...
  maandag 1 november 2021 @ 17:50:36 #94
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201987241
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:41 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Man man, goed lezen is er ook niet meer bij hè? Lees mijn vorige posts nog eens. Niet reageren op 1 quote.

Ik zeg: Als je recht hebt op die toeslagen en subsidies en je hebt het echt nodig, prima.

Maar zat figuren die parasiteren op de samenleving. Die kunnen werken maar niet willen.
En geld gaat naar figuren die er geen recht op hebben. Maar door mazen in de wet claimen dat ze er recht op hebben..
werk jij wel ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201987289
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 17:47 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Solliciteren op baantjes die je toch nooit zal krijgen.
Voldoe je aan de plicht.

Maar er zullen ook wel genoeg zijn die gewoon zichzelf niet geschikt vinden om te werken, werkschuwe tokkies...
Nee? Iig, het UWV doet wel kwaliteitscontroles dus waarom de gemeente niet?. En als je een baan wordt aangeboden en je weigert die wordt je ook gekort.
pi_201989279
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 17:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
werk jij wel ??
Ja, jammer hé?
pi_201994949
Somaliërs bijvoorbeeld hebben meestal niet meer dan basisschool gehad in hun thuisland en ze spreken heel slecht Nederlands. Bijzonder feitje: ze zijn het meest tevreden in Nederland van alle bevolkingsgroepen!
Google op 'gevlucht met weinig bagage', pdf document.

Ik vraag me dan wel af waarom ze niet beter Nederlands leren. Er staat echter ook in dat ze relatief gezien weinig binding met Nederland voelen en dat verklaart wel het een en ander.
In Engeland doen Somaliërs het beter omdat ze daar aan minder regels hoeven te voldoen om aan de arbeidsmarkt deel te nemen. De taal zal ook wel meespelen.

Het aantal dat vrijwilligerswerk doet is gestegen, komt mede doordat er sinds een aantal jaren n de bijstand een tegenprestatie gevraagd wordt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mondkapje op 02-11-2021 09:50:29 ]
pi_201995903
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 17:47 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Solliciteren op baantjes die je toch nooit zal krijgen.
Voldoe je aan de plicht.

Maar er zullen ook wel genoeg zijn die gewoon zichzelf niet geschikt vinden om te werken, werkschuwe tokkies...
Dat laatste valt uit ervaring heel erg mee. Ben er vanuit de arbeidsactivering 2 tegen gekomen die in eerste instantie niet wilden en uiteindelijk is 1 van de beide wel gewoon gaan werken. De ander had zware verslavingsproblematiek. Zuipen en drugs gebruiken op de plees bij de soos, dat soort dingen.

Die hebben ze zijn uitkering 2x afgepakt en uiteindelijk maar weer teruggegeven omdat hij anders gewoon uit stelen ging. Weinig medelijden met zo'n vent, maar dat is er 1 op honderden die zo was.
  dinsdag 2 november 2021 @ 13:49:01 #99
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_201997762
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:22 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat de VVD toch eens moet denken aan een nieuwe leider, Rutte is helemaal lam geslagen die durft niks meer. Iemand die de knuppel in het hoenderhok durft te gooien en een regeling als Denemarken voorstaat.
Door de sociale media wordt het overal ter wereld steeds bekender dat je in Nederland overal voorrang op krijgt, en de stroom naar Nederland zal alleen maar toenemen ondanks dat het hier overvol is.
Het gaat mij niet zozeer om de mensen maar wel om het feit dat het allemaal islam is wat hier binnenkomt en mensen met een goede opleiding denken nu al na over emigreren.

wel jammer dat je perse moslims ziet als fout

Mijn vader en moeder wonen in een appartement en hebben sinds 2 jaar Eritreeërs boven zich wonen
die zijn christelijk, maar maken tot 5 uur snachts ernstige overlast, gooien troep van het balkon in het plantsoen, zetten het portiek vol met rommel, woningbouw probeerde te bemiddelen maar ze staan er niet voor open, dus word het zo gelaten.

Soms denk ik ook wel is NL nog leefbaar als deze instroom doorgaat maar dit heeft niet persé iets met de islam te maken, er zijn genoeg ontwikkelde moslims, kijk maar in Iran of Turkije waar genoeg nette mensen wonen en waar geen enkele overlast is. Het heeft eerder te maken of iemand uit een ontwikkelingsland komt en die gebruiken hiernaartoe meeneemt

de grootste crimineel uit mijn klas 20 jaar geleden was een Irakees uit Bagdad en hij en z'n ouders waren ook christelijk, en genoeg antillianen zijn ook geen moslims en die zijn ook crimineler dan bv turken..
pi_201997910
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 13:49 schreef BMW1993 het volgende:
kijk maar in Iran of Turkije waar genoeg nette mensen wonen en waar geen enkele overlast is
ataturk please, genoeg Koerden, Armenen, etc. die het daar niet mee eens zullen zijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')