abonnement Unibet Coolblue
pi_201586524
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-bevatten~ac9efd6a/

Allereerst is dit natuurlijk bijzonder triest voor deze familie en ik wens hen veel sterkte toe met dit verlies en met de zieke zoon in coma.

Vader van 62 jaar, eigenaar van een sportschool en een voormalige 'Sterkste man' finalist, is overleden in het ziekenhuis aan de gevolgen van corona en zijn zoon Bram van 27 jaar is in coma gebracht.

Vader en kinderen zijn vanaf het begin af aan kritisch op het regeringsbeleid omtrent corona.

Bart een andere zoon over de vraag of zijn vader zich heeft laten vaccineren

quote:
Op de vraag of hij en zijn vader zich hebben laten vaccineren, gaat hij liever niet in. ,,Dat vind ik helemaal niet relevant. Ook als je gevaccineerd bent kun je nog hartstikke ziek worden. Dus dat zegt eigenlijk helemaal niets over de situatie van mijn vader.”
Ik heb zeer sterke vermoeden dat meneer en ook zijn zoon die nu in coma is gebracht niet is gevaccineerd. Weet niet of de vader wel of niet uitlatingen over vaccineren heeft gedaan.
pi_201586955
Huh... ik was pasgeleden een podcast aan het luisteren over een vermoorde Hans Schonewille. Dat scheen ook een beer van een vent te zijn. En deze Hans Schonewille dus ook.
U MAD?
  donderdag 30 september 2021 @ 23:05:25 #3
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_201587043
Wat erg, zo jong die zoon ook. En inderdaad, als je gevaccineerd bent kun je ook ziek worden. Maar de kans is wel flink kleiner...
pi_201587418
Ironisch genoeg begint het laatste bericht op de Facebookpagina van Bram Schonewille met: "https://www.facebook.com/watch/?v=193166372864002", Dat groeien valt wel mee dus. Antivaxxer en uitgesproken FvD fan, safariparkjager. Dat soort figuren dus.

https://www.facebook.com/watch/?v=193166372864002
pi_201587505
Triest verhaal weer. Gek gemaakt door de antivax propaganda.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 02:07:23 #6
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201587944
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:31 schreef rutger05 het volgende:
Vader van 62 jaar, eigenaar van een sportschool en een voormalige 'Sterkste man' finalist, is overleden in het ziekenhuis aan de gevolgen van corona en zijn zoon Bram van 27 jaar is in coma gebracht.
Het feit dat dit nieuwswaardig is zegt genoeg over de ernst van dit virus.
It's okay to be white
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 06:19:15 #7
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201588364
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:31 schreef rutger05 het volgende:
Allereerst is dit natuurlijk bijzonder triest voor deze familie en ik wens hen veel sterkte toe met dit verlies en met de zieke zoon in coma.

Vader van 62 jaar, eigenaar van een sportschool en een voormalige 'Sterkste man' finalist, is overleden in het ziekenhuis aan de gevolgen van corona en zijn zoon Bram van 27 jaar is in coma gebracht.

Vader en kinderen zijn vanaf het begin af aan kritisch op het regeringsbeleid omtrent corona.

Bart een andere zoon over de vraag of zijn vader zich heeft laten vaccineren
[..]
Ik heb zeer sterke vermoeden dat meneer en ook zijn zoon die nu in coma is gebracht niet is gevaccineerd. Weet niet of de vader wel of niet uitlatingen over vaccineren heeft gedaan.
Overigens, dit is gewoon anekdotisch gezever ter begeleiding van onderliggend sentiment. Triest verhaal, maar verandert helemaal niets aan de statistieken omtrent corona. De kans dat je er zo bij komt te liggen als 27-jarige is nog steeds bijzonder klein (nieuwswaardig nota bene).

Ik vind eigenlijk dat je deze mensen een beetje framet, alsof ze niet zelf bedacht hadden dat er een minieme kans bestaat dat je bij de pechvogels hoort. Maar hun redenen om niet te vaccineren hoeven daar niet minder legitiem om te zijn. Dat hij als 27 jarige nou eenmaal bij die nul-komma-zoveel procent hoort die in een coma raakt of erger maakt het nog geen rationele zorg. Dat je dan zoveel pech hebt hoef je ook niet van uit te gaan.

Eigenlijk slaat dit bericht dus nergens op. Vol emotie (sterkste man blabla), gebrek aan context, het punt is gestoeld op één grote aanname. Eigenlijk een beetje weerzinwekkend om je prikdrift hier zo te etaleren over de rug van, en je zo bezig te houden met een familie (overledene, zieke en nabestaanden) die je helemaal niet kent. My 2 cents
It's okay to be white
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 06:25:05 #8
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_201588383
"20 jarige gevaccineerde overlijdt in verkeersongeluk". :O
"100 jarige overleefd corona." :O

Het kan vriezen, het kan dooien, maar uiteindelijk zijn we allemaal de pineut. Dat iedereen redden van de corona-dood sentiment wordt wel erg vermoeiend.
pi_201588393
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 06:38 schreef Jed1Gam het volgende:

Het kan vriezen, het kan dooien, maar uiteindelijk zijn we allemaal de pineut. Dat iedereen redden van de corona-dood sentiment wordt wel erg vermoeiend.
Vermoeiend dat wetenschap het bij het rechte eind heeft en vaccinatie helpt tegen ernstig ziek worden?
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:14:16 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201588433
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 06:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Vermoeiend dat wetenschap het bij het rechte eind heeft en vaccinatie helpt tegen ernstig ziek worden?
Tegen misinformatie en domheid is er helaas geen vaccin. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201588441
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:14 schreef Megumi het volgende:

[..]
Tegen misinformatie en domheid is er helaas geen vaccin. :P
Wetenschapsfilosofie kan best werken, maar dat zal we te moeilijk zijn om zelluf te onderzoeken op een Facebook pagina. :D
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:20:12 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201588450
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wetenschapsfilosofie kan best werken, maar dat zal we te moeilijk zijn om zelluf te onderzoeken op een Facebook pagina. :D
Facebook is nooit bedoeld voor het geven van juiste informatie natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201588598
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 06:25 schreef Yurithemaster het volgende:
Jammer voor hun maar eigen schuld dikke bult
Stel dat die jongen overlijd.. vind ik het vreemd om te zeggen eigen schuld dikke bult.

Even om zijn keuzes in perpectief te zetten:

De kans dat hij in een jaar tijd aan auto ongeluk was overleden was 30 op 1 miljoen.

De kans dat hij aan corona zou overlijden jn een jaar tijd is 1 op 4 miljoen

De kans dat hij aan het vaccin zou overlijden is 1 op 8 miljoen.

Voor die vader een ander verhaal. Daar kannik begrijpen dat je het geen slimme keuze vindt. Die behoort tot een risicogroep. Maar die jongen van 27.
Is dit ongelovelijk dom en naïef van hem ? Of gewoon ontzettend veel pech.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:05:31 #15
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_201588653
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:56 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Stel dat die jongen overlijd.. vind ik het vreemd om te zeggen eigen schuld dikke bult.

Even om zijn keuzes in perpectief te zetten:

De kans dat hij in een jaar tijd aan auto ongeluk was overleden was 30 op 1 miljoen.

De kans dat hij aan corona zou overlijden jn een jaar tijd is 1 op 4 miljoen

De kans dat hij aan het vaccin zou overlijden is 1 op 8 miljoen.

Voor die vader een ander verhaal. Daar kannik begrijpen dat je het geen slimme keuze vindt. Die behoort tot een risicogroep. Maar die jongen van 27.
Is dit ongelovelijk dom en naïef van hem ? Of gewoon ontzettend veel pech.
Dit soort berichten komen toch steeds niets voor niets in de media om te laten zien dat je als jongere ook niet veilig bent, als hij zicht had laten vaccineren dan was hij zeer waarschijnlijk niet zo erg ziek geworden.

Dus gewoon dom en naif en eigen schuld.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:59:38 #16
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201589103
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:14 schreef Megumi het volgende:

[..]
Tegen misinformatie en domheid is er helaas geen vaccin. :P
Misschien was hij stiekem wél gevaccineerd, of waren zijn longen al kapot door crack, weten wij veel. Dit topic laat zien hoe weinig er nodig is voor mensen om hun denkbeelden bevestigd te zien.

Het AD post trouwens al langer de meest doorzichtige en kinderlijk simpele propaganda die ik voorbij heb zien komen. "Man weigerde AZ vaccin en is nu deaud!!" - een beetje in die geest zeg maar.
Ik voel een beetje plaatsvervangende schaamte als ik dat soort berichten lees. Maar bovenal vind ik het wel bedroevend en beangstigend dat het gros van de mensen genoeg heeft aan dit soort berichtjes om volledig opgeruid te worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 06:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Vermoeiend dat wetenschap het bij het rechte eind heeft en vaccinatie helpt tegen ernstig ziek worden?
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wetenschapsfilosofie kan best werken, maar dat zal we te moeilijk zijn om zelluf te onderzoeken op een Facebook pagina. :D
Dit topic is een perfect voorbeeld van zo'n feesboek bericht en heeft met wetenschap niets te maken. Wel opmerkelijk dat je dit topic dan wel serieus lijkt te nemen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Chokeme op 01-10-2021 09:13:56 ]
It's okay to be white
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:07:17 #17
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201589190
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:56 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Stel dat die jongen overlijd.. vind ik het vreemd om te zeggen eigen schuld dikke bult.

Even om zijn keuzes in perpectief te zetten:

De kans dat hij in een jaar tijd aan auto ongeluk was overleden was 30 op 1 miljoen.

De kans dat hij aan corona zou overlijden jn een jaar tijd is 1 op 4 miljoen

De kans dat hij aan het vaccin zou overlijden is 1 op 8 miljoen.

Voor die vader een ander verhaal. Daar kannik begrijpen dat je het geen slimme keuze vindt. Die behoort tot een risicogroep. Maar die jongen van 27.
Is dit ongelovelijk dom en naïef van hem ? Of gewoon ontzettend veel pech.
Ik vraag me inmiddels af hoeveel mensen voorbij een miljoen kunnen tellen want ze doen maar niets op getallen. Geen enkel benul van de schaalverdeling.
It's okay to be white
pi_201589206
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 06:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Vermoeiend dat wetenschap het bij het rechte eind heeft en vaccinatie helpt tegen ernstig ziek worden?
Ben gevaccineerd dus verder niet boeiend.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:15:49 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201589285
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 08:59 schreef Chokeme het volgende:

[..]
Misschien was hij stiekem wél gevaccineerd, of waren zijn longen al kapot door crack, weten wij veel. Dit topic laat zien hoe weinig er nodig is voor mensen om hun denkbeelden bevestigd te zien.

Het AD post trouwens al langer de meest doorzichtige en kinderlijk simpele propaganda die ik voorbij heb zien komen. "Man weigerde AZ vaccin en is nu deaud!!" - een beetje in die geest zeg maar.
Ik voel een beetje plaatsvervangende schaamte als ik dat soort berichten lees. Maar bovenal vind ik het wel bedroevend en beangstigend dat het gros van de mensen genoeg heeft aan dit soort berichtjes om volledig opgeruid te worden.
[..]
[..]
Dit topic is een perfect voorbeeld van zo'n feesboek bericht en heeft met wetenschap niets te maken. Wel opmerkelijk dat je dit topic dan wel serieus lijkt te nemen?
Dat het covid vaccin beschermt is wetenschapplijk bewezen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201589358
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:15 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat het covid vaccin beschermt is wetenschapplijk bewezen.
Dat is voor sommige mensen een lastig te begrijpen iets. Die doen namelijk hun "eigen research" (lees: Jensen en FVD).
pi_201589546
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:24 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dat is voor sommige mensen een lastig te begrijpen iets. Die doen namelijk hun "eigen research" (lees: Jensen en FVD).
Het is sowieso ironisch dat "word wakker!" de lijfspreuk is van een groep die zelf juist wakker moet worden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201589555
Verder lijkt me dit een typisch geval van natuurlijke selectie. Jammer alleen dat pa toch dat ziekenhuisbed bezet heeft. ;(
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:00:24 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201589685
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:56 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Stel dat die jongen overlijd.. vind ik het vreemd om te zeggen eigen schuld dikke bult.

Even om zijn keuzes in perpectief te zetten:

De kans dat hij in een jaar tijd aan auto ongeluk was overleden was 30 op 1 miljoen.
De vergelijkingen met ongelukken ten opzichte van het covid vaccin is onzin natuurlijk. Kap daar eens mee.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:03:44 #24
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201589716
Ik vind mooi.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:45:59 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201590132
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 06:19 schreef Chokeme het volgende:

[..]
Overigens, dit is gewoon anekdotisch gezever ter begeleiding van onderliggend sentiment. Triest verhaal, maar verandert helemaal niets aan de statistieken omtrent corona. De kans dat je er zo bij komt te liggen als 27-jarige is nog steeds bijzonder klein (nieuwswaardig nota bene).

Ik vind eigenlijk dat je deze mensen een beetje framet, alsof ze niet zelf bedacht hadden dat er een minieme kans bestaat dat je bij de pechvogels hoort. Maar hun redenen om niet te vaccineren hoeven daar niet minder legitiem om te zijn. Dat hij als 27 jarige nou eenmaal bij die nul-komma-zoveel procent hoort die in een coma raakt of erger maakt het nog geen rationele zorg. Dat je dan zoveel pech hebt hoef je ook niet van uit te gaan.

Eigenlijk slaat dit bericht dus nergens op. Vol emotie (sterkste man blabla), gebrek aan context, het punt is gestoeld op één grote aanname. Eigenlijk een beetje weerzinwekkend om je prikdrift hier zo te etaleren over de rug van, en je zo bezig te houden met een familie (overledene, zieke en nabestaanden) die je helemaal niet kent. My 2 cents
De kans dat je complicaties krijgt door het vaccin is ook erg klein. Blijf vooral je kop in het zand steken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201590230
Prima dat het zijn eigen schuld is, maar waarom nogmaals inwrijven?

Of is dit zoiets als: told you so? Waardoor je je weer even wat beter voelt vandaag?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201590611
Wat een vieze mensen in dit topic zeg, gatverdamme. Allemaal heel blij met jullie spuitje? En als er dan eens een "jonger, gezond persoon" overlijdt aan corona, springen jullie een gat in het dak, omdat jullie gevaccineerd zijn? Echt, vieze mensen jullie, allemaal.
pi_201590653
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
Prima dat het zijn eigen schuld is, maar waarom nogmaals inwrijven?

Of is dit zoiets als: told you so? Waardoor je je weer even wat beter voelt vandaag?
Eerder om ongevaccineerden met hun "onderzoeken" te laten inzien dat hun onderzoeken wederom niet klopte. 8-)
pi_201590768
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:31 schreef rutger05 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-bevatten~ac9efd6a/

Allereerst is dit natuurlijk bijzonder triest voor deze familie en ik wens hen veel sterkte toe met dit verlies en met de zieke zoon in coma.

Vader van 62 jaar, eigenaar van een sportschool en een voormalige 'Sterkste man' finalist, is overleden in het ziekenhuis aan de gevolgen van corona en zijn zoon Bram van 27 jaar is in coma gebracht.

Vader en kinderen zijn vanaf het begin af aan kritisch op het regeringsbeleid omtrent corona.

Bart een andere zoon over de vraag of zijn vader zich heeft laten vaccineren
[..]
Ik heb zeer sterke vermoeden dat meneer en ook zijn zoon die nu in coma is gebracht niet is gevaccineerd. Weet niet of de vader wel of niet uitlatingen over vaccineren heeft gedaan.
Klinkt als een gevalletje #HermanCainAward ...

Verder naar natuurlijk dat dit je gezin overkomt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201590839
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Eerder om ongevaccineerden met hun "onderzoeken" te laten inzien dat hun onderzoeken wederom niet klopte. 8-)
Want dat geloven ze nu ineens wel?

Ik heb meer het idee dat het een klop op de borst reactie is van kijk eens hoe goed ik ben en hoe achterlijk jij bent.
Blijkbaar hebben sommigen dat nodig om door de dag te komen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201590842
Dit is inderdaad typisch een Feesboekbericht, alleen het is opgetekend door de kwaliteitskrant AD. We weten helemaal de context niet. Het is gewoon lijkenpikkerij net zoals die berichten van 'Gezond persoon had vaccin en overleed aan hartaanval, het zal wel door het vaccin komen'.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Verder lijkt me dit een typisch geval van natuurlijke selectie. Jammer alleen dat pa toch dat ziekenhuisbed bezet heeft. ;(
Ik vind het knap dat mensen in staat zijn om zich druk te maken om een mogelijk voorkombare bezetting van een ziekenhuisbed op microniveau (1 persoon). Als je dat op zo'n niveau wilt voorkomen kun je het beste een soort gezondheidspolitie optuigen die iedereen in de gaten moet houden. Is misschien wel wat duurder dan een ziekenhuisbedje, maar goed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klinkt als een gevalletje #HermanCainAward ...

Verder naar natuurlijk dat dit je gezin overkomt.
#HermanCainAward is wel een leuke. Lollige awards verzinnen voor mensen die wellicht een verkeerde keuze hebben gemaakt en nu dood zijn. Maar wel heel vroom er een zinnetje onder plaatsen dat je het heel erg vindt voor de familie.

Ik heb meer respect voor de mensen die gewoon openlijk zeggen: "Hahaha, die vieze wappie is lekker dood, net goed."
pi_201590852
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:56 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Stel dat die jongen overlijd.. vind ik het vreemd om te zeggen eigen schuld dikke bult.

Even om zijn keuzes in perpectief te zetten:

De kans dat hij in een jaar tijd aan auto ongeluk was overleden was 30 op 1 miljoen.

De kans dat hij aan corona zou overlijden jn een jaar tijd is 1 op 4 miljoen

De kans dat hij aan het vaccin zou overlijden is 1 op 8 miljoen.

Voor die vader een ander verhaal. Daar kannik begrijpen dat je het geen slimme keuze vindt. Die behoort tot een risicogroep. Maar die jongen van 27.
Is dit ongelovelijk dom en naïef van hem ? Of gewoon ontzettend veel pech.
Je kunt ook zeggen dat je dus geen autogordel om hoeft.
Maar als je geen gordel om hebt en dan overlijdt na een verkeersongeval, dan gaan mensen toch achter hun oren krabben...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201590884
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:57 schreef Vasilevski het volgende:
Dit is inderdaad typisch een Feesboekbericht, alleen het is opgetekend door de kwaliteitskrant AD. We weten helemaal de context niet. Het is gewoon lijkenpikkerij net zoals die berichten van 'Gezond persoon had vaccin en overleed aan hartaanval, het zal wel door het vaccin komen'.
[..]
Ik vind het knap dat mensen in staat zijn om zich druk te maken om een mogelijk voorkombare bezetting van een ziekenhuisbed op microniveau (1 persoon). Als je dat op zo'n niveau wilt voorkomen kun je het beste een soort gezondheidspolitie optuigen die iedereen in de gaten moet houden. Is misschien wel wat duurder dan een ziekenhuisbedje, maar goed.
[..]
#HermanCainAward is wel een leuke. Lollige awards verzinnen voor mensen die wellicht een verkeerde keuze hebben gemaakt en nu dood zijn. Maar wel heel vroom er een zinnetje onder plaatsen dat je het heel erg vindt voor de familie.

Ik heb meer respect voor de mensen die gewoon openlijk zeggen: "Hahaha, die vieze wappie is lekker dood, net goed."
Het bericht raakt je nogal...
Het is nieuwswaardig omdat het De Sterkste Man betreft.
Verder gaat Herman Cain award over mensen die sterk ageren tegen vaccineren en in sommige gevallen zelfs Covid ontkennen, en dan uiteindelijk zelf het loodje leggen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201591030
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het bericht raakt je nogal...
Het is nieuwswaardig omdat het De Sterkste Man betreft.
Verder gaat Herman Cain award over mensen die sterk ageren tegen vaccineren en in sommige gevallen zelfs Covid ontkennen, en dan uiteindelijk zelf het loodje leggen.
"Raakt me nogal", wellicht. Ik zie dat mensen enerzijds lollig lopen te doen en anderzijds aan hun morele piemeltje lopen te trekken omdat er iemand anders dood is, dat is inderdaad wel bijzonder laag, zelfs voor de maatstaven van een anoniem forum. Maar dan wel dat geveinsde medelijden. Om er een 'award' van te maken is gewoon de draak er mee steken. Leedvermaak. Prima, maar kom daar dan gewoon voor uit.

Herman Cain Award gaat ook over mensen die tegen mondkapjes en lockdowns waren, en daarna aan corona zijn overleden. Bijvoorbeeld:

quote:
r/HermanCainAward
•Posted byu/jsu152
7 hours ago
Facepalm
Wearing is Caring
Dianna Rathburn just died of covid. Her speech to Lowell (MI) School Board: “I have here one printout of 47 studies that confirm the ineffectiveness of masks for covid.”
twitter.com/ronfil...

Awarded
https://www.reddit.com/r/(...)covid_her_speech_to/

Alsof daar een direct causaal verband tussen is. Het is makkelijk omdat het over een individu gaat. Er zijn helaas geen speciale awards voor de beleidsmakers die zelf nog levend en kerngezond zijn, maar die verantwoordelijk zijn voor verwoeste levens, mentale problematiek, wachtrijen in de jeugdzorg.
pi_201591134
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:15 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
"Raakt me nogal", wellicht. Ik zie dat mensen enerzijds lollig lopen te doen en anderzijds aan hun morele piemeltje lopen te trekken omdat er iemand anders dood is, dat is inderdaad wel bijzonder laag, zelfs voor de maatstaven van een anoniem forum. Maar dan wel dat geveinsde medelijden. Om er een 'award' van te maken is gewoon de draak er mee steken. Leedvermaak. Prima, maar kom daar dan gewoon voor uit.

Herman Cain Award gaat ook over mensen die tegen mondkapjes en lockdowns waren, en daarna aan corona zijn overleden. Bijvoorbeeld:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)covid_her_speech_to/

Alsof daar een direct causaal verband tussen is. Het is makkelijk omdat het over een individu gaat. Er zijn helaas geen speciale awards voor de beleidsmakers die zelf nog levend en kerngezond zijn, maar die verantwoordelijk zijn voor verwoeste levens, mentale problematiek, wachtrijen in de jeugdzorg.
Mondkapjes, lockdowns, vaccins, allemaal bedoeld om juist te voorkomen dat mensen sterven aan covid.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201591146
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:57 schreef Vasilevski het volgende:
Ik vind het knap dat mensen in staat zijn om zich druk te maken om een mogelijk voorkombare bezetting van een ziekenhuisbed op microniveau (1 persoon). Als je dat op zo'n niveau wilt voorkomen kun je het beste een soort gezondheidspolitie optuigen die iedereen in de gaten moet houden. Is misschien wel wat duurder dan een ziekenhuisbedje, maar goed.

Als het maar om één persoon zou gaan zou het niet zoveel boeien, hè.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201591199
Sneu voor de man en zijn zoon, maar deze post is wel een mooi voorbeeld waarom de hele covidpas waanzin is.
Vaccineren doe je voor jezelf en niet voor een ander.

Geef eerlijke en duidelijke (maar geen kinderlijke) informatie en laat mensen zelf een beslissing nemen.
Alle dwang maatregelen, want dat zijn het, voeden alleen maar het gevoel dat de boel stinkt / niet klopt.
Er zijn nu zoveel mensen gevaccineerd dat het overbelasten van de zorg geen zorg meer is.
pi_201591382
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mondkapjes, lockdowns, vaccins, allemaal bedoeld om juist te voorkomen dat mensen sterven aan covid.
Nee hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:57:04 #39
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201591389
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee hoor
Nee, allemaal bedoeld voor de lol natuurlijk. En de bloeddrinknde pedo’s naturlijk.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201591394
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee, allemaal bedoeld voor
Ook niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:25:23 #41
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_201591753
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ook niet.
Goeie argumenten :')
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Beste debater 2022 vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:43:25 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201591940
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Want dat geloven ze nu ineens wel?

Ik heb meer het idee dat het een klop op de borst reactie is van kijk eens hoe goed ik ben en hoe achterlijk jij bent.
Blijkbaar hebben sommigen dat nodig om door de dag te komen.
Zelfs hier nog in de slachtofferrol kruipen... held.

Het enige wat hier uit blijkt is dat de wetenschap het bij het rechte eind heeft en al die anti-vax/anti-corona complotmeuk gewoon gevaarlijk is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201592645
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Verder lijkt me dit een typisch geval van natuurlijke selectie. Jammer alleen dat pa toch dat ziekenhuisbed bezet heeft. ;(
Dit vind ik een beetje een nare reactie. Dit gun je niemand, anti- of provaxxer niet. :N
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201592669
Ooooooh. Iemand zonder vaccinatie is overleden. Dat is goed nieuws want dan voel ik mij gesterkt in mijn keuze om wel te vaccineren. Lekker voor hem, eigen schuld, hahahaha.
We weten niet eens zeker of hij niet gevaccineerd was? Nou in dat geval ga ik er gewoon van uit dat hij niet gevaccineerd was roep ik iets over wetenschap en ga ik door met genieten van zijn dood.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_201592929
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:32 schreef hyviiee het volgende:
Wat een vieze mensen in dit topic zeg, gatverdamme. Allemaal heel blij met jullie spuitje? En als er dan eens een "jonger, gezond persoon" overlijdt aan corona, springen jullie een gat in het dak, omdat jullie gevaccineerd zijn? Echt, vieze mensen jullie, allemaal.
Ik ben wel blij met mijn vaccin. Het blijkt wel weer dat corona best vervelend voor je kan uitpakken.
pi_201592994
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Verder lijkt me dit een typisch geval van natuurlijke selectie. Jammer alleen dat pa toch dat ziekenhuisbed bezet heeft. ;(
Nah, gevalletje fabeltjesfuik waarschijnlijk. Lijkt mij sterk dat hij zelf bedacht heeft dat vaccinaties niet nodig zijn; dat komt ergens vandaan. Van mensen die die fouteen gevaarlijke informatie moedwillig verspreiden op het internet. Dat zijn in mijn ogen de schuldigen. Niet de mensen die denken hun 'eigen research' te doen. Toejuichen dat zo iemand dan overlijdt is erg verwerpelijk.

Het was overigens een super toffe gast. Dus wat mij betreft had hij dat ziekenhuisbed nog langer mogen bezetten om grotendeels hersteld weer naar huis kunnen gaan. Dat was voor iedereen een veel betere uitkomst geweest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201593037
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:25 schreef mazaru het volgende:

[..]
Goeie argumenten :')
Ja ik doe mee met hetgeen er staat. Zonder onderbouwing dingen roepen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201593058
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zelfs hier nog in de slachtofferrol kruipen... held.

Het enige wat hier uit blijkt is dat de wetenschap het bij het rechte eind heeft en al die anti-vax/anti-corona complotmeuk gewoon gevaarlijk is.
Klopt inderdaad. Geef jezelf maar een schouderklopje daarvoor en zeg maar : told you so
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201593177
In wezen is dit natuurlijk geen nieuws, hoewel het natuurlijk triest is en ik wens de familie dan ook sterkte. Je kan over elk individu dat overlijdt wel een berichtje maken, maar de enige reden waarom dat hier wordt gedaan is waarschijnlijk omdat:

1) het een gezond individu betreft
2) het een ongevaccineerd individu betreft
3) het een individu betreft die antivaccin is

Nu vraag ik me af wat de motivatie van de poster is:

1) aan willen tonen dat gezonde individuen die niet zijn gevaccineerd ook risico lopen
2) leedvermaak
3) moddergooien
4) anders

Wat ik zelf interessant vond aan dit bericht, is dat de man leed aan bloedvergiftiging (sepsis).

Ik vroeg me af hoe dat kan door een virus wat in eerste instantie de luchtwegen aantast.

Nu blijkt het dat dit een gevolg is van een bovenmatig krachtige reactie van het immuunsysteem, dat het eigen lichaam te hard aanpakt, wat tot orgaanfalen en bloedvergiftiging leidt.

Juist zeer gezonde mensen lopen een grotere kans op zo'n versterkte reactie van het immuunsysteem (omdat ze zo gezond zijn).

The link between coronavirus and sepsis

quote:
Why does COVID-19 cause sepsis?
Sepsis, which used to be known as septicaemia or blood poisoning, occurs when the body's response to an infection causes damage to healthy tissues and organs. It's not actually the infection causing the problem, but the immune system over-responding to the threat and attacking healthy parts of the body.

Sepsis can be caused by any type of infection - viral, fungal, or bacterial - but it most commonly occurs with bacterial infections of the lungs, urinary tract (bladder, urethra, kidneys), abdomen, skin and soft tissues. It can lead to tissue damage, multiple organ failure and death.

Some of the people around the world who have died from COVID-19, have died because they have had sepsis. Once the disease has made them sick, their body has tried to fight off the infection and overreacted, shutting down their organs and killing healthy tissue. Now, when people are in intensive care with COVID-19, their doctors and nurses are on high alert for sepsis developing and causing them to become even more unwell.
Nu is de vraag echter of diezelfde zeer gezonde mensen niet hetzelfde risico lopen bij een vaccin?

Als het immuunsysteem immers bovenmatig op corona reageert, waarom zou het dat niet doen bij het vaccin dat in wezen dezelfde reactie opwekt?

Er zijn ondertussen al veel berichten naar buiten gekomen van topsporters, militairen en jonge mensen die na het vaccin toch ernstig ziek raken en vaak juist dingen als myocarditis krijgen.

Zou deze versterkte reactie van het immuunsysteem daar eventueel de verklaring voor zijn?

Is er onderzoek bekend onder mensen met een topconditie en hun reactie op corona en de vaccins, de gelijkenissen de verschillen van de activiteit van het immuunsysteem?

Dit is wat mij betreft het onderzoeken waard.

Elke andere reden om dit topic te openen lijkt me volstrekt nutteloos.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 01-10-2021 15:52:58 ]
pi_201593507
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nu is de vraag echter of diezelfde zeer gezonde mensen niet hetzelfde risico lopen bij een vaccin?
dat is geen vraag, dat lopen ze niet...

Een coronavirus infectie is gewoon véél gevaarlijker dan een vaccin, dat een sterk beperkte immuunreactie opwekt.

Een natuurlijke infectie kan zichzelf verder verbreiden en kan dus hardnekkig zijn, maar juist vaccins ontbreekt het aan mogelijkheden zich te vermeerderen of bv anderen te besmetten, aangezien het hele vaccin die mogelijkheid niet heeft.

Vergelijk het met je gazon bestrooien met graszaad, of enkel met kalk... beide zijn goed voor het gazon, maar kalk zal enkel de bodem beter maken (dus bv het immuunsysteem versterken) terwijl het graszaad verder kan gaan groeien.

Een vaccin is enkel een heel klein en beperkt deeltje van het virus, enkel en alleen bedoeld om je immuunsysteem erop voor te bereiden dat het dat virus ooit in het wild zal tegenkomen en de dan volgende immuunreactie te versnellen (of al anti-stoffen bereid te hebben, daarom zijn er ook twee methodes de 'werkzaamheid' te testen, zowel de aanmaak en aanwezigheid van T en B-cellen).

Tevens is het altijd het geval dat iemands weerstand langzaam afneemt.... zeker bij coronavirussen (ondermeer de 4 bekende al langer rondgaan seizoenale human-coronavirussen, die al langer endemisch zijn en een seizoenale infectie kunnen veroorzaken... het is bekend dat mensen met actieve weerstand tegen andere corona-virussen ook een beter weerstand tegen Covid19 hebben)
https://www.microbiologyr(...)10.1099/jgv.0.001439

Vaccinatie is geen tovernarij.... het is ook geen almachtig wondermiddel (alhoewel het wel veruit het sterkste wapen tegen zowel de transmissie van besmettingen alswel de zwaardere verlopen en ziekenhuisopnames is).

In de huidigige situatie is het te verwachten dat Covid19 uiteindelijk gewoon endemisch zal worden, en verder zonder extra maaatregelen een seizoenaal golf-effect heeft waarbij een groep mensen ziek wordt en hooguit de meest kwetsbare griep zeer vatbaar is...
momenteel is dit nog niet het geval doordat het blijkt dat ook buiten de seizoenen er regionaal grote golven mogelijk zijn, en een relatief groot aantal mensen een zwaar verloop hebben.
waaronder juist statisch gezien ook veel meer mensen onder de 80 jaar... bij bv gewone influenza is het bv zeer zeldzaam dat mensen onder de 80 een zwaar verloop kennen.

Tot het moment dat Covid19 gewoon endemisch is, is het waarschijnlijk ndig om extra maatregelen te nemen om te snelle overbelasting van de zorg te voorkomen...
alhoewel het inperken van de bestrijding ook mogelijk juist de tijd tot de endemische fase langzamer maak (bij bv de spaanse griep duurde het ongeveer 2,5 tot mogelijk 3,5 jaar voordat dit virus endemisch werd, en ongeveer 4 grote golven, iig in de westerse wereld)... maar dat ging ook gepaard met een enorme sterfte.
In de huidige wereld hebben de meeste politici toch besloten dat die enorme sterfte iets is dat men niet kan accepteren, aansgezichts de mogelijkheden van de moderne zorgsystemen en medische kennis, waarmee men veel meer mensen lang in leven kan houden of veel levens redden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201593730
Hans was een fantastische vakman en heeft heel veel mensen geholpen met gezonder worden en blijven.
Je kunt stoer roepen dat t jammer is dat hij een bed bezet hield. Ga je nu ook zo stoer doen tegen mensen met Korsakov of die zorg nodig hebben omdat zij andere keuzes hebben gemaakt?
Geeft gewoon mooi weer hoe kut de mens is en de wereld zou echt mooier zijn met meer Hans-en op de wereld want die heeft daadwerkelijk mensen geholpen ipv 24/7 op een forum de betweter uit te hangen.
Go hard or go home
pi_201593754
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 06:19 schreef Chokeme het volgende:

[..]
Overigens, dit is gewoon anekdotisch gezever ter begeleiding van onderliggend sentiment. Triest verhaal, maar verandert helemaal niets aan de statistieken omtrent corona. De kans dat je er zo bij komt te liggen als 27-jarige is nog steeds bijzonder klein (nieuwswaardig nota bene).

Ik vind eigenlijk dat je deze mensen een beetje framet, alsof ze niet zelf bedacht hadden dat er een minieme kans bestaat dat je bij de pechvogels hoort. Maar hun redenen om niet te vaccineren hoeven daar niet minder legitiem om te zijn. Dat hij als 27 jarige nou eenmaal bij die nul-komma-zoveel procent hoort die in een coma raakt of erger maakt het nog geen rationele zorg. Dat je dan zoveel pech hebt hoef je ook niet van uit te gaan.

Eigenlijk slaat dit bericht dus nergens op. Vol emotie (sterkste man blabla), gebrek aan context, het punt is gestoeld op één grote aanname. Eigenlijk een beetje weerzinwekkend om je prikdrift hier zo te etaleren over de rug van, en je zo bezig te houden met een familie (overledene, zieke en nabestaanden) die je helemaal niet kent. My 2 cents
Meneer geniet enige bekendheid als voormalig deelnemer aan de 'Sterkste man' en als sportschoolhouder. Vandaar dat de krant aan dit familiedrama aandacht heeft besteed. Daar is niets vreemds of ongebruikelijks aan; er wordt ook geschreven over mensen die aan andere zaken zijn overleden, zoals bijvoorbeeld kanker of een hartinfarct en daarbij is juist aandacht voor de menselijke kant van het verhaal. Niet alleen door het AD, maar ook door andere kranten. Dat noem jij dan anekdotisch gezever ter begeleiding van het onderliggende sentiment.

Je hebt het over framen, maar dat doe je eigenlijk precies zelf met woorden als 'prikdrift' etaleren. Het zal overigens zelfs geen verrassing zijn voor jou dat de meeste nieuwsberichten, zowel in kranten als op Fok, gaan over mensen die je niet persoonlijk kent en gebeurtenissen die je zelf niet hebt meegemaakt.
pi_201593928
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 06:19 schreef Chokeme het volgende:
Dat hij als 27 jarige nou eenmaal bij die nul-komma-zoveel procent hoort die in een coma raakt of erger maakt het nog geen rationele zorg. Dat je dan zoveel pech hebt hoef je ook niet van uit te gaan.
'Ik draag geen autogordel, want ik heb nul-komma-zoveel procent kans om in een auto-ongeluk te belanden'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201593930
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]
dat is geen vraag, dat lopen ze niet...

Een coronavirus infectie is gewoon véél gevaarlijker dan een vaccin, dat een sterk beperkte immuunreactie opwekt.

Een natuurlijke infectie kan zichzelf verder verbreiden en kan dus hardnekkig zijn
Heb je het artikel gelezen?

Sepsis komt niet door de hardnekkigheid van de infectie, maar door de bovenmatige reactie van het immuunsysteem om die infectie tegen te gaan.

Ook myocarditis kan hierdoor worden veroorzaakt:

https://rarediseases.info(...)toimmune-myocarditis

quote:
Autoimmune myocarditis is an autoimmune disease that affects the heart. The condition is characterized by inflammation of the heart muscle (myocardium). Some people with autoimmune myocarditis have no noticeable symptoms of the condition. When present, signs and symptoms may include chest pain, abnormal heartbeat, shortness of breath, fatigue, signs of infection (i.e. fever, headache, sore throat, diarrhea), and leg swelling. The exact underlying cause of the condition is currently unknown; however, autoimmune conditions, in general, occur when the immune system mistakenly attacks healthy tissue. Treatment is based on the signs and symptoms present in each person. In some cases, medications that suppress the immune system may be recommended.[1][2]
Het lijkt er bij bovenstaande geval op dat dit precies is wat er is gebeurd. Het is ook bekend dat vaccins myocarditis kunnen veroorzaken. Hoe dan? Omdat het lichaam het eigen hartweefsel aanvalt.

Als zou worden bevestigd dat dit het geval is, zou men daar in het vervolg rekening mee moeten houden.

Men zou in dat geval immunosuppresiva kunnen toedienen om te voorkomen dat het lichaam zichzelf kapotmaakt.

Wellicht was de man (en misschien ook zijn zoon) in dat geval niet ernstig ziek geworden.

Het is ook opmerkelijk dat zowel vader als zoon ernstig ziek zijn geworden. Dit kan ook op een genetische factor wijzen. Ook dat zou moeten worden onderzocht.

Maar nee, dat is allemaal te moeilijk. Vaccins of niets, dat is wetenschap toch?

[ Bericht 12% gewijzigd door Ali_Kannibali op 01-10-2021 16:33:45 ]
pi_201594076
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Heb je het artikel gelezen?

Sepsis komt niet door de hardnekkigheid van de infectie, maar door de bovenmatige reactie van het immuunsysteem om die infectie tegen te gaan.

Ook myocarditis kan hierdoor worden veroorzaakt:

https://rarediseases.info(...)toimmune-myocarditis
nogmaals... begrijp je wat vaccins zijn?

en het verschil tussen een vaccin en een infectie?

een infectie zal je hele lichaam doorgaan (en in geval van Bloedvergiftiging je immuunsysteem in overdrive brengen), maar een vaccin kan zich niet verspreiden door je lichaam, het wekt lokaal een immuunreactie op die zich juist niet kan vermeerderen en vrij verspreiden in je lichaam, maar snel ook weer afgebouwd wordt en binnen enkele dagen uit je lichaam weg is en dan hooguit T- en B immuuncellen nalaat die je eigen lichaam aangemaakt heeft
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201594199
Ik vind dit eigenlijk best sneu. Als die daadwerkelijk geen vaccinatie heeft genomen, is hij mogelijk gestorven door misinformatie.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201594408
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]
nogmaals... begrijp je wat vaccins zijn?

en het verschil tussen een vaccin en een infectie?

een infectie zal je hele lichaam doorgaan (en in geval van Bloedvergiftiging je immuunsysteem in overdrive brengen), maar een vaccin kan zich niet verspreiden door je lichaam, het wekt lokaal een immuunreactie op die zich juist niet kan vermeerderen en vrij verspreiden in je lichaam, maar snel ook weer afgebouwd wordt en binnen enkele dagen uit je lichaam weg is en dan hooguit T- en B immuuncellen nalaat die je eigen lichaam aangemaakt heeft
Volgens Pfizer (maarja, wij van WC-eend...):

quote:
Research shows that spike proteins (here) remain stuck to the cell surface around the injection site and do not travel to other parts of the body via the bloodstream, they added. The 1% of the vaccine that does reach the bloodstream is destroyed by liver enzymes.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:27:46 #58
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201595377
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
'Ik draag geen autogordel, want ik heb nul-komma-zoveel procent kans om in een auto-ongeluk te belanden'.
Draag je ook een helm in het bos tegen vallende takken?
It's okay to be white
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:29:30 #59
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201595395
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 06:19 schreef Chokeme het volgende:

[..]
Overigens, dit is gewoon anekdotisch gezever ter begeleiding van onderliggend sentiment. Triest verhaal, maar verandert helemaal niets aan de statistieken omtrent corona. De kans dat je er zo bij komt te liggen als 27-jarige is nog steeds bijzonder klein (nieuwswaardig nota bene).

Ik vind eigenlijk dat je deze mensen een beetje framet, alsof ze niet zelf bedacht hadden dat er een minieme kans bestaat dat je bij de pechvogels hoort. Maar hun redenen om niet te vaccineren hoeven daar niet minder legitiem om te zijn. Dat hij als 27 jarige nou eenmaal bij die nul-komma-zoveel procent hoort die in een coma raakt of erger maakt het nog geen rationele zorg. Dat je dan zoveel pech hebt hoef je ook niet van uit te gaan.

Eigenlijk slaat dit bericht dus nergens op. Vol emotie (sterkste man blabla), gebrek aan context, het punt is gestoeld op één grote aanname. Eigenlijk een beetje weerzinwekkend om je prikdrift hier zo te etaleren over de rug van, en je zo bezig te houden met een familie (overledene, zieke en nabestaanden) die je helemaal niet kent. My 2 cents
Hopelijk kunnen we hem nog eens vragen of hij toch liever nu wel een vaccin zou willen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:45:05 #60
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201595550
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:15 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat het covid vaccin beschermt is wetenschapplijk bewezen.
Probleem is dat er niks bewezen is over lange termijn bijwerkingen, kans op ADE etc. En dat heeft niets te maken met of het vaccin voor nu efficiënt is.
Als 1/3 nou doodging aan corona kun je dat risico nemen. Met de huidige sterftecijfers niet. 0.00024% van de Nederlanders tot 35 jaar is overleden aan corona (of mét corona eigenlijk, uitgaande van dat gemiddeld genomen 79% onderliggende klachten heeft en corona dus niet de enige doodsoorzaak is, dus dat zou dan 3 á 4 gezonde personen onder 35 betreffen). Hoe kun je dan zeggen dat een vaccin werkt als jonge mensen sowieso al amper sterven. Niks doen werkt blijkbaar ook.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:24 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dat is voor sommige mensen een lastig te begrijpen iets. Die doen namelijk hun "eigen research" (lees: Jensen en FVD).
Ik doe mijn research op o.a. de site van het RIVM. En het klinkt heel eng, maar als je tussen de regels door leest zie je dat er weinig aan de hand is.
Het punt wat je mist is dat antivaxxers (ik in elk geval) nergens zeggen dat het vaccin niet helpt tegen een infectie op korte termijn. Dat vul jij voor ze in.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De kans dat je complicaties krijgt door het vaccin is ook erg klein. Blijf vooral je kop in het zand steken.
Dus in beide gevallen is de kans op complicaties erg klein. Waarom dan een vaccin nemen?
Overigens zijn die cijfers erg onduidelijk en zal dat in de toekomst nog moeten blijken. Wie steekt dan zijn kop in het zand, als je zo blindelings vertrouwen in een vaccin hebt? Hetzelfde bedrijf waar je nu waarschijnlijk je prik van hebt is 4 jaar geleden nog nat gegaan met een vaccinatieschandaal wat veel te lang onder het tapijt geschoven werd. Maar blijf vooral blindelings vertrouwen hebben, dan steek ik mijn kop wel in het zand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chokeme op 01-10-2021 18:50:47 ]
It's okay to be white
pi_201595627
Ik vind dit maar een zeer onsmakelijk topic eigenlijk met dat vermoeden van niet-vaccineren. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:50:35 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_201595629
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:56 schreef bellamy13 het volgende:
De kans dat hij aan corona zou overlijden jn een jaar tijd is 1 op 4 miljoen

De kans dat hij aan het vaccin zou overlijden is 1 op 8 miljoen.
Waar heb je deze onzin cijfers vandaan?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201595652
Goh, een man die jaren aan de anabolen heeft gezeten en zich met van alles en nog wat heeft volgevreten sterft vroegtijdig? En zijn zoon ligt ook plat? En dat geeft natuurlijk geen aanleiding om ons af te vragen of er misschien spraken is van een familiekwaal die niet lekker matched met corona? Nee, dat dacht ik al.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201596194
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 23:52 schreef Gehrman het volgende:
Triest verhaal weer. Gek gemaakt door de antivax propaganda.
Deelnemers aan de 'sterkste man' vallen in de risicogroep.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:33:06 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_201596313
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 19:27 schreef Nober het volgende:

[..]
Deelnemers aan de 'sterkste man' vallen in de risicogroep.
Welke risicogroep is dat nu weer?
Man, bedoel je?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201596383
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 19:33 schreef speknek het volgende:

[..]
Welke risicogroep is dat nu weer?
Man, bedoel je?
Zijn meestal mannen van een kilo of 120-130+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Beste debater 2022 vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:36:37 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201596403
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt inderdaad. Geef jezelf maar een schouderklopje daarvoor en zeg maar : told you so
Bij wetenschap gaat het niet om schouderklopjes, maar of dingen kloppen.

Deal with it
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201596821
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:45 schreef Chokeme het volgende:

[..]
Probleem is dat er niks bewezen is over lange termijn bijwerkingen, kans op ADE etc. En dat heeft niets te maken met of het vaccin voor nu efficiënt is.
Als 1/3 nou doodging aan corona kun je dat risico nemen. Met de huidige sterftecijfers niet. 0.00024% van de Nederlanders tot 35 jaar is overleden aan corona (of mét corona eigenlijk, uitgaande van dat gemiddeld genomen 79% onderliggende klachten heeft en corona dus niet de enige doodsoorzaak is, dus dat zou dan 3 á 4 gezonde personen onder 35 betreffen). Hoe kun je dan zeggen dat een vaccin werkt als jonge mensen sowieso al amper sterven. Niks doen werkt blijkbaar ook.
[..]
Ik doe mijn research op o.a. de site van het RIVM. En het klinkt heel eng, maar als je tussen de regels door leest zie je dat er weinig aan de hand is.
Het punt wat je mist is dat antivaxxers (ik in elk geval) nergens zeggen dat het vaccin niet helpt tegen een infectie op korte termijn. Dat vul jij voor ze in.
[..]
Dus in beide gevallen is de kans op complicaties erg klein. Waarom dan een vaccin nemen?
Overigens zijn die cijfers erg onduidelijk en zal dat in de toekomst nog moeten blijken. Wie steekt dan zijn kop in het zand, als je zo blindelings vertrouwen in een vaccin hebt? Hetzelfde bedrijf waar je nu waarschijnlijk je prik van hebt is 4 jaar geleden nog nat gegaan met een vaccinatieschandaal wat veel te lang onder het tapijt geschoven werd. Maar blijf vooral blindelings vertrouwen hebben, dan steek ik mijn kop wel in het zand.
Vaccins hebben vrijwel nooit effecten die pas op lange termijn zichtbaar zijn, want je lichaam ruimt het binnen enkele weken volledig op. Als het vaccin ADE veroorzaakt dan hebben mensen die eerder besmet zijn geweest ook een groot probleem.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:09:43 #69
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201597207
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 19:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Vaccins hebben vrijwel nooit effecten die pas op lange termijn zichtbaar zijn, want je lichaam ruimt het binnen enkele weken volledig op. Als het vaccin ADE veroorzaakt dan hebben mensen die eerder besmet zijn geweest ook een groot probleem.
'Vrijwel nooit' is dus iets anders als 'nooit'. Er overlijden ook vrijwel nooit mensen onder de 35 aan corona.

Je lichaam ruimt het binnen enkele weken op? Wat heb je er dan aan na een paar weken? Het idee is dat er iets blijvend verandert, en daar zitten nou eenmaal risico's aan die we nu nog niet eens kunnen meten.

Je uitspraak over ADE snap ik niet echt, ADE zou voor iedereen een probleem zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Chokeme op 01-10-2021 20:35:45 ]
It's okay to be white
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:16:40 #70
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201597367
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hopelijk kunnen we hem nog eens vragen of hij toch liever nu wel een vaccin zou willen.
Dit is hetzelfde als dat je in de auto boodschappen gaat doen, een zwaar ongeluk krijgt, en je dan na de tijd afvraagt of je de volgende keer niet beter thuis kan blijven. Terwijl ook dan de kans op een ongeluk nog steeds verwaarloosbaar is, en het dus een belachelijk idee zou zijn om dan maar thuis te blijven.
Of ligt de IC echt zo vol met twintigers?
It's okay to be white
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:28:23 #71
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201597548
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:16 schreef Chokeme het volgende:

[..]
Dit is hetzelfde als dat je in de auto boodschappen gaat doen, een zwaar ongeluk krijgt, en je dan na de tijd afvraagt of je de volgende keer niet beter thuis kan blijven. Terwijl ook dan de kans op een ongeluk nog steeds verwaarloosbaar is, en het dus een belachelijk idee zou zijn om dan maar thuis te blijven.
Of ligt de IC echt zo vol met twintigers?
Beetje gekke vergelijking, je doet net alsof COVID je overkomt en je er niks aan kunt doen. Een betere vergelijking zou zijn dat hij tijdens het autorijden zijn gordel niet zou hebben omgedaan en hem vragen of hij het nu wel zou doen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201597597
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:09 schreef Chokeme het volgende:

[..]
'Vrijwel nooit' is dus iets anders als 'nooit'. Er overlijden ook vrijwel nooit mensen onder de 35 aan corona.

Je lichaam ruimt het binnen enkele weken op? Wat heb je er dan aan na een paar weken? Het idee is dat er iets blijvend veranderd, en daar zitten nou eenmaal risico's aan die we nu nog niet eens kunnen meten.

Je uitspraak over ADE snap ik niet echt, ADE zou voor iedereen een probleem zijn.
Vrijwel nooit als in het is ooit bij een vaccin voorgekomen. Dat is nog heel wat lager dan de kans op sterven onder de 35 aan corona.

Is die tweede vraag serieus? Want als dat geval is dan snap je niet hoe een vaccin werkt en hoe je immuunsysteem werkt.

Als het vaccin, wat een deel van het virus bevat, ADE veroorzaakt, dan zullen mensen die antistoffen hebben na besmetting ook ADE krijgen door hun antilichamen.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:36:57 #73
246810 Duzzy
Kapot knuppelen
pi_201597696
Oohw nee, er gaan mensen dood.. Dat kan toch niet waar zijn :')
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:39:59 #74
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201597752
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Beetje gekke vergelijking, je doet net alsof COVID je overkomt en je er niks aan kunt doen. Een betere vergelijking zou zijn dat hij tijdens het autorijden zijn gordel niet zou hebben omgedaan en hem vragen of hij het nu wel zou doen.
Dat zou een goede vergelijking zijn ja, als de kans om te sterven aan corona net zo groot was als de kans om met <35 jaar te sterven in een ongeluk. En als de werking van de gordel nog experimenteel en controversieel was en je dus gegronde redenen zou kunnen hebben om die niet te dragen.
It's okay to be white
pi_201597971
Alsof iemand roept dat reizen per vliegtuig heel veilig is en vervolgens om het leven komt bij een vliegtuigcrash, en dan allemaal pubertjes op internet die hem uitlachen want hij bleek het zo fout te hebben. :')

Mensen die claimen uit te gaan van wetenschap maar hun verhaal baseren op een anekdotisch verhaal en wat aannames..
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:55:10 #76
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201598051
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:39 schreef Chokeme het volgende:

[..]
Dat zou een goede vergelijking zijn ja, als de kans om te sterven aan corona net zo groot was als de kans om met <35 jaar te sterven in een ongeluk. En als de werking van de gordel nog experimenteel en controversieel was en je dus gegronde redenen zou kunnen hebben om die niet te dragen.
Het experimentele en vooral controversiële gedeelte komt vooral uit de BNW hoek en van mensen die niet zo goed snappen hoe een vaccin in elkaar zit. Dat we dus meer moeite moeten doen om die laag van de bevolking beter te onderwijzen klopt. Toen de autogordel werd geïntroduceerd waren er ook mensen die zeiden dat het onveilig was ;)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201598829
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee hoor
Waar zijn ze volgens jou dan voor bedoeld?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201599005
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:45 schreef Chokeme het volgende:

[..]
Probleem is dat er niks bewezen is over lange termijn bijwerkingen, kans op ADE etc.
Lange termijn bijwerkingen zijn er niet en ADE is niet geconstateerd bij de vaccins. Als ADE een probleem was, dan was dat na 2 miljard doses wel naar boven gekomen en lagen er veel meer gevaccineerden op de IC.


quote:
En dat heeft niets te maken met of het vaccin voor nu efficiënt is.
Als 1/3 nou doodging aan corona kun je dat risico nemen. Met de huidige sterftecijfers niet. 0.00024% van de Nederlanders tot 35 jaar is overleden aan corona (of mét corona eigenlijk, uitgaande van dat gemiddeld genomen 79% onderliggende klachten heeft en corona dus niet de enige doodsoorzaak is, dus dat zou dan 3 á 4 gezonde personen onder 35 betreffen). Hoe kun je dan zeggen dat een vaccin werkt als jonge mensen sowieso al amper sterven. Niks doen werkt blijkbaar ook.
Met die redenatie kun je het hele Rijksvaccinatieprogramma afschaffen.
Bijvoorbeeld tetanus: 50 doden per jaar voordat ze begonnen met vaccineren.
Polio: meer dan 90% krijgt geen symptomen, en wie wel symptomen krijgt heeft maar een klein deel permanent letsel.
En zo kunnen we even doorgaan.

Sowieso vind ik het raar om altijd mortaliteit aan te halen. Je kunt ook letsel overhouden aan de ziekte, of gewoon langere tijd uitgeschakeld zijn. Naast kwantiteit is er ook zoiets als kwaliteit van leven...


quote:
[..]
Ik doe mijn research op o.a. de site van het RIVM. En het klinkt heel eng, maar als je tussen de regels door leest zie je dat er weinig aan de hand is.
Het punt wat je mist is dat antivaxxers (ik in elk geval) nergens zeggen dat het vaccin niet helpt tegen een infectie op korte termijn. Dat vul jij voor ze in.
[..]
Dus in beide gevallen is de kans op complicaties erg klein. Waarom dan een vaccin nemen?
Om de ziekteverwekker terug te dringen.
Je ziet toch de gevolgen voor de samenleving.


quote:
Overigens zijn die cijfers erg onduidelijk en zal dat in de toekomst nog moeten blijken. Wie steekt dan zijn kop in het zand, als je zo blindelings vertrouwen in een vaccin hebt? Hetzelfde bedrijf waar je nu waarschijnlijk je prik van hebt is 4 jaar geleden nog nat gegaan met een vaccinatieschandaal wat veel te lang onder het tapijt geschoven werd. Maar blijf vooral blindelings vertrouwen hebben, dan steek ik mijn kop wel in het zand.
Daarom hebben we de EMA, zorgautoriteit, lareb, etc.
Tuurlijk gaat er ook wel wat mis met medicijnen.
Maar vergelijk dat eens met de voedingsindustrie. Hoe vaak daar iets mis is gegaan met vele slachtoffers tot gevolg. Toch loopt vrijwel niemand met een grote boog om de supermarkt heen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 22:56:02 #79
236264 crew  capricia
pi_201599863
kappen met die persoonlijke aanvallen.
Ik ga ze nu verwijderen. De volgende wordt genote.
Definitely not CIA
pi_201599879
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 22:56 schreef capricia het volgende:
[modbreak]kappen met die persoonlijke aanvallen.
Ik ga ze nu verwijderen. De volgende wordt genote.[/modbreak]
oh -O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201599957
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:50 schreef speknek het volgende:

[..]
Waar heb je deze onzin cijfers vandaan?
Beetje ruw geschat inderdaad. Nu officeel uitgezocht en kansen waren:
1 op 3 miljoen voor overlijden aan Corona voor een gezond iemand van 27.

1 op 1 miljoen kans om te overlijden voor iemand van onder de 65 (zie Lareb) aan het vaccin.


Er zijn onder de 30, 10 mensen overleden aan corona (wtf moeten we daarvoor 6 miljoen,grotendeels kerngezonde mensen inenten? Ja dat moet blijkbaar). 8 hiervan hadden onderliggend lijden. Ervan uitgaande dat deze jongen verder geen klachten heeft een kans van 2 op 6 miljoen. Er zijn 6 miljoen mensen jonger dan 30.

1 op 3 miljoen dus.

Er zijn officieel 13 mensen onder de 65 aan het vaccin overleden. Kans om te overlijden aan het vaccin is 13 op 13 miljoen. 1 op 1 miljoen dus.


Onder de 50 jaar zijn 133 mensen aan corona overleden. Hiervan zijn er ongeveer 25 die geen obesitas of onderliggend lijden hadden. (wtf moeten we daarvoor 11 miljoen mensen inenten? Ja zeker anders ben je fcking dom en een wappie. Kunnen we dan niet beter iedereen boven de 50 en alle kwetsbare ineten? Nee we gaan iedereen inenten. Want we weten al zoveel van het vaccin. Dit werkt, zorgt er 100% zeker voor dat het virus uitgeroeid wordt, je bent 0,0 besmettelijk na vaccinatie, het is mega goed getest, er gaat (bijna) niemand aan dood.. wat is nou 1 op de 1 miljoen.... (zie lareb). Nee iedereen moet ingeent worden, je bent gek als je dit niet doet. je draagt toch ook een gordel. Er zijn 0 bijwerkingen, net zoals bij de autogordel en het werkt gewoon gegarendeerd tegen corona en de verspreiding. Sowieso, dat weten we ZEKERRRRR 100 %, geen twijfel. Bjjwerkingen bestaan bijna niet. Dat 1 op de vijf kinderen koorts krijgt, dommige zelfs hoge koorts.. boeieeee wat is nou koorts.

Paar maanden niet ongesteld worden? Ach lekker toch, wie wil dat nou niet. Bloedpropjes, problemen met hart? Ah joh komt maar 1 op 40000 keer voor. Dat is niets.


Ben echt 100% voorstander van vaccineren, maar kijk is naar de cijfers voordat je iemand van 27 die zich niet wil vaccineren een wappie noemt of dood wenst. Je bent gehersenspoeld door 2 jaar lang media overdrijving waardoor we denken dat bijna elk gezonde persoon overlijd aan corona.


Hoeve van die 13 mensen onder de 65die na het vaccin zijn overleden zijn op telegraaf.nl gekomen? Volgens mij niet 1.

[ Bericht 6% gewijzigd door bellamy13 op 01-10-2021 23:10:58 ]
pi_201600006
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 23:03 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Beetje ruw geschat inderdaad. Nu officeel uitgezocht en kansen waren:
1 op 3 miljoen voor overlijden aan Corona voor een gezond iemand van 27.

1 op 1 miljoen kans om te overlijden voor iemand van onder de 65 (zie Lareb) aan het vaccin.


Er zijn onder de 30, 10 mensen overleden aan corona (wtf moeten we daarvoor 6 miljoen,grotendeels kerngezonde mensen inenten? Ja dat moet blijkbaar). 8 hiervan hadden onderliggend lijden. Ervan uitgaande dat deze jongen verder geen klachten heeft een kans van 2 op 6 miljoen. Er zijn 6 miljoen mensen jonger dan 30.

1 op 3 miljoen dus.

Er zijn officieel 13 mensen onder de 65 aan het vaccin overleden. Kans om te overlijden aan het vaccin is 13 op 13 miljoen. 1 op 1 miljoen dus.


Onder de 50 jaar zijn 133 mensen aan corona overleden. Hiervan zijn er ongeveer 25 die geen obesitas of onderliggend lijden hadden. (wtf moeten we daarvoor 11 miljoen mensen inenten? Ja zeker anders ben je fcking dom en een wappie. Kunnen we dan niet beter iedereen boven de 50 en alle kwetsbare ineten? Nee we gaan iedereen inenten. Want we weten al zoveel van het vaccin. Dit werkt, zorgt er 100% zeker voor dat het virus uitgeroeid wordt, je bent 0,0 besmettelijk na vaccinatie, het is mega goed getest, er gaat (bijna) niemand aan dood.. wat is nou 1 op de 1 miljoen.... (zie lareb). Nee iedereen moet ingeent worden, je bent gek als je dit niet doet. je draagt toch ook een gordel. Er zijn 0 bijwerkingen, net zoals bij de autogordel en het werkt gewoon gegarendeerd tegen corona en de verspreiding. Sowieso, dat weten we ZEKERRRRR 100 %, geen twijfel. Bjjwerkingen bestaan bijna niet. Dat 1 op de vijf kinderen koorts krijgt, dommige zelfs hoge koorts.. boeieeee wat is nou koorts.
wtf moeten we daarvoor 11 miljoen mensen inenten

Iedereen is ingeënt tegen tetanus, terwijl die ziekte voordat het vaccin er was 50 doden per jaar opleverde.
Ik heb daar nooit een wanklank over gehoord.
Covid dus 133 beneden de 50 en in 2020 in totaal 20.000 mensen.
En dan wordt er wel een drama gemaakt als we iedereen willen vaccineren...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201600096
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 23:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
wtf moeten we daarvoor 11 miljoen mensen inenten

Iedereen is ingeënt tegen tetanus, terwijl die ziekte voordat het vaccin er was 50 doden per jaar opleverde.
Ik heb daar nooit een wanklank over gehoord.
Covid dus 133 beneden de 50 en in 2020 in totaal 20.000 mensen.
En dan wordt er wel een drama gemaakt als we iedereen willen vaccineren...
Belangrijk verschil.
Tetanus is niet verplicht. Ik mag nog doen wat ik wil als ik me niet tegen tetanus inent.

Ik ben 100% voorstander van kwetsbare inenten. Maar de rest loopt een groter risico om aan het vaccin te overlijden dan aan corona( Vooral kinderen en jong volwassenen).

Zonder 20000 corona overlijdens hadden we de grootste ondersterfte ooit gehad. Ook erg interessant....

Ook interessant we hebben de laagste griepgolf in 130 jaar.

Laat ik het even anders stellen. Stel het is 2019, iedereen is gevaccineerd. Het werkt supergoed, zoals gezegt wordt, 99% van de mensen overlijd niet meer aan corona.

Hadden we nu dan 20000
Doden minder gehad, en de grootste ondersterfte allertijden?

En nogmaals verschrikkelijk voor al die mensen, maar laat je inenten als je kwetsbaar bent. Alleen niet verplicht! Het blijft eigen keuze en laat iedereen in hun waarde.

[ Bericht 2% gewijzigd door bellamy13 op 01-10-2021 23:28:20 ]
pi_201600400
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 23:15 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Belangrijk verschil.
Tetanus is niet verplicht. Ik mag nog doen wat ik wil als ik me niet tegen tetanus inent.
Je krijgt je kind bijna geen kinderdagverblijf in zonder die vaccinatie.


quote:
Ik ben 100% voorstander van kwetsbare inenten. Maar de rest loopt een groter risico om aan het vaccin te overlijden dan aan corona( Vooral kinderen en jong volwassenen).
Da's niet waar.


quote:
Zonder 20000 corona overlijdens hadden we de grootste ondersterfte ooit gehad. Ook erg interessant....
Nee, da's ook gegoochel met de cijfers.
Dat is helemaal niet waar.


quote:
Ook interessant we hebben de laagste griepgolf in 130 jaar.
Dat is niet zo vreemd, ten eerste is influenza een stuk minder besmettelijk en ongeveer op dezelfde manier overdraagbaar als sars-cov-2.
Dus maatregelen tegen corona hebben ook effect op andere infectieziekten, zoals griep.
Ten tweede heeft Influenza gemakkelijk last van Viral Interference.
Kortgezegd, Corona heeft Influenza weggedrukt.


quote:
Laat ik het even anders stellen. Stel het is 2019, iedereen is gevaccineerd. Het werkt supergoed, zoals gezegt wordt, 99% van de mensen overlijd niet meer aan corona.

Hadden we nu dan 20000
Doden minder gehad, en de grootste ondersterfte allertijden?
Kijk, dat bedoel ik met gegoochel met cijfers.
Als we in 2020 geen oversterfte hadden gehad, terwijl er 20.000 aan covid zijn overleden, dan nog kun je niet stellen dat we anders een ondersterfte hadden van 20.000 personen.

Het is niet zo dat als iemand niet aan covid overlijdt, dat die persoon dus nog steeds in leven zou zijn.

Bijvoorbeeld als je kijkt naar griep in 2018: 9200 doden.
Maar oversterfte was 3000.
Van 6200 was dus al verwacht dat ze dat jaar kwamen te overlijden.

Kijken we naar Covid in 2020: oversterfte is 15.000
Dus van de 20.000 was van 5.000 verwacht dat ze dat jaar kwamen te overlijden. 15.000 niet.
Dat is 10% oversterfte door 1 ziekte.


quote:
En nogmaals verschrikkelijk voor al die mensen, maar laat je inenten als je kwetsbaar bent. Niet verplicht! Het blijft eigen keuze en laat iedereen in hun waarde.
Probleem daarmee zie je nu in Israël: maar 60% is ingeënt, waardoor Delta zich gemakkelijk verspreidt onder de bevolking en de kwetsbaren de pech hebben dat het vaccin bij hun niet voldoende beschermd tegen Delta.
Gevolg: overheid schiet in een stuip en wil de komende jaren dat iedereen zich elk jaar laat vaccineren, anders kom je nergens meer in...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201600461
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 23:15 schreef bellamy13 het volgende:
En nogmaals verschrikkelijk voor al die mensen, maar laat je inenten als je kwetsbaar bent. Alleen niet verplicht! Het blijft eigen keuze en laat iedereen in hun waarde.
Wat versta jij onder kwetsbaar? En waarom niet gewoon iedereen laten vaccineren, maar niet verplicht. Zoals het nu is. Jij hebt toch geen last van als niet kwetsbare mensen het vaccin nemen?
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 23:49:57 #86
236264 crew  capricia
pi_201600487
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 23:46 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Wat versta jij onder kwetsbaar? En waarom niet gewoon iedereen laten vaccineren, maar niet verplicht. Zoals het nu is. Jij hebt toch geen last van als niet kwetsbare mensen het vaccin nemen?
Er zijn een aantal mensen die denken dat als ze corona oplopen, ze een weekje ziek zijn.
Zou zomaar kunnen.
Zou zo maar niet kunnen.

Want corona treft alleen de mensen met onderliggende problemen enzo. :+
Definitely not CIA
pi_201600980
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 23:49 schreef capricia het volgende:
Want corona treft alleen de mensen met onderliggende problemen enzo. :+
Klopt, maar die kunnen dus ook dus ook van psychische aard zijn ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201601126
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 13:56 schreef miss_sly het volgende:

We hoeven geen enkel individueel verhaal hier te plaatsen. Dat doet er namelijk niets toe. Individuele tragedies zullen er genoeg zijn.
Waarom zie ik je nu niet dit in deze thread posten?
pi_201601163
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:12 schreef Noek het volgende:
Hans was een fantastische vakman en heeft heel veel mensen geholpen met gezonder worden en blijven.
Je kunt stoer roepen dat t jammer is dat hij een bed bezet hield. Ga je nu ook zo stoer doen tegen mensen met Korsakov of die zorg nodig hebben omdat zij andere keuzes hebben gemaakt?
Geeft gewoon mooi weer hoe kut de mens is en de wereld zou echt mooier zijn met meer Hans-en op de wereld want die heeft daadwerkelijk mensen geholpen ipv 24/7 op een forum de betweter uit te hangen.
Nee! Hij was ongevaccineerd en daarom een slecht persoon ( en ik ben goed) ALLES wat hij de 62 jaar voor het vermoedelijk weigeren van het vaccin heeft gedaan maakt niet uit. Zie je: zonder het vaccin zijn ze eigenlijk geen mens meer: zijn daden, het verdriet van zijn nabestaanden en het minimale respect dat elk mens verdient vervielen op het moment dat ik alleen maar vermoedde dat hij het vaccin niet had genomen. Maar het werkt ook de andere kant op, ik vierde laatst de dood van een ongevaccineerde baby maar omdat ik gevaccineerd ben is dat goed.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_201601270
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 23:46 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Wat versta jij onder kwetsbaar? En waarom niet gewoon iedereen laten vaccineren, maar niet verplicht. Zoals het nu is. Jij hebt toch geen last van als niet kwetsbare mensen het vaccin nemen?
Je kan wel leuk zeggen, het is niet verplicht.. wat doe je moeilijk. Maar zo ervaren veel mensen het niet. Zijn niet voor niets wereldwijd miljoenen mensen die protesteren.

Dit nieuwsbericht vat ongeveer alles samen wat er mis is met het overheidbeleid:

https://www.telegraaf.nl/(...)tie-geen-reele-keuze

Ik vind het voor mezelf ook niet nodig, sport ook op hoog niveau (niet olympisch maar toch). En voel ook maatschappelijke druk. Ik heb geen zin om me te laten testen voor bios, spontaan terrasje met het gezin etc.

Ik heb al honderden nieuwsberichten gelezen van mensen met bloedpropjes, menstruatieklachten of hartproblemen. Ik wil het risico niet lopen. Ik doe alles om mezelf gezond te houden.
En iedereen hier schuift de bijwerkingen onder de tafel alsof het niets is. maar er zijn al honderden overleden aan het vaccin. Zie website Lareb.

Dit is denk ik, het topje van de ijsberg. Ik lees overal dat mensen worden tegengewerkt als ze bijwerkingen willen melden.
Als deze mensen niet zo hadden doorgezet, was hun overleden moeder niet op de site van Lareb terecht gekomen als overledene. Ze worden gewoon tegengewerkt!
https://www.ad.nl/binnenl(...)-zomaar-af~a2766c44/

Het vaccin beschermt niet 100% tegen corona. Volgens de laatste onderzoeken ben je nog besmettelijk, dus stel ik laat me inenten, wordt er idd minder ziek van, bezoek mijn oma die geen vaccin heeft, kan ik haar nog steeds besmetten. Juist sneller dan zonder vaccin. Want als ik echt ziek of verkouden ben bezoek ik haar niet als ik niet gevaccineerd ben.

Dit beleid klopt gewoon niet.
Net zoals met de griepprik: ouderen vaccineren zeker doen!
Kwetsbare vaccineren zeker doen (hoewel hier onder de 50 zeer weinig doden vallen (133 in 1.5 jaar).

Stoppen met qr gedoe en vaccinatiedrang. Dit beleid slaat nergens op.

[ Bericht 9% gewijzigd door bellamy13 op 02-10-2021 07:23:04 ]
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:05:50 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_201601476
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 23:03 schreef bellamy13 het volgende:


1 op 1 miljoen kans om te overlijden voor iemand van onder de 65 (zie Lareb) aan het vaccin.


Er zijn onder de 30, 10 mensen overleden aan corona (wtf moeten we daarvoor 6 miljoen,grotendeels kerngezonde mensen inenten? Ja dat moet blijkbaar). 8 hiervan hadden onderliggend lijden. Ervan uitgaande dat deze jongen verder geen klachten heeft een kans van 2 op 6 miljoen. Er zijn 6 miljoen mensen jonger dan 30.
Jaja grapjurk. Als je nog beter goochelt zeg je dat de kans 0 is, want als je doodgaat ben je niet gezond, ergo iemand die gezond is gaat niet dood hurrdurr. De kans dat je komt te overlijden is dus 10 personen op 6 miljoen oftewel groter dan 1 op 1 miljoen. Onderliggend lijden hoeft niet altijd bekend te zijn, bijvoorbeeld hypertensie is een van de sterkste predictors, en 2 op de 10 jonge mannen heeft hypertensie zonder het te weten.
quote:
Er zijn officieel 13 mensen onder de 65 aan het vaccin overleden. Kans om te overlijden aan het vaccin is 13 op 13 miljoen. 1 op 1 miljoen dus.
Nee er zijn 13 mensen na het vaccin overleden, niet officieel door. En ja op een populatie van 10 miljoen gaan mensen ook dood. De enige bijwerking die tot de dood leidt is bekend bij AstraZeneca, die daarom ook niet meer gegeven wordt onder de 60. Hier maak je natuurlijk geen onderscheid tussen gezonde en ongezonde mensen, ookal zijn dit cijfers van redelijk aan het begin van de vaccinatiecampagne, toen vooral de zwakkeren gevaccineerd werden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:10:12 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_201601488
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 06:41 schreef bellamy13 het volgende:
Ik heb al honderden nieuwsberichten gelezen van mensen met bloedpropjes, menstruatieklachten of hartproblemen.
Dit zijn "bijwerkingen" van de spike proteïne. Ga je gegarandeerd veel zwaarder krijgen met corona zelf (bijvoorbeeld myocarditis ongeveer 1-2x (niet significant) zoveel kans bij een vaccin en 39x zoveel kans bij corona). Nouja niet de menstruatieklachten vermoedelijk maar dat kan ook andere redenen hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201601491
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 08:05 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]
Nee er zijn 13 mensen na het vaccin overleden, niet officieel door. En ja op een populatie van 10 miljoen gaan mensen ook dood. De enige bijwerking die tot de dood leidt is bekend bij AstraZeneca, die daarom ook niet meer gegeven wordt onder de 60. Hier maak je natuurlijk geen onderscheid tussen gezonde en ongezonde mensen, ookal zijn dit cijfers van redelijk aan het begin van de vaccinatiecampagne, toen vooral de zwakkeren gevaccineerd werden.
Zie artikel hierboven van AD. Dit zijn mensen die vlak na vaccinatie overleden zijn. Ze belanden echt niet zomaar op de site van Lareb. Nogmaals zie artikel. Het is het topje van de ijsberg.
pi_201601518
Ze weten het zelf ook gewoon niet. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat er mensen WEL vaak aan een vaccin overlijden, en andersom ook niet.

Maar zoals je in het artikel van het AD kan lezen is het erg lastig om een bijwerking te melden. Verder door de vele meldingen over menstruatieklachten, hartptoblemen, bloedpropjes en het ongelovelijk kleine risico op overlijden, of het nou 1 op 3 miljoen (ik denk dat ik het wel goed berekend heb, maargoed jij kijkt er anders naar) of 1 op 600.000 is.. neem ik het vaccin niet. Daarbij wordt corona niet uitgeroeid als iedereen zich vaccineerd, en ben ik nog steeds gevaarlijl voor niet gevaccineerde. Ik begrijp de hele vaccinatiedwang gewoon evht niet. Dit gaat te ver.

quote:
Lichaam onderzoeken
Wat opvalt is dat slechts in een fractie van de gevallen obductie werd verricht. Bij Lareb zijn daarvan elf meldingen bekend. Het lage aantal maakt het volgens pathologen lastig om harde conclusies te trekken. 'Je hebt mensen die niet lang na vaccinatie overlijden. Als zij niet onderzocht worden, weet je absoluut niet wáár ze aan zijn overleden', zegt patholoog Frank van de Goot.

Agnes Kant van Lareb erkent dat medische informatie nodig is om te weten wat er in het lichaam gebeurt. 'Als we dat niet weten kunnen we ook geen onderzoek doen in relatie tot het vaccin. Dat is onmogelijk. Want waar moet je dan naar kijken?' Hoewel het doen van obductie volgens haar kan helpen om de doodsoorzaak vast te stellen, is het geen garantie, benadrukt ze.

  zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:24:53 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_201601547
Je hebt het overigens ook "verkeerd" berekend omdat je per jaar zegt. Verreweg de meeste mensen hebben nog geen corona gehad maar al wel een vaccin. Als je zegt dat je per jaar een kans van 1 op de miljoen hebt om onder de 30 te overlijden, heb je dus een kans van 30 op de miljoen, oftewel 1 op de 333.000 om onder je 30ste te overlijden (met deze berekening is ook van alles mis, maar om het gegoochel met cijfers aan te tonen).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201601577
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 08:24 schreef speknek het volgende:
Je hebt het overigens ook "verkeerd" berekend omdat je per jaar zegt. Verreweg de meeste mensen hebben nog geen corona gehad maar al wel een vaccin. Als je zegt dat je per jaar een kans van 1 op de miljoen hebt om onder de 30 te overlijden, heb je dus een kans van 30 op de miljoen, oftewel 1 op de 333.000 om onder je 30ste te overlijden (met deze berekening is ook van alles mis, maar om het gegoochel met cijfers aan te tonen).
Hij gooit maar wat met willekeurige cijfers om zijn niet rationele afkeer van vaccinaties toch te proberen te rationaliseren. 8-)
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:34:05 #97
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201601582
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het experimentele en vooral controversiële gedeelte komt vooral uit de BNW hoek en van mensen die niet zo goed snappen hoe een vaccin in elkaar zit.
Wat weet jij nou écht van hoe een vaccin werkt? En dan niet een verhaaltje van dat het je immuunsysteem iets leert en na 2 weken weer uit je lichaam is.

Ik heb een vriend die bij Janssen werkt. Die doet iets met immunotherapie, bioinformatica, weet ik het. Hij is 100% voor vaccinatie. Corona is ook in zijn familie rondgegaan.
Paar leuke discussies mee gehad, maar als het aankomt op de microbiologische stuff ken ik mijn plek.
Wat hij me vertelt over hoe een vaccin werkt is natuurlijk complete algebra voor mij. Ik zou het hier niet na kunnen vertellen, laat staan het in perspectief zetten of er een mening over vormen, lol.
Tenzij jij ook in die hoek zit, ga ik er gemakshalve even van uit dat wij qua 'snappen hoe een vaccin werkt' grofweg op hetzelfde 'niveau' zitten. Hebben wij geen kaas van gegeten.

Overigens, hoe een vaccin werkt is zeer interessant maar totaal niet relevant voor mijn opvattingen of redenen m.b.t. vaccinatie. En tevens in essentie helemaal niet te begrijpen voor mij, dus waar praten we over.

quote:
Dat we dus meer moeite moeten doen om die laag van de bevolking beter te onderwijzen klopt.
Ah, we gaan er gemakshalve even van uit dat je beter onderwezen bent dan ik, gewoon zomaar. Prima hoor, zou best kunnen.
Dit topic is onderhand goed gevuld met wiskunde en statistiek, gepost door meerdere users die duidelijk moeite hebben gedaan om zelf dingen te onderzoeken en uit rekenen.
Jouw reactie daarop: 'komt uit de BNW hoek'.
Misschien moet je dus inderdaad meer moeite doen om ons te onderwijzen. Ik zou je zelfs willen aanmoedigen om dat te doen en garandeer je dat ik er op reageer.

quote:
Toen de autogordel werd geïntroduceerd waren er ook mensen die zeiden dat het onveilig was ;)
Toen de autogordel werd geïntroduceerd was die ook lang niet zo veilig als hij nu is. Met name voor kinderen op de achterbank had het nogal lullige neveneffecten. Wat dat betreft wel een leuke analogie met vaccineren ;)

Het is overigens inmiddels een compleet verkeerde interpretatie van mijn analogie die eigenlijk nergens meer op slaat en voorbij gaat aan het punt. Mijn punt was namelijk dat het hetzelfde is als over een verongelukt persoon zeggen 'had je vandaag maar niet in de auto moeten stappen'. Terwijl we allemaal weten dat je er niet van uit hoeft te gaan dat je verongelukt en het zinloos is om zoiets achteraf te zeggen.
Als je het dragen van een gordel daarnaast gaat leggen zit je echt in een compleet andere orde van getallen en risico's om überhaupt een vergelijking te kunnen trekken, vind ik.
It's okay to be white
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:56:21 #98
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201601705
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Vrijwel nooit als in het is ooit bij een vaccin voorgekomen. Dat is nog heel wat lager dan de kans op sterven onder de 35 aan corona.
In de leeftijd van 20 tot 25 is er nog niemand overleden aan corona in Nederland. In de leeftijd van 0 tot 20 zijn er 3 overleden. Hoeveel lager is de kans om te sterven aan het vaccin t.o.v. sterven aan corona precies voor deze mensen?

quote:
Is die tweede vraag serieus? Want als dat geval is dan snap je niet hoe een vaccin werkt en hoe je immuunsysteem werkt.
Zie mijn reactie op Scorpie hierboven.

quote:
Als het vaccin, wat een deel van het virus bevat, ADE veroorzaakt, dan zullen mensen die antistoffen hebben na besmetting ook ADE krijgen door hun antilichamen.
Zo werkt het niet. Je zou dan juist zieker worden na een besmetting, nádat je gevaccineerd bent. Niet andersom.
Wat ik bedoel is dat mutaties ontstaan of in de hand gewerkt worden door het gebruik van gebrekkige vaccins.
Dat is nog niet waargenomen. Geen mens die zegt dat het niet gaat of kan gebeuren. Gebeurt ook niet in één dag.
It's okay to be white
pi_201601723
Naast ernstig overgewicht lijken mensen met een ver bovengemiddelde spiermassa ook harder geraakt te worden door dit virus. Althans dat is wat ik waarneem door slachtoffers te bekijken,

Obesitas is bekend, en waarom, wat zou de redenen kunnen zijn dat mensen met veel spiermassa harder geraakt worden?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201601741
Helaas. Gecondoleerd.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:07:28 #101
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_201601762
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 08:59 schreef Galvez het volgende:
Naast ernstig overgewicht lijken mensen met een ver bovengemiddelde spiermassa ook harder geraakt te worden door dit virus. Althans dat is wat ik waarneem door slachtoffers te bekijken,

Obesitas is bekend, en waarom, wat zou de redenen kunnen zijn dat mensen met veel spiermassa harder geraakt worden?
Dat is natuurlijk ook best zwaar voor het lichaam. Het hart bijvoorbeeld moet harder werken al dat bloed rond te pompen.
pi_201601765
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 08:56 schreef Chokeme het volgende:

[..]
In de leeftijd van 20 tot 25 is er nog niemand overleden aan corona in Nederland. In de leeftijd van 0 tot 20 zijn er 3 overleden. Hoeveel lager is de kans om te sterven aan het vaccin t.o.v. sterven aan corona precies voor deze mensen?
[..]
Zie mijn reactie op Scorpie hierboven.
[..]
Zo werkt het niet. Je zou dan juist zieker worden na een besmetting, nádat je gevaccineerd bent. Niet andersom.
Wat ik bedoel is dat mutaties ontstaan of in de hand gewerkt worden door het gebruik van gebrekkige vaccins.
Dat is nog niet waargenomen. Geen mens die zegt dat het niet gaat of kan gebeuren. Gebeurt ook niet in één dag.
Waarom ben je doelpalen aan verschuiven? Het gaat over effecten die pas op de lange termijn zichtbaar zijn, niet over vaccinatiedoden. Die zijn in Nederland in de leeftijdscategorie nul dus ook nog langer.

Weet je niet dat ADE ook kan ontstaan na een herbestemming na een natuurlijke infectie?
pi_201601792
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 08:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hij gooit maar wat met willekeurige cijfers om zijn niet rationele afkeer van vaccinaties toch te proberen te rationaliseren. 8-)
Doe jij eens een poging. Hoe groot is de kans om te overlijden aan Corona van iemand onder 30?

Ik heb mijn best gedaan. Ben benieuwd op welk getal jij komt! Mijn inschatting is tussen de 1 op 600.000 en 1 op 3 miljoen.
pi_201601797
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het experimentele en vooral controversiële gedeelte komt vooral uit de BNW hoek en van mensen die niet zo goed snappen hoe een vaccin in elkaar zit. Dat we dus meer moeite moeten doen om die laag van de bevolking beter te onderwijzen klopt. Toen de autogordel werd geïntroduceerd waren er ook mensen die zeiden dat het onveilig was ;)
De wappies daar proberen het nu voor elkaar te krijgen dat er geen kritiek meer op hun wilde theorieën en beweringen gepost mag worden. Een soort feitenvrije en kritiekloze stroom bedoeld om iedereen die twijfel heeft over het vaccin af te laten zien van vaccinatie door leugens te verspreidden waar geen weerwoord op gepost mag worden.
BNW / [BNW FB] Spooooky posts, waar ze zomaar verdwijnen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201601842
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De wappies daar proberen het nu voor elkaar te krijgen dat er geen kritiek meer op hun wilde theorieën en beweringen gepost mag worden. Een soort feitenvrije en kritiekloze stroom bedoeld om iedereen die twijfel heeft over het vaccin af te laten zien van vaccinatie door leugens te verspreidden waar geen weerwoord op gepost mag worden.
BNW / [BNW FB] Spooooky posts, waar ze zomaar verdwijnen
Ook dezelfde vraag:

Hoe groot is de kans op overlijden voor iemand onder de 50 aan corona?

Hoe groot is de kans op overlijden voor iemand onder de 50 na een vaccin?

Hoe groot is de kans op problemen met het hart, bloedpropjes, of menstruatieproblemen voor iemand onder de 50 na een vaccin?
pi_201601878
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:11 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Doe jij eens een poging. Hoe groot is de kans om te overlijden aan Corona van iemand onder 30?

Ik heb mijn best gedaan. Ben benieuwd op welk getal jij komt! Mijn inschatting is tussen de 1 op 600.000 en 1 op 3 miljoen.
Waarom toch steeds doelpalen verschuiven.

Je vergelijkt appels met peren. En dat jongeren onder de 50 een kleinere kans hebben om te overlijden is absoluut geen goede reden om die groep maar niet te vaccineren. Immuniteit werkt alleen als zo'n groot mogelijke groep van je populatie gevaccineerd is.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:26:08 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_201601901
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:07 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook best zwaar voor het lichaam. Het hart bijvoorbeeld moet harder werken al dat bloed rond te pompen.
Ja maar meestal hebben sporters juist een lagere bloeddruk. Jongeren die doodgaan aan corona komen voornamelijk door bloedproppen/embolieen. En de kans op bloedproppen kan dan weer versterkt worden door obesitas en hypertensie, wat gedeeltelijk verklaart waarom deze mensen kwetsbaarder zijn. Maar dat zou je bij actieve sporters dus minder verwachten. Misschien dat ze eerder hartbeschadigingen hebben door het sporten, en daardoor vatbaarder zijn voor myopericarditis?
Een andere mogelijkheid is misschien dat ze een sterkere autoimmuun respons hebben en juist doordat ze zo gezond zijn eerder complicaties van cytokine storm krijgen.

Edit: op zich hebben atleten wel een redelijke kans op myocarditis als gevolg van corona, 2.3% in een MRI studie
quote:
The study published in JAMA Cardiology found the inflammatory heart condition myocarditis in 37, or 2.3%, of 1,597 Big Ten college athletes given a cardiac MRI after testing positive for COVID-19.
https://www.espn.com/coll(...)covid-heart-problems

Maar het is onduidelijk of dit hoger of lager is dan genpop, omdat wij geen MRI scan krijgen na onze coronainfectie, en deze studie ontdekt dat je ook myocarditis ontwikkelt na corona zonder dat je duidelijke symptomen hebt, die bij ons een ingang zouden zijn voor een MRI scan.

[ Bericht 28% gewijzigd door speknek op 02-10-2021 09:40:45 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201601967
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waarom toch steeds doelpalen verschuiven.

Je vergelijkt appels met peren. En dat jongeren onder de 50 een kleinere kans hebben om te overlijden is absoluut geen goede reden om die groep maar niet te vaccineren. Immuniteit werkt alleen als zo'n groot mogelijke groep van je populatie gevaccineerd is.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oor-groepsimmuniteit

Je kan groepsimmuniteit bereiken door te vaccineren of door het virus te doorlopen.

We hebben nu al 82% ingeënt. Van die 18% zal een groot gedeelte ook al corona gehad hebben. 1 op de 8?

Ik ben niet tegen vaccineren, maar die dwang moet gewoon stoppen.
pi_201602009
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:32 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oor-groepsimmuniteit

Je kan groepsimmuniteit bereiken door te vaccineren of door het virus te doorlopen.

We hebben nu al 82% ingeënt. Van die 18% zal een groot gedeelte ook al corona gehad hebben. 1 op de 8?

Ik ben niet tegen vaccineren, maar die dwang moet gewoon stoppen.
er is geen dwang,dat praten wappies elkaar aan. Dat je door wat meer hoepels moet springen als je naar uitgaansgelegenheden wilt gaan in nl als je niet gevaccineerd bent klopt. Maar dat zijn dingen waar je zelf voor kiest om naar toe te gaan.

Dat we nog gewdongen met mondkapjes in het ov moeten zitten komt door de te lage vaccinatiegraad wat we te danken hebben aan de angstpredikers uit het wappiekamp.
pi_201602030
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]
er is geen dwang,dat praten wappies elkaar aan. Dat je door wat meer hoepels moet springen als je naar uitgaansgelegenheden wilt gaan in nl als je niet gevaccineerd bent klopt. Maar dat zijn dingen waar je zelf voor kiest om naar toe te gaan.

Dat we nog gewdongen met mondkapjes in het ov moeten zitten komt door de te lage vaccinatiegraad wat we te danken hebben aan de angstpredikers uit het wappiekamp.
Als mensen zich inenten omdat ze normaal willen leven is er geen vaccinatiedwang?

Merendeel van de mensen die ik ken laten zich inenten zodat ze geen qr gezeik hebben, op vakantie kunnen, naar voetbalwedstrijden kunnen.

Hoe is dat geen vaccinatiedwang? Zonder de maatregelen hadden ze dit niet gedaan
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:53:24 #111
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201602129
Wel vervelend. Net nu Nederland volgens veel engnekken een Sterke Man nodig heeft, overlijdt een van de kandidaten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201602633
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:40 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Als mensen zich inenten omdat ze normaal willen leven is er geen vaccinatiedwang?

Merendeel van de mensen die ik ken laten zich inenten zodat ze geen qr gezeik hebben, op vakantie kunnen, naar voetbalwedstrijden kunnen.

Hoe is dat geen vaccinatiedwang? Zonder de maatregelen hadden ze dit niet gedaan
Ja, De Speld had daar een mooi artikel over ;)

https://speld.nl/2021/09/(...)rvende-mensen-op-ic/
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201602699
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:18 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ook dezelfde vraag:

Hoe groot is de kans op overlijden voor iemand onder de 50 aan corona?
Nou, bij de meeste andere vaccinaties die we allemaal gehad hebben is die kans veel kleiner.
Tetanus: 50 doden per jaar. In alle leeftijdsgroepen.
Covid: 130 afgelopen jaar onder de 50.


quote:
Hoe groot is de kans op overlijden voor iemand onder de 50 na een vaccin?
Minder dan bij besmetting.

quote:
Hoe groot is de kans op problemen met het hart, bloedpropjes, of menstruatieproblemen voor iemand onder de 50 na een vaccin?
Hoe groot is de kans op langdurig letsel bij covidpatienten onder de 50?

Die vraag stel je dan weer niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201602720
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De wappies daar proberen het nu voor elkaar te krijgen dat er geen kritiek meer op hun wilde theorieën en beweringen gepost mag worden. Een soort feitenvrije en kritiekloze stroom bedoeld om iedereen die twijfel heeft over het vaccin af te laten zien van vaccinatie door leugens te verspreidden waar geen weerwoord op gepost mag worden.
BNW / [BNW FB] Spooooky posts, waar ze zomaar verdwijnen
Oh, die discussie voeren ze al meer dan 5 jaar.
Alleen vergeten ze dat BNW geen ONZ is.
Je mag een stuk verder gaan met je hersenspinsels, maar dan moet je wel tegen repliek daarop kunnen.
En dat valt over het algemeen tegen bij een aantal mastodonten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201603259
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 10:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, bij de meeste andere vaccinaties die we allemaal gehad hebben is die kans veel kleiner.
Tetanus: 50 doden per jaar. In alle leeftijdsgroepen.
1. Die vaccins zijn al jaren getest.

2. Bij welk vaccin worden mensen van alle leeftijden (boven de twaalf) beperkt in hun sociale leven als ze het niet nemen?

3. Ik raad iedereen zeker aan zich te vaccineren die dat wilt. Juist de risicogroepen. De risico's zijn misschien minder klein om een bijwerking te krijgen van vaccin dan van corona. Maar het is niet nodig voor iedereen ik stel voor: inenten wie dat WIL. De maatregelen gaan te ver,en ik ben tegen de dwang.

4. Net zoals de griep, zal corona niet verdwijnen als iedereen gevaccineerd is.
pi_201603429
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:51 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
1. Die vaccins zijn al jaren getest.
Maar ooit ook op de markt gezet. En in veel gevallen ook meteen op grote schaal...

quote:
2. Bij welk vaccin worden mensen van alle leeftijden (boven de twaalf) beperkt in hun sociale leven als ze het niet nemen?
Is dat een reden om ze niet te nemen? Als een klein kind de kont tegen de kribbe?

Bij alle vaccins in het Rijks vaccinatieprogramma geldt dat je als ouder wel een uitdaging hebt als je je kind niet laat vaccineren.


quote:
3. Ik raad iedereen zeker aan zich te vaccineren die dat wilt. Juist de risicogroepen. De risico's zijn misschien minder klein om een bijwerking te krijgen van vaccin dan van corona. Maar het is niet nodig voor iedereen ik stel voor: inenten wie dat WIL. De maatregelen gaan te ver,en ik ben tegen de dwang.
Met de dwang ben ik het zeker eens..
Maar de discussie is telkens dat je alleen die personen moet vaccineren waarvan je weet dat ze het meeste risico lopen.
Maar dat doen we met andere vaccinaties ook niet.
Dat betreft ook ziektes die niet uit de wereld zijn geholpen door vaccinatie, maar wel in Nederland vrijwel niet meer voorkomen, dankzij groepsimmuniteit, waarbij de kwetsbaren worden beschermd door de niet-kwetsbaren om hun heen die gevaccineerd zijn.
En bij tetanus gaat het daar geeneens om en was het aantal doden slechts 50 per jaar.
Toch is iedereen gevaccineerd. Zonder discussie, zonder dwang.
Zou iedereen tegen covid zijn gevaccineerd als er geen druk op lag? Ik betwijfel het.


quote:
4. Net zoals de griep, zal corona niet verdwijnen als iedereen gevaccineerd is.
Mazelen is ook niet verdwenen, vele malen besmettelijker, lage mortaliteit.
Toch door iedereen te vaccineren is het aantal gevallen gereduceerd tot enkele tientallen per jaar...

Bij griep staan we elk jaar op 0 en moet er opnieuw gevaccineerd worden.
Bij covid is de bescherming tegen varianten niet zo goed als bij mazelen, maar wel een stuk beter dan bij griep.
En vooralsnog is Delta de winnaar in de mutantenstrijd. Dat zou een blijvertje kunnen worden, en daar is weer een vaccin op te maken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:20:06 #117
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201603555
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 21:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Lange termijn bijwerkingen zijn er niet
Joh.

quote:
en ADE is niet geconstateerd bij de vaccins.
Klopt. Wel in labs overigens.

quote:
Als ADE een probleem was,
Dan gaan we dat nog wel merken.

quote:
dan was dat na 2 miljard doses wel naar boven gekomen en lagen er veel meer gevaccineerden op de IC.
Hoeft niet, kan altijd nog.

quote:
[..]
Met die redenatie kun je het hele Rijksvaccinatieprogramma afschaffen.
Bijvoorbeeld tetanus: 50 doden per jaar voordat ze begonnen met vaccineren.
[quote]
Polio: meer dan 90% krijgt geen symptomen, en wie wel symptomen krijgt heeft maar een klein deel permanent letsel.
En zo kunnen we even doorgaan.
Ze doen maar. Zolang je de prik vrijwillig kan halen en je nergens geweigerd wordt als je hem niet hebt. Tetanus is niet eens besmettelijk van mens op mens dus is dan ook een perfect voorbeeld van een prik die je alleen voor jezelf neemt.
Het lijkt me dat die vaccins inmiddels ook wat uitgebreider onderzocht zijn, wat dat betreft ook geen vergelijking in deze discussie vind ik.

quote:
Sowieso vind ik het raar om altijd mortaliteit aan te halen. Je kunt ook letsel overhouden aan de ziekte, of gewoon langere tijd uitgeschakeld zijn. Naast kwantiteit is er ook zoiets als kwaliteit van leven...
Ik zie graag cijfers (oprecht). Hoeveel mensen lopen er nu rond met blijvende schade na corona? En wat voor schade?
Toen covid begon kon ik letterlijk niet wachten op een vaccin. Maar het gebrek aan cijfers die vaccinatie verantwoorden (dus ook over longschade etc), en de overvloed aan angstporno en propaganda hebben er juist voor gezorgd dat ik het niet wil. Ben wel benieuwd op basis waarvan jij dan over de streep gaat.

quote:
[..]
Om de ziekteverwekker terug te dringen.
Je ziet toch de gevolgen voor de samenleving.
[..]
Daarom hebben we de EMA, zorgautoriteit, lareb, etc.
Tuurlijk gaat er ook wel wat mis met medicijnen.
Maar vergelijk dat eens met de voedingsindustrie. Hoe vaak daar iets mis is gegaan met vele slachtoffers tot gevolg. Toch loopt vrijwel niemand met een grote boog om de supermarkt heen...
Wou je dan uitsluitend van de bakker eten?

Overigens, lareb:
"Bij 73 van de 257 meldingen van overlijden na coronavaccinatie was de precieze doodsoorzaak onbekend, bevestigt Lareb na vragen van BNR. Het gaat om zo’n 30 procent van de gevallen die tot midden april bij Lareb werden gemeld."

Nee, helemaal helder hoor dit. :Y
It's okay to be white
pi_201603590
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:20 schreef Chokeme het volgende:

[..]
Joh.
[..]
Klopt. Wel in labs overigens.
[..]
Dan gaan we dat nog wel merken.
[..]
Hoeft niet, kan altijd nog.
[..]
Ze doen maar. Zolang je de prik vrijwillig kan halen en je nergens geweigerd wordt als je hem niet hebt. Tetanus is niet eens besmettelijk van mens op mens dus is dan ook een perfect voorbeeld van een prik die je alleen voor jezelf neemt.
Het lijkt me dat die vaccins inmiddels ook wat uitgebreider onderzocht zijn, wat dat betreft ook geen vergelijking in deze discussie vind ik.
[..]
Ik zie graag cijfers (oprecht). Hoeveel mensen lopen er nu rond met blijvende schade na corona? En wat voor schade?
Toen covid begon kon ik letterlijk niet wachten op een vaccin. Maar het gebrek aan cijfers die vaccinatie verantwoorden (dus ook over longschade etc), en de overvloed aan angstporno en propaganda hebben er juist voor gezorgd dat ik het niet wil. Ben wel benieuwd op basis waarvan jij dan over de streep gaat.
[..]
Wou je dan uitsluitend van de bakker eten?

Overigens, lareb:
"Bij 73 van de 257 meldingen van overlijden na coronavaccinatie was de precieze doodsoorzaak onbekend, bevestigt Lareb na vragen van BNR. Het gaat om zo’n 30 procent van de gevallen die tot midden april bij Lareb werden gemeld."

Nee, helemaal helder hoor dit. :Y
Tetanus is inderdaad niet overdraagbaar, heel klein risico op overlijden, toch is iedereen gevaccineerd..
En als ADE nog zou kunnen plaatsvinden, dan geldt dat ook voor alle vaccins in het Rijksvaccinatieprogramma. Dan is elk vaccin vogelvrij.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:36:44 #119
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201603740
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Waarom ben je doelpalen aan verschuiven?
Ik probeer je een punt uit te leggen. Je mag ook met <35 rekenen van mij. Zolang je maar rekent.
quote:
Het gaat over effecten die pas op de lange termijn zichtbaar zijn, niet over vaccinatiedoden. Die zijn in Nederland in de leeftijdscategorie nul dus ook nog langer.
De effecten zijn in de leeftijdscategorie nul nog langer? Of de doden? Wattes?

quote:
Weet je niet dat ADE ook kan ontstaan na een herbestemming na een natuurlijke infectie?
Ja dat weet ik, en hou op hiermee, want als je mijn posts goed gelezen had weet je dat ik dat weet.
In plaats van met dit te komen had je ook op mijn serieuze vraag aan jou kunnen ingaan. Ik voel er dus niet zoveel voor om in dit spelletje mee te gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Chokeme op 02-10-2021 12:47:09 ]
It's okay to be white
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:45:40 #120
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201603855
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tetanus is inderdaad niet overdraagbaar, heel klein risico op overlijden, toch is iedereen gevaccineerd..
En als ADE nog zou kunnen plaatsvinden, dan geldt dat ook voor alle vaccins in het Rijksvaccinatieprogramma. Dan is elk vaccin vogelvrij.
Oké, en wat vind je van die uitspraken van lareb (die jij zelf aanwijst als goede bron van info)? En zijn er cijfers over de longschade etc? Of doen we gewoon 2/3 van mijn post negeren en alleen doorgaan op waar je een antwoord op hebt..
Wat (V)ADE betreft, we hebben als ik jullie zo hoor nog een hele rits vaccins te gaan voor we van die vreselijke ziekte af zijn. Nog kansen genoeg. Geen idee verder wat de maximale tijd is die daar tussen zit, jij wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door Chokeme op 02-10-2021 12:51:41 ]
It's okay to be white
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:57:25 #121
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201603976
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De wappies daar proberen het nu voor elkaar te krijgen dat er geen kritiek meer op hun wilde theorieën en beweringen gepost mag worden. Een soort feitenvrije en kritiekloze stroom bedoeld om iedereen die twijfel heeft over het vaccin af te laten zien van vaccinatie door leugens te verspreidden waar geen weerwoord op gepost mag worden.
BNW / [BNW FB] Spooooky posts, waar ze zomaar verdwijnen
Ironisch gezien gaan ze dus in een soort online zelf-isolatie
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201604098
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:45 schreef Chokeme het volgende:

[..]
Oké, en wat vind je van die uitspraken van lareb (die jij zelf aanwijst als goede bron van info)?
Uitgaande dat die 73 door het vaccin zijn overleden, dat aantal valt in het niet bij het aantal coronadoden.


quote:
En zijn er cijfers over de longschade etc? Of doen we gewoon 2/3 van mijn post negeren en alleen doorgaan op waar je een antwoord op hebt..
Voor precieze cijfers is het sowieso nog te vroeg. Daarvoor is meer onderzoek nodig.


quote:
Wat (V)ADE betreft, we hebben als ik jullie zo hoor nog een hele rits vaccins te gaan voor we van die vreselijke ziekte af zijn. Nog kansen genoeg. Geen idee verder wat de maximale tijd is die daar tussen zit, jij wel?
ADE betreft grofgezegd een verkeerde immuunrespons op het vaccin, waardoor de antistoffen het virus juist helpen bij het binnendringen van een cel en het ontlopen van het immuunsysteem.
Waarom zou een tweede booster opeens een verkeerde immuunrespons opwekken als de eerste twee dat niet doen?
En wat bedoel je met maximale tijd?
Covid is overigens niet de enige waarvoor meerdere vaccins nodig zijn, bij hepatitis B krijg je 3 prikken binnen een half jaar.

Zelf vind ik het een beetje angst zaaien.
Ja ADE bestaat, maar niet als iets dat pas na enkele jaren optreedt. Dat gebeurt onmiddellijk na vaccinatie en openbaart zich als je daarna besmet wordt. En bij covid bestaat natuurlijk de kans dat dat pas over een paar jaar gebeurt, maar de snelheid weermee het zich verspreid heeft ervoor gezorgd dat vele gevaccineerden daarna in aanraking zijn gekomen met het virus.

Ik merk wel dat we, ten opzichte van bijvoorbeeld 100 jaar geleden in een heel andere tijd leven. In deze tijd is vooral volledige controle van belang en uit volledig uitsluiten van risico's.
Dat zie je in twee kampen: enerzijds de overheden die met draconische maatregelen komen om verspreiding van het virus tegen te gaan, anderzijds door de burger, die elk risico van het vaccin volledig in kaart wil hebben gebracht voordat hij eraan begint.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201604138
Als je sommige reacties hier zo leest heh... vind je niet dat je enorm in hokjes denkt, in WIJ de alwetende, en de wappies de idioten.

Het zijn ook gewoon mensen met kinderen, gezinnen, artsen, wetenschappers, agenten, docenten, zorgmedewerkers en noem maar op. Realiseer je je dat?

Het grootste gedeelte van deze groep wappies denkt niet, wij zijn alwetend en de mensen die zich vaccineren zijn dom. Ze maken zich zorgen, en laten iedereen in hun waarde. Ze zijn zoekende naar verklaringen voor de maatregelen. Staat het nog in proportie. Is het oke om in Amerika en Italië miljoenen mensen op onbetaald verlof te zetten.

Respect is ver te zoeken bij hokjesdenkers. Wappies zijn MENSEN. Als je dit soort opmerkingen keer op keer plaatst krijg je vanzelf rare verschrikkelijke vergelijkingen met hoe de domme zwarte mensen allemaal hetzelfde waren, en hoe vervelend de joden waren, en de schuld van alle problemen in de maatschappij zijn. Als je elke dag honderden keren leest en hoort van alle kanten dat ALLE wappies dom zijn.. Dan is respect voor je medemens ver te zoeken.

Denk even na voordat je kortzichtig miljoenen mensen over 1 kam scheert.

Ik respecteer iedereen, welke keuze hij of zij ook maakt...
pi_201604198
Het gaat volgens mij allemaal niet meer echt over die man die is overleden.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:21:47 #125
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201604277
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 13:16 schreef Elbosia het volgende:
Het gaat volgens mij allemaal niet meer echt over die man die is overleden.
Goh, you think? What tipped you off? De stroom wappieposts over de 'gevaren van het vaccin'?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201604311
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]
dat is geen vraag, dat lopen ze niet...

Een coronavirus infectie is gewoon véél gevaarlijker dan een vaccin, dat een sterk beperkte immuunreactie opwekt.

Een natuurlijke infectie kan zichzelf verder verbreiden en kan dus hardnekkig zijn, maar juist vaccins ontbreekt het aan mogelijkheden zich te vermeerderen of bv anderen te besmetten, aangezien het hele vaccin die mogelijkheid niet heeft.

Vergelijk het met je gazon bestrooien met graszaad, of enkel met kalk... beide zijn goed voor het gazon, maar kalk zal enkel de bodem beter maken (dus bv het immuunsysteem versterken) terwijl het graszaad verder kan gaan groeien.

Een vaccin is enkel een heel klein en beperkt deeltje van het virus, enkel en alleen bedoeld om je immuunsysteem erop voor te bereiden dat het dat virus ooit in het wild zal tegenkomen en de dan volgende immuunreactie te versnellen (of al anti-stoffen bereid te hebben, daarom zijn er ook twee methodes de 'werkzaamheid' te testen, zowel de aanmaak en aanwezigheid van T en B-cellen).

Tevens is het altijd het geval dat iemands weerstand langzaam afneemt.... zeker bij coronavirussen (ondermeer de 4 bekende al langer rondgaan seizoenale human-coronavirussen, die al langer endemisch zijn en een seizoenale infectie kunnen veroorzaken... het is bekend dat mensen met actieve weerstand tegen andere corona-virussen ook een beter weerstand tegen Covid19 hebben)
https://www.microbiologyr(...)10.1099/jgv.0.001439

Vaccinatie is geen tovernarij.... het is ook geen almachtig wondermiddel (alhoewel het wel veruit het sterkste wapen tegen zowel de transmissie van besmettingen alswel de zwaardere verlopen en ziekenhuisopnames is).

In de huidigige situatie is het te verwachten dat Covid19 uiteindelijk gewoon endemisch zal worden, en verder zonder extra maaatregelen een seizoenaal golf-effect heeft waarbij een groep mensen ziek wordt en hooguit de meest kwetsbare griep zeer vatbaar is...
momenteel is dit nog niet het geval doordat het blijkt dat ook buiten de seizoenen er regionaal grote golven mogelijk zijn, en een relatief groot aantal mensen een zwaar verloop hebben.
waaronder juist statisch gezien ook veel meer mensen onder de 80 jaar... bij bv gewone influenza is het bv zeer zeldzaam dat mensen onder de 80 een zwaar verloop kennen.

Tot het moment dat Covid19 gewoon endemisch is, is het waarschijnlijk ndig om extra maatregelen te nemen om te snelle overbelasting van de zorg te voorkomen...
alhoewel het inperken van de bestrijding ook mogelijk juist de tijd tot de endemische fase langzamer maak (bij bv de spaanse griep duurde het ongeveer 2,5 tot mogelijk 3,5 jaar voordat dit virus endemisch werd, en ongeveer 4 grote golven, iig in de westerse wereld)... maar dat ging ook gepaard met een enorme sterfte.
In de huidige wereld hebben de meeste politici toch besloten dat die enorme sterfte iets is dat men niet kan accepteren, aansgezichts de mogelijkheden van de moderne zorgsystemen en medische kennis, waarmee men veel meer mensen lang in leven kan houden of veel levens redden.
Topreactie, jammer dat ik maar 1 like kan geven! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201604340
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 13:11 schreef bellamy13 het volgende:

Als je sommige reacties hier zo leest heh... vind je niet dat je enorm in hokjes denkt, in WIJ de alwetende, en de wappies de idioten.

Het zijn ook gewoon mensen met kinderen, gezinnen, artsen, wetenschappers, agenten, docenten, zorgmedewerkers en noem maar op. Realiseer je je dat?

Het grootste gedeelte van deze groep wappies denkt niet, wij zijn alwetend en de mensen die zich vaccineren zijn dom. Ze maken zich zorgen, en laten iedereen in hun waarde. Ze zijn zoekende naar verklaringen voor de maatregelen. Staat het nog in proportie. Is het oke om in Amerika en Italië miljoenen mensen op onbetaald verlof te zetten.

Respect is ver te zoeken bij hokjesdenkers. Wappies zijn MENSEN. Als je dit soort opmerkingen keer op keer plaatst krijg je vanzelf rare verschrikkelijke vergelijkingen met hoe de domme zwarte mensen allemaal hetzelfde waren, en hoe vervelend de joden waren, en de schuld van alle problemen in de maatschappij zijn. Als je elke dag honderden keren leest en hoort van alle kanten dat ALLE wappies dom zijn.. Dan is respect voor je medemens ver te zoeken.

Denk even na voordat je kortzichtig miljoenen mensen over 1 kam scheert.

Ik respecteer iedereen, welke keuze hij of zij ook maakt...
Maar waarom zou je je in Nederland druk maken over bijvoorbeeld het ontslag van zorgmedewerkers die zich niet laten vaccineren.
Ik snap best dat iedereen daar een mening over heeft en dat we op moeten letten dat dit soort maatregelen hier niet komen.
Maar je druk maken of dat in de VS nog wel proportioneel is...
Het is een heel andere maatschappij dan wij hebben, bovendien hebben we daar geen invloed op.

Wappie is wel wat een gemakkelijke term geworden.
Was deze sterke man een wappie?
Ik begrijp wel dat hij in covid onvoldoende risico zag om zich te laten vaccineren, en zijn zoon helemaal.
Dan wordt die keuze duur betaald.
Maar dat was ook het geval als beide een zeldzame afwijking hadden gehad waardoor het vaccin ze fataal werd.
Keuzes maken heeft consequenties.

Zelf begreep ik dat te intensieve sportprestaties kan leiden tot verminderde weerstand. Misschien is dat het geweest?
Ik kan me nog een bodybuilder herinneren bij Op1 eind vorig jaar die hersteld was van covid, maar nog steeds niet voldoende lucht had om volzinnen uit te spreken zonder telkens naar lucht te happen.
Ook iemand die super gezond leeft, op en top fit is, maar wel door het oog van de naald is gekropen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201606264
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 13:56 schreef miss_sly het volgende:

We hoeven geen enkel individueel verhaal hier te plaatsen. Dat doet er namelijk niets toe. Individuele tragedies zullen er genoeg zijn.
@miss_sly

Ik zou graag van je horen waarom je geen bezwaar maakt nu?
Het is toch het minste om daar op te antwoorden na een hele reeks van posts van jouw kant dat je per se geen individuele gevallen meer wilt zien (nav 1 post van mij), ik heb de link naar je posts eventueel.
Duidelijkheid zou prettig zijn.

BVD
pi_201606302
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:16 schreef Za het volgende:

[..]
@:miss_sly

Ik zou graag van je horen waarom je geen bezwaar maakt nu? BVD
Wss omdat dit hele topic om dit geval gaat. Of zou horen te gaan en dat ander topic een algemeen topic is.
pi_201606326
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:19 schreef Elbosia het volgende:

Wss omdat dit hele topic om dit geval gaat. Of zou horen te gaan en dat ander topic een algemeen topic is.
Het betrof 1 luttele post, en dat was zeer onwenselijk volgens miss_sly, laat staan wanneer ik er een hele thread over had geopend.

Duidelijkheid zou gewoon prettig zijn wanneer iemand daar om vraagt.
pi_201606376
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:20 schreef Za het volgende:

[..]
Het betrof 1 luttele post, en dat was zeer onwenselijk volgens miss_sly, laat staan wanneer ik er een hele thread over had geopend.

Duidelijkheid zou gewoon prettig zijn wanneer iemand daar om vraagt.
Ik ben t met je eens dat een duidelijke lijn wenselijk is.
Mn vorige post is meer een idee zoals ik t verschil zou zien.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:04:25 #132
37887 Dauthi
Progressive
pi_201607316
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:32 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oor-groepsimmuniteit

Je kan groepsimmuniteit bereiken door te vaccineren of door het virus te doorlopen.

We hebben nu al 82% ingeënt. Van die 18% zal een groot gedeelte ook al corona gehad hebben. 1 op de 8?

Ik ben niet tegen vaccineren, maar die dwang moet gewoon stoppen.
Bij corona is groepsimmuniteit door vaccinatie een vals argument.
Ten eerste omdat het vaccin maar op 1 eiwit is gestoeld, en ten tweede omdat corona zeer snel muteert, en ten derde omdat het vaccin niet bij iedereen functioneert.

De dwang is dus nutteloos, en enkel een politiek middel.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:07:57 #133
37887 Dauthi
Progressive
pi_201607357
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]
er is geen dwang,dat praten wappies elkaar aan. Dat je door wat meer hoepels moet springen als je naar uitgaansgelegenheden wilt gaan in nl als je niet gevaccineerd bent klopt. Maar dat zijn dingen waar je zelf voor kiest om naar toe te gaan.

Dat we nog gewdongen met mondkapjes in het ov moeten zitten komt door de te lage vaccinatiegraad wat we te danken hebben aan de angstpredikers uit het wappiekamp.
Hugo de Jonge noemde het zelf letterlijk dwang...
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:12:29 #134
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_201607417
Jammer dat de beste man is overleden, rip. Hopelijk haalt zijn zoon het.
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:21:02 #135
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201607524
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 13:16 schreef Elbosia het volgende:
Het gaat volgens mij allemaal niet meer echt over die man die is overleden.
Dat was ook niet de opzet van dit topic denk ik ;) het thema van het topic is anti zijn en doodgaan aan corona. Het is vast niet bedoeld als condoleance :9
It's okay to be white
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:27:20 #136
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_201608248
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 13:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Uitgaande dat die 73 door het vaccin zijn overleden, dat aantal valt in het niet bij het aantal coronadoden.
Dat hangt dus nogal af van de leeftijd, we hebben bijvoorbeeld geen coronadoden in de leeftijdsgroep 20 tot 25. (de rest van je post kom ik later even op terug).

[ Bericht 9% gewijzigd door Chokeme op 02-10-2021 19:39:18 ]
It's okay to be white
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 oktober 2021 @ 14:53:36 #137
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_201659105
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 18:21 schreef Chokeme het volgende:

[..]
Dat was ook niet de opzet van dit topic denk ik ;) het thema van het topic is anti zijn en doodgaan aan corona. Het is vast niet bedoeld als condoleance :9
Het is triest dat zoveel mensen meegezogen worden in die anti-beweging en dientengevolge komen te overlijden. Dit had niet zo hoeven zijn. Ik vind dit dus absoluut geen 'eigen schuld, dikke bult', maar ik reken dat de bewuste wappie-leugenverspreiders wel zwaar aan. In mijn ogen hebben zij duidelijk doden op hun geweten, waarvan dhr Schonewille er eentje is.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_201659354
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 19:27 schreef Chokeme het volgende:

[..]
Dat hangt dus nogal af van de leeftijd, we hebben bijvoorbeeld geen coronadoden in de leeftijdsgroep 20 tot 25. (de rest van je post kom ik later even op terug).
Ja, zo kun je ook terug gaan rekenen dat wie op een specifieke dag is geboren geen risico loopt omdat er niemand met die geboortedag is overleden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')