Dus wat je eigenlijk zegt is dat user Dven van het Fok forum beter weet hoe de vork in de steel zit en wat Renault wel of niet wilt dan de executive director van Alpine? Jij zegt dat ze "absoluut geen klantverhouding meer willen hebben maar partnerships". Dat is gewoon niet waar. Dat is iets wat je zelf in het leven geroepen hebt. Met McLaren wilden ze inderdaad een partnership aangaan maar in dat artikel zegt meneer Budkowski dat ze zelfs een "engine supplier" willen zijn voor eventuele compleet nieuwe F1 teams. Dus een klantenteam relatie. Een Haas of Caterham achtig nieuw F1 team heeft Alpine helemaal niks te bieden in de vorm van een partnership. McLaren wel maar dat ging dus niet door.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 14:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Max is mijn grote idool absoluut niet, maak jij je daar maar niet zo druk over. Ben vooral benieuwd hoe lang het duurt voordat jij gewoon erkent dat je een bijzonder matige troll (of écht een ontzettende mongool, dat kan natuurlijk ook) bent.
Dat Alpine openstaat om partnerships aan te gaan is ook al een jaar of wat bekend. Bijna even lang dus als dat bekend is dat ze absoluut geen klantverhouding meer willen hebben. Wat jij zegt is dus niet correct. En zélfs in het geval dat ze wél open zouden staan voor een klantenteam, dan dat ze - zoals jij dat noemt - staan te springen om een klant. Je zit er dus nog erger naast dan dat je zelf in al je dapperheid probeert te weerleggen.
Nee, je maakt weer een bizar slechte beurt.
Nou ja, als we user Dven mogen geloven dan heeft Renault geen behoefte aan het geld en de data van een klantenteam.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:14 schreef Tarado het volgende:
Geweldige discussie weer, al ben ik wel voor meer spreiding qua motorenleveranciers, de huidige verhouding van 4-3-2-1 is niet helemaal de juiste, Mercedes heeft wel erg veel invloed hierdoor en Alpine/Renault maakt in verhouding wel veel kosten, ik begrijp ook wel dat 1 klant dan niet super veel helpt maar toch.
Renault had destijds vooral geen zin om weer met RB en AT in zee te gaan vanwege minder dan optimale historie.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nou ja, als we user Dven mogen geloven dan heeft Renault geen behoefte aan het geld en de data van een klantenteam.
Waarom had BOT in Rusland dan wel 10 plekken?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 11:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, dit is NIET waar. De eerste keer is 10, al de volgende keren blijft het op 5 steken. Art. 23.3 b in het regelement.
Omdat hij meer dan alleen de verbrandingsmotor verving misschien?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Waarom had BOT in Rusland dan wel 10 plekken?
Dat weet ik. Dit hele verhaal begon ermee dat user Captain_Jack_Sparrow deed voorkomen dat de Red Bull teams onverkoopbaar zouden zijn omdat er geen motoren beschikbaar zouden zijn, wat klinkklare onzin is.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Renault had destijds vooral geen zin om weer met RB en AT in zee te gaan vanwege minder dan optimale historie.
Ik denk dat hij daar een prima punt heeft als de coureurs en overig personeel bij het team zouden blijven.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:37 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat weet ik. Dit hele verhaal begon ermee dat user Captain_Jack_Sparrow deed voorkomen dat de Red Bull teams onverkoopbaar zouden zijn omdat er geen motoren beschikbaar zouden zijn, wat klinkklare onzin is.
dat lijkt me wel heel vlot, denk nog wel tot 2025quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik denk zelfs dat de kans nu groot is dat ze hooguit een jaar met de RB-motor gaan rijden, of dat de inbreng van Honda in dat bedrijf heel snel wordt vervangen door Volkswagen.
Ja, ik bedoelde eigenlijk 1 jaar met de nieuwe motor die ze gaan ontwikkelen na de freeze.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat lijkt me wel heel vlot, denk nog wel tot 2025
Het doet toch niet ter zake wat de koffiejuffrouw in Faenza van Renault vindt? Als Alpha Tauri ooit verkocht wordt dan bepaalt de nieuwe eigenaar gewoon met welke engine supplier ze in zee gaan. Wie betaalt bepaalt.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daar een prima punt heeft als de coureurs en overig personeel bij het team zouden blijven.
Als dat niet zo is, is het een ander verhaal denk ik. Al is het dan de vraag wat er precies verkocht wordt, buiten de chassis en het plekje op de grid. Want zodra het personeel dat zo kritisch was op de Renault blijft, is die samenwerking nog altijd onwaarschijnlijk. En andere motoren zijn niet beschikbaar.
Maar het team zou dan sowieso niet meer dit Redbull zijn, uiteraard.
Nogmaals, dat ligt er aan wie er aan het team verbonden blijven natuurlijk.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het doet toch niet ter zake wat de koffiejuffrouw in Faenza van Renault vindt? Als Alpha Tauri ooit verkocht wordt dan bepaalt de nieuwe eigenaar gewoon met welke engine supplier ze in zee gaan. Wie betaalt bepaalt.
dat zou wel zonde zijn dus dat ze voor die nieuwe al gaan samenwerken met een VW merk lijkt me aannemelijkerquote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde eigenlijk 1 jaar met de nieuwe motor die ze gaan ontwikkelen na de freeze.
Dat meen je toch niet of wel? "Ja jongens, 700+ man zijn nu werkloos. De verkoop van het team is afgeketst omdat manager Joe Blow niet meer met Renault in zee wilt gaan".quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nogmaals, dat ligt er aan wie er aan het team verbonden blijven natuurlijk.
Als de teammanager mee gaat dan zie ik ook met een nieuwe eigenaar geen Renault in de RB gelepeld worden.
Maar het is allemaal totaal hypothetisch, want het is niet gebeurt en ik zie het ook niet snel gebeuren.
Nou ja, heel eerlijk, als ik het geld zou hebben om een top team in de F1 te kopen en daar dus de hoofdprijs voor zou betalen, dan zou ik mezelf wel een paar keer achter de oren krabben als de enige beschikbare krachtbron die van Renault was.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat meen je toch niet of wel? "Ja jongens, 700+ man zijn nu werkloos. De verkoop van het team is afgeketst omdat manager Joe Blow niet meer met Renault in zee wilt gaan".
Zo werkt het natuurlijk niet. Dan vliegt zo'n manager gewoon de laan uit.
Officieel of onofficieel. Ik was in de veronderstelling dat de engine freeze t/m 2024 was en pas 2026 de nieuwe motorenleveranciers zouden toetreden. Maar dat is natuurlijk niet logisch, dat moment zullen ze wel gelijk laten vallen. Al zou zo'n tussenjaar ook wel interessant zijn, maar het is natuurlijk pure verspilling om voor één jaar een motor te ontwikkelen.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou wel zonde zijn dus dat ze voor die nieuwe al gaan samenwerken met een VW merk lijkt me aannemelijker
Gewoon back to A1GPquote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Hoe dan ook, interessante tijden. Engine freeze, chassis met minder mogelijkheden voor de teams. Gaan we langzaam toch naar een situatie waar we coureurs kunnen gaan ranken.
RTquote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:29 schreef flipsen het volgende:
Nee, die FormulaE is het niet voor mij...
Aah, ik dacht alleen ICE.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat hij meer dan alleen de verbrandingsmotor verving misschien?
5th Internal Combustion Unit (ICE)quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Waarom had BOT in Rusland dan wel 10 plekken?
Ik denk zelfs dat de nieuwe partner van RBR de RedBull Powertrains divisie overneemt en daar zijn eigen ding gaat doen. En ik denk dat die mogelijkheid allang en breed besproken is door RBR met een mogelijke leverancier.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou wel zonde zijn dus dat ze voor die nieuwe al gaan samenwerken met een VW merk lijkt me aannemelijker
Zou kunnen maar vind het ook helemaal niet zo gek als Red Bull dat deels in eigen hand wil houden, dat afhankelijk zijn van derden qua motoren is toch wel een bottleneck gebleken als je een topteam wil zijn dus een joint venture is ook een mogelijkheid.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:47 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat de nieuwe partner van RBR de RedBull Powertrains divisie overneemt en daar zijn eigen ding gaat doen. En ik denk dat die mogelijkheid allang en breed besproken is door RBR met een mogelijke leverancier.
15? Ik dacht dat hij van 7 naar 17 ging..! Of hadden de rijders achter hem meer straf?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:41 schreef TagForce het volgende:
[..]
5th Internal Combustion Unit (ICE)
5th Turbo Charger (TC)
5th Motor Generator Unit – Heat (MGU-H)
Breach of Article 23.2 a) of the FIA Formula One Sporting Regulations.
Drop of 15 grid positions.
Max, Leclerc en Latifi hadden ook gridstraffenquote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
15? Ik dacht dat hij van 7 naar 17 ging..! Of hadden de rijders achter hem meer straf?
Ferstandige woorden.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 22:11 schreef Fer het volgende:
Voorlopig zal de Redbull Powertrains motor gewoon een door Honda gebouwde, geassembleerde en gemanagede motor zijn en in 2023 wellicht door RPT geassembleerde motor door ex Honda personeel met componenten uit de Honda fabriek, die dan misschien Mugen of RPT heet, of gewoon Honda. Wie weet.
Honda wil trouwens blijven mee vergaderen over de nieuwe motor, dus wellicht dat ze in 2026 weer willen meedoen, als de nieuwe motor betaalbaar en interessant is.
Lijkt meer voor de hand liggend, dan dat Audi/Porsche met een voornamelijk Japanse crew in Engeland gaat opereren.
Rebadge. Net zoals de Renault die een Tag Heuer was.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Officieel of onofficieel. Ik was in de veronderstelling dat de engine freeze t/m 2024 was en pas 2026 de nieuwe motorenleveranciers zouden toetreden. Maar dat is natuurlijk niet logisch, dat moment zullen ze wel gelijk laten vallen. Al zou zo'n tussenjaar ook wel interessant zijn, maar het is natuurlijk pure verspilling om voor één jaar een motor te ontwikkelen.
En anders zal er wel onofficieel samengewerkt worden. Volgens mij heeft Volkswagen al een motor op de plank liggen die grotendeels binnen het voorgestelde motoren reglement valt.
Hoe dan ook, interessante tijden. Engine freeze, chassis met minder mogelijkheden voor de teams. Gaan we langzaam toch naar een situatie waar we coureurs kunnen gaan ranken.
TAG Heuer, dat is toch niet vergelijkbaar? Jij denkt dat Porsche of Audi hun naam op het hobbyproject van een frisdrankfabrikant willen plakken?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 23:09 schreef fathank het volgende:
[..]
Rebadge. Net zoals de Renault die een Tag Heuer was.
Met dit soort teksten serieus genomen willen worden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 06:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
TAG Heuer, dat is toch niet vergelijkbaar? Jij denkt dat Porsche of Audi hun naam op het hobbyproject van een frisdrankfabrikant willen plakken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |