abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201752448
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:22 schreef Dven het volgende:

[..]
Max is mijn grote idool absoluut niet, maak jij je daar maar niet zo druk over. Ben vooral benieuwd hoe lang het duurt voordat jij gewoon erkent dat je een bijzonder matige troll (of écht een ontzettende mongool, dat kan natuurlijk ook) bent.

Dat Alpine openstaat om partnerships aan te gaan is ook al een jaar of wat bekend. Bijna even lang dus als dat bekend is dat ze absoluut geen klantverhouding meer willen hebben. Wat jij zegt is dus niet correct. En zélfs in het geval dat ze wél open zouden staan voor een klantenteam, dan dat ze - zoals jij dat noemt - staan te springen om een klant. Je zit er dus nog erger naast dan dat je zelf in al je dapperheid probeert te weerleggen.

Nee, je maakt weer een bizar slechte beurt.
Dus wat je eigenlijk zegt is dat user Dven van het Fok forum beter weet hoe de vork in de steel zit en wat Renault wel of niet wilt dan de executive director van Alpine? Jij zegt dat ze "absoluut geen klantverhouding meer willen hebben maar partnerships". Dat is gewoon niet waar. Dat is iets wat je zelf in het leven geroepen hebt. Met McLaren wilden ze inderdaad een partnership aangaan maar in dat artikel zegt meneer Budkowski dat ze zelfs een "engine supplier" willen zijn voor eventuele compleet nieuwe F1 teams. Dus een klantenteam relatie. Een Haas of Caterham achtig nieuw F1 team heeft Alpine helemaal niks te bieden in de vorm van een partnership. McLaren wel maar dat ging dus niet door.

Je wilt het zoals gewoonlijk heel graag oneens met mij zijn maar het klopt gewoon niet wat je zegt.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  donderdag 14 oktober 2021 @ 15:14:17 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201752764
Geweldige discussie weer, al ben ik wel voor meer spreiding qua motorenleveranciers, de huidige verhouding van 4-3-2-1 is niet helemaal de juiste, Mercedes heeft wel erg veel invloed hierdoor en Alpine/Renault maakt in verhouding wel veel kosten, ik begrijp ook wel dat 1 klant dan niet super veel helpt maar toch.
pi_201752792
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:14 schreef Tarado het volgende:
Geweldige discussie weer, al ben ik wel voor meer spreiding qua motorenleveranciers, de huidige verhouding van 4-3-2-1 is niet helemaal de juiste, Mercedes heeft wel erg veel invloed hierdoor en Alpine/Renault maakt in verhouding wel veel kosten, ik begrijp ook wel dat 1 klant dan niet super veel helpt maar toch.
Nou ja, als we user Dven mogen geloven dan heeft Renault geen behoefte aan het geld en de data van een klantenteam.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_201753038
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Nou ja, als we user Dven mogen geloven dan heeft Renault geen behoefte aan het geld en de data van een klantenteam.
Renault had destijds vooral geen zin om weer met RB en AT in zee te gaan vanwege minder dan optimale historie.

En dat was wederzijds, vandaar de opzet van RB powertrains, waarbij het wel erg denigrerend is om dat als een schuuronderneming neer te zetten. Het is uiteindelijk gewoon een zeer professioneel bedrijf met top medewerkers.

Ik ben het wat dat betreft wel met Dven eens dat RB uit de F1 was gestapt als het in eigen beheer nemen van de motor geen realistische optie was gebleken. Die waren never nooit meer met een Renault gaan rijden en Mercedes en Ferrari waren ook geen optie als leverancier.

Ik denk zelfs dat de kans nu groot is dat ze hooguit een jaar met de RB-motor gaan rijden, of dat de inbreng van Honda in dat bedrijf heel snel wordt vervangen door Volkswagen.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 15:35:07 #245
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201753049
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 11:05 schreef Dven het volgende:

[..]
Nee, dit is NIET waar. De eerste keer is 10, al de volgende keren blijft het op 5 steken. Art. 23.3 b in het regelement.
Waarom had BOT in Rusland dan wel 10 plekken?
Rini dankjewel.
pi_201753055
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Waarom had BOT in Rusland dan wel 10 plekken?
Omdat hij meer dan alleen de verbrandingsmotor verving misschien?
pi_201753072
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Renault had destijds vooral geen zin om weer met RB en AT in zee te gaan vanwege minder dan optimale historie.

Dat weet ik. Dit hele verhaal begon ermee dat user Captain_Jack_Sparrow deed voorkomen dat de Red Bull teams onverkoopbaar zouden zijn omdat er geen motoren beschikbaar zouden zijn, wat klinkklare onzin is.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_201753126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:37 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Dat weet ik. Dit hele verhaal begon ermee dat user Captain_Jack_Sparrow deed voorkomen dat de Red Bull teams onverkoopbaar zouden zijn omdat er geen motoren beschikbaar zouden zijn, wat klinkklare onzin is.
Ik denk dat hij daar een prima punt heeft als de coureurs en overig personeel bij het team zouden blijven.

Als dat niet zo is, is het een ander verhaal denk ik. Al is het dan de vraag wat er precies verkocht wordt, buiten de chassis en het plekje op de grid. Want zodra het personeel dat zo kritisch was op de Renault blijft, is die samenwerking nog altijd onwaarschijnlijk. En andere motoren zijn niet beschikbaar.

Maar het team zou dan sowieso niet meer dit Redbull zijn, uiteraard.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 15:42:59 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201753133
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik denk zelfs dat de kans nu groot is dat ze hooguit een jaar met de RB-motor gaan rijden, of dat de inbreng van Honda in dat bedrijf heel snel wordt vervangen door Volkswagen.
dat lijkt me wel heel vlot, denk nog wel tot 2025
pi_201753149
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat lijkt me wel heel vlot, denk nog wel tot 2025
Ja, ik bedoelde eigenlijk 1 jaar met de nieuwe motor die ze gaan ontwikkelen na de freeze.
pi_201753170
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik denk dat hij daar een prima punt heeft als de coureurs en overig personeel bij het team zouden blijven.

Als dat niet zo is, is het een ander verhaal denk ik. Al is het dan de vraag wat er precies verkocht wordt, buiten de chassis en het plekje op de grid. Want zodra het personeel dat zo kritisch was op de Renault blijft, is die samenwerking nog altijd onwaarschijnlijk. En andere motoren zijn niet beschikbaar.

Maar het team zou dan sowieso niet meer dit Redbull zijn, uiteraard.
Het doet toch niet ter zake wat de koffiejuffrouw in Faenza van Renault vindt? Als Alpha Tauri ooit verkocht wordt dan bepaalt de nieuwe eigenaar gewoon met welke engine supplier ze in zee gaan. Wie betaalt bepaalt.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_201753207
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Het doet toch niet ter zake wat de koffiejuffrouw in Faenza van Renault vindt? Als Alpha Tauri ooit verkocht wordt dan bepaalt de nieuwe eigenaar gewoon met welke engine supplier ze in zee gaan. Wie betaalt bepaalt.
Nogmaals, dat ligt er aan wie er aan het team verbonden blijven natuurlijk.

Als de teammanager mee gaat dan zie ik ook met een nieuwe eigenaar geen Renault in de RB gelepeld worden.

Maar het is allemaal totaal hypothetisch, want het is niet gebeurt en ik zie het ook niet snel gebeuren.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 15:50:04 #253
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201753212
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, ik bedoelde eigenlijk 1 jaar met de nieuwe motor die ze gaan ontwikkelen na de freeze.
dat zou wel zonde zijn dus dat ze voor die nieuwe al gaan samenwerken met een VW merk lijkt me aannemelijker
pi_201753265
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nogmaals, dat ligt er aan wie er aan het team verbonden blijven natuurlijk.

Als de teammanager mee gaat dan zie ik ook met een nieuwe eigenaar geen Renault in de RB gelepeld worden.

Maar het is allemaal totaal hypothetisch, want het is niet gebeurt en ik zie het ook niet snel gebeuren.
Dat meen je toch niet of wel? "Ja jongens, 700+ man zijn nu werkloos. De verkoop van het team is afgeketst omdat manager Joe Blow niet meer met Renault in zee wilt gaan".

Zo werkt het natuurlijk niet. Dan vliegt zo'n manager gewoon de laan uit.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_201753293
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Dat meen je toch niet of wel? "Ja jongens, 700+ man zijn nu werkloos. De verkoop van het team is afgeketst omdat manager Joe Blow niet meer met Renault in zee wilt gaan".

Zo werkt het natuurlijk niet. Dan vliegt zo'n manager gewoon de laan uit.
Nou ja, heel eerlijk, als ik het geld zou hebben om een top team in de F1 te kopen en daar dus de hoofdprijs voor zou betalen, dan zou ik mezelf wel een paar keer achter de oren krabben als de enige beschikbare krachtbron die van Renault was.
pi_201753408
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:50 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat zou wel zonde zijn dus dat ze voor die nieuwe al gaan samenwerken met een VW merk lijkt me aannemelijker
Officieel of onofficieel. Ik was in de veronderstelling dat de engine freeze t/m 2024 was en pas 2026 de nieuwe motorenleveranciers zouden toetreden. Maar dat is natuurlijk niet logisch, dat moment zullen ze wel gelijk laten vallen. Al zou zo'n tussenjaar ook wel interessant zijn, maar het is natuurlijk pure verspilling om voor één jaar een motor te ontwikkelen.

En anders zal er wel onofficieel samengewerkt worden. Volgens mij heeft Volkswagen al een motor op de plank liggen die grotendeels binnen het voorgestelde motoren reglement valt.

Hoe dan ook, interessante tijden. Engine freeze, chassis met minder mogelijkheden voor de teams. Gaan we langzaam toch naar een situatie waar we coureurs kunnen gaan ranken.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 16:29:46 #257
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_201753511
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Hoe dan ook, interessante tijden. Engine freeze, chassis met minder mogelijkheden voor de teams. Gaan we langzaam toch naar een situatie waar we coureurs kunnen gaan ranken.
Gewoon back to A1GP *O*

Nee, die FormulaE is het niet voor mij...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 16:31:37 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201753525
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:29 schreef flipsen het volgende:
Nee, die FormulaE is het niet voor mij...
RT
  donderdag 14 oktober 2021 @ 16:38:43 #259
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201753577
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Omdat hij meer dan alleen de verbrandingsmotor verving misschien?
Aah, ik dacht alleen ICE.
Rini dankjewel.
pi_201753598
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Waarom had BOT in Rusland dan wel 10 plekken?
5th Internal Combustion Unit (ICE)
5th Turbo Charger (TC)
5th Motor Generator Unit – Heat (MGU-H)

Breach of Article 23.2 a) of the FIA Formula One Sporting Regulations.

Drop of 15 grid positions.
pi_201753641
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:50 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat zou wel zonde zijn dus dat ze voor die nieuwe al gaan samenwerken met een VW merk lijkt me aannemelijker
Ik denk zelfs dat de nieuwe partner van RBR de RedBull Powertrains divisie overneemt en daar zijn eigen ding gaat doen. En ik denk dat die mogelijkheid allang en breed besproken is door RBR met een mogelijke leverancier.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 17:09:20 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201753850
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:47 schreef TagForce het volgende:

[..]
Ik denk zelfs dat de nieuwe partner van RBR de RedBull Powertrains divisie overneemt en daar zijn eigen ding gaat doen. En ik denk dat die mogelijkheid allang en breed besproken is door RBR met een mogelijke leverancier.
Zou kunnen maar vind het ook helemaal niet zo gek als Red Bull dat deels in eigen hand wil houden, dat afhankelijk zijn van derden qua motoren is toch wel een bottleneck gebleken als je een topteam wil zijn dus een joint venture is ook een mogelijkheid.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 19:21:52 #263
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201755262
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:41 schreef TagForce het volgende:

[..]
5th Internal Combustion Unit (ICE)
5th Turbo Charger (TC)
5th Motor Generator Unit – Heat (MGU-H)

Breach of Article 23.2 a) of the FIA Formula One Sporting Regulations.

Drop of 15 grid positions.
15? Ik dacht dat hij van 7 naar 17 ging..! Of hadden de rijders achter hem meer straf?
Rini dankjewel.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 20:10:12 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_201756066
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
15? Ik dacht dat hij van 7 naar 17 ging..! Of hadden de rijders achter hem meer straf?
Max, Leclerc en Latifi hadden ook gridstraffen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_201758079
Voorlopig zal de Redbull Powertrains motor gewoon een door Honda gebouwde, geassembleerde en gemanagede motor zijn en in 2023 wellicht door RPT geassembleerde motor door ex Honda personeel met componenten uit de Honda fabriek, die dan misschien Mugen of RPT heet, of gewoon Honda. Wie weet.

Honda wil trouwens blijven mee vergaderen over de nieuwe motor, dus wellicht dat ze in 2026 weer willen meedoen, als de nieuwe motor betaalbaar en interessant is.

Lijkt meer voor de hand liggend, dan dat Audi/Porsche met een voornamelijk Japanse crew in Engeland gaat opereren.
.
pi_201758490
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:11 schreef Fer het volgende:
Voorlopig zal de Redbull Powertrains motor gewoon een door Honda gebouwde, geassembleerde en gemanagede motor zijn en in 2023 wellicht door RPT geassembleerde motor door ex Honda personeel met componenten uit de Honda fabriek, die dan misschien Mugen of RPT heet, of gewoon Honda. Wie weet.

Honda wil trouwens blijven mee vergaderen over de nieuwe motor, dus wellicht dat ze in 2026 weer willen meedoen, als de nieuwe motor betaalbaar en interessant is.

Lijkt meer voor de hand liggend, dan dat Audi/Porsche met een voornamelijk Japanse crew in Engeland gaat opereren.
Ferstandige woorden.
pi_201758672
instagram
  donderdag 14 oktober 2021 @ 23:09:16 #268
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201758859
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Officieel of onofficieel. Ik was in de veronderstelling dat de engine freeze t/m 2024 was en pas 2026 de nieuwe motorenleveranciers zouden toetreden. Maar dat is natuurlijk niet logisch, dat moment zullen ze wel gelijk laten vallen. Al zou zo'n tussenjaar ook wel interessant zijn, maar het is natuurlijk pure verspilling om voor één jaar een motor te ontwikkelen.

En anders zal er wel onofficieel samengewerkt worden. Volgens mij heeft Volkswagen al een motor op de plank liggen die grotendeels binnen het voorgestelde motoren reglement valt.

Hoe dan ook, interessante tijden. Engine freeze, chassis met minder mogelijkheden voor de teams. Gaan we langzaam toch naar een situatie waar we coureurs kunnen gaan ranken.
Rebadge. Net zoals de Renault die een Tag Heuer was.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_201760058
quote:
14s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:09 schreef fathank het volgende:

[..]
Rebadge. Net zoals de Renault die een Tag Heuer was.
TAG Heuer, dat is toch niet vergelijkbaar? Jij denkt dat Porsche of Audi hun naam op het hobbyproject van een frisdrankfabrikant willen plakken?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_201760069
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 06:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
TAG Heuer, dat is toch niet vergelijkbaar? Jij denkt dat Porsche of Audi hun naam op het hobbyproject van een frisdrankfabrikant willen plakken?
Met dit soort teksten serieus genomen willen worden. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')