Het doet toch niet ter zake wat de koffiejuffrouw in Faenza van Renault vindt? Als Alpha Tauri ooit verkocht wordt dan bepaalt de nieuwe eigenaar gewoon met welke engine supplier ze in zee gaan. Wie betaalt bepaalt.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daar een prima punt heeft als de coureurs en overig personeel bij het team zouden blijven.
Als dat niet zo is, is het een ander verhaal denk ik. Al is het dan de vraag wat er precies verkocht wordt, buiten de chassis en het plekje op de grid. Want zodra het personeel dat zo kritisch was op de Renault blijft, is die samenwerking nog altijd onwaarschijnlijk. En andere motoren zijn niet beschikbaar.
Maar het team zou dan sowieso niet meer dit Redbull zijn, uiteraard.
Nogmaals, dat ligt er aan wie er aan het team verbonden blijven natuurlijk.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het doet toch niet ter zake wat de koffiejuffrouw in Faenza van Renault vindt? Als Alpha Tauri ooit verkocht wordt dan bepaalt de nieuwe eigenaar gewoon met welke engine supplier ze in zee gaan. Wie betaalt bepaalt.
dat zou wel zonde zijn dus dat ze voor die nieuwe al gaan samenwerken met een VW merk lijkt me aannemelijkerquote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde eigenlijk 1 jaar met de nieuwe motor die ze gaan ontwikkelen na de freeze.
Dat meen je toch niet of wel? "Ja jongens, 700+ man zijn nu werkloos. De verkoop van het team is afgeketst omdat manager Joe Blow niet meer met Renault in zee wilt gaan".quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nogmaals, dat ligt er aan wie er aan het team verbonden blijven natuurlijk.
Als de teammanager mee gaat dan zie ik ook met een nieuwe eigenaar geen Renault in de RB gelepeld worden.
Maar het is allemaal totaal hypothetisch, want het is niet gebeurt en ik zie het ook niet snel gebeuren.
Nou ja, heel eerlijk, als ik het geld zou hebben om een top team in de F1 te kopen en daar dus de hoofdprijs voor zou betalen, dan zou ik mezelf wel een paar keer achter de oren krabben als de enige beschikbare krachtbron die van Renault was.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat meen je toch niet of wel? "Ja jongens, 700+ man zijn nu werkloos. De verkoop van het team is afgeketst omdat manager Joe Blow niet meer met Renault in zee wilt gaan".
Zo werkt het natuurlijk niet. Dan vliegt zo'n manager gewoon de laan uit.
Officieel of onofficieel. Ik was in de veronderstelling dat de engine freeze t/m 2024 was en pas 2026 de nieuwe motorenleveranciers zouden toetreden. Maar dat is natuurlijk niet logisch, dat moment zullen ze wel gelijk laten vallen. Al zou zo'n tussenjaar ook wel interessant zijn, maar het is natuurlijk pure verspilling om voor één jaar een motor te ontwikkelen.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou wel zonde zijn dus dat ze voor die nieuwe al gaan samenwerken met een VW merk lijkt me aannemelijker
Gewoon back to A1GPquote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Hoe dan ook, interessante tijden. Engine freeze, chassis met minder mogelijkheden voor de teams. Gaan we langzaam toch naar een situatie waar we coureurs kunnen gaan ranken.
RTquote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:29 schreef flipsen het volgende:
Nee, die FormulaE is het niet voor mij...
Aah, ik dacht alleen ICE.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat hij meer dan alleen de verbrandingsmotor verving misschien?
5th Internal Combustion Unit (ICE)quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Waarom had BOT in Rusland dan wel 10 plekken?
Ik denk zelfs dat de nieuwe partner van RBR de RedBull Powertrains divisie overneemt en daar zijn eigen ding gaat doen. En ik denk dat die mogelijkheid allang en breed besproken is door RBR met een mogelijke leverancier.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou wel zonde zijn dus dat ze voor die nieuwe al gaan samenwerken met een VW merk lijkt me aannemelijker
Zou kunnen maar vind het ook helemaal niet zo gek als Red Bull dat deels in eigen hand wil houden, dat afhankelijk zijn van derden qua motoren is toch wel een bottleneck gebleken als je een topteam wil zijn dus een joint venture is ook een mogelijkheid.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:47 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat de nieuwe partner van RBR de RedBull Powertrains divisie overneemt en daar zijn eigen ding gaat doen. En ik denk dat die mogelijkheid allang en breed besproken is door RBR met een mogelijke leverancier.
15? Ik dacht dat hij van 7 naar 17 ging..! Of hadden de rijders achter hem meer straf?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:41 schreef TagForce het volgende:
[..]
5th Internal Combustion Unit (ICE)
5th Turbo Charger (TC)
5th Motor Generator Unit – Heat (MGU-H)
Breach of Article 23.2 a) of the FIA Formula One Sporting Regulations.
Drop of 15 grid positions.
Max, Leclerc en Latifi hadden ook gridstraffenquote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
15? Ik dacht dat hij van 7 naar 17 ging..! Of hadden de rijders achter hem meer straf?
Ferstandige woorden.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 22:11 schreef Fer het volgende:
Voorlopig zal de Redbull Powertrains motor gewoon een door Honda gebouwde, geassembleerde en gemanagede motor zijn en in 2023 wellicht door RPT geassembleerde motor door ex Honda personeel met componenten uit de Honda fabriek, die dan misschien Mugen of RPT heet, of gewoon Honda. Wie weet.
Honda wil trouwens blijven mee vergaderen over de nieuwe motor, dus wellicht dat ze in 2026 weer willen meedoen, als de nieuwe motor betaalbaar en interessant is.
Lijkt meer voor de hand liggend, dan dat Audi/Porsche met een voornamelijk Japanse crew in Engeland gaat opereren.
Rebadge. Net zoals de Renault die een Tag Heuer was.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Officieel of onofficieel. Ik was in de veronderstelling dat de engine freeze t/m 2024 was en pas 2026 de nieuwe motorenleveranciers zouden toetreden. Maar dat is natuurlijk niet logisch, dat moment zullen ze wel gelijk laten vallen. Al zou zo'n tussenjaar ook wel interessant zijn, maar het is natuurlijk pure verspilling om voor één jaar een motor te ontwikkelen.
En anders zal er wel onofficieel samengewerkt worden. Volgens mij heeft Volkswagen al een motor op de plank liggen die grotendeels binnen het voorgestelde motoren reglement valt.
Hoe dan ook, interessante tijden. Engine freeze, chassis met minder mogelijkheden voor de teams. Gaan we langzaam toch naar een situatie waar we coureurs kunnen gaan ranken.
TAG Heuer, dat is toch niet vergelijkbaar? Jij denkt dat Porsche of Audi hun naam op het hobbyproject van een frisdrankfabrikant willen plakken?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 23:09 schreef fathank het volgende:
[..]
Rebadge. Net zoals de Renault die een Tag Heuer was.
Met dit soort teksten serieus genomen willen worden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 06:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
TAG Heuer, dat is toch niet vergelijkbaar? Jij denkt dat Porsche of Audi hun naam op het hobbyproject van een frisdrankfabrikant willen plakken?
Dat eerder dan dat ze voor 1 jaar een complete motor ontwikkelen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 06:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
TAG Heuer, dat is toch niet vergelijkbaar? Jij denkt dat Porsche of Audi hun naam op het hobbyproject van een frisdrankfabrikant willen plakken?
Porsche gaat toch nooit een Honda motor rebadgen, dat begrijp je toch hopelijk zelf ook wel. Audi kan ik me ook niet voorstellen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 07:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat eerder dan dat ze voor 1 jaar een complete motor ontwikkelen.
Of denk jij dat een frisdrankfabrikant op nog zo'n debacle als met Renault Tag Heuer zit te wachten?
Klopt. Ze lepelen gewoon die motor erin die ze op de plank hebben liggen om de periode tot 2026 te overbruggen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 07:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Porsche gaat toch nooit een Honda motor rebadgen, dat begrijp je toch hopelijk zelf ook wel. Audi kan ik me ook niet voorstellen.
Ach, ze hebben hun motoren ook wel eens in een Fiat Uno gelepeld.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 07:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Porsche gaat toch nooit een Honda motor rebadgen, dat begrijp je toch hopelijk zelf ook wel. Audi kan ik me ook niet voorstellen.
Ik kan je hele gedachtegang eigenlijk niet volgen. De VAG merken gaan helemaal geen motor bouwen onder het huidige reglement. Tot en met 2025 rijdt RBR met hun Honda hobbyproject, wat ze eventueel door een sponsor kunnen laten rebadgen zoals ze met TAG Heuer gedaan hebben.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 07:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Klopt. Ze lepelen gewoon die motor erin die ze op de plank hebben liggen om de periode tot 2026 te overbruggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |