Bij mij is eind vorig jaar het deel wat ik tekort kwam naar de verkoper gegaan en de rest naar mijn bankrekening.quote:Op donderdag 30 september 2021 18:47 schreef Serinde het volgende:
Het geld van het overbruggingskrediet gaat naar de verkoper. Niet naar jou.
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest, denk ik.quote:Op donderdag 30 september 2021 18:47 schreef Serinde het volgende:
Het geld van het overbruggingskrediet gaat naar de verkoper. Niet naar jou.
Fijn om te lezen! Dank voor je reactie. Moest je vooraf nog specificeren waar je de overbrugging voor ging gebruiken of maakt dat de hypotheekverstrekker niet uit?quote:Op donderdag 30 september 2021 18:53 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Bij mij is eind vorig jaar het deel wat ik tekort kwam naar de verkoper gegaan en de rest naar mijn bankrekening.
Het overbruggingskrediet los je af bij de overdracht (afrekening) van je huidige huis.
Wat TS wil kan volgens mij prima.
Nee, specificeren hoefde niet. Het was wel een heel stuk lastiger om een hypotheek te krijgen inclusief dat overbruggingsdeel, in een situatie die gunstiger was dan die van jou.quote:Op donderdag 30 september 2021 19:00 schreef Awesomeheid het volgende:
[..]
Fijn om te lezen! Dank voor je reactie. Moest je vooraf nog specificeren waar je de overbrugging voor ging gebruiken of maakt dat de hypotheekverstrekker niet uit?
Dat moet je aan je geldverstrekker vragen … over het algemeen wordt Max 90% van de overwaarde voorgefinancierd, zijnde je overbrugging. Dat deel wordt bij verkoop van de oude woning verplicht afgelost. Je hebt maar 50 van de 150 nodig voor aankoop van de woning, in overleg zou het best kunnen dat je een hogere overbrugging kan krijgen. Eea is ook weer afhankelijk van taxatiewaarde van je nieuwe woning etcquote:Op donderdag 30 september 2021 18:58 schreef Awesomeheid het volgende:
[..]
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest, denk ik.
Laten we zeggen dat ik 150k overwaarde heb.
De koopsom van m'n nieuwe huis is 250k. De maximale hypotheek op mijn inkomen is 200k.
Dan heb ik dus 50k van de overwaarde nodig om de nieuwe woning aan te kunnen kopen.
Mijn vraag is of ik de overige 100k van de overwaarde als voorschot kan krijgen, zodat ik dat bedrag kan gebruiken voor de verbouwing.
Ik snap je eerste zin niet. Een overbruggingskrediet is een geldbedrag dat de geldverstrekker uitleent om overwaarde voor te financieren. Het is gewoon tijdelijk een hogere hypotheek. Waarom zouden ze dat aan jou uitbetalen…. Dan heb je dat krediet toch niet nodig ter overbrugging.quote:Op donderdag 30 september 2021 18:53 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Bij mij is eind vorig jaar het deel wat ik tekort kwam naar de verkoper gegaan en de rest naar mijn bankrekening.
Het overbruggingskrediet los je af bij de overdracht (afrekening) van je huidige huis.
Tussen de 2 overdrachten had ik geld nodig voor allerlei zaken die wel aan de huizen gerelateerd waren maar geen verbouwingskosten of iets anders wat met de hypotheek te maken had.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 09:55 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik snap je eerste zin niet. Een overbruggingskrediet is een geldbedrag dat de geldverstrekker uitleent om overwaarde voor te financieren. Het is gewoon tijdelijk een hogere hypotheek. Waarom zouden ze dat aan jou uitbetalen…. Dan heb je dat krediet toch niet nodig ter overbrugging.
Of je hebt een afspraak gemaakt over voorfinancieren van verbouwingskosten misschien? Maar dan blijft het bedrag meestal in een bouwdepot.
Verplichte aflossing bij verkoop oude woning via notaris is part of the deal inderdaad.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |