Als de middenpartijen groter willen worden zullen ze wat ze doen toch ook moeten verkopen aan niet kiezers. Groter worden lijkt me voor elke partij belangrijk. Ik weet niet welke niet kiezers overgehaald worden met deze potentiele coalitie.quote:Op donderdag 30 september 2021 14:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo niet? Dit is wel hoe de meerderheid gestemd heeft in NL.
Aan wie moet het dan verkocht worden?
Het moet eerst nog maar eens voorbij de formatiefase geraken.quote:Op donderdag 30 september 2021 14:13 schreef Jojoke het volgende:
Zal een gezellig kabinet worden... Ik hoop dat er snel een schandaal uitbreekt, want dit is niet te verkopen.
quote:Op donderdag 30 september 2021 14:06 schreef deedeetee het volgende:
Er is zoals verwacht niks veranderd.![]()
Dat extreem links niet gewenst is net zo min als extreem rechts, schijnt Klaver maar niet te kunnen snappen.
D66 klampt zich wanhopig vast aan regeren en zo rolt rot alles als vanouds weer door. Eigen schuld dikke bult van de kiezers.....
Het is wel flink opgeschoven, volgens mij was eerst maar 15% voor oid, nu al 37%.quote:Op donderdag 30 september 2021 14:15 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kaag speelt wel hoog spel.
Als ze morgen opnieuw zouden vragen vindt 70+% van de D66 stemmers het het beste idee sinds gesneden brood.quote:Op donderdag 30 september 2021 14:15 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kaag speelt wel hoog spel.
Absoluut niet. Je gaat dan deelnemen aan een centrumrechts kabinet, met je voormalige maatje die nagenoeg dezelfde linkse ideeën heeft in de oppositie.quote:Op donderdag 30 september 2021 14:29 schreef verbijstering het volgende:
De vraag is: zouden de PvdA / GL nu niet denken: wij hadden daar ipv de CU kunnen zitten? Of was het op voorhand kansloos met maar 1 van de 2, qua een klein links tegenwicht?
Ja, dat die elkaar niet loslieten is logisch. Dat is het voordeel voor CU, voor het gros van de kiezers is er geen alternatief.quote:Op donderdag 30 september 2021 14:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Absoluut niet. Je gaat dan deelnemen aan een centrumrechts kabinet, met je voormalige maatje die nagenoeg dezelfde linkse ideeën heeft in de oppositie.
Als PvdA had meegedaan, was het prijsschieten geweest voor GL.
Dat zullen ze zéker denken. Zal Klaver ooit nog minister worden?quote:Op donderdag 30 september 2021 14:29 schreef verbijstering het volgende:
De vraag is: zouden de PvdA / GL nu niet denken: wij hadden daar ipv de CU kunnen zitten? Of was het op voorhand kansloos met maar 1 van de 2, qua een klein links tegenwicht?
Ze hebben een grotere meerderheid dan in de afgelopen periode.quote:Op donderdag 30 september 2021 14:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als de middenpartijen groter willen worden zullen ze wat ze doen toch ook moeten verkopen aan niet kiezers. Groter worden lijkt me voor elke partij belangrijk. Ik weet niet welke niet kiezers overgehaald worden met deze potentiele coalitie.
Dit is prima te verkopen, het heeft een meerderheid. Maar eerst moet er nog onderhandelt worden, dat lijk jij hier te vergeten.quote:Op donderdag 30 september 2021 14:13 schreef Jojoke het volgende:
Zal een gezellig kabinet worden... Ik hoop dat er snel een schandaal uitbreekt, want dit is niet te verkopen.
Ik hoop voor Nederland van niet.quote:Op donderdag 30 september 2021 14:33 schreef Mondkapje het volgende:
Zal Klaver ooit nog minister worden?
Dat lijkt me wat optimistisch. De onderhandelingen over de inhoud gaan nu pas beginnen. Het kan zelfs nog afketsen.quote:
Ik denk dat D66 nu weg zal zakken in de peilingen en dat ze niet gebaat zullen zijn bij verkiezingen, waardoor VVD en CDA veel kunnen eisen.quote:Op donderdag 30 september 2021 14:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is prima te verkopen, het heeft een meerderheid. Maar eerst moet er nog onderhandelt worden, dat lijk jij hier te vergeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |