Het portiezakje van slechts één kilo?quote:Op dinsdag 28 september 2021 19:26 schreef Anne het volgende:
Ik heb al bijna een halve zak kruidnoten op .
Laatst zag ik in een Jumbo supermarkt zakken van zeker 5kg liggen trouwens . Ik heb een bescheiden zakje meegenomen.
.quote:Op dinsdag 28 september 2021 19:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het portiezakje van slechts één kilo?
Ik ben een kruidnoten-snob, ik koop die met snoepjes alleen als die in een apart zakje erbij zitten.quote:Op dinsdag 28 september 2021 19:54 schreef Anne het volgende:
Eten jullie de snoepjes die tussen de kruidnoten zitten ook altijd als eerst op?
Snoepjes tussen de kruidnoten?quote:Op dinsdag 28 september 2021 19:54 schreef Anne het volgende:
Eten jullie de snoepjes die tussen de kruidnoten zitten ook altijd als eerst op?
Nee, die vind ik niet zo lekker. Ben over het algemeen niet zo'n zoetekauw, dus meestal houd ik het bij de kruidnootjes met chocolaquote:Op dinsdag 28 september 2021 19:54 schreef Anne het volgende:
Dat is strooigoed. Kruidnoten komen alleen in de zakken.quote:Op dinsdag 28 september 2021 19:54 schreef Anne het volgende:
Ook een goede bite? Structuur goed?quote:Op dinsdag 28 september 2021 20:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
Die van de action (van een jaar terug misschien) hebben de beste crunch van een pepernoot waarop ik ooit in mijn leven mijn tanden in heb gezet
Weet niet of ze nog in omloop zijn
Van mij mogen ze het hele jaar in de schappen liggen naast de paaseieren en kerstkransjes.quote:Op dinsdag 28 september 2021 19:00 schreef Viv het volgende:
Truffelkruidnoten, chocolade kruidnoten en gewone kruidnoten. Ik had ze nog niet gekocht (uit principe niet), maar mijn man wel (en toen schoof ik mijn principe wel aan de kant ).
Pepernoten vind ik niks speciaals, dan koop ik net zo lief taai-taai.
Ach, het is hooguit wat dikker. Viesdik ben je al.quote:Op woensdag 29 september 2021 08:25 schreef dud0r het volgende:
Truffel kruidnoten en chocolade kruidnoten. De gewone vind ik niet zoveel aan.
Maar ik koop ze niet meer. Anders word ik helemaal #viesdik
Heel soms koop ik een zakje speciale kruidnoten bij de pepernotenfabriek.
Extra viesdik danquote:Op woensdag 29 september 2021 08:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ach, het is hooguit wat dikker. Viesdik ben je al.
Nee, het is niet hetzelfde als friet/patat.quote:Op woensdag 29 september 2021 08:38 schreef Zwansen het volgende:
Kruidnoten
Zeg gewoon pepernoten. En patat.
quote:Op woensdag 29 september 2021 08:51 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, het is niet hetzelfde als friet/patat.
[ afbeelding ]
Links zie je pepernoten, rechts kruidnoten.
Hier spreekt een kenner. Een connoisseur.quote:Op woensdag 29 september 2021 08:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rechts zie je patat. Links zie je patates frites, maar omdat het een lange naam heeft vinden mensen het prettig om het af te korten. Patat is onlogisch omdat je rechts al patat hebt, dus is friet de logische naam.
Tevens zijn pepernoten niet te eten.
Dit is écht heel simpel ja. Mensen die daadwerkelijke kruidnoten 'pepernoten' noemen zullen een banaan ook wel een appel noemen ofzo, om het zo bewust feitelijk fout te doenquote:Op woensdag 29 september 2021 08:51 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, het is niet hetzelfde als friet/patat.
[ afbeelding ]
Links zie je pepernoten, rechts kruidnoten.
Mij hoef je niet te overtuigen hoor, ik eet alleen friet, en dat haal ik bij de friettent.quote:Op woensdag 29 september 2021 08:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rechts zie je patat. Links zie je patates frites, maar omdat het een lange naam heeft vinden mensen het prettig om het af te korten. Patat is onlogisch omdat je rechts al patat hebt, dus is friet de logische naam.
Mwah, omdat die termen vaak door elkaar worden gebruikt alsof het synoniemen zijn, zullen veel mensen het onderscheid ook niet scherp hebben.quote:Op woensdag 29 september 2021 09:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is écht heel simpel ja. Mensen die daadwerkelijke kruidnoten 'pepernoten' noemen zullen een banaan ook wel een appel noemen ofzo, om het zo bewust feitelijk fout te doen
Een kruidkoek is een ontbijtkoek, maar een willekeurige ontbijtkoek is niet per se een kruidkoekquote:Op woensdag 29 september 2021 09:17 schreef Viv het volgende:
[..]
Mij hoef je niet te overtuigen hoor, ik eet alleen friet, en dat haal ik bij de friettent.
[..]
Mwah, omdat die termen vaak door elkaar worden gebruikt alsof het synoniemen zijn, zullen veel mensen het onderscheid ook niet scherp hebben.
Ook omdat bijvoorbeeld kruidkoek en peperkoek wél synoniemen van elkaar zijn (en van ontbijtkoek).
Voordat ik het verschil zelf wist, noemde ik ze gewoon zachte of harde pepernoten. Waarbij de harde pepernoten dus eigenlijk kruidnoten zijn.quote:Op woensdag 29 september 2021 09:30 schreef heywoodu het volgende:
Ik vraag me dan wel of hoe mensen die kruidnoten pepernoten noemen pepernoten noemen. Als je kruidnoten pepernoten noemt, zal je daadwerkelijke pepernoten niet óók pepernoten noemen lijkt me, want ook als je kruidnoten foutief pepernoten noemt zal je ongetwijfeld wel zien dat het om twee zeer verschillende dingen gaat en dat één van de twee dus géén 'pepernoten' zijn. Maar kruidnoten noem je al pepernoten, hoe noemen ze pepernoten dan...kruidnoten? Pepernoten 2.0 of juist pepernoten 0.1?
Het gaat er meer om dat die invalshoek hier prima kanquote:Op woensdag 29 september 2021 09:17 schreef Viv het volgende:
Mij hoef je niet te overtuigen hoor, ik eet alleen friet, en dat haal ik bij de friettent.
Eens.quote:Op woensdag 29 september 2021 10:02 schreef Salina het volgende:
Tevens is (gevulde) speculaas ook lekker.
Ohja, want in de volksmond zeggen heel veel mensen ook appel tegen een banaan.quote:Op woensdag 29 september 2021 09:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is écht heel simpel ja. Mensen die daadwerkelijke kruidnoten 'pepernoten' noemen zullen een banaan ook wel een appel noemen ofzo, om het zo bewust feitelijk fout te doen
Je kunt 't!quote:Op woensdag 29 september 2021 10:00 schreef Salina het volgende:
Een zakje gewone kruidnoten gekocht paar weken terug. Zak van 350 gram.
Was in één middag leeg.
Nu wil ik ze even niet meer kopen. Durf niet meer.
Ik noem ze nog steeds pepernoten & volgens mij doet minimaal half Nederland dat ook.quote:Op woensdag 29 september 2021 09:46 schreef Viv het volgende:
[..]
Voordat ik het verschil zelf wist, noemde ik ze gewoon zachte of harde pepernoten. Waarbij de harde pepernoten dus eigenlijk kruidnoten zijn.
Ik zeg ook alleen 'kruidnoten' in FEE.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:17 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik noem ze nog steeds pepernoten & volgens mij doet minimaal half Nederland dat ook.
Voor de vorm noem ik ze hier 'kruidnoten', maar da's puur omdat ik 't correct wil doen in FEE. Het zegt niet over hoe vaak ik backspace heb gebruikt.
Het lag dus niet aan mij.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:18 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik zeg ook alleen 'kruidnoten' in FEE.
Dit is een enorme domperquote:Op woensdag 29 september 2021 12:18 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik zeg ook alleen 'kruidnoten' in FEE.
Pas je mooi tussen danquote:
quote:
Net 1:45 uur vrij stevig gesport, dit is hét moment om te schransenquote:
ga eens werken johquote:Op woensdag 29 september 2021 12:37 schreef heywoodu het volgende:
Net 1:45 uur vrij stevig gesport, dit is hét moment om te sc
Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdagquote:
Lekker!quote:Op woensdag 29 september 2021 12:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |