quote:
Op woensdag 22 september 2021 21:38 schreef Tocadisco het volgende:[..]
Ok, weet je wat. Jij je zin. Alle wetenschappers zitten ernaast en klimaatverandering bestaat niet. Ook daarbuiten zijn er toch nog tal van redenen (geopolitiek, economisch, volksgezondheid etc.) om te willen verduurzamen? Voor zover het überhaupt al een kwestie van willen is trouwens, want Nederland heeft tal van verdragen getekend die door de rechtbanken als een keiharde deadline zullen worden geïnterpreteerd. En als je denkt dat de hele stikstofcrisis al erg is dan wil je niet weten hoe ontwrichtend een CO2-crisis gaat worden.
Beetje overtrokken reactie. Ik zeg nergens dat duurzaamheid maatregelen een slecht idee zijn. Blijkbaar raak ik een gevoelige snaar.
Van mij part gooien we er nog ruim 10 mld tegenaan. Ik denk dat er voldoende rationele argumenten vanuit vele perspectieven zijn waarom je dat zou moeten willen.
Ik denk alleen dat het je eigen argumenten sterker maakt als je kritisch naar je eigen onderbouwing durft te kijken. Jouw reactie is tekenend. Ik word meteen in een kamp geduwd en zou allerlei dingen meteen ontkennen.
Het is juist een wetenschappelijke standaard om elke keer kritisch te kijken naar wat wordt beweerd. Als je denkt dat je draagvlak vergroot door zo te reageren en denkt dat zo de wetenschap kan bijdragen aan een oplossing dan kom je bedrogen uit. Dan kan je nu stoer doen maar ben je uiteindelijk onderdeel van het probleem. Want het holt je eigen creativiteit uit en voedt het wantrouwen in te voeren beleid. Succes in je eigen bubbel, maar als je niet normaal op een wetenschappelijke conclusie kan reageren, strooi er dan zelf ook niet mee.