Veto's op Lou, Fela en Rosiequote:Op woensdag 19 januari 2022 15:17 schreef Smart_ass het volgende:
Wat verdrietig, en inderdaad een no go.
Hebben jullie ook over meisjesnamen nagedacht Aure? Daar ben ik wel benieuwd naar!
Ruby vind ik geweldigquote:Op woensdag 19 januari 2022 18:06 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh ruby vond ik ook mooi, maar de associatie hiermee kon ik niet loslaten![]()
Mijn zwager en schoonzus wonen in Frankrijk, mijn schoonzusje is française. Blijkt dat onze dochter een meisjesnaam heeft die daar in de jaren 50 daar heel populair is geweestquote:Op woensdag 19 januari 2022 18:28 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ruby vind ik geweldigmaar gevetood door vriend want “oude vrouwennaam”
Wij hebben schijnbaar onze zoon ook de Engelse Wim of Gerrit genoemd (oude mannen naam dus), zegt nieuw-Zeelandse familie.quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:33 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mijn zwager en schoonzus wonen in Frankrijk, mijn schoonzusje is française. Blijkt dat onze dochter een meisjesnaam heeft die daar in de jaren 50 daar heel populair is geweest. Oude vrouwennaam
![]()
Thorsten vind ik tof. Sowieso heb ik wel iets met Duitse namen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 16:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij hebben veel jongensnamen over.
Oscar, Otto, Corneel, Thorsten.
1 ervan hebben we wel als 2de voornaam gegeven. Die gaf ik sowieso niet graag als 1ste naam omdat het zo'n duidelijke vernoeming is.
Meisjesnaam weet ik nog niet welke er over gaat blijven. Sowieso Olivia want die is uiteindelijk toch wat te lang. Maar zo mooi
Thorsten is niet duits. Eerder 'viking' en dus Scandinavisch of Brits.quote:Op woensdag 19 januari 2022 21:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Thorsten vind ik tof. Sowieso heb ik wel iets met Duitse namen.
Is Livia ook te lang?
Robin voor een meisjequote:Op woensdag 19 januari 2022 14:43 schreef Smart_ass het volgende:
Gewoon omdat ik benieuwd ben: welke naam is jullie topfavoriet, maar zul je helaas nooit (meer) kunnen gebruiken (kinderwens is vervuld, meisjesnaam maar zonen, jongensnaam maar dochters, door partner gevetood, etc.)?
Ik zal zelf beginnen. Ik had graag mijn dochter Benthe willen noemen en een eventuele zoon Fabian, maar ik woon in een Engelstalig land dus dat wordt ‘m helaas niet (Fabian zou in theorie kunnen maar ik vind de Engelse uitspraak niet mooi).
Livia heeft uiteindelijk niet dezelfde klank.quote:Op woensdag 19 januari 2022 21:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Thorsten vind ik tof. Sowieso heb ik wel iets met Duitse namen.
Is Livia ook te lang?
Clover is niet unisex.quote:Op woensdag 19 januari 2022 22:36 schreef Loj het volgende:
En bij meisjes wou ik ook graag Sam of Alex. Maar manlief wou geen uniseks naam.
Willem zou Mara geheten hebben als hij een meisje was (geslacht was een verrassing)quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:43 schreef Smart_ass het volgende:
Gewoon omdat ik benieuwd ben: welke naam is jullie topfavoriet, maar zul je helaas nooit (meer) kunnen gebruiken (kinderwens is vervuld, meisjesnaam maar zonen, jongensnaam maar dochters, door partner gevetood, etc.)?
Ik zal zelf beginnen. Ik had graag mijn dochter Benthe willen noemen en een eventuele zoon Fabian, maar ik woon in een Engelstalig land dus dat wordt ‘m helaas niet (Fabian zou in theorie kunnen maar ik vind de Engelse uitspraak niet mooi).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |