abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203271464
Wij hebben veel jongensnamen over.
Oscar, Otto, Corneel, Thorsten.

1 ervan hebben we wel als 2de voornaam gegeven. Die gaf ik sowieso niet graag als 1ste naam omdat het zo'n duidelijke vernoeming is.

Meisjesnaam weet ik nog niet welke er over gaat blijven. Sowieso Olivia want die is uiteindelijk toch wat te lang. Maar zo mooi O+
pi_203271641
Wij hadden voor de oudste toen we het geslacht nog niet wisten een meisjesnaam waar we echt gek op waren en die hebben opgeschreven voor de toekomst. Maar eenmaal zwanger van onze dochter bleek de naam toch niet helemaal te kloppen, het is nu haar 2e naam geworden :) .
  Moderator woensdag 19 januari 2022 @ 17:21:37 #153
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203271987
Otis stond bij mij een tijdje op 1, ik vind het zo'n toffe naam O+ Maar man vetoode het ;( Uiteindelijk vind ik het ook niet zo goed bij Aapie passen, zijn naam past gewoon helemaal bij hem.

Thijs was jarenlang onze jongensnaam maar op een gegeven moment toch voor andere namen gekozen, het is nog wel een kanshebber geweest :)

Uiteindelijk was onze nummer 1 Jinte, naar een zanger van een Belgisch bandje dat we fantastisch vinden. Maar dat is in Nederland een meisjesnaam dus die viel af. Al stond het wel op de meisjeslijst :D

Verder laat ik me over meisjesnamen niet uit want je weet het maar nooit O-)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 19 januari 2022 @ 17:35:47 #154
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_203272155
Als jongensnaam Thijs en Stijn, dat kunnen ze in Duitsland niet uitspreken. Dan vergeten we maar even dat ze peuters huidige naam ook verkeerd uitspreken :')

En mijn allerlievelingste meisjesnaam is Elodie maar dat vond manlief te Frans.
pi_203272180
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 15:17 schreef Smart_ass het volgende:
Wat verdrietig, en inderdaad een no go ;( .

Hebben jullie ook over meisjesnamen nagedacht Aure? Daar ben ik wel benieuwd naar!
Veto's op Lou, Fela en Rosie :P Verder hebben we daar nooit heel erg over nagedacht omdat we al steeds snel het geslacht wisten. En als we nu nog een dochter zouden krijgen moeten we wel echt een hele nieuwe lijst maken denk ik :P
pi_203272423
Ik wilde heel graag Vera, maar in Turkije spreken ze dat uit als Werra. Dat vond ik niet zo mooi. Maar hij staat wel nog steeds op 1.
Protège moi de mes désirs.
pi_203272557
Oh ruby vond ik ook mooi, maar de associatie hiermee kon ik niet loslaten _O-

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203272589
L. zou eigenlijk Aya heten, maar in het Nederlands zou het dan uitgesproken worden als A-jaa en dat vond ik maar niks. Achteraf gezien maar beter ook.

Fayrouz stond ook hoog op mijn lijst, maar helaas vond mijn man de naam niks.
pi_203272883
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 18:06 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh ruby vond ik ook mooi, maar de associatie hiermee kon ik niet loslaten _O-

Ruby vind ik geweldig O+ maar gevetood door vriend want “oude vrouwennaam” :'(
pi_203272910
Magdalena (roepnaam Lena)
Simon

Maar helaas, geen kinderen meer gepland.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_203272960
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 18:28 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ruby vind ik geweldig O+ maar gevetood door vriend want “oude vrouwennaam” :'(
Mijn zwager en schoonzus wonen in Frankrijk, mijn schoonzusje is française. Blijkt dat onze dochter een meisjesnaam heeft die daar in de jaren 50 daar heel populair is geweest _O- . Oude vrouwennaam O+ :P
pi_203273484
Aangezien ik klaar ben met kinderen, kan ik mijn favoriete (ongebruikte) namen wel delen :P

Voor meisje:
Yasmin
Ayla
Nora
Liya
Liva (deze naam wilde ik heel graag, maar mijn man vond de naam te lief klinken en hij wil niet dat andere mensen gaan denken dat ons dochtertje een lief, zachtaardig meisje/ vrouw is :') )

Voor jongens:
Eray
Arda
Semih
pi_203273616
Ik was heel blij dat we een meisje kregen, want wij konden gewoon nog geen leuke jongensnaam vinden. Voor een meisje hadden we al zo een stuk of acht namen die we leuk vonden. Uiteindelijk bleven er drie over na een week of 18 en na de 20 weken-echo hadden we er nog twee. Toen voelde ik de dag daarna dat het de naam moest worden die dochter nu heeft. Daar ben ik nog steeds zo blij mee, past echt bij haar nu. 🥰
pi_203273762
Hier een paar meidennamen die man niets vond
Amber
Hanna(h) (of Hanne)
Elin

Wel toevallig dat haar beste vriendinnetje Elin heet en haar zusje heet Hannah :D

Maar ik ben blij met de naam zoals ze die nu heeft (Eline) vind ik achteraf toch ook net wat mooier dan Elin.
Al vind ik het ergens ook nog wel jammer dat de naam Amber er niet doorheen gekomen is (maar zoals man zei je gaat een kind niet de naam van een kleur geven ;( )

Jongensnaam vond ik zo moeilijk dat ik daar geen naam van heb die niet goedgekeurd werd. Al lang blij dat ik er een kon bedenken (die man ook mooi vond). De back-up naam voor mocht de jongste toch een jongen zijn hebben we ook niet helemaal kunnen aftikken ;)
pi_203274487
quote:
17s.gif Op woensdag 19 januari 2022 18:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Mijn zwager en schoonzus wonen in Frankrijk, mijn schoonzusje is française. Blijkt dat onze dochter een meisjesnaam heeft die daar in de jaren 50 daar heel populair is geweest _O- . Oude vrouwennaam O+ :P
Wij hebben schijnbaar onze zoon ook de Engelse Wim of Gerrit genoemd (oude mannen naam dus), zegt nieuw-Zeelandse familie.
  woensdag 19 januari 2022 @ 21:24:52 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203275845
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 16:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij hebben veel jongensnamen over.
Oscar, Otto, Corneel, Thorsten.

1 ervan hebben we wel als 2de voornaam gegeven. Die gaf ik sowieso niet graag als 1ste naam omdat het zo'n duidelijke vernoeming is.

Meisjesnaam weet ik nog niet welke er over gaat blijven. Sowieso Olivia want die is uiteindelijk toch wat te lang. Maar zo mooi O+
Thorsten vind ik tof. Sowieso heb ik wel iets met Duitse namen.

Is Livia ook te lang?
Resistance is futile.
  woensdag 19 januari 2022 @ 21:57:13 #167
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203276393
quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2022 21:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is Livia ook te lang?
Thorsten is niet duits. Eerder 'viking' en dus Scandinavisch of Brits.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203276613
Ravi vind ik heel leuk, maar hele goede vrienden hebben al een Ravi.
pi_203277001
quote:
5s.gif Op woensdag 19 januari 2022 14:43 schreef Smart_ass het volgende:
Gewoon omdat ik benieuwd ben: welke naam is jullie topfavoriet, maar zul je helaas nooit (meer) kunnen gebruiken (kinderwens is vervuld, meisjesnaam maar zonen, jongensnaam maar dochters, door partner gevetood, etc.)?

Ik zal zelf beginnen. Ik had graag mijn dochter Benthe willen noemen en een eventuele zoon Fabian, maar ik woon in een Engelstalig land dus dat wordt ‘m helaas niet (Fabian zou in theorie kunnen maar ik vind de Engelse uitspraak niet mooi).
Robin voor een meisje O+ Maar omdat het ook een vernoeming is heeft mijn zoon hem als 2e naam gekregen.

En Marijn voor een meisje, maar gevetood om diverse redenen.

Maar Robin & Marijn voor mijn meiden, had nog best goed gepast eigenlijk.

Oh en Jonah voor nog een jongetje.
pi_203277066
Robin (of Robyn) voor een meisje O+
Maar de eerste werd een jongen en de naam van Ow klonk teveel als Robin om daarna nog op de lijst te staan.
Ik ben trouwens nog steeds wel echt verliefd op de naam van Ow O+

En bij meisjes wou ik ook graag Sam of Alex. Maar manlief wou geen uniseks naam.
pi_203277076
Haha Kyara!
Jonah was onze tweede keus bij Ow O+
pi_203277454
quote:
7s.gif Op woensdag 19 januari 2022 21:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is Livia ook te lang?
Livia heeft uiteindelijk niet dezelfde klank.

Ik kende idd een Duitser die zo heette. Van alle namen op ons lijstje is die naam net door mensen uit onze omgeving gekozen. Vond ik heel bijzonder en toevallig :D
pi_203277612
Wij hadden de naam Alexander bewaard voor de tweede zoon, dat was de naam die we hadden voor oudste zoon tot we een leukere naam tegen kwamen. Maar zoon 2 kwam er dus nooit, en nu baal ik wel dat we die naam niet toch gewoon als 2e naam aan de oudste heb gegeven. Maar ik vond het zo sneu voor hypothetische zoon 2 als alle toffe namen al weg waren, en ik ging er eigenlijk vanuit dat ik twee zoons zou krijgen, en geen dochters. Als 2e optie voor tweede naam hadden we Matthew, maar in combinatie met zijn voorletter en achternaam kwam daar een pestgevoelig woord uit dus uiteindelijk is het maar een vernoeming geworden. Maar nu ben ik ook wel blij dat we niet voor die naam gegaan zijn, dat past niet goed bij hem.

Voor de meiden wilde ik graag Zelda, maar daar konden we geen leuke naam bij verzinnen voor haar zus. Hetzelfde geldt voor de naam Rosalie, daar was ook geen in de smaak vallende matchende naam bij (qua lettergrepen en gevoel). Rosalie is wel een tweede naam geworden.

Verder heb ik overigens mijn katten namen gegeven die ik tof vond, maar niet ooit aan mijn kinderen wilde geven: Axel en Tobi.
pi_203278755
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 22:36 schreef Loj het volgende:

En bij meisjes wou ik ook graag Sam of Alex. Maar manlief wou geen uniseks naam.
Clover is niet unisex. :Y) :Y)
Protège moi de mes désirs.
pi_203278781
quote:
5s.gif Op woensdag 19 januari 2022 14:43 schreef Smart_ass het volgende:
Gewoon omdat ik benieuwd ben: welke naam is jullie topfavoriet, maar zul je helaas nooit (meer) kunnen gebruiken (kinderwens is vervuld, meisjesnaam maar zonen, jongensnaam maar dochters, door partner gevetood, etc.)?

Ik zal zelf beginnen. Ik had graag mijn dochter Benthe willen noemen en een eventuele zoon Fabian, maar ik woon in een Engelstalig land dus dat wordt ‘m helaas niet (Fabian zou in theorie kunnen maar ik vind de Engelse uitspraak niet mooi).
Willem zou Mara geheten hebben als hij een meisje was (geslacht was een verrassing)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')