abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203438903
Lumen vind ik wel mooi! En Fiep vind ik tof, net zoals Wies.
Alius aliud dicit
pi_203439747
Lumen is gewoon Latijn voor licht ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203579185
quote:
5s.gif Op woensdag 19 januari 2022 14:43 schreef Smart_ass het volgende:
Gewoon omdat ik benieuwd ben: welke naam is jullie topfavoriet, maar zul je helaas nooit (meer) kunnen gebruiken (kinderwens is vervuld, meisjesnaam maar zonen, jongensnaam maar dochters, door partner gevetood, etc.)?

Ik zal zelf beginnen. Ik had graag mijn dochter Benthe willen noemen en een eventuele zoon Fabian, maar ik woon in een Engelstalig land dus dat wordt 'm helaas niet (Fabian zou in theorie kunnen maar ik vind de Engelse uitspraak niet mooi).
Leuke vraag zeg! Ik val wat laat binnen maar bij mij is het absoluut Lotte. Maar er komen geen kindjes meer na deze en dat vind ik alleen om de naam al bijna jammer ;(

Leuk om andermans 'verloren' namen te lezen :s)
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:26 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier in de buurt is een “Fiep” geboren
Fiep?! Fiep is Brabants voor fopspeen :')
pi_203579227
Wij hebben misschien een naam, hoewel het meer voelt als de minst matige naam dan als de winnaar.
Maar het is een naam die wij eigenlijk niet mooi vinden bij onze achternaam (kort-kort en allebei eindigend op -s). Dus ik ben heel benieuwd naar hoe jullie dit vinden klinken. Spreek het eens een paar keer hardop uit?

Namen op verzoek weg.

Er komen nog doopnamen bij, maar die spreek je natuurlijk meestal niet uit.

[ Bericht 18% gewijzigd door Peejtur op 11-02-2022 08:15:27 ]
pi_203579487
quote:
5s.gif Op woensdag 9 februari 2022 09:31 schreef B.ertha het volgende:
Wij hebben misschien een naam, hoewel het meer voelt als de minst matige naam dan als de winnaar.
Maar het is een naam die wij eigenlijk niet mooi vinden bij onze achternaam (kort-kort en allebei eindigend op -s). Dus ik ben heel benieuwd naar hoe jullie dit vinden klinken. Spreek het eens een paar keer hardop uit?

Namen op verzoek weg.

Maar jullie hebben toch nog eventjes? Misschien komt er over een tijdje wel een naam voorbij wat voor jullie wel de wauwfactor heeft.

[ Bericht 11% gewijzigd door Peejtur op 11-02-2022 08:16:04 ]
pi_203579638
Ik moest ook gelijk aan de suggestie van Sunshine denken. :D Ik snap waar je twijfel vandaan komt, die twee keer S maakt het voor mij wat minder mooi.
Hoe heet je oudste zoon?
  Moderator / Colorchick woensdag 9 februari 2022 @ 10:05:05 #207
382129 crew  Donna
pi_203579642
Ik vind de klanken van beide namen zo anders dat het voor mij helemaal niet raar of vreemd klinkt.
pi_203579754
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik moest ook gelijk aan de suggestie van Sunshine denken. :D Ik snap waar je twijfel vandaan komt, die twee keer S maakt het voor mij wat minder mooi.
Hoe heet je oudste zoon?
  woensdag 9 februari 2022 @ 10:19:25 #209
208890 June.
Seriously?
pi_203579808
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:14 schreef B.ertha het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik vind het wel kunnen hoor!
Shine bright like a diamond.
pi_203579840
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:05 schreef Donna het volgende:
Ik vind de klanken van beide namen zo anders dat het voor mij helemaal niet raar of vreemd klinkt.
Dit inderdaad :)
pi_203580203
@ Bertha: mooi ook! Zou je T.ijmen/T.ieme/T.imo overwegen wellicht? Ligt vrij in de richting van jullie bedachte naam, maar dan wel weer anders qua klank, ook met de achternaam.
pi_203580324
@B.ertha, Die naam staat bij ons ook op het lijstje en dezelfde twijfel maar dan met de naam van de oudste. Die spreek je minder vaak samen uit en ik vind met voornaam+achternaam niet raar klinken dus moet ik die twijfel ook maar overboord gooien en de naam op de shortlist zetten mocht het een jongen blijken.
pi_203580585
Ik snap wat je bedoelt maar ik vind het best meevallen hoor. Als de achternaam begon met s was het veel lastiger.
Ik vond op het internet al een naamgenoot, dus er zijn al ouders die het wel gedaan hebben :)

(En herkenbaar, dat gevoel dat het niet DE naam is).
  woensdag 9 februari 2022 @ 13:05:54 #214
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203582172
quote:

Namen op verzoek weg.

Vind het prima kunnen hoor. Niemand gaat hem z’n hele leven alleen maar met voor en achternaam aanspreken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Peejtur op 11-02-2022 08:16:59 ]
pi_203583346
quote:

Namen op verzoek weg.

Ik vind dit prima kunnen eigenlijk! En ik vind deze naam ook een stuk leuker dan de geopperde alternatieven hierboven :Y.

[ Bericht 8% gewijzigd door Peejtur op 11-02-2022 08:17:23 ]
pi_203583561
Prima naam, ik zie of hoor er niks geks aan.
pi_203583733
Het gevoel dat het niet dè naam is, is hier ook herkenbaar ja. Als wij een jongen krijgen wordt hij vernoemd naar mijn vriend (wat ik helemaal niets vind) en als het weer een meisje is dan krijgt ze overduidelijk een tweede keus naam want ik vind geen enkele naam in de buurt komen bij de naam van mijn dochter :') :'( .
pi_203588929
Bedankt allemaal O+
Niet onverdeeld positief maar wel een positieve meerderheid. Uiteindelijk moeten we er zelf achter staan natuurlijk maar het is goed om te weten hoe de buitenwereld erin staat..
pi_203594811
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:20 schreef Smart_ass het volgende:
Het gevoel dat het niet dè naam is, is hier ook herkenbaar ja. Als wij een jongen krijgen wordt hij vernoemd naar mijn vriend (wat ik helemaal niets vind) en als het weer een meisje is dan krijgt ze overduidelijk een tweede keus naam want ik vind geen enkele naam in de buurt komen bij de naam van mijn dochter :') :'( .
Doe dat dan alsjeblieft niet... -O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203594861
Wij werken in een team van zes mensen nauw samen en hebben een hele oude, mopperige en vervelende man in ons team. Gaat bijna met pensioen en das maar beter ook. Nu heeft een andere collega een zoontje gekregen en het zoontje de naam gegeven van deze collega. Gewoon om het feit dat ze de naam zo mooi vindt. Ik vind dat tof, want de naam is ook mooi. Maar vond het ook best moedig want iedereen op het werk keek wel een beetje zo :?

[ Bericht 2% gewijzigd door Mrmime op 10-02-2022 10:12:54 ]
Alius aliud dicit
pi_203594927
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:20 schreef Smart_ass het volgende:
Jamaar, je hebt nog tot Augustus (gefeliciteerd trouwens!) Ik zou me nog helemaal niet druk maken over namen. Echt nog alle tijd. Toch?

Wij waren er bij de laatste pas met 38 weken uit. Voor een jongen vind ik Scandinavische namen erg mooi. Hebben net wat meer pit vind ik. Voor de rest heb ik bij geen enkele jongensnaam een wauwfactor. Vriend en dochter kwamen met de naam voor A. en aanvankelijk had deze naam ook geen idee van wauw, maar ik stond er niet negatief tegenover. Ik was tenslotte ook al 38 weken, dus hebben we deze naam gekozen. Misschien is het ook een kwestie van wennen en in de naam groeien, want nu, anderhalf jaar verder, vind ik het een mooiere naam dan toen ik hem toen koos.
pi_203595500
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:51 schreef Mrmime het volgende:
Wij werken in een team van zes mensen nauw samen en hebben een hele oude, mopperige en vervelende man in ons team. Gaat bijna met pensioen en das maar beter ook. Nu heeft een andere collega een zoontje gekregen en het zoontje de naam gegeven van deze collega. Gewoon om het feit dat ze de naam zo mooi vindt. Ik vind dat tof, want de naam is ook mooi. Maar vond het ook best moedig want iedereen op het werk keek wel een beetje zo :?

Dat snap ik eigenlijk ook niet. Ik vond Arthur altijd een mooie naam maar had C. ook nooit zo genoemd omdat ik toen nog een collega had die zo heette en van wie ik ook wel wat vond..
pi_203596733
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:47 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Dat snap ik eigenlijk ook niet. Ik vond Arthur altijd een mooie naam maar had C. ook nooit zo genoemd omdat ik toen nog een collega had die zo heette en van wie ik ook wel wat vond..
Tj\a. Ik vond het wel mooi dat zij de schoonheid van de naam los kon zien van een toevallig persoon die ook zo heet en minder positieve associaties oproept.
Arthur vind ik trouwens ook prachtig. Maar er zullen best wel enorme eikels rondlopen met die naam.
Alius aliud dicit
pi_203596909
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:11 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Tj\a. Ik vond het wel mooi dat zij de schoonheid van de naam los kon zien van een toevallig persoon die ook zo heet en minder positieve associaties oproept.
Arthur vind ik trouwens ook prachtig. Maar er zullen best wel enorme eikels rondlopen met die naam.
Nee, dat is waar. Maar deze Arthur was dan ook nog wel zo iemand die 100x per dag de 'grap' zou maken dat ik mijn kind naar hem had vernoemd. En mijn andere collega's waarschijnlijk ook. Daar zat ik ook niet op te wachten
(en mijn man vond het niet mooi, dat scheelde ook :+)
pi_203597048
Ik heb al bij verschillende collega's meegemaakt dat ze op de werkvloer echt verschrikkelijk zijn, maar zo buiten het werk om compleet anders. Ze hebben zich toch vaak een rol aangemeten om wat voor reden dan ook. En soms is het ook gewoon een karakterdingetje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 10 februari 2022 @ 13:05:59 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203597546
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:24 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Nee, dat is waar. Maar deze Arthur was dan ook nog wel zo iemand die 100x per dag de 'grap' zou maken dat ik mijn kind naar hem had vernoemd. En mijn andere collega's waarschijnlijk ook. Daar zat ik ook niet op te wachten
(en mijn man vond het niet mooi, dat scheelde ook :+)
Je kind Lancelot noemen vanwege een Arthur op het werk gaat ook weer wat ver ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203599318
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:47 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Doe dat dan alsjeblieft niet... -O-
Druk gemaakt om niets want het is een meisje :P.

quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Jamaar, je hebt nog tot Augustus (gefeliciteerd trouwens!) Ik zou me nog helemaal niet druk maken over namen. Echt nog alle tijd. Toch?

Wij waren er bij de laatste pas met 38 weken uit. Voor een jongen vind ik Scandinavische namen erg mooi. Hebben net wat meer pit vind ik. Voor de rest heb ik bij geen enkele jongensnaam een wauwfactor. Vriend en dochter kwamen met de naam voor A. en aanvankelijk had deze naam ook geen idee van wauw, maar ik stond er niet negatief tegenover. Ik was tenslotte ook al 38 weken, dus hebben we deze naam gekozen. Misschien is het ook een kwestie van wennen en in de naam groeien, want nu, anderhalf jaar verder, vind ik het een mooiere naam dan toen ik hem toen koos.
Dat is natuurlijk ook zo, we hebben nog tot augustus, maar de kans dat we ineens een naam vinden die we niet al eerder hebben gezien op een van de tig namenlijstjes acht ik klein. Dus dan zou het inderdaad meer zijn zoals bij jou, dat het een van de namen is die nu in onze top staat en dan groeit. Maar pas met 38 weken kiezen kan ik sowieso niet hoor, dat vind ik wel knap :P. Opzich vind ik vooral één naam in onze top steeds leuker worden, dus hopelijk zijn we daar in augustus net zo fan van als van Bubbles’ naam.
pi_203599548
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb al bij verschillende collega's meegemaakt dat ze op de werkvloer echt verschrikkelijk zijn, maar zo buiten het werk om compleet anders. Ze hebben zich toch vaak een rol aangemeten om wat voor reden dan ook. En soms is het ook gewoon een karakterdingetje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie naam :+
pi_203599738
Zoals gezegd kan ik me niet voorstellen dat iemand met een naam komt die we nog niet hebben gezien hebben, maar brand alsjeblieft los. O+

Meisjesnaam die past bij grote zus
SPOILER
Liefst niet te lang en het moet uitspreekbaar zijn in het Engels. En hoewel ik Emma, Olivia en Sofia prachtige namen vind, liever geen top 10-naam (en ja ik weet dat grote zus haar naam dat in Nederland wel is, maar waar wij wonen staat ie op plek 651 :P).
pi_203600291
@Smart_ass

Doris
Isabel
Leah
Sandra
pi_203600427
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:50 schreef Smart_ass het volgende:
Zoals gezegd kan ik me niet voorstellen dat iemand met een naam komt die we nog niet hebben gezien hebben, maar brand alsjeblieft los. O+

SPOILER
Liefst niet te lang en het moet uitspreekbaar zijn in het Engels. En hoewel ik Emma, Olivia en Sofia prachtige namen vind, liever geen top 10-naam (en ja ik weet dat grote zus haar naam dat in Nederland wel is, maar waar wij wonen staat ie op plek 651 :P).
Uit je voorbeelden maak ik op dat je eindigend op -a wel mooi vindt.
Laura?
Lidia? Dat vind ik in het NL best oubollig maar in het Engels juist leuk O+ Of Livia anders.
En ons buurmeisje met dezelfde naam heeft een zusje: Tirza
  donderdag 10 februari 2022 @ 15:36:44 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203600440
Ik heb de top 10 er niet bij gepakt, maar:

Lisa
Lea
Tess
Lynn
Iris
Amy
Hannah
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203601088
Ik vind Lea wel leuk maar dat wordt hier dan weer uitgesproken als Lia en dat vind ik dan weer niet zo leuk :P. Livia vind ik ook leuk maar das dan toch weer teveel Olivia!
pi_203601135
Ik vind Karlijn wel leuk. Maar dat zal ook wel wat anders uitgesproken worden daar.

Of wil je het liefst een naam met a als laatste letter?
pi_203601438
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:50 schreef Smart_ass het volgende:

SPOILER
Julia
Anna
Lena
Gina
Adriana :D / Ariana
Lois

[ Bericht 1% gewijzigd door Adrian4 op 10-02-2022 17:10:32 ]
pi_203601470
De -a namen van ons lijstje:
Eva
Mia
Nina
pi_203601595
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:25 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind Lea wel leuk maar dat wordt hier dan weer uitgesproken als Lia en dat vind ik dan weer niet zo leuk :P. Livia vind ik ook leuk maar das dan toch weer teveel Olivia!
Leia?

En misschien Ava om op de uitspraak van het Nederlandse Eva uit te komen
pi_203601610
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind Karlijn wel leuk. Maar dat zal ook wel wat anders uitgesproken worden daar.

Of wil je het liefst een naam met a als laatste letter?
Ik houd sowieso erg van Nederlandse/Germaanse namen maar de uitspraak is dan bijna altijd een dingetje. Stom he! Wordt daar wel moeilijk door :P
A als laatste letter hoeft niet, maar ik vind wel veel namen eindigend op een A leuk.

Bedankt voor de suggesties! Nina staat hier inderdaad ook op het lijstje.
pi_203601648
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 17:15 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Leia?

En misschien Ava om op de uitspraak van het Nederlandse Eva uit te komen
Leia vind ik leuk inderdaad! Maar vindt vriend te star wars :@. Ava ook heel mooi maar enorm populair hier plus een van mijn beste vriendinnen heeft een Eva.

Sorry ik ben echt moeilijk :'( .
pi_203602262
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 17:18 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Leia vind ik leuk inderdaad! Maar vindt vriend te star wars :@. Ava ook heel mooi maar enorm populair hier plus een van mijn beste vriendinnen heeft een Eva.

Sorry ik ben echt moeilijk :'( .
Valt wel mee. Ik zit nu nog te twijfelen over de naam. Stress jongeh :D
pi_203603237
Wie weet eindigen we allebei wel met een Nina.
  donderdag 10 februari 2022 @ 19:12:32 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203603277
Liv?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203604805
quote:
10s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:09 schreef Smart_ass het volgende:
Wie weet eindigen we allebei wel met een Nina.
Het is hier in de buurt een erg populaire naam. Vorig jaar zijn er bij 1 VK bureau al 4 geboren (en het is maar een dorp, geen stad). Het houdt wel een beetje tegen.
Een andere naam die we heel mooi vinden wordt landelijk minder dan 25 keer gegeven, dat is dan weer het andere uiterste. Dat maakt het kiezen zo lastig.
pi_203605664
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:12 schreef Leandra het volgende:
Liv?
Ik vind Liv echt meer een afkorting dan een volledige naam :@. Hoewel ik zie dat het een Scandinavische naam is dus. Nooit geweten. Ken het alleen als afkorting van Olivia.

quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:29 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Het is hier in de buurt een erg populaire naam. Vorig jaar zijn er bij 1 VK bureau al 4 geboren (en het is maar een dorp, geen stad). Het houdt wel een beetje tegen.
Een andere naam die we heel mooi vinden wordt landelijk minder dan 25 keer gegeven, dat is dan weer het andere uiterste. Dat maakt het kiezen zo lastig.
Ja dat begrijp ik, dat zou mij ook tegenstaan. Dat is de reden dat Sofia voor mij voorbeeld af valt. Nina is hier in de VS dan weer helemaal niet populair.

En wat grappig, de andere naam die wij leuk vinden is in Nederland ook minder dan 25 keer gegeven :D. Maar het alsnog niet echt een onbekende naam ofzo.
pi_203605775
Nadia
Irina
Faye
Mary
Zoe
pi_203606174
Nadia en Faye vind ik leuk.
pi_203608054
Flora? (mijn dochter heet F.loor, maar in de VS is dat wellicht een beetje gek - mijn man noemt haar richting Amerikaanse collega's ook Flora)
Rosa/Roos/Rose?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 februari 2022 @ 06:42:09 #248
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203608102
Wel even weg van de -a, maar bijvoorbeeld Lauren of Lynn?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_203617760
Dank voor alle suggesties!
pi_203668956
SPOILER
Deze spelling kende ik nog niet..
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')