Niet echt eigenlijk, maar toen we nog volop in de namen-fase zaten, waren we nog niet op Larissa uitgekomen.quote:
Ach, zo heeft mijn vader ooit de routemiep van zijn auto Tamara genoemd, het was de eerste auto die hij had met schermnavigatie en dat vond hij dusdanig exotisch dat daar een exotische naam bij hoorde, dat werd dus Tamara.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:33 schreef DjVero het volgende:
[..]
Niet echt eigenlijk, maar toen we nog volop in de namen-fase zaten, waren we nog niet op Larissa uitgekomen.Exotisch en eindigend op een "a"; dat waren de criteria
Damn. Die had ik nog niet gezien...quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:31 schreef Phaidra het volgende:
Mijn achter-achternichtje heet N.eveah. Er is eigenlijk alleen via FB contact, dus ik weet nog steeds niet hoe ze het zelf uitspreken. Wel dat het heaven achterstevoren gespeld is (ja, bewust dus).
Ja, dat denk ik persoonlijk ook. Fijn dat ik niet de enige benquote:Op vrijdag 3 december 2021 14:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
Damn. Die had ik nog niet gezien...
Maareh uitspreken alsnog nivea met een neh
Dus nuhveja?
Dit ja. Het wordt heel lastig de minder populaire namen te vinden. Want op een lijst met unieke namen staat ook niet echt wat ik zoekquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:55 schreef Leandra het volgende:
Wat wel raar wordt met die minstens 25-regel die ze nu hanteren, is dat niet alleen het kind dat Gazelle, Fietsbel of Etappe genoemd is 'beschermd" wordt (als die al geen ouders heeft die een advertentie in de krant plaatsen), maar dat bijvoorbeeld een Marjolein of Frank ook niet meer boven komt, terwijl dat toch namen zijn die bij Meertens meer dan 13.000 en 24.000 keer voorkomen.
Eerlijk gezegd denk ik dat dat het criterium zou moeten zijn: of een naam überhaupt meer dan 25 keer voorkomt, niet of hij dat jaar meer dan 25 keer voorkomt.
Ja, ik vind het ook jammer de minder populaire namen niet meer te kunnen zien. De namen van mijn dochters staan er allebei niet in, terwijl ik verwacht dat de naam van de jongste wel een paar keer gegeven is. Naam van de oudste is wat unieker kwa spelling, een andere spelling is nog net wel te vinden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:23 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Dit ja. Het wordt heel lastig de minder populaire namen te vinden. Want op een lijst met unieke namen staat ook niet echt wat ik zoek![]()
Gelukkig hebben niet alle landen deze regel![]()
Naam van zoon staat er niet in met zijn spelling, de meer populaire versie wel. En de afkorting ook.
De meisjesnaam die voorlopig onze favoriet is, staat ook niet in de lijst. Dat doet me dan weer twijfelen of het niet te ouderwets is
Hahahahaha die ken ik denk ikquote:Op vrijdag 3 december 2021 14:31 schreef Phaidra het volgende:
Mijn achter-achternichtje heet N.eveah. Er is eigenlijk alleen via FB contact, dus ik weet nog steeds niet hoe ze het zelf uitspreken. Wel dat het heaven achterstevoren gespeld is (ja, bewust dus).
Een kindje hier in de buurt heet ook zo, dat spreken ze uit als Nuh-veeja.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:43 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hahahahaha die ken ik denk ik
Dan zeg je neevia (fonetisch)
Degene die ik ken geeft wel als reden dat het heaven omgekeerd is, en dat spel je dus ook echt als Nevaeh, dus vandaar dat ik het denkquote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:23 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Een kindje hier in de buurt heet ook zo, dat spreken ze uit als Nuh-veeja.
Het is trouwens niet eens heaven omgekeerd, want dat zou Nevaeh zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |