abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201561170
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:17 schreef obligataire het volgende:

[..]
Tnx, ik heb daar (Lavand*) geen mail van gehad. Is dat normale procedure bij GvE, je kunt toch niet elke dag alle projecten langslopen of er iets nieuws te melden valt?

Behalve dat ene zinnetje tekst, zie ik trouwens geen link om door te klikken. Waar hebben ze die weggestopt?
Hier staan de updates gebundeld:

Van veel updates krijg je geen aparte mail en moet je hier actief kijken.
pi_201561232
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zou hier wel aan mee willen doen. Als iemand een linkje zou kunnen bemachtigen? :)
Is volgens mij geen woning maar een ( hoek-)appartement. Hoeft geen probleem te zijn maar de omschrijving recreatiewoning wekt een andere indruk.
https://www.google.com/ur(...)o_MCFQAAAAAdAAAAABAD
pi_201561420
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:14 schreef KrekelJapie het volgende:
Zorgvereniging
https://www.collincrowdfund.nl/kruisvereniging-zorgsaam/
1e hypotheek bedrijfspand 28% ltv
Ondanks de wat lage rente zou ik deze toch wel graag (voor een wat hoger bedrag) willen meenemen. Een mooie ltv en looptijd.

Als iemand een linkje zou hebben dan hou ik mij aanbevolen.
pi_201561468
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:33 schreef W1241302 het volgende:

[..]
Is volgens mij geen woning maar een ( hoek-)appartement. Hoeft geen probleem te zijn maar de omschrijving recreatiewoning wekt een andere indruk.
Weer wat nieuws (voor mij althans :D ), ze verzinnen telkens wat anders om zo'n kavel nog verder uit te melken.
'Recreatieappartement' zou inderdaad een beter woord zijn.

Maar goed, als er vraag naar is? Zelf zou ik toch liever voor iets meer vrij zitten maar wellicht is het een toplocatie.
Pecunia non olet
pi_201561491
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:27 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hier staan de updates gebundeld:
[ afbeelding ]
Van veel updates krijg je geen aparte mail en moet je hier actief kijken.
Dank dat scheelt een boel geklik inderdaad. Maar geen enkele aanvullende info dus, behalve dat ene zinnetje.
Pecunia non olet
pi_201562496
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:33 schreef W1241302 het volgende:

[..]
Een appartement is ook een woning, hoor.
Dat gezegd hebbende is het gebruik van het woord "recreatiewoning" in zijn algemeenheid sowieso vaak niet correct, aangezien je er in veel gevallen niet in mag wonen. Een betere term is dan "recreatieverblijf" of iets dergelijks ;)
pi_201564834
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:56 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dank dat scheelt een boel geklik inderdaad. Maar geen enkele aanvullende info dus, behalve dat ene zinnetje.
Heb dat ooit ook al eens gevraagd hier, maar blijkbaar vond niemand dat een probleem. Ik vind het nl inderdaad ook irritant dat je niet gewoon een mail krijgt, en los daarvan, een stukje fatsoenlijke inhoud behalve een zinnetje.

Ik heb we wel aangewend om als ik een keer aanleg, inderdaad even bij updates te kijken. Gisteren toevallig eindelijk iets (nou ja, paar woorden...) over L*vnd*.
pi_201565542
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 september 2021 23:42 schreef peterc het volgende:

[..]
1C is op 31mei21 afgelost, 4jun21 gestort door SIG in wallet, 29mei21 verkocht zie funda
verkeerd gekeken in mijn eigen administratie, bedankt.
pi_201566224
Weer 2 nieuwe Projecten in de vooraankondiging bij Wvjg

[ Bericht 3% gewijzigd door Jaco078 op 29-09-2021 16:16:34 ]
pi_201566500
De hernieuwde lening aanvraag van Dhr. Lex bij GvE:

Oude aanvraag 24572 (Domicilie Schuitenberg II) teruggetrokken en vervangen voor project 24955 (Domicilie Schuitenberg II).

Met investeringslinkje voor geïnteresseerden:
https://www.geldvoorelkaa(...)=24955&code=HO24955i

quote:
De voorliggende lening 24955 zal uiterlijk 7 oktober volgeschreven moeten zijn, want ik heb met de huidige financier afgesproken dat ik vóór 1 november aanstaande herfinancier en anders loopt de huidige financiering door. De propositie voor Geldvoorelkaar.nl is net voordeliger dan de huidige propositie, dus vandaar dat ik deze overbruggingsfinanciering a.d. ¤ 650.000,- (aflossingsvrij), rente 5,3%, looptijd 12 maanden (na 6 maanden boetevrij aflossen mogelijk), aan u voorleg.
pi_201566741
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:30 schreef Horsemen het volgende:
De hernieuwde lening aanvraag van Dhr. Lex bij GvE:

Oude aanvraag 24572 (Domicilie Schuitenberg II) teruggetrokken en vervangen voor project 24955 (Domicilie Schuitenberg II).

Met investeringslinkje voor geïnteresseerden:
https://www.geldvoorelkaa(...)=24955&code=HO24955i
[..]

Ik zie de verbetering voor ons niet echt. Bij toelichting gve staat trouwens nog steeds een aflossingscomponent:
quote:
• ¤ 80.000,- van de leensom zal annuïtair afgelost worden, met een maandelijkse betaling van een vast bedrag, bestaande uit een deel rente en een deel aflossing;
• ¤ 570.000 zal aflossingsvrij worden verstrekt, waarbij de rente maandelijks wordt voldaan en de volledige aflossing aan het einde van de looptijd.
Bepalingen omtrent vervroegde aflossing: standaard (zie productpagina), met de aanvulling dat er na 6 maanden geheel boetevrij afgelost mag worden.
pi_201567094
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:07 schreef Jaco078 het volgende:
Weer 2 nieuwe Projecten in de vooraankondiging bij Wvjg
Heb je een mailtje, of staan ze op de website? Ik zie niks
pi_201567373
quote:
6s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:17 schreef Buurman_ het volgende:

[..]
Staat op de site: zie "bekijk alle projecten" en dan helemaal onderaan "binnenkort actueel".
https://waardevoorjegeld.nl/projecten
pi_201567420
quote:
6s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:17 schreef Buurman_ het volgende:

[..]
Deze 2 dus:

ISTECH groeit 42 maanden 8% ¤ 324.000,00
Voorraadfinanciering Van der Veen Autogroep BV 60 maanden 5.5% ¤ 500.000,00

Maar meer info is er nog niet
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201567495
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik zie de verbetering voor ons niet echt. Bij toelichting gve staat trouwens nog steeds een aflossingscomponent:
[..]

Mag na een half jaar gratis worden afgelost. Dan is de opbrengst maar (5,3 / 2 ) minus 0,425% kosten is een opbrengst van slechts 2,2% in een half jaar. Rendement op jaarbasis is dus tussen de 4,4 en 4,9% op jaarbasis minus rendement verlies tussen inschrijving en ingang rente. Te weinig rendement voor mij.
pi_201567610
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:56 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Mag na een half jaar gratis worden afgelost. Dan is de opbrengst maar (5,3 / 2 ) minus 0,425% kosten is een opbrengst van slechts 2,2% in een half jaar. Rendement op jaarbasis is dus tussen de 4,4 en 4,9% op jaarbasis minus rendement verlies tussen inschrijving en ingang rente. Te weinig rendement voor mij.
Kosten betaal je toch voor dit soort projecten op maandbasis? Bij vervroegde aflossing hoef je dan niet kosten voor een heel jaar te betalen, maar enkel voor de looptijd dat de lening daadwerkelijk heeft gelopen.
pi_201567652
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Deze 2 dus:

ISTECH groeit 42 maanden 8% ¤ 324.000,00
Voorraadfinanciering Van der Veen Autogroep BV 60 maanden 5.5% ¤ 500.000,00

Maar meer info is er nog niet
Van der Veen heeft volgens mij al een keer een bedrag voor de leasetak opgehaald.

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 29-09-2021 18:14:51 ]
pi_201568625
De tatooshop op Geldvoorelkaar stond vanochtend nog op 3 dagen resterende funding. Nu is dat opeens 16 dagen.
Onder het mom van, eigenlijk is de funding mislukt, maar we proberen het nog even.
pi_201568641
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:16 schreef KrekelJapie het volgende:
De tatooshop op Geldvoorelkaar stond vanochtend nog op 3 dagen resterende funding. Nu is dat opeens 16 dagen.
Onder het mom van, eigenlijk is de funding mislukt, maar we proberen het nog even.
Zonde want is qua zekerheden m.i. echt een goede. Denk dat de foto's wat afschrokken.
pi_201569747
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ondanks de wat lage rente zou ik deze toch wel graag (voor een wat hoger bedrag) willen meenemen. Een mooie ltv en looptijd.

Als iemand een linkje zou hebben dan hou ik mij aanbevolen.
Ik doe ook graag mee met de kruisvereniging. Hoeveel leden zou zo'n regionale organisatie hebben? 5.000? 10.000? Of meer? De vooruitontvangen contributie zorgt per 31-12-2020 voor een schuldenlast, maar die valt per 1-1-2021 dan ook weer vrij. Alleen nu is niet goed in te schatten welk deel van de schuldenlast vooruitontvangen contributie is.

Ik stel me zo voor dat ze proberen iedereen die in de zorgwinkel een rollator of scootmobiel komen uitzoeken, meteen lid proberen te maken van de vereniging. Ook is de vereniging gekoppeld aan een zorginstelling --> de bestuurder van Atl*nt Zorg is automatisch ook bestuurder van de vereniging.

Waar zou de ¤60.000 huurbesparing vandaan komen? Zouden ze afgelopen jaar het pand van de zorgwinkel in Apeldoorn of Twello hebben gekocht met eigen geld? Ik lees nergens over een derde locatie die is gesloten.

In de pitch wordt gesproken over de cijfers 2020 en een prognose voor 2022. Zouden ze met 2022 niet 2021 bedoelen? Ik ben namelijk ook wel benieuwd hoe dit jaar verloopt.
pi_201570172
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:09 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Ik doe ook graag mee met de kruisvereniging. Hoeveel leden zou zo'n regionale organisatie hebben? 5.000? 10.000? Of meer? De vooruitontvangen contributie zorgt per 31-12-2020 voor een schuldenlast, maar die valt per 1-1-2021 dan ook weer vrij. Alleen nu is niet goed in te schatten welk deel van de schuldenlast vooruitontvangen contributie is.

Ik stel me zo voor dat ze proberen iedereen die in de zorgwinkel een rollator of scootmobiel komen uitzoeken, meteen lid proberen te maken van de vereniging. Ook is de vereniging gekoppeld aan een zorginstelling --> de bestuurder van Atl*nt Zorg is automatisch ook bestuurder van de vereniging.

Waar zou de ¤60.000 huurbesparing vandaan komen? Zouden ze afgelopen jaar het pand van de zorgwinkel in Apeldoorn of Twello hebben gekocht met eigen geld? Ik lees nergens over een derde locatie die is gesloten.

In de pitch wordt gesproken over de cijfers 2020 en een prognose voor 2022. Zouden ze met 2022 niet 2021 bedoelen? Ik ben namelijk ook wel benieuwd hoe dit jaar verloopt.
Of deze toko de bedrijfsvoering weer op orde krijgt kan ik niet zo goed overzien, Echter gelezen de LTV zou je je geld altijd terug moeten krijgen bij dit project. Het ergste dat je kan gebeuren is naar mijn idee dat je door gedoe wat langer op je geld moet wachten. Maar tijdens het gedoe zal de rente gewoon door blijven tikken. Dus ook ik wil wel mee doen met dit project. Linkje is welkom.

Die jongens die bij New Funding weglopen en nu bij Collin hun hand ophouden voor 2.5 miljoen tegen 6%. Doe ik denk ik niet aan mee. Je zal je geld niet geheel verliezen maar op de een of andere manier staat deze hele constructie (box3 in combinatie met Comfort Plus Wonen Groep) mij niet aan.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 29-09-2021 20:36:49 ]
pi_201570508
Gaan we bij Serkan in Maastricht nog boeterente krijgen of was dat boetevrij .? (Kan het even niet controleren ) thx.
pi_201570718
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:44 schreef zeeland6 het volgende:
Gaan we bij Serkan in Maastricht nog boeterente krijgen of was dat boetevrij .? (Kan het even niet controleren ) thx.
Boeterente was 6 maanden of als tijd tot einde looptijd korter is dan 6 maanden, de rente tot einde looptijd. We krijgen dus alle rente voor de 12 maanden, alleen iets eerder.
pi_201570723
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:44 schreef zeeland6 het volgende:
Ik neem aan van wel, is hier ook al aangegeven (ik neem aan dat er contact was geweest met sig?). Zover ik het kan zien is de boete bij vervroegde aflossing 6 maanden of de resterende periode als die korter is bij dit 12 maanden project. In dit geval is de resterende periode korter zodat je gewoon exact 12 maanden rente moet ontvangen. Ik ben zeer beneuwd of de berekening straks ook klopt want bij bijv. eur 250 investering is de 12 x uitbetaalde maandrente wegens afkortingen niet gelijk aan de jaarrente, scheelt zo'n 0.3%
pi_201570828
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:55 schreef tnhb het volgende:
bij bijv. eur 250 investering is de 12 x uitbetaalde maandrente wegens afkortingen niet gelijk aan de jaarrente, scheelt zo'n 0.3%
Worden deze afrondingen niet gecorrigeerd in de laatste termijn? Dacht zoiets ooit begrepen te hebben. In dit geval kan je gewoon in het betaalschema zien welk bedrag je had moeten krijgen bij 12 maanden. Ditzelfde bedrag moet je nu ook ontvangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')