Kun je nagaan hoe populair ze worden als je zoiets in de flat zelf bouwt en deze exclusief toegankelijk maakt voor bewoners.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zeker ja. Toen ik nog in Almere woonde (ja, ik weet het, ik weet het) waren er 3 appartementencomplexen die rondom een groot zwembad en sportveld gebouwd waren. Die waren ontzettend populair.
Hier ziek op de bank, dus eigenlijk de beste setting om de APB te kijken. Beetje kijken, beetje snoozen...quote:Op woensdag 22 september 2021 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
He he, eindelijk een werkpauze. Zal m'n baas blij mee zijn.
't Is een beetje kip of ei. En dan helpt het ook niet als we alle kansarmen stallen in gemeentes als Almelo en Heerlen.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Willen we dat of moeten we dat? Je kan wel heel graag in Delfzijl willen wonen maar als er geen passende baan te vinden die niet binnen anderhalve uur (enkele) reisafstand zit dan houdt het op, dan moet je wel zo'n beetje in Amsterdam of Purmerend gaan zitten.
Ja, dat was in dit geval zo. Het zwembad en sportveld was alleen te bereiken vanuit de appartementencomplexen. Je levert wat ruimte in door die grond die bestemming te geven, maar je wint er wel veel mee lijkt mij.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe populair ze worden als je zoiets in de flat zelf bouwt en deze exclusief toegankelijk maakt voor bewoners.
Uiteraard speelt het mee, maar zelfs als ze er niet zouden zijn zou het een complexe situatie zijn.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja het heeft effect. Maar kijk je dan alleen naar afgelopen jaren of over tientallen jaren heen. Want over tientallen jaren heen is gebleken dat wij prima in staat zijn om voor voldoende huizen te zorgen. De aantallen vluchtelingen/migranten van afgelopen jaren hebben huidige wooncrisis niet veroorzaakt. Zij zijn slechts een klein deel van het probleem. Het probleem ligt veel dieper.
Het is te makkelijk om hun de schuld te geven.
Uiteindelijk heb je altijd dat bedrijven voornamelijk centraal willen zitten, en nabij elkaar.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is een beetje kip of ei. En dan helpt het ook niet als we alle kansarmen stallen in gemeentes als Almelo en Heerlen.
Ja juist daarom. Het kan wel goedkoop, en de plek is daar wel. Maar daar wil niemand heen.quote:
In mijn studentenstudio hadden we destijds niet eens een gemeenschappelijke ruimte.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat was in dit geval zo. Het zwembad en sportveld was alleen te bereiken vanuit de appartementencomplexen. Je levert wat ruimte in door die grond die bestemming te geven, maar je wint er wel veel mee lijkt mij.
Daar heb je als overheid natuurlijk wel invloed op. Zie de overheidsbedrijven in Limburg die daar neergezet zijn als compensatie voor het sluiten van de mijnen. Of zie wat er nu aan het ontstaan is rond Drachten/Groningen qua techhubs.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb je altijd dat bedrijven voornamelijk centraal willen zitten, en nabij elkaar.
Het klopt wel dat er niet efficiënt wordt omgegaan met ruimte.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier?
https://decorrespondent.n(...)60916874375-186ae562
Daar heb je een punt. En wie weet komt de omslag nu wel, nu we hebben gezien dat velen prima een paar dagen thuis kunnen werken. 1 of 2 keer per week een stuk rijden naar kantoor is dan niet zo'n probleem meer.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Willen we dat of moeten we dat? Je kan wel heel graag in Delfzijl willen wonen maar als er geen passende baan te vinden die niet binnen anderhalve uur (enkele) reisafstand zit dan houdt het op, dan moet je wel zo'n beetje in Amsterdam of Purmerend gaan zitten.
Dat hebben we al met Urk gedaan en kijk waar ons dat gebracht heeft.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is een beetje kip of ei. En dan helpt het ook niet als we alle kansarmen stallen in gemeentes als Almelo en Heerlen.
Ook dat is overheidsbeleid. Dat was ooit gewoon een veilig eiland à la Alcatraz.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat hebben we al met Urk gedaan en kijk waar ons dat gebracht heeft.
Uiteraard, maar neemt niet weg dat clustering ALTIJD zal gebeuren.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar heb je als overheid natuurlijk wel invloed op. Zie de overheidsbedrijven in Limburg die daar neergezet zijn als compensatie voor het sluiten van de mijnen. Of zie wat er nu aan het ontstaan is rond Drachten/Groningen qua techhubs.
Ook dan komen er nog kwesties als sociale omgeving en andere verplichtingen bij kijken. Mensen zijn geen pionnen die je maar naar believen kunt verplaatsen als het even niet uitkomt.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:09 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. En wie weet komt de omslag nu wel, nu we hebben gezien dat velen prima een paar dagen thuis kunnen werken. 1 of 2 keer per week een stuk rijden naar kantoor is dan niet zo'n probleem meer.
Hier hetzelfde. Daarom ben ik wel benieuwd wat er uit alle plannen voor meer flexibel werken komen. Als ik één dag in de week op kantoor ben vind ik het meer dan zat, de rest kan ik prima thuis werken.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
IK vind het niet fijn om mijn halve dag aan reizen te spenderen. Dan voel ik me echt heel erg geleefd.
En ik zal niet de enige zijn.
Dat is op zichzelf geen probleem natuurlijk. Alleen de verstedelijking neemt nu wel problematische vormen aan, met name in de Randstad, maar ook in de provinciale steden zie je dat ze, zij het in mindere mate, met dezelfde problemen kampen.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uiteraard, maar neemt niet weg dat clustering ALTIJD zal gebeuren.
Waarom heeft hij eigenlijk zo'n hekel aan de islam, zijn verhaal komt redelijk goed overeen met wat zij willen?quote:Op woensdag 22 september 2021 15:12 schreef TomWaits het volgende:
Sterke inbreng van Wilders, met name het LHBTI-verhaal. Sterk voorbeeld van deze dekselse propaganda in basisscholen. Tijd om dergelijk lesmateriaal te verbieden!!!!
Twee kanten van dezelfde hoefijzer ofzo.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom heeft hij eigenlijk zo'n hekel aan de islam, zijn verhaal komt redelijk goed overeen met wat zij willen?
Ja, daar! Thanks!quote:Op woensdag 22 september 2021 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier?
https://decorrespondent.n(...)60916874375-186ae562
Voor Flex ben je uiteindelijk afhankelijk van je werkgever.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Daarom ben ik wel benieuwd wat er uit alle plannen voor meer flexibel werken komen. Als ik één dag in de week op kantoor ben vind ik het meer dan zat, de rest kan ik prima thuis werken.
Ja, dergelijke inconsistenties vallen mij ook weleens op. Zijn achterban is op sommige punten net zo conservatief als de moslims die ze zelf menen te bestrijden op hun ideeën over seksuele identiteit en voorkeuren.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom heeft hij eigenlijk zo'n hekel aan de islam, zijn verhaal komt redelijk goed overeen met wat zij willen?
Uiteindelijk zijn het ook maar gemiddelden.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:13 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja, daar! Thanks!
Maar ik vind dat dus echt bizar. Ik woon inmiddels zelf een aantal jaar in Duitsland en hier om me heen (in de stad) kan ik me wat bij die 46m2 p.p. voorstellen. De woningnood hier is nog groter dan in Nederland wat dat betreft. Maar Duitsland is zo enorm met zo veel platteland, de ouders van mijn vriendin, vrienden en collega's die daar wonen en kasten van huizen hebben. Poeh...
Het is wel zo, de cijfers tonen dat aan, maar het is gewoon moeilijk voor te stellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |