abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2021 @ 11:48:07 #151
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_201481157
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Waarom zijn ze om 2 uur klaar?
Denk dat je overigens wel schromelijk onderschat hoe belachelijk veelvragend de kinderen en vooral hun ouders zijn anno 2021. Al zal dat in Friesland misschien nog reuze meevallen.
Probeer je nou de kinderen uit Friesland in een hokje te plaatsen?
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 11:48:08 #152
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_201481158
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:46 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Even Delano en Vlinder afranselen in de hoek.
_O-
What can change the nature of a man?
pi_201481160
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:46 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Dat doe je ook vooral omdat het je passie is lijkt mij, daarom gaat wat meer geld ook niet helpen.
Eens. Wij eisen van onze leraren PASSIE en STRIJD.
pi_201481162
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:47 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Oh is dat landelijk niet?
Volgens mij zijn ze hier naar dagen gegaan dat elke dag om 2 uur die wondertjes klaar zijn.
nou ja half 4 dan.
Bijna alle basisscholen hebben continurooster volgens mij
pi_201481166
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:47 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Nonnen onderwijs moet terug komen. Lange lat op de blote bil.
Dit is geil.
  donderdag 23 september 2021 @ 11:48:40 #156
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201481167
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Het onderwijs heeft Nederlandse aso's nodig die het gras opvreten.
  donderdag 23 september 2021 @ 11:49:14 #157
268491 fetX
pi_201481180
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:48 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Bijna alle basisscholen hebben continurooster volgens mij
Je hebt je al ingelezen zie ik. Is @Anneloos al toe aan kinderen?
pi_201481184
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:47 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Oh is dat landelijk niet?
Volgens mij zijn ze hier naar dagen gegaan dat elke dag om 2 uur die wondertjes klaar zijn.
nou ja half 4 dan.
Volgens mij is zo'n continurooster op basisscholen vaker wel dan niet. Maar laten we het aan de expert vragen @GGMM
blablablabla
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 11:49:37 #159
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_201481190
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Het onderwijs mist een type Louis.
pi_201481204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:49 schreef fetX het volgende:

[..]
Je hebt je al ingelezen zie ik. Is @:anneloos al toe aan kinderen?
Ik zeker niet.
  donderdag 23 september 2021 @ 11:51:11 #161
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_201481217
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:49 schreef Coco het volgende:

[..]
Het onderwijs mist een type Louis.
VERNEDERING werkt goed bij die kut kinderen.
  donderdag 23 september 2021 @ 11:52:53 #162
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201481247
Het onderwijs moet nu al bezig zijn met leraren voor het komende seizoen. Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar balkunstenaars. Balvaste leraren , snelle buitenspelers, leraren die er de beuk in gooien (á la Douglas). De basisschool is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat we gewoon bovenin meedoen. Moet je wel leraren hebben die het papier opvreten, desnoods de modder, en we kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.

De huidige selectie is zoveel minder dan die van 1982/83, dus geen wonder dat we onderaan staan. Nu alle pijlen richten op een directe terugkeer. Boeit niet als je afdankertjes moet halen, zolang de leu maar als een geheel spelen. Alle mooiweerleraren eruit. Leu als @GurneyIsBestOke meteen laten oprotten omdat die amper hebben gespeeld. @Jojoortje kan optiefen, @Max23 kan optiefen, net als Lely en Bijen. Assaidi zal zelf wel weg willen, net als Maher. Probeer ze te verkopen en haal Nederlandse aso's terug. Alles voor directe promotie!
pi_201481270
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:51 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
VERNEDERING werkt goed bij die kut kinderen.
Kijk me aan!
pi_201481274
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:42 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Raar verband leg je
  donderdag 23 september 2021 @ 11:56:07 #165
268491 fetX
pi_201481283
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:52 schreef maxi-mus het volgende:
Het onderwijs moet nu al bezig zijn met leraren voor het komende seizoen. Haal een bult stevige kerels die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar balkunstenaars. Balvaste leraren , snelle buitenspelers, leraren die er de beuk in gooien (á la Douglas). De basisschool is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat we gewoon bovenin meedoen. Moet je wel leraren hebben die het papier opvreten, desnoods de modder, en we kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.

De huidige selectie is zoveel minder dan die van 1982/83, dus geen wonder dat we onderaan staan. Nu alle pijlen richten op een directe terugkeer. Boeit niet als je afdankertjes moet halen, zolang de leu maar als een geheel spelen. Alle mooiweerleraren eruit. Leu als @:gurneyisbestoke meteen laten oprotten omdat die amper hebben gespeeld. @:jojoortje kan optiefen, @:max23 kan optiefen, net als Lely en Bijen. Assaidi zal zelf wel weg willen, net als Maher. Probeer ze te verkopen en haal Nederlandse aso's terug. Alles voor directe promotie!
Leraar zijn is geen vak. Een veel geposte uitspraak op dit forum. Misschien dat je dit oprecht meent of misschien doe je dit om puur te trollen, het interesseert me eigenlijk niet waarom. Velen kijken met walgen richting het onderwijs. Wat is dat eng, hé. ''Dikke mensen die les geven. Jaaaa wat lesgeven op een school en zo vies dik zijn ja dat kan toch heul niet,'' zulke uitspraken.

Laat ik voorop stellen dat ik niet je mening radicaal wil veranderen, maar ik wil je meegeven dat je de zwaarte van dit hele gebeuren onderschat. Ook al ben je vies dik, ook al gooi je zes bacootjes in je mik, ook al gebruik je doping. Les geven is onmogelijk te doen door doping of bacootjes/alcohol of kalmeringsmiddelen.

Lesgeven is meer dan alleen dat opvoeden. Lesgeven is meer dan lang leve de alcohol en de gezelligheid. Misschien kan je ondervinden wat lesgeven werkelijk is als je zelf eens twee en een half uur lang lesgeeft, maakt niet uit op welk kind je mikt. Na een uur zal je het al ongelofelijk lastig vinden om door te gaan wegens een pijnlijke arm. Laten we dan nog eens overgaan op het serieuze opvoeden over tijd, dat is een nog grotere uitdaging. Dat vergt uithoudingsvermogen en veel mentaliteit.

Groetjes van een jongen die is opgegroeid met het onderwijs
pi_201481350
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:55 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Net op tijd om de lunch van @GGMM te verpesten
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 12:00:22 #167
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_201481354
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:55 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Doe niet zo ordinair.
pi_201481363
Kind kopen op de rommelmarkt, betalen en op de grond gooien en erop stampen. En als die ouder dan zegt he wat doe je??! Dan zeg je van ja maar ik heb hem toch gekocht hahahaha
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 12:02:04 #169
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_201481375
Bedankt jongens, gelachen :)
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 12:07:30 #170
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_201481434
Ik moet ff kwijt dat ik echt doodziek word van dat calimerogedrag van allerlei nitwit leraren "huu werkdruk is te groot" Nee dat heb je weleens. Deal withit. Simpelweg werken voor je kkgeld betekent niet dat je ergens recht op hebt.

En al wordt je de werkdruk te hoog, BOEIEND. Volgende keer beter. Denk maar eens beter na over een vak dat WEL interessant genoeg is

Nog los van alle trollen die hier volkomen onnodig de boel komen verzieken om het verzieken. Die mogen helemaal een tattoo van 6 weken vakantie op hun strottehoofd krijgen.

Fok!Crew spant zich in om iets leuks gedaan te krijgen van een landelijk bekende leraar, Wauw. Wees daar blij mee *O* Of als je niks met lesgeven hebt, wees er niet blij mee, maar lazer gewoon op. Zieken om het zieken, je verwacht het niet misschien, maar wordt NIET gewaardeerd, to put things nicely. Ga je beperkte vakantietijd maar spenderen aan mensen die je wel waarderen en laat de liefhebbers hier met rust. Gajes.
  donderdag 23 september 2021 @ 12:13:00 #171
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_201481518
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:43 schreef maxi-mus het volgende:
Maar overuren/werkdruk in het basisonderwijs, kom op zeg. Alsof er dan zoveel na te kijken is. Ja je moet een les voorbereiden maar je bent tegenwoordig ook om een uur of 2 al klaar. En als je werkdruk ervaart in het basisonderwijs ga je nergens veel verdienen, ook niet in een ander vakgebied. Je hebt letterlijk om de 6 weken vakantie, en nee dan hoef je niet allemaal zaken te gaan nakijken. Uitvallers zijn gewoon, ja mietjes.
Je weet echt niet waar je het over hebt. Mijn ma maakt dagen van 8 tot 5, in de pauzes kijkt ze na en ze is gemiddeld 1 a 2 avonden kwijt aan vergaderingen of dingen als oudergesprekken, inderdaad het schrijven van lesplannen en in weekenden nog rotzooi als voortgangsverslagen, evaluatieonzin en rapporten invullen. Een 55-urige werkweek is meer regel dan uitzondering. Dan heb je ook nog in de klas mokerveel kutkinderen in de klas met adhd of wat dan ook die ontzettend veel aandacht van je vergen. Het beeld wat je schets klopt niet en zal ook geen enkele onderwijzer bevestigen, behalve invaldocenten wat juist het grote probleem is. Want als je het niet redt als gewone juf/meester kan je nog altijd invaljuf of meester worden waarbij je hetzelfde verdient, wel om 3 uur naar huis kan en anderen opzadelt met de overige shit die gedaan moet worden. Uiteindelijk blijft er altijd vraag naar docenten immers.

Het enige wat ik met je eens ben is dat uitvallers mietjes zijn, maar dat helpt mijn ma niet die zich al een jaar of dertig niet heeft ziek gemeld en juist meer werk moet oppakken door alle uitvallers. Plus er kan ook echt iets aan de hand zijn met een juf/meester en dan is er ook geen opvang. Ja, ook ik vind dat je moet doorzetten, maar de middelen worden steeds minder en de kwaliteit van het onderwijs gaat als gevolg drastisch naar beneden. En hoe slechter basisonderwijs hoe meer mensen als @PSVCL hier rondlopen. Dus zo.
Makkelijk eerste
  donderdag 23 september 2021 @ 12:14:03 #172
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201481530
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Je weet echt niet waar je het over hebt. Mijn ma maakt dagen van 8 tot 5, in de pauzes kijkt ze na en ze is gemiddeld 1 a 2 avonden kwijt aan vergaderingen of dingen als oudergesprekken, inderdaad het schrijven van lesplannen en in weekenden nog rotzooi als voortgangsverslagen, evaluatieonzin en rapporten invullen. Een 55-urige werkweek is meer regel dan uitzondering. Dan heb je ook nog in de klas mokerveel kutkinderen in de klas met adhd of wat dan ook die ontzettend veel aandacht van je vergen. Het beeld wat je schets klopt niet en zal ook geen enkele onderwijzer bevestigen, behalve invaldocenten wat juist het grote probleem is. Want als je het niet redt als gewone juf/meester kan je nog altijd invaljuf of meester worden waarbij je hetzelfde verdient, wel om 3 uur naar huis kan en anderen opzadelt met de overige shit die gedaan moet worden. Uiteindelijk blijft er altijd vraag naar docenten immers.

Het enige wat ik met je eens ben is dat uitvallers mietjes zijn, maar dat helpt mijn ma niet die zich al een jaar of dertig niet heeft ziek gemeld en juist meer werk moet oppakken door alle uitvallers. Plus er kan ook echt iets aan de hand zijn met een juf/meester en dan is er ook geen opvang. Ja, ook ik vind dat je moet doorzetten, maar de middelen worden steeds minder en de kwaliteit van het onderwijs gaat als gevolg drastisch naar beneden. En hoe slechter basisonderwijs hoe meer mensen als @:psvcl hier rondlopen. Dus zo.
Oh yes, we gaan wel anekdotisch bewijs doen. Dan kan ik ook mijn voorbeeld geven:

Twee van mijn vrienden zijn leraar en die zeggen letterlijk altijd dat het reuze meevalt en dat ze enorm veel vrije tijd hebben. Die hebben in het weekend gewoon echt vrij, zijn doordeweeks rond een uurtje of 4 wel klaar (lekker man) en hebben als ze vakantie hebben (bijna elke maand) ook echt vakantie.
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 12:14:48 #173
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_201481541
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Het enige wat ik met je eens ben is dat uitvallers mietjes zijn, maar dat helpt mijn ma niet die zich al een jaar of dertig niet heeft ziek gemeld en juist meer werk moet oppakken door alle uitvallers. Plus er kan ook echt iets aan de hand zijn met een juf/meester en dan is er ook geen opvang. Ja, ook ik vind dat je moet doorzetten, maar de middelen worden steeds minder en de kwaliteit van het onderwijs gaat als gevolg drastisch naar beneden. En hoe slechter basisonderwijs hoe meer mensen als @:psvcl hier rondlopen. Dus zo.
Oh dacht eerst dat dit ook een legendarische quote was.
pi_201481543
quote:

[..]

Link naar de originele post? Deze ken ik nog niet.
  donderdag 23 september 2021 @ 12:15:32 #175
474254 GurneyIsBestOke
pi_201481555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:14 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Oh yes, we gaan wel anekdotisch bewijs doen. Dan kan ik ook mijn voorbeeld geven:

Twee van mijn vrienden zijn leraar en die zeggen letterlijk altijd dat het reuze meevalt en dat ze enorm veel vrije tijd hebben. Die hebben in het weekend gewoon echt vrij, zijn doordeweeks rond een uurtje of 4 wel klaar (lekker man) en hebben als ze vakantie hebben (bijna elke maand) ook echt vakantie.
Friesland?
Makkelijk eerste
pi_201481566
quote:

[..]

Lekker kort
  donderdag 23 september 2021 @ 12:17:00 #177
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201481570
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Friesland?
1 wel 1 in de randstad. Maar ook hier hebben we 'gewoon' grote klassen omdat er niet zoveel scholen zijn. Met alle respect hoor maar als je van 8 tot 5 bezig bent en in je pauzes moet nakijken dan ben je denk ik ook niet heel geschikt om andere zaken te doen die wel goed verdienen. En nogmaals, ik denk niet dat wat meer geld dit gaat oplossen.
  donderdag 23 september 2021 @ 12:17:21 #178
474254 GurneyIsBestOke
pi_201481575
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:14 schreef Coco het volgende:

[..]
Oh dacht eerst dat dit ook een legendarische quote was.
Ik was deze hele rant aan het typen en toen ik hem geplaatst had stonden er ineens iets van vier lange quotes en leek het net alsof deze rant er tussen hoorde ;(
Makkelijk eerste
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 12:18:04 #179
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_201481585
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik was deze hele rant aan het typen en toen ik hem geplaatst had stonden er ineens iets van vier lange quotes en leek het net alsof deze rant er tussen hoorde ;(
Bij de volgende leraren fittie gaan we jouw post quoten.
pi_201481586
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:56 schreef fetX het volgende:

[..]
Leraar zijn is geen vak. Een veel geposte uitspraak op dit forum. Misschien dat je dit oprecht meent of misschien doe je dit om puur te trollen, het interesseert me eigenlijk niet waarom. Velen kijken met walgen richting het onderwijs. Wat is dat eng, hé. ''Dikke mensen die les geven. Jaaaa wat lesgeven op een school en zo vies dik zijn ja dat kan toch heul niet,'' zulke uitspraken.

Laat ik voorop stellen dat ik niet je mening radicaal wil veranderen, maar ik wil je meegeven dat je de zwaarte van dit hele gebeuren onderschat. Ook al ben je vies dik, ook al gooi je zes bacootjes in je mik, ook al gebruik je doping. Les geven is onmogelijk te doen door doping of bacootjes/alcohol of kalmeringsmiddelen.

Lesgeven is meer dan alleen dat opvoeden. Lesgeven is meer dan lang leve de alcohol en de gezelligheid. Misschien kan je ondervinden wat lesgeven werkelijk is als je zelf eens twee en een half uur lang lesgeeft, maakt niet uit op welk kind je mikt. Na een uur zal je het al ongelofelijk lastig vinden om door te gaan wegens een pijnlijke arm. Laten we dan nog eens overgaan op het serieuze opvoeden over tijd, dat is een nog grotere uitdaging. Dat vergt uithoudingsvermogen en veel mentaliteit.

Groetjes van een jongen die is opgegroeid met het onderwijs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')