abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201468692
Hier verder!
Protège moi de mes désirs.
pi_201468791
Arvensis, Juul van net 3 heeft een eigen tablet. Vooral voor lange autoritten en thuis Netflix als ze filmpjes mogen kijken. Daarvoor was het altijd ruzie, want Juul kijkt Ruby regenboog, Paw Patrol en dat zoete gedoe en B kijkt Pokemon en Mario filmpjes op Youtube.

Wij hebben zelf geen tablet al gebruiken we die van Juul ook op vakantie etc.
pi_201468887
Oudste kreeg de telefoon vlak voor groep 7, ze moet nu verder fietsen naar school, regelmatig alleen of met vriendinnen. We brengen dr zelden en halen dr nooit.
*poef* nu is het weg
pi_201468891
Geen idee wanneer ze hier een mobiel hadden. A had 'm in groep 7 denk ik.
T iets later. Ze was namelijk boos dat ze geen mobiel kreeg dus ze had zelf, onder schooltijd, op d'r schoolipad, een iPhone 10 besteld. Ik kreeg een mailtje met bedankt voor je bestelling. Toen ben ik maar eens gaan bellen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 22 september 2021 @ 13:14:25 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_201468908
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:03 schreef arvensis het volgende: Ik zal maar niet vertellen dat m’n 3 jarige peuterpuber mijn iPad heeft toegeëigend. :D
Mijn beide oudste kinderen hebben een eigen tablet, ik vind dat toch wel anders dan een mobieltje hoor ;)
disclaimer
pi_201468981
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:13 schreef Vicky het volgende:
T iets later. Ze was namelijk boos dat ze geen mobiel kreeg dus ze had zelf, onder schooltijd, op d'r schoolipad, een iPhone 10 besteld. Ik kreeg een mailtje met bedankt voor je bestelling. Toen ben ik maar eens gaan bellen...
:D :D
pi_201468998
Mijn zoon heeft sinds groep 5 een mobiel omdat hij niet meer naar de bso wilde. Dat was precies drie dagen interessant en sindsdien doet hij er nauwelijks wat mee. Alleen af en toe met papa en opa/oma appen. Ik vind het wel mooi zo, want nu heeft hij er nauwelijks naar uit gekeken en is het geen ding geworden. Komt vast wel binnenkort maar nu is het nog rustig.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201469012
De mijne heeft zijn telefoon sinds eind groep 6. Vooral omdat hij sindsdien alleen van/naar huis fietst. Het stuk is me net te lang zonder.

Maar al eerder zweefden er genoeg telefoons/iPads rond om filmpjes op te kijken. Nog naast de eigen computer die sinds het thuiswerken op zijn kamer staat. |:(
pi_201469027
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:56 schreef laziness het volgende:
Ik ken Parro niet. Wij zijn net van mijnschoolinfo naar social schools over gegaan. Neem aan dat het allemaal ongeveer hetzelfde is. Inderdaad 1 richtingsverkeer al kan je wel de leerkrachten mailen er in en ziekmeldingen doen.
Hier ook precies die overstap gemaakt ja, tot nu toe bevalt het wel goed :Y

quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:44 schreef vencodark het volgende:
Ik ben zeker rete ouderwets als ik mijn zoon pas een telefoon wil geven wanneer hij minstens in groep 8 of naar de 1e klas gaat. :')
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee hoor, hier ook dat afgesproken. En eigenlijk vind ik dat al te jong :@ #ouderwets
En dit inderdaad...

Hier mogen ze ook heus wel eens op de tablet, maar dat vind ik inderdaad anders dan echt zelf met een telefoon rondlopen buiten en op school enzo.

Overigens zit ik echt in tal van groepsapps, ook een hoop kleintjes met 2/3/4 personen erin ofzo. Vind ik vaak wel zo praktisch, anders blijf je heen en weer appen :)
pi_201469060
quote:
:o

Dat had bij ons minstens een jaar langer geen mobiel opgeleverd :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201469079
quote:
Echt? Hoe dan?
Wat een slimmerik.
pi_201469103
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:26 schreef exode het volgende:

[..]
Echt? Hoe dan?
Wat een slimmerik.
Tja een dame die iets te pienter is.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
:o

Dat had bij ons minstens een jaar langer geen mobiel opgeleverd :')
We konden er uiteindelijk wel om lachen

Zo had A een keer voor ruim ¤ 50,00 aan in-app aankopen gedaan op de iPad, ze had het wachtwoord goed gegokt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_201469231
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:24 schreef exode het volgende:
Iets anders, nou ja aansluitend op Apps, houden jullie het Appgedrag van jullie kinderen bij? B heeft nog geen telefoon en krijgt die voorlopig ook niet. Maar ik hoor echt nare verhalen, veel pesten etc.
Wij zijn daar als bedrijf ook mee bezig, geven workshops in klassen en zo. Als je dan doorvraagt gebeurt dat dus vaker dan ik dacht. Vaak door kinderen die volledig de vrije hand hebben.
Nee, dat houd ik niet bij. Ik ben een tegenstander van monitoren. Wel praten we sinds de kinderen klein zijn over mediagedrag- en keuzes, ik toon me geïnteresseerd in wat ze doen (bijv. de filmpjes die ze bekijken) en ze laten uit zichzelf veel zien.

Van onze oudste weet ik dat hij niet zo graag appt en dat hij gedoe aan zich voorbij laat gaan. Daar heeft-ie geen zin in. Onze jongste kan niet appen omdat haar vriendinnen die mogelijkheid niet hebben. Daar erger ik me dan weer aan, dat er ogenschijnlijk met jongens anders om wordt gegaan dan met meiden. Het kan toeval zijn, dat de ouders van het ene cohort gewoon wat beschermender zijn dan van het andere. Ik hoop het...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201469247
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 11:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Serieus iemand van Halt op bezoek?? In de klas of thuis?
Soneal heeft eigenlijk al een eigen telefoon sinds we hier wonen en hij ver moet reizen, maar er zit dan wel weer een stalk-app op waarin ik kan zien waar hij is.
Dat was eigenlijk de primaire reden dat hij zijn telefoon mee heeft.

En uiteraard dat ik twee jaar geleden een andere telefoon kocht, hij bij de Action een hoesje met Jurassic Park erop zag dat toevallig voor mijn oude telefoon was :')
Toen waren we nog niet verhuisd maar vond hij het wel een mooi moment om voor te sorteren op een telefoon voor zichzelf :')
In de klas, gelukkig! :P Ik vind het inderdaad fijn dat het op school centraal behandeld wordt. Als ouders zoiets zeggen, wordt het toch minder makkelijk aangenomen dan als het vanuit school of instantie komt.

Ik heb ook altijd gezegd dat een eigen telefoon vanaf groep 8/ 12 jaar vroeg zat is. Maar onze oudste gaat steeds meer zelfstandig op de fiets ergens heen, en ik merk dat ik het zelf soms best handig zou vinden als ik hem even kon appen.

Bijvoorbeeld: op vrijdag is de jongste om 12 uur uit, oudste om 15 uur. Oudste zou zelf naar huis komen, maar jongste ging spelen bij een vriendje tegenover school. We hadden afgesproken dat ik de jongste om 15 uur kwam oppikken. Theoretisch gezien hadden we elkaar net mis kunnen lopen (in de chaos van school gaat dat makkelijk, zeker als hij niet verwacht dat ik er sta). Omdat er verder niemand thuis was, vond ik dat een vervelend idee, want dan had hij voor een dichte deur gestaan. Geen ramp ofzo, maar ik weet dat hij daar toch lichtelijk van in paniek kan raken. Als ik hem even een appje had kunnen sturen, had ik me er toch geruster op gevoeld :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201469271
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
Van onze oudste weet ik dat hij niet zo graag appt en dat hij gedoe aan zich voorbij laat gaan. Daar heeft-ie geen zin in. Onze jongste kan niet appen omdat haar vriendinnen die mogelijkheid niet hebben. Daar erger ik me dan weer aan, dat er ogenschijnlijk met jongens anders om wordt gegaan dan met meiden. Het kan toeval zijn, dat de ouders van het ene cohort gewoon wat beschermender zijn dan van het andere. Ik hoop het...
Er is volgens mij wel interessante literatuur over het verschil tussen (jonge) jongens en meisjes qua impact op de mentale gezondheid/ontwikkeling en die suggereert wel dat er aanleiding is om wat extra op de meisjes te letten. Het belangrijkste verschil mbt het gebruik van mobieltjes is dat meisjes het sociale verkeer mee naar huis nemen (en dus ook het jaloers-maken, roddelen, reputatie-slopen, etc) en jongens vooral spelletjes spelen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201469285
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:43 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Er is volgens mij wel interessante literatuur over het verschil tussen (jonge) jongens en meisjes qua impact op de mentale gezondheid/ontwikkeling en die suggereert wel dat er aanleiding is om wat extra op de meisjes te letten. Het belangrijkste verschil mbt het gebruik van mobieltjes is dat meisjes het sociale verkeer mee naar huis nemen (en dus ook het jaloers-maken, roddelen, ego-slopen, etc) en jongens vooral spelletjes spelen.
En er is ook een grote hoeveelheid aan literatuur waaruit blijkt dat verschillen tussen meiden en jongens ontstaan doordat ze anders worden behandeld en niet door aangeboren verschillen. Ik ben er behoorlijk allergisch voor.
pi_201469362
Wij hebben as we speak een device situatie. Onze zoon moet van ons eerst naar buiten voor hij op de Nintendo mag, dus om 15:00 uur mag hij pas een half uurtje op zijn Switch. Hij heeft een vriendje die zo'n beetje met het ding vergroeid is. Wij hebben ze na de lunch naar buiten gestuurd, maar nu zaten ze in onze voortuin, vriendje had zijn Nintendo mee naar buiten genomen 8)7 en omdat het een Switch Lite is kon S. niet meedoen dus die zat er nu doelloos naast. Die 1000% focus op zo'n device trek ik heel slecht. Gelukkig heeft mijn man S. net uit zijn lijden verlost en gaan ze samen fietsen. O+

Vriendje fluistert ook altijd vanalles bij S. in zijn oor over snoepjes vragen, meer Nintendo tijd etc. Ik begin er inmiddels een beetje allergisch voor te worden. :@
pi_201469449
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En er is ook een grote hoeveelheid aan literatuur waaruit blijkt dat verschillen tussen meisjes en jongens ontstaan doordat ze anders worden behandeld en niet door aangeboren verschillen. Ik ben er behoorlijk allergisch voor.
Ik wil die discussie best aanslingeren, maar ongeacht de oorzaak van de verschillen tussen meisjes en jongens valt in ieder geval op te merken dat ze de telefoon beide op een andere manieren gebruiken en dat dit van elkaar afwijkende effecten sorteert.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201469531
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben as we speak een device situatie. Onze zoon moet van ons eerst naar buiten voor hij op de Nintendo mag, dus om 15:00 uur mag hij pas een half uurtje op zijn Switch. Hij heeft een vriendje die zo'n beetje met het ding vergroeid is. Wij hebben ze na de lunch naar buiten gestuurd, maar nu zaten ze in onze voortuin, vriendje had zijn Nintendo mee naar buiten genomen 8)7 en omdat het een Switch Lite is kon S. niet meedoen dus die zat er nu doelloos naast. Die 1000% focus op zo'n device trek ik heel slecht. Gelukkig heeft mijn man S. net uit zijn lijden verlost en gaan ze samen fietsen. O+

Vriendje fluistert ook altijd vanalles bij S. in zijn oor over snoepjes vragen, meer Nintendo tijd etc. Ik begin er inmiddels een beetje allergisch voor te worden. :@
Bloedirritant inderdaad. :X
pi_201469548
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:56 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ik wil die discussie best aanslingeren, maar ongeacht de oorzaak van de verschillen tussen meisjes en jongens valt in ieder geval op te merken dat ze de telefoon beide op een andere manieren gebruiken en dat dit van elkaar afwijkende effecten sorteert.
Een van de effecten is een ondervertegenwoordiging van vrouwen in de IT en dat heeft min of meer onzichtbare maar desalniettemin grote maatschappelijke gevolgen. Dat gaat me aan het hart.
  woensdag 22 september 2021 @ 14:03:33 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_201469557
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En er is ook een grote hoeveelheid aan literatuur waaruit blijkt dat verschillen tussen meiden en jongens ontstaan doordat ze anders worden behandeld en niet door aangeboren verschillen. Ik ben er behoorlijk allergisch voor.
Het kan naast elkaar bestaan he. Stukje nature en stukje nurture. Lijkt me tamelijk zinloos om 1 van die 2 factoren bewust te negeren ;)
disclaimer
pi_201469639
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:03 schreef SQ het volgende:

[..]
Het kan naast elkaar bestaan he. Stukje nature en stukje nurture. Lijkt me tamelijk zinloos om 1 van die 2 factoren bewust te negeren ;)
Het lijkt mij eigenlijk veel meer een kwestie van nature dat meisjes meer geïntereseerd zijn in mensen en jongens in 'dingen', dan dat het nurture is. In de meest egalitarische landen (boven ons) zie je zelfs dat vrouwen overwegend meer naar mensen-beroepen neigen en uit eigen overweging wegblijven uit de STEM-fields.
pi_201469640
Ik kan met een jongen en meisje thuis beamen dat de verschillen best groot zijn. Wij hebben 2 stereo types in huis. Naar mijn weten behandelen we ze niet anders, maar wie weet, onbewust toch wel. En zo zal het ook gaan op het KDV, BSO, school etc.

Ga ik weer, wij hadden voor Corona een heel leuk programma op kantoor lopen voor meer vrouwen in de techniek. Hele leuke workshops voor meisjes op middelbare scholen.

En herkenbaar Nikki, B heeft ook zo'n vriendje, maar die legt zich er steeds meer bij neer dat er bij ons geen schermpjes aan gaan buiten kooktijd en eens in het weekend. Maar als ie een switch meeheeft, is het lastig ja.
pi_201469665
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Een van de effecten is een ondervertegenwoordiging van vrouwen in de IT en dat heeft min of meer onzichtbare maar desalniettemin grote maatschappelijke gevolgen. Dat gaat me aan het hart.
Zouden IT-vrouwen instagram e.d. anders vormgeven of opheffen?
pi_201469677
En bluh, mijn zus en ik willen een weekendje weg boeken voor mijn moeder. Dat geven we elk jaar met haar verjaardag. Maar Landal heeft het huisje in een week 100 euro duurder gemaakt. Al ander IP adres geprobeerd, incognito, van alles, prijs is gewoon echt 100 euro meer.
pi_201469766
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:09 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Zouden IT-vrouwen instagram e.d. anders vormgeven of opheffen?
Dat is een heel specifiek voorbeeld, Instagram, maar over dat "en dergelijke" weten we al dat dat het geval is. Denk aan de ontwikkeling van medicijnen of het ontwerp van auto's.

Zo gek is het ook niet dat je jezelf als maat der dingen neemt. Bij het inrichten van m'n keuken of badkamer ga ik bijvoorbeeld uit van mijn eigen lengte. Het wordt pas een probleem als een tamelijk homogene groep aan de knoppen draait.

Daar denk ik elke keer aan dat ik op kantoor verkleum. :+
pi_201469819
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is een heel specifiek voorbeeld, Instagram, maar over dat "en dergelijke" weten we al dat dat het geval is. Denk aan de ontwikkeling van medicijnen of het ontwerp van auto's.

Zo gek is het ook niet dat je jezelf als maat der dingen neemt. Bij het inrichten van m'n keuken of badkamer ga ik bijvoorbeeld uit van mijn eigen lengte. Het wordt pas een probleem als een tamelijk homogene groep aan de knoppen draait.

Daar denk ik elke keer dat ik op kantoor verkleum aan. :+
Dan nog zou het twee kanten op kunnen werken: gezien het platform populairder is bij vrouwen dan bij mannen, zouden ze allicht uit zichzelf méér platforms in diezelfde richting ontwikkeld hebben, of zelfs naar een vorm die nóg destructiever is.
pi_201469885
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar denk ik elke keer aan dat ik op kantoor verkleum. :+
Mannen worden inderdaad vaak als standaard gepakt, zie de corona vaccinatie, maar ook hartafwijkingen. Die uiten zich bij vrouwen vaak anders en dat weten nog steeds niet alle huisartsen.
pi_201469921
Meisjes en jongens worden door de omgeving anders behandeld. En dat begint al als ze nog in de buik zitten, merk ik nu zelf. Dan kan je ze thuis proberen gelijk te behandelen, maar aan die invloed doe je weinig.
pi_201470018
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:30 schreef Bottoms_up het volgende:
Meisjes en jongens worden door de omgeving anders behandeld. En dat begint al als ze nog in de buik zitten, merk ik nu zelf. Dan kan je ze thuis proberen gelijk te behandelen, maar aan die invloed doe je weinig.
En je bent zelf ook een product van je cultuur, dus hoe realistisch is het dat je je kind 'neutraal' op zou kunnen voeden?

Ik weet ook niet of ik dat zo wenselijk vind, maar ik vind het wel interessant om te weten wanneer we onszelf verschillen aanpraten die ontstaan doordat we ze onszelf aanpraten. Zo werd eens in een podcast uitgelegd dat verpleging een vrouwenberoep werd door Florence Nightingale (bron). Daarvoor was dat schijnbaar niet het geval. Zij heeft de mythe de wereld in geholpen dat vrouwen nu eenmaal beter toegerust zijn voor zulk werk en daar hebben we nog steeds last van.
pi_201470019
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:30 schreef Bottoms_up het volgende:
Waar merk je dat bijvoorbeeld aan?
pi_201470100
Qua nature/nurture..
Hier 2 kinderen die niet zo goed aan de stereotiepen voldoen, of wel, maar dan verkeerd om..
pi_201470122
Ik ben zelf het voorbeeld van nature and nurture gone wrong ;) Heel overdreven gezegd.
pi_201470134
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:37 schreef arvensis het volgende:

[..]
Waar merk je dat bijvoorbeeld aan?
Er worden al hele verwachtingen uitgesproken over welke sport ze later zullen doen, welke activiteiten ze met mama en papa zullen doen. Dat lijkt heel subtiel, maar als dat jaren zo doorgaat schept dat wel een norm voor zo'n kind. Als ik er iets van zeg is het 'Jaaaaaaahaaaaaa een meisje kan ook wel voetballen' maar het is dan wel op zo'n manier dat ze het duidelijk als uitzondering zien.
pi_201470145
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:46 schreef exode het volgende:
Ik ben zelf het voorbeeld van nature and nurture gone wrong ;) Heel overdreven gezegd.
Haha, ik ben benieuwd hoe dat hier afloopt.. Wellicht hebben we straks dochter met vrouw en zoon met man...
Maar dat hoeft natuurlijk niet.. Ikzelf was ook meer een bomenklimmend, niets van de groep aantrekkend meisje die graag met auto s speelde en ben toch gelukkig getrouwd met een man.
pi_201470166
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:49 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Haha, ik ben benieuwd hoe dat hier afloopt.. Wellicht hebben we straks dochter met vrouw en zoon met man...
Maar dat hoeft natuurlijk niet.. Ikzelf was ook meer een bomenklimmend, niets van de groep aantrekkend meisje die graag met auto s speelde en ben toch gelukkig getrouwd met een man.
Oh ja dat zegt niet zoveel over seksuele orientatie hoor. Ik heb genoeg hetero vriendinnen die qua interesse lijstje zo voor een man door kunnen gaan volgens menig genderlijstje.
  woensdag 22 september 2021 @ 14:53:50 #37
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201470189
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:41 schreef Phaidra het volgende:

Bijvoorbeeld: op vrijdag is de jongste om 12 uur uit, oudste om 15 uur. Oudste zou zelf naar huis komen, maar jongste ging spelen bij een vriendje tegenover school. We hadden afgesproken dat ik de jongste om 15 uur kwam oppikken. Theoretisch gezien hadden we elkaar net mis kunnen lopen (in de chaos van school gaat dat makkelijk, zeker als hij niet verwacht dat ik er sta). Omdat er verder niemand thuis was, vond ik dat een vervelend idee, want dan had hij voor een dichte deur gestaan. Geen ramp ofzo, maar ik weet dat hij daar toch lichtelijk van in paniek kan raken. Als ik hem even een appje had kunnen sturen, had ik me er toch geruster op gevoeld :@.
Briefje op de deur plakken een volgende keer? Ik probeer bij dit soort dingen te bedenken hoe mijn ouders het 40 jaar geleden oplosten. Oa door te verdragen dat je soms even iets niet weet of moet wachten. Maar dat zijn we niet meer gewend (ik ook niet).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201470212
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:26 schreef exode het volgende:

[..]
Mannen worden inderdaad vaak als standaard gepakt, zie de corona vaccinatie, maar ook hartafwijkingen. Die uiten zich bij vrouwen vaak anders en dat weten nog steeds niet alle huisartsen.
Is dat zo? Wij worden er elk jaar met BHV-herhaling aan herinnerd dat een hartaanval bij vrouwen heel andere symptomen kan hebben. En de keren dat ik de huisartsenpost heb gebeld, kon ik uit de triage-vragen van de assistent ook opmaken dat ze de mogelijkheid van een hartaanval wilde uitsluiten (als ik voor mezelf belde dus). Zouden huisartsen dan écht achterlopen op BHV en assistenten? Dat zou ik wel echt schokkend vinden.

In de eerste jaren van ons ouderschap probeerden we ook zo divers mogelijk speelgoed aan te bieden. Maar vooral auto's en treinen waren interessant, poppen waren om mee over te gooien of anderszins masochistische dingen mee uit te voeren :'). Het keukentje was nog wel leuk, maar het poppenhuis dat mijn opa voor mij gemaakt heeft voor mijn vierde verjaardag, staat alleen maar stof te happen -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201470213
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:52 schreef exode het volgende:

[..]
Oh ja dat zegt niet zoveel over seksuele orientatie hoor. Ik heb genoeg hetero vriendinnen die qua interesse lijstje zo voor een man door kunnen gaan volgens menig genderlijstje.
vooralsnog is oudste van net 9 naar eigen zeggen verliefd op zowel een vriendinnetje als op een vriendje.. Dus dat zegt ook nog niets..
pi_201470254
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:55 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
vooralsnog is oudste van net 9 naar eigen zeggen verliefd op zowel een vriendinnetje als op een vriendje.. Dus dat zegt ook nog niets..
Groot gelijk, kan ze nog kiezen! :)
pi_201470265
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:53 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Briefje op de deur plakken een volgende keer? Ik probeer bij dit soort dingen te bedenken hoe mijn ouders het 40 jaar geleden oplosten. Oa door te verdragen dat je soms even iets niet weet of moet wachten. Maar dat zijn we niet meer gewend (ik ook niet).
Dat is wel een goede! Ik heb geen voorbeeld wat dat betreft, mijn moeder was eigenlijk altijd thuis en anders was mijn vader hooguit 10 minuten later uit zijn werk. Ik kan me die ene keer dat ik voor een dichte deur stond dus ook nog levendig herinneren, ik had geen idee wat ik moest doen _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201470284
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Is dat zo? Wij worden er elk jaar met BHV-herhaling aan herinnerd dat een hartaanval bij vrouwen heel andere symptomen kan hebben. En de keren dat ik de huisartsenpost heb gebeld, kon ik uit de triage-vragen van de assistent ook opmaken dat ze de mogelijkheid van een hartaanval wilde uitsluiten (als ik voor mezelf belde dus). Zouden huisartsen dan écht achterlopen op BHV en assistenten? Dat zou ik wel echt schokkend vinden.

In de eerste jaren van ons ouderschap probeerden we ook zo divers mogelijk speelgoed aan te bieden. Maar vooral auto's en treinen waren interessant, poppen waren om mee over te gooien of anderszins masochistische dingen mee uit te voeren :'). Het keukentje was nog wel leuk, maar het poppenhuis dat mijn opa voor mij gemaakt heeft voor mijn vierde verjaardag, staat alleen maar stof te happen -O-.
Ik heb het een klein jaartje geleden nog ervaren. Gezien mijn erfelijke belasting en mijn eigen fysieke gesteldheid ben ik extra voorzichtig. Mijn huisarts kon niets afvinken van zijn lijstje tot ik zei 'ik wil niet vervelend zijn maar het lijstje is anders bij vrouwen.' Sindsdien zit ik bij een andere arts in die praktijk.
  woensdag 22 september 2021 @ 15:03:38 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201470291
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Maar heeft dat niet toch ook te maken met aanleg en interesse? Er zijn toch ook heel veel minder vrouwen in exacte wetenschappen. En dat is vast deels ook door ingesleten patronen maar ik geloof toch ook wel in wat aanleg…
pi_201470349
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:02 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb het een klein jaartje geleden nog ervaren. Gezien mijn erfelijke belasting en mijn eigen fysieke gesteldheid ben ik extra voorzichtig. Mijn huisarts kon niets afvinken van zijn lijstje tot ik zei 'ik wil niet vervelend zijn maar het lijstje is anders bij vrouwen.' Sindsdien zit ik bij een andere arts in die praktijk.
Die is idd niet goed bijgeschoold :|W :X.

Er hoeven van mij niet per se meer vrouwen in de IT, zolang de ontwerpers en testers maar goed in hun gedachten houden dat vrouwen wél een belangrijke groep gebruikers zijn. En dat gaat nog niet goed. Er is een reden dat ons google home device beter luistert naar de stem van vriendlief dan naar de mijne. Of dat een auto veiliger is voor mannen dan voor vrouwen.

Zie ook dit artikel
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201470460
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:03 schreef BE het volgende:

[..]
Maar heeft dat niet toch ook te maken met aanleg en interesse? Er zijn toch ook heel veel minder vrouwen in exacte wetenschappen. En dat is vast deels ook door ingesleten patronen maar ik geloof toch ook wel in wat aanleg…
Als je naar de geschiedenis kijkt fluctueert behoorlijk wat er als mannen- of vrouwenwerk gezien wordt. Zo was programmeren en met computers werken in de vroege dagen van de IT-ontwikkeling een 'vrouwenberoep'. Dus ik geloof niet zo dat aanleg en interesse voor bepaalde activiteiten echt gekoppeld is aan gender en sekse.
pi_201470494
Het heeft toch ook deels met het rollenpatroon thuis te maken? De man is in veel relaties nog de kostwinnaar of de enige met een salaris.
In de zorg en onderwijs is het vrij makkelijk om part time te werken. Dus dat is praktischer voor een vrouw vaak.
pi_201470539
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:22 schreef exode het volgende:
Het heeft toch ook deels met het rollenpatroon thuis te maken? De man is in veel relaties nog de kostwinnaar of de enige met een salaris.
In de zorg en onderwijs is het vrij makkelijk om part time te werken. Dus dat is praktischer voor een vrouw vaak.
Maar werken er meer vrouwen in het onderwijs omdat je daar parttime kan werken, of zijn er meer parttime mogelijkheden in het onderwijs omdat er meer vrouwen kwamen werken?

Het is allemaal niet per se zo intrinsiek. De samenleving is gemaakt door mensen en kan ook weer veranderd worden.
pi_201470607
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:26 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Maar werken er meer vrouwen in het onderwijs omdat je daar parttime kan werken, of zijn er meer parttime mogelijkheden in het onderwijs omdat er meer vrouwen kwamen werken?

Het is allemaal niet per se zo intrinsiek. De samenleving is gemaakt door mensen en kan ook weer veranderd worden.
Ik wil niet verzanden in het kip en ei verhaal maar ik mag in mijn functie geen 3 dagen werken en zo is dat toch vaak in bepaalde functies.
Wiens schuld dat is, tja, vast van iemand of veel iemanden.

Vroeger werkten er echt wel meer mannen in het onderwijs, de tijd dat je nog een huis kreeg van de school toen was het nog een populair beroep voor mannen.
pi_201470753
Ik geloof er heilig in dat er echt wel intrinsieke verschillen zijn tussen mannen en vrouwen qua aanleg en interesses, net zozeer als dat er bijv. meetbare verschillen zijn in lengte, kracht of snelheid :)

Ik geloof er echter net zo heilig in dat we geen zinnig woord kunnen zeggen over die 'echte' verschillen, juist omdat (een deel van) die verschillen uitvergroot worden door ingesleten rollenpatronen en verwachtingen -O-

Dus ik ben zeker voor meer gelijkheid qua behandeling, van jongs af aan al. Maar niet met de illusie dat mannen en vrouwen ooit helemaal hetzelfde zullen zijn
pi_201470773
Ik liet toevallig deze week in een werkgroep het volgende filmpje zien:
filmpje

Onbewust krijgen meisjes gemiddeld gezien ander speelgoed aangeboden dan jongens, waarbij meisjes veel minder speelgoed aangeboden krijgen dat iets vraagt van hun spatieel (werk)geheugen en probleemoplossend vermogen bv. Werken er dan meer mannen in de IT / zijn er meer mannen in beta functies omdat het vak mannen gewoon beter ligt, of worden mannen vanaf heel jongs af aan gewoon al veel meer in de vaardigheden gestimuleerd die je nodig hebt voor dergelijke beroepen?
pi_201470798
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:32 schreef exode het volgende:

[..]
Ik wil niet verzanden in het kip en ei verhaal maar ik mag in mijn functie geen 3 dagen werken en zo is dat toch vaak in bepaalde functies.
Wiens schuld dat is, tja, vast van iemand of veel iemanden.

Vroeger werkten er echt wel meer mannen in het onderwijs, de tijd dat je nog een huis kreeg van de school toen was het nog een populair beroep voor mannen.
Ik kan ook geen 3 dagen werken, maar aangezien we allebei 4 dagen werken komt het op hetzelfde neer als 1 iemand 3 en de ander 5. Ik zou het niet anders willen.
Ik ken maar een handvol vaders dat 5 dagen werkt (allemaal prive, van collega's ken ik er geen een), en dat is idd in gezinnen waarbij de vrouw max 50% werkt (oa in het onderwijs).
pi_201470983
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:46 schreef twist02 het volgende:
Ik geloof er echter net zo heilig in dat we geen zinnig woord kunnen zeggen over die 'echte' verschillen, juist omdat (een deel van) die verschillen uitvergroot worden door ingesleten rollenpatronen en verwachtingen -O-
Dit geloof ik dus ook.
En thuis kan je wel alles stimuleren en aanbieden, op het kdv en op school krijgen ze toch te maken met de verwachtingen van andere ouders via hun kinderen. Daar krijgen ze dan te horen dat ze x niet mogen of kunnen want dat is voor jongens/meisjes.
pi_201471042
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:48 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ik kan ook geen 3 dagen werken, maar aangezien we allebei 4 dagen werken komt het op hetzelfde neer als 1 iemand 3 en de ander 5. Ik zou het niet anders willen.
Ik ken maar een handvol vaders dat 5 dagen werkt (allemaal prive, van collega's ken ik er geen een), en dat is idd in gezinnen waarbij de vrouw max 50% werkt (oa in het onderwijs).
Ik werk er 4 maar krijg er 5 betaald :) Long story.

Ik ken ook vooral 4 dagen werkende papa's. Niet op mijn afdeling overigens, die werken allemaal 5 dagen net als de vrouwen op de afdeling.
pi_201471161
Overigens voor de statistieken hier:
Wij werken 4 om 4 en ik ook nog eens in de IT *)
pi_201471177
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:07 schreef exode het volgende:

[..]
Ik werk er 4 maar krijg er 5 betaald :) Long story.

Ik ken ook vooral 4 dagen werkende papa's. Niet op mijn afdeling overigens, die werken allemaal 5 dagen net als de vrouwen op de afdeling.
Maar dan hebben jullie ook een enigszins evenredige verdeling, of niet?
Dat mijn vriend ook minder ging werken, was 1 van de voorwaarden om aan kinderen te beginnen. 4 dagen opvang zag ik niet zitten en ander werk zoeken zodat ik 3 dagen kan werken ook niet.
Mijn ex werkte bijvoorbeeld minstens 12 uur per dag. Toen kwamen kinderen nog niet eens in mij op. Dan zou ik mij alleenstaande moeder voelen met iemand die de rekeningen betaalt. Nee danku.
pi_201471392
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:08 schreef exode het volgende:
Ik kan met een jongen en meisje thuis beamen dat de verschillen best groot zijn. Wij hebben 2 stereo types in huis. Naar mijn weten behandelen we ze niet anders, maar wie weet, onbewust toch wel. En zo zal het ook gaan op het KDV, BSO, school etc.
Ik kan met een jongen en meisje thuis zeggen dat er geen typische verschillen waren, eerder omgekeerd, tot de groepsdruk mee ging spelen.
Anekdotisch bewijs...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201471549
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik kan met een jongen en meisje thuis zeggen dat er geen typische verschillen waren, eerder omgekeerd, tot de groepsdruk mee ging spelen.
Anekdotisch bewijs...
I know, ik beaam het juist door aan te geven dat wij er wellicht onbewust toch mee bezig zijn.
pi_201471566
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:17 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Maar dan hebben jullie ook een enigszins evenredige verdeling, of niet?
Dat mijn vriend ook minder ging werken, was 1 van de voorwaarden om aan kinderen te beginnen. 4 dagen opvang zag ik niet zitten en ander werk zoeken zodat ik 3 dagen kan werken ook niet.
Mijn ex werkte bijvoorbeeld minstens 12 uur per dag. Toen kwamen kinderen nog niet eens in mij op. Dan zou ik mij alleenstaande moeder voelen met iemand die de rekeningen betaalt. Nee danku.
Ik ben 1 dag vrij, mijn verloofde 2. Al werk ik bij spoed altijd, ongeacht de dag.
pi_201471819
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:09 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Die is idd niet goed bijgeschoold :|W :X.

Er hoeven van mij niet per se meer vrouwen in de IT, zolang de ontwerpers en testers maar goed in hun gedachten houden dat vrouwen wél een belangrijke groep gebruikers zijn. En dat gaat nog niet goed. Er is een reden dat ons google home device beter luistert naar de stem van vriendlief dan naar de mijne. Of dat een auto veiliger is voor mannen dan voor vrouwen.

Zie ook dit artikel
Ik wist het ook niet, van die hartaanval.
En ik geloof niet dat ontwerpers en testers dat andere perspectief écht mee kunnen nemen als ze uit een (semi)homogene groep kerels bestaan. Je inleven is één ding, weten hoe het is voor een ander een heel ander iets.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 september 2021 @ 17:02:11 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201471856
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat is wel een goede! Ik heb geen voorbeeld wat dat betreft, mijn moeder was eigenlijk altijd thuis en anders was mijn vader hooguit 10 minuten later uit zijn werk. Ik kan me die ene keer dat ik voor een dichte deur stond dus ook nog levendig herinneren, ik had geen idee wat ik moest doen _O-.
Bij ons hing er een huisdeursleutel in het hondenhok. Dan ging ik via de achtertuin van de buren, de hondenren in om de sleutel uit het hok te pakken.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_201471898
Wel relaxt hoor, met een vrouw zijn. Ik kan gewoon weinig uren werken zonder stereotype te zijn *)
pi_201471912
Hier aan gerelateerd: wij hebben geen auto dus de kinderen (peuter en baby) brengen en ophalen naar/van de opvang gaat alleen met de bakfiets momenteel (of lopend/met OV ofzo). Dus moet eigenlijk altijd dezelfde persoon brengen en halen, omdat ik mijn kolfrecht deels zo inzet dat ik eerder de kinderen kan ophalen ben ik dus die persoon die ze brengt en ophaalt, maar we vertrekken s'ochtends wel altijd tegelijkertijd van huis. De peuter s'ochtends "Mama, jij gaat ons brengen he? En ophalen! En papa die gaat werken!" Die denkt nu dat het enige wat ik doe op een dag privechauffeur spelen is }:|
pi_201471986
Ik werk gewoon niet, lekker stereotype :P

Mijn man werkt 4 dagen trouwens. En wat betaald werk in zijn eigen tijd.

En nerds zijn we hier allemaal. Ik game net zo hard mee met de jongens. En mijn man vouwt ook wel de was en staat regelmatig te koken. Poppen heb ik wel in huis gehad toen ze klein waren, maar daar kon niemand iets mee. Ik ook nooit :D
pi_201472003
Ik werk er 4 en mijn vriend 5. We nemen 3 dagen kinderopvang af en één dag komt oma oppassen :s)
pi_201472102
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:13 schreef Aure het volgende:
Ik werk er 4 en mijn vriend 5. We nemen 3 dagen kinderopvang af en één dag komt oma oppassen :s)
Ja maar jouw baan is de meest relaxte, meest flexibele baan ever ;)

Man en ik werken beide in het basisonderwijs, beide 4 dagen. Ik heb het vak vooral gekozen, omdat mijn hart daar ligt. Ik heb toen ik begin 20 was nooit nagedacht over handig in deeltijd werken voor als er ooit kinderen zijn enz.. ;)
Mijn vak gaat me wel steeds meer tegenstaan en ben voorzichtig wat rond aan het kijken, maar dat is een ander verhaal.
  woensdag 22 september 2021 @ 17:33:56 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201472296
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:19 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Als je naar de geschiedenis kijkt fluctueert behoorlijk wat er als mannen- of vrouwenwerk gezien wordt. Zo was programmeren en met computers werken in de vroege dagen van de IT-ontwikkeling een 'vrouwenberoep'. Dus ik geloof niet zo dat aanleg en interesse voor bepaalde activiteiten echt gekoppeld is aan gender en sekse.
Dat wist ik niet. :o
pi_201472302
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:06 schreef Aure het volgende:
Die denkt nu dat het enige wat ik doe op een dag privechauffeur spelen is }:|
Herkenbaar :') Op sommige werkdagen breng ik kind naar school, race naar het werk en ben 5 minuten voor de schoolbel weer thuis om hem weer op te halen. En dan de vraag krijgen waarom je vandaag x nog niet gedaan hebt.
  woensdag 22 september 2021 @ 17:37:33 #68
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201472331
Ik ga even door alles heen met een vraag..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201472425
Heeft ze in een testament er iets over gezegd? Vaak kan daar ook instaan wie de beslissingen moet maken als zij dat niet kan, dus degene die daar genoemd is hoeft niet persé degene te zijn die daadwerkelijk de zorg op zich neemt..
Maar verder geen ervaring..

Wat rot zeg!
pi_201472441
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 11:39 schreef Amsel het volgende:

[..]
Haha geweldig :D
Ze starten in Q4 met het onderzoeken van deze feature, maar de technische impact is erg hoog dus geen idee nog wanneer het daadwerkelijk geïmplementeerd wordt. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:37 schreef Nanukerst het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poeh wat een heftige situatie zeg, ook dat ze nergens in het eigen netwerk terecht kan. ;( Ik heb hier 0 ervaring mee helaas, maar zou je niet gewoon jeugdzorg kunnen bellen met deze vragen? Dat lijkt me de meest efficiënte route iig, en als er tijd tekort komt is dat misschien wel het beste.
Mooi dat jullie dit willen doen trouwens! O+
pi_201472479
@Nanukerst Wat een heftige, zware situatie.
Geen tips of iets. Wel een waardering naar jullie. Dat is echt prachtig. _O_
En sterkte natuurlijk.
  woensdag 22 september 2021 @ 17:52:49 #72
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_201472503
quote:

SPOILER
Is niet zo dat het meest dichtbijstaande familielid voogdij krijgt en dan kan beslissen waar het kind kan wonen? Iemand zal toch de voogdij krijgen als moeder overlijd, voogdij betekend niet direct dat je het kind in huis moet nemen maar diegene kan wel beslissen waar het kind komt te wonen (met instemming van evt pleegouders/vrienden etc uiteraard)
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 september 2021 @ 17:53:05 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201472506
quote:

SPOILER
Helpt dit misschien?

https://www.rechtspraak.n(...)ogd-(formulier).aspx
  woensdag 22 september 2021 @ 18:04:32 #74
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201472625
Is ze nog in staat om jullie als voogd aan te wijzen? Is er al een voogd?
Wat een situatie, ook dat niemand haar wil zeg :'(
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201472710
quote:

SPOILER
Ik zou denken zo rap mogelijk naar een notaris zodat zij kan vastleggen wat ze wil.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 22 september 2021 @ 18:16:08 #76
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201472751
quote:
Mooi, dat kan dus ook digitaal. Dus niet zo belastend voor de terminaal zieke ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201472810
@Nanukerst is er een vader in beeld? Zo ja, heeft die gezag?

Als er niks geregeld is en er is geen andere ouder met gezag dan ontstaat er een gezagsvacuum.
Meestal wordt er dan een voorlopige of tijdige voogdij uitgesproken op een jeugdzorg instelling.

Ik kan eventueel navraag doen voor je op mijn werk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_201472819
Zo, wow, Nanu, die komt binnen. Wat enorm heftig en wat zal het kind in een fijn huis terechtkomen. Ik heb geen advies of ervaring. Maar wel veel sterkte, met alles. :*
pi_201472843
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik wist het ook niet, van die hartaanval.
En ik geloof niet dat ontwerpers en testers dat andere perspectief écht mee kunnen nemen als ze uit een (semi)homogene groep kerels bestaan. Je inleven is één ding, weten hoe het is voor een ander een heel ander iets.
Ik wist het niet van het vaccin totdat een vriendin die in een ziekenhuis werkt erover vertelde.
https://www.trouw.nl/zorg(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_201472936
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:21 schreef exode het volgende:
Zo, wow, Nanu, die komt binnen. Wat enorm heftig en wat zal het kind in een fijn huis terechtkomen. Ik heb geen advies of ervaring. Maar wel veel sterkte, met alles. :*
Dit :'(. Wat een hoop emoties door elkaar. Maar bovenal, een fantastische troost voor het meisje dat ze bij jullie welkom is O+. Een voogd aanwijzen doen veel ouders ‘want je weet maar nooit’, maar er ook echt staan als het nodig blijkt, dat is wel andere koek. Wat zijn jullie toch mooie mensen! Veel sterkte, ik hoop van harte dat ze zonder al te veel gedoe bij jullie terecht kan :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 september 2021 @ 18:31:57 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201472940
:o Spuit11
pi_201473075
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:20 schreef Vicky het volgende:
@:Nanukerst is er een vader in beeld? Zo ja, heeft die gezag?

Als er niks geregeld is en er is geen andere ouder met gezag dan ontstaat er een gezagsvacuum.
Meestal wordt er dan een voorlopige of tijdige voogdij uitgesproken op een jeugdzorg instelling.

Ik kan eventueel navraag doen voor je op mijn werk.
Dit, tenzij voor die tijd bekend is wie de netwerkpleegzorg op zich wil nemen. Dan hoeft er geen VOTS tussen te komen (gebeurt soms alsnog als de situatie onduidelijk is of de raad voor de kinderbescherming wil toetsen).

Misschien kunnen de ouders van de vriendin (als die nog in leven zijn) laten vastleggen dat de pleegzorg door jullie gedaan mag worden op het moment dat mevrouw overlijdt? Zij zullen na het overlijden automatisch benaderd worden over de voogdij voor zover ik weet.

Vastleggen van de voogdij kan inderdaad digitaal dus misschien nog samen met vriendin of biologisxhe vader in het ziekenhuis?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 22 september 2021 @ 18:41:15 #83
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201473084
Een notaris komt trouwens ook gewoon aan huis als je niet meer daarheen kunt! :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_201473149
quote:
6s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:41 schreef E.T. het volgende:
Een notaris komt trouwens ook gewoon aan huis als je niet meer daarheen kunt! :Y
En in het ziekenhuis is medisch maatschappelijk werk aanwezig die je wellicht ook om hulp kan vragen. Deze situaties komen vaker voor helaas ;(
pi_201473555
@Nanukerst Ik heb geen nuttig advies maar vind het geweldig dat jullie het meisje willen opnemen O+
pi_201474038
@Nanukerst ik heb helaas ook geen advies waar je iets mee kunt. Wat een heftige situatie en wat een prachtige mensen zijn jullie. O+
  woensdag 22 september 2021 @ 19:50:30 #87
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201474302
SPOILER
Dank allen, ik heb er veel aan. O+
  woensdag 22 september 2021 @ 19:55:09 #88
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_201474409
Ik vind het echt fijn om te lezen dat jullie haar willen opvangen en het zou fijn zijn als dit kan. Maar schakel wel hulp in voor bijvoorbeeld rouwverwerking en begeleiding met opvoeden, een kind die opgroeit zonder eigen ouders kan de puberteit bijvoorbeeld heel anders doorgaan dan je eigen kinderen. Je kan tegen heel veel dingen aanlopen waar je zelf de vinger niet op kan leggen. (Heb ervaring met pleegzorg maar niet genoeg info om je te kunnen helpen van jouw kant gezien)
pi_201474713
Als de vader officieel onbekend is dan is het misschien wel handig als ze zijn gegevens ook ergens vastlegt zodat haar dochter op een gegeven moment wel kan achterhalen wie haar vader is.

Mijn ouders wisten dat mijn oudste dat zou mogen weten als hij 16 was, en dat hadden ze dan ook wel uitgevoerd.
(Mijn ouders wisten wie de vader van de oudste was, maar uiteraard loog mijn vader keihard dat ik dat niet wilde vertellen toen hij aangifte van de geboorte van mijn oudste ging doen, want ik wilde dat niet vastgelegd hebben ;))

Toen de toeziende voogdij ophield te bestaan heb ik mijn vader zelfs gemachtigd beslissingen voor mij te nemen als ik het niet (meer) kon doen, zodat mijn zoon met zijn handtekening dingen zou mogen doen waar ik voor zou moeten tekenen, maar dat om een of andere reden niet kon.

Het blijft heel tricky, dat alleenstaand ouderschap.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201474779
Dubbel
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201474850
@Nanukerst hoe het ook gaat lopen, ik vind het prachtig dat jullie hiervoor open staan O+
En wat een ontzettend triest verhaal voor dat meisje ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_201475089
Nanu wat verdrietig zeg. Ik hoop dat jullie alles goed op tijd kunnen regelen.

[ Bericht 61% gewijzigd door Cathmar op 22-09-2021 22:29:36 ]
Met een meidenkwartet
pi_201475127
Wat dapper @Nanukerst om zo ook jullie leven ondeersteboven te gooien. Inderdaad een warm nest. O+

En wat verdrietig voor het meisje. -O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201475171
Wat heftig Nanukerst. Hopelijk wordt alles nog op tijd geregeld voor het meisje, het is al zwaar genoeg zo jong haar moeder verliezen. Wat sterk en mooi dat jullie haar een warme thuis willen geven.
pi_201475420
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:37 schreef Claudia_x het volgende:
En je bent zelf ook een product van je cultuur, dus hoe realistisch is het dat je je kind 'neutraal' op zou kunnen voeden?

Ik weet ook niet of ik dat zo wenselijk vind, maar ik vind het wel interessant om te weten wanneer we onszelf verschillen aanpraten die ontstaan doordat we ze onszelf aanpraten. Zo werd eens in een podcast uitgelegd dat verpleging een vrouwenberoep werd door Florence Nightingale (bron). Daarvoor was dat schijnbaar niet het geval. Zij heeft de mythe de wereld in geholpen dat vrouwen nu eenmaal beter toegerust zijn voor zulk werk en daar hebben we nog steeds last van.
Dat is geen mythe, vrouwen zijn van nature zorgzamer en mannen fysiek agressiever. Cross-culture geschiedenis laat er geen twijfel over bestaan. Ik kan me echt geen wereld voorstellen waarin we kunnen doen alsof het normaal is dat mannen voor de kinderen zorgen terwijl de vrouwen elkaar te lijf gaan op omaha beach, of dat het 50/50 verdeeld is.
pi_201475584
@Nanukerst: :* Wat een heftige situatie. En wat hebben jullie toch een ontzettend groot hart! Zo mooi.

Man en ik hebben allebei een iPad, onze jongens mogen deze gebruiken tijdens hun schermtijd.

Weten jullie nog dat Mars deze zomer oor- en keelontsteking na oor- en keelontsteking had…. We zijn een week of 4/5 verder en het is weer raak. :'( Wéér antibiotica, het is toch ongelooflijk.
pi_201475633
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:19 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Voor wie hierin geïnteresseerd is: When Computer Coding Was a 'Woman's' Job
pi_201475701
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:00 schreef Malteser het volgende:
@:Nanukerst: :* Wat een heftige situatie. En wat hebben jullie toch een ontzettend groot hart! Zo mooi.

Man en ik hebben allebei een iPad, onze jongens mogen deze gebruiken tijdens hun schermtijd.

Weten jullie nog dat Mars deze zomer oor- en keelontsteking na oor- en keelontsteking had…. We zijn een week of 4/5 verder en het is weer raak. :'( Wéér antibiotica, het is toch ongelooflijk.
Och nee ;(. Wat ontzettend sneu voor hem. Is dat pech of wordt er nog gekeken naar een onderliggende oorzaak? Heel veel sterkte en beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201475807
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:50 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dat is geen mythe, vrouwen zijn van nature zorgzamer en mannen fysiek agressiever. Cross-culture geschiedenis laat er geen twijfel over bestaan. Ik kan me echt geen wereld voorstellen waarin we kunnen doen alsof het normaal is dat mannen voor de kinderen zorgen terwijl de vrouwen elkaar te lijf gaan op omaha beach, of dat het 50/50 verdeeld is.
Ik zou me liever een wereld voorstellen waar niemand elkaar te lijf gaat op welke locatie dan ook.
Blijft er meer tijd over om 50/50 voor de kinderen te zorgen :P
Ik denk dat je mannen hier ook tekort doet. Ze kunnen dat zorgen prima (dat zie ik hier elke dag).
  Manager PR/Moderator woensdag 22 september 2021 @ 21:20:27 #100
269689 crew  Viv
pi_201475914
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Voor wie hierin geïnteresseerd is: When Computer Coding Was a 'Woman's' Job
Ja, en de carrière van deze vrouw sluit daar mooi op aan:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Katherine_Johnson
pi_201476017
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:23 schreef exode het volgende:

[..]
Ik wist het niet van het vaccin totdat een vriendin die in een ziekenhuis werkt erover vertelde.
https://www.trouw.nl/zorg(...)%2Fwww.google.com%2F
Oh maar dat testbeleid geldt voor onwijs veel medicijnen. Van die betaalde medicijnstudies (vroegah, toen ik als student makkelijk geld wilde verdienen) waren ook altijd alleen voor mannen. Vrouwen zijn maar moeilijk met al die hormonen. Beter niet testen dan ontdekken dat je er rekening mee moet houden.
Geen haan die ernaar kraait.
pi_201476061
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:13 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ik zou me liever een wereld voorstellen waar niemand elkaar te lijf gaat op welke locatie dan ook.
Blijft er meer tijd over om 50/50 voor de kinderen te zorgen :P
Ik denk dat je mannen hier ook tekort doet. Ze kunnen dat zorgen prima (dat zie ik hier elke dag).
Ik kan me die wereld niet voorstellen. Of althans, alleen in een transhumane droom/nachtmerrie waarin 'de geslachten' opgeoffered zijn - waar de momentele transgenderwaan een opwarmer voor bleek.
pi_201476081
@Nanukerst _O_ _O_ _O_

Wat een liefde.
  woensdag 22 september 2021 @ 21:33:17 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201476095
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:32 schreef Vanyel het volgende:
@:Nanukerst _O_ _O_ _O_

Wat een liefde.
Oh ja, dat ja! Ik ging bedenken of ik iets wist welke wegen etc. maar los daarvan, zo lief dat je dat wil doen! <3
pi_201476102
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:32 schreef Vanyel het volgende:
@:Nanukerst _O_ _O_ _O_

Wat een liefde.
Daar sluit ik me bij aan!
pi_201476479
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Och nee ;(. Wat ontzettend sneu voor hem. Is dat pech of wordt er nog gekeken naar een onderliggende oorzaak? Heel veel sterkte en beterschap!
Hij is al bekend (en patiënt :X ) bij de KNO-arts. Zijn eigen arts is er over 1,5 week weer, dan komt er een plan, want dit kan zo niet langer. Al die antibiotica is niet goed voor hem, maar zonder redt hij het steeds niet. Nu hopen dat hij snel weer opknapt.
pi_201476856
@Malteser wat naar dat het steeds terugkomt zeg. :{ Hopelijk knapt hij snel op en komt het daarna niet weer zo snel terug. Beterschap!
pi_201477660
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:59 schreef Malteser het volgende:

[..]
Hij is al bekend (en patiënt :X ) bij de KNO-arts. Zijn eigen arts is er over 1,5 week weer, dan komt er een plan, want dit kan zo niet langer. Al die antibiotica is niet goed voor hem, maar zonder redt hij het steeds niet. Nu hopen dat hij snel weer opknapt.
Heel veel beterschap voor Mars. En hopelijk kunnen ze snel een oorzaak vinden, dit is ook geen doen zo :{
pi_201479097
Och malteser, wat sneu voor mars. Beterschap en hopelijk gauw een actieplan zodat hij niet steeds aan de antibiotica hoeft :*
Fake it till you make it...
pi_201479172
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:59 schreef Malteser het volgende:

[..]
Nee precies. Zo veel kuren achter elkaar is voor niemand echt goed, zeker voor kleine kinderen niet. Ik hoop dat er een plan komt dat werkt! Ik heb als kind ook heel veel oorontstekingen gehad, 6x buisjes gekregen plus neusamandelen verwijderd. Bij mij is de onderliggende oorzaak een afwijkende anatomie van het middenoor, dus echt verhelpen konden ze niet. Maar de frequentie van de ontstekingen werd met de jaren wel echt minder. Oorontsteking geeft zo'n nare pijn :'( :'( . Voor jullie als ouders ook vreselijk om te zien :*.

Iets anders: mijn oudste gaat vandaag op kamp! We hebben hem net afgezet op school met weekendtas. Hij had er zoveel zin in O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 23 september 2021 @ 08:59:51 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_201479202
Beterschap malteser, arme Mars :*
disclaimer
pi_201479293
Net mail van school, vanaf maandag weer de oude tijden, geen verschillende tijden meer. Ook mogen ouders weer naar binnen maar dat mag 1 dag per week. Prima!

Malteser, wat naar! Hopelijk komt er een structurele oplossing.
Hoe gaat het nu eigenlijk met jou?
pi_201479708
Dankjewel voor de reacties. Na 2 dagen +40 graden koorts (met stuipen), lijkt hij weer direct te reageren op de antibiotica. Wat een ironie. Je wilt het niet, zoveel antibiotica maar het helpt hem zo. :')
Hij heeft al buisjes, die zitten nog op zijn plek. Amandelen zijn er al uit, maar er lijkt links in zijn keel weer wat terug gegroeid. We wisten dat dat kon gebeuren. Ze willen wachten tot hij 4 is om dat weer te verwijderen maar ik vrees dat het dan een lange winter wordt. Er is ook een mogelijkheid voor een langdurige antibioticakuur, een soort onderhoudskuur. Maar dat heb ik liever niet.
We wachten maar even tot zijn eigen arts er weer is, die kent zijn geschiedenis.

Met mij gaat het wel, nog altijd de laatste twee stenen niet uitgeplast. Maandag moet ik terug op controle. Wij hebben inmiddels een eigen parkeerplaats bij het ziekenhuis :') .
pi_201479722
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:59 schreef SQ het volgende:
Beterschap malteser, arme Mars :*
Beterschap voor Goud ook (zag ik in het babytopic). Kl*tebuikgriep.
pi_201479949
@Malteser beterschap!
Ik ben ook drie keer geopereerd aan mijn amandelen omdat ze terug bleven groeien. In zo’n geval zou ik ook niet kiezen voor zo een lange kuur.
pi_201480311
Beterschap @Malteser :* en Mars.

Ohja die chocoladerozijnen van laatst maken nou mega puisten op mijn kin en neus. :@
pi_201482238
Ik denk dat A’s juf hier stiekem meeleest…via Parro net het bericht of we morgen oude kranten mee willen nemen voor de handvaardigheid les. :D
pi_201482488
@Malteser Beterschap voor jullie!
pi_201483237
@Malteser beterschap. Fijn dat hij snel op knapt door de antibiotica, maar hopelijk dat er met de eigen arts een andere oplossing gevonden kan gaan worden.

@Nanukerst, wat heb je een groot hart O+ Wat fijn dat je kunt beslissen dat dat meisje welkom is bij jullie. Dat zal voor haar moeder ook een fijne geruststelling zijn als ze weet dat er een liefdevolle plek voor haar is.
  donderdag 23 september 2021 @ 14:35:47 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201483333
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:56 schreef Malteser het volgende:
Dankjewel voor de reacties. Na 2 dagen +40 graden koorts (met stuipen), lijkt hij weer direct te reageren op de antibiotica. Wat een ironie. Je wilt het niet, zoveel antibiotica maar het helpt hem zo. :')
Hij heeft al buisjes, die zitten nog op zijn plek. Amandelen zijn er al uit, maar er lijkt links in zijn keel weer wat terug gegroeid. We wisten dat dat kon gebeuren. Ze willen wachten tot hij 4 is om dat weer te verwijderen maar ik vrees dat het dan een lange winter wordt. Er is ook een mogelijkheid voor een langdurige antibioticakuur, een soort onderhoudskuur. Maar dat heb ik liever niet.
We wachten maar even tot zijn eigen arts er weer is, die kent zijn geschiedenis.

Met mij gaat het wel, nog altijd de laatste twee stenen niet uitgeplast. Maandag moet ik terug op controle. Wij hebben inmiddels een eigen parkeerplaats bij het ziekenhuis :') .
In mijn tijd was het een penicillinekuur, ik heb er zoveel gehad dat ik zo ongeveer penicilline-resistent ben.
Ook een orenkind.

Het is gewoon erg naar keer op keer, en dat je lichaam ook iedere keer tegen die ontstekingen aan het vechten is :{

Sterkte voor Mars, maar ook voor jullie :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201484140
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
In mijn tijd was het een penicillinekuur, ik heb er zoveel gehad dat ik zo ongeveer penicilline-resistent ben.
Ook een orenkind.

Het is gewoon erg naar keer op keer, en dat je lichaam ook iedere keer tegen die ontstekingen aan het vechten is :{

Sterkte voor Mars, maar ook voor jullie :*
Ik kan me van vroeger ook veeeel peniciline herinneren, met zo'n geel lepeltje en weeiig smaakje. Ik had veel bronchitis geloof ik.
pi_201484536
Oh brrrr ja, ik had een roze penicilline toen ik bronchitis had. Ik weet nog steeds hoe het smaakte, en ik was 3 of 4. Ik moest toen ook dagelijks naar het ziekenhuis om slijm los te kloppen. Ik geloof niet dat dat tegenwoordig nog een ding is :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201484543
Dat smaakje ja, niet zo zeer vies maar een heel apart typisch smaakje.. ik heb het op zich niet heel vaak gehad maar die smaak is me wel wat bijgebleven. Tenminste een aantal jaar terug at ik een keer een snoepje (geen idee meer welke) en ik associeerde dat meteen met die penicilline (of ander vloeibaar medicijn).
Heb het snoepje ook niet opgegeten. Kreeg er een naar gevoel bij, als of ik weer medicijnen in nam..
pi_201484611
Ik kon het heel moeilijk binnenhouden. Dat je moeite deed om het door te slikken, het na 5 seconden toch retour kwam en je daarna nog eens moest :'(. Huilen jonguh.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201484698
:Y
Bosvruchtenthee. Exact die geur :r :r :r
  Licht Ontvlambaar donderdag 23 september 2021 @ 16:40:38 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201484781
Het valt heel prima te verstoppen in frambozenvla. Iets wat ik tot op heden dus niet eet :P

Ik riep overigens toch heel hard dat ik blij was dat school van dochter in materiaal voorziet… ze heeft vandaag online les en moest een opdracht doen met stoepkrijt. Toch goed dat ik de garage nog niet opgeruimd had :D
pi_201485305
Ik kan me de smaak penicilline niet herinneren, maar ik was dan ook eigenlijk nooit ziek dus wellicht heb ik het nooit gebruikt.
Edit: wel, want ik bleek er allergisch voor en kreeg allemaal rode vlekjes.

En wat me nog steeds soms verbaasd: dat je ook de dokter kon bellen voor een hoestdrankje. Dat kregen we wel bij elke verkoudheid. Ik heb er zelf nog nooit aan gedacht om mijn kinderen een hoestdrank te geven. Of ben ik nu een loedermoeder? :P
pi_201485383
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik kan me de smaak penicilline niet herinneren, maar ik was dan ook eigenlijk nooit ziek dus wellicht heb ik het nooit gebruikt.
Edit: wel, want ik bleek er allergisch voor en kreeg allemaal rode vlekjes.

En wat me nog steeds soms verbaasd: dat je ook de dokter kon bellen voor een hoestdrankje. Dat kregen we wel bij elke verkoudheid. Ik heb er zelf nog nooit aan gedacht om mijn kinderen een hoestdrank te geven. Of ben ik nu een loedermoeder? :P
Wij wel voor B maar die hoest door zijn astma ook meteen als een shagroker. Daarmee houdt ie de hele straat wakker.

Geen herkenning op ab van vroeger, wel nachtmerries van fysio, wat een beulen waren dat.
pi_201486017
Hoestdrank geef ik ook niet vaak hoor, dan moeten ze wel echt veel last hebben. En dat is dan meestal s nachts, om dan tot de conclusie te komen dat hetgeen er nog staat niet meer houdbaar was. Maar ik heb ook wel eens gedacht dat ik daarom een loedermoeder was, maar ze hebben het tot nu toe beiden nog zonder trauma’s overleefd (of komen die later pas? :P )
pi_201486366
Mijn man wil ook altijd hoestdrank geven als de kinderen hoesten. Maar volgens mij is bewezen dat dat spul niet werkt en gewoon een zoethoudertje is, dus ik geef het niet >:)
pi_201486828
Je hebt verschillende soorten hoestdrank.

Tijm/dropsiroop e.d: reuze lekker, doet geen klap.
Hoestdrank tegen vastzittende hoest (met broomhexine): werkt zeker wel voor het oplossen van het slijm, maar alleen bij vastzittende hoest
Hoestdrank (of tabletjes) bij prikkelhoest (met noscapine): werkt wel iets bij het dempen van de hoestprikkel maar niet denderend.

Allemaal OTC trouwens, dus daar hoef je geen dokter voor te bellen ;)

En dienovereenkomstig geef ik mijn kind wel eens hoestdrank. Nooit van die veredelde suikerstroop, soms wel het passende drankje als hij last heeft van vastzittend slijm of juist enorme kriebelhoest. Maar meestal is het nodig. Maar goed, ik geef ook standaard neusdruppels bij verkoudheid.
pi_201486851
Bij oudste hadden we zetpillen tegen het hoesten, balsoclase. Werden uit de handel genomen toen hij er net niet overheen gegroeid was.. hij hoesten na elke verkoudheid nog standaard 3 weken. Daar werd iedereen zo moe van in de nacht, was gewoon geen doen.
Daarna nog een poos met hoestdrank gerommeld, het werkte toch minder goed.
  donderdag 23 september 2021 @ 19:11:47 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_201486913
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:37 schreef Amsel het volgende:
Mijn man wil ook altijd hoestdrank geven als de kinderen hoesten. Maar volgens mij is bewezen dat dat spul niet werkt en gewoon een zoethoudertje is, dus ik geef het niet >:)
Mannen willen altijd meteen medicijnen toedienen voor alles. Het is tastbaar en het lost in hun ogen problemen op --> mannenhemel.
Mijn man vreet voor ieder zweempje ongemak een paar paracetamol. Hij eet zelfs preventief paracetamol als hij bier heeft gedronken ;( Ik erger me er echt kapot aan, maar ja, zijn lijf.

SPOILER
disclaimer
pi_201486987
Volgens mij is Amsels man daarnaast niet Nederlands, toch? Of vergis ik me? Nederlanders zijn gemiddeld gezien heel conservatief met medicatie. Ik heb daar regelmatig gesprekken over met vrienden en familie van mijn lief, waarom ik met een verkouden kind niet naar de kinderarts ga voor antibiotica :+
pi_201487013
@Nanukerst, wat een heftig verhaal, wat mooi dat jullie je huis en hart open willen stellen voor dat kleine meisje dat straks haar moeder kwijtraakt :'( :* O+ :'(

@Malteser, beterschap voor Mars, echt balen van weer een oorontsteking. En jij ook beterschap!
pi_201487043
Oh hier wel team hoestdrank hoor :W dan zal ik wel juist de loedermoeder zijn als ik het zo lees :+

Dat tijmsiroop 'geen klap doet' ben ik het ook niet zo mee eens. Het zorgt er niet op magische wijze voor dat de hoest of verkoudheid weg is, dat klopt :Y
Het zorgt er wel voor dat de compleet rauwe keel van m'n kinderen 's nachts soms net lang genoeg verzacht is zodat ze niet steeds huilend van de keelpijn wakker worden, daar doe ik het voor ;)
pi_201487274
Als mijn kind huilt van de keelpijn geef ik een pijnstiller :P
pi_201487317
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:11 schreef SQ het volgende:
Mijn man vreet voor ieder zweempje ongemak een paar paracetamol. Hij eet zelfs preventief paracetamol als hij bier heeft gedronken ;( Ik erger me er echt kapot aan, maar ja, zijn lijf.

SPOILER
Ik vind het leven te kort (lees: al kut genoeg) om overbodig pijn te gaan lijden, maar preventief katerslikken is idd wel wat huilie ja :D :D
pi_201487393
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:32 schreef Vanyel het volgende:
Als mijn kind huilt van de keelpijn geef ik een pijnstiller :P
O+ En iets om op te sabbelen, dat werkt ook goed.
pi_201487544
Ik ben niet vies van pijnstillers, maar als het met 1 slokje tijmsiroop ook gaat, zie ik de meerwaarde van medicatie niet in geloof ik.
Zelfde geldt voor ergens op sabbelen eigenlijk; 's nachts om 3u ga ik voor de snelste fix :+

Edit: maar tijmsiroop pakken we niet heel vaak trouwens hoor, vaker een daadwerkelijk dat ook iets doet voor het vastzittende slijm inderdaad. Oudste heeft ook bronchitis, dus zodra die in onze ogen te vaak licht, hebben we hier een heel arsenaal paraat :7
  donderdag 23 september 2021 @ 19:47:08 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_201487588
Het is misschien ook maar net wat je van huis uit mee hebt gekregen. Ik slik eigenlijk alleen pijnstillers als ik echt pijnnn heb. En ik heb niet zo vaak echt pijnnn. Mijn kinderen gelukkig ook niet.
disclaimer
pi_201487672
Ik heb ook zo'n man die liever pijnstillers slikt dan dat-ie de bron van z'n hoofdpijn aanpakt trouwens ja :')

Zelf ben ik vooral 's avonds of 's nachts eerder geneigd een pijnstiller te pakken, want slaap O+
pi_201487766
Ik vind huilen van de pijn wel een criterium :P Bij koorts geef ik ook pijnstillers. Verder weinig. Mijn zoon heeft de laatste tijd vaker last van hoofdpijn en wil dan een pilletje. Ik ben daar wat terughoudend in en probeer dan eerst eten/drinken/nachtje slapen etc.
pi_201488009
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:47 schreef SQ het volgende:
Het is misschien ook maar net wat je van huis uit mee hebt gekregen. Ik slik eigenlijk alleen pijnstillers als ik echt pijnnn heb. En ik heb niet zo vaak echt pijnnn. Mijn kinderen gelukkig ook niet.
Ik heb heel vaak echt pijnnnn.
pi_201488038
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind huilen van de pijn wel een criterium :P Bij koorts geef ik ook pijnstillers. Verder weinig. Mijn zoon heeft de laatste tijd vaker last van hoofdpijn en wil dan een pilletje. Ik ben daar wat terughoudend in en probeer dan eerst eten/drinken/nachtje slapen etc.
Euj, de mijne heeft ook steeds hoofdpijn sinds school weer is begonnen. Hebben ze iets in de lucht gestopt daar?
pi_201488040
Ik slik ook niet zo snel pijnstillers over het algemeen, maar juist wel preventief na alcohol. Ik heb zo'n zes jaar lang niet tot nauwelijks gedronken ivm zwangerschap en borstvoeding, en sindsdien kan ik dus van anderhalf wijntje al een intens nare kater krijgen. Daar slik ik dan wel een paracetamolletje voor hoor. :P
pi_201488162
Bij een migraine slik ik heel veel pcm/ibu. Zonder overleef ik niet.

Ik heb nu onwijs pijn aan mijn duim, weet sinds een paar maanden dat ik fibromyalgie heb, maar daar helpt pcm niet bij.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_201488395
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 20:07 schreef Vicky het volgende:

Ik heb nu onwijs pijn aan mijn duim, weet sinds een paar maanden dat ik fibromyalgie heb, maar daar helpt pcm niet bij.
Helaas niet, nee..
pi_201489456
Ik slik vaak pijnstillers, al vanaf kinds af aan vaak hoofdpijn.

B en Juul eigenlijk amper, maar die hebben gelukkig nooit pijn.
En verloofde ook niet.

Wij gebruiken bij B homeopatische hoestdrank bij astma hoest. Vast tussen de oren, maar het helpt hem. Zodra ik astma hoest ontwikkel moet ik aan de dubbele puffers en ben daardoor lekker hyper.
pi_201489694
Ik slik best wat PCM. Sowieso regelmatig fikse hoofdpijn. Voor mijn buikpijnaanvallen (PDS) slik ik niets, dat helpt toch niet. Maar als het na een aanval beurs voelt, dan is het soms wel fijn.
Eigenlijk slik ik naast PCM alleen de anticonceptiepil en dat vooral voor de invloed van de natuurlijke hormooncyclus op zowel mijn hoofd als buik.

Genoeg pijn gehad in mijn leven. Sommige zing ik wel uit, soms moet je wel slikken zoals bij hoofdpijn/migraine .
pi_201490012
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:16 schreef Clubsoda het volgende:
Volgens mij is Amsels man daarnaast niet Nederlands, toch? Of vergis ik me?
Ja klopt, hij komt uit Engeland. Snapt inmiddels wel iets meer van de Nederlandse aanpak, maar deep down wil hij gewoon overal zware pijnstillers en antibiotica tegenaan gooien :D Wij Nederlanders staan erom bekend dat we alles eerst drie weken aankijken voordat we er een keer iets aan gaan doen :')
pi_201490067
Voor groeipijn waarvan ze midden in de nacht huilend wakker worden geef ik wel een pijnstiller trouwens. Of alleen aan de oudste dan, de jongste weigert alles en heeft liever pijn dan een pilletje of zuigtablet of drankje :+
pi_201490101
Ik kom ook mijn migraineaanval niet door zonder cocktail van pcm en ibuprofen. Gebruik ik dat niet dan lig ik urenlang kotsend boven de wc/in bed/in de badkamer. :{
  donderdag 23 september 2021 @ 21:41:10 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_201490150
Maar niemand hoeft zich toch te verdedigen voor het hebben van pijn en het slikken van pijnstillers?

Kijk mijn man is een ander verhaal :') maar pijn is klote en het is terecht dat je daar wat tegen wil doen lijkt me
disclaimer
pi_201490217
Ik vind het wel slim van je man SQ, had ik moeten weten in mijn early 20ies, had wat katers gescheeld wellicht.
  donderdag 23 september 2021 @ 21:48:32 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201490305
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:47 schreef SQ het volgende:
Ik ook alleen als ik doodga van de pijn, en met een chronisch spierprobleempje zit ik daar best vaak tegenaan.
Overigens is dat ook gelijk de reden dat ik het alleen neem als ik echt helemaal niet meer zonder kan, want ik ben als de dood dat ik op een gegeven moment helemaal niet meer zonder een (steeds hoger wordende) dosis pijnstiller kan.
Overigens neem ik dan ook gelijk stevig werkend spul, op recept.

Tot nu toe red ik het met zo'n 20 per jaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201490552
Mijn verloofde zet momenteel 1 scene van Friends voor de 10e keer op repeat en ze heeft inmiddels de slappe lach.
Die vrouw is echt mijn ware.
(Voor de kenners, de scene dat Ross tegen Phoebe en Joey vertelt dat Rachel zwanger is van hem)

En ze heeft een waardeloze week op school met escalerende ruzies en meer gezeik. Daar helpt pijnstilling niet tegen, maar Friends wel.
pi_201490571
Dat zoveel mensen toch hun migraine doortrekken op pijnstillers :o
Ik zweer bij mijn O+ sumatriptan injecties O+. Wel eerst denken dat je door gaat van het effect van die dingen, maar daarna gaat het meestal wel echt weg. Zit je niet de hele dag met je duizend pijnstillers alsnog te verrekken van de pijn (zoals ik stom genoeg wel vandaag omdat ik dacht dat het wel mee zou vallen :X :X ).
pi_201490585
Onze voorraad paracetamol slinkt ongemerkt soms best snel. Blijkbaar heeft mijn man pijntjes dan waar ik niets van weet. Ik ben dankbaar dat ik minder "ik denk dat ik doodga van de pijn" momenten heb. :@

Hij is overigens al een heel ruim jaar gestopt met alcohol. _O_

Wonderlijk wat een nacht op een bankje in de tuin met je doet, omdat je je sleutels ergens had laten liggen. :X
pi_201490643
Mijn man moppert altijd dat pijnstillers bij hem niets doen. Heeft ook lang volgehouden dat hij ze niet gebruikt. Toch raken de doosjes langzaam leeg en ik gebruik ze niet want ik heb zwaarder geschut dan een paracetamol.
  donderdag 23 september 2021 @ 22:08:18 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_201490662
quote:
3s.gif Op donderdag 23 september 2021 22:04 schreef PKM het volgende:
Onze voorraad paracetamol slinkt ongemerkt soms best snel. Blijkbaar heeft mijn man pijntjes dan waar ik niets van weet. Ik ben dankbaar dat ik minder "ik denk dat ik doodga van de pijn" momenten heb. :@

Hij is overigens al een heel ruim jaar gestopt met alcohol. _O_

Wonderlijk wat een nacht op een bankje in de tuin met je doet, omdat je je sleutels ergens had laten liggen. :X
Haha oh jee. Dat had mij kunnen overkomen. Mijn man is een chronische drinker, ik ben een escalatiedrinker :')
Daarom drink ik ook niet meer zo vaak.
disclaimer
pi_201490835
Als ik iets neem probeer ik het bij paracetamol te houden. Ik heb nog oxycodon liggen die ik gekregen heb na mijn curretage. Zoiets durf ik echt niet te nemen.
Een tijdje terug was ik echt wanhopig van de pijn, maar toen was ik al zwanger dus toen mochten ze toch niet. Anders zou ik het toen echt overwogen hebben.
pi_201490865
Ik had net wel behoefte aan een fikse pijnstiller, steen 2 is uitgeplast :X :'( .

Verder zijn wij geen grootverbruikers als het om pijnstillers gaat. Wat betreft alcohol ook niet trouwens, ik drink helemaal niet en de keren dat mijn man per maand drinkt, zijn op één hand te tellen.
pi_201490915
Fijn dat je hem kwijt bent :)
  donderdag 23 september 2021 @ 22:25:55 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_201490973
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 22:19 schreef Malteser het volgende:
Ik had net wel behoefte aan een fikse pijnstiller, steen 2 is uitgeplast :X :'( .

Verder zijn wij geen grootverbruikers als het om pijnstillers gaat. Wat betreft alcohol ook niet trouwens, ik drink helemaal niet en de keren dat mijn man per maand drinkt, zijn op één hand te tellen.
Je bent over de helft :*
disclaimer
pi_201491054
Als m'n migraine na deze zwangerschap weer zo belachelijk terug komt ga ik lekker het advies van de neuroloog opvolgen, kijken of triptanen het probleem op kan lossen ^O^ .
pi_201491390
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 21:41 schreef SQ het volgende:
Maar niemand hoeft zich toch te verdedigen voor het hebben van pijn en het slikken van pijnstillers?
We laten de mogelijkheid voor een goeie opsom niet aan ons voorbij gaan natuurlijk.
  donderdag 23 september 2021 @ 22:49:59 #168
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201491392
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 22:19 schreef Malteser het volgende:

Whiea! Mooi. Heb je er nu nog meer?

Ik heb helaas (of gelukkig, want het werkt) een medicijnkastje vol pillen via de pijnpoli om de hernia uit te zingen zonder operatie (of niet). Nooit iets geslikt, maar die pijn van een beknelde zenuw :X

En dan nu een biertje wel :') :7
  donderdag 23 september 2021 @ 22:58:46 #169
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201491603
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 22:49 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik heb helaas (of gelukkig, want het werkt) een medicijnkastje vol pillen via de pijnpoli om de hernia uit te zingen zonder operatie (of niet). Nooit iets geslikt, maar die pijn van een beknelde zenuw :X

Nog 1 toch? Ze had er 3 meen ik (ril!)

Nog steeds die hernia? -O- Sterkte!
pi_201493524
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 22:04 schreef Vanyel het volgende:
Dat zoveel mensen toch hun migraine doortrekken op pijnstillers :o
Ik zweer bij mijn O+ sumatriptan injecties O+. Wel eerst denken dat je door gaat van het effect van die dingen, maar daarna gaat het meestal wel echt weg. Zit je niet de hele dag met je duizend pijnstillers alsnog te verrekken van de pijn (zoals ik stom genoeg wel vandaag omdat ik dacht dat het wel mee zou vallen :X :X ).
Niet alleen pijnstillers hoor. Ook rizatriptanen. Zonder ben ik dagen ziek en hang ik ook kotsend boven de plee
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_201493697
Ik gebruik vooral paracetamol bij hoofdpijn, dat vind ik echt heel vervelend.
Verder weinig klachten gelukkig.
pi_201494104
quote:

[..]

Jep, nog eentje.
Die hernia die jij hebt, heb je die al lang? Want meen me te herinneren dat jij al langer veel rugklachten hebt?

quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nog 1 toch? Ze had er 3 meen ik (ril!)

Klopt, goed opgelet.
pi_201494123
Ik ben meer van de ibu, als het echt erg is.

Ai ook naar Quoi, krijg je nu fysio of is het rust houden?

Ik heb net een rituals geurstokjes ding omgestoten en Juul liet per ongeluk een bakje met van die kleine magnetische balletjes in de convectorput vallen. Hoe is jullie ochtend?
pi_201494124
Ik heb nu ook hoofdpijn.. Dus eerst maar een kop koffie erin :P
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:39:55 #175
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201494382
SPOILER
Voor de opsom: vanwege chronische hoofdpijn kan ik soms niet zonder pijnstillers, maar ik neem ze niet laagdrempelig. Eerst slapen, yoga doen, massage afdwingen van mijn man etc, en if all else fails, dan mag een pil.

Speaking of mannen en vreemde gewoontes: mijn man heeft hooikoorts en als hij in zijn beleving bijna sterft van de kriebel in zijn neus ( :') ) dan rolt hij zakdoekjes op tot tampons, stopt die in zijn neusgaten, en loopt dan rond alsof er niets aan de hand is. Ook buiten ja. :')
pi_201494503
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:16 schreef exode het volgende:

Ik heb net een rituals geurstokjes ding omgestoten en Juul liet per ongeluk een bakje met van die kleine magnetische balletjes in de convectorput vallen. Hoe is jullie ochtend?
Team ibu ook! Vooral bij spanningshoofdpijn, dat heb ik helaas vaak doordat ik spieren rondom mijn oren/nek snel overbelast (heeft ook te maken met de afwijking van het middenoor). Door de hoofdpijn verkrampen die spieren onbewust nog meer, dus dan blijf je in een cirkeltje zitten. Ibu is dan de enige pijnstiller (otc verkrijgbaar) die dat doorbreekt.

Oef, extra koffie? c_/ :*

Ik heb heel slecht geslapen. Vriendlief mag vandaag naar de poli voor sterilisatie en sliep daardoor nogal onrustig :+. Hoe zielig moet ik hem straks vinden? En voor hoe lang? Dan kan ik me daar vast mentaal op voorbereiden ;).

Och Nanukerst, wat moeilijk. Deze afspraken lijken me inderdaad niet in het belang van het meisje. Maar logisch ook dat zij er nu heel emotioneel onder is. Zo enorm heftig :'(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201494614
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Team ibu ook! Vooral bij spanningshoofdpijn, dat heb ik helaas vaak doordat ik spieren rondom mijn oren/nek snel overbelast (heeft ook te maken met de afwijking van het middenoor). Door de hoofdpijn verkrampen die spieren onbewust nog meer, dus dan blijf je in een cirkeltje zitten. Ibu is dan de enige pijnstiller (otc verkrijgbaar) die dat doorbreekt.

Oef, extra koffie? c_/ :*

Ik heb heel slecht geslapen. Vriendlief mag vandaag naar de poli voor sterilisatie en sliep daardoor nogal onrustig :+. Hoe zielig moet ik hem straks vinden? En voor hoe lang? Dan kan ik me daar vast mentaal op voorbereiden ;).

Och Nanukerst, wat moeilijk. Deze afspraken lijken me inderdaad niet in het belang van het meisje. Maar logisch ook dat zij er nu heel emotioneel onder is. Zo enorm heftig :'(.
Hoe zielig vond hij jou na de bevalling? En hoe lang?
Mijn vent vond dat namelijk niet (ik vond mezelf overigens ook niet zielig).
Ik denk net zo lang en net zo erg, dus :+
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:59:39 #178
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201494618
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik slik nu Nortriptyiline vanwege de spanningshoofdpijn en het helpt me enorm! Voorheen elke fucking dag hoofdpijn, zonder overdrijven, en nu eens per maand ofzo (altijd op hetzelfde punt binnen mijn cyclus dus het zal hormonaal zijn).
pi_201495172
Ja spanningshoofdpijn, vroeger noemde mijn moeder dat drukmaakhoofdpijn.

Ik kan gelukkig zelf de drukpunten masseren die de hoofdpijn veroorzaken waardoor ik niet meer dagen uit de roulatie ben.
Zoek eens op Triggerpoints Phaidra, met name in de monnikskapspier zitten er een aantal. Als ik die masseer bij hoofdpijn, ga ik eerst door de grond en daarna is er opluchting.
Ik ben de triggers voor mij gaan herkennen en ga dan preventief ibu slikken zodat mijn spieren ontspannen. Daarna masseren en sindsdien zit ik nog niet eens op de helft van de ibu die ik moest slikken. Ik was soms een week weg, kon dan echt niets. Dat heb ik al jaren niet meer, gelukkig.

Of een goede masseur zoeken in de buurt natuurlijk :)

edit:
dit plaatje helpt wellicht, rood is waar de hoofdpijn zit en de kruisjes zijn de triggerpoints. (sjiek woord voor spierknoopjes)

[ Bericht 17% gewijzigd door exode op 24-09-2021 11:08:35 ]
pi_201495898
Spanningshoofdpijn check, gelukkig niet heel vaak en ben er niet van uit de running. Maar zo’n zeurende hoofdpijn een paar dagen lang en paracetamol en ibuprofen helpen dan gewoon niks helaas en ook een goede nacht slaap niet.

Ik probeer inderdaad de verkrampte spieren dan los te krijgen, in m’n nek kan ik er bij, tussen m’n schouderbladen probeer ik in samenspraak met het kozijn of tegenwoordig de muur met zo’n massageballetje er tussen. Of ik vraag de kinderen of ze even met hun elleboog en volle gewicht er op gaan hangen.. en s nachts slapen op zo’n warmte matje.. maar meestal na een dag of 3 is ie ineens weg.

(Man masseert ook wel eens, maar die heeft daar echt een hekel aan en pijnlijke duimen dus heb ik qua dat betreft wat minder aan..)
  vrijdag 24 september 2021 @ 12:20:52 #181
176471 oh-oh
pi_201496352
Erge hoofdpijn ( ik heb geen milde, het is of hele erge of migraine ) meteen als het opkomt alka seltzer, ibu en para doen hier niks maar alka wel!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201496434
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:49 schreef exode het volgende:
Ja spanningshoofdpijn, vroeger noemde mijn moeder dat drukmaakhoofdpijn.

Ik kan gelukkig zelf de drukpunten masseren die de hoofdpijn veroorzaken waardoor ik niet meer dagen uit de roulatie ben.
Zoek eens op Triggerpoints Phaidra, met name in de monnikskapspier zitten er een aantal. Als ik die masseer bij hoofdpijn, ga ik eerst door de grond en daarna is er opluchting.
Ik ben de triggers voor mij gaan herkennen en ga dan preventief ibu slikken zodat mijn spieren ontspannen. Daarna masseren en sindsdien zit ik nog niet eens op de helft van de ibu die ik moest slikken. Ik was soms een week weg, kon dan echt niets. Dat heb ik al jaren niet meer, gelukkig.

Of een goede masseur zoeken in de buurt natuurlijk :)

edit:
dit plaatje helpt wellicht, rood is waar de hoofdpijn zit en de kruisjes zijn de triggerpoints. (sjiek woord voor spierknoopjes)
[ afbeelding ]

Thanks! Ik ken deze punten inderdaad, dat scheelt vaak al behoorlijk. Als ik merk dat ik echt een paar weken achter elkaar meerdere dagen per week ibu's nodig heb, maak ik een afspraak bij de osteopaat. Die man is echt zo fantastisch O+.

Ik hik er nu weer tegenaan, maar dat komt ook omdat 1 oor dicht zit met oorsmeer. Volgende week heb ik weer een afspraak bij de KNO-arts (uitspuiten mag niet) dus dat wil ik even afwachten. Als de oorzaak weg is, zal de spanning hopelijk vanzelf stabiliseren.

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201496640
Ik had vorig jaar een afspraak bij de hoofdpijnpoli, dat was heel nuttig. Wat ik 'gewone hoofdpijn' noem, blijkt migraine :+ En wat voor mij voelde als ontstoken holtes, bleek spanningshoofdpijn. Daar ben ik enorm goed vanaf geholpen door een cesartherapeut. De allerbeste oefening was gewoon een kwartier plat op de grond op je rug liggen om je nekspieren te ontspannen. Daarmee was 90% van die spanningshoofdpijn al verdwenen :o O+

Die 'migraine' is er redelijk onder te houden met ibu (bij voorkeur met lysine).
pi_201496666
quote:

[..]

-O- Zenuwpijn is zulke nare rotpijn. Sterkte! Je loopt er inderdaad al best lang mee rond toch? Was je nu ook al eens geopeerd?
pi_201496857
quote:

Ik ben net klaar met werken.
Liet vanmorgen een theeglas uit mijn handen vallen..10000000 stukjes. Ik ga zo maar stofzuigen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 24 september 2021 @ 13:54:02 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201497424
Ik lees iets over geurballetjes in de convectorput :D Je zou toch af en toe zelf in de convectorput willen verdwijnen.

In een keer even de rugvragen beantwoorden, daarna er niet meer over hebben :P

quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
-O- Zenuwpijn is zulke nare rotpijn. Sterkte! Je loopt er inderdaad al best lang mee rond toch? Was je nu ook al eens geopeerd?
Ik had er eentje van 2017-2019. Geopereerd. Nu sinds feb 2021 zijn de klachten harder dan hard terug en blijkt: ik heb een recidief, oftewel hij is terug, alleen ook een niveautje hoger erbij en groter. Ik slikte op een gegeven moment 3000mg ibu per dag, maar kreeg toen op mijn kop van de pijnpoli (terecht). Ik had al een belafspraak met een neurochirurg, want wist me geen raad (fysio, pijnstilling, hielp allemaal niet), maar nu heeft de pijnpoli dan toch leuke pilletjes geregeld, waarmee ik het echt prima uitzing.

Ik weet wel dat áls ik me laat opereren, het minimaal invasief wordt. Daarin enorme ontwikkeling afgelopen jaren en nu gelukkig ook vergoed. Ik vond vorige operatie erg veel impact hebben (ook op de zorg voor Max ;( , die overigens nu groter is, dus bijna alles zelf kan).

Al met al een treurig verhaal, want heb zo mijn best gedaan op rustig en goed herstellen.

Oja, en ik ben net voor mezelf begonnen sinds april en doe veel zittend werk :D Gelukkig kan ik bij klanten op kantoor zitten staan waar ze fijne stabureau's hebben enzo. Zelf ook maar eens aanschaffen.
  vrijdag 24 september 2021 @ 13:55:15 #187
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201497442
En dan iets leuks. Vanavond krijg ik 3 moeders van vriendjes van Max over de vloer voor een wijntje. Ik ben de luizenmoeder herself geworden :D
pi_201497527
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 13:54 schreef Quoi het volgende:
Ik had er eentje van 2017-2019. Geopereerd. Nu sinds feb 2021 zijn de klachten harder dan hard terug en blijkt: ik heb een recidief, oftewel hij is terug, alleen ook een niveautje hoger erbij en groter. Ik slikte op een gegeven moment 3000mg ibu per dag, maar kreeg toen op mijn kop van de pijnpoli (terecht). Ik had al een belafspraak met een neurochirurg, want wist me geen raad (fysio, pijnstilling, hielp allemaal niet), maar nu heeft de pijnpoli dan toch leuke pilletjes geregeld, waarmee ik het echt prima uitzing.
Wat ellendig joh, dat het na een operatie weer terug is. Ik heb zelf een hele fijne ervaring met een endoscopische ingreep bij Nedspine in Ede (google leert mij dat ze zijn overgenomen door Bergman Clinics). Ook qua herstel, ik trouwde exact 6 weken na de ingreep :P Maar dat was zonder kind, dat scheelt een hoop. Die rug blijft een zwakke plek en nog dagelijks pijnlijk, maar geen zenuwpijn goddank. Ik duim heel erg voor je dat je er met conservatief beleid voldoende vanaf komt!
pi_201497576
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:56 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik ben net klaar met werken.
Liet vanmorgen een theeglas uit mijn handen vallen..10000000 stukjes. Ik ga zo maar stofzuigen
En dan ga je heeel secuur stofzuigen, ben je er zeker van dat je elk hoekje heb gehad…kom je 3 dagen later nog meer stukjes tegen. :')
Hoe dan!?
pi_201497683
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:04 schreef vencodark het volgende:

[..]
En dan ga je heeel secuur stofzuigen, ben je er zeker van dat je elk hoekje heb gehad…kom je 3 dagen later nog meer stukjes tegen. :')
Hoe dan!?
Ik kom ze altijd in iemands voet tegen :'(
pi_201497802
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:04 schreef vencodark het volgende:

[..]
Hoe dan!?
Dat gok ik ook

Mijn lieftallige puber had een paar weken geleden een doos Koffiebonen laten kletteren...
Overal geveegd maar natuurlijk niet onder de kast.... ik dus net wel 🤣🤐
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_201498225
Volgens mij hangt het in lucht. Dit was mijn ochtend.

SPOILER
En da's nu al de tweede keer met die kutkratten van de AH.
pi_201498271
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had vorig jaar een afspraak bij de hoofdpijnpoli, dat was heel nuttig.
:Y Hoofdpijnpoli Ahoy :Y
Hier was de oplossing heel anders, maar dat is nou juist zo fijn aan de hoofdpijnpoli. Geen one size fits all.
pi_201498587
L-E, mijn liefje doet dat van die rolletjes keukenpapier ook als ie een loopneus heeft. Hij is ook heeeeel zielig als ie dat heeft, maar die rolletjes zijn dan magisch en dan kan ie toch nog functioneren…

SPOILER
pi_201498898
Ik doe dat ook hoor, van dat papier in mijn neus.
Maar dan wel alleen als echt NIEMAND me kan zien.
pi_201498995
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 13:55 schreef Quoi het volgende:
En dan iets leuks. Vanavond krijg ik 3 moeders van vriendjes van Max over de vloer voor een wijntje. Ik ben de luizenmoeder herself geworden :D
Ik las 3 moeders van Max en dacht wat heb ik nu weer gemist :')
pi_201499195
Zo, ik kom even binnenvallen. Mijn vader is zojuist opgeroepen voor een levertransplantatie! Alles wordt nu voorbereid en op dit moment is de kans 50% dat het doorgaat. Laten we duimen voor een nieuwe kankervrije lever :'( O+ ^O^
  vrijdag 24 september 2021 @ 16:06:15 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201499223
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 15:47 schreef Aure het volgende:

[..]
Ik las 3 moeders van Max en dacht wat heb ik nu weer gemist :')
Alles is mogelijk natuurlijk, maar uhhh..... nee :P Die arme vent heeft het soms al zo lastig met 1 moeder :')
pi_201499232
Spannend @Mrs.Peel fijn dat dit kan! Hopelijk kan het door gaan met een voorspoedig herstel.

:*
pi_201499319
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:03 schreef Mrs.Peel het volgende:
Zo, ik kom even binnenvallen. Mijn vader is zojuist opgeroepen voor een levertransplantatie! Alles wordt nu voorbereid en op dit moment is de kans 50% dat het doorgaat. Laten we duimen voor een nieuwe kankervrije lever :'( O+ ^O^
Ik duim voor je :*
pi_201499332
Mrs.peel ik duim voor jullie
Nanukerst wat ontzettend mooi dat jullie dit willen doen
Beterschap voor mars
pi_201499341
En even in een nieuwe post
Sac is jarig vandaag. Gewoon 8 echt hoe dan
  vrijdag 24 september 2021 @ 16:16:13 #203
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201499347
quote:
Wat fijn! Ik vind het sowieso mooi dat een levertransplantatie mogelijk is tegenwoordig. Hij zal snel uitsluitsel krijgen nu, neem ik aan?
pi_201499355
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:06 schreef hilliebillie het volgende:
Spannend @:mrs.Peel fijn dat dit kan! Hopelijk kan het door gaan met een voorspoedig herstel.

:*
Ja, dat is het droomscenario natuurlijk!
pi_201499366
@Mrs.Peel spannend :*

Ik trok de wii uit het dressoir... lag er een paaseitje, zo'n chocoladeding met suikerlaagje achter, maar dan wel half aangevreten... Eten zilvervisjes die dingen? Want daarvan weet ik dat ze in huis zijn.
Mijn man opperde mieren, maar dan hadden we iets moeten zien lopen toch.
Ding lag er waarschijnlijk al maaaaanden, want de laatste keer dat ik die dingen in huis had, was rond pasen... (dat zegt wellicht ook iets over mijn waardeloze schoonmaakskills :') )

@F_r, van harte gefeliciteerd met Sac *O*
pi_201499394
Spannend @Mrs.Peel!!

Ik ga duimen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_201499419
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:16 schreef Quoi het volgende:

[..]
Wat fijn! Ik vind het sowieso mooi dat een levertransplantatie mogelijk is tegenwoordig. Hij zal snel uitsluitsel krijgen nu, neem ik aan?
Ze weten het rond 18.00u schat ik. En m'n vader was even zó boos, hij is namelijk nog niet bij z'n pasgeboren kleinzoon geweest omdat dat lichamelijk nog niet kon. Het kraambezoek stond voor komende zondag op de planning. Dus huilen, m'n zusje overstuur. Maar die is nu onderweg zodat ze elkaar eindelijk kunnen ontmoeten O+
pi_201499687
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:15 schreef F_r het volgende:
En even in een nieuwe post
Sac is jarig vandaag. Gewoon 8 echt hoe dan
Gefeliciteerd! *O*
pi_201499817
quote:
Wat spannend! Ik duim mee :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 24 september 2021 @ 17:15:25 #210
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201500227
Spannend Mrs.Peel! Ik duim voor jullie.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 24 september 2021 @ 17:15:51 #211
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201500233
Gefeliciteerd Sac! 8, ik kan me er nog weinig bij voorstellen. Heeft ze een fijne dag?
pi_201500663
Gefeliciteerd f-r met Sac! *O*

De jongste van 6 hoorde net op de radio dat morgen de anderhalvemeterregel wordt afgeschaft. Helemaal blij: “Hoeven we morgen geen afstand meer te houden? :o JEEEEEEEJ *O*

En dan breekt mijn hart toch wel een beetje, hoeveel impact het heeft op kinderen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201503051
@Mrs.Peel wat een fijn nieuws voor je vader! Is het doorgegaan?

@F_r gefeliciteerd met Sac! *O*
pi_201503169
@Mrs.Peel: kon het doorgaan? Ik hoop het zo!

@F_r: gefeliciteerd met je dochter!

Ik ging vandaag schoenen kopen met zoonlief, in een dorp ongeveer 25 minuten verderop. Schoenen gekocht, terug naar huis en weer in de rustmodus. Later op de dag heb ik iets nodig uit mijn tas. F*ck, die staat nog in de winkel 8)7 . Winkel gebeld, ja, tas gevonden.
“Oh, dan kom ik straks weer richting winkel.”
“Je woont toch in X?”
“Ja, klopt.”
“Daar woon ik ook, ik gooi ‘m vanavond wel even af na de koopavond.”

En ja hoor, zojuist keurig thuisbezorgd. Dat is toch service!
pi_201503226
Nog steeds geen bericht, lang wachten pffff :{

Alle duimers bedankt O+
pi_201503328
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:45 schreef Mrs.Peel het volgende:

Alle duimers bedankt O+
Sterkte met afwachten! :*
  vrijdag 24 september 2021 @ 21:09:04 #217
176471 oh-oh
pi_201503569
Oh wat duurt dat lang zeg, sterkte, ik duim mee!
( Groucho Marx )
  vrijdag 24 september 2021 @ 21:18:12 #218
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201503743
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:45 schreef Mrs.Peel het volgende:

Alle duimers bedankt O+
Wat rot... en hij ligt dus in een ziekenhuis bed te wachten nu? Je kan vast niet slapen zo...
pi_201503791
Volledig ongerelateerde vraag, Heeft iemand een tip voor een handige babyfoon met camera? :D
pi_201503815
Spannend zeg @Mrs.Peel, ik duim mee! O+
pi_201503951
Net bericht, operatie gaat door, de lever lijkt goed!! :'( Dat wordt nachtwerk voor de chirurgen, hopelijk zijn ze goed uitgeslapen... Duim nog maar even door aub ^O^ ^O^ *O*
pi_201503981
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 21:18 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Wat rot... en hij ligt dus in een ziekenhuis bed te wachten nu? Je kan vast niet slapen zo...
Klopt een beetje, hij wachtte samen met m'n moeder. Ze waren zojuist in gesprek met een Afghaans gezin waarvan de vader vorige week een geslaagde levertransplantatie heeft gehad.

En nu weer adrenaline natuurlijk! Slopend zo.
  Manager PR/Moderator vrijdag 24 september 2021 @ 21:31:32 #223
269689 crew  Viv
pi_201503987
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 21:29 schreef Mrs.Peel het volgende:
Net bericht, operatie gaat door, de lever lijkt goed!! :'( Dat wordt nachtwerk voor de chirurgen, hopelijk zijn ze goed uitgeslapen... Duim nog maar even door aub ^O^ ^O^ *O*
Wat een fantastisch nieuws!! :'( O+ Heel veel succes voor jullie allemaal! *O*
pi_201504011
@Mrs.Peel wat een geweldig nieuws! Veel sterkte met afwachten, dat wordt voor jullie allemaal een lange nacht. :*
pi_201504084
@Mrs.Peel: Jaaaaaa, oh wat spannend maar wat goed dat het doorgaat. Duimen draaien hier voor jullie!
pi_201504138
quote:
Wat fijn zeg!!!
Sterkte met afwachten, te spannend om te slapen denk ik.
pi_201504175
quote:
Wat een fantastisch nieuws O+ awesome en bloedjespannend tegelijkertijd kan ik me xo voorstellen.
  vrijdag 24 september 2021 @ 22:00:44 #228
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_201504540
Wow Mrs.Peel.. ik kan me die spanning zó voorstellen. Wij waren ook ooit in afwachting van een doner via Matchis, maar dan voor stamcellen. Wat fijn dat jullie geduld ook zo beloond is ! O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_201504659
Super! @Mrs.Peel

*O* *O*
  vrijdag 24 september 2021 @ 22:08:14 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_201504681
quote:
*O* hoe lang duurt zo'n ingreep?
disclaimer
pi_201504820
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 22:08 schreef SQ het volgende:

[..]
*O* hoe lang duurt zo'n ingreep?
Tussen 8 en 15 uren :X
pi_201504875
quote:
Wat een geweldig nieuws!! De duimen gaan aan de komende 8-15 uur!
pi_201504973
quote:
Oooh, wat fijn voor jullie :'( O+

SPOILER
  vrijdag 24 september 2021 @ 22:33:01 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201505131
@Mrs.Peel! *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]

SPOILER
De mijne viel destijds echt flauw. :o Godzijdank viel hij op het bed en niet toen hij op de trap liep.
pi_201505170
Hoera voor alle donoren O+ *O* :'(
pi_201505814
Oh wat een goed bericht @Mrs.Peel!!
Ik duim gewoon nog even door

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 22:26 schreef LeSage het volgende:

[..]
Oooh, wat fijn voor jullie :'( O+

SPOILER
Mijn vader zijn hoornvlies is gedoneerd nadat hij overleden was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_201506099
@Mrs.Peel hier nog meer duimen die draaien voor de best mogelijke afloop! ^O^
pi_201506876
Fijn bericht @Mrs.Peel, ik duim nog even door!
pi_201506901
Ik duim ook mee! Spannend zeg, hopelijk heb je een beetje kunnen slapen nog vannacht!
pi_201506930
Operatie geslaagd *O* O+ M'n moeder is net gebeld.

Redelijk geslapen, paar keer wakker om naar nieuws te kijken.
pi_201506931
*O* *O* *O* wat ontzettend fijn zeg!
pi_201506932
quote:
17s.gif Op zaterdag 25 september 2021 07:23 schreef Mrs.Peel het volgende:

Wat een geweldig nieuws O+ *O*
pi_201506998
Wat een supergoed nieuws! O+ *O*
pi_201507072
Wat fijn! En best vlot ook.. nu duimen voor een goed herstel!
pi_201507095
Dat is heel goed nieuws @Mrs.Peel
Hopelijk gaat het herstel van je vader voorspoedig. :)
pi_201507105
Zo opgelucht! Maar inderdaad, de eerste weken zijn ook spannend. Na deze operatie blijven de meeste mensen nog 1 week op ic, voordat ze naar een mediumcare of gewone verpleegafdeling kunnen. Mijn moeder mag zo naar hem toe O+
pi_201507116
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:25 schreef Mrs.Peel het volgende:
Zo opgelucht! Maar inderdaad, de eerste weken zijn ook spannend. Na deze operatie blijven de meeste mensen nog 1 week op ic, voordat ze naar een mediumcare of gewone verpleegafdeling kunnen. Mijn moeder mag zo naar hem toe O+
Ik heb er geen verstand van maar het is spannend vanwege de lever die niet afgestoten moet worden? Of wat spelen er verder voor factoren?
pi_201507169
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 08:26 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik heb er geen verstand van maar het is spannend vanwege de lever die niet afgestoten moet worden? Of wat spelen er verder voor factoren?
Ja, dat. Dat hij goed z'n werk doet én niet afgestoten wordt. In de eerste weken is er kans op acute afstoting, dus dat wordt met een sloot medicatie onderdrukt.
pi_201507188
quote:

Wat fijn!
Deze eerste horde is maar genomen, hopelijk verloopt het herstellen ook voorspoedig O+
pi_201507260
quote:

Wat fijn *O*
pi_201507311
quote:

Wat fijn!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 25 september 2021 @ 08:56:42 #252
176471 oh-oh
pi_201507346
Oh wat heerlijk, eerste horde genomen, ik duim nog een maandje door hoor!!!
( Groucho Marx )
pi_201507364
quote:

Goed nieuws *O*
Wat een opluchting moet dit al zijn zeg!
pi_201508319
quote:

O+ O+ :'( O+ O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201508569
quote:

O+
  zaterdag 25 september 2021 @ 11:02:30 #256
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201508624
quote:

O+
pi_201509412
*O*
pi_201511232
Hij is zelfs al weer zelf aan het appen :o _O-

Mijn zus en ik gaan straks even op bezoek, zelf zien hoe het is. Maar vooralsnog gaat het goed *O*

Bedankt voor alle steun O+
pi_201511508
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 14:46 schreef Mrs.Peel het volgende:
Hij is zelfs al weer zelf aan het appen :o _O-

Mijn zus en ik gaan straks even op bezoek, zelf zien hoe het is. Maar vooralsnog gaat het goed *O*

Bedankt voor alle steun O+
O+ Oh WOW! Wat een fijn nieuws!
pi_201512458
Wij gingen vandaag onze december kraskaarten inleveren. Kom je daar, hoop gedoe voordat ze gescand hadden.
Geen prijs. :')
pi_201515592
Nu zelf op bezoek geweest, het gaat best goed, fijn om hem zelf even te hebben gezien. Geeft wel wat meer rust, en dan hopelijk vannacht beter slapen :z
pi_201516044
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 19:13 schreef Mrs.Peel het volgende:
Nu zelf op bezoek geweest, het gaat best goed, fijn om hem zelf even te hebben gezien. Geeft wel wat meer rust, en dan hopelijk vannacht beter slapen :z
Dat lijkt mij inderdaad een gerustgesteld gevoel geven. ^O^
pi_201521380
Wat fijn mrs Peel!
pi_201521794
*O* *O*
pi_201523028
Jongens, het duimen heeft geholpen. Het gaat zelfs zo goed, dat hij van de ic af mag en naar de tussenafdeling kan :D *O*
pi_201523445
Oh wauw! Dat is wel heel snel *O*
pi_201523459
Ik was gisteren jarig, Mijm morgen. Dus we hadden een kinderverjaardag. Ik lag om half 2 pas in bed en moet nu met een licht katertje werken :')
Maar goed, was wel een top verjaardag zo ^O^
pi_201523544
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 11:09 schreef LeSage het volgende:
Ik was gisteren jarig, Mijm morgen. Dus we hadden een kinderverjaardag. Ik lag om half 2 pas in bed en moet nu met een licht katertje werken :')
Nog gefeliciteerd!
Als het maar een top feestje was.
Wij hadden ook een feestje. Waren om 2.45 thuis. Ik sliep rond 3.30 en was om 8.45 weer wakker. Wel zonder katertje want ik was BOB
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 26 september 2021 @ 11:20:21 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201523590
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 10:44 schreef Mrs.Peel het volgende:
Jongens, het duimen heeft geholpen. Het gaat zelfs zo goed, dat hij van de ic af mag en naar de tussenafdeling kan :D *O*
Wow, wat snel! *O*
  zondag 26 september 2021 @ 11:21:02 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201523598
quote:
Nog gefeliciteerd! En fijn dat het een topdag was ^O^
pi_201523834
Nog gefeliciteerd LeSage!

Ik ben gisteren op pad geweest met mijn moeder, zus en broer. Lunchen, boottochtje en met een gids van Staatsbosbeheer door de Biesbosch. Was erg leuk.
We merken wel dat mijn moeder echt steeds ouder, minder mobiel etc wordt. Ze heeft al jaren geen perfecte gezondheid na oa een Tia, maar pfoeh lastig om dat weer zo te zien en mee te maken.
We wilden voor haar verjaardag eigenlijk een weekendje Den Haag geven, zus, ik, neef van 18 en B en dan in 3 hotelkamers. Maar gaan we niet doen. Dat zijn veel te veel prikkels voor haar.
We gaan nu een huisje boeken, lekker keutelen, spelletjes, wandelen, gourmetten, samen zijn.
  zondag 26 september 2021 @ 12:56:22 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201524696
quote:
Gefeliciteerd! *O* :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201524753
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 11:42 schreef exode het volgende:
Nog gefeliciteerd LeSage!

Ik ben gisteren op pad geweest met mijn moeder, zus en broer. Lunchen, boottochtje en met een gids van Staatsbosbeheer door de Biesbosch. Was erg leuk.
We merken wel dat mijn moeder echt steeds ouder, minder mobiel etc wordt. Ze heeft al jaren geen perfecte gezondheid na oa een Tia, maar pfoeh lastig om dat weer zo te zien en mee te maken.
We wilden voor haar verjaardag eigenlijk een weekendje Den Haag geven, zus, ik, neef van 18 en B en dan in 3 hotelkamers. Maar gaan we niet doen. Dat zijn veel te veel prikkels voor haar.
We gaan nu een huisje boeken, lekker keutelen, spelletjes, wandelen, gourmetten, samen zijn.
Zolang jullie maar samen veel plezier maken :*

Hier echt een luilaksmurf :@
Werewolf
  zondag 26 september 2021 @ 18:30:18 #274
176471 oh-oh
pi_201531048
Gefeliciteerd nog LeSage. En mrs. Peel wat fijn, ik spiekte vanochtend voor ik wegging al even of er nieuw was.
Ik had mijn eerste echte ding sinds corona, hondenshow.
Zelf niet ingeschreven want de inschrijving sloot een week nadat de pup kwam maar we kregen van iemand een bandje om gratis binnen te komen, honden had ik allemaal mee, vrienden gezien die ik alleen op show zie, en de pup heeft even kunnen oefenen, die deed het super in de ring!
Had wel spijt, waren geen andere van het ras ingeschreven dus we hadden al mooi punten kunnen scoren :')
( Groucho Marx )
pi_201531664
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 18:30 schreef oh-oh het volgende:
Gefeliciteerd nog LeSage. En mrs. Peel wat fijn, ik spiekte vanochtend voor ik wegging al even of er nieuw was.
Ik had mijn eerste echte ding sinds corona, hondenshow.
Zelf niet ingeschreven want de inschrijving sloot een week nadat de pup kwam maar we kregen van iemand een bandje om gratis binnen te komen, honden had ik allemaal mee, vrienden gezien die ik alleen op show zie, en de pup heeft even kunnen oefenen, die deed het super in de ring!
Had wel spijt, waren geen andere van het ras ingeschreven dus we hadden al mooi punten kunnen scoren :')
Ooh wat leuk! *O*
Misschien volgende keer je pup showen. :Y
  zondag 26 september 2021 @ 19:42:39 #276
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201532123
Hey mensen de klb sc loopt niet meer zo goed en deze gaat ook niet zo hard zie ik, iedereen akkoord als ik deze sc merge met klb sc?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_201532350
Ik denk niet dat ze bij klb daar blij van worden.
pi_201532498
Even omschakelen die ''nieuwe'' Coronaregels hoor.. Kwam de McDrek niet binnen zonder de QRcode en het was DRUK. Hele vreemde gewaarwording na anderhalf jaar afstand houden.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 26 september 2021 @ 20:10:47 #279
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201532536
nvm
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 26 september 2021 @ 20:20:54 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_201532678
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 20:07 schreef Declan-Harp het volgende:
Even omschakelen die ''nieuwe'' Coronaregels hoor.. Kwam de McDrek niet binnen zonder de QRcode en het was DRUK. Hele vreemde gewaarwording na anderhalf jaar afstand houden.
Toch geen tomatensoep met bruschetta dus? O-)
disclaimer
pi_201532688
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 20:20 schreef SQ het volgende:

[..]
Toch geen tomatensoep met bruschetta dus? O-)
Ssssst :@

Kind wou een McFlurry, hij moest er wel 10km voor fietsen, dus dat compenseert :7
  zondag 26 september 2021 @ 20:23:13 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201532716
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 20:07 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb vorige week voor het eerst sinds corona quatre mains gespeeld met iemand niet uit mijn huishouden. Was ook heel gek :D.
KuikenGuppy
pi_201532728
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 20:23 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ik heb vorige week voor het eerst sinds corona quatre mains gespeeld met iemand niet uit mijn huishouden. Was ook heel gek :D.
Die anderhalve meter regel beviel me prima :Y

Na een Googeltje snap ik waarom het voor jou gek aanvoelde ;)
  zondag 26 september 2021 @ 20:38:57 #284
176471 oh-oh
pi_201532978
Ja ik mis het nu ook al, die anderhalve meter, en ik ga ook niet meer zoenen en zo, bah bah :D
( Groucho Marx )
pi_201532991
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 20:38 schreef oh-oh het volgende:
Ja ik mis het nu ook al, die anderhalve meter, en ik ga ook niet meer zoenen en zo, bah bah :D
Gemiste kansen all over. :P
  zondag 26 september 2021 @ 20:40:01 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_201532997
Ooh ik heb gisteren iedereen weer geknuffeld op het buurtfeest van mijn oude wijkje O+
Ik ben een klefbek.
disclaimer
  zondag 26 september 2021 @ 20:41:47 #287
176471 oh-oh
pi_201533023
Ja was juist zo blij dat ik van dat soort mensen af was :'(
( Groucho Marx )
pi_201533049
Er is 1 kerel op werk die straks heel blij is mij weer te zien. Die heeft de knuffels wel gemist.
Maar goed: dat is het type opa die zelfs nog verdacht veel op mijn vader lijkt. Die mag dat wel. :P
pi_201533163
Die drie zoenen begin ik niet meer aan hoor. Maar ik heb vandaag lekker mijn zus een knuffel gegeven. Ik was haar eerste. O+

En dan ben ik niet eens echt een knuffeltype. Zij wel. :)
  zondag 26 september 2021 @ 20:51:24 #290
176471 oh-oh
pi_201533186
De enige die ik echt met liefde knuffel zijn die stinkpubers van mijn zus en die heb ik gewoon geknuffeld.
Mijn zus en ik doen al jaren nep luchtzoenen :')
( Groucho Marx )
  zondag 26 september 2021 @ 20:54:16 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_201533236
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 20:41 schreef oh-oh het volgende:
Ja was juist zo blij dat ik van dat soort mensen af was :'(
Ik knuffel mensen zoals jij niet hoor, no worries :P
disclaimer
pi_201533247
Ik knuffel ook weinig mensen hoor. Hoogstens mijn schoonzus uit Engeland en haar baby.
En uiteraard ook mijn eigen kinderen.

Maar vage mensen knuffelen? No way. Ik loop gewoon weg. :P
pi_201533523
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 20:40 schreef SQ het volgende:
Ooh ik heb gisteren iedereen weer geknuffeld op het buurtfeest van mijn oude wijkje O+
Ik ben een klefbek.
Haha, ik heb gisteren gewoon weer eens ouderwets met mijn vriendinnen geknuffeld toen we dronken waren O+ O+
  Licht Ontvlambaar zondag 26 september 2021 @ 21:30:00 #294
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201533873
Jullie hebben echt gewacht met knuffelen tot gisteren? Ik voel me ineens best rebels :o
pi_201533904
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 21:30 schreef Sjeen het volgende:
Jullie hebben echt gewacht met knuffelen tot gisteren? Ik voel me ineens best rebels :o
Nee hoor, ik ben m'n vriendinnen en moeder gewoon blijven knuffelen O+
  zondag 26 september 2021 @ 21:34:11 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201533953
quote:
Oh ik kan me nog zo goed die eerste rebelse knuffel herinneren. Voor het eerst sinds de lockdown vorig jaar maart dat we bij mijn schoonouders op bezoek durfden, en mijn schoonmoeder ineens zei: "ik weet niet hoe jij er in staat, maar mensen worden verdrietig zonder fysiek contact". En toen vlogen we elkaar in de armen en hebben we samen een flink potje staan huilen.
KuikenGuppy
pi_201533960
Ik heb dit weekend ook voor het eerst mijn familie weer geknuffeld. Zo fijn. O+ Maar heb me de afgelopen 18 maanden wel netjes aan de regels gehouden, ik ging geen onnodig risico lopen.
  zondag 26 september 2021 @ 21:34:47 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201533966
quote:
Ik heb gisteren niet eens geknuffeld, kwam niet in me op dat dat weer mocht.

Soneal heeft mijn zusje gisteren wel geknuffeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201534034
quote:
Ik voel me net zo rebels... ik knuffelde gewoon met mijn vriendinnen hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 26 september 2021 @ 21:41:55 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_201534123
quote:
Nee joh. Maar wel met feestjes waarop je licht dronken bent en mensen tegen komt die je heel lang niet gezien hebt :P
disclaimer
pi_201534340
quote:
Niet bij iedereen. Maar best wat familie en vrienden met longproblemen of een zwakke gezondheid. Nu voelde het weer goed (en door verjaardag was er ook aanleiding om te knuffelen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')