Mijn beide oudste kinderen hebben een eigen tablet, ik vind dat toch wel anders dan een mobieltje hoorquote:Op woensdag 22 september 2021 13:03 schreef arvensis het volgende: Ik zal maar niet vertellen dat m’n 3 jarige peuterpuber mijn iPad heeft toegeëigend.
![]()
quote:Op woensdag 22 september 2021 13:13 schreef Vicky het volgende:
Geen idee wanneer ze hier een mobiel hadden. A had 'm in groep 7 denk ik.
T iets later. Ze was namelijk boos dat ze geen mobiel kreeg dus ze had zelf, onder schooltijd, op d'r schoolipad, een iPhone 10 besteld. Ik kreeg een mailtje met bedankt voor je bestelling. Toen ben ik maar eens gaan bellen...
Hier ook precies die overstap gemaakt ja, tot nu toe bevalt het wel goedquote:Op woensdag 22 september 2021 09:56 schreef laziness het volgende:
Ik ken Parro niet. Wij zijn net van mijnschoolinfo naar social schools over gegaan. Neem aan dat het allemaal ongeveer hetzelfde is. Inderdaad 1 richtingsverkeer al kan je wel de leerkrachten mailen er in en ziekmeldingen doen.
quote:Op woensdag 22 september 2021 12:44 schreef vencodark het volgende:
Ik ben zeker rete ouderwets als ik mijn zoon pas een telefoon wil geven wanneer hij minstens in groep 8 of naar de 1e klas gaat.
En dit inderdaad...quote:Op woensdag 22 september 2021 12:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee hoor, hier ook dat afgesproken. En eigenlijk vind ik dat al te jong#ouderwets
quote:Op woensdag 22 september 2021 13:13 schreef Vicky het volgende:
T iets later. Ze was namelijk boos dat ze geen mobiel kreeg dus ze had zelf, onder schooltijd, op d'r schoolipad, een iPhone 10 besteld. Ik kreeg een mailtje met bedankt voor je bestelling. Toen ben ik maar eens gaan bellen...
Echt? Hoe dan?quote:Op woensdag 22 september 2021 13:13 schreef Vicky het volgende:
Tja een dame die iets te pienter is.quote:
We konden er uiteindelijk wel om lachenquote:Op woensdag 22 september 2021 13:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat had bij ons minstens een jaar langer geen mobiel opgeleverd
Nee, dat houd ik niet bij. Ik ben een tegenstander van monitoren. Wel praten we sinds de kinderen klein zijn over mediagedrag- en keuzes, ik toon me geïnteresseerd in wat ze doen (bijv. de filmpjes die ze bekijken) en ze laten uit zichzelf veel zien.quote:Op woensdag 22 september 2021 10:24 schreef exode het volgende:
Iets anders, nou ja aansluitend op Apps, houden jullie het Appgedrag van jullie kinderen bij? B heeft nog geen telefoon en krijgt die voorlopig ook niet. Maar ik hoor echt nare verhalen, veel pesten etc.
Wij zijn daar als bedrijf ook mee bezig, geven workshops in klassen en zo. Als je dan doorvraagt gebeurt dat dus vaker dan ik dacht. Vaak door kinderen die volledig de vrije hand hebben.
In de klas, gelukkig!quote:Op woensdag 22 september 2021 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Serieus iemand van Halt op bezoek?? In de klas of thuis?
Soneal heeft eigenlijk al een eigen telefoon sinds we hier wonen en hij ver moet reizen, maar er zit dan wel weer een stalk-app op waarin ik kan zien waar hij is.
Dat was eigenlijk de primaire reden dat hij zijn telefoon mee heeft.
En uiteraard dat ik twee jaar geleden een andere telefoon kocht, hij bij de Action een hoesje met Jurassic Park erop zag dat toevallig voor mijn oude telefoon was
Toen waren we nog niet verhuisd maar vond hij het wel een mooi moment om voor te sorteren op een telefoon voor zichzelf
Er is volgens mij wel interessante literatuur over het verschil tussen (jonge) jongens en meisjes qua impact op de mentale gezondheid/ontwikkeling en die suggereert wel dat er aanleiding is om wat extra op de meisjes te letten. Het belangrijkste verschil mbt het gebruik van mobieltjes is dat meisjes het sociale verkeer mee naar huis nemen (en dus ook het jaloers-maken, roddelen, reputatie-slopen, etc) en jongens vooral spelletjes spelen.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
Van onze oudste weet ik dat hij niet zo graag appt en dat hij gedoe aan zich voorbij laat gaan. Daar heeft-ie geen zin in. Onze jongste kan niet appen omdat haar vriendinnen die mogelijkheid niet hebben. Daar erger ik me dan weer aan, dat er ogenschijnlijk met jongens anders om wordt gegaan dan met meiden. Het kan toeval zijn, dat de ouders van het ene cohort gewoon wat beschermender zijn dan van het andere. Ik hoop het...
En er is ook een grote hoeveelheid aan literatuur waaruit blijkt dat verschillen tussen meiden en jongens ontstaan doordat ze anders worden behandeld en niet door aangeboren verschillen. Ik ben er behoorlijk allergisch voor.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:43 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Er is volgens mij wel interessante literatuur over het verschil tussen (jonge) jongens en meisjes qua impact op de mentale gezondheid/ontwikkeling en die suggereert wel dat er aanleiding is om wat extra op de meisjes te letten. Het belangrijkste verschil mbt het gebruik van mobieltjes is dat meisjes het sociale verkeer mee naar huis nemen (en dus ook het jaloers-maken, roddelen, ego-slopen, etc) en jongens vooral spelletjes spelen.
Ik wil die discussie best aanslingeren, maar ongeacht de oorzaak van de verschillen tussen meisjes en jongens valt in ieder geval op te merken dat ze de telefoon beide op een andere manieren gebruiken en dat dit van elkaar afwijkende effecten sorteert.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En er is ook een grote hoeveelheid aan literatuur waaruit blijkt dat verschillen tussen meisjes en jongens ontstaan doordat ze anders worden behandeld en niet door aangeboren verschillen. Ik ben er behoorlijk allergisch voor.
Bloedirritant inderdaad.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben as we speak een device situatie. Onze zoon moet van ons eerst naar buiten voor hij op de Nintendo mag, dus om 15:00 uur mag hij pas een half uurtje op zijn Switch. Hij heeft een vriendje die zo'n beetje met het ding vergroeid is. Wij hebben ze na de lunch naar buiten gestuurd, maar nu zaten ze in onze voortuin, vriendje had zijn Nintendo mee naar buiten genomenen omdat het een Switch Lite is kon S. niet meedoen dus die zat er nu doelloos naast. Die 1000% focus op zo'n device trek ik heel slecht. Gelukkig heeft mijn man S. net uit zijn lijden verlost en gaan ze samen fietsen.
Vriendje fluistert ook altijd vanalles bij S. in zijn oor over snoepjes vragen, meer Nintendo tijd etc. Ik begin er inmiddels een beetje allergisch voor te worden.
Een van de effecten is een ondervertegenwoordiging van vrouwen in de IT en dat heeft min of meer onzichtbare maar desalniettemin grote maatschappelijke gevolgen. Dat gaat me aan het hart.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:56 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik wil die discussie best aanslingeren, maar ongeacht de oorzaak van de verschillen tussen meisjes en jongens valt in ieder geval op te merken dat ze de telefoon beide op een andere manieren gebruiken en dat dit van elkaar afwijkende effecten sorteert.
Het kan naast elkaar bestaan he. Stukje nature en stukje nurture. Lijkt me tamelijk zinloos om 1 van die 2 factoren bewust te negerenquote:Op woensdag 22 september 2021 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En er is ook een grote hoeveelheid aan literatuur waaruit blijkt dat verschillen tussen meiden en jongens ontstaan doordat ze anders worden behandeld en niet door aangeboren verschillen. Ik ben er behoorlijk allergisch voor.
Het lijkt mij eigenlijk veel meer een kwestie van nature dat meisjes meer geïntereseerd zijn in mensen en jongens in 'dingen', dan dat het nurture is. In de meest egalitarische landen (boven ons) zie je zelfs dat vrouwen overwegend meer naar mensen-beroepen neigen en uit eigen overweging wegblijven uit de STEM-fields.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Het kan naast elkaar bestaan he. Stukje nature en stukje nurture. Lijkt me tamelijk zinloos om 1 van die 2 factoren bewust te negeren
Zouden IT-vrouwen instagram e.d. anders vormgeven of opheffen?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een van de effecten is een ondervertegenwoordiging van vrouwen in de IT en dat heeft min of meer onzichtbare maar desalniettemin grote maatschappelijke gevolgen. Dat gaat me aan het hart.
Dat is een heel specifiek voorbeeld, Instagram, maar over dat "en dergelijke" weten we al dat dat het geval is. Denk aan de ontwikkeling van medicijnen of het ontwerp van auto's.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:09 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Zouden IT-vrouwen instagram e.d. anders vormgeven of opheffen?
Dan nog zou het twee kanten op kunnen werken: gezien het platform populairder is bij vrouwen dan bij mannen, zouden ze allicht uit zichzelf méér platforms in diezelfde richting ontwikkeld hebben, of zelfs naar een vorm die nóg destructiever is.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is een heel specifiek voorbeeld, Instagram, maar over dat "en dergelijke" weten we al dat dat het geval is. Denk aan de ontwikkeling van medicijnen of het ontwerp van auto's.
Zo gek is het ook niet dat je jezelf als maat der dingen neemt. Bij het inrichten van m'n keuken of badkamer ga ik bijvoorbeeld uit van mijn eigen lengte. Het wordt pas een probleem als een tamelijk homogene groep aan de knoppen draait.
Daar denk ik elke keer dat ik op kantoor verkleum aan.
Mannen worden inderdaad vaak als standaard gepakt, zie de corona vaccinatie, maar ook hartafwijkingen. Die uiten zich bij vrouwen vaak anders en dat weten nog steeds niet alle huisartsen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is een heel specifiek voorbeeld, Instagram, maar over dat "en dergelijke" weten we al dat dat het geval is. Denk aan de ontwikkeling van medicijnen of het ontwerp van auto's.
Zo gek is het ook niet dat je jezelf als maat der dingen neemt. Bij het inrichten van m'n keuken of badkamer ga ik bijvoorbeeld uit van mijn eigen lengte. Het wordt pas een probleem als een tamelijk homogene groep aan de knoppen draait.
Daar denk ik elke keer aan dat ik op kantoor verkleum.
En je bent zelf ook een product van je cultuur, dus hoe realistisch is het dat je je kind 'neutraal' op zou kunnen voeden?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:30 schreef Bottoms_up het volgende:
Meisjes en jongens worden door de omgeving anders behandeld. En dat begint al als ze nog in de buik zitten, merk ik nu zelf. Dan kan je ze thuis proberen gelijk te behandelen, maar aan die invloed doe je weinig.
Waar merk je dat bijvoorbeeld aan?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:30 schreef Bottoms_up het volgende:
Meisjes en jongens worden door de omgeving anders behandeld. En dat begint al als ze nog in de buik zitten, merk ik nu zelf. Dan kan je ze thuis proberen gelijk te behandelen, maar aan die invloed doe je weinig.
Er worden al hele verwachtingen uitgesproken over welke sport ze later zullen doen, welke activiteiten ze met mama en papa zullen doen. Dat lijkt heel subtiel, maar als dat jaren zo doorgaat schept dat wel een norm voor zo'n kind. Als ik er iets van zeg is het 'Jaaaaaaahaaaaaa een meisje kan ook wel voetballen' maar het is dan wel op zo'n manier dat ze het duidelijk als uitzondering zien.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:37 schreef arvensis het volgende:
[..]
Waar merk je dat bijvoorbeeld aan?
Haha, ik ben benieuwd hoe dat hier afloopt.. Wellicht hebben we straks dochter met vrouw en zoon met man...quote:Op woensdag 22 september 2021 14:46 schreef exode het volgende:
Ik ben zelf het voorbeeld van nature and nurture gone wrongHeel overdreven gezegd.
Oh ja dat zegt niet zoveel over seksuele orientatie hoor. Ik heb genoeg hetero vriendinnen die qua interesse lijstje zo voor een man door kunnen gaan volgens menig genderlijstje.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:49 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Haha, ik ben benieuwd hoe dat hier afloopt.. Wellicht hebben we straks dochter met vrouw en zoon met man...
Maar dat hoeft natuurlijk niet.. Ikzelf was ook meer een bomenklimmend, niets van de groep aantrekkend meisje die graag met auto s speelde en ben toch gelukkig getrouwd met een man.
Briefje op de deur plakken een volgende keer? Ik probeer bij dit soort dingen te bedenken hoe mijn ouders het 40 jaar geleden oplosten. Oa door te verdragen dat je soms even iets niet weet of moet wachten. Maar dat zijn we niet meer gewend (ik ook niet).quote:Op woensdag 22 september 2021 13:41 schreef Phaidra het volgende:
Bijvoorbeeld: op vrijdag is de jongste om 12 uur uit, oudste om 15 uur. Oudste zou zelf naar huis komen, maar jongste ging spelen bij een vriendje tegenover school. We hadden afgesproken dat ik de jongste om 15 uur kwam oppikken. Theoretisch gezien hadden we elkaar net mis kunnen lopen (in de chaos van school gaat dat makkelijk, zeker als hij niet verwacht dat ik er sta). Omdat er verder niemand thuis was, vond ik dat een vervelend idee, want dan had hij voor een dichte deur gestaan. Geen ramp ofzo, maar ik weet dat hij daar toch lichtelijk van in paniek kan raken. Als ik hem even een appje had kunnen sturen, had ik me er toch geruster op gevoeld.
Is dat zo? Wij worden er elk jaar met BHV-herhaling aan herinnerd dat een hartaanval bij vrouwen heel andere symptomen kan hebben. En de keren dat ik de huisartsenpost heb gebeld, kon ik uit de triage-vragen van de assistent ook opmaken dat ze de mogelijkheid van een hartaanval wilde uitsluiten (als ik voor mezelf belde dus). Zouden huisartsen dan écht achterlopen op BHV en assistenten? Dat zou ik wel echt schokkend vinden.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:26 schreef exode het volgende:
[..]
Mannen worden inderdaad vaak als standaard gepakt, zie de corona vaccinatie, maar ook hartafwijkingen. Die uiten zich bij vrouwen vaak anders en dat weten nog steeds niet alle huisartsen.
vooralsnog is oudste van net 9 naar eigen zeggen verliefd op zowel een vriendinnetje als op een vriendje.. Dus dat zegt ook nog niets..quote:Op woensdag 22 september 2021 14:52 schreef exode het volgende:
[..]
Oh ja dat zegt niet zoveel over seksuele orientatie hoor. Ik heb genoeg hetero vriendinnen die qua interesse lijstje zo voor een man door kunnen gaan volgens menig genderlijstje.
Groot gelijk, kan ze nog kiezen!quote:Op woensdag 22 september 2021 14:55 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
vooralsnog is oudste van net 9 naar eigen zeggen verliefd op zowel een vriendinnetje als op een vriendje.. Dus dat zegt ook nog niets..
Dat is wel een goede! Ik heb geen voorbeeld wat dat betreft, mijn moeder was eigenlijk altijd thuis en anders was mijn vader hooguit 10 minuten later uit zijn werk. Ik kan me die ene keer dat ik voor een dichte deur stond dus ook nog levendig herinneren, ik had geen idee wat ik moest doenquote:Op woensdag 22 september 2021 14:53 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Briefje op de deur plakken een volgende keer? Ik probeer bij dit soort dingen te bedenken hoe mijn ouders het 40 jaar geleden oplosten. Oa door te verdragen dat je soms even iets niet weet of moet wachten. Maar dat zijn we niet meer gewend (ik ook niet).
Ik heb het een klein jaartje geleden nog ervaren. Gezien mijn erfelijke belasting en mijn eigen fysieke gesteldheid ben ik extra voorzichtig. Mijn huisarts kon niets afvinken van zijn lijstje tot ik zei 'ik wil niet vervelend zijn maar het lijstje is anders bij vrouwen.' Sindsdien zit ik bij een andere arts in die praktijk.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Is dat zo? Wij worden er elk jaar met BHV-herhaling aan herinnerd dat een hartaanval bij vrouwen heel andere symptomen kan hebben. En de keren dat ik de huisartsenpost heb gebeld, kon ik uit de triage-vragen van de assistent ook opmaken dat ze de mogelijkheid van een hartaanval wilde uitsluiten (als ik voor mezelf belde dus). Zouden huisartsen dan écht achterlopen op BHV en assistenten? Dat zou ik wel echt schokkend vinden.
In de eerste jaren van ons ouderschap probeerden we ook zo divers mogelijk speelgoed aan te bieden. Maar vooral auto's en treinen waren interessant, poppen waren om mee over te gooien of anderszins masochistische dingen mee uit te voeren. Het keukentje was nog wel leuk, maar het poppenhuis dat mijn opa voor mij gemaakt heeft voor mijn vierde verjaardag, staat alleen maar stof te happen
.
Maar heeft dat niet toch ook te maken met aanleg en interesse? Er zijn toch ook heel veel minder vrouwen in exacte wetenschappen. En dat is vast deels ook door ingesleten patronen maar ik geloof toch ook wel in wat aanleg…quote:Op woensdag 22 september 2021 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een van de effecten is een ondervertegenwoordiging van vrouwen in de IT en dat heeft min of meer onzichtbare maar desalniettemin grote maatschappelijke gevolgen. Dat gaat me aan het hart.
Die is idd niet goed bijgeschooldquote:Op woensdag 22 september 2021 15:02 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb het een klein jaartje geleden nog ervaren. Gezien mijn erfelijke belasting en mijn eigen fysieke gesteldheid ben ik extra voorzichtig. Mijn huisarts kon niets afvinken van zijn lijstje tot ik zei 'ik wil niet vervelend zijn maar het lijstje is anders bij vrouwen.' Sindsdien zit ik bij een andere arts in die praktijk.
Als je naar de geschiedenis kijkt fluctueert behoorlijk wat er als mannen- of vrouwenwerk gezien wordt. Zo was programmeren en met computers werken in de vroege dagen van de IT-ontwikkeling een 'vrouwenberoep'. Dus ik geloof niet zo dat aanleg en interesse voor bepaalde activiteiten echt gekoppeld is aan gender en sekse.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:03 schreef BE het volgende:
[..]
Maar heeft dat niet toch ook te maken met aanleg en interesse? Er zijn toch ook heel veel minder vrouwen in exacte wetenschappen. En dat is vast deels ook door ingesleten patronen maar ik geloof toch ook wel in wat aanleg…
Maar werken er meer vrouwen in het onderwijs omdat je daar parttime kan werken, of zijn er meer parttime mogelijkheden in het onderwijs omdat er meer vrouwen kwamen werken?quote:Op woensdag 22 september 2021 15:22 schreef exode het volgende:
Het heeft toch ook deels met het rollenpatroon thuis te maken? De man is in veel relaties nog de kostwinnaar of de enige met een salaris.
In de zorg en onderwijs is het vrij makkelijk om part time te werken. Dus dat is praktischer voor een vrouw vaak.
Ik wil niet verzanden in het kip en ei verhaal maar ik mag in mijn functie geen 3 dagen werken en zo is dat toch vaak in bepaalde functies.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:26 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Maar werken er meer vrouwen in het onderwijs omdat je daar parttime kan werken, of zijn er meer parttime mogelijkheden in het onderwijs omdat er meer vrouwen kwamen werken?
Het is allemaal niet per se zo intrinsiek. De samenleving is gemaakt door mensen en kan ook weer veranderd worden.
Ik kan ook geen 3 dagen werken, maar aangezien we allebei 4 dagen werken komt het op hetzelfde neer als 1 iemand 3 en de ander 5. Ik zou het niet anders willen.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:32 schreef exode het volgende:
[..]
Ik wil niet verzanden in het kip en ei verhaal maar ik mag in mijn functie geen 3 dagen werken en zo is dat toch vaak in bepaalde functies.
Wiens schuld dat is, tja, vast van iemand of veel iemanden.
Vroeger werkten er echt wel meer mannen in het onderwijs, de tijd dat je nog een huis kreeg van de school toen was het nog een populair beroep voor mannen.
Dit geloof ik dus ook.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:46 schreef twist02 het volgende:
Ik geloof er echter net zo heilig in dat we geen zinnig woord kunnen zeggen over die 'echte' verschillen, juist omdat (een deel van) die verschillen uitvergroot worden door ingesleten rollenpatronen en verwachtingen
Ik werk er 4 maar krijg er 5 betaaldquote:Op woensdag 22 september 2021 15:48 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik kan ook geen 3 dagen werken, maar aangezien we allebei 4 dagen werken komt het op hetzelfde neer als 1 iemand 3 en de ander 5. Ik zou het niet anders willen.
Ik ken maar een handvol vaders dat 5 dagen werkt (allemaal prive, van collega's ken ik er geen een), en dat is idd in gezinnen waarbij de vrouw max 50% werkt (oa in het onderwijs).
Maar dan hebben jullie ook een enigszins evenredige verdeling, of niet?quote:Op woensdag 22 september 2021 16:07 schreef exode het volgende:
[..]
Ik werk er 4 maar krijg er 5 betaaldLong story.
Ik ken ook vooral 4 dagen werkende papa's. Niet op mijn afdeling overigens, die werken allemaal 5 dagen net als de vrouwen op de afdeling.
Ik kan met een jongen en meisje thuis zeggen dat er geen typische verschillen waren, eerder omgekeerd, tot de groepsdruk mee ging spelen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:08 schreef exode het volgende:
Ik kan met een jongen en meisje thuis beamen dat de verschillen best groot zijn. Wij hebben 2 stereo types in huis. Naar mijn weten behandelen we ze niet anders, maar wie weet, onbewust toch wel. En zo zal het ook gaan op het KDV, BSO, school etc.
I know, ik beaam het juist door aan te geven dat wij er wellicht onbewust toch mee bezig zijn.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kan met een jongen en meisje thuis zeggen dat er geen typische verschillen waren, eerder omgekeerd, tot de groepsdruk mee ging spelen.
Anekdotisch bewijs...
Ik ben 1 dag vrij, mijn verloofde 2. Al werk ik bij spoed altijd, ongeacht de dag.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:17 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Maar dan hebben jullie ook een enigszins evenredige verdeling, of niet?
Dat mijn vriend ook minder ging werken, was 1 van de voorwaarden om aan kinderen te beginnen. 4 dagen opvang zag ik niet zitten en ander werk zoeken zodat ik 3 dagen kan werken ook niet.
Mijn ex werkte bijvoorbeeld minstens 12 uur per dag. Toen kwamen kinderen nog niet eens in mij op. Dan zou ik mij alleenstaande moeder voelen met iemand die de rekeningen betaalt. Nee danku.
Ik wist het ook niet, van die hartaanval.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Die is idd niet goed bijgeschoold![]()
.
Er hoeven van mij niet per se meer vrouwen in de IT, zolang de ontwerpers en testers maar goed in hun gedachten houden dat vrouwen wél een belangrijke groep gebruikers zijn. En dat gaat nog niet goed. Er is een reden dat ons google home device beter luistert naar de stem van vriendlief dan naar de mijne. Of dat een auto veiliger is voor mannen dan voor vrouwen.
Zie ook dit artikel
Bij ons hing er een huisdeursleutel in het hondenhok. Dan ging ik via de achtertuin van de buren, de hondenren in om de sleutel uit het hok te pakken.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is wel een goede! Ik heb geen voorbeeld wat dat betreft, mijn moeder was eigenlijk altijd thuis en anders was mijn vader hooguit 10 minuten later uit zijn werk. Ik kan me die ene keer dat ik voor een dichte deur stond dus ook nog levendig herinneren, ik had geen idee wat ik moest doen.
Ja maar jouw baan is de meest relaxte, meest flexibele baan everquote:Op woensdag 22 september 2021 17:13 schreef Aure het volgende:
Ik werk er 4 en mijn vriend 5. We nemen 3 dagen kinderopvang af en één dag komt oma oppassen
Dat wist ik niet.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:19 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Als je naar de geschiedenis kijkt fluctueert behoorlijk wat er als mannen- of vrouwenwerk gezien wordt. Zo was programmeren en met computers werken in de vroege dagen van de IT-ontwikkeling een 'vrouwenberoep'. Dus ik geloof niet zo dat aanleg en interesse voor bepaalde activiteiten echt gekoppeld is aan gender en sekse.
Herkenbaarquote:Op woensdag 22 september 2021 17:06 schreef Aure het volgende:
Die denkt nu dat het enige wat ik doe op een dag privechauffeur spelen is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze starten in Q4 met het onderzoeken van deze feature, maar de technische impact is erg hoog dus geen idee nog wanneer het daadwerkelijk geïmplementeerd wordt.quote:
quote:Op woensdag 22 september 2021 17:37 schreef Nanukerst het volgende:
Ik ga even door alles heen met een vraag..Poeh wat een heftige situatie zeg, ook dat ze nergens in het eigen netwerk terecht kan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb hier 0 ervaring mee helaas, maar zou je niet gewoon jeugdzorg kunnen bellen met deze vragen? Dat lijkt me de meest efficiënte route iig, en als er tijd tekort komt is dat misschien wel het beste.
Mooi dat jullie dit willen doen trouwens!![]()
Ik ga even door alles heen met een vraag..Is niet zo dat het meest dichtbijstaande familielid voogdij krijgt en dan kan beslissen waar het kind kan wonen? Iemand zal toch de voogdij krijgen als moeder overlijd, voogdij betekend niet direct dat je het kind in huis moet nemen maar diegene kan wel beslissen waar het kind komt te wonen (met instemming van evt pleegouders/vrienden etc uiteraard)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga even door alles heen met een vraag..Helpt dit misschien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.rechtspraak.n(...)ogd-(formulier).aspxYou can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
Ik ga even door alles heen met een vraag..Ik zou denken zo rap mogelijk naar een notaris zodat zij kan vastleggen wat ze wil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi, dat kan dus ook digitaal. Dus niet zo belastend voor de terminaal ziekequote:Op woensdag 22 september 2021 17:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Helpt dit misschien?
https://www.rechtspraak.n(...)ogd-(formulier).aspx
Ik wist het niet van het vaccin totdat een vriendin die in een ziekenhuis werkt erover vertelde.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wist het ook niet, van die hartaanval.
En ik geloof niet dat ontwerpers en testers dat andere perspectief écht mee kunnen nemen als ze uit een (semi)homogene groep kerels bestaan. Je inleven is één ding, weten hoe het is voor een ander een heel ander iets.
Ditquote:Op woensdag 22 september 2021 18:21 schreef exode het volgende:
Zo, wow, Nanu, die komt binnen. Wat enorm heftig en wat zal het kind in een fijn huis terechtkomen. Ik heb geen advies of ervaring. Maar wel veel sterkte, met alles.
Dit, tenzij voor die tijd bekend is wie de netwerkpleegzorg op zich wil nemen. Dan hoeft er geen VOTS tussen te komen (gebeurt soms alsnog als de situatie onduidelijk is of de raad voor de kinderbescherming wil toetsen).quote:Op woensdag 22 september 2021 18:20 schreef Vicky het volgende:
@:Nanukerst is er een vader in beeld? Zo ja, heeft die gezag?
Als er niks geregeld is en er is geen andere ouder met gezag dan ontstaat er een gezagsvacuum.
Meestal wordt er dan een voorlopige of tijdige voogdij uitgesproken op een jeugdzorg instelling.
Ik kan eventueel navraag doen voor je op mijn werk.
En in het ziekenhuis is medisch maatschappelijk werk aanwezig die je wellicht ook om hulp kan vragen. Deze situaties komen vaker voor helaasquote:Op woensdag 22 september 2021 18:41 schreef E.T. het volgende:
Een notaris komt trouwens ook gewoon aan huis als je niet meer daarheen kunt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank allen, ik heb er veel aan.![]()
Dat is geen mythe, vrouwen zijn van nature zorgzamer en mannen fysiek agressiever. Cross-culture geschiedenis laat er geen twijfel over bestaan. Ik kan me echt geen wereld voorstellen waarin we kunnen doen alsof het normaal is dat mannen voor de kinderen zorgen terwijl de vrouwen elkaar te lijf gaan op omaha beach, of dat het 50/50 verdeeld is.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:37 schreef Claudia_x het volgende:
En je bent zelf ook een product van je cultuur, dus hoe realistisch is het dat je je kind 'neutraal' op zou kunnen voeden?
Ik weet ook niet of ik dat zo wenselijk vind, maar ik vind het wel interessant om te weten wanneer we onszelf verschillen aanpraten die ontstaan doordat we ze onszelf aanpraten. Zo werd eens in een podcast uitgelegd dat verpleging een vrouwenberoep werd door Florence Nightingale (bron). Daarvoor was dat schijnbaar niet het geval. Zij heeft de mythe de wereld in geholpen dat vrouwen nu eenmaal beter toegerust zijn voor zulk werk en daar hebben we nog steeds last van.
Voor wie hierin geïnteresseerd is: When Computer Coding Was a 'Woman's' Jobquote:Op woensdag 22 september 2021 15:19 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Als je naar de geschiedenis kijkt fluctueert behoorlijk wat er als mannen- of vrouwenwerk gezien wordt. Zo was programmeren en met computers werken in de vroege dagen van de IT-ontwikkeling een 'vrouwenberoep'. Dus ik geloof niet zo dat aanleg en interesse voor bepaalde activiteiten echt gekoppeld is aan gender en sekse.
Och neequote:Op woensdag 22 september 2021 21:00 schreef Malteser het volgende:
@:Nanukerst:Wat een heftige situatie. En wat hebben jullie toch een ontzettend groot hart! Zo mooi.
Man en ik hebben allebei een iPad, onze jongens mogen deze gebruiken tijdens hun schermtijd.
Weten jullie nog dat Mars deze zomer oor- en keelontsteking na oor- en keelontsteking had…. We zijn een week of 4/5 verder en het is weer raak.Wéér antibiotica, het is toch ongelooflijk.
Ik zou me liever een wereld voorstellen waar niemand elkaar te lijf gaat op welke locatie dan ook.quote:Op woensdag 22 september 2021 20:50 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat is geen mythe, vrouwen zijn van nature zorgzamer en mannen fysiek agressiever. Cross-culture geschiedenis laat er geen twijfel over bestaan. Ik kan me echt geen wereld voorstellen waarin we kunnen doen alsof het normaal is dat mannen voor de kinderen zorgen terwijl de vrouwen elkaar te lijf gaan op omaha beach, of dat het 50/50 verdeeld is.
Ja, en de carrière van deze vrouw sluit daar mooi op aan:quote:Op woensdag 22 september 2021 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor wie hierin geïnteresseerd is: When Computer Coding Was a 'Woman's' Job
Oh maar dat testbeleid geldt voor onwijs veel medicijnen. Van die betaalde medicijnstudies (vroegah, toen ik als student makkelijk geld wilde verdienen) waren ook altijd alleen voor mannen. Vrouwen zijn maar moeilijk met al die hormonen. Beter niet testen dan ontdekken dat je er rekening mee moet houden.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:23 schreef exode het volgende:
[..]
Ik wist het niet van het vaccin totdat een vriendin die in een ziekenhuis werkt erover vertelde.
https://www.trouw.nl/zorg(...)%2Fwww.google.com%2F
Ik kan me die wereld niet voorstellen. Of althans, alleen in een transhumane droom/nachtmerrie waarin 'de geslachten' opgeoffered zijn - waar de momentele transgenderwaan een opwarmer voor bleek.quote:Op woensdag 22 september 2021 21:13 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik zou me liever een wereld voorstellen waar niemand elkaar te lijf gaat op welke locatie dan ook.
Blijft er meer tijd over om 50/50 voor de kinderen te zorgen![]()
Ik denk dat je mannen hier ook tekort doet. Ze kunnen dat zorgen prima (dat zie ik hier elke dag).
Oh ja, dat ja! Ik ging bedenken of ik iets wist welke wegen etc. maar los daarvan, zo lief dat je dat wil doen! <3quote:
Daar sluit ik me bij aan!quote:
Hij is al bekend (en patiëntquote:Op woensdag 22 september 2021 21:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Och nee. Wat ontzettend sneu voor hem. Is dat pech of wordt er nog gekeken naar een onderliggende oorzaak? Heel veel sterkte en beterschap!
Heel veel beterschap voor Mars. En hopelijk kunnen ze snel een oorzaak vinden, dit is ook geen doen zoquote:Op woensdag 22 september 2021 21:59 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hij is al bekend (en patiënt) bij de KNO-arts. Zijn eigen arts is er over 1,5 week weer, dan komt er een plan, want dit kan zo niet langer. Al die antibiotica is niet goed voor hem, maar zonder redt hij het steeds niet. Nu hopen dat hij snel weer opknapt.
Nee precies. Zo veel kuren achter elkaar is voor niemand echt goed, zeker voor kleine kinderen niet. Ik hoop dat er een plan komt dat werkt! Ik heb als kind ook heel veel oorontstekingen gehad, 6x buisjes gekregen plus neusamandelen verwijderd. Bij mij is de onderliggende oorzaak een afwijkende anatomie van het middenoor, dus echt verhelpen konden ze niet. Maar de frequentie van de ontstekingen werd met de jaren wel echt minder. Oorontsteking geeft zo'n nare pijnquote:Op woensdag 22 september 2021 21:59 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hij is al bekend (en patiënt) bij de KNO-arts. Zijn eigen arts is er over 1,5 week weer, dan komt er een plan, want dit kan zo niet langer. Al die antibiotica is niet goed voor hem, maar zonder redt hij het steeds niet. Nu hopen dat hij snel weer opknapt.
In mijn tijd was het een penicillinekuur, ik heb er zoveel gehad dat ik zo ongeveer penicilline-resistent ben.quote:Op donderdag 23 september 2021 09:56 schreef Malteser het volgende:
Dankjewel voor de reacties. Na 2 dagen +40 graden koorts (met stuipen), lijkt hij weer direct te reageren op de antibiotica. Wat een ironie. Je wilt het niet, zoveel antibiotica maar het helpt hem zo.![]()
Hij heeft al buisjes, die zitten nog op zijn plek. Amandelen zijn er al uit, maar er lijkt links in zijn keel weer wat terug gegroeid. We wisten dat dat kon gebeuren. Ze willen wachten tot hij 4 is om dat weer te verwijderen maar ik vrees dat het dan een lange winter wordt. Er is ook een mogelijkheid voor een langdurige antibioticakuur, een soort onderhoudskuur. Maar dat heb ik liever niet.
We wachten maar even tot zijn eigen arts er weer is, die kent zijn geschiedenis.
Met mij gaat het wel, nog altijd de laatste twee stenen niet uitgeplast. Maandag moet ik terug op controle. Wij hebben inmiddels een eigen parkeerplaats bij het ziekenhuis.
Ik kan me van vroeger ook veeeel peniciline herinneren, met zo'n geel lepeltje en weeiig smaakje. Ik had veel bronchitis geloof ik.quote:Op donderdag 23 september 2021 14:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
In mijn tijd was het een penicillinekuur, ik heb er zoveel gehad dat ik zo ongeveer penicilline-resistent ben.
Ook een orenkind.
Het is gewoon erg naar keer op keer, en dat je lichaam ook iedere keer tegen die ontstekingen aan het vechten is
Sterkte voor Mars, maar ook voor jullie
Wij wel voor B maar die hoest door zijn astma ook meteen als een shagroker. Daarmee houdt ie de hele straat wakker.quote:Op donderdag 23 september 2021 17:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik kan me de smaak penicilline niet herinneren, maar ik was dan ook eigenlijk nooit ziek dus wellicht heb ik het nooit gebruikt.
Edit: wel, want ik bleek er allergisch voor en kreeg allemaal rode vlekjes.
En wat me nog steeds soms verbaasd: dat je ook de dokter kon bellen voor een hoestdrankje. Dat kregen we wel bij elke verkoudheid. Ik heb er zelf nog nooit aan gedacht om mijn kinderen een hoestdrank te geven. Of ben ik nu een loedermoeder?
Mannen willen altijd meteen medicijnen toedienen voor alles. Het is tastbaar en het lost in hun ogen problemen op --> mannenhemel.quote:Op donderdag 23 september 2021 18:37 schreef Amsel het volgende:
Mijn man wil ook altijd hoestdrank geven als de kinderen hoesten. Maar volgens mij is bewezen dat dat spul niet werkt en gewoon een zoethoudertje is, dus ik geef het niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op donderdag 23 september 2021 19:11 schreef SQ het volgende:
Mijn man vreet voor ieder zweempje ongemak een paar paracetamol. Hij eet zelfs preventief paracetamol als hij bier heeft gedronkenIk erger me er echt kapot aan, maar ja, zijn lijf.
Ik vind het leven te kort (lees: al kut genoeg) om overbodig pijn te gaan lijden, maar preventief katerslikken is idd wel wat huilie jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op donderdag 23 september 2021 19:32 schreef Vanyel het volgende:
Als mijn kind huilt van de keelpijn geef ik een pijnstiller
Ik heb heel vaak echt pijnnnn.quote:Op donderdag 23 september 2021 19:47 schreef SQ het volgende:
Het is misschien ook maar net wat je van huis uit mee hebt gekregen. Ik slik eigenlijk alleen pijnstillers als ik echt pijnnn heb. En ik heb niet zo vaak echt pijnnn. Mijn kinderen gelukkig ook niet.
Euj, de mijne heeft ook steeds hoofdpijn sinds school weer is begonnen. Hebben ze iets in de lucht gestopt daar?quote:Op donderdag 23 september 2021 19:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind huilen van de pijn wel een criteriumBij koorts geef ik ook pijnstillers. Verder weinig. Mijn zoon heeft de laatste tijd vaker last van hoofdpijn en wil dan een pilletje. Ik ben daar wat terughoudend in en probeer dan eerst eten/drinken/nachtje slapen etc.
Helaas niet, nee..quote:Op donderdag 23 september 2021 20:07 schreef Vicky het volgende:
Ik heb nu onwijs pijn aan mijn duim, weet sinds een paar maanden dat ik fibromyalgie heb, maar daar helpt pcm niet bij.
Ja klopt, hij komt uit Engeland. Snapt inmiddels wel iets meer van de Nederlandse aanpak, maar deep down wil hij gewoon overal zware pijnstillers en antibiotica tegenaan gooienquote:Op donderdag 23 september 2021 19:16 schreef Clubsoda het volgende:
Volgens mij is Amsels man daarnaast niet Nederlands, toch? Of vergis ik me?
Ik ook alleen als ik doodga van de pijn, en met een chronisch spierprobleempje zit ik daar best vaak tegenaan.quote:Op donderdag 23 september 2021 19:47 schreef SQ het volgende:
Het is misschien ook maar net wat je van huis uit mee hebt gekregen. Ik slik eigenlijk alleen pijnstillers als ik echt pijnnn heb. En ik heb niet zo vaak echt pijnnn. Mijn kinderen gelukkig ook niet.
Haha oh jee. Dat had mij kunnen overkomen. Mijn man is een chronische drinker, ik ben een escalatiedrinkerquote:Op donderdag 23 september 2021 22:04 schreef PKM het volgende:
Onze voorraad paracetamol slinkt ongemerkt soms best snel. Blijkbaar heeft mijn man pijntjes dan waar ik niets van weet. Ik ben dankbaar dat ik minder "ik denk dat ik doodga van de pijn" momenten heb.![]()
Hij is overigens al een heel ruim jaar gestopt met alcohol.![]()
Wonderlijk wat een nacht op een bankje in de tuin met je doet, omdat je je sleutels ergens had laten liggen.
Je bent over de helftquote:Op donderdag 23 september 2021 22:19 schreef Malteser het volgende:
Ik had net wel behoefte aan een fikse pijnstiller, steen 2 is uitgeplast![]()
.
Verder zijn wij geen grootverbruikers als het om pijnstillers gaat. Wat betreft alcohol ook niet trouwens, ik drink helemaal niet en de keren dat mijn man per maand drinkt, zijn op één hand te tellen.
We laten de mogelijkheid voor een goeie opsom niet aan ons voorbij gaan natuurlijk.quote:Op donderdag 23 september 2021 21:41 schreef SQ het volgende:
Maar niemand hoeft zich toch te verdedigen voor het hebben van pijn en het slikken van pijnstillers?
Whiea! Mooi. Heb je er nu nog meer?quote:Op donderdag 23 september 2021 22:19 schreef Malteser het volgende:
Ik had net wel behoefte aan een fikse pijnstiller, steen 2 is uitgeplast![]()
.
Verder zijn wij geen grootverbruikers als het om pijnstillers gaat. Wat betreft alcohol ook niet trouwens, ik drink helemaal niet en de keren dat mijn man per maand drinkt, zijn op één hand te tellen.
Nog 1 toch? Ze had er 3 meen ik (ril!)quote:Op donderdag 23 september 2021 22:49 schreef Quoi het volgende:
[..]
Whiea! Mooi. Heb je er nu nog meer?
Ik heb helaas (of gelukkig, want het werkt) een medicijnkastje vol pillen via de pijnpoli om de hernia uit te zingen zonder operatie (of niet). Nooit iets geslikt, maar die pijn van een beknelde zenuw![]()
En dan nu een biertje wel![]()
Niet alleen pijnstillers hoor. Ook rizatriptanen. Zonder ben ik dagen ziek en hang ik ook kotsend boven de pleequote:Op donderdag 23 september 2021 22:04 schreef Vanyel het volgende:
Dat zoveel mensen toch hun migraine doortrekken op pijnstillers![]()
Ik zweer bij mijnsumatriptan injecties
. Wel eerst denken dat je door gaat van het effect van die dingen, maar daarna gaat het meestal wel echt weg. Zit je niet de hele dag met je duizend pijnstillers alsnog te verrekken van de pijn (zoals ik stom genoeg wel vandaag omdat ik dacht dat het wel mee zou vallen
![]()
).
Jep, nog eentje.quote:Op donderdag 23 september 2021 22:49 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik heb helaas (of gelukkig, want het werkt) een medicijnkastje vol pillen via de pijnpoli om de hernia uit te zingen zonder operatie (of niet). Nooit iets geslikt, maar die pijn van een beknelde zenuw![]()
Klopt, goed opgelet.quote:Op donderdag 23 september 2021 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nog 1 toch? Ze had er 3 meen ik (ril!)
Nog steeds die hernia?Sterkte!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de opsom: vanwege chronische hoofdpijn kan ik soms niet zonder pijnstillers, maar ik neem ze niet laagdrempelig. Eerst slapen, yoga doen, massage afdwingen van mijn man etc, en if all else fails, dan mag een pil.
Speaking of mannen en vreemde gewoontes: mijn man heeft hooikoorts en als hij in zijn beleving bijna sterft van de kriebel in zijn neus () dan rolt hij zakdoekjes op tot tampons, stopt die in zijn neusgaten, en loopt dan rond alsof er niets aan de hand is. Ook buiten ja.
![]()
Team ibu ook! Vooral bij spanningshoofdpijn, dat heb ik helaas vaak doordat ik spieren rondom mijn oren/nek snel overbelast (heeft ook te maken met de afwijking van het middenoor). Door de hoofdpijn verkrampen die spieren onbewust nog meer, dus dan blijf je in een cirkeltje zitten. Ibu is dan de enige pijnstiller (otc verkrijgbaar) die dat doorbreekt.quote:Op vrijdag 24 september 2021 09:16 schreef exode het volgende:
Ik ben meer van de ibu, als het echt erg is.
Ai ook naar Quoi, krijg je nu fysio of is het rust houden?
Ik heb net een rituals geurstokjes ding omgestoten en Juul liet per ongeluk een bakje met van die kleine magnetische balletjes in de convectorput vallen. Hoe is jullie ochtend?
Hoe zielig vond hij jou na de bevalling? En hoe lang?quote:Op vrijdag 24 september 2021 09:49 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Team ibu ook! Vooral bij spanningshoofdpijn, dat heb ik helaas vaak doordat ik spieren rondom mijn oren/nek snel overbelast (heeft ook te maken met de afwijking van het middenoor). Door de hoofdpijn verkrampen die spieren onbewust nog meer, dus dan blijf je in een cirkeltje zitten. Ibu is dan de enige pijnstiller (otc verkrijgbaar) die dat doorbreekt.
Oef, extra koffie?![]()
![]()
Ik heb heel slecht geslapen. Vriendlief mag vandaag naar de poli voor sterilisatie en sliep daardoor nogal onrustig. Hoe zielig moet ik hem straks vinden? En voor hoe lang? Dan kan ik me daar vast mentaal op voorbereiden
.
Och Nanukerst, wat moeilijk. Deze afspraken lijken me inderdaad niet in het belang van het meisje. Maar logisch ook dat zij er nu heel emotioneel onder is. Zo enorm heftig.
Ik slik nu Nortriptyiline vanwege de spanningshoofdpijn en het helpt me enorm! Voorheen elke fucking dag hoofdpijn, zonder overdrijven, en nu eens per maand ofzo (altijd op hetzelfde punt binnen mijn cyclus dus het zal hormonaal zijn).quote:Op vrijdag 24 september 2021 09:49 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Team ibu ook! Vooral bij spanningshoofdpijn, dat heb ik helaas vaak doordat ik spieren rondom mijn oren/nek snel overbelast (heeft ook te maken met de afwijking van het middenoor). Door de hoofdpijn verkrampen die spieren onbewust nog meer, dus dan blijf je in een cirkeltje zitten. Ibu is dan de enige pijnstiller (otc verkrijgbaar) die dat doorbreekt.
Thanks! Ik ken deze punten inderdaad, dat scheelt vaak al behoorlijk. Als ik merk dat ik echt een paar weken achter elkaar meerdere dagen per week ibu's nodig heb, maak ik een afspraak bij de osteopaat. Die man is echt zo fantastischquote:Op vrijdag 24 september 2021 10:49 schreef exode het volgende:
Ja spanningshoofdpijn, vroeger noemde mijn moeder dat drukmaakhoofdpijn.
Ik kan gelukkig zelf de drukpunten masseren die de hoofdpijn veroorzaken waardoor ik niet meer dagen uit de roulatie ben.
Zoek eens op Triggerpoints Phaidra, met name in de monnikskapspier zitten er een aantal. Als ik die masseer bij hoofdpijn, ga ik eerst door de grond en daarna is er opluchting.
Ik ben de triggers voor mij gaan herkennen en ga dan preventief ibu slikken zodat mijn spieren ontspannen. Daarna masseren en sindsdien zit ik nog niet eens op de helft van de ibu die ik moest slikken. Ik was soms een week weg, kon dan echt niets. Dat heb ik al jaren niet meer, gelukkig.
Of een goede masseur zoeken in de buurt natuurlijk
edit:
dit plaatje helpt wellicht, rood is waar de hoofdpijn zit en de kruisjes zijn de triggerpoints. (sjiek woord voor spierknoopjes)
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op donderdag 23 september 2021 22:49 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik ben net klaar met werken.quote:Op vrijdag 24 september 2021 09:16 schreef exode het volgende:
Ik ben meer van de ibu, als het echt erg is.
Ik heb net een rituals geurstokjes ding omgestoten en Juul liet per ongeluk een bakje met van die kleine magnetische balletjes in de convectorput vallen. Hoe is jullie ochtend?
quote:Op donderdag 23 september 2021 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nog steeds die hernia?Sterkte!
quote:Op vrijdag 24 september 2021 09:16 schreef exode het volgende:
Ik had er eentje van 2017-2019. Geopereerd. Nu sinds feb 2021 zijn de klachten harder dan hard terug en blijkt: ik heb een recidief, oftewel hij is terug, alleen ook een niveautje hoger erbij en groter. Ik slikte op een gegeven moment 3000mg ibu per dag, maar kreeg toen op mijn kop van de pijnpoli (terecht). Ik had al een belafspraak met een neurochirurg, want wist me geen raad (fysio, pijnstilling, hielp allemaal niet), maar nu heeft de pijnpoli dan toch leuke pilletjes geregeld, waarmee ik het echt prima uitzing.quote:Op vrijdag 24 september 2021 12:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Zenuwpijn is zulke nare rotpijn. Sterkte! Je loopt er inderdaad al best lang mee rond toch? Was je nu ook al eens geopeerd?
Wat ellendig joh, dat het na een operatie weer terug is. Ik heb zelf een hele fijne ervaring met een endoscopische ingreep bij Nedspine in Ede (google leert mij dat ze zijn overgenomen door Bergman Clinics). Ook qua herstel, ik trouwde exact 6 weken na de ingreepquote:Op vrijdag 24 september 2021 13:54 schreef Quoi het volgende:
Ik had er eentje van 2017-2019. Geopereerd. Nu sinds feb 2021 zijn de klachten harder dan hard terug en blijkt: ik heb een recidief, oftewel hij is terug, alleen ook een niveautje hoger erbij en groter. Ik slikte op een gegeven moment 3000mg ibu per dag, maar kreeg toen op mijn kop van de pijnpoli (terecht). Ik had al een belafspraak met een neurochirurg, want wist me geen raad (fysio, pijnstilling, hielp allemaal niet), maar nu heeft de pijnpoli dan toch leuke pilletjes geregeld, waarmee ik het echt prima uitzing.
En dan ga je heeel secuur stofzuigen, ben je er zeker van dat je elk hoekje heb gehad…kom je 3 dagen later nog meer stukjes tegen.quote:Op vrijdag 24 september 2021 12:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik ben net klaar met werken.
Liet vanmorgen een theeglas uit mijn handen vallen..10000000 stukjes. Ik ga zo maar stofzuigen
Ik kom ze altijd in iemands voet tegenquote:Op vrijdag 24 september 2021 14:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
En dan ga je heeel secuur stofzuigen, ben je er zeker van dat je elk hoekje heb gehad…kom je 3 dagen later nog meer stukjes tegen.![]()
Hoe dan!?
Dat gok ik ookquote:Op vrijdag 24 september 2021 14:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
En dan ga je heeel secuur stofzuigen, ben je er zeker van dat je elk hoekje heb gehad…kom je 3 dagen later nog meer stukjes tegen.![]()
Hoe dan!?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En da's nu al de tweede keer met die kutkratten van de AH.
quote:Op vrijdag 24 september 2021 12:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had vorig jaar een afspraak bij de hoofdpijnpoli, dat was heel nuttig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik las 3 moeders van Max en dacht wat heb ik nu weer gemistquote:Op vrijdag 24 september 2021 13:55 schreef Quoi het volgende:
En dan iets leuks. Vanavond krijg ik 3 moeders van vriendjes van Max over de vloer voor een wijntje. Ik ben de luizenmoeder herself geworden
Alles is mogelijk natuurlijk, maar uhhh..... neequote:Op vrijdag 24 september 2021 15:47 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik las 3 moeders van Max en dacht wat heb ik nu weer gemist
Ik duim voor jequote:Op vrijdag 24 september 2021 16:03 schreef Mrs.Peel het volgende:
Zo, ik kom even binnenvallen. Mijn vader is zojuist opgeroepen voor een levertransplantatie! Alles wordt nu voorbereid en op dit moment is de kans 50% dat het doorgaat. Laten we duimen voor een nieuwe kankervrije lever![]()
![]()
Wat fijn! Ik vind het sowieso mooi dat een levertransplantatie mogelijk is tegenwoordig. Hij zal snel uitsluitsel krijgen nu, neem ik aan?quote:Op vrijdag 24 september 2021 16:03 schreef Mrs.Peel het volgende:
Zo, ik kom even binnenvallen. Mijn vader is zojuist opgeroepen voor een levertransplantatie! Alles wordt nu voorbereid en op dit moment is de kans 50% dat het doorgaat. Laten we duimen voor een nieuwe kankervrije lever![]()
![]()
Ja, dat is het droomscenario natuurlijk!quote:Op vrijdag 24 september 2021 16:06 schreef hilliebillie het volgende:
Spannend @:mrs.Peel fijn dat dit kan! Hopelijk kan het door gaan met een voorspoedig herstel.
Ze weten het rond 18.00u schat ik. En m'n vader was even zó boos, hij is namelijk nog niet bij z'n pasgeboren kleinzoon geweest omdat dat lichamelijk nog niet kon. Het kraambezoek stond voor komende zondag op de planning. Dus huilen, m'n zusje overstuur. Maar die is nu onderweg zodat ze elkaar eindelijk kunnen ontmoetenquote:Op vrijdag 24 september 2021 16:16 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wat fijn! Ik vind het sowieso mooi dat een levertransplantatie mogelijk is tegenwoordig. Hij zal snel uitsluitsel krijgen nu, neem ik aan?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 24 september 2021 16:15 schreef F_r het volgende:
En even in een nieuwe post
Sac is jarig vandaag. Gewoon 8 echt hoe dan
Wat spannend! Ik duim meequote:Op vrijdag 24 september 2021 16:03 schreef Mrs.Peel het volgende:
![]()
Sterkte met afwachten!quote:Op vrijdag 24 september 2021 20:45 schreef Mrs.Peel het volgende:
Nog steeds geen bericht, lang wachten pffff![]()
Alle duimers bedankt
Wat rot... en hij ligt dus in een ziekenhuis bed te wachten nu? Je kan vast niet slapen zo...quote:Op vrijdag 24 september 2021 20:45 schreef Mrs.Peel het volgende:
Nog steeds geen bericht, lang wachten pffff![]()
Alle duimers bedankt
Klopt een beetje, hij wachtte samen met m'n moeder. Ze waren zojuist in gesprek met een Afghaans gezin waarvan de vader vorige week een geslaagde levertransplantatie heeft gehad.quote:Op vrijdag 24 september 2021 21:18 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat rot... en hij ligt dus in een ziekenhuis bed te wachten nu? Je kan vast niet slapen zo...
Wat een fantastisch nieuws!!quote:Op vrijdag 24 september 2021 21:29 schreef Mrs.Peel het volgende:
Net bericht, operatie gaat door, de lever lijkt goed!!Dat wordt nachtwerk voor de chirurgen, hopelijk zijn ze goed uitgeslapen... Duim nog maar even door aub
![]()
![]()
Wat fijn zeg!!!quote:Op vrijdag 24 september 2021 21:29 schreef Mrs.Peel het volgende:
Net bericht, operatie gaat door, de lever lijkt goed!!Dat wordt nachtwerk voor de chirurgen, hopelijk zijn ze goed uitgeslapen... Duim nog maar even door aub
![]()
![]()
Wat een fantastisch nieuwsquote:Op vrijdag 24 september 2021 21:29 schreef Mrs.Peel het volgende:
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 24 september 2021 21:29 schreef Mrs.Peel het volgende:
![]()
![]()
Wat een geweldig nieuws!! De duimen gaan aan de komende 8-15 uur!quote:Op vrijdag 24 september 2021 21:29 schreef Mrs.Peel het volgende:
![]()
![]()
Oooh, wat fijn voor julliequote:Op vrijdag 24 september 2021 21:29 schreef Mrs.Peel het volgende:
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op vrijdag 24 september 2021 12:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]De mijne viel destijds echt flauw.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Godzijdank viel hij op het bed en niet toen hij op de trap liep.
quote:Op vrijdag 24 september 2021 22:26 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oooh, wat fijn voor jullie![]()
Mijn vader zijn hoornvlies is gedoneerd nadat hij overleden was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Wat een geweldig nieuwsquote:Op zaterdag 25 september 2021 07:23 schreef Mrs.Peel het volgende:
Operatie geslaagd![]()
M'n moeder is net gebeld.
Redelijk geslapen, paar keer wakker om naar nieuws te kijken.
Ik heb er geen verstand van maar het is spannend vanwege de lever die niet afgestoten moet worden? Of wat spelen er verder voor factoren?quote:Op zaterdag 25 september 2021 08:25 schreef Mrs.Peel het volgende:
Zo opgelucht! Maar inderdaad, de eerste weken zijn ook spannend. Na deze operatie blijven de meeste mensen nog 1 week op ic, voordat ze naar een mediumcare of gewone verpleegafdeling kunnen. Mijn moeder mag zo naar hem toe
Ja, dat. Dat hij goed z'n werk doet én niet afgestoten wordt. In de eerste weken is er kans op acute afstoting, dus dat wordt met een sloot medicatie onderdrukt.quote:Op zaterdag 25 september 2021 08:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van maar het is spannend vanwege de lever die niet afgestoten moet worden? Of wat spelen er verder voor factoren?
Wat fijn!quote:Op zaterdag 25 september 2021 07:23 schreef Mrs.Peel het volgende:
Operatie geslaagd![]()
Wat fijnquote:Op zaterdag 25 september 2021 07:23 schreef Mrs.Peel het volgende:
Operatie geslaagd![]()
Wat fijn!!quote:Op zaterdag 25 september 2021 07:23 schreef Mrs.Peel het volgende:
Operatie geslaagd![]()
Goed nieuwsquote:Op zaterdag 25 september 2021 07:23 schreef Mrs.Peel het volgende:
Operatie geslaagd![]()
quote:Op zaterdag 25 september 2021 07:23 schreef Mrs.Peel het volgende:
Operatie geslaagd![]()
Operatie geslaagd![]()
Operatie geslaagd![]()
quote:Op zaterdag 25 september 2021 14:46 schreef Mrs.Peel het volgende:
Hij is zelfs al weer zelf aan het appen![]()
Mijn zus en ik gaan straks even op bezoek, zelf zien hoe het is. Maar vooralsnog gaat het goed
Bedankt voor alle steun
Dat lijkt mij inderdaad een gerustgesteld gevoel geven.quote:Op zaterdag 25 september 2021 19:13 schreef Mrs.Peel het volgende:
Nu zelf op bezoek geweest, het gaat best goed, fijn om hem zelf even te hebben gezien. Geeft wel wat meer rust, en dan hopelijk vannacht beter slapen
Nog gefeliciteerd!quote:Op zondag 26 september 2021 11:09 schreef LeSage het volgende:
Ik was gisteren jarig, Mijm morgen. Dus we hadden een kinderverjaardag. Ik lag om half 2 pas in bed en moet nu met een licht katertje werken![]()
Maar goed, was wel een top verjaardag zo
Wow, wat snel!quote:Op zondag 26 september 2021 10:44 schreef Mrs.Peel het volgende:
Jongens, het duimen heeft geholpen. Het gaat zelfs zo goed, dat hij van de ic af mag en naar de tussenafdeling kan![]()
Nog gefeliciteerd! En fijn dat het een topdag wasquote:Op zondag 26 september 2021 11:09 schreef LeSage het volgende:
Ik was gisteren jarig, Mijm morgen. Dus we hadden een kinderverjaardag. Ik lag om half 2 pas in bed en moet nu met een licht katertje werken![]()
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 26 september 2021 11:09 schreef LeSage het volgende:
Zolang jullie maar samen veel plezier makenquote:Op zondag 26 september 2021 11:42 schreef exode het volgende:
Nog gefeliciteerd LeSage!
Ik ben gisteren op pad geweest met mijn moeder, zus en broer. Lunchen, boottochtje en met een gids van Staatsbosbeheer door de Biesbosch. Was erg leuk.
We merken wel dat mijn moeder echt steeds ouder, minder mobiel etc wordt. Ze heeft al jaren geen perfecte gezondheid na oa een Tia, maar pfoeh lastig om dat weer zo te zien en mee te maken.
We wilden voor haar verjaardag eigenlijk een weekendje Den Haag geven, zus, ik, neef van 18 en B en dan in 3 hotelkamers. Maar gaan we niet doen. Dat zijn veel te veel prikkels voor haar.
We gaan nu een huisje boeken, lekker keutelen, spelletjes, wandelen, gourmetten, samen zijn.
Ooh wat leuk!quote:Op zondag 26 september 2021 18:30 schreef oh-oh het volgende:
Gefeliciteerd nog LeSage. En mrs. Peel wat fijn, ik spiekte vanochtend voor ik wegging al even of er nieuw was.
Ik had mijn eerste echte ding sinds corona, hondenshow.
Zelf niet ingeschreven want de inschrijving sloot een week nadat de pup kwam maar we kregen van iemand een bandje om gratis binnen te komen, honden had ik allemaal mee, vrienden gezien die ik alleen op show zie, en de pup heeft even kunnen oefenen, die deed het super in de ring!
Had wel spijt, waren geen andere van het ras ingeschreven dus we hadden al mooi punten kunnen scoren
Toch geen tomatensoep met bruschetta dus?quote:Op zondag 26 september 2021 20:07 schreef Declan-Harp het volgende:
Even omschakelen die ''nieuwe'' Coronaregels hoor.. Kwam de McDrek niet binnen zonder de QRcode en het was DRUK. Hele vreemde gewaarwording na anderhalf jaar afstand houden.
Ssssstquote:Op zondag 26 september 2021 20:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Toch geen tomatensoep met bruschetta dus?
Ik heb vorige week voor het eerst sinds corona quatre mains gespeeld met iemand niet uit mijn huishouden. Was ook heel gekquote:Op zondag 26 september 2021 20:07 schreef Declan-Harp het volgende:
Even omschakelen die ''nieuwe'' Coronaregels hoor.. Kwam de McDrek niet binnen zonder de QRcode en het was DRUK. Hele vreemde gewaarwording na anderhalf jaar afstand houden.
Die anderhalve meter regel beviel me primaquote:Op zondag 26 september 2021 20:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb vorige week voor het eerst sinds corona quatre mains gespeeld met iemand niet uit mijn huishouden. Was ook heel gek.
Gemiste kansen all over.quote:Op zondag 26 september 2021 20:38 schreef oh-oh het volgende:
Ja ik mis het nu ook al, die anderhalve meter, en ik ga ook niet meer zoenen en zo, bah bah
Ik knuffel mensen zoals jij niet hoor, no worriesquote:Op zondag 26 september 2021 20:41 schreef oh-oh het volgende:
Ja was juist zo blij dat ik van dat soort mensen af was
Haha, ik heb gisteren gewoon weer eens ouderwets met mijn vriendinnen geknuffeld toen we dronken warenquote:Op zondag 26 september 2021 20:40 schreef SQ het volgende:
Ooh ik heb gisteren iedereen weer geknuffeld op het buurtfeest van mijn oude wijkje
Ik ben een klefbek.
Nee hoor, ik ben m'n vriendinnen en moeder gewoon blijven knuffelenquote:Op zondag 26 september 2021 21:30 schreef Sjeen het volgende:
Jullie hebben echt gewacht met knuffelen tot gisteren? Ik voel me ineens best rebels
Oh ik kan me nog zo goed die eerste rebelse knuffel herinneren. Voor het eerst sinds de lockdown vorig jaar maart dat we bij mijn schoonouders op bezoek durfden, en mijn schoonmoeder ineens zei: "ik weet niet hoe jij er in staat, maar mensen worden verdrietig zonder fysiek contact". En toen vlogen we elkaar in de armen en hebben we samen een flink potje staan huilen.quote:Op zondag 26 september 2021 21:30 schreef Sjeen het volgende:
Jullie hebben echt gewacht met knuffelen tot gisteren? Ik voel me ineens best rebels
Ik heb gisteren niet eens geknuffeld, kwam niet in me op dat dat weer mocht.quote:Op zondag 26 september 2021 21:30 schreef Sjeen het volgende:
Ik voel me net zo rebels... ik knuffelde gewoon met mijn vriendinnen hoorquote:Op zondag 26 september 2021 21:30 schreef Sjeen het volgende:
Nee joh. Maar wel met feestjes waarop je licht dronken bent en mensen tegen komt die je heel lang niet gezien hebtquote:Op zondag 26 september 2021 21:30 schreef Sjeen het volgende:
Niet bij iedereen. Maar best wat familie en vrienden met longproblemen of een zwakke gezondheid. Nu voelde het weer goed (en door verjaardag was er ook aanleiding om te knuffelen).quote:Op zondag 26 september 2021 21:30 schreef Sjeen het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |