Heb nog nooit gehad bij werkstudenten/stagiaires dat die onwennigheid niet razendsnel slijt door het gewoon te doen. Maar generaties die de wereld naar de kloten hebben geholpen moeten dat per se dramatiseren en polariserenquote:Op dinsdag 21 september 2021 19:59 schreef Document1 het volgende:
Heel veel jongeren zijn het niet meer gewend om met een ander telefonisch contact te hebben. Alles gaat via vluchtige chatberichten of hartjes en duimpjes. Iemand die je niet kent te woord staan is dan opeens creepy/eng. Maar eigenlijk kunnen ze er gewoon niet mee om gaan en dit is dan de generatie die de wereld moet redden.
Ik zou ze laten faxen. Gewoon zeggen dat je op een andere manier niet bereikbaar bent. Als ze dat gaan doen dan kun je eisen gaan stellen aan de beloning.quote:Op dinsdag 21 september 2021 09:01 schreef Ninaaa het volgende:
Wat zouden jullie doen? En wat vinden jullie van deze situatie?
Dat geeft toch niets verder? Het is een oeroud medium. De moderne jeugd is daar terecht niet zo van omdat ze veel handiger dingen gewend zijn.quote:Op dinsdag 21 september 2021 20:22 schreef Karina het volgende:
Mijn hemel, iemand belt je en je vindt het creepyDan ben je dus echt niks gewend he.
Nou je zult toch wel vaker moeten bellen lijkt me, afspraak bij de dokter, huisarts of zoiets. En als je eenmaal werkt zul je ook af en toe moeten bellen. Ik ben er ook geen fan van, maar om het nou creepy te noemen is wat overdreven.quote:Op dinsdag 21 september 2021 20:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat geeft toch niets verder? Het is een oud medium. De moderne jeugd is daar terecht niet zo van omdat ze veel handiger dingen gewend zijn.
Onwennigheid om te bellen is iets anders dan geen besef hebben van fatsoensnormen. Het komt niet eens in TS op om even een mailtje te sturen als ze zich er echt niet overheen kan zetten en ze beschouwt ghosten als vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 21 september 2021 20:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou je zult toch wel vaker moeten bellen lijkt me, afspraak bij de dokter, huisarts of zoiets. En als je eenmaal werkt zul je ook af en toe moeten bellen. Ik ben er ook geen fan van, maar om het nou creepy te noemen is wat overdreven.
Ach nou ja. Laat ze maar een beetje zweten de werkgevers. Is goed voor de lijn en ze zijn het niet meer gewend. Mogelijk kunnen ze dan ook kijken naar moderner communicatiemiddelen.quote:Op dinsdag 21 september 2021 20:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou je zult toch wel vaker moeten bellen lijkt me, afspraak bij de dokter, huisarts of zoiets. En als je eenmaal werkt zul je ook af en toe moeten bellen. Ik ben er ook geen fan van, maar om het nou creepy te noemen is wat overdreven.
Eens, ik vind het ook niet zo netjes om maar gewoon niet terug te bellen, zeker omdat diegene nog heeft ingesproken ook.quote:Op dinsdag 21 september 2021 20:33 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Onwennigheid om te bellen is iets anders dan geen besef hebben van fatsoensnormen.
Eerlijk gezegd vind ik dat heen en weer gemail ook maar irritant hoorquote:Op dinsdag 21 september 2021 20:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ach nou ja. Laat ze maar een beetje zweten de werkgevers. Is goed voor de lijn en ze zijn het niet meer gewend. Mogelijk kunnen ze dan ook kijken naar moderner communicatiemiddelen.
Ik denk dat de werkgever in deze tijd meer moet gaan wennen aan een direct voorstel doen. Dat gaat veel beter per app natuurlijk. Per telefoon moet je het live gaan aanhoren en direct reageren op wat ze zeggen. Ik zie het als een zeer goede omslag dat werkgevers hun lousy jobs moeten gaan verkopen in plaats van andersom zoals we dat de afgelopen decennia gewend waren. Prima ontwikkeling.quote:Op dinsdag 21 september 2021 20:34 schreef Karina het volgende:
[..]
Eens, ik vind het ook niet zo netjes om maar gewoon niet terug te bellen, zeker omdat diegene nog heeft ingesproken ook.
Ja dan kan het wel. Maar wat ze te zeggen hebben in hardcopy / tekst is toch wel handig om te hebben. Dan kan je daar nog eens op terugvallen indien nodig.quote:Op dinsdag 21 september 2021 20:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat heen en weer gemail ook maar irritant hoorNa 6 mailtjes bel ik wel, dan ben ik er wel klaar mee.
quote:Op dinsdag 21 september 2021 20:40 schreef jogy het volgende:
Ik denk dat ze dit topic ook niet meer opneemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |