abonnement Unibet Coolblue
pi_201450387
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 19:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Je kan er een semantisch spelletje van maken omdat je het niet leuk vindt om te horen. Maar de VVD heeft 10 jaar lang onafgebroken geregeerd. De VVD is verantwoordelijk voor de puinhopen
Dat klopt inderdaad maar doe niet alsof nlers massaal op de vvd stemmen, want de vvd stemmers is een kleine minderheid van alle nederlanders en ook van alle stemgerechtigden en een minderheid van alle mensen die gestemd hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201450403
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 07:48 schreef nixxx het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)-jaren-negentig.html

En dan krijg je dit en zit Nederland permanent aan die mensen vast… die eisen voor naturalisatie mogen ook wel strenger.
Dit systeem is op termijn gewoon niet houdbaar.
Als je mensen op wilt kunnen blijven vangen kan je ze niet allemaal naturaliseren.
Opvang moet van tijdelijke aard zijn, anders is het op een gegeven moment vol, en kan je anderen helemaal niet meer opvangen.

En dat is wel problematisch. Mensen uit crisisgebieden moet je altijd helpen.
Maar als, zodra de acute crisis voorbij is, je die mensen hier laat is de rek er op een gegeven moment wel uit.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201450468
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 07:46 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar dat boeit als die deugers niet want zij willen dat de grens open blijft....totdat ze er zelf lat van krijgen maar dat is nog niet het geval.

Ik vraag mij wel af hoe je dit kan rijmen met "het klimaat redden en zoveel mogelijk groen behouden" en "de grens openhouden en toenemende statushouders een woning geven".
Als we mensen laten creperen in de woestijn is dat substantieel beter voor het klimaat? Ik ben benieuwd hoe dat werkt.

We hebben een 2% bebouwd. Een toename van de bevoking met 0,5% zet alles opzij? Mag een autochtoon gezin wel meer dan twee kinderen krijgen?

Vraagt deze deuger zich af
pi_201450495
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 07:40 schreef torentje het volgende:

[..]
En als wij bepalen dat het hier onveiliger is geworden door het alsmaar toenemende aantal krachtige vluchtelingen krijgt men geen gehoor. Dan is men ineens doof en wil men daar niet meer over praten.
De criminaliteitscijfers dalen....

Hier is zo'n "men" waar je het over hebt. Zeg 't maar, laat eens zien hoe doof men is

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2021 08:17:15 ]
pi_201450533
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:13 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Als we mensen laten creperen in de woestijn is dat substantieel beter voor het klimaat? Ik ben benieuwd hoe dat werkt.

We hebben een 2% bebouwd. Een toename van de bevoking met 0,5% zet alles opzij? Mag een autochtoon gezin wel meer dan twee kinderen krijgen?

Vraagt deze deuger zich af
Minder mensen is wel beter voor het klimaat....en voor deze planeet.

Los je het klimaatprobleem met bevolkingsgroei op? Los je het klimaatprobleem op door de halve wereld hier toe te laten zodat het hier ook nog verder bevuilt wordt omdat het daar compleet verpieterd is? Ik ben benieuwd hoe jij dat voor je ziet.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 08:22:40 #106
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201450558
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 07:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Blijkbaar is het nog niet genoeg, want 1200 per week is simpelweg niet vol te houden, laat staan als gezinshereniging ook nog eens in het spel komt.
Maar wat zou je dan moeten doen? En nee, grenzen dicht is geen optie aangezien er veel te veel mensen afhankelijk zijn van de open grenzen met België en Duitsland, terwijl de buitengrenzen meer dan prima bewaakt worden. Dan kom je dus hoogstens tot het versnellen van procedures en nog strenger zijn. En dan kom je bij het probleem dat die landen hun mensen helemaal niet terug willen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201450659
Een stad als Den Helder er dit jaar bij aan nieuwe Nederlanders lees ik net op het roze blog. 56.000 Nederlandse paspoorten aan nieuwe Nederlanders verstrekt.
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:34:27 #108
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201450674
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar wat zou je dan moeten doen? En nee, grenzen dicht is geen optie aangezien er veel te veel mensen afhankelijk zijn van de open grenzen met België en Duitsland, terwijl de buitengrenzen meer dan prima bewaakt worden. Dan kom je dus hoogstens tot het versnellen van procedures en nog strenger zijn. En dan kom je bij het probleem dat die landen hun mensen helemaal niet terug willen.
Als je echt iets wil doen, dan moet je het recht op asiel opheffen. Dan pas kun je aan de buitengrenzen legaal mensen ook echt buiten houden. Terwijl je dan nog steeds de mogelijkheid hebt om specifieke gevallen opvang aan te bieden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 08:39:06 #109
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201450727
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:34 schreef nixxx het volgende:

[..]
Als je echt iets wil doen, dan moet je het recht op asiel opheffen. Dan pas kun je aan de buitengrenzen legaal mensen ook echt buiten houden. Terwijl je dan nog steeds de mogelijkheid hebt om specifieke gevallen opvang aan te bieden.
En wat wil je dan met die mensen doen? Gooi je ze België en Duitsland in? Dan heb je ruzie. Ik denk dat een Pochje doen ook niet echt bevalt.
Ofwel, leuk en aardig allemaal, het roepen ik wil geen vluchtelingen, maar concrete oplossingen om echt te voorkomen dat die mensen hier komen en een periode zitten worden niet of nauwelijks benoemd.

Je zult ze dan naar hun land van herkomst moeten gooien. Ja, of minder tijdelijke faciliteiten bieden aan die mensen, maar dan krijg je dingen die je in grote steden in zuid-Europa veel meer ziet dan hier. Rotzooi op straat. Is wel leuk ontmoedigingsbeleid, wat je economie op een ander vlak weer meer schaadt waar het het op een ander deel helpt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:55:45 #110
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201450909
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar wat zou je dan moeten doen? En nee, grenzen dicht is geen optie aangezien er veel te veel mensen afhankelijk zijn van de open grenzen met België en Duitsland, terwijl de buitengrenzen meer dan prima bewaakt worden. Dan kom je dus hoogstens tot het versnellen van procedures en nog strenger zijn. En dan kom je bij het probleem dat die landen hun mensen helemaal niet terug willen.
En dus moet je sancties gaan opleggen aan dat soort landen, illegaliteit strafbaar stellen, procedures verkorten, aantal onveilige landen terugbrengen etc etc.
Dus zeggen “we doen al genoeg” is simpelweg niet waar, we doen niet genoeg.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:57:09 #111
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201450917
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
En wat wil je dan met die mensen doen? Gooi je ze België en Duitsland in? Dan heb je ruzie. Ik denk dat een Pochje doen ook niet echt bevalt.
Ofwel, leuk en aardig allemaal, het roepen ik wil geen vluchtelingen, maar concrete oplossingen om echt te voorkomen dat die mensen hier komen en een periode zitten worden niet of nauwelijks benoemd.

Je zult ze dan naar hun land van herkomst moeten gooien. Ja, of minder tijdelijke faciliteiten bieden aan die mensen, maar dan krijg je dingen die je in grote steden in zuid-Europa veel meer ziet dan hier. Rotzooi op straat. Is wel leuk ontmoedigingsbeleid, wat je economie op een ander vlak weer meer schaadt waar het het op een ander deel helpt.
Nogmaals, roepen “we doen genoeg” is simpelweg niet waar. We kunnen nog zat doen. Versober de opvang, straf mensensmokkelaars en andere hulpverleners die illegalen helpen, maak afspraken met omringende landen etc etc.

Dit is niet vol te houden Mexicano, dat weet je zelf ook wel.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:58:00 #112
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201450922
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:33 schreef DarkwingDuck het volgende:
Een stad als Den Helder er dit jaar bij aan nieuwe Nederlanders lees ik net op het roze blog. 56.000 Nederlandse paspoorten aan nieuwe Nederlanders verstrekt.
Waarvan 90% een uitkering zal genieten.
Hoe is dit economisch een voordeel voor Nederland zoals sommigen stellen?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201450937
40 jaar hersenspoeling van pro open grenzen propaganda doen mensen meteen in de reflex steken van 'we moeten die mensen hierheen halen' als er ergens in de wereld een crisis uitbreekt. In de meeste landen heb je die reflex helemaal niet.
  Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 09:00:59 #114
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201450945
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En dus moet je sancties gaan opleggen aan dat soort landen, illegaliteit strafbaar stellen, procedures verkorten, aantal onveilige landen terugbrengen etc etc.
Dus zeggen “we doen al genoeg” is simpelweg niet waar, we doen niet genoeg.
Sancties opstellen, jeetje, zie je ze al bang worden? Procedures verkorten lijkt me prima en benoemde ik zelf al, aantal onveilige landen terugbrengen lost het door mij gestelde probleem niet op.

Dat het een probleem is ben ik het zeker mee eens, maar dit moet je eerst EU-breed aanpakken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:01:13 #115
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201450949
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
En wat wil je dan met die mensen doen? Gooi je ze België en Duitsland in? Dan heb je ruzie. Ik denk dat een Pochje doen ook niet echt bevalt.
Ofwel, leuk en aardig allemaal, het roepen ik wil geen vluchtelingen, maar concrete oplossingen om echt te voorkomen dat die mensen hier komen en een periode zitten worden niet of nauwelijks benoemd.

Je zult ze dan naar hun land van herkomst moeten gooien. Ja, of minder tijdelijke faciliteiten bieden aan die mensen, maar dan krijg je dingen die je in grote steden in zuid-Europa veel meer ziet dan hier. Rotzooi op straat. Is wel leuk ontmoedigingsbeleid, wat je economie op een ander vlak weer meer schaadt waar het het op een ander deel helpt.
Buitengrenzen, buitengrenzen van EU dus.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201450950
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ofwel, leuk en aardig allemaal, het roepen ik wil geen vluchtelingen, maar concrete oplossingen om echt te voorkomen dat die mensen hier komen en een periode zitten worden niet of nauwelijks benoemd.
[...]
Het Westen kan niet bepalen hoe die landen hun problemen moeten oplossen. Dat is neokolonialisme, maar daar ligt het probleem. Ze zullen het uiteindelijk ook gewoon zelf moeten uitzoeken.
  Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 09:05:49 #117
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201451006
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:01 schreef nixxx het volgende:

[..]
Buitengrenzen, buitengrenzen van EU dus.
Ja, want de buitengrenzen in Griekenland, Litouwen, Polen etc worden zo slecht bewaakt! In Spanje en Italië gooien ze ook een hoop mensen weg of laten ze mensen zitten in Ceuta in onmenselijke omstandigheden. Jij denkt echt dat die landen de trompet blazen als er weer een setje vluchtelingen het water over steekt of door de bossen het land binnendringt?

Ik vind ook dat er dingen beter kunnen en ik vind ook dat we niet iedereen blind kunnen opnemen. Maar ik zie hier vooral mensen roepen, maar met weinig oog voor de complexiteit van de problematiek. Een gemakkelijke universele oplossing (en niet doen alsof die mensen niet bestaan en en wel vastgehouden kunnen worden met een hek erom in eigen land) is er niet. Ik zou ook willen dat het probleem niet bestond.

En ook WIJ niks en ZIJ alles is niet echt een oplossing. Hongarije probeert het, maar dan verlies je op andere punten behoorlijk wat onderhandelingspositie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 09:06:52 #118
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201451022
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:01 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het Westen kan niet bepalen hoe die landen hun problemen moeten oplossen. Dat is neokolonialisme, maar daar ligt het probleem. Ze zullen het uiteindelijk ook gewoon zelf moeten uitzoeken.
Ja, en dan krijg je vanzelf dat die mensen het hier maar gaan proberen. En wat doe je dan? Afschieten? Ze opsluiten in werkkampen? Als neokolonialisme niet je ding is, vind je dat waarschijnlijk ook niet echt leuke oplossingen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:07:44 #119
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_201451036
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Sancties opstellen, jeetje, zie je ze al bang worden? Procedures verkorten lijkt me prima en benoemde ik zelf al, aantal onveilige landen terugbrengen lost het door mij gestelde probleem niet op.

Dat het een probleem is ben ik het zeker mee eens, maar dit moet je eerst EU-breed aanpakken.
Misschien ze geen Nederlands staatsburger maken maar een tijdelijke oplossing en bij criminaliteit ze alsnog uitzetten ? Velen die gelogen hebben in het verleden komen daar op terug omdat ze gezinshereniging willen en komen alsnog over de brug met de waarheid
Zelfs als je als baby in Canada bent gekomen en later een crimineel feit hebt gepleegd wordt je alsnog uitgezet, we hoeven niet iedereen Nederlander te maken, help ze totdat ze hun land weer kunnen opbouwen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)itgezet-om-strafblad

Want wat als er hommeles uitbreekt in bijvoorbeeld een land als Turkije? Dan gaan er 80 miljoen ! Turken op de vlucht om maar te zwijgen over andere landen, uiteindelijk is dit niet meer houdbaar
pi_201451058
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, en dan krijg je vanzelf dat die mensen het hier maar gaan proberen. En wat doe je dan? Afschieten? Ze opsluiten in werkkampen? Als neokolonialisme niet je ding is, vind je dat waarschijnlijk ook niet echt leuke oplossingen.
Ze komen hierheen omdat het gefaciliteerd wordt. Blijft het uiteindelijk dan nog doorgaan, dan zie ik niet in waarom men zich niet zou mogen verdedigen. Als neokolonialisme niet mijn ding is, is het toch juist niet raar dat ik niet met buitenstaanders overspoeld wil worden?
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:12:00 #121
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_201451095
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, en dan krijg je vanzelf dat die mensen het hier maar gaan proberen. En wat doe je dan? Afschieten? Ze opsluiten in werkkampen? Als neokolonialisme niet je ding is, vind je dat waarschijnlijk ook niet echt leuke oplossingen.
Nee opvangen en veiligheid bieden maar alleen als ze een paspoort laten zien, niet naturaliseren maar terug zodra het kan.

Als er hier oorlog uitbreekt dan zal ik blij zijn met elke opvang , maar zal me altijd Nederlander voelen en terug willen als het enigszins kan, hoezo will een Afghaan geen Afghaan blijven ? Na zoveel jaren voelen Turken zich nog altijd Turk bv
  Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 09:13:06 #122
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201451115
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:10 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Ze komen hierheen omdat het gefaciliteerd wordt. Blijft het uiteindelijk dan nog doorgaan, dan zie ik niet in waarom men zich niet zou mogen verdedigen. Als neokolonialisme niet mijn ding is, is het toch juist niet raar dat ik niet met buitenstaanders overspoeld wil worden?
Nouja, jij vindt neokolonialisme niet humaan, blijkbaar. Ik vind het een beter alternatief dan mensen afschieten.

En ja, natuurlijk zijn er meer oplossingen dan alleen die twee, ik denk dat geen van beiden dé oplossing is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:14:49 #123
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201451134
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Sancties opstellen, jeetje, zie je ze al bang worden? Procedures verkorten lijkt me prima en benoemde ik zelf al, aantal onveilige landen terugbrengen lost het door mij gestelde probleem niet op.

Dat het een probleem is ben ik het zeker mee eens, maar dit moet je eerst EU-breed aanpakken.
Haha, de EU gaat dit aanpakken. :')
Lekker naïef weer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201451147
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, jij vindt neokolonialisme niet humaan, blijkbaar. Ik vind het een beter alternatief dan die mensen afschieten.
Ik vind het niet juist, nee. Net zoals ik massa-immigratie naar het Westen niet juist vind.
Ik vind het overigens een gotspe om te doen alsof het je laten overspoelen met buitenstaanders ook maar iets te doen heeft met menselijke waardigheid. Je zelf zo compleet wegcijferen is het tegenovergestelde van waardigheid.
pi_201451162
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Waarvan 90% een uitkering zal genieten.
Hoe is dit economisch een voordeel voor Nederland zoals sommigen stellen?
De verzorgingsstaat is niet vol te houden op deze manier. Men zal in Den Haag moeten kiezen of dit zo zijn gang laten gaan en de verzorgingsstaat afbreken of hier wat aan gaan doen en de verzorgingsstaat in stand houden.
En dan laten we nog allemaal klimaatdoelen buiten beschouwing.
  Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 09:17:31 #126
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201451165
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Haha, de EU gaat dit aanpakken. :')
Lekker naïef weer.
Ohja, dat het niet aangepakt GAAT worden ben ik het ook mee eens, er kunnen genoeg dingen beter en dan denk ik ook als eerste aan de procedures die korter en harder moeten om problemen te voorkomen. In de EU maar ook in Nederland. Ik ben daar niet naief in en snap ook heel goed de ergernis die hier heerst. Het probleem erkennen (wat politiek ook nog te weinig gebeurt) is wel de eerste stap.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201451230
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
De criminaliteitscijfers dalen....

Hier is zo'n "men" waar je het over hebt. Zeg 't maar, laat eens zien hoe doof men is
Ik heb er niets aan om aan te tonen dat men doof is voor Nederlandstaligen, aangezien de doven hun echte namen en hun adressen niet publiceren.
pi_201451243
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:26 schreef Toine51 het volgende:

En toch zijn ze er, mensen die "welkom, welkom" roepen en vinden dat we de hele wereld kunnen/moeten redden en jou als racist bestempelen als je er een PVV-mening op na houdt..
Het valt me inmiddels al een tijdje op dat het niet per sé samenhangt met politieke stroming, maar met persoonlijke woonsituatie, hoe mensen over dit probleem denken. (Uiteraard mensen aan de extreme kanten van het spectrum daargelaten).

Nagenoeg iedereen die ik ken die ''fijn'' woont en zijn schaapjes op het droge heeft, heeft een houding van ''Het komt toch niet in mijn backyard, ik zit hier prima en na mij de zondvloed''. Dan heb ik het bijvoorbeeld over kennissen die in dure straten in de Amsterdamse Zuid wonen waar de huizen toch niet of zeer beperkt aan vluchtelingen zullen toekomen of mensen in het Gooi die lekker veilig in een dorp wonen met een tuin van 200 vierkante meter.

Die mensen stellen zich in mijn ervaring altijd heel begaan op. ''We moeten doen wat we kunnen''. Ja dat snap ik ook wel vanuit dat perspectief. Zelf zullen ze er weinig last van hebben.
pi_201451248
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:20 schreef HSG het volgende:

[..]
Minder mensen is wel beter voor het klimaat....en voor deze planeet.

Los je het klimaatprobleem met bevolkingsgroei op? Los je het klimaatprobleem op door de halve wereld hier toe te laten zodat het hier ook nog verder bevuilt wordt omdat het daar compleet verpieterd is? Ik ben benieuwd hoe jij dat voor je ziet.
Maar migratie heeft toch weinig invloed op het klimaat? Daar ging het toch over? Het aantal mensen blijft gelijk alleen ze wonen of hier of daar.

Dat minder mensen op deze wereld goed zou zijn voor het klimaat, dat begrijpt iedereen. Ook deugers snappen dat.
pi_201451283
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:26 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Maar migratie heeft toch weinig invloed op het klimaat?
Vrij veel. Tenminste als de migratie plaatsvind van minder naar meer ontwikkeld land.
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:38:05 #131
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201451368
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, want de buitengrenzen in Griekenland, Litouwen, Polen etc worden zo slecht bewaakt! In Spanje en Italië gooien ze ook een hoop mensen weg of laten ze mensen zitten in Ceuta in onmenselijke omstandigheden. Jij denkt echt dat die landen de trompet blazen als er weer een setje vluchtelingen het water over steekt of door de bossen het land binnendringt?

Ik vind ook dat er dingen beter kunnen en ik vind ook dat we niet iedereen blind kunnen opnemen. Maar ik zie hier vooral mensen roepen, maar met weinig oog voor de complexiteit van de problematiek. Een gemakkelijke universele oplossing (en niet doen alsof die mensen niet bestaan en en wel vastgehouden kunnen worden met een hek erom in eigen land) is er niet. Ik zou ook willen dat het probleem niet bestond.

En ook WIJ niks en ZIJ alles is niet echt een oplossing. Hongarije probeert het, maar dan verlies je op andere punten behoorlijk wat onderhandelingspositie.
De huidige bewaking heeft geen zin, want men mag mensen niet buiten houden, omdat iedereen ter wereld het recht heeft om asiel aan te vragen. Neem dat recht weg en je kunt bij de buitengrenzen van de eu echt bewaken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:44:45 #132
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201451434
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Sancties opstellen, jeetje, zie je ze al bang worden? Procedures verkorten lijkt me prima en benoemde ik zelf al, aantal onveilige landen terugbrengen lost het door mij gestelde probleem niet op.

Dat het een probleem is ben ik het zeker mee eens, maar dit moet je eerst EU-breed aanpakken.
De EU gaat dit niet oplossen voor ons.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201451442
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
En wat wil je dan met die mensen doen? Gooi je ze België en Duitsland in? Dan heb je ruzie. Ik denk dat een Pochje doen ook niet echt bevalt.
Ofwel, leuk en aardig allemaal, het roepen ik wil geen vluchtelingen, maar concrete oplossingen om echt te voorkomen dat die mensen hier komen en een periode zitten worden niet of nauwelijks benoemd.

Je zult ze dan naar hun land van herkomst moeten gooien. Ja, of minder tijdelijke faciliteiten bieden aan die mensen, maar dan krijg je dingen die je in grote steden in zuid-Europa veel meer ziet dan hier. Rotzooi op straat. Is wel leuk ontmoedigingsbeleid, wat je economie op een ander vlak weer meer schaadt waar het het op een ander deel helpt.
Toch zijn er grote verschillen in asielaanvragen per Europees land. In Polen en Portugal zijn er nauwelijks aanvragen. En in Zweden, Nederland en Duitsland heel veel. En nu kun je zeggen dat Polen en Portugal een stuk armer zijn, maar een rijk land als Denemarken laat ook zien dat het aantal aanvragen door middel van beleid omlaag te brengen is.

De politiek met de VVD en D66 (de ChristenUnie zit zelfs nog in het demissionaire kabinet) hebben voor de status quo gekozen en brengen geen grote veranderingen aan in het asiel- en migratiebeleid.

Zo'n AZC ziet er allemaal heel netjes uit, met eigen kamers en eigen facilitaire voorzieningen. En als je dan mag blijven krijg je een huurwoning en geld om van te leven. Als je uit een arm land komt is dat echt wel meerdere sterren.



De IND geeft geen cijfers zien van migrantengroepen die mogen blijven. Tijdens de grote instroom in 2015 heb ik echter wel cijfers gevonden. Van de Eritreeërs en Syriërs samen kreeg 92% een status. Dat is een enorm percentage, waarbij de mensen die vochten voor IS of anderszins mensenrechtenschendingen op hun naam hebben staan ook wel wisten dat ze niet mochten blijven.

Dus de kans op succes is groot, en de beloning die er tegenover staat ook. Ja, op die manier blijven de immigranten komen. Landen als Polen en Portugal, met nauwelijks voorzieningen, krijgen veel minder aanvragen. Maar ook een rijk land als Denemarken laat zien dat met beleid het aantal aanvragen omlaag gebracht kan worden.
pi_201451571
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:37 schreef Digi2 het volgende:
Het kan ook anders.

Integratie en werk zoeken in turbo-tempo.

Het hele land daar bestaat uit immigranten. Daar weten ze dat ze niet geholpen worden als ze een beetje hun handje zitten op te houden. Is het gebrek aan verzorgingsstaat daar nog ergens goed voor, een gebrek aan aanzuigende werking voor kansloze figuren die niet van plan zijn er iets van te maken.

We moeten naar een Australisch model en als een land als Marokko niet meewerkt aan terugkeer van kanslozen, wat let ons dan om ze gewoon aan de kust af te zetten met een paar marinefregatten?
pi_201451577
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:26 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Maar migratie heeft toch weinig invloed op het klimaat? Daar ging het toch over? Het aantal mensen blijft gelijk alleen ze wonen of hier of daar.

Dat minder mensen op deze wereld goed zou zijn voor het klimaat, dat begrijpt iedereen. Ook deugers snappen dat.
Nou, de CO2-afdruk in Nederland is natuurlijk wel een stuk groter dan in een arm land.

Wat dat betreft is immigratie van arme migranten ook slecht voor het klimaat.
pi_201451585
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:26 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Maar migratie heeft toch weinig invloed op het klimaat? Daar ging het toch over? Het aantal mensen blijft gelijk alleen ze wonen of hier of daar.

Dat minder mensen op deze wereld goed zou zijn voor het klimaat, dat begrijpt iedereen. Ook deugers snappen dat.
De wereldbevolking stijgt dus hoe jij erbij komt dat het aantal mensen gelijk blijft....
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201451641
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:00 schreef HSG het volgende:

[..]
De wereldbevolking stijgt dus hoe jij erbij komt dat het aantal mensen gelijk blijft....
Hij bedoelt vermoedelijk dat mensen die migreren zich niet klonen maar verplaatsen.
Bij migratie blijft het aantal mensen op de planeet netto hetzelfde.
Wel hebben ze in Nederland wss een grotere CO2 footprint.

Verder is het een feit dat migranten in Nederland gemiddeld minder kinderen krijgen dan in hun geboorteland.
Geboortecijfers van allochtone vrouwen is gemiddeld sinds de midden 90's nagenoeg gelijkgetrokken naar die van autochtone vrouwen.

Welzijn en welvaart zorgen voor lagere geboortecijfers.
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 10:12:33 #138
8781 crew  Frutsel
pi_201451695
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:38 schreef nixxx het volgende:

[..]
De huidige bewaking heeft geen zin, want men mag mensen niet buiten houden, omdat iedereen ter wereld het recht heeft om asiel aan te vragen. Neem dat recht weg en je kunt bij de buitengrenzen van de eu echt bewaken.
Als iedereen dat recht heeft hoe zit het dan met 10.000 Haitianen die in/bij de VS onder een brug bivakkeerden?
Die werden op een vliegtuig gezet en teruggevlogen. Dan kan het wel? Of hebben die formeel nog geen asiel aangevraagd omdat ze het land nog niet in waren?
Of omdat het de VS is en niemand die ze wat doet als ze ze gewoon terugvliegen. Je gaat immers geen vliegtuigen neerschieten toch??
pi_201451752
Gelukkig is onze zorg klaar voor alle inteeltgerelateerde problematiek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 21 september 2021 @ 10:24:05 #140
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201451827
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Als iedereen dat recht heeft hoe zit het dan met 10.000 Haitianen die in/bij de VS onder een brug bivakkeerden?
Die werden op een vliegtuig gezet en teruggevlogen. Dan kan het wel? Of hebben die formeel nog geen asiel aangevraagd omdat ze het land nog niet in waren?
Of omdat het de VS is en niemand die ze wat doet als ze ze gewoon terugvliegen. Je gaat immers geen vliegtuigen neerschieten toch??
De VS interpreteert dat van vluchtelingen verdrag weer anders, en die zitten natuurlijk ook niet met Europese mensenrechten verdrag en bijbehorende Hof
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 21 september 2021 @ 10:31:42 #141
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_201451903
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:03 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Europa heeft mensenrechten boven hun economie geplaatst, en China de economie boven mensenrechten

verder wil China inderdaad 1 volk met 1 cultuur.
Dat laatste wil men in NL ook massaal (ook de politiek na dan).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 september 2021 @ 10:32:46 #142
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_201451913
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:30 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Blijkbaar hoor jij ook bij die 95%
Veel Afghanen en Syriers komen uit oorlogsgebied maar maken weinig kans op asiel. Dus ze sturen een kind vooruit. Een kind krijgt eerder asiel en als ze eenmaal asiel hebben....

Daarom had onze staatssecretaris een slimme truc bedacht. Ze zochten in Nederland iemand die soort van familie van het kind is. Een verre achterachteroom of -tante was dan al voldoende en dan werd het kind daar gedumpt. Dan hoefde er geen gezinshereniging plaats te vinden. We vinden het belangrijk dat een kind met zijn vader en moeder opgroeit maar als het om vluchtelingen gaat dan werkt het weer anders. En wij ons maar trots opde borst kloppen, wij zijn opgeleid, hebben fatsoen en hebben wel normen en waarden
Dat vinden we nog steeds belangrijk volgens mij hoor, als ik zo rondlees. Alleen vinden we het niet belangrijk dat het per se in NL gebeurd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 september 2021 @ 10:36:30 #143
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_201451960
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:13 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Als we mensen laten creperen in de woestijn is dat substantieel beter voor het klimaat? Ik ben benieuwd hoe dat werkt.

We hebben een 2% bebouwd. Een toename van de bevoking met 0,5% zet alles opzij? Mag een autochtoon gezin wel meer dan twee kinderen krijgen?

Vraagt deze deuger zich af
Zet dat eens af tegen de structurele woningtekorten (momenteel ca. 310.000 woningen tekort).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 september 2021 @ 10:37:18 #144
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_201451974
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
De criminaliteitscijfers dalen....

Hier is zo'n "men" waar je het over hebt. Zeg 't maar, laat eens zien hoe doof men is
Die dalen omdat men steeds minder makkelijk aangifte kan doen ja. Of omdat men simpelweg weigert een aangifte op te nemen. Die criminialiteitscijfers zijn al jaren niet meer betrouwbaar....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 september 2021 @ 11:44:25 #145
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201452900
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:58 schreef Fleischmeister het volgende:
We moeten naar een Australisch model en als een land als Marokko niet meewerkt aan terugkeer van kanslozen, wat let ons dan om ze gewoon aan de kust af te zetten met een paar marinefregatten?
Ik snap je frustratie hier, maar wat let Marokko om dan als reactie duizenden kansarmen waar ze van af willen hier af te zetten?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201452982
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik snap je frustratie hier, maar wat let Marokko om dan als reactie duizenden kansarmen waar ze van af willen hier af te zetten?
Bovendien is het Australische model voor ons wat lastiger. Nederland is geen eiland. En de EU (waar maar moeilijk op te vertrouwen is) ook niet.
pi_201452992
Geenstijl als bron :')

Is dit 2007 ofzo
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201453022
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:50 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Geenstijl als bron :')

Is dit 2007 ofzo
In de artikelen van geenstijl wordt ook gewoon doorgelinkt naar de werkelijke bronnen.

Dat iets van geenstijl komt, betekent niet dat het onzin is

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 21-09-2021 12:07:41 ]
pi_201453114
Gewoon onhoudbaar, ik hoor steeds meer zogenaamde gematigde tolerante mensen om mij heen die Wilders gaan stemmen. Daar waar ze dat eerder nooit zouden overwegen uberhaupt.

Nederland is een mierenhoop die onleefbaar dreigt te worden in rap tempo.
  Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 12:03:32 #150
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201453187
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:57 schreef RamboDirk het volgende:
Gewoon onhoudbaar, ik hoor steeds meer zogenaamde gematigde tolerante mensen om mij heen die Wilders gaan stemmen. Daar waar ze dat eerder nooit zouden overwegen uberhaupt.

Nederland is een mierenhoop die onleefbaar dreigt te worden in rap tempo.
Het vervelende is dat dat geen oplossing is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')