abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 september 2021 @ 12:37:04 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201439648
Hier verder!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201439836
Ik hou echt van soep maar ik wil ook graag ergens op kauwen. :+

Omdat ik weer eens weinig inspiratie had voor het avondeten en ik thuis een moeilijke eter heb, maakte ik net een lijstje met opties die standaard in het menu zitten. Om het overzichtelijk te maken…

Ik zit op 10 dingen. :') -O- :@

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 20-09-2021 12:59:59 ]
  maandag 20 september 2021 @ 12:54:31 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_201439875
Wat bedoel je met standaard innings? Het zal vast een typo zijn maar ik krijg m niet ontcijferd :')
disclaimer
  maandag 20 september 2021 @ 12:59:28 #4
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201439936
'In ons'..?
pi_201439953
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 12:54 schreef SQ het volgende:
Wat bedoel je met standaard innings? Het zal vast een typo zijn maar ik krijg m niet ontcijferd :')
Mijn hemel, ik type echt zo slecht vandaag. Zonder autocorrect zou je denken dat ik niet goed geworden was. :')
pi_201439970
@vencodark wij eten ook vaak hetzelfde hoor. Dingen als spinazie, andijvie, boerenkool, zuurkool, witlof, bami, nasi, hutspot en pasta met zalm doen het hier altijd erg goed bij iedereen, daarom eten we vaak 3-5 dagen per week al iets uit dit lijstje. Dat is niet heel veel variatie, maar op zich zijn het wel allemaal prima gerechten en geen strijd en gezeur over eten is me ook heel wat waard. :P
  maandag 20 september 2021 @ 13:06:29 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201439995
Ik heb altijd faaaaaaases.
Soms eet ik elke week soto of zo, tot ik er klaar mee ben, dan weer elke week gnocchi of zo :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201440012
Wij eten vanavond soep :) Wel noodlesoep overigens.

Qua avondeten, eten wij hier wel redelijk gezond. Het zijn meer de zakken chips die er doorheen gaan.
  maandag 20 september 2021 @ 13:13:08 #9
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201440059
Dieet-technisch is aardappel-groente-vlees ook een grote aanrader! Klein beetje aardappel, veel groente en mager vlees. Geen sausjes of andere liflafjes en je hebt een prima lichte maaltijd.
Of rauwkost-salade met een gebakken kipfileetje en krieltjes uit de airfryer.. Ik zou na een week alleen maar Aziatisch echt gek worden (zeker met zulke 'vernederlandste' gerechten).
Als je als basis VEEL groente neemt, daar mager vlees bij pakt kom je al een heel eind. Zeker als je het gebruik van sausjes, marinades en andere toevoegingen ernstig beperkt gaat het best goed. Dan klein beetje koolhydraten erbij en je hebt een volwaardige maaltijd.

Soep kan ik ook nooit als 'maaltijd' hebben; ik ben een knaagmens en hou van 'knagen'. Zelfs bij salades als lunch ipv brood heb ik al moeite met m'n knaagbehoefte ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_201440062
Ik ben een boodschappenlijstje aan t maken, maar gebrek aan inspiratie.
Fake it till you make it...
pi_201440082
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 12:51 schreef vencodark het volgende:
Ik hou echt van soep maar ik wil ook graag ergens op kauwen. :+

Omdat ik weer eens weinig inspiratie had voor het avondeten en ik thuis een moeilijke eter heb, maakte ik net een lijstje met opties die standaard in het menu zitten. Om het overzichtelijk te maken…

Ik zit op 10 dingen. :') -O- :@
Soep met stokbrood?

Mijn peuter maakt slecht eten tot een sport. Daar ga ik echt het menu niet op aanpassen. Behalve dan dat hij vaak worst krijgt, ook als dat eigenlijk niet in het recept zit.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201440108
Volgens mij eten we vandaag quiche met tonijn en venkel.

Ben ook met mijn boodschappenlijstje bezig. Note to self: let op dat er geen vier bleekselderijen in de winkelmand komen. :s)
pi_201440122
Over eten gesproken, het is vast vloeken met alle zomerliefhebbers hier maar ik kijk al uit naar Herfstmaaltjes.

Pompoenensoep, stoofpotjes, stamppotjes etc.

En ja dat kan je ook in de zomer eten maar wij eten wel aardig seizoensgebonden. Niet uit principe of zo maar ik heb in de zomer met de zon geen zin in stamppot, zelfs niet de zomervarianten.

Ik start op maandag altijd met de boodschappenlijst voor de boodschappen die vrijdag bezorgd worden. B sprak vanochtend de wens uit over iets met biefstuk en verloofde wil dat ik weer eens 'mijn' bolognesesaus maak. Ik krijg er honger van.
pi_201440159
quote:
3s.gif Op maandag 20 september 2021 13:15 schreef PKM het volgende:

[..]
Soep met stokbrood?

Mijn peuter maakt slecht eten tot een sport. Daar ga ik echt het menu niet op aanpassen. Behalve dan dat hij vaak worst krijgt, ook als dat eigenlijk niet in het recept zit.
Soep met stokbrood hebben we een periode weleens op zondag gedaan maar daar ben ik nu zó klaar mee.

Ik had het trouwens níet over mijn peuter. :')
pi_201440161
Ik at vorige week al zuurkool en boerenkool hoor Exode! Zes mensen voeden iedere dag.. ik doe door de weeks meestal niet aan verfijnde cuisine zeg maar.
Met een meidenkwartet
pi_201440211
Wij hadden pas gewoon alweer draadjesvlees. :9~

Komende week hebben we meer Aziatisch dan anders. Komt doordat ik de boekjes van Allerhande en Jumbo heb gebruikt.

Ik probeerde vandaag trouwens de vega kipcorn van Mora. Deze gaat op de lijst 'oneetbaar'.
  maandag 20 september 2021 @ 13:32:18 #17
176471 oh-oh
pi_201440218
Ik eet denk ik 80% aziatisch maar ja, erfelijk belast, ik eet geen avg.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201440223
quote:
3s.gif Op maandag 20 september 2021 13:31 schreef PKM het volgende:
Wij hadden pas gewoon alweer draadjesvlees. :9~

Komende week hebben we meer Aziatisch dan anders. Komt doordat ik de boekjes van Allerhande en Jumbo heb gebruikt.

Ik probeerde vandaag trouwens de vega kipcorn van Mora. Deze gaat op de lijst 'oneetbaar'.
Die vindt mijn man dus geweldig, als die-hard vegetariër. ;)
  maandag 20 september 2021 @ 13:34:54 #19
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201440241
Wij hadden gisteren bbq :D en verder eten we deze week in willekeurige volgorde:
aardappels (gekookt of gebakken) met filetlapjes voor man en vis voor peuter en mijzelf met erwtjes en worteltjes
lasagne met courgette, tomaat, gehakt, saus en kaas
nasi met gebakken ei en eventueel saté
aardappelkroketjes of rösti met komkommersalade en iets van vlees uit de vriezer
wraps met kip en allerlei rauwkost
pitabroodjes met falafel en rauwkost

Volgende week op vakantie eten we iig een keer friet, een keer pannenkoeken en een keer pitabroodjes met shoarma en/of falafel (peuter is dol op falafel).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201440265
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 13:32 schreef vencodark het volgende:

[..]
Kijk, dit vind ik wel een echte plus van je man. O+

De vega bitterballen vind ik wel lekker dus hier was ik best teleurgesteld in.
  maandag 20 september 2021 @ 13:37:27 #21
176471 oh-oh
pi_201440268
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 13:32 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja die weet niet beter :D
( Groucho Marx )
pi_201440327
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:37 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ja die weet niet beter :D
Die at vroeger wel vlees maar dat was voor mijn tijd.
quote:
3s.gif Op maandag 20 september 2021 13:36 schreef PKM het volgende:

[..]
Kijk, dit vind ik wel een echte plus van je man. O+

De vega bitterballen vind ik wel lekker dus hier was ik best teleurgesteld in.
Ja, die zijn wel te pruimen. Maar ik hou toch meer van echte kroketten. :9
En ik heb dan weer niets met gewone kipkorns.
pi_201440487
Ik ben ook al aan herfstmaaltjes begonnen hoor, zo maakte ik afgelopen zaterdag boeuf bourguignon op mijn kamado. :9
  maandag 20 september 2021 @ 14:09:05 #24
176471 oh-oh
pi_201440609
Ik ga de slowcooker weer eens wat meer inzetten denk ik.
Ik maakte gisteren een slowcooker recept op mn fornuis maar ik had er drie dagen lang bone broth inzitten voor de honden, kon ik voor mezelf gaan staan koken :')
( Groucho Marx )
pi_201440668
Wij eten echt nog zomers hier. Zodra de zon wat meer verdwijnt,gaan we over op herfstmaaltjes.
Wij zijn gewoon seizoensmensen geloof ik.

En doordeweeks kook ik echt niet langer dan 30 minuten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')