abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_201427085
Anonieme user:
"Corona is een exponentieel groeiend virus. Dat is gewoon een feit."
"Influenza is een exponentieel groeiend virus dat veel minder besmettelijk is en veel minder gevolgen heeft dan covid."
  Moderator / PR zondag 19 september 2021 @ 14:52:41 #2
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201427097
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
:')
Vrij simpele vraag, niet?
Huilen dan.
  Moderator / PR zondag 19 september 2021 @ 14:54:18 #3
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201427124
Vrijheid genomen om dt-fout in de TT te fixen :@
Huilen dan.
pi_201427170
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100010130_2c1c7f82

Aussies zijn blij met de regering.

Dumpert comments worden wel heel volatiel geplust of gemind.... Lijkt gemanipuleerd.
Anonieme user:
"Influenza is een exponentieel groeiend virus dat veel minder besmettelijk is en veel minder gevolgen heeft dan covid."
pi_201427196
quote:
Almelose kofferbakdode vermoedelijk slachtoffer van vaccinatieruzie
Ruzie over het vaccineren tegen corona is de vermoedelijke oorzaak van het dodelijke geweldsincident eerder deze week in Almelo, waarbij een 43-jarige man zijn 56-jarige vriendin om het leven bracht en vervolgens de hand aan zichzelf probeerde te slaan. Goede vrienden van het stel zeggen tegenover RTV Oost dat de twee al langere tijd met elkaar overhoop lagen. Eerst over corona, maar later vooral over het huidige vaccinatiebeleid. Het slachtoffer had haar vriend verboden nog langer met gevaccineerden om te gaan, onder wie zijn eigen ouders. Ook zag hij zich genoodzaakt te stoppen met zijn grote passie: de muziek en zijn zo geliefde hardrockband.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-van-vaccinatieruzie
:{
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / PR zondag 19 september 2021 @ 15:01:24 #6
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201427205
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 15:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
:{
Twee idioten. /Korte bocht
Huilen dan.
pi_201428801

killervirus.
LETS GO BRANDON!
pi_201428836
twitter
LETS GO BRANDON!
pi_201429228
quote:
Doordenken is niet iedereen gegeven zie ik wel weer
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201429268
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:29 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ afbeelding ]

killervirus.
Wereld economie collapsed??? Waar dan?

Oh en

Wellicht dat jij ook een directe link naar de bron van je foto kunt geven

Voor zover ik het kan opmaken komt jouw plaatje uit maart 2020 :')

[ Bericht 24% gewijzigd door devlinmr op 19-09-2021 17:04:15 ]
pi_201430347
@FLATTTENtheCURVE Als je dan nu mijn bovenstaande reactie op jouw "56 doden per dag aan corona" leest.. wat doet dat dan met jouw brein?

[ Bericht 9% gewijzigd door devlinmr op 19-09-2021 18:31:30 ]
pi_201430456
twitter
  Moderator / PR zondag 19 september 2021 @ 18:55:15 #13
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201430672
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 18:34 schreef devlinmr het volgende:
[ twitter ]
Wanneer verreweg de meeste mensen gevaccineerd zijn dan is dat toch knap voor een vaccin dat niet werkt.
Huilen dan.
pi_201431228
quote:
14s.gif Op zondag 19 september 2021 18:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wanneer verreweg de meeste mensen gevaccineerd zijn dan is dat toch knap voor een vaccin dat niet werkt.
Ja maar vaccins werken niet, dat heb je toch gelezen hier?
pi_201431269
twitter
LETS GO BRANDON!
pi_201431321
quote:
14s.gif Op zondag 19 september 2021 14:58 schreef ludovico het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100010130_2c1c7f82

Aussies zijn blij met de regering.

Dumpert comments worden wel heel volatiel geplust of gemind.... Lijkt gemanipuleerd.
Ja, echt BNW waardig...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201431356
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:29 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ afbeelding ]

killervirus.
Eens kijken,
2020 20.000 coronadoden in Nederland, delen door 365 is 54 per dag...

Kan dus nooit zo zijn dat er wereldwijd 56 per dag overlijden aan covid.
pi_201431464
quote:
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 18:26 schreef devlinmr het volgende:
@:FLATTTENtheCURVE Als je dan nu mijn bovenstaande reactie op jouw "56 doden per dag aan corona" leest.. wat doet dat dan met jouw brein?
pi_201431493
quote:
Dat lijkt me niet de NHS en eigenlijk sowieso niet de UK
pi_201431917
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 19:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, echt BNW waardig...
Snap je het niet?
Anonieme user:
pi_201431971
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Wereld economie collapsed??? Waar dan?

Oh en

[ afbeelding ]

Wellicht dat jij ook een directe link naar de bron van je foto kunt geven

Voor zover ik het kan opmaken komt jouw plaatje uit maart 2020 :')
De Covid doden, als we influenza op dezelfde manier hadden geteld hadden we wat minder sterftes aan kanker en wat meer aan influenza gehad het afgelopen eeuw.
Anonieme user:
pi_201431995
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 19:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ja maar vaccins werken niet, dat heb je toch gelezen hier?
Doe eens normaal.
Anonieme user:
pi_201432062
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 20:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]
[..]

twitter
LETS GO BRANDON!
pi_201432080
quote:
Die knettergekke Baudet heeft gewoon helemaal gelijk.

Pas als je het ziet, zie je het.
Anonieme user:
pi_201432084
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
De Covid doden, als we influenza op dezelfde manier hadden geteld hadden we wat minder sterftes aan kanker en wat meer aan influenza gehad het afgelopen eeuw.
Ohh maar dat maakt dat hele plaatje correct :')

Hou toch eens op met je gebagatelliseer
pi_201432106
quote:
13s.gif Op zondag 19 september 2021 20:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Doe eens normaal.
Definieer normaal
pi_201432136
quote:
:O
We zullen zien.
Verder geen enkel probleem mee
Ik zie de relatie met jezelf vernederen echter niet zo.

Oh en hoe kun je jezelf (laten)decimeren??? Arm eraf hakken ofzo?
pi_201432163
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 20:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]
:O
We zullen zien.
Verder geen enkel probleem mee
Ik zie de relatie met jezelf vernederen echter niet zo.
Social credit lover gespot _O-
LETS GO BRANDON!
pi_201432194
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:51 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Social credit lover gespot _O-
Ga je nog verklaren waar die 56 doden per dag vandaan komen?
pi_201432245
quote:
Tja, waarom niet naar Saudi Arabi kijken?
Daar dragen alle vrouwen gewoon een nikaap...
pi_201432273
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, waarom niet naar Saudi Arabi kijken?
Daar dragen alle vrouwen gewoon een nikaap...
niet te vergelijken met de westerse wereld. dat snap je wel toch?
LETS GO BRANDON!
  Moderator / PR zondag 19 september 2021 @ 21:04:53 #32
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201432359
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kan je dit hardmaken?
Huilen dan.
pi_201432400
quote:
7s.gif Op zondag 19 september 2021 21:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Is dit je onderbuik die spreekt of kan je dit hardmaken?
Keb het al vaker gezegd, 2018 evenveel doden maar een factor 3 meer corona besmettingen dan influenza in 2020 en het zou ook nog een factor 3 dodelijker zijn.

Zou je op 9x Corona doden 2020 t.o.v. griep doden 2018 moeten komen. Maar een ondersterfte moeten hebben aan andere oorzaken.

Of het is "met" en het werd bij influenza niet gedocumenteerd, anyhow, ondersterfte aan overig is niet logisch, law of big numbers, statistisch zo goed als onmogelijk.
Anonieme user:
  Moderator / PR zondag 19 september 2021 @ 21:09:29 #34
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201432437
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Keb het al vaker gezegd, 2018 evenveel doden maar een factor 3 meer corona besmettingen dan influenza in 2020 en het zou ook nog een factor 3 dodelijker zijn.

Zou je op 9x Corona doden 2020 t.o.v. griep doden 2018 moeten komen. Maar een ondersterfte moeten hebben aan andere oorzaken.

Of het is "met" en het werd bij influenza niet gedocumenteerd, anyhow, ondersterfte aan overig is niet logisch, law of big numbers, statistisch zo goed als onmogelijk.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Aanname.
Huilen dan.
pi_201432455
quote:
7s.gif Op zondag 19 september 2021 21:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[..]

Aanname? Wat? 3x dodelijker en 3x meer besmettingen?
Of die gelijke cijfers m.b.t. doden per leeftijdsgroep in 2018 als 2020?

Statistisch is het onmogelijk, dat heet deductief redeneren. Het is volstrekt onlogisch dat er niet anders is omgesprongen met de statistieken.

Maar hey, ik vind alles ok hoor, alle statistieken mogen wat mij betreft gewoon open en bloot kenbaar gemaakt worden no worries.

Effectief kan je ook het aantal doden aan oorzaak X ook sturen met co-morbiditeit.

Dat is het grijze gebied waarin dat gebeurt. Overigens, als je er logisch over nadenkt, met die enorme focus op Covid, niet meer dan logisch dat het gebeurt is, dat hoeft nog niet het gevolg te zijn van kwade intenties.

Je bent slim zat maar je werpt logica af met het simpele woord "aanname" alsof ik het niet beargumenteerd allemaal.

Van het gros hier heb ik niet de indruk dat ze het intellect hebben om het te kunnen bevatten maar jij laat af en toe toch wel wat meer zien dan dat.

[ Bericht 7% gewijzigd door ludovico op 19-09-2021 21:17:55 ]
Anonieme user:
  zondag 19 september 2021 @ 21:41:14 #36
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201432926
Door Henk van der Pol, psychiater

quote:
Er ligt een donkere deken over mij vandaag, een somberheid en een verslagenheid die ik nooit eerder heb gevoeld.

Een minister en een minister-president van mijn gave landje hebben aangekondigd dat ik na volgende week niet meer welkom ben in het restaurant. Niet meer welkom in de schouwburg. Niet meer welkom in de kroeg. Niet meer welkom op het terras. Niet meer welkom in de sauna.

Naar het buitenland kon ik al niet meer, maar nu ga ik dus ook in eigen land ernstige beperkingen ervaren in mijn bewegingsvrijheid.

Ik weet nu ook dat ik verplicht word om mijn ‘vaccinatiestatus’ kenbaar te maken aan mijn werkgever op diens verzoek, dat hebben die minister en die minister-president ook gezegd. Laat ik het een ieder dan meteen maar kenbaar maken: nee, ik ben niet gevaccineerd. Luistert u even mee minister en minister-president? Voor uw eigen administratie: ik ben niet gevaccineerd.

O, dat wist u al?

Het gevoel van naderend onheil neemt niet af op deze dag na de macabere persconferentie van Zwarte Dinsdag 14 september 2021.

Een arts-microbioloog, lid van het OMT, vertelde bij Nieuwsuur zonder blikken, blozen of enige verduidelijking dat dit echt nodig is. Als we de anderhalve meter loslaten en er nog zoveel ongevaccineerden zijn, ja dan moet je die coronapas wel invoeren. Hij legt het niet uit en hem wordt niet om uitleg gevraagd. ‘Dank voor uw toelichting’.

Een ethicus, lid van de gezondheidsraad, vindt dat je ook een coronapas of een negatief testbewijs zou moeten laten zien als je in het ziekenhuis of een verzorgingshuis op bezoek wilt. ‘Maar voor acute sterfbedbezoeken moet je een uitzondering maken natuurlijk’, aldus deze ethicus.

Het doorbladeren van de ochtendkrant levert net als elke ochtend de afgelopen tijd hetzelfde eenzijdige palet van reacties: overwegend instemming met de coronamaatregelen, vandaag dus met de coronapas. De huidige mantra: je hebt de vrijheid om het vaccin te weigeren maar dan moet je wel de consequenties accepteren.

Een hoogleraar intensive care-geneeskunde, bekend van vele talkshows die hij tussen zijn ongetwijfeld zeer drukke werkzaamheden nog weet te bezoeken, zegt dat we naar 100% vaccinatie van de bevolking moeten streven, dan pas zijn we veilig. Hij is de eerste die de 100% aantikt, ik ben benieuwd wie als eerste boven deze magische grens zal gaan.

Zal het blijven bij een verbod op het bezoeken van horeca en cultuur of volgen binnenkort ook winkelverboden en werkverboden, ik vraag het me met een angstig gemoed af.

Ons wordt voorgehouden dat het ongepast is om vergelijkingen te maken met een zeer duistere periode uit ons nog niet zo heel verre verleden, maar de verleiding daartoe wordt steeds groter. In de aanloop naar die catastrofe speelde zich immers ook een patroon van geleidelijk steeds verdergaande uitsluiting af, die juist door die geleidelijkheid geaccepteerd kon worden.

Niemand, zo blijkt steeds duidelijker, mag vraagtekens zetten bij het heersende verhaal betreffende corona: een ernstige pandemie die we slechts met het zo volledig mogelijk vaccineren van iedereen (en neem dat ‘iedereen’ zo ruim als je kunt: de hele wereldbevolking) kunnen bestrijden. En totdat dat doel is bereikt is praktisch alles geoorloofd.

En wie wel vraagtekens zet bij dit verhaal, wie op goede gronden tot een ander verhaal en andere gevolgtrekkingen komt, wordt op zijn best als slecht genformeerd gezien, doch steeds vaker als complotdenker, als ‘wappie’, als gevaarlijk, als corona-ontkenner, als onwetenschappelijk. En blijkbaar mag je zulke mensen paternaliseren (‘ze weten nog niet beter’), ridiculiseren en uiteindelijk marginaliseren en uitsluiten.

Het is een volgende stap in een proces van ontmenselijking dat nu al meer dan anderhalf jaar in een stroomversnelling is gekomen. Ontmenselijking in de zin van het negeren van onze basale menselijkheid ten faveure van een technocratische visie gericht op beheersing en controle. Gevoed door angst.

Er werd een verbod op nabijheid afgekondigd. Slechts ‘huisgenoten’ mocht je binnen een straal van anderhalve meter vanaf de buitenkant van je lichaam toelaten. Er werd bepaald met hoeveel mensen je samen mocht zijn. Er werden nog veel en veel meer maatregelen afgekondigd die diep, diep ingrepen in ons dagelijks menselijk bestaan. En waarvan werkzaamheid, nut en noodzaak zeer twijfelachtig waren.

En de meeste mensen lieten het over zich heenkomen. Deden een angstige stap achteruit als je in hun buurt kwam. Deden op bevel direct een mondkapje voor. Lieten zich eindeloos testen bij ieder kuchje en elk snottebelletje. Bleven weg bij vader en moeder in het verpleeghuis omdat hen aldus werd opgedragen, waardoor oude mensen doodgingen n, maar ook vn eenzaamheid en verdriet. Gaven bij een begrafenis een afstandelijke buiging als blijk van medeleven in plaats van elkaar in het verdriet te omhelzen.

Hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk hun meest basale behoeftes als nabijheid en intimiteit wilden prijsgeven? Waren ze daar dan misschien al zo ver van verwijderd?

Dat men genoegen nam met een aanraking tegen glas, een zoen via Zoom, wellust via de webcam?

Was het vertrouwen n en de vertrouwelijkheid mt eigen lijf en gevoel al zo gedaald door een technologische geneeskunde, door het voortdurend varen op laboratoriumuitslagen en het bijhouden van lichaamsfuncties door geinige apps, had het idee postgevat dat gezondheid voornamelijk van de dokter en uit een pillendoosje kwam, dat men hier zo makkelijk in meeging?

Het is vandaag de dag na Zwarte Dinsdag en ik ben somber en ik voel de dreiging.

Toch is er geen andere keus dan doorgaan en te doen wat juist voelt in deze situatie en vooral na te laten wat niet juist is. Ik weet niet hoe het verder zal gaan en hoe diep we als maatschappij nog zullen afglijden maar goddank zijn en blijven er mensen die zich niet laten muilkorven, die zich niet laten chanteren en die zeggen wat gezegd moet worden.

Inclusie is het nieuwe woke-woord, door een ieder plichtmatig omhelsd. Hier is de grote kans om het in de praktijk te brengen. Sluit niemand uit! Omarm je menselijkheid en die van ieder ander!

Mensch, durf te leven!
....

[ Bericht 0% gewijzigd door controlaltdelete op 19-09-2021 21:46:34 ]
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201432935
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zoals gewoonlijk geen antwoord op de vraag ...
Sorry maar ik zie geen vraag. Of bedoel je die van "overwinning uitroepen"?

Ik wist niet dat het een wedstrijd was
pi_201432955
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 21:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Sorry maar ik zie geen vraag. Of bedoel je die van "overwinning uitroepen"?

Ik wist niet dat het een wedstrijd was
Zucht
Het woord "hoeveel" luidt meestal een vraag in... simpel hoor
En wedstrijd ... voor jou is het eerdef een te behalen doel.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201432962
quote:
quote:
Een minister en een minister-president van mijn gave landje hebben aangekondigd dat ik na volgende week niet meer welkom ben in het restaurant. Niet meer welkom in de schouwburg. Niet meer welkom in de kroeg. Niet meer welkom op het terras. Niet meer welkom in de sauna
Waar hebben ze dat gezegd? Bij mijn weten is iedereen overal welkom, en om ervoor te zorgen dat iedereen zo min mogelijk risico loopt moeten we testen of gevaccineerd zijn. Op die manier hoeft er niemand buiten gesloten te worden
  Moderator / PR zondag 19 september 2021 @ 21:44:53 #40
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201432966
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Aanname? Wat? 3x dodelijker en 3x meer besmettingen?
Of die gelijke cijfers m.b.t. doden per leeftijdsgroep in 2018 als 2020?

Statistisch is het onmogelijk, dat heet deductief redeneren. Het is volstrekt onlogisch dat er niet anders is omgesprongen met de statistieken.

Maar hey, ik vind alles ok hoor, alle statistieken mogen wat mij betreft gewoon open en bloot kenbaar gemaakt worden no worries.

Effectief kan je ook het aantal doden aan oorzaak X ook sturen met co-morbiditeit.

Dat is het grijze gebied waarin dat gebeurt. Overigens, als je er logisch over nadenkt, met die enorme focus op Covid, niet meer dan logisch dat het gebeurt is, dat hoeft nog niet het gevolg te zijn van kwade intenties.

Je bent slim zat maar je werpt logica af met het simpele woord "aanname" alsof ik het niet beargumenteerd allemaal.

Van het gros hier heb ik niet de indruk dat ze het intellect hebben om het te kunnen bevatten maar jij laat af en toe toch wel wat meer zien dan dat.
Ok'e het was een beetje flauw van me. Er zijn inderdaad met chronische ziekten door covid-19 eerder overleden, en een gelijksoortig beeld is te zien in jaren met een griepepidemie. Punt is alleen dat dat niks zegt over de doodsoorzaak die genoteerd wordt, en dat dat niet betekent dat er nu kanker-doden als corona-doden de boeken in gaan en dat dat bij influenza wezenlijk anders was geweest. Het verschil kan je immers ook verklaren door influenza-doden, zonder onderliggende ziekte, die niet als zodanig geregistreerd zijn.
Huilen dan.
pi_201432983

oops
LETS GO BRANDON!
  Moderator / PR zondag 19 september 2021 @ 21:46:54 #42
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201432998
quote:
Waar is de rest van de '10 minute read', of wat wil je ons hiermee vertellen?
Huilen dan.
pi_201433016
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zucht
Het woord "hoeveel" luidt meestal een vraag in... simpel hoor
En wedstrijd ... voor jou is het eerdef een te behalen doel.
Ah zag het als retorisch daar bij mijn weten niemand gepest wordt.
Als je het gevoel hebt dat dat wel zo is omdat je iets post waarvan je had kunnen weten dat het niet klopt en je daar vragen over krijgt... Tja
  Moderator / PR zondag 19 september 2021 @ 21:48:42 #44
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201433031
quote:
7s.gif Op zondag 19 september 2021 21:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waar is de rest van de '10 minute read', of wat wil je ons hiermee vertellen?
Hier dus: https://abcnews.go.com/Po(...)is/story?id=80037643

En de verklaring:

Alaska had a strong initial vaccine rollout, delivering doses to remote areas of the state by helicopters, planes, dog sleds and ferries, with additional support from the Indian Health Service and state tribal health system to vaccinate Alaska Natives. Due to the challenges posed by the state’s vast size, it received vaccine allocations monthly as opposed to weekly, giving it the ability to plan ahead and deliver many doses early on.

But, as in the rest of the country, vaccination rates slowly began dropping off over the summer, stagnating with 56.7% of Alaskans fully vaccinated as of Thursday, according to the state’s coronavirus dashboard.

"In terms of why things went stagnant, it does seem like hesitancy is the main factor behind that," said Jared Kosin, CEO and president of the Alaska State Hospital and Nursing Home Association. "It's not an access issue. The vaccine's widely available in Alaska anywhere."

En:

Between 80-85% of COVID-19 patients at the hospital are unvaccinated and the same is true of the COVID-19 patients who die, according to Providence Alaska Medical Center spokesperson Mikal Canfield.

Lage vaccinatiegraad. "Oops".
Huilen dan.
pi_201433059
quote:
7s.gif Op zondag 19 september 2021 21:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ok'e het was een beetje flauw van me. Er zijn inderdaad met chronische ziekten door covid-19 eerder overleden, en een gelijksoortig beeld is te zien in jaren met een griepepidemie. Punt is alleen dat dat niks zegt over de doodsoorzaak die genoteerd wordt, en dat dat niet betekent dat er nu kanker-doden als corona-doden de boeken in gaan en dat dat bij influenza wezenlijk anders was geweest. Het verschil kan je immers ook verklaren door influenza-doden, zonder onderliggende ziekte, die niet als zodanig geregistreerd zijn.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld de griep in 2018:
9000 griepdoden, maar de oversterfte is 3000.

Bij Covid in 2020:
20.000 doden, oversterfte is 15.000

Tenzij bedoeld wordt dat mensen met een onderliggende aandoening minder recht op leven hebben; uit de cijfers blijkt niet dat het gros aan covid doden anders ook op korte termijn waren overleden.
Bij griep zie je dat wel.
  zondag 19 september 2021 @ 21:50:28 #46
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201433062
twitter

Bah ;(
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201433083
quote:
Als in Alaska 2% volledig gevaccineerd is en in de rest van de VS 1%, dan hebben ze de hoogste vaccinatiegraad...
Maar zelfs een cactus snapt dat dat niet voldoende vaccinatiegraad is...

Alleen een kop zegt dus niets...
  Moderator / PR zondag 19 september 2021 @ 21:54:11 #48
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201433122
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als in Alaska 2% volledig gevaccineerd is en in de rest van de VS 1%, dan hebben ze de hoogste vaccinatiegraad...
Maar zelfs een cactus snapt dat dat niet voldoende vaccinatiegraad is...

Alleen een kop zegt dus niets...
Het woordje 'once' is veelzeggend: ze liepen hard van stapel met die vaccinaties daar maar daarna is het gestagneerd en nu zitten ze onder het landelijk gemiddelde (48 vs 55% volledig gevaccineerd).
Huilen dan.
  Moderator / PR zondag 19 september 2021 @ 21:56:17 #49
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201433157
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je kijkt naar bijvoorbeeld de griep in 2018:
9000 griepdoden, maar de oversterfte is 3000.

Bij Covid in 2020:
20.000 doden, oversterfte is 15.000

Tenzij bedoeld wordt dat mensen met een onderliggende aandoening minder recht op leven hebben; uit de cijfers blijkt niet dat het gros aan covid doden anders ook op korte termijn waren overleden.
Bij griep zie je dat wel.
Dat blijkt pas echt uit de sterftecijfers van de komende jaren natuurlijk.
Huilen dan.
pi_201433213
quote:
7s.gif Op zondag 19 september 2021 21:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat blijkt pas echt uit de sterftecijfers van de komende jaren natuurlijk.
Maar stel dat iemand over 5 jaar zou overlijden, heeft die daardoor minder recht op leven en is het dan minder erg dat hij 5 jaar eerder is overleden door Covid?
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')