abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201427014
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:48 schreef erkel het volgende:

[..]
Wat vind je precies een zwaktebod? Je bericht gaat een beetje van hot naar her. De column van Levi gaat mijns inziens erover dat het voor iedereen verstandig (juist gezonden mensen) om het vaccin te nemen. En dat een felle maatschappelijke discussie helemaal niet erg hoeft te zijn.

Voor de rest wel goede column van Levi, maar ben het niet eens met deze quote:
[..]
Je verkleint de kans op overdraging doordat je minder lang besmettelijk bent en de virus load is ook maar kort gelijk aan besmette ongevaccineerden. Dus het heeft zeker wel zin om alle zorgmedewerkers in te enten. Voorzorgsmaatregelen als beschermende kledij zijn niet heilig.
Van hot naar her? Ik stel dat jonge, gezonde mensen op de IC een marginaal verschijnsel zijn en vervolgens stel ik nog dat "de overheid moet gewoon even iedereen gezond laten leven" volkomen gratuit is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201427015
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In juni werden tussen de 60.000 - 75.000 mensen behandeld bij een fysiotherapeut vanwege long covid. Die 40k kloppen dus al niet.
https://www.nu.nl/coronav(...)-coronaklachten.html
Wat doet een fysiotherapeut bij een deze klachten vraag ik mij dan wel eens af? Moet je daar op een fiets gaan zitten en wat fitness oefeningen doen?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201427025
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In juni werden tussen de 60.000 - 75.000 mensen behandeld bij een fysiotherapeut vanwege long covid. Die 40k kloppen dus al niet.
https://www.nu.nl/coronav(...)-coronaklachten.html
Nou, even wachten. Dit staat er:
quote:
Tussen de 60.000 en 75.000 mensen lopen bij de fysio, blijkt uit een berekening op basis van gegevens uit de Landelijke Database Fysiotherapie. Daarin houdt een deel van de Nederlandse fysiotherapeuten bij welke behandelingen ze uitvoeren.

Eind vorig jaar kregen naar schatting 28.000 ex-coronapatiënten hulp van een fysiotherapeut. Nu zijn dat er naar schatting dus meer dan twee keer zo veel.
Die 60.000 is een schatting. Om één of andere reden lijken ze te zeggen dat mensen alleen maar vanwege corona bij de fysio lopen dus. Ik ben vorig jaar ook naar de fysio geweest, dat was niet vanwege corona. Maar volgens deze cijfers zou dat dus wel zo zijn.
  zondag 19 september 2021 @ 14:47:10 #104
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201427026
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik ken nauwelijks iemand die corona heeft gehad, zeker niet in mijn dagelijkse vriendenkring (0 gevallen) 2 gevallen in mijn minder directe (iets verder gelegen vrienden) 1 heeft nauwelijks last gehad, en 1 daar heeft 4 weken last gehad, en dat was het wel.
Ik dus ook niet. 2 personen in mijn omgeving die flink ziek waren. Nul overleden. Op mn werk paar handjes vol mensen besmet geweest.
En dan blijft het toch beetje ver van mn bed show.
Sneu van die mensen die veel mensen hebben verloren, dat wel.

Woon je ook toevallig ook in het Noorden des lands?
To BG or not to BG!
  zondag 19 september 2021 @ 14:47:15 #105
8369 speknek
Another day another slay
pi_201427028
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:41 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Het schijnt inderdaad erg lastig te zijn voor veel mensen om een gezonde leefstijl vast te houden. Deze mensen zouden zich allemaal kunnen laten vaccineren samen met de chronisch zieken, kwetsbaren en ouderen. Maar laten we de mensen die het wél lukt om gezond te leven en het vaccin niet willen ook respecteren in hun keus. Deze mensen worden ook onterecht weggezet als 'schuldigen', alsof deze mensen de ic's gaan 'overspoelen'.
Een gezond lichaam helpt je niet tegen een bloedprop.
En ook als je zelf de IC niet overspoelt, kun je nog altijd heel goed de mensen besmetten die dat wel doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201427030
quote:
10s.gif Op zondag 19 september 2021 12:59 schreef Noek het volgende:

[..]
Iedereen is hier haske direct. Ook de meest zgn genuanceerde users kunnen enorm zuigerig zijn, mods trouwens ook. It is what is.
Zelf vind ik het niet zo best wanneer de mods een kant kiezen. Je bent toch een soort van scheidsrechter.

Maar goed, dat ben ik.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 19 september 2021 @ 14:48:22 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_201427044
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nou, even wachten. Dit staat er:
[..]
Die 60.000 is een schatting. Om één of andere reden lijken ze te zeggen dat mensen alleen maar vanwege corona bij de fysio lopen dus. Ik ben vorig jaar ook naar de fysio geweest, dat was niet vanwege corona. Maar volgens deze cijfers zou dat dus wel zo zijn.
Nee dit gaat over schattingen van mensen met corona, niet alle mensen bij de fysiotherapeut.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 14:48:23 #108
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201427045
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:44 schreef Noek het volgende:
Ik ken schrikbarend veel mensen die corona hebben gehad. Eentje heeft nu nog steeds klachten maar zij had al longproblemen helaas. Rest leeft nog lang en gelukkig.
Maar heus. het lijkt wel alsof ik de enige ben die het niet gehad heeft.
Dat gevoel heb ik dus ook wel soms ja haha. Meerdere vrienden van me hebben het gehad, collega's etc. Maar zowel ik als mn vrouw niet. Terwijl zij nota bene de hele pandemie op de BSO in close contact met kinderen heeft moeten werken.

🤷🏻 ik snapput ook niet....
pi_201427047
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:44 schreef speknek het volgende:
Overigens is mijn reuk ook permanent veranderd. Zweet en knoflook ruiken heel vreemd en een beetje misselijkmakend, en pindakaas en ei hebben nu een beetje een vieze umami nasmaak. Ik vind het niet echt een pathologie want afgezien dat het irritant is heb ik er geen last van, maar technisch zou het longcovid moeten zijn. Maar ik reken mezelf niet mee met de 4-5 hierboven, dat waren echt mensen die niet normaal de trap meer opkwamen gedurende maanden, of maanden hun reuk kwijt waren.
Heb je al eens een gembershotje geprobeerd?

Dat was toen zo'n ding op the socials. Mensen konden niks ruiken na een besmetting, namen een gembershotje en toen was de reuk opeens weer even terug. Daarna ook weer weg maar dat shotje was een tijdelijke fix.
Go hard or go home
pi_201427060
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:41 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Het schijnt inderdaad erg lastig te zijn voor veel mensen om een gezonde leefstijl vast te houden. Deze mensen zouden zich allemaal kunnen laten vaccineren samen met de chronisch zieken, kwetsbaren en ouderen. Maar laten we de mensen die het wél lukt om gezond te leven en het vaccin niet willen ook respecteren in hun keus. Deze mensen worden ook onterecht weggezet als 'schuldigen', alsof deze mensen de ic's gaan 'overspoelen'.
Nou ja, het gaat bij vaccineren meestal niet enkel om zelf op de IC belanden. Uiteindelijk drukken vaccins de mate van verspreiding en daarmee ook weer de druk op de zorg.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201427061
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:43 schreef trein2000 het volgende:
Laten we eens eerst bepalen wat long-COVID nou is. Of desnoods die klachten maar categoriseren. Want verlies van smaak bijvoorbeeld is heel vervelend, maar tenzij je chef-kok bent of culinair recensent totaal niet ontwrichtend verder. Terwijl nog niet even naar de supermarkt kunnen van een totaal andere orde is. Door dat allemaal onder dezelfde noemer te vegen zonder dat we enig idee hebben van de verhoudingen creëer je een onmogelijke discussie.
Tja, die eenduidige definitie is er nog niet in Nederland laat staan op internationaal niveau.
Er is wel een uitgebreide studie in NL gaande die dit alles beter in kaart moeten brengen.

Maar dit betekent niet dat je maar kan doen alsof alles wel meevalt. Alle cijfers van revalidatiecentra en fysiotherapeuten geven aan dat dit een serieus probleem is. Op zichzelf al genoeg reden om je wel te laten vaccineren. Daarom reageerde ik ook in eerste instantie op die user die zich niet wilde laten vaccineren omdat ze als gezond persoon toch amper risico zou lopen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201427065
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dot gevoel heb ik dus ook wel soms ja haha. Meerdere vrienden van me hebben het gehad, collega's etc. Maar zowel ik als n vrouw niet. Terwijl zo nota bene de hele pandemie op de BSO in close contact met kinderen heeft moeten werken.

Soort Highlanders zijn we, Dick.
Grappig en sterk. Kwaliteiten waar geen virus doorheen kan komen.
Go hard or go home
pi_201427067
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:27 schreef Nielsch het volgende:
Veel mensen zeggen dat die wappies keer op keer gelijk krijgen, maar is dat wel zo?

Lockdown zou voor altijd zijn, avondklok zou nooit meer weg gaan, 1,5 meter zou voor altijd blijven, ongevaccineerden zouden nergens meer naar binnen mogen, medicijn zou niet goed getest zijn... Ik zie maar verdomd weinig dingen waar de wappies gelijk in hebben.
Nou ja,......
pi_201427068
quote:
10s.gif Op zondag 19 september 2021 14:48 schreef Noek het volgende:

[..]

Dat was toen zo'n ding op the socials. Mensen konden niks ruiken na een besmetting, namen een gembershotje en toen was de reuk opeens weer even terug. Daarna ook weer weg maar dat shotje was een tijdelijke fix.
Blijven shotten dus *O*
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201427072
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Er zijn nog geen eenduidige cijfers en het hangt ook af van de definitie die je aan long covid geeft.
Uit Noors onderzoek kwam naar voren dat de helft van de herstelde patienten een vorm van langdurige klachten overhield. Het RIVM gaat uit van 10-20%
Zat wel een behoorlijke selectiebias in dat Noorse onderzoek als ik het me goed herinner. Die tien procent hoor ik vaker, ook bv. uit het VK.
pi_201427079
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:48 schreef speknek het volgende:

[..]
Nee dit gaat over schattingen van mensen met corona, niet alle mensen bij de fysiotherapeut.
Dus er liepen december 2020 zo rond de 28.000 mensen bij de fysio en in mei 2021 liepen er 60.000 bij de fysio?

Je moet het toch met me eens zijn dat dit vragen oproept? Al is 't alleen maar omdat fysio's ook niet een verdubbeling van de hoeveelheid behandelingen kunnen doen.
pi_201427095
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:44 schreef Noek het volgende:
Ik ken schrikbarend veel mensen die corona hebben gehad. Eentje heeft nu nog steeds klachten maar zij had al longproblemen helaas. Rest leeft nog lang en gelukkig.
Maar heus. het lijkt wel alsof ik de enige ben die het niet gehad heeft.
Je onthoudt alleen maar de mensen die het wel gehad hebben waarschijnlijk. Maar ongeveer 1 op de 3 à 4 heeft het ondertussen gehad. Dus logisch dat je nogal wat mensen kent die het gehad hebben.
pi_201427105
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wat doet een fysiotherapeut bij een deze klachten vraag ik mij dan wel eens af? Moet je daar op een fiets gaan zitten en wat fitness oefeningen doen?
Ben bang dat dat vaak wel het belangrijkste behandelplan is aangezien we nog te weinig weten over long covid.
Ze zullen je ademhaling en uithoudingsvermogen meten bij inspanning en met verschillende methodes proberen te verbeteren op termijn. Soms gaat dat prima, maar bij andere mensen komen ze geen steek verder.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 14:53:57 #119
Dick Laurent Is Dead
pi_201427119
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je onthoudt alleen maar de mensen die het wel gehad hebben waarschijnlijk. Maar ongeveer 1 op de 3 à 4 heeft het ondertussen gehad. Dus logisch dat je nogal wat mensen kent die het gehad hebben.
Plus het kan natuurlijk heel goed dat je het wél gehad hebt inmiddels maar geen of nauwelijks symptomen heb gehad.
pi_201427120
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:34 schreef JeOma het volgende:

[..]
Misschien moeten we eens een poll doen: "Hoeveel mensen ken jij in totaal (dat mag een vage kennis of collega zijn, als je maar een betrouwbaar beeld hebt van zijn/haar gezondheid) en hoeveel van hen hebben long covid (of iets wat daar op lijkt)?". Ik trap af: ik ken op die manier ongeveer 100 mensen. Aantal met long covid: 0.

Ik ben overigens oprecht benieuwd, ik bedoel dit niet stemmingmakend of suggestief. Ik ontken long covid zeker niet en vind het oprecht heel erg als mensen (heel) ziek zijn/worden/blijven. #staycurious
Zal ook ongeveer 100 mensen "kennen" die besmet zijn geraakt, waarvan er twee long-covid hebben. Eentje geen smaak meer (al ruim een jaar), de ander moe, moe, moe, maar dat was a priori dan ook al een hypochonder, dus ik heb daar zo mijn twijfels bij.
Destroy the spineless; show me it's real
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  zondag 19 september 2021 @ 14:55:29 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_201427139
quote:
10s.gif Op zondag 19 september 2021 14:48 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik heb toen van alles geprobeerd, zelfs het verbranden van een sinaasappel (ook hip op de socials), het probleem is dus dat je je geur kwijt bent, en je hersenen vervolgens nieuwe verbindingen aanleggen. Ergens bij mij is er een nieuwe verbinding niet helemaal goed gegaan. Misschien door de gembershot/verbrande sinaasappel.
pi_201427144
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:53 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Plus het kan natuurlijk heel goed dat je het wél gehad hebt inmiddels maar geen of nauwelijks symptomen heb gehad.
Mogelijk. Alleen denk ik wel dat de kans vooralsnog een stuk groter is dat je het daadwerkelijk niet gehad hebt.

Laten we zeggen dat de helft het niet merkt. Dan heeft 10 à 15% van Nederland het ongemerkt gehad. Tegenover 70% die het helemaal nog niet gehad heeft.
pi_201427146
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zat wel een behoorlijke selectiebias in dat Noorse onderzoek als ik het me goed herinner. Die tien procent hoor ik vaker, ook bv. uit het VK.
Ja, tien procent lijkt mij ook een meer realistische schatting.
pi_201427147
quote:
11s.gif Op zondag 19 september 2021 14:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dat gevoel heb ik dus ook wel soms ja haha. Meerdere vrienden van me hebben het gehad, collega's etc. Maar zowel ik als mn vrouw niet. Terwijl zij nota bene de hele pandemie op de BSO in close contact met kinderen heeft moeten werken.

In mijn hele directe familie is er niemand die positief getest is.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 14:58:30 #125
Dick Laurent Is Dead
pi_201427172
Geen smaak meer hebben lijkt me overigens echt een gemis...want eten proef je dan ook nauwelijks tot niet meer en dat lijkt me echt klote.

Geen reukvermogen lijkt me eerlijk gezegd soms best wel een zegen :@
Mijn neus doet het (voor mijn gevoel) namelijk echt véél te goed.

Ik ruik alles en ook regelmatig heel penetrant en ik vind in alle eerlijkheid heel veel dingen stinken :')
Regelmatig ruik ik dingen al ruim voordat anderen de geur waarnemen en dan zit ik me continu te ergeren aan de stank. :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')