abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201483569
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:18 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Ik zeg dus dat de tijdslijn vanaf Adam tot nu ongeveer 6000 jaar is. Dat is na te rekenen vanuit de bijbel.
Ik zeg dus niet dat de aarde maar 6000 jaar oud is. Die is al miljoenen of miljarden jaren oud

Maar beste Patrick. Vind jij het ook niet zo bijzonder als je het heelal ziet en hoe dat gemaakt is en hoe precies de aarde van de zon afstaat etc ?
Zoals je wellicht aan mijn usericon kan zien (foto heb ik zelf gemaakt) verbaas ik me regelmatig over het heelal. Hoe je vervolgens de stap naar een god maakt is mij een raadsel.

Wat ik vooral bijzonder vind is dat de kinderen van Adam en Eva terecht kwamen in een bruisende maatschappij die qua voortplanting compatibel was en die dusdanig groot was dat het nodig was een moordenaar z'n voorhoofd te markeren ipv enkel even z'n naam bekend te maken.
  donderdag 23 september 2021 @ 14:54:55 #127
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201483584
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:56 schreef Jhojho-1987 het volgende:

[..]
Lekker onderbouwt ook, komt zo'n discussie hier wel ten goede!! :')
Als gelovigen vatbaar waren voor redelijke argumenten waren er geen gelovigen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201483800
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:53 schreef MAY-be het volgende:

[..]
Zoals je wellicht aan mijn usericon kan zien (foto heb ik zelf gemaakt) verbaas ik me regelmatig over het heelal. Hoe je vervolgens de stap naar een god maakt is mij een raadsel.
Het idee van een schepper is heel natuurlijk toch? Dat dit heelal een oorzaak heeft en betekenis.
pi_201483876
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:19 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Het idee van een schepper is heel natuurlijk toch? Dat dit heelal een oorzaak heeft en betekenis.
Ik heb nog nooit een god een universum zien scheppen dus voor mij is dat niet zo natuurlijk...
pi_201483905
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:25 schreef Spitbag het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit een god een universum zien scheppen dus voor mij is dat niet zo natuurlijk...
Bacterieën bestaan ook maar dat wist de mens tot voor kort niet. Die zijn zonder instrumenten niet zichtbaar maar hebben wel effect.
pi_201483936
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:28 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Bacterieën bestaan ook maar dat wist de mens tot voor kort niet. Die zijn zonder instrumenten niet zichtbaar maar hebben wel effect.
En voor we van hun bestaan afwisten hadden we allemaal bovennatuurlijke verklaringen voor die ziektes.
Net als jij voor het universum en god hebt. En ook die gekke gedachten zullen langzaam uitsterven hoe meer we te weten komen over het universum.
pi_201483982
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:31 schreef Spitbag het volgende:
En ook die gekke gedachten zullen langzaam uitsterven
Hah, we hebben een optimist hier! :D
pi_201484133
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:53 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Wat ik vooral bijzonder vind is dat de kinderen van Adam en Eva terecht kwamen in een bruisende maatschappij die qua voortplanting compatibel was en die dusdanig groot was dat het nodig was een moordenaar z'n voorhoofd te markeren ipv enkel even z'n naam bekend te maken.
Kijk, die appel die Adam en Eva aten had te maken met zonde. Kain was de 1e moordenaar onder de MENSEN. En Eva had sex gehad met 1 van die " mensen "" waar jij het over hebt. En daar kwam Kain uit voort.
Of denk je nu echt dat God had gezegd van: die appel daar mag je niet eten en dat er echt een kruipende slang voorbij kwam etc ? Zo achterlijk werkt de duivel ook al weer ook niet.

En daarnaast zit de bijbel vol met bewijzen ...................................
Maar als je niet zelf blijft onderzoeken en gewoon bij google in tikt van : god bestaat niet ................tjah, dan krijg je pagina"s genoeg ervoor met soms best grappige teksten .

En ik zal jouw eens iets verklappen: De mens zal vanuit haarzelf het einde van het heelal nooit zien. raar he ? haha
pi_201484246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:51 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Waarom vind je dit zo belangrijk? Joden noemen zichzelf toch ook gewoon yehudim? Hoe noemde de joden zich ten tijde van het Verenigd Koninkrijk Israël? "Israëlieten" toch? Het zijn sowieso allemaal nakomelingen van Jacob (Israël), dus in die zin zijn Israëlieten ook joden, en vice versa.

Als Paulus uit de stam Benjamin kwam, dan maakt dat hem evengoed een jood als een Israëliet. Een jood, omdat de stammen Juda en Benjamin (en nog een andere stam) samen het koninkrijk Juda vormde en de inwoners daarvan joden werden genoemd. Een Israëliet, omdat het een nakomeling is van Israël (Jacob).

Snap ook niet waarom je de huidskleur erbij betrekt. Uit een blanke kan idd geen zwarte/Chinees voortkomen, tenzij ... [ afbeelding ]
Die term joden was iets van de 2 stammen tijdens of net na de ballingschap. En dat is toch echt een andere godsdienst dan hetgeen Jacob enzo in geloofde.

Israelieten zijn toch echt de 12 stammen waar God een verbond mee heeft. Dus nog steeds heeft.
En veel mensen van de 10 stammen zijn in West Europa terecht gekomen . Zoals Nederland bij de stam Zebulon hoort. En gezien onze grote geschiedenis kunnen we dat ook zien.

En Jacob was een blanke man en zijn zonen ook en dan kun je niet opeens hele donkere/zwarte israelieten hebben. En dan joden gaan noemen etc
Adam en Eva waren ook blanke mensen en die lijn is voor God heel belangrijk. Want vermenging wil God niet zien. Zoals het volk Israel ook haarzelf niet mocht vermengen.

Maar wat mij betreft mag alles en iedereen bij God horen. Of het nou mensen zijn of planten of vissen of andere levende wezens etc.

Maar God heeft nu gewoon eenmaal een eigen volk gemaakt en speciaal uitgekozen. Tjah.....
pi_201484266
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:45 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Kijk, die appel die Adam en Eva aten had te maken met zonde. Kain was de 1e moordenaar onder de MENSEN. En Eva had sex gehad met 1 van die " mensen "" waar jij het over hebt. En daar kwam Kain uit voort.
Of denk je nu echt dat God had gezegd van: die appel daar mag je niet eten en dat er echt een kruipende slang voorbij kwam etc ? Zo achterlijk werkt de duivel ook al weer ook niet.
Ik dacht dat Adam en Eva de eerste mensen waren. Maar ze waren dus de producenten van de eerste moordenaar.
Ik heb dat verhaal al die tijd heeeeeeeel anders gelezen _O-
Nu snap ik het nut van het stelen van een rib ook, uit gestolen goed komt nooit iets goeds :)
quote:
En daarnaast zit de bijbel vol met bewijzen ...................................
Noem er eens 1. Je zou dit hele topic op z'n kop zetten daarmee!
quote:
Maar als je niet zelf blijft onderzoeken en gewoon bij google in tikt van : god bestaat niet ................tjah, dan krijg je pagina"s genoeg ervoor met soms best grappige teksten .
Niet nodig. Ik verdiep me graag in wetenschappelijke onderwerpen en ik heb geen argumenten van anderen nodig om niet te geloven.
Vraagje, blijf je zelf wel onderzoeken? Of weet je absoluut zeker dat je bij de juiste stroming van de juiste religie zit?
quote:
En ik zal jouw eens iets verklappen: De mens zal vanuit haarzelf het einde van het heelal nooit zien. raar he ? haha
Neuh, dat is niet zo raar (voor zover er uberhaupt een einde is)
De uitdijing van het universum gaat zo snel dat we hele sterrenstelsels al niet meer kunnen zien omdat het licht niet snel genoeg is (ironisch genoeg)
Niet vreemd dat we dan het einde niet kunnen waarnemen.

Als god dit universum voor ons geschapen zou hebben dan is het wel vreemd dat we het (mogelijk) nooit kunnen waarnemen. Want waarom zou je het dan scheppen?
pi_201484546
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:55 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Die term joden was iets van de 2 stammen tijdens of net na de ballingschap. En dat is toch echt een andere godsdienst dan hetgeen Jacob enzo in geloofde.

Israelieten zijn toch echt de 12 stammen waar God een verbond mee heeft. Dus nog steeds heeft.
En veel mensen van de 10 stammen zijn in West Europa terecht gekomen . Zoals Nederland bij de stam Zebulon hoort. En gezien onze grote geschiedenis kunnen we dat ook zien.

En Jacob was een blanke man en zijn zonen ook en dan kun je niet opeens hele donkere/zwarte israelieten hebben. En dan joden gaan noemen etc
Adam en Eva waren ook blanke mensen en die lijn is voor God heel belangrijk. Want vermenging wil God niet zien. Zoals het volk Israel ook haarzelf niet mocht vermengen.

Maar wat mij betreft mag alles en iedereen bij God horen. Of het nou mensen zijn of planten of vissen of andere levende wezens etc.

Maar God heeft nu gewoon eenmaal een eigen volk gemaakt en speciaal uitgekozen. Tjah.....
pi_201484561
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:56 schreef MAY-be het volgende:

[..]
Ik dacht dat Adam en Eva de eerste mensen waren. Maar ze waren dus de producenten van de eerste moordenaar.
Ik heb dat verhaal al die tijd heeeeeeeel anders gelezen _O-
Nu snap ik het nut van het stelen van een rib ook, uit gestolen goed komt nooit iets goeds :)
[..]
Noem er eens 1. Je zou dit hele topic op z'n kop zetten daarmee!
[..]
Niet nodig. Ik verdiep me graag in wetenschappelijke onderwerpen en ik heb geen argumenten van anderen nodig om niet te geloven.
Vraagje, blijf je zelf wel onderzoeken? Of weet je absoluut zeker dat je bij de juiste stroming van de juiste religie zit?
[..]
Neuh, dat is niet zo raar (voor zover er uberhaupt een einde is)
De uitdijing van het universum gaat zo snel dat we hele sterrenstelsels al niet meer kunnen zien omdat het licht niet snel genoeg is (ironisch genoeg)
Niet vreemd dat we dan het einde niet kunnen waarnemen.

Als god dit universum voor ons geschapen zou hebben dan is het wel vreemd dat we het (mogelijk) nooit kunnen waarnemen. Want waarom zou je het dan scheppen?
Ach, laat ik maar reageren.
Ken je Newton ? ...........Zelfs die geloofde wel dat er een schepper is.

Maar ik ga nu antwoorden op jouw zegje over Adam en Eva. De fout die Eva maakte was dat ze sex had met " een levend wezen" en daaruit kwam Kain voort"
Want er waren wel andere wezens die op mensen leken.
En toen moesten Adam en Eva uit Adamsland en kwamen ze in de echte wereld. Dat houd dus in dat andere soorten " mensen" er al wel waren zoals de bewijzen ook wel zeggen.
Ook de vloed was niet wereldwijd zoals veel gelovigen wel denken.

Kijk: De Satan doet er alles aan om Gods kinderen uit te willen roeien. Dat zaad wil Satan vernietigen.

En ja, in de geloofswereld zijn er verschillende verhalen maar de bijbel is niet voor niks geschreven als bewijs.

Maar mensen zoals jou die willen alles ontkennen als het om een God gaat of de bijbel etc.

En dan heb je wel een plaatje met het heelal waar weinig kennis over is maar ik sluit niet uit dat jij 1 of andere universitair mannetje bent die denkt wijs te zijn.
pi_201484717
quote:
14s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:19 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

Iedereen in Engeland was Christelijk in die tijd. Dat is een vrij slecht argument. Wetenschappers voor Christus waren niet Christelijk, en nu?

Bovendien geloofde Newton ook in alchemie. Wat met de kennis van nu complete lariekoek is.
pi_201484721
quote:

[..]
Ja die man heeft z'n leven vergooit door obsessief naar geheime codes te zoeken in de bijbel. Hoe ver hadden we kunnen zijn als hij wat zinnigs had gedaan?
quote:
Maar ik ga nu antwoorden op jouw zegje over Adam en Eva. De fout die Eva maakte was dat ze sex had met " een levend wezen" en daaruit kwam Kain voort"
En toen moesten Adam en Eva uit Adamsland en kwamen ze in de echte wereld. Dat houd dus in dat andere soorten " mensen" er al wel waren zoals de bewijzen ook wel zeggen.
Je bent de eerste die ik tegenkom die dit uit dat verhaal haalt. Hoewel er totaal wat anders staat in het boekje moet ik toegeven dat ik jouw uitleg kan waarderen ;)
quote:
Kijk: De Satan doet er alles aan om Gods kinderen uit te willen roeien. Dat zaad wil Satan vernietigen.
Niets van gemerkt. Het lijden is wereldwijd momenteel lager dan het in de menselijke geschiedenis ooit is geweest en de wereldbevolking hoger dan ooit. Erg belabberde satan dan...
quote:
En ja, in de geloofswereld zijn er verschillende verhalen maar de bijbel is niet voor niks geschreven als bewijs.
Je gebruikt steeds dat woord "bewijs" maar ik heb dat boekje ook gelezen en het zijn enkel verhalen. Waarvan velen bewezen onwaar zijn.
quote:
Maar mensen zoals jou die willen alles ontkennen als het om een God gaat of de bijbel etc.
Nee hoor, ik ontken alleen onzin en onzinnige argumenten. Kom met bewijs of een heeeeeeeel goed argument en ik ben een gelovige.
quote:
En dan heb je wel een plaatje met het heelal waar weinig kennis over is
Valt best mee hoor hoe "weinig kennis" erover is. Maar ik geloof zonder moeite dat je hier vooral over jezelf spreekt.
quote:
maar ik sluit niet uit dat jij 1 of andere universitair mannetje bent die denkt wijs te zijn.
Wat is wijs zijn? Ik weet dat ik een hele hoop niet weet. Zaken waar ik geen verstand van heb hou ik wijselijk m'n mond over.
Ja ik hou van kennis opdoen en complexe zaken begrijpen en ik hou niet van kutargumenten.

Als jij het verder nodig acht om een oordeel over me te vellen dan laat ik je daarin helemaal vrij, maar een goede christen ben je dan niet ;)
pi_201484754
quote:

[..]

En dan heb je wel een plaatje met het heelal waar weinig kennis over is maar ik sluit niet uit dat jij 1 of andere universitair mannetje bent die denkt wijs te zijn.
Dat van die vloed, dat klopt. Dat was een overstroming van de grote rivieren daar.
En dat satan mensen uit wil roeien klopt niet. Hij wil hun zielen.
pi_201484765
Als jij het verder nodig acht om een oordeel over me te vellen dan laat ik je daarin helemaal vrij, maar een goede christen ben je dan niet ;)
[/quote]

Want ? oordelen mag ik niet ? Kom je dan met een nieuwtestamentisch tekstje die De Here Jezus zou hebben gebruikt ?.............................En in een bepaalde context word uitgelegd?

En ik oordeel niet. Dat is aan God zoals je wel weet.
Maar ik beoordeel............
pi_201484797
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:39 schreef Remco2021 het volgende:

Want ? oordelen mag ik niet ? Kom je dan met een nieuwtestamentisch tekstje die De Here Jezus zou hebben gebruikt ?.............................En in een bepaalde context word uitgelegd?

En ik oordeel niet. Dat is aan God zoals je wel weet.
Maar ik beoordeel............
Prima, ik zeg toch ook "Als" ? ^O^
pi_201484899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:42 schreef MAY-be het volgende:

[..]
Prima, ik zeg toch ook "Als" ? ^O^
Kijk, ik ben zelf ook gewoon een mens en zondaar. Want met 1 zonde ben je al een zondaar.
En de bijbel zegt dat ieder mens een zondaar is dus ik denk wel dat we dat beiden zijn. En dat is ook iedere gelovige in god of wie dan ook.

Maar door geloof in De Here Jezus als de Messias/Christus kan men eeuwig leven verkrijgen en kan Hij als de middelaar naar de Vader toe zijn.

En ik denk zelfs aan de hand van de bijbel dat de wederkomst nabij is.
En ik ben zelf ongeveer 6 jaar geleden tot De Here Jezus gekomen. En daarmee bedoel ik dat ik ben gaan bidden en bijbel lezen en studies etc. Uren per dag.

Maar het geloof in De Here Jezus kan ik je niet opdringen want dat zou ik zelf vroeger ook niet hebben gewild.
pi_201484985
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:50 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Kijk, ik ben zelf ook gewoon een mens en zondaar. Want met 1 zonde ben je al een zondaar.
En de bijbel zegt dat ieder mens een zondaar is dus ik denk wel dat we dat beiden zijn. En dat is ook iedere gelovige in god of wie dan ook.

Maar door geloof in De Here Jezus als de Messias/Christus kan men eeuwig leven verkrijgen en kan Hij als de middelaar naar de Vader toe zijn.

En ik ben zelf ongeveer 6 jaar geleden tot De Here Jezus gekomen. En daarmee bedoel ik dat ik ben gaan bidden en bijbel lezen en studies etc. Uren per dag.

Maar het geloof in De Here Jezus kan ik je niet opdringen want dat zou ik zelf vroeger ook niet hebben gewild.
Hoe weet je hoe je de Bijbel moet interpreteren? Want je gelooft blijkbaar letterlijk in de tijdspanne van de mensheid sinds Adam, maar je verwerpt veel andere letterlijke betekenissen. Hoe weet je wat figuurlijk is, en wat letterlijk?
pi_201485242
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:50 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

Volgens hetzelfde boekje behoor ik tot zijn uitverkoren volk dus ik schijn geen enkel risico te lopen door niet te geloven.
quote:
Dat roept men ook al 1700 jaar maar ik laat me graag verrassen :)
quote:
Bestudeer je de andere religies en stromingen ook? Want wat nou als je het toch NET mis hebt?
quote:
Nee en dat waardeer ik, maar ik vroeg al eerder en nu weer, welk bewijs staat er volgens jou in de bijbel?
Bewijs dat een objectief persoon kan overtuigen....
Als ik er om vraag is het geen opdringen ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door MAY-be op 23-09-2021 17:21:20 ]
pi_201485415
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:55 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Ze (joden als Israëlieten) zijn de term 'joden' (yehudim) gaan gebruiken, omdat het koninkrijk Juda als enige koninkrijk overbleef nadat het Noordelijke koninkrijk Israël veroverd werd door het Assyrische rijk.

Op wat voor manier is dat een andere godsdienst dan wat Jacob geloofde? Of bedoel je dat de Thora (rituelen, wetten enz.) aan Mozes geopenbaard werd, lang na Jacob?

quote:
Hoe weet jij zo zeker dat Jacob en zijn zonen blank waren, en dat Adam en Eva dat ook waren? Maar daar ging het mij niet om. Als een blanke man/vrouw kinderen krijgt met bijv. een zwarte vrouw/man is er een grote kans dat de kinderen een veel donkere huidskleur krijgen. Dat is ook hoe je zwarte joden krijgt. Kijk, dit is bijv. een zwarte Chinees, ja echt, dat kan:

Wat voor christelijke stroming hang je aan, want je opvattingen doen mij een beetje denken aan KKK-gedachtegoed. Niet dat ik je hiervan beschuldig, maar wat je hier post komt mij vooral bekend voor uit die hoek.

quote:
Dat maak ik uit de Bijbel niet op. Het is een "uitverkoren" volk, in de zin van dat God zoveel Tekenen en wonderen aan hen liet zien, maar niet in de zin van dat ze beter/superieur zijn. De vele bestraffingen die hen troffen getuigt ook niet van dat ze beter/superieur zijn, al tijdens de uittocht uit Egypte heeft God het volk meerdere keren bijna compleet willen vernietigen.
  donderdag 23 september 2021 @ 18:34:31 #147
545 dop
:copyright: dop
pi_201486331
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:26 schreef Jhojho-1987 het volgende:

[..]
Waarom zou er van een verzameling teksten geen brontekst kunnen zijn?
omdat het een verzameling is van verschillende teksten en verschillende schrijvers.
Jij weet vast ook wel dat van grote delen de precieze herkomst niet vast staat.
En dat alles is verzameld en gefilterd. Tot wat we nu de bijbel noemen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_201486494
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:26 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Ze (joden als Israëlieten) zijn de term 'joden' (yehudim) gaan gebruiken, omdat het koninkrijk Juda als enige koninkrijk overbleef nadat het Noordelijke koninkrijk Israël veroverd werd door het Assyrische rijk.

Op wat voor manier is dat een andere godsdienst dan wat Jacob geloofde? Of bedoel je dat de Thora (rituelen, wetten enz.) aan Mozes geopenbaard werd, lang na Jacob?
[..]
Hoe weet jij zo zeker dat Jacob en zijn zonen blank waren, en dat Adam en Eva dat ook waren? Maar daar ging het mij niet om. Als een blanke man/vrouw kinderen krijgt met bijv. een zwarte vrouw/man is er een grote kans dat de kinderen een veel donkere huidskleur krijgen. Dat is ook hoe je zwarte joden krijgt. Kijk, dit is bijv. een zwarte Chinees, ja echt, dat kan:

[ afbeelding ]

Wat voor christelijke stroming hang je aan, want je opvattingen doen mij een beetje denken aan KKK-gedachtegoed. Niet dat ik je hiervan beschuldig, maar wat je hier post komt mij vooral bekend voor uit die hoek.
[..]
Dat maak ik uit de Bijbel niet op. Het is een "uitverkoren" volk, in de zin van dat God zoveel Tekenen en wonderen aan hen liet zien, maar niet in de zin van dat ze beter/superieur zijn. De vele bestraffingen die hen troffen getuigt ook niet van dat ze beter/superieur zijn, al tijdens de uittocht uit Egypte heeft God het volk meerdere keren bijna compleet willen vernietigen.
hallo,

ik hang niet zozeer een stroming aan maar geloof wel in de bijbel en in De Here Jezus als de Messias etc.

ik vind het zelf belangrijk dat men wel het juiste onderwijs krijgt over de bijbel want zoals je ook wel weet zijn er enorm veel dwaalleringen binnen het christendom. Zelfs De Here Jezus waarschuwde hiervoor. Dus heel veel.........

De bijbel die Jezus zelf had was alleen het oude testament zoals je weet. Jezus kwam ook voor het volk Israel zoals de engel Gabriel aan Maria openbaarde en ook Paulus schreef aan de verloren stammen.

De term joden is iets dat vooral is ontstaan na de Babylonische ballingschap. Dus die 10 stammen werden nooit zo genoemd.

Ook is de geloofsleer na de Babylonische ballingschap veranderd en de joden noemen Jezus zelfs vervloekt etc. En hoerenzoon ...................................Die talmoed van joden is heel vies en smerig.

Ik zie joden hetzelfde als moslims en boedisten en al die andere gelovigen.
Dat er Israelieten zijn die nog blijnd zijn voor de Messias dat klopt. Romeinen 11 zegt dat namelijk.
Joden willen alles claimen en veel Christenen zijn helemaal verblind door de term Joden.
Zelfs Jezus was geen jood. Wel een israeliet uit de stam Juda.
En dat bordje wat boven hem hing was om de joden belachelijk te maken.............

Maargoed, we moeten eerst onze eigen identiteit beter leren kennen want velen van de 10 stammen wonen in West Europa, ook de USA, Zuid Afrika.

En de zege die Jacob over Zebulon uitroept is Nederland. Wij zijn een waterland en hebben ook de boekdruk uitgevonden.

Wij als Nederlanders moeten onze identiteit leren kennen en weten wie de vijanden zijn.

En Gods vijanden zijn ook de vijanden van De Here Jezus.
Want De Here Jezus komt in oorlog terug.
Maar dat zul je wel niet leren op de zondag in je kerk. Of wel?

Want je moet wel goed beseffen dat de kerken met hun leerstellingen vaak sappige teksten willen gebruiken maar bang zijn voor de echte waarheid.

Maar wat mij betreft mag iedereen bij God horen en bij De Here Jezus en of iemand nou blank is of donker of geel maakt mij niks uit.
  donderdag 23 september 2021 @ 19:37:08 #149
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201487379
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:48 schreef Remco2021 het volgende:
maakt mij niks uit.
Waarom heb je een nieuw account sjoemie?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201490449
Voor een bepaalde visie omtrent de bijbel zou ik willen adviseren om naar Kolonel Van Loon te luisteren. Die heeft wel wat studies en ik denk dat hij met veel dingen wel een punt heeft.
Dus google/youtube Kolonel van Loon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')