abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201459167
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Whoops....triggered.... :')

Maaruhm, even iets anders. 'Men' zegt dat de Bijbel het woord van God is. Hoe precies hebben de Joden dan het woord van God veranderd? Hmmm?
De joden hebben er vooral voor gezorgd dat er in het nieuwe testament over joden word gesproken en net doen alsof Israelieten ook joden zijn.

Maar Abraham was geen jood, Izak ook niet en Jacob ook niet.
Helaas zien we wel in christelijke kringen dat mensen alle Israelieten als joden zien of andersom.
Neem bijvoorbeeld Paulus. Die kwam uit de stam Benjamin. En was dus een Israeliet.
En dan hebben ze daar ipv Israeliet jood van gemaakt.
En de 12 stammen van Israel zijn blanken. En dit terwijl je zelfs zwarte joden hebt.....dan moet er toch een lampje gaan branden lijkt me.
Want vanuit een blanke kan geen zwarte voort komen....of een chinees.
pi_201459211
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
[..]
Bespeur ik hier wat licht anti-semitisme?

Ik ben zelf een Semiet en blank dus een anti Semiet ben ik niet. Ook die term klopt niet naar de joden toe.
Hoe kan ik als blanke nou anti Semiet zijn terwijl ik zelf van Sem afstam ?Want dat was een blanke.
Veel Nederlanders stammen van Israel af namelijk en ook wat andere landen in Europa.
  dinsdag 21 september 2021 @ 19:38:19 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201459444
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:22 schreef Remco2021 het volgende:

De joden hebben er vooral voor gezorgd dat er in het nieuwe testament over joden word gesproken en net doen alsof Israelieten ook joden zijn.

Helaas zien we wel in christelijke kringen dat mensen alle Israelieten als joden zien of andersom.
Neem bijvoorbeeld Paulus. Die kwam uit de stam Benjamin. En was dus een Israeliet.
En de 12 stammen van Israel zijn blanken. En dit terwijl je zelfs zwarte joden hebt.....dan moet er toch een lampje gaan branden lijkt me.
Hmmmm, ik zie veel woorden maar geen antwoord op mijn vraag. Hebben de Joden het woord van God veranderd?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 21 september 2021 @ 19:45:52 #104
Why is all the rum gone?
pi_201459583
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:25 schreef Remco2021 het volgende:

Ook die term klopt niet naar de joden toe.

Leuk dat je van woordspelletjes houdt (ik kan scrabble aanraden), maar het verwijst wel degelijk naar de Joden. En aangezien jouw sentimenten overduidelijk anti-Joods zijn, is het stapje naar anti-semiet heel klein.

Maar waarom zou ik jou op je woord geloven? Ik vind de claim van de Joden veel aannemelijker. Ik bedoel, dat hele verhaal over de kruisiging en de wederopstanding, dat gelooft toch niemand boven de 5?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201460348
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hmmmm, ik zie veel woorden maar geen antwoord op mijn vraag. Hebben de Joden het woord van God veranderd?
Of het joden waren die het zo her en der veranderd hebben weet ik niet maar er zijn wel in de laatste 1500 jaar wat dingen veranderd. Hele kleine dingetjes.
Maar dat De Here Jezus de Messias is dat is wel zo gebleven uiteraard.
Maar ook dat Paulus de brieven schrijft is vooral voor de verloren stammen. En niet zozeer aan andere soorten volkeren zoals Chinezen of Eskimo"s of Imca"s etc. Adam en Eva waren blanke mensen en toen waren andere soorten volkeren er al zoals negers, chinezen en ander soort.
pi_201460392
Sjoemie is geloof ik zijn wachtwoord vergeten. Of moet ik zeggen: Remco :P
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:49:41 #107
Why is all the rum gone?
pi_201460640
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:33 schreef Remco2021 het volgende:

Of het joden waren die het zo her en der veranderd hebben weet ik niet maar er zijn wel in de laatste 1500 jaar wat dingen veranderd.
En dat weet jij omdat je inzage hebt in de originele Hebreeuwse teksten?

quote:
Maar dat De Here Jezus de Messias is dat is wel zo gebleven uiteraard.
Echt waar? Ik heb begrepen dat dat pas 300 jaar na zijn dood is 'bedacht'.

quote:
Adam en Eva waren blanke mensen en toen waren andere soorten volkeren er al zoals negers, chinezen en ander soort.
Oh, echt? Dus het oude testament is niet waarheidsgetrouw?
pi_201460678
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En dat weet jij omdat je inzage hebt in de originele Hebreeuwse teksten?
[..]
Echt waar? Ik heb begrepen dat dat pas 300 jaar na zijn dood is 'bedacht'.
[..]
Oh, echt? Dus het oude testament is niet waarheidsgetrouw?
De hele bijbel is betrouwbaar alleen je moet wel de juiste vertalingen hebben.
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:53:41 #109
Why is all the rum gone?
pi_201460720
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:51 schreef Remco2021 het volgende:

Hmmm, dus het woord van God is niet goed vertaald? En toch lopen miljarden mensen er achteraan? En dat is jouw idee van betrouwbaar? Zorgwekkend.....

En ondertussen blijven volhouden dat de Joden 'fout' zijn. :')
pi_201460749
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hmmm, dus het woord van God is niet goed vertaald? En toch lopen miljarden mensen er achteraan? En dat is jouw idee van betrouwbaar? Zorgwekkend.....
Tjah, sommige woorden kunnen verbasteren he....... En soms moest een profeet iets opschrijven vanuit een visioen en kon hij het niet goed onder woorden brengen.
Want stel dat een profeet een vliegtuig zou zien in zijn visioen......hoe moest hij dat dan uitleggen.
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:57:45 #111
Why is all the rum gone?
pi_201460789
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:55 schreef Remco2021 het volgende:

Tjah, sommige woorden kunnen verbasteren he....... En soms moest een profeet iets opschrijven vanuit een visioen en kon hij het niet goed onder woorden brengen.
Want stel dat een profeet een vliegtuig zou zien in zijn visioen......hoe moest hij dat dan uitleggen.
Wat je eigenlijk zegt, is dat het allemaal uit een duim gezogen is. Of meerdere duimen. Zijn we het toch nog ergens over eens. ^O^
  woensdag 22 september 2021 @ 12:24:06 #112
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_201468064
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:46 schreef PatrickSwayze het volgende:
En hebben we dan ook antigoddeeltjes?
Ja maar ook die zullen hun straf niet ontlopen.
  woensdag 22 september 2021 @ 12:27:45 #113
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_201468099
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:51 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
En als je niet de juiste vertaling hebt is die niet betrouwbaar?

Het wordt steeds ingewikkelder...
pi_201478797
Zo dan, als je ook even een dag niet kijkt.....

Tuurlijk zijn er in de loop van de jaren ontzettend veel Bijbelvertalingen gemaakt.
De één is rechtstreeks vertaald vanuit de brontekst, anderen zijn weer vertalingen van oude vertalingen. Vaak om het zo begrijpelijk mogelijk op papier te zetten. Daar gaat wel eens wat mis.

Feit is wel dat, ook zijn er duidelijke verschillen, al deze vertalingen heel veel gemeen hebben.
Wat in elke bijbelvertaling staat: Jezus is aan het kruis gestorven voor onze zonden, daarna opgestaan uit de dood en naar de hemel gegaan.

Als Christen geloof ik dat Jezus ook voor mijn zonden is gestorven, en ik zonder zijn genade niet in de hemel zou kunnen komen. Ik hoef niet perfect te leven, dat kan ik ook helemaal niet. Door het offer van Jezus is het mogelijk om als zondig mens bij God te kunnen komen.
aka Joel_87
  donderdag 23 september 2021 @ 09:18:02 #115
545 dop
:copyright: dop
pi_201479389
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:07 schreef Jhojho-1987 het volgende:

Tuurlijk zijn er in de loop van de jaren ontzettend veel Bijbelvertalingen gemaakt.
De één is rechtstreeks vertaald vanuit de brontekst, anderen zijn weer vertalingen van oude vertalingen. Vaak om het zo begrijpelijk mogelijk op papier te zetten. Daar gaat wel eens wat mis.

Feit is wel dat, ook zijn er duidelijke verschillen, al deze vertalingen heel veel gemeen hebben.
Wat in elke bijbelvertaling staat: Jezus is aan het kruis gestorven voor onze zonden, daarna opgestaan uit de dood en naar de hemel gegaan.

Als Christen geloof ik dat Jezus ook voor mijn zonden is gestorven, en ik zonder zijn genade niet in de hemel zou kunnen komen. Ik hoef niet perfect te leven, dat kan ik ook helemaal niet. Door het offer van Jezus is het mogelijk om als zondig mens bij God te kunnen komen.
Er is helemaal geen brontekst, de bijbel is een verzameling van verschillende teksten.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 23-09-2021 11:19:27 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_201481141
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 08:07 schreef Jhojho-1987 het volgende:

Maar straks kom je ook weer tot leven want dan krijg je een opstandingslichaam.
Wanneer we vandaag zouden gaan sterven ga ik er vanuit dat ik "slaap" en dan wanneer de bazuinen klinken dan worden we weer wakker in het Koninkrijk hier op aarde.
Want de aarde heeft God natuurlijk niet voor niks gemaakt.
De 6000 jaar mensheid vanaf Adam en Eva zit er wel bijna op en dan krijg je het 1000 jarig Vredesrijk waarin Koning Jezus zal gaan regeren vanuit Jeruzalem.

Althans, zo zie ik het...............
  donderdag 23 september 2021 @ 12:03:03 #117
545 dop
:copyright: dop
pi_201481387
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:46 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Wanneer we vandaag zouden gaan sterven ga ik er vanuit dat ik "slaap" en dan wanneer de bazuinen klinken dan worden we weer wakker in het Koninkrijk hier op aarde.
De 6000 jaar mensheid vanaf Adam en Eva zit er wel bijna op en dan krijg je het 1000 jarig Vredesrijk waarin Koning Jezus zal gaan regeren vanuit Jeruzalem.

heb je dat uit de bijbel, of uit de wachttoren?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_201481405
quote:
3s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:03 schreef dop het volgende:

[..]
heb je dat uit de bijbel, of uit de wachttoren?
Uit de bijbel, Van verschillende predikers ofhoe je ze wilt noemen. Al zegt de wachttoren ook zoiets en die hebben ook wel eens gelijk hoor. En nee,.........ik ben geen getuige van de wachttoren die pas rond 1960 bestond.
pi_201481525
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 11:46 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

Wat is het antwoord op kosmische dilemma’s die hieruit voortvloeien dat je gevonden hebt?
Groot universum zonder bijzondere plek van waar wij zitten, tijdschalen waarbij 6000 jaar in het niet valt, etc. Ik neem aan dat je die vragen voor jezelf al eens hebt beantwoord :)
pi_201481596
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:13 schreef PatrickSwayze het volgende:

[..]
Wat is het antwoord op kosmische dilemma’s die hieruit voortvloeien dat je gevonden hebt?
Groot universum zonder bijzondere plek van waar wij zitten, tijdschalen waarbij 6000 jaar in het niet valt, etc. Ik neem aan dat je die vragen voor jezelf al eens hebt beantwoord :)
Ik zeg dus dat de tijdslijn vanaf Adam tot nu ongeveer 6000 jaar is. Dat is na te rekenen vanuit de bijbel.
Ik zeg dus niet dat de aarde maar 6000 jaar oud is. Die is al miljoenen of miljarden jaren oud

Maar beste Patrick. Vind jij het ook niet zo bijzonder als je het heelal ziet en hoe dat gemaakt is en hoe precies de aarde van de zon afstaat etc ?
pi_201482015
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:18 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Ik zeg dus dat de tijdslijn vanaf Adam tot nu ongeveer 6000 jaar is. Dat is na te rekenen vanuit de bijbel.
Ik zeg dus niet dat de aarde maar 6000 jaar oud is. Die is al miljoenen of miljarden jaren oud
Dan is het erg opmerkelijk dat God dit schouwspel, gecreëerd naar zijn evenbeeld, laat afspelen in een orde van miljoenste procenten (uit mijn hoofd) op de gehele tijdlijn van de Aarde. Maakt dat God dan ondoorgrondelijk, of onwaarschijnlijk?
quote:
Maar beste Patrick. Vind jij het ook niet zo bijzonder als je het heelal ziet en hoe dat gemaakt is en hoe precies de aarde van de zon afstaat etc ?
Ik vind het universum enorm bijzonder, maar ik vind verklaringen die religies bieden over het ontstaan en het doel ontoereikend.

Als Mars gunstiger was geweest voor Leven, dan hadden we aldaar dezelfde vragen gesteld. “Precies” is een erg ruim begrip. Een paar miljoen kilometer verder van of dichter bij de zon had nauwelijks verschil gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door PatrickSwayze op 23-09-2021 14:13:34 ]
pi_201482329
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:18 schreef dop het volgende:

[..]
Er is helemaal geen brontekst, de bijbel is een verzameling van verschillende teksten.
Waarom zou er van een verzameling teksten geen brontekst kunnen zijn?
aka Joel_87
  donderdag 23 september 2021 @ 13:29:23 #123
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201482363
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:18 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

Je bent een fakking retard.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201482730
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:29 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Je bent een fakking retard.
Lekker onderbouwt ook, komt zo'n discussie hier wel ten goede!! :')
aka Joel_87
pi_201483550
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:22 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

Waarom vind je dit zo belangrijk? Joden noemen zichzelf toch ook gewoon yehudim? Hoe noemde de joden zich ten tijde van het Verenigd Koninkrijk Israël? "Israëlieten" toch? Het zijn sowieso allemaal nakomelingen van Jacob (Israël), dus in die zin zijn Israëlieten ook joden, en vice versa.

Als Paulus uit de stam Benjamin kwam, dan maakt dat hem evengoed een jood als een Israëliet. Een jood, omdat de stammen Juda en Benjamin (en nog een andere stam) samen het koninkrijk Juda vormde en de inwoners daarvan joden werden genoemd. Een Israëliet, omdat het een nakomeling is van Israël (Jacob).

Snap ook niet waarom je de huidskleur erbij betrekt. Uit een blanke kan idd geen zwarte/Chinees voortkomen, tenzij ... 3.gif
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')