SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb je lief mijn hele leven
quote:Op woensdag 15 september 2021 14:11 schreef laziness het volgende:
In het kader van positief, twee dagen nadat het bed door bootvertraging nog twee weken op zich zou laten wachten was het opeens gearriveerd in het distributiecentrum. Positieve verwachtingsmanagement![]()
Dus hij staatzonder verkeerde hoofdborden etc. 1x goed, nu hopen dat het goed slaapt vannacht
Mooi! Ziet er heel fijn en luxe uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi behang ook, zoiets hebben wij ook achter het bed.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
quote:Op woensdag 15 september 2021 14:11 schreef laziness het volgende:
In het kader van positief, twee dagen nadat het bed door bootvertraging nog twee weken op zich zou laten wachten was het opeens gearriveerd in het distributiecentrum. Positieve verwachtingsmanagement![]()
Dus hij staatzonder verkeerde hoofdborden etc. 1x goed, nu hopen dat het goed slaapt vannacht
Het ziet er heerlijk uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op woensdag 15 september 2021 14:14 schreef exode het volgende:
Ik zit op kantoor en er staat ineens een knappe barista bij de koffiebar. Iemand nog iets nodig, ik haal het wel hoor.
Oh wacht, huizen.
Dit is in mijn stad toch? Ik heb ineens trek in koffie ook al drink ik dat eigenlijk nietquote:Op woensdag 15 september 2021 14:14 schreef exode het volgende:
Ik zit op kantoor en er staat ineens een knappe barista bij de koffiebar. Iemand nog iets nodig, ik haal het wel hoor.
Oh wacht, huizen.
Haha, moet ik je wel binnensmokkelen in ons kantoor.quote:Op woensdag 15 september 2021 14:28 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dit is in mijn stad toch? Ik heb ineens trek in koffie ook al drink ik dat eigenlijk niet
nou ja, gewoon niet?quote:Op woensdag 15 september 2021 14:31 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, moet ik je wel binnensmokkelen in ons kantoor.
Ze heeft me net een quinoa bar dinges aangesmeerd, hoe ga ik die aankoop thuis uitleggen.
Dan had ik mijn andere pasje moeten gebruiken.quote:
Aii dat is wel jammer ja. Maar als troost: ik zat in de laatste week van de zomervakantie met de jongste, vriendje en zijn stiefvader in de speelhel. A. was uitgenodigd, maar door corona kon ik online alleen reserveren voor een kind plus 1 volwassene. Zat ik daar de hele middag een beetje awkward met stiefvader aan een tafeltje. Na een uurtje ben je toch wel door je gesprekstof heen eigenlijkquote:Op woensdag 15 september 2021 14:33 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik ben alleen zonder man of gezelschap met 3 kinderen in de ballebak speelhel en het eten is niet te vreten en mijn airpods zijn leeg dus zit in de herrie ik vind mijzelf even heel zielig hoor.
Nog maar 3 uur te gaan :’)
Ik wilde net zeggen, als je het opeet, ziet niemand er meer iets vanquote:Op woensdag 15 september 2021 14:38 schreef exode het volgende:
[..]
Dan had ik mijn andere pasje moeten gebruiken.
Grapje hoor, gelukkig controleren we elkaar niet of zo.
Dát is wel een reden om te klagen ja!quote:Op woensdag 15 september 2021 14:33 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik ben alleen zonder man of gezelschap met 3 kinderen in de ballebak speelhel en het eten is niet te vreten en mijn airpods zijn leeg dus zit in de herrie ik vind mijzelf even heel zielig hoor.
Die wonen dan allemaal dáár zeker.quote:Op woensdag 15 september 2021 14:53 schreef oh-oh het volgende:
@:Venco, ik ken echt best wat mensen met jou naam!!
Allemaal hartstikke leuke mensen natuurlijk.quote:Op woensdag 15 september 2021 15:09 schreef oh-oh het volgende:
Nee, een uit mijn studententijd in Nijmegen, en een in de UK en ook wel hier idd, zelfs een kind van 3.
quote:Op woensdag 15 september 2021 15:20 schreef oh-oh het volgende:
Ja, maar die uit Nijmegen had wel een hele erge fascinerende baard,
Ik twijfelde al of het een vrouwelijke of mannelijke barista zou zijn, vrouwelijke leek me al wel logischer haha. Dan is ze helemaal voor jou alleen, met quinoa bar en alquote:Op woensdag 15 september 2021 14:31 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, moet ik je wel binnensmokkelen in ons kantoor.
Ze heeft me net een quinoa bar dinges aangesmeerd, hoe ga ik die aankoop thuis uitleggen.
Ah joh, een keer wat anders proberen.quote:Op woensdag 15 september 2021 16:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik twijfelde al of het een vrouwelijke of mannelijke barista zou zijn, vrouwelijke leek me al wel logischer haha. Dan is ze helemaal voor jou alleen, met quinoa bar en allopen er ook nog leuke mannen rond die ik toevallig tegen zou kunnen komen zo rond het einde van de werkdag?
quote:Op woensdag 15 september 2021 17:30 schreef SQ het volgende:
Godgloeiende. Mijn oudste mag op de valreep nog even in quarantaine. En nee, niet maandag ongetest naar school hoor, want "volgens de ggd hebben de nieuwe regels geen invloed op deze besmetting".
Dus, dit jaar wéér geen schoolreisje voor haar. En als allerlaatste lichting toch nog even een wattenstaaf door mijn kind heen zondag. Ben echt viesmad jonge
Waarom mogen de vriendinnen wel, is dat niet dezelfde klas?quote:Op woensdag 15 september 2021 17:30 schreef SQ het volgende:
Godgloeiende. Mijn oudste mag op de valreep nog even in quarantaine. En nee, niet maandag ongetest naar school hoor, want "volgens de ggd hebben de nieuwe regels geen invloed op deze besmetting".
Dus, dit jaar wéér geen schoolreisje voor haar. En als allerlaatste lichting toch nog even een wattenstaaf door mijn kind heen zondag. Ben echt viesmad jonge
Ons huis is in een jaar ook zeker een ton in waarde gestegen. Niet normaal toch?quote:Op woensdag 15 september 2021 14:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Staat mooi, Lazi!
Wij hebben ons nieuwbouwhuis in oktober 2020 gekocht. Nu worden er in de straat door hetzelfde bouwbedrijf nog 2 identitieke huize gebouwd. Worden nog geen jaar later voor 100.000 euro meer verkocht. Wat een gekkenwerk.
Ben je ook wel van de dames?quote:Op woensdag 15 september 2021 14:28 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dit is in mijn stad toch? Ik heb ineens trek in koffie ook al drink ik dat eigenlijk niet
En, overleefd?quote:Op woensdag 15 september 2021 14:33 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ah daar heb ik mijn antwoordquote:Op woensdag 15 september 2021 16:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik twijfelde al of het een vrouwelijke of mannelijke barista zou zijn, vrouwelijke leek me al wel logischer haha. Dan is ze helemaal voor jou alleen, met quinoa bar en allopen er ook nog leuke mannen rond die ik toevallig tegen zou kunnen komen zo rond het einde van de werkdag?
Ik kan me voorstellen dat je daar boos van wordt, sneu ook voor M.quote:Op woensdag 15 september 2021 17:30 schreef SQ het volgende:
Nope, die zitten in de andere groep 3.quote:Op woensdag 15 september 2021 18:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Waarom mogen de vriendinnen wel, is dat niet dezelfde klas?
Dus heel Mauw haar groep 3 mag niet? Dat is wel echt sneu. Arme kinders.quote:Op woensdag 15 september 2021 18:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Nope, die zitten in de andere groep 3.
Een van die meiden was wel vanmiddag hier om te spelen toen we het bericht kregen maar ja, dat telt dan weer niet
quote:Op woensdag 15 september 2021 17:43 schreef SQ het volgende:
Ja, wellicht.
Heb nu wel een kind dat constant in huilen uitbarst omdat zij niet op schoolreisje mag en al haar vriendinnen en haar broertje wél.
Zodra onze jongste in december start op school, hebben beide kinderen een juf met dezelfde voornaam hier, ik vermoed dat dat ook best onhandig gaat wordenquote:Op woensdag 15 september 2021 14:44 schreef Phaidra het volgende:
Jongste zoon heeft dit jaar een juf met dezelfde voornaam als ik. Best onhandig.
Daarom, al-tijd een boek meenemenquote:Op woensdag 15 september 2021 14:33 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ja, hoe deden we dat vroeger tochquote:Op woensdag 15 september 2021 21:50 schreef vencodark het volgende:
Tegenwoordig ben je zo gewend om een telefoon mee te hebben om je vermaken dat je je gelijk reddeloos voelt als je die níet mee hebt.![]()
Een tijdje terug moest ik bloed prikken en pas in de wachtruimte besefte ik geen telefoon bij te hebben. Zit je daar 20 minuten rusteloos te zitten.![]()
Oh ja ik ook hoor.. ik vervloek dat ding soms, maar ben er ook net zo verslaafd aanquote:Op woensdag 15 september 2021 21:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, hoe deden we dat vroeger toch
Oh, wat zou ik smartphones graag ongedaan maken. Ik ben net zo verslaafd als ieder ander, maar wat haat ik ze intens
Boek mee of muziek luisterenquote:Op woensdag 15 september 2021 21:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh, wat zou ik smartphones graag ongedaan maken. Ik ben net zo verslaafd als ieder ander, maar wat haat ik ze intens
Huis van Sinterklaas in Utrecht is leuk!quote:Op woensdag 15 september 2021 22:45 schreef FlyingFish het volgende:
Even heel wat anders, de kruidnoten liggen weer in de winkel dus sinterklaas is weer onderweg. Ik wil, als het kan, dit jaar graag met mijn kinderen naar een soort sinterklaashuis. Slot Assumburg ziet er erg leuk uit, maar is al vol in het weekend, en te ver weg voor door de weeks. Zeist is nog onbekend of dat open gaat en is ook maar één weekend open, dus daar zullen niet heel veel tickets voor beschikbaar zijn. Iemand een tip voor iets soortgelijks in de randstad?
Slot Assumburg is wel echt tof.quote:Op woensdag 15 september 2021 22:45 schreef FlyingFish het volgende:
Even heel wat anders, de kruidnoten liggen weer in de winkel dus sinterklaas is weer onderweg. Ik wil, als het kan, dit jaar graag met mijn kinderen naar een soort sinterklaashuis. Slot Assumburg ziet er erg leuk uit, maar is al vol in het weekend, en te ver weg voor door de weeks. Zeist is nog onbekend of dat open gaat en is ook maar één weekend open, dus daar zullen niet heel veel tickets voor beschikbaar zijn. Iemand een tip voor iets soortgelijks in de randstad?
Oh echt he, ik heb ook medelijden met de generaties die niet beter weten.quote:Op woensdag 15 september 2021 21:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn dochter is 2 jaar achter elkaar in Schiedam geweest. Het is in het stedelijk museum.quote:Op woensdag 15 september 2021 22:45 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn dochter is over 2 weken 8 en gelooft ook nog heilig. Ik ga het na 5 december vertellen. On de klas weten er wel veel kindjes het al hopelijk houden ze hun mond.quote:Op donderdag 16 september 2021 11:14 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Mijn dochter is 2 jaar achter elkaar in Schiedam geweest. Het is in het stedelijk museum.
Over Sinterklaas gesproken, wij zitten een beetje op een grens leeftijd merk ik, ze als Sinterklaas komt 7 jaar en 9 maanden. Aan de ene kant zit ze er nog vol in, de magie is echt zo gaaf, maar aan de andere kant schuurt ze tegen het einde van 'er in geloven' aan. Er zitten een paar belhamels in de klas en ik vermoed dat die de hele klas gerust de waarheid gaan vertellen. Wat zouden jullie doen?
Sterkte voor de kids in quarantaine, geen schoolreis en andere leuke dingen.
Is assumburg ook al leuk voor een 2,5 jarige? Voor de afstand hoeven we het niet te doen, we kunnen op de fietsquote:Op woensdag 15 september 2021 22:57 schreef laziness het volgende:
[..]
Slot Assumburg is wel echt tof.
Dordrecht heeft er altijd eentje maar ben ik nooit geweest.
Deze in Utrecht zijn we een paar keer geweest.
https://www.catharijnecon(...)uis-van-sinterklaas/
Vaak doen ze ook nog de boot die je kan bezoeken in verschillende plaatsen.
Beterschap! De film op netflix is ook leuk en op Spotify staat de "familiemusical", mocht je er nog niet genoeg van krijgen.quote:Op donderdag 16 september 2021 10:10 schreef LeSage het volgende:
@:Quoi nu extra bedankt voor de tip over Dolfje. S. is ziek thuis, dus ik ben vandaag een dag binnen aan het hangen met de jongens. We gaan straks maar eens een flink stuk in Dolfje lezen
Is alweer een paar jaar geleden maar ze hebben verschillende kamers en het paard buiten en een bakkerij en sinterklaas. Liepen viel kleintjes. Ik weet niet wat ze momenteel aanbieden met covid natuurlijk.quote:Op donderdag 16 september 2021 12:11 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Is assumburg ook al leuk voor een 2,5 jarige? Voor de afstand hoeven we het niet te doen, we kunnen op de fiets
Dit is ook mijn ervaring. Wij hebben nooit gedaan alsof het echt is, en altijd eerlijk verteld dat wij de cadeautjes kopen, en toch is het elk jaar weer magisch en spannend en leuk.quote:Op donderdag 16 september 2021 12:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:-Bubseltje- en @:Rijstebuiltje de ervaring hier is dat niet meer geloven echt niets afdoet aan de magie van het feest. De twee zevenjarigen hier weten al een paar jaar dat sinterklaas gewoon verkleed is en de pieten ook, maar staan net zo goed nog zenuwachtig te wezen als door de sint gevraagd wordt of ze wel lief zijn geweest. Ook op pakjesavond is het nog steeds spannend, ze zullen toch wel komen?! Ze snapten er niets van toen de zak bezorgd werd, wij zaten allemaal gewoon in de woonkamer maar er werden wel cadeaus bezorgd en pepernoten gestrooid. Hoe dan?
Je Spaanse vaccinatie moet toch in de hele EU geldig zijn?quote:Op donderdag 16 september 2021 13:57 schreef Cathmar het volgende:
Leuk wel om de Sint verhalen weer te lezen. Wij doen niet aan Sint. Het was jarenlang geen onderwerp op school in het buitenland en ik heb geen moeite gedaan om het in stand te houden. Kinderen kijken ook geen tv/npo dus zo krijgen ze het ook niet mee. Vind ik dat ergens jammer... misschien. Wij gaan al jarenlang volle bak voor kerst![]()
En omg omg na uren bellen met 0800 nummers en ministerie en weet ik veel wat heb ik nu eindelijk een corona qr code in de app. Ging allemaal fout met registratie van mijn buitelandse vaccinatie. Mensen aan de lijn vonden maar dat ik anders iedere dag moest gaan testen om zo ergens heen te kunnen. Euh.... Maar goed: ZO opgelucht.
Ja. Man had twee vaccinaties in Spanje. Niets aan de hand. Ik had er één daar, één hier maar mooi dat ik geen NL qr code kreeg. Dat zou vanaf 25 september dus testen zijn voor iedere koffie die ik ergens wil gaan drinken.quote:Op donderdag 16 september 2021 14:02 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Je Spaanse vaccinatie moet toch in de hele EU geldig zijn?
Fijn!quote:Op donderdag 16 september 2021 13:57 schreef Cathmar het volgende:
heb ik nu eindelijk een corona qr code in de app.
Ja, dit ook inderdaad. Vorig jaar was de oudste 8,5 rond Sinterklaas. Hij stelde toen echt serieuze vragen waar ik niet meer omheen wilde praten. Dus hebben we het verteld. Hij was vooral heel verbaasd dat echt iedereen eraan mee doet en hoeveel moeite er bijvoorbeeld in het Sinterklaasjournaal wordt gestoken. Zo grappig om dat vanuit zijn perspectief te zien.quote:Op donderdag 16 september 2021 11:23 schreef oh-oh het volgende:
Kinderen weten het vaak heus wel maar gaan er gewoon lekker in mee, en het blijft toch spannend.
Ooh ja yes! Pakjesochtend! Ik ben voor!quote:Op donderdag 16 september 2021 14:48 schreef exode het volgende:
Wij hebben de eerste Sint cadeaus al op zolder klaarliggen hoor.Ik zie dat het op zondag valt
Kan de buurman op de voordeur rammen die ochtend.
Ik herinner mij nog hoe mijn moeder het mijn broertje en mij vertelde. Mijn zus wist het al.quote:Op donderdag 16 september 2021 15:12 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben het vorig jaar zomer aan alledrie verteld. Oudste ging naar groep 5 en moest surprises maken. De meiden ook meteen, leeftijdsverschil is te klein omdat geheim te houden. Jongste was qel teleurgesteld. Zag het ook niet aankomen. Ze vindt het nog steeds zo jammer dat het allemaal niet echt is. Maar tegelijkertijd had ze het ook niet getrokken als broer het wel zou weten en zij niet.
Mijn oudste gelooft ook in alles, inclusief kerstman en paashaas. In Duitsland wordt kerst natuurlijk gevierd, en daar komt dan inderdaad de kerstman, en met een Duitse vader krijgt hij dat natuurlijk ook mee. Ik vind dat altijd wel lastig, die maand december draait zo om cadeau'tjes...quote:Op vrijdag 17 september 2021 00:16 schreef FlyingFish het volgende:
Ik was thuis het nakomertje, heb geprobeerd jarenlang nog alsof te doen in de angst dat ik anders geen kadootjes meer zou krijgen. Maar zelfs met alleen maar (bijna) volwassenen kwam er toch nog altijd een zak (naast de surprises, die maakte ik ook al vanaf m’n 4e met hulp). En daarna kwamen er al snel neefjes en nichtjes om het mee te vieren.
Sinterklaas is in mijn familie hét feest van het jaar, kerst geeft niemand echt wat om. Dit jaar is de planning ook alweer rond. Vrijdag de 3e surprises met ouders, zussen en grote kinderen, waarschijnlijk gevolgd door het zelfgemaakte sinterklaasspel (zonder man, die haat surprises en de opdrachten van het spel), zaterdag de 4e de zak met mijn familie, zondag de 5e de zak met schoonfamilie. Eerste cadeau’s liggen hier ook al klaar, maar ik heb er dan ook belachelijk veel nodig voor iedereen. Ik vind het wel mooi om het verschil te zien hoe het overal gevierd werd, met mijn familie is het totaal anders dan met de schoonfamilie. En ex-schoonfamilie deed het weer anders.
Mijn zoon gelooft overigens alles, ook in de kerstman. Maar hij begrijpt wel dat die hier niet komt, want Sinterklaas heeft dit deel van de wereld al.
Hier zit er 4 dagen tussen, da's inderdaad minder handig ja...quote:Op vrijdag 17 september 2021 11:31 schreef Leandra het volgende:
Ik ben wel blij dat Soneal van zijn geloof af is, met een verjaardag op 30 november en dan 5 dagen later Sinterklaas werd ik helemaal kriegel van al die cadeautjes, nu kunnen we gewoon overleggen over 1 groot cadeau.
quote:Op vrijdag 17 september 2021 14:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn moeder wilde alleen lentekinderen, omdat ze niet in de zomer hoogzwanger wilde zijn en omdat ze de feestdagen ook zonder verjaardagen al druk zat vond. Mijn ouders probeerden dus zo'n 3 maanden per jaar een kind te maken en de overige maanden waren een no-go.
quote:Op vrijdag 17 september 2021 14:38 schreef SQ het volgende:
Mensen maken een veel te big deal van een fucking verjaardag
Alsof het een absolute verplichting is om iedereen met verjaardagen en sinterkerstdagen te overladen met kado's en alsof je echt weken kwijt bent aan het vieren van een verjaardag. En alsof echt altijd de hele familie, vriendenkring, kennissenkring en buurtvereniging het weekend vrij moet houden omdat iemand jarig is. Het is maar gewoon een verjaardag!![]()
Maar da's slechts mijn nederige mening.
Mijn moeder wilde alleen lentekinderen, omdat ze niet in de zomer hoogzwanger wilde zijn en omdat ze de feestdagen ook zonder verjaardagen al druk zat vond. Mijn ouders probeerden dus zo'n 3 maanden per jaar een kind te maken en de overige maanden waren een no-go.
Ik heb 2 oktoberkinderen maar ik kan je vertellen dat dat geenszins betekent dat ze rode krullen krijgenquote:Op vrijdag 17 september 2021 16:37 schreef vencodark het volgende:
[..]![]()
Ik wilde nooit een kind in de december maar wel in oktober. Ik had zo’n beeld van een klein roodharig krullend meisje.
I know maar zwanger Z. droomde ik ook al over een rood meisje en ik ben zelf een beetje rossig en gekruld.quote:Op vrijdag 17 september 2021 16:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb 2 oktoberkinderen maar ik kan je vertellen dat dat geenszins betekent dat ze rode krullen krijgen
Dit is wel waar MAAR wij moesten altijd samen onze verjaardag vieren op het weekend er tussin in en dat vonden we beiden zo stom dat we al snel niets meer wilden vieren qua schoolquote:Op vrijdag 17 september 2021 14:38 schreef SQ het volgende:
Alsof het een absolute verplichting is om iedereen met verjaardagen en sinterkerstdagen te overladen met kado's en alsof je echt weken kwijt bent aan het vieren van een verjaardag. En alsof echt altijd de hele familie, vriendenkring, kennissenkring en buurtvereniging het weekend vrij moet houden omdat iemand jarig is. Het is maar gewoon een verjaardag!![]()
Maar jij bent alleen. Als je een gezin had, kan je niet je kinderen overslaan.quote:Op vrijdag 17 september 2021 18:10 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb er dus een hekel aan omdat mijn moeder vroeger altijd al zo moeilijk deed er over. Ik vier echt nooit wat.
Nou dat deed mn moeder wel hoor.quote:Op vrijdag 17 september 2021 18:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar jij bent alleen. Als je een gezin had, kan je niet je kinderen overslaan.
Mijn man is altijd bloed chagrijnig op zijn verjaardag dus voortaan overvallen we hem gewoon een paar dagen ervoor.
Ik haat vooral kinderverjaardagen hoor. Ben ook blij dat ik mijn vriendenkring nooit voor die dingen word uitgenodigd. Resteren alleen 2 nichtjes, vooruitquote:Op vrijdag 17 september 2021 18:09 schreef vencodark het volgende:
Ik haat het hele verjaardag gedoe.
Iedereen die vraagt wanneer je het houdt, wat ze willen hebben en hoe laat ze worden verwacht.
Ik wil mijn familie en schoonfamilie apart en mijn man wilt alles samen. Dat laatste is echt tering druk en die mensen liggen elkaar helemaal niet.
Daarbij haat ik ook kinderfeestjes. Sorry.
Maar je moeder is een uitzondering.quote:Op vrijdag 17 september 2021 18:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou dat deed mn moeder wel hoor.
Diezelfde moeder is nu elk jaar aan het mokken dat we haar verjaardag nooit meer vieren omdat de middelste van mijn zus dan ook jarig is. Elk jaar dezelfde discussie, dat mijn broertje en ik nooit iets voor haar doen. Ze is dan altijd in Utrecht. En ik zeg altijd joe mijn verjaardag hebben we ook nooit gevierd, je oogst wat je zaait
Hier ook alleen voor de neefjes en een keer het buurmeisje. Dat vind ik niet zo erg.quote:Op vrijdag 17 september 2021 18:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik haat vooral kinderverjaardagen hoor. Ben ook blij dat ik mijn vriendenkring nooit voor die dingen word uitgenodigd. Resteren alleen 2 nichtjes, vooruit
En als je eenmaal komt…quote:Op vrijdag 17 september 2021 18:20 schreef oh-oh het volgende:
Een vriendin van mijn broertje vraagt elk jaar of ik op de verjaardagen van haar drie kinderen kom.
Ik zeg elke keer nope, niet mijn ding.
Maar drie x per jaar is het weer, kom je echt niet? Tis ook geen massa app of zo, ze belt me ook nog
Geen koffie en cake na afloop?quote:Op vrijdag 17 september 2021 18:25 schreef oh-oh het volgende:
Begrafenissen doe ik wel, bij voorkeur Molukse![]()
Is ze familie van mijn moeder?quote:Op vrijdag 17 september 2021 18:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou dat deed mn moeder wel hoor.
Diezelfde moeder is nu elk jaar aan het mokken dat we haar verjaardag nooit meer vieren omdat de middelste van mijn zus dan ook jarig is. Elk jaar dezelfde discussie, dat mijn broertje en ik nooit iets voor haar doen. Ze is dan altijd in Utrecht. En ik zeg altijd joe mijn verjaardag hebben we ook nooit gevierd, je oogst wat je zaait
Ja zou zomaar kunnen.quote:Op vrijdag 17 september 2021 19:16 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Is ze familie van mijn moeder?
Nam niet eens de moeite om op de verjaardag van haar kleinkind te komen, maar mij vervolgens ondankbaar noemen omdat ik haar niet genoeg had bedankt voor de doos cadeautjes die ze voor hem op had gestuurd
Carnavalskindjesquote:Op vrijdag 17 september 2021 13:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben 25-11 jarig en mijn zusje 4-12.
Mijn ouders hadden echt een probleem.
Oh jakkes wat klote Malteserquote:Op vrijdag 17 september 2021 20:18 schreef Malteser het volgende:
Zo, dat was me het dagje wel, ik ging vanochtend toch maar naar de huisarts want extreem veel buikpijn en bijna weekend. Ben net pas thuis uit het ziekenhuis. Thank God dat ik naar huis mocht trouwens want nierbekontsteking en nierstenen. Nu aan de antibiotica en pijnstillers. Moet me morgen wat beter voelen anders word ik opgenomen.
Echt, doe mij maar een keizersnede. Die kon ik beter handelen dan dit. Wat een ellende is dit zeg.
Twix is van 14-9, Mars van 19-4. Ik hou ervan.
Lief aangeboden, dankjewel, maar man is thuis dit weekend, Mars kon vandaag extra terecht bij het kdv en Twix had school en aansluitend een kinderfeestje tot 17.00 uur. En maandag is pas maandag, dan zien we wel weer verder. Oh, dan is Mars naar het kdv, dat is natuurlijk gewoon zijn reguliere dag. Mag toch hopen dat ik me dinsdag weer iets beter voel….quote:Op vrijdag 17 september 2021 20:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh jakkes wat klote Maltesersterkte!! Als ik wat kan doen voor je...
Thanks!quote:Op vrijdag 17 september 2021 20:21 schreef lunapuella het volgende:
Oei @:Malteser, dat is niet mals! Ik hoop dat je je inderdaad beter voelt morgen.
Sterkte! Mijn vriend had 2 weken terug hetzelfde. Bij de HAP gezeten 's nachts (die man heeft nooit wat). Moet je nu wachten tot je je steen uit plast? Ik hoop dat je snel opknapt!quote:Op vrijdag 17 september 2021 20:25 schreef Malteser het volgende:
[..]
Lief aangeboden, dankjewel, maar man is thuis dit weekend, Mars kon vandaag extra terecht bij het kdv en Twix had school en aansluitend een kinderfeestje tot 17.00 uur. En maandag is pas maandag, dan zien we wel weer verder. Oh, dan is Mars naar het kdv, dat is natuurlijk gewoon zijn reguliere dag. Mag toch hopen dat ik me dinsdag weer iets beter voel….
[..]
Thanks!
Ja, het zijn er 3 bleek uit de scan. Thanks!quote:Op vrijdag 17 september 2021 20:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Sterkte! Mijn vriend had 2 weken terug hetzelfde. Bij de HAP gezeten 's nachts (die man heeft nooit wat). Moet je nu wachten tot je je steen uit plast? Ik hoop dat je snel opknapt!
Oh bah zeg.quote:Op vrijdag 17 september 2021 20:18 schreef Malteser het volgende:
Zo, dat was me het dagje wel, ik ging vanochtend toch maar naar de huisarts want extreem veel buikpijn en bijna weekend. Ben net pas thuis uit het ziekenhuis. Thank God dat ik naar huis mocht trouwens want nierbekkenontsteking en nierstenen. Nu aan de antibiotica en pijnstillers. Moet me morgen wat beter voelen anders word ik opgenomen.
Echt, doe mij maar een keizersnede. Die kon ik beter handelen dan dit. Wat een ellende is dit zeg.
Twix is van 14-9, Mars van 19-4. Ik hou ervan.
Ja, zo denk ik er ook over, en mijn lieftallige ook. Alleen voor de kinders is het wel lastig. Dat bij de een de visite wel komt en bij de ander niet 'want ingewikkeld'.quote:Op vrijdag 17 september 2021 14:38 schreef SQ het volgende:
Het blijft mijden als de pest. Of zouden ze in die tijd ook discussies hebben gehad of het wel echt zo besmettelijk en ziekmakend was?quote:Op vrijdag 17 september 2021 19:35 schreef exode het volgende:
Sinds Corona is het aantal kinderverjaardagen chronisch afgenomen. Feestjes alleen voor familie. Nu afwachten of dat blijvend is.
Maar goed neefjes en nichtjes staat al gelijk aan 7 feestjes.
Wij hebben voor B 1 x het voor familie en vrienden tegelijk gevierd, dat was een miscalculatie. Iedereen kwam ook echt, met aanhang en kinderen.
Overigens gaan wij altijd naar de familie verjaardagen, die gaan voor, vrienden als we kunnen. 1 vriendin gaat nooit naar kinderverjaardagen, snap ik heel goed. Als ik geen exemplaren had rondlopen, zou ik kinderen mijden als de....pest of is het nu corona?
Met die “klotebaby” (onlangs je eigen woorden), heb je dat gewoon verdiend.quote:Op zaterdag 18 september 2021 08:51 schreef SQ het volgende:
Moeders ging gisteren naar de cocktailbar en nu is ze brak
Wat een heerlijkheid om gewoon weer eens soort van op stap te zijn
Nee nee, kutbaby was het!quote:Op zaterdag 18 september 2021 09:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Met die “klotebaby” (onlangs je eigen woorden), heb je dat gewoon verdiend.![]()
Dames, ik heb weer eens een plan: kasboek bijhouden voor financieel overzicht!![]()
Mezelf kennende hou ik dit 3 dagen bij om er daarna jaren niet meer naar om te kijken want:
- geen zin.
- geen ‘tijd’.
- vergeten en kan net zo goed stoppen’.![]()
Maar toch: wie houdt ook zoiets bij?
Vernieuwde zoekfunctie Fok!quote:Op maandag 13 september 2021 08:52 schreef SQ het volgende:
Klotebaby was wel 3,5 uur wakker vannacht maar hey, je kunt niet alles hebben.
Ik mis even waarom op de ene manier de lasten gelijk blijven en op de andere manier niet?quote:Op zaterdag 18 september 2021 10:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Inkomsten en uitgaven in Excel incl. allerlei formules: check!
Ik verdeel ook de niet maandelijkse lasten naar een bedrag per maand, daar maak ik dan maandelijks een reservering voor in een apart spaarpotje. Zo blijven mijn lasten elke maand gelijk en dat zorgt voor rust van in mijn hoofd.
Zelfde potjes aanmaken en de omschrijving van de incasso’s er op aanpassen dan worden ze automatisch gevuld en zie je allebei hetzelfde.quote:Op zaterdag 18 september 2021 10:40 schreef PKM het volgende:
Ohja rekeningen. Ik spaar elke maand een bedrag maar mijn man kan de spaarpotjes niet zien (gedeelde rekening bij ASN).![]()
Het overzicht is dus een beetje zoek en als ik kijk naar onze uitgaven schaam ik me soms een beetje.En dat is prima, deze schaamte beschermt me tegen tijd die ik anders zou spenderen aan budgetten.
Hoe ik het lees: soms heb je kosten die minder dan maandelijks zijn. Zo betaal ik sport per kwartaal en de autoverzekering per jaar. In plaats van in januari en april ruimte te maken op de contributie te betalen, zet ik elke maand eenderde van dat bedrag opzij. Maar ik weet niet of Nikki dat ook bedoeltquote:Op zaterdag 18 september 2021 10:42 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik mis even waarom op de ene manier de lasten gelijk blijven en op de andere manier niet?
Waarom is het erg om tijd te spenderen aan budgetten?quote:Op zaterdag 18 september 2021 10:40 schreef PKM het volgende:
Ohja rekeningen. Ik spaar elke maand een bedrag maar mijn man kan de spaarpotjes niet zien (gedeelde rekening bij ASN).![]()
Het overzicht is dus een beetje zoek en als ik kijk naar onze uitgaven schaam ik me soms een beetje.En dat is prima, deze schaamte beschermt me tegen tijd die ik anders zou spenderen aan budgetten.
Het zijn net kinderen.quote:Op zaterdag 18 september 2021 11:05 schreef oh-oh het volgende:
Mijn puppy heeft net tijdens 1 call drie planten compleet gesloopt
Goddank niet, goeie klap voor zn bakkes gehadquote:
Ohja, dat mag bij kinderen niet.quote:Op zaterdag 18 september 2021 11:27 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Goddank niet, goeie klap voor zn bakkes gehad
Ja, hoe dan!?quote:Op zaterdag 18 september 2021 11:30 schreef oh-oh het volgende:
Haha OMG dat zijn echt bedragen zeg!
Excel klinkt eng als je er nooit mee werkt maar voor de basis zaken als automatisch optellen bestaat er dan de autosum knop die meteen alles voor je optelt. En dus ook meteen als je één verzekering aanpast heb je direct weer een nieuw totaal. Is natuurlijk wel een stuk makkelijker dan in een kasboek met je rekenmachine. Je hoeft niet meteen aan de draaitabellen of vlookup etc te gaan om er baat bij te hebben.quote:Op zaterdag 18 september 2021 10:57 schreef vencodark het volgende:
Als ik zoiets in Excel zou willen bijhouden, begin ik er helemaal niet aan.
Dat overzicht hebben wij ook, vandaar dat ik die bedragen nu zie.quote:Op zaterdag 18 september 2021 11:41 schreef Elleska het volgende:
Online huishoudboekje via de bank. Veel makkelijker dan elke 3 euro van de Etos te moeten inkloppen want alle herhaalde pinbetalingen gaan automatisch naar de juiste categorie. Elke maand even de onbekende transacties bekijken en indien nodig naar de juiste categorie slepen en klaar.
Als je het een tijdje bent vergeten is het ook geen probleem want dan zie je alsnog de inkomsten en uitgaven op een rij alleen de onbekende transacties staan dan niet in de juiste categorie maar zelfs dat geeft al meer overzicht dan niets bijhouden.
Volgens mij bedoelt ze dat juist wel?quote:Op zaterdag 18 september 2021 11:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hoe ik het lees: soms heb je kosten die minder dan maandelijks zijn. Zo betaal ik sport per kwartaal en de autoverzekering per jaar. In plaats van in januari en april ruimte te maken op de contributie te betalen, zet ik elke maand eenderde van dat bedrag opzij. Maar ik weet niet of Nikki dat ook bedoelt
Oh nee, bij nader inzien staat dat er juist niet. Dan snap ik het ook niet![]()
Wat ik precies heb gekocht hou ik niet bij maar ik heb geen extreme uitgaven dus dat is waarschijnlijk makkelijk praten. Bij mij is het probleem eerder dat ik de helft van de boodschappen vergeet dus ik ga altijd met een boodschappenlijstje naar de winkel. Een lijstje voorkomt ook impulsaankopen. Als ik iets zie dat niet op mijn lijstje staat in de winkel bedenken of het echt nodig is en bij twijfel maak ik er een foto van zodat ik extra bedenktijd heb (en het niet vergeet ) .quote:Op zaterdag 18 september 2021 11:45 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat overzicht hebben wij ook, vandaar dat ik die bedragen nu zie.
Maar wát heb je dan gekocht… Die bonnen misschien eens goed nakijken. Hebben we het allemaal steeds nodig.
Ze blijven natuurlijk sowieso gelijk als je het over een heel jaar bekijkt natuurlijk, maar er zijn bijvoorbeeld verzekeringen en belastingen die we jaarlijks of bijvoorbeeld maar 7x per jaar betalen i.p.v. maandelijks. Daarvan deel ik het jaarlijkse totaalbedrag door 12 en reserveer dan maandelijks dat bedrag. Daardoor heb ik elke maand exact dezelfde vaste lasten.quote:Op zaterdag 18 september 2021 10:42 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik mis even waarom op de ene manier de lasten gelijk blijven en op de andere manier niet?
Dat is budgettair niet handig hequote:Op zaterdag 18 september 2021 12:10 schreef oh-oh het volgende:
Ik doe echt niet meer aan MP , mensen doen altijd zo moeilijk of komen niet opdagen.
Er staat hier nog een terrarium in de weg, die zal ik binnenkort eens bij de weggeefwinkel afgeven.
True!quote:Op zaterdag 18 september 2021 12:27 schreef oh-oh het volgende:
Mijn tijd kost ook geld denk ik dan maar
Dat doe ik ook. Er gaat elke maand evenveel geld naar de vaste lasten rekening.quote:Op zaterdag 18 september 2021 12:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ze blijven natuurlijk sowieso gelijk als je het over een heel jaar bekijkt natuurlijk, maar er zijn bijvoorbeeld verzekeringen en belastingen die we jaarlijks of bijvoorbeeld maar 7x per jaar betalen i.p.v. maandelijks. Daarvan deel ik het jaarlijkse totaalbedrag door 12 en reserveer dan maandelijks dat bedrag. Daardoor heb ik elke maand exact dezelfde vaste lasten.
Ik doe liever alleen zaken via de zeeland prikbord. Ben je er ook zo vanaf.quote:Op zaterdag 18 september 2021 12:10 schreef oh-oh het volgende:
Ik doe echt niet meer aan MP , mensen doen altijd zo moeilijk of komen niet opdagen.
Er staat hier nog een terrarium in de weg, die zal ik binnenkort eens bij de weggeefwinkel afgeven.
Maar ik schuif weleens wat van het ene naar het andere potje. Dan werkt dat al niet meer, lijkt me. Hij zou vooral inzicht willen.quote:Op zaterdag 18 september 2021 10:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Zelfde potjes aanmaken en de omschrijving van de incasso’s er op aanpassen dan worden ze automatisch gevuld en zie je allebei hetzelfde.
Ooit hadden we een heel strak spaarplan en zat ik er zo een uur per week voor om in Excel bij te werken. Want AH bonnetjes ging ik splitsen tussen boodschappen, huishoudelijk, verzorging, enz.quote:Op zaterdag 18 september 2021 11:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Waarom is het erg om tijd te spenderen aan budgetten?
Hoe lang is het geleden? Ik ben na bijna 12 weken weer begonnen met zo'n back-in-shape klasje van Mom in Balance. Dat ging toen goed, maar had dat niet veel eerder moeten proberen.quote:Op zaterdag 18 september 2021 13:53 schreef SQ het volgende:
Vraagje voor moeders die een keizersnede hebben gehad!
Donderdag bij yoga kreeg ik een pittige buikspieroefening. Het viel me soberso al op dat mijn buikspieren momenteel niet lijken te bestaan, maar nu 2 dagen later heb ik echt flinke spierpijn, maar geconcentreerd rond het litteken? Herkent iemand dit? Is het zorgelijk? Gaat het over? Zal ik ooit weer buikspieren krijgen? Thanks
11 maanden, en een diastase is het zeker niet, ik heb echt spierpijn rond het littekenquote:Op zaterdag 18 september 2021 14:22 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Hoe lang is het geleden? Ik ben na bijna 12 weken weer begonnen met zo'n back-in-shape klasje van Mom in Balance. Dat ging toen goed, maar had dat niet veel eerder moeten proberen.
Misschien bij een fysio laten checken of je diastasis hebt?
(En het komt vast wel weer goed! Ik kon uiteindelijk ook weer hardlopen en redelijk meekomen met het reguliere bootcampklasje)
Je baby is al bijna een jaar!? (Heb ik toch goed gegokt).quote:Op zaterdag 18 september 2021 14:24 schreef SQ het volgende:
[..]
11 maanden, en een diastase is het zeker niet, ik heb echt spierpijn rond het litteken
Lief dat je het vraagt. Stukje beter dan gisteren, antibiotica lijkt zijn werk te doen. Ben al 1 steen kwijt overigensquote:Op zaterdag 18 september 2021 13:29 schreef BE het volgende:
@:malteser Hoe is het nu, beter dan gisteren?
Ja, de buikspieren rond mijn litteken lijken gevoeliger. Duurt ook altijd iets langer dan de ‘gewone 2 dagen’ spierpijn. Zelfs na bijna 3,5 jaar dus. Nu heb ik wel 2 keizersnedes gehad, geen idee of dat verschil maakt.quote:Op zaterdag 18 september 2021 13:53 schreef SQ het volgende:
Donderdag bij yoga kreeg ik een pittige buikspieroefening. Het viel me soberso al op dat mijn buikspieren momenteel niet lijken te bestaan, maar nu 2 dagen later heb ik echt flinke spierpijn, maar geconcentreerd rond het litteken? Herkent iemand dit? Is het zorgelijk? Gaat het over? Zal ik ooit weer buikspieren krijgen? Thanks
Zit die dichtbij de sporthal? Ik ga meestal naar Terre des Hommes in Heer, maar die kunnen niet alles aannemen door ruimtegebrek.quote:Op zaterdag 18 september 2021 13:04 schreef oh-oh het volgende:
Wij hebben hier een weggeefwinkel waar ze echt blij zijn met alles, buitenlandse gezinnen halen daar hun hele interieur vandaan, dus ik vind dat een prima bestemming.
Ja op het winkelcentrum hier, waar heel vroeger ooit de chinees zat! Hele beperkte openingstijden wel. Maar als ik spullen heb app ik een van die gasten en neemt ie het even aan voor me.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zit die dichtbij de sporthal? Ik ga meestal naar Terre des Hommes in Heer, maar die kunnen niet alles aannemen door ruimtegebrek.
Ik heb er 2 gehad. Buikspieren wat zijn dat? Ik merk met buikspieroefeningen echt wel waar ze kapot getrokken zijn. Mijn litteken blijft sowieso gevoelig. Zet ik op een buikspierapparaat teveel gewicht doet het echt pijn. Net of het scheurt.quote:Op zaterdag 18 september 2021 13:53 schreef SQ het volgende:
Die rugpijn is wel herkenbaar.quote:Op zaterdag 18 september 2021 19:06 schreef twist02 het volgende:
Ik functioneerde op zich ook best prima eerstmaar merkte dat ik soms wel echt minder kon hebben zeg maar. Vaak pijn in m'n onderrug, stoeien met de kinderen was al snel gevoelig, dat soort dingen.
Ik kreeg vooral veel "tsja, dat kun je wel eens hebben na twee zwangerschappen"-reacties, en "probeer maar fysio ofzo".
Ben nu dus wel echt heel blij dat ik het er niet bij heb laten zitten. Jij kan het uiteraard het beste inschatten, puur my 2 cents
Iedereen is anders. Die van jou is nog jong geef het nog wat tijd.quote:Op zaterdag 18 september 2021 18:55 schreef SQ het volgende:
Oh nee nou hulp zoeken gaat ook wat ver hoor, heb er in het dagelijks leven niet echt veel last van, maar met yoga viel het me wel op. Ik ben daar de jongste en flexibelste in het klasje, maar zodra het flink op de core spieren gaat kan ik he-le-maal niks. En dat heb ik na mijn vorige 2 zwangerschappen nooit gehad![]()
Wat ik eigenlijk hoop te horen is dat het met veel training wel weer wat beter wordt, maar de post van F_r geeft weinig hoop
Ja die kon "onmogelijk te maken hebben met m'n diastase", aldus de eerste 2 chirurgenquote:
Haha zulke dingen moet je ook niet uitrekenen!quote:Op zaterdag 18 september 2021 19:25 schreef Hupje het volgende:
Een supermarkt hier heeft een lokale spaaractie. Best leuk. Je moet minstens voor 600 euro in 2 maanden boodschappen doen (er van uit gaande dat je géén dubbele krijgt)
Daar heb je ruilacties voor joh.quote:Op zaterdag 18 september 2021 19:25 schreef Hupje het volgende:
Een supermarkt hier heeft een lokale spaaractie. Best leuk. Je moet minstens voor 600 euro in 2 maanden boodschappen doen (er van uit gaande dat je géén dubbele krijgt)
Wonen wij dan toch in hetzelfde dorp?quote:Op zaterdag 18 september 2021 19:25 schreef Hupje het volgende:
Het wordt wel wat beter hoor, ik kan aanzienlijk meer dan een half jaar na de keizersnede. En inmiddels ook alle gevoel in de huid weer terug, dat duurde wel langer dan een jaar na de tweede.quote:Op zaterdag 18 september 2021 18:55 schreef SQ het volgende:
Oh nee nou hulp zoeken gaat ook wat ver hoor, heb er in het dagelijks leven niet echt veel last van, maar met yoga viel het me wel op. Ik ben daar de jongste en flexibelste in het klasje, maar zodra het flink op de core spieren gaat kan ik he-le-maal niks. En dat heb ik na mijn vorige 2 zwangerschappen nooit gehad![]()
Wat ik eigenlijk hoop te horen is dat het met veel training wel weer wat beter wordt, maar de post van F_r geeft weinig hoop
Nee, er zijn vast meer supermarkten die soortgelijke spaaracties doenquote:Op zaterdag 18 september 2021 19:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Wonen wij dan toch in hetzelfde dorp?
Oh onze gemeente heeft voor het honderdjarig bestaan een stickeralbum uitgegeven, net zoals vroeger van panini, en bij elke 10 euro boodschappen krijg je een pakje stickers om in je boek te plakkenquote:
Oh wat leuk, met foto's van vroeger neem ik aan?quote:Op zaterdag 18 september 2021 20:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh onze gemeente heeft voor het honderdjarig bestaan een stickeralbum uitgegeven, net zoals vroeger van panini, en bij elke 10 euro boodschappen krijg je een pakje stickers om in je boek te plakken
Ja dat idee had ik al, vandaar dat ik meteen getriggerd wasquote:Op zaterdag 18 september 2021 20:16 schreef Hupje het volgende:
@:SQ Hier is het wel ook een stickerverzamelboek over vroeger![]()
Paar dorpen verderop kun je voor een gezelschapsspel aangepast aan de regio sparen.
Ja, echt heel leukquote:Op zaterdag 18 september 2021 20:17 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Oh wat leuk, met foto's van vroeger neem ik aan?
Ik heb het trainen wel heel rustig opgebouwd en eerst vooral gewerkt aan de core. De rechte buikspieren nog lang niet direct getraind. Nu 3 jaar later heb ik echt wel weer een prima core én rechte buikspieren (functioneel hč, niet dat ik nu prachtige blokjes heb).quote:Op zaterdag 18 september 2021 18:55 schreef SQ het volgende:
quote:Op zaterdag 18 september 2021 20:24 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ik heb het trainen wel heel rustig opgebouwd en eerst vooral gewerkt aan de core. De rechte buikspieren nog lang niet direct getraind. Nu 3 jaar later heb ik echt wel weer een prima core én rechte buikspieren (functioneel hč, niet dat ik nu prachtige blokjes heb).
Gewoon wachten tot de actie bijna afgelopen is, dan geven ze die dingen meestal gewoon weg omdat ze er vanaf moeten. Dat was hier bij de blijdorp-kaartjes actie iig wel (en met de wereldstickers daar voor ook). Een kind meenemen zorgt er ook altijd voor dat je extra plaatjes krijgt btw.quote:Op zaterdag 18 september 2021 20:16 schreef Hupje het volgende:
@:SQ Hier is het wel ook een stickerverzamelboek over vroeger![]()
Paar dorpen verderop kun je voor een gezelschapsspel aangepast aan de regio sparen.
Dat is bij mij niet overal terug gekomen. Maar alle littekens bij mijn blijven gevoeligquote:Op zaterdag 18 september 2021 19:52 schreef Malteser het volgende:
[..]
Het wordt wel wat beter hoor, ik kan aanzienlijk meer dan een half jaar na de keizersnede. En inmiddels ook alle gevoel in de huid weer terug, dat duurde wel langer dan een jaar na de tweede.
Nou ik niet hoor. Ik kan ze wel aanspannen en dan is mijn buik wel harder. Maar ik voel geen blokjesquote:Op zaterdag 18 september 2021 20:26 schreef SQ het volgende:
[..]blokjes heb je wel, maar de meeste vrouwen hebben daar nog een laagje spek overheen.
Oké, dus rustig aan doen en vooral niet te snel te veel verwachten, check. Bedankt voor alle inputs!
5 keizersnedes?quote:Op zaterdag 18 september 2021 20:33 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Gewoon wachten tot de actie bijna afgelopen is, dan geven ze die dingen meestal gewoon weg omdat ze er vanaf moeten. Dat was hier bij de blijdorp-kaartjes actie iig wel (en met de wereldstickers daar voor ook). Een kind meenemen zorgt er ook altijd voor dat je extra plaatjes krijgt btw.
Qua buikspieren bij een keizersnede merk ik er vrij weinig meer van. Ik doe sinds een jaar aquabootcamp en heb geen idee dat ik bij buikspieren meer last heb. Mijn zus met 5 keizersnedes (en daarna een blubberbuik-correctie) doet ook alles probleemloos. Mijn buik is overigens nog wel in dat gebied gevoelloos aan de buitenkant, en hij is ook nog steeds niet terug geplooid
De eerste twee waren ongepland, en bij de anderen was er geen andere optie meer. Het advies van max 3 was er toen nog niet, net als het advies om minimaal 1 jaar niet zwanger te worden na een kz, wat nogal slecht heeft uitgepakt voor nummer 2. Uiteraard is wel meerdere malen de grap gemaakt dat ze er beter een rits in hadden kunnen zetten.quote:
De favoriet van T...quote:Op zaterdag 18 september 2021 20:56 schreef vencodark het volgende:
Damn, dit is lekker.
https://tonyschocolonely.(...)-repen-180gr-ft-1-st
Ben meestal van de pure chocolade maar dat geknetter…nom nom.
Oe ja, die is heel erg ok!quote:Op zaterdag 18 september 2021 20:56 schreef vencodark het volgende:
Damn, dit is lekker.
Mijn oudste vindt deze ook het lekkerst, ik vind het niksquote:Op zaterdag 18 september 2021 20:56 schreef vencodark het volgende:
Damn, dit is lekker.
Dat is nou een variant die je in het westen niet vindt..quote:Op zondag 19 september 2021 13:00 schreef oh-oh het volgende:
Wij hebben vanmorgen ontbeten met vlaai ( kruisbessen![]()
) in onze stamkroeg en 8 km gelopen.
quote:Op zondag 19 september 2021 18:20 schreef oh-oh het volgende:
Kruisbessen ( kroasjele) met schuim is echt mn lievelings!
Helder. Heb je een punt ook. Maar mijn maaltijden zonder vlees zijn friet (of gebakken aardappelen/krieltjes etc.) met een salade. Of pizza. Of i.i.g erg vetquote:Op maandag 20 september 2021 00:04 schreef Elleska het volgende:
Mij valt vooral veel vlees op. Lichtere maaltijden zoek ik meestal in meer groente.
Ik voel mijn knip na bijna 10 jaar nog regelmatig. Maar die is ook open gegaan dus niet heel lekker geheeld.quote:Op zondag 19 september 2021 23:12 schreef MaJo het volgende:
Ik heb een soortgelijk iets als @:SQ maar dan “down under”. De plek waar de knip is gezet doet opeens pijn en dat trekt helemaal naar binnen toe en helemaal over mijn bilIk vind het zo raar na bijna 11 maanden
ik helaas ook, na 18 / 16,5 jaar. Ik heb er ook standaard last van als ik fiets.quote:Op maandag 20 september 2021 00:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik voel mijn knip na bijna 10 jaar nog regelmatig.
lust je geen andere groentes? Ik vind al die noodles ook niet echt handig klinken als je lichte maaltijden wil, maar ik let zelf ook wat meer op koolhydraten.quote:Op maandag 20 september 2021 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Helder. Heb je een punt ook. Maar mijn maaltijden zonder vlees zijn friet (of gebakken aardappelen/krieltjes etc.) met een salade. Of pizza. Of i.i.g erg vet![]()
Kip met veel groente en rijst is dan al een voouitgang
Het heeft lang geduurd, maar nu ik voor iets anders de pil slik heb ik er geen last meer van. Invloed van hormonen elke maand is stom..quote:Op maandag 20 september 2021 00:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik voel mijn knip na bijna 10 jaar nog regelmatig. Maar die is ook open gegaan dus niet heel lekker geheeld.
Gewoon uitbestedenquote:Op maandag 20 september 2021 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Soms ben ik zķ blij dat ik geen kinderen heb
Mag ik vragen waarom je verloofde beide zwangerschappen heeft gedragen?quote:Op maandag 20 september 2021 09:13 schreef exode het volgende:
[..]
Gewoon uitbesteden
Al heeft mijn verloofde na 2 zwangerschappen en heftige bevallingen geen naklachten of zo.
En ik ben zo blij, net Juul met de fiets naar KDV gebracht, 4 km heen en dus ook weer terug. Ik kan nog ademen, niet benauwd. Wel vooraf gepuft, maar het gaat eindelijk echt vooruit.
Wiehoe!
Dat is niet lastig hoorquote:Op maandag 20 september 2021 09:24 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je verloofde beide zwangerschappen heeft gedragen?
Mag ook via pm.
Duidelijk.quote:Op maandag 20 september 2021 09:31 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is niet lastig hoor
Ik moest er niet aan denken om zwanger te zijn en zij wilde heel erg graag. En eerlijk is eerlijk, ze maakt erg knappe en leuke kinderen.
Ik kan echt elke dag komkommersalade eten, je kan het ook op duizend manieren maken.quote:Op zondag 19 september 2021 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Crosspost: Ff stom vraagje. Na mijn vakantie (heb nog 1 week vrij) wil ik wat magerder eten. Denk dat Aziatisch het makkelijkst is daarin. Hebben jullie nog lekkere recepten (geen vis, geen combi hartig + fruit/zoet, geen koriander)?
Ik heb nu:
Curry madras (verspakket AH)
Ajam smoor + ajam paniki + rijst + komkommersalade
Japanse bami (recept ve vriendin) + kip (in de bami) + noedels
Ajam smoor + rendang + rijst + komkommersalade
Groentesoep + rijst + evt. boterham met kaas of ham (nee, is niet Aziatisch)
Nasi + sate kip + satesaus (beetje) + komkommersalade + evt. gebakken eitje
Kip Teriyaki (geen goed recept meer, verspakket veel te lafjes: iemand?)
Oh ja kroonsele zeggen ze hier, kroasjele is Sittards, een van de weinige dingen die ik weiger op z'n Mestreechs te zeggen. Wordt ook altijd gecorrigeerd door die Sjengenquote:Op zondag 19 september 2021 22:17 schreef Sjeen het volgende:
Kroonsele, niet mijn favoriet. Ik heb het liefst rijstevlaai (niet de Belgische variant) of abrikozen-linzen
Oh zonde! Maak ff af dan!!quote:Op maandag 20 september 2021 10:19 schreef vencodark het volgende:
Nu was ik begin juni begonnen aan een persoonlijk bordspel voor mijn ouders, als cadeau voor wanneer ze 40 jaar getrouwd waren, een maand later.
Ik zat lekker in een ‘flow’ en heb een heleboel uitgewerkt en een proefmodel gemaakt.
En toen kakte ik in.![]()
Ik zou het sowieso niet af gekregen hebben voor die tijd maar de bedoeling was wel ‘kort erna’.
Nu ligt het al 2 maanden stil en ik baal eigenlijk dat ik de motivatie niet meer kan opbrengen ermee verder te gaan.![]()
Stom hoe je kan gaan van 100% enthousiasme en boordevol ideeën naar complete desinteresse en het inmiddels als een blok aan mijn been voelt.![]()
Misschien wil je zus nog meedoenquote:Op maandag 20 september 2021 10:19 schreef vencodark het volgende:
Nu was ik begin juni begonnen aan een persoonlijk bordspel voor mijn ouders, als cadeau voor wanneer ze 40 jaar getrouwd waren, een maand later.
Ik zat lekker in een ‘flow’ en heb een heleboel uitgewerkt en een proefmodel gemaakt.
En toen kakte ik in.![]()
Ik zou het sowieso niet af gekregen hebben voor die tijd maar de bedoeling was wel ‘kort erna’.
Nu ligt het al 2 maanden stil en ik baal eigenlijk dat ik de motivatie niet meer kan opbrengen ermee verder te gaan.![]()
Stom hoe je kan gaan van 100% enthousiasme en boordevol ideeën naar complete desinteresse en het inmiddels als een blok aan mijn been voelt.![]()
Zeker een vooruitgang. Zonder vlees hoeft ook niet maar als je nu eens 1 vleesgerecht per maaltijd kiest en deze combineert met een groentegerecht en de komkommer als extra erbij?quote:Op maandag 20 september 2021 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Helder. Heb je een punt ook. Maar mijn maaltijden zonder vlees zijn friet (of gebakken aardappelen/krieltjes etc.) met een salade. Of pizza. Of i.i.g erg vet![]()
Kip met veel groente en rijst is dan al een voouitgang
quote:Op maandag 20 september 2021 10:43 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Misschien wil je zus nog meedoen![]()
(Die was toch pissig dat jij dit bedacht had?)
Nou, het moet nog voor het ‘echte’.quote:Op maandag 20 september 2021 11:24 schreef trui het volgende:
wat is er nog nodig om het af te maken, venco?
Dat valt calorietechnisch ook nog best tegenquote:Op maandag 20 september 2021 10:55 schreef oh-oh het volgende:
Pokebowls zijn mss ook nog een optie, maar dan weinig rijst en veel topping!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De dieetclub is ook een prima plek voor dit soort vragen trouwens, @Whiskers2009
[ Bericht 21% gewijzigd door SQ op 20-09-2021 12:09:58 ]disclaimer
quote:Op maandag 20 september 2021 12:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat valt calorietechnisch ook nog best tegenzaken als avocado en zalm zijn ook niet bepaald laag-calorisch.
Wat je inderdaad het beste kunt doen is de groentebalans aanpassen. Zorgen dat minimaal 70% van het volume uit groenten bestaat.
Ik eet vanavond pasta voor 500 kcal. 50 gram ongekookte pasta, beetje gehakt, wat saus, en dan zo'n 400 gram groenten.Oh ja klopt, ik doe vooral dingen als radijs/komkommer/mais/wortel erop en garnalen of surimi of paling maar daarvan echt maar weinig. En als je ze koopt krijg je vooral rijst, ik maak ze juist met weinig rijst. Gewoon veel wasabi, proef je de rest ook niet meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De dieetclub is ook een prima plek voor dit soort vragen trouwens, @:Whiskers2009
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Jazeker welquote:Op maandag 20 september 2021 08:17 schreef trui het volgende:
[..]
lust je geen andere groentes? Ik vind al die noodles ook niet echt handig klinken als je lichte maaltijden wil, maar ik let zelf ook wat meer op koolhydraten.
Ik lunch echt vaak met soep, nomnom!quote:Op maandag 20 september 2021 12:26 schreef laziness het volgende:
Soep. Gaat enorm veel groente in en is makkelijk vooraf veel porties van te maken![]()
Gelijk ook zonder vlees. Win-win.
Ik vind dat altijd zo weinig voldoening geven als maaltijdquote:Op maandag 20 september 2021 12:26 schreef laziness het volgende:
Soep. Gaat enorm veel groente in en is makkelijk vooraf veel porties van te maken![]()
Gelijk ook zonder vlees. Win-win.
Dank je, ga ik eens naar kijken!quote:Op maandag 20 september 2021 10:50 schreef Elleska het volgende:
[..]
Zeker een vooruitgang. Zonder vlees hoeft ook niet maar als je nu eens 1 vleesgerecht per maaltijd kiest en deze combineert met een groentegerecht en de komkommer als extra erbij?
Ik zou dus eerst eens kijken naar lekkere Aziatische groentegerechten, daar is zoveel keuze in daar zit vast iets tussen. Sajoer boontjes doen het hier altijd goed. Als je lekkere groentegerechten hebt gevonden is het veel makkelijker om vlees en koolhydraten te verminderen.
Wij doen er vaak een sneetje brood bij. Zolang je dat bij één snee houdt past dat prima bij het weinige aantal calorieën van een soepje. Of je doet er wat zelf gemaakte gehaktballetjes of zo in voor wat meer vulling.quote:Op maandag 20 september 2021 12:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo weinig voldoening geven als maaltijd
Thanks!quote:Op maandag 20 september 2021 10:55 schreef oh-oh het volgende:
Pokebowls zijn mss ook nog een optie, maar dan weinig rijst en veel topping!
quote:Op maandag 20 september 2021 12:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat valt calorietechnisch ook nog best tegenzaken als avocado en zalm zijn ook niet bepaald laag-calorisch.
Wat je inderdaad het beste kunt doen is de groentebalans aanpassen. Zorgen dat minimaal 70% van het volume uit groenten bestaat.
Ik eet vanavond pasta voor 500 kcal. 50 gram ongekookte pasta, beetje gehakt, wat saus, en dan zo'n 400 gram groenten.Dank voor de tip!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De dieetclub is ook een prima plek voor dit soort vragen trouwens, @:Whiskers2009
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |