De eeuwigdurende hersft. Althans dat gevoel heb ik vaak in Nederland de laatste jaren. Geen echte kou maar ook niet aangenaam.quote:Op woensdag 29 september 2021 11:06 schreef INViCTuS het volgende:
Nog zo vaak dit weer zoals vandaag tot half maartzo geen zin in
Het is maar een beetje herfst. Dit weekend even nazomeren en daarna opmaken voor de totale horror winter des doodsquote:
Kan jij ook niks aan doen dat je daar woontquote:
Ik vind het ook niet ergquote:Op woensdag 29 september 2021 12:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan jij ook niks aan doen dat je daar woont![]()
Als het niet kouder wordt dan dit vind ik het best.quote:Op woensdag 29 september 2021 11:06 schreef INViCTuS het volgende:
Nog zo vaak dit weer zoals vandaag tot half maartzo geen zin in
Al bizar dat het bijna wel gelukt was. Normaal is augustus toch ongeveer wel de heetste maand van het jaar. Maar dit jaar...quote:Op woensdag 29 september 2021 10:20 schreef Nattekat het volgende:
September heeft het net niet vol kunnen houden om augustus te verslaan qua gemiddelde maxima
Dat zegt heel veel over augustusquote:Op woensdag 29 september 2021 10:20 schreef Nattekat het volgende:
September heeft het net niet vol kunnen houden om augustus te verslaan qua gemiddelde maxima
Dus hele winter 7 graden en grijs?quote:Op donderdag 30 september 2021 09:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maak je maar vast op voor de terreurwinter des doods. Heb je al voldoende hout in huis?
Soms 11 graden met regen en af en toe net boven nul met wat kwakkelsneeuw.quote:Op donderdag 30 september 2021 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus hele winter 7 graden en grijs?
quote:Op donderdag 30 september 2021 09:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Soms 11 graden met regen en af en toe net boven nul met wat kwakkelsneeuw.
Gemiddeld jaquote:Op donderdag 30 september 2021 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus hele winter 7 graden en grijs?
Ik heb inmiddels niet eens meer echte winterkledingquote:Op donderdag 30 september 2021 10:07 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gemiddeld jaHeel misschien kans op een flinke winterprik waarvan de lengte afhankelijk is van de beginmaand. Als het al in december begint dan zijn we gedoemd.
Gaat snel vervelen he?quote:Op donderdag 30 september 2021 16:40 schreef Autoscooter het volgende:
Ik zei een paar dagen geleden dat ik het wel weer prima vond dat het grijs en regenachtig werd. Na 2 dagen kom ik daar alweer van terug. Jeeezus wat een troosteloze bedoening zeg.
Als dit uitkomt dan is het eind oktober afgelopen met het gezapige weer:quote:Op donderdag 30 september 2021 16:40 schreef Autoscooter het volgende:
Ik zei een paar dagen geleden dat ik het wel weer prima vond dat het grijs en regenachtig werd. Na 2 dagen kom ik daar alweer van terug. Jeeezus wat een troosteloze bedoening zeg.
Wel een contrast idd, afgelopen Zaterdag vierde ik mijn verjaardag in de tuin, tot een uurtje of 12 was het prima 't shirt weer, nu zit ik in twijfel of ik m'n winterjas al aan moet.quote:Op donderdag 30 september 2021 16:40 schreef Autoscooter het volgende:
Vanochtendquote:
Beter te vroeg, dan te laatquote:Op donderdag 30 september 2021 19:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als dit uitkomt dan is het eind oktober afgelopen met het gezapige weer:
[ twitter ]
[ twitter ]
Treft de noordpool hetzelfde lot deze winter? Gecombineerd met het voorgaande kunnen we ons opmaken voor een Elfstedentochtquote:
Zou wel leuk zijn. Al hecht ik er vrij weinig waarde aan, want die voorspellingen op die termijn komen echt haast nooit uit.quote:Op donderdag 30 september 2021 19:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als dit uitkomt dan is het eind oktober afgelopen met het gezapige weer:
[ twitter ]
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen die daar in de buurt had gestaan had t ook niet meer kunnen navertellen, triest voor de paarden
"You can call me Susan if it makes you happy"
quote:Op donderdag 30 september 2021 21:05 schreef TLC het volgende:
In Maarheeze zijn gistermiddag zeven paarden om het leven gekomen door blikseminslag. De dieren stonden in een weide toen ze werden geraakt. "Het is niet te geloven, zo vlug als het ging."
De paarden stonden in een weiland van Jack Ogier, die een paardenrusthuis runt. Ogier was bezig om het wintervoer naar binnen te halen toen het weer omsloeg. "Ineens begon het te regenen en te waaien. Het hagelde zo heftig dat de tractor niet eens meer te horen was", vertelt hij aan Omroep Brabant.
Het duurde niet langer dan twee minuten, zegt hij. Het ene moment zag hij nog hoe het vuur in de lucht hing "zo groot alsof een huis in brand stond". Vanuit een rode vuurzee boven hem schoten bliksemschichten alle kanten op. Hij besefte meteen dat de paarden die hij in de verte op een rij zag liggen, geraakt waren door de bliksem. "Ik heb dit nog nooit meegemaakt", aldus Ogier.
Overgeslagen
Hij vermoedt dat een van de paarden is geraakt door de bliksem en dat het daarna is overgeslagen naar de andere paarden. "Ik denk dat ik geluk heb gehad dat het bij zeven paarden gebleven is."
Ogier heeft de eigenaren van de paarden op de hoogte gebracht van het nieuws. Vandaag kwamen enkelen van hen naar Maarheeze om afscheid te nemen. "Ik dacht eerst dat hij een grapje maakte", zegt Rosalin Taormina, een van de eigenaren. "Gisteren was een heel zwarte dag. De enige troost die we hebben is dat de paarden niet geleden hebben. Het is zo snel gegaan."
Morgen worden de paarden opgehaald door een destructiebedrijf.
(bron : https://nos.nl/artikel/23(...)zeven-paarden-fataal)
----------------------
Foto maar even in een spoiler gezet, voor de mensen die het liever niet willen zienIk denk dat het deze was:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen die daar in de buurt had gestaan had t ook niet meer kunnen navertellen, triest voor de paarden![]()
quote:Op donderdag 30 september 2021 21:05 schreef TLC het volgende:
In Maarheeze zijn gistermiddag zeven paarden om het leven gekomen door blikseminslag. De dieren stonden in een weide toen ze werden geraakt. "Het is niet te geloven, zo vlug als het ging."
De paarden stonden in een weiland van Jack Ogier, die een paardenrusthuis runt. Ogier was bezig om het wintervoer naar binnen te halen toen het weer omsloeg. "Ineens begon het te regenen en te waaien. Het hagelde zo heftig dat de tractor niet eens meer te horen was", vertelt hij aan Omroep Brabant.
Het duurde niet langer dan twee minuten, zegt hij. Het ene moment zag hij nog hoe het vuur in de lucht hing "zo groot alsof een huis in brand stond". Vanuit een rode vuurzee boven hem schoten bliksemschichten alle kanten op. Hij besefte meteen dat de paarden die hij in de verte op een rij zag liggen, geraakt waren door de bliksem. "Ik heb dit nog nooit meegemaakt", aldus Ogier.
Overgeslagen
Hij vermoedt dat een van de paarden is geraakt door de bliksem en dat het daarna is overgeslagen naar de andere paarden. "Ik denk dat ik geluk heb gehad dat het bij zeven paarden gebleven is."
Ogier heeft de eigenaren van de paarden op de hoogte gebracht van het nieuws. Vandaag kwamen enkelen van hen naar Maarheeze om afscheid te nemen. "Ik dacht eerst dat hij een grapje maakte", zegt Rosalin Taormina, een van de eigenaren. "Gisteren was een heel zwarte dag. De enige troost die we hebben is dat de paarden niet geleden hebben. Het is zo snel gegaan."
Morgen worden de paarden opgehaald door een destructiebedrijf.
(bron : https://nos.nl/artikel/23(...)zeven-paarden-fataal)
----------------------
Foto maar even in een spoiler gezet, voor de mensen die het liever niet willen zienHeftig hè. Op dat moment was ik een paar kilometer verderop aan het paardrijden en door dat weer overvallen tijdens mijn buitenritje (zie eerder). Gelukkig alleen maar nat geworden. Had met de stroomdraad te maken, waar ze dichtbij stonden. Vraag me dan af hoe dat zich dan verspreidt, over de grond of zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen die daar in de buurt had gestaan had t ook niet meer kunnen navertellen, triest voor de paarden
Triest. Kan snel gaan dan.quote:Op donderdag 30 september 2021 22:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik denk dat het deze was:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |