abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201360123
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:09 schreef Blues het volgende:
Dame 1 is óveral tegen, vraagt zich altijd op verontwaardigde toon vanalles hardop af, controleert haar collega's, roddelt over iedereen op vervelende manier en is zéér nadrukkelijk aanwezig, alleen al door haar houding. Lastig uitleggen. Bemoeit zich vanaf haar bureau in het (te kleine-) secr. met werkelijk alles dat er gebeurt.
Dame 2 doet dat laatste ook, en práát de hele dag, vooral over wat ze allemaal al gedaan heeft x200 en komt op alles dat er gebeurt ook nog x tig keer terug. Samen houden ze er een soort gesmoes op samenzweerderige toon op na.
We verzinnen het niet, het wordt door anderen ook waargenomen en iedereen is doodmoe als er 1 van hen werkt, laat staat alle 2 op 1 dag.
Als ze zoals de laatste 2 of 3 weken op vakantie zijn slaakt de rest een zucht van verlichting.
Ik word al moe bij het idéé daar mee te moeten werken _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201360148
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:16 schreef Isabeau het volgende:

Ik word al moe bij het idéé daar mee te moeten werken _O-
Vriendin is dan ook ongelukkig daar. ;(

Mijn poli is rustig qua mensen met fijne coll. Alleen jammer dat we met 3 spec. in 1 ruimte moeten zitten. Leuke meiden allemaal maar het is er zoooo rumoerig dat is jammer.

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 14-09-2021 21:23:59 ]
pi_201360486
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:44 schreef sigme het volgende:
Sommige collega's hebben aan een half woord van mij genoeg, en ik van hen. We verstaan elkaar.
Anderen begrijpen nooit wat ik bedoel, en hun antwoord slaat als een tang op een varken, waardoor ik dus nog een keer moet uitleggen/vragen.
Dat is niks persoonlijks, maar als je er een dag mee moet samenwerken kan ik het verschil aan het eind van de dag wel vernemen.
Ik heb zo'n relatie met onze boekhouders. Op een of andere manier kunnen we elkaar niet begrijpen. Of zij mij eigenlijk niet. J heeft een paar maanden geleden alle mails tussen mij en boekhouders gelezen om te kijken of hij er achter kon komen wat er scheelde maar hij kon niets ontdekken. Het is niemands schuld. Soms heb je dat gewoon met mensen.

Ik heb me er maar bij neergelegd. Ze doen hun werk wel prima, alternatieven zijn waarschijnlijk niet beter of veel duurder.
Spoilers!
  dinsdag 14 september 2021 @ 22:19:16 #129
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201361084
Ik heb even tekenpapier en houtskoolstiften opgehaald…
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201361327
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb zo'n relatie met onze boekhouders. Op een of andere manier kunnen we elkaar niet begrijpen. Of zij mij eigenlijk niet. J heeft een paar maanden geleden alle mails tussen mij en boekhouders gelezen om te kijken of hij er achter kon komen wat er scheelde maar hij kon niets ontdekken. Het is niemands schuld. Soms heb je dat gewoon met mensen.

Ik heb me er maar bij neergelegd. Ze doen hun werk wel prima, alternatieven zijn waarschijnlijk niet beter of veel duurder.
Vaak helpt het wel om te praten, in mijn ervaring. Als je elkaar al moeilijk begrijpt, is op en neer blijven mailen sowieso een garantie op falen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201361738
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vaak helpt het wel om te praten, in mijn ervaring. Als je elkaar al moeilijk begrijpt, is op en neer blijven mailen sowieso een garantie op falen.
Dat is ook zo. Op hun voorstel is er een gesprek geweest. Niet over de miscommunicaties maar gewoon om te zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Daaruit bleek ook dat het gewoon best prima kerels zijn.
Daarna was het voor mij makkelijker om de daarop volgende miscommunicaties via de mail naast me neer te leggen. Il heb er afgelopen week hartelijk om gelachen. Dat is toch een stuk beter dan die frustratie van eerder.
Spoilers!
pi_201363865
Goedemorgen!
Warm en vochtig buiten.

Gister op mijn woonwerkverkeerfietstochtje.

Het is bloeiende Japanse Duizendknoop. Dat is slecht nieuws.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201364222
Goedemorgen! Nog 2 hele intensieve dagen op het werk, en dan een lekker lang weekend. Ik ben er al aan toe.

Wat goed dat je J die mails laat nalezen, @LS. Dat laat ik mijn J (ik heb er ook 1 :D) ook wel eens doen, omdat ik sommige dingen zo letterlijk interpreteer dat de meer waarschijnlijk boodschap aan mij voorbij gaat.
pi_201364293
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:19 schreef fietsie het volgende:
Ik heb even tekenpapier en houtskoolstiften opgehaald…
En in de kast gelegd om het daar te laten verstoffen de komende 10 jaar? :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201364358
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:15 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
En in de kast gelegd om het daar te laten verstoffen de komende 10 jaar? :P
Nope, ezel staat klaar, boudoirplaids liggen over de chaise longe..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201364376
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:22 schreef fietsie het volgende:

[..]
En wanneer ga je tekenen? En wat ga je tekenen?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201365134
Wat tof @Tele6 ! Ooit, lang geleden ( :P ) op de HKU tekenden/schilderen wij ook modellen na. Die deden dat ook vrijwillig. Ooit poseerden ook wel eens studenten, maar daar waren ze toch maar mee gestopt omdat het wel iets aan de dynamiek/sfeer in de groep veranderde.

Wat collega's betreft; ik zal niet te ver in details gaan want wie weet wie er allemaal mee leest. Maar laten we het erop houden dat desbetreffende collega en ik in heel veel opzichten op elkaar lijken (ik zie wel een spiegel in haar), en dat ze echt vaak wel heel goede punten heeft, alleen we dingen soms wat anders uiten. (En dat vrat even energie, en dat heeft er ook wel mee te maken dat ik nog niet altijd even zeker ben van mijn doen en laten en dan helemaal dichtsla en terughoudend word). Maar ik moet er wel bij vermelden dat collega gisteren gelijk bij binnenkomst naar me toekwam en haar excuses maakte. Dus dat klaarde bij mij enorm de lucht. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 15-09-2021 09:24:57 ]
pi_201365173
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:24 schreef PdeHoog het volgende:

En wanneer ga je tekenen? En wat ga je tekenen?
Blote vrouwen natuurlijk.

Duizendknoop is idd slecht nieuws. Dag foto's van bloemen van sigme :{ straks alleen nog Japanse Duizendknoop.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201365284
Godsamme wat zijn makelaars bits zeg. Althans, belde wel gelijk terug maar het gesprek was kort en wat koel van toon zullen we maar zeggen.

Ik zou mezelf bijna opgeven voor Kopen zonder Kijken :D (zoon+dochter van een bekende hebben daar aan meegedaan dit seizoen. Heeft ze, zeker met hun budget, wel een fijn huisje opgeleverd).

(Nee dat gaan we niet doen, ik wil de controle houden :P (En niet met mijn hoofd op nationale televisie). Ooit moet die stomme bubbel knappen of in elk geval op de rem gaan. )
pi_201365469
quote:
7s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:19 schreef Candaasje het volgende:

Wat collega's betreft; ik zal niet te ver in details gaan want wie weet wie er allemaal mee leest. Maar laten we het erop houden dat desbetreffende collega en ik in heel veel opzichten op elkaar lijken (ik zie wel een spiegel in haar), en dat ze echt vaak wel heel goede punten heeft, alleen we dingen soms wat anders uiten. (En dat vrat even energie, en dat heeft er ook wel mee te maken dat ik nog niet altijd even zeker ben van mijn doen en laten en dan helemaal dichtsla en terughoudend word). Maar ik moet er wel bij vermelden dat collega gisteren gelijk bij binnenkomst naar me toekwam en haar excuses maakte. Dus dat klaarde bij mij enorm de lucht. O+
Fijn dat die collega de lucht klaarde zeg!
Spoilers!
pi_201365511
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:22 schreef fietsie het volgende:

[..]
Oh, ik snap je. Jij wacht op bezoek van @Tele6 😎
pi_201365527
quote:
7s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:28 schreef Candaasje het volgende:
Ooit moet die stomme bubbel knappen of in elk geval op de rem gaan.
Ik heb het idee dat we dat al een tijd zeggen.
Maar inderdaad ooit zal het toch wel gebeuren.
pi_201365654
quote:
7s.gif Op woensdag 15 september 2021 07:29 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Warm en vochtig buiten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gister op mijn woonwerkverkeerfietstochtje.

Het is bloeiende Japanse Duizendknoop. Dat is slecht nieuws.
Dat is inderdaad slecht nieuws. Is het niet zo, dat het vooral in het Noorden ‘heerst’?
zoals de buxusmot is opgerukt vanuit het zuiden naar nu Texel!
Gister reed ik met de auto langs meerdere Reuze! Berenklauw van > 2 meter langs het spoor. Té snel en té ver weg voor een foto. Echt giga!

Verder een sigma actie en dan betreft een koffer(tje) pakken voor een paar dagen op stap van mn.X. t/m zijn hoofdkussen.😉
Nee, ik ga niet in een tent en gewoon in mijn eigen bed slapen.
pi_201365695
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat we dat al een tijd zeggen.
Maar inderdaad ooit zal het toch wel gebeuren.
True :P . Eigenlijk zouden ze met dat woonprotest gewoon het binnenhof moeten bezetten (of althans, het gebouw waar ze nu tijdelijk zitten). Want ik vrees dat er voorlopig anders nog weinig zal gebeuren. Je ziet het hier op Fok! namelijk ook; bepaalde lieden die een fijn huis hebben, die vinden het allemaal wel prima en best dat de waarden door het plafond knallen. Boeiend dat al die starters nog bij pa en ma thuis wonen, er geen doorstroming is, huisjesmelkers grof geld verdienen en de NVM niet optreedt tegen dat gesjoemel door die makelaars. (Zie aflevering Radar).

Niet elke huiseigenaar ziet dit zo hoor, maar ik zag het in het 'ik koop nog een huis topic', de saamhorigheid reikt bij bepaalde users niet verder dan tot hun eigen voordeur.

En vriend en ik zitten dan nog niet eens in zo'n slechte positie. In de zin dat we niet ideaal wonen, maar ook niet in een krot. En we hebben wel wat geld, dus het zijn nu meer onze 'eisen' die 5 jaar geleden prima waren geweest, die nu onhaalbaar lijken.
  woensdag 15 september 2021 @ 09:49:36 #146
63722 z80
I fink you freaky
pi_201365701
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:41 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh, ik snap je. Jij wacht op bezoek van @:Tele6 😎
Kijken, kijken en niet aankomen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201365754
quote:
7s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
True :P . Eigenlijk zouden ze met dat woonprotest gewoon het binnenhof moeten bezetten (of althans, het gebouw waar ze nu tijdelijk zitten). Want ik vrees dat er voorlopig anders nog weinig zal gebeuren. Je ziet het hier op Fok! namelijk ook; bepaalde lieden die een fijn huis hebben, die vinden het allemaal wel prima en best dat de waarden door het plafond knallen. Boeiend dat al die starters nog bij pa en ma thuis wonen, er geen doorstroming is, huisjesmelkers grof geld verdienen en de NVM niet optreedt tegen dat gesjoemel door die makelaars. (Zie aflevering Radar).

Niet elke huiseigenaar ziet dit zo hoor, maar ik zag het in het 'ik koop nog een huis topic', de saamhorigheid reikt bij bepaalde users niet verder dan tot hun eigen voordeur.

En vriend en ik zitten dan nog niet eens in zo'n slechte positie. In de zin dat we niet ideaal wonen, maar ook niet in een krot. En we hebben wel wat geld, dus het zijn nu meer onze 'eisen' die 5 jaar geleden prima waren geweest, die nu onhaalbaar lijken.
Saamhorigheid hoort volgens mij niet echt bij deze tijd :')

Maar het is echt niet normaal hoe moeilijk starters het nu al een tijd hebben. En ondertussen moeten ze (veel) meer aan huur betalen dan wat ze aan koop kwijt zouden zijn.
  woensdag 15 september 2021 @ 09:53:47 #148
63722 z80
I fink you freaky
pi_201365774
quote:
7s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Is het huizen probleem niet van altijd?
Of er is een mogelijkheid voor een huis, maar een probleem met werkgelegenheid.
Of er zijn geen huizen maar wel werk. Of geen werk en geen huizen.
Bij het kopen van mijn hut was het ook passen en meten. Werkzekerheid? Buiten Nederland, iets betaalbaarder maar groter risico?! En als er nu maar niet iets stuk gaat. De bankrekening was een echoput de eerste paar jaar.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201365834
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:52 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Saamhorigheid hoort volgens mij niet echt bij deze tijd :')

Maar het is echt niet normaal hoe moeilijk starters het nu al een tijd hebben. En ondertussen moeten ze (veel) meer aan huur betalen dan wat ze aan koop kwijt zouden zijn.
Jup. Ik zie het nu ook bijvoorbeeld bij een vriendin die gescheiden is (ze heeft nog maaaanden bij haar ex gewoond in een piepklein huisje, want vindt maar eens een huurwoning). Die moet dus ergens dit najaar haar huurhuis uit, want het is in de verkoop gegooid.
Nu is zij altijd wel vindingrijk en echt niet veeleisend, maar ze werkt in Utrecht, heeft een zoontje dat ook zijn vader nog wil zien (vader woont in het westen). Vindt dan maar weer eens wat nieuws...

Mijn tante woonde na haar scheiding ook in een huurwoning. Daarvan steeg de huurprijs per jaar ook echt enorm, en hoewel mijn tante best een leuk salaris heeft, kon die het op een gegeven moment ook bijna niet meer opbrengen. Die heeft toen nog wel kunnen verhuizen (naar een kleinere woning, volksbuurtje, nu blijkt met enorme vocht/lekkageproblemen). En dat was dan nog in de 'betere' tijd', een paar jaar terug.
pi_201366062
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:53 schreef z80 het volgende:

[..]
Is het huizen probleem niet van altijd?
Of er is een mogelijkheid voor een huis, maar een probleem met werkgelegenheid.
Of er zijn geen huizen maar wel werk. Of geen werk en geen huizen.
Bij het kopen van mijn hut was het ook passen en meten. Werkzekerheid? Buiten Nederland, iets betaalbaarder maar groter risico?! En als er nu maar niet iets stuk gaat. De bankrekening was een echoput de eerste paar jaar.
Jawel, maar het is nu wel echt desastreus hoor. Zeker voor starters en mensen op zoek naar een huurhuis. (Even voor de duidelijkheid; dat zijn mijn vriend en ik niet). De koopprijzen hier knallen gewoon voor eenvoudige rijtjeshuizen over een half miljoen. Vraagprijzen worden laag ingezet, maar er wordt hier gerust 80k-120k overboden. (Iets verder uit de randstad gaat het dan meer om vraagprijzen '2,5-3 ton'. ) Vriend en ik kijken nu ook, en als we het nu over een vraagprijs hebben van 3 ton, kijken we elkaar aan en zeggen 'oh die is wel goedkoop, met een hypotheek van >1700 euro per maand kunnen we die nog wel tot iets bewoonbaar verbouwen'.

En er zitten dus stops op het aantal mensen dat mag komen bezichtigen. Je hoeft ook niet meer te bellen als het huis op Funda staat, want reken maar dat het al weg is of je niet meer mag komen kijken. Dus je bent eigenlijk verplicht een aankoopmakelaar in de arm te nemen. En dan steun je dus in veel gevallen sjoemelende makelaars die handelen met voorkennis en hun collega's inlichten om na de biedingen nog even 5k hoger te bieden, en zonder 'onder behoud van financiële' voorwaarden en zonder een bouwkundige keuring. (Radar heeft hier pas een uitzending aan gewijd. Geeft wel een beeld hoe verrot de markt nu is).

Het is ook niet voor iedereen mogelijk om over de grens te gaan kijken om te wonen. Dat heeft wel vaak met werkgelegenheid te maken. Maar ook wel eens met zorg voor familie (dat zal bij starters wellicht wel minder vaak voorkomen).

Afijn, problemen met de huizenmarkt zijn er altijd wel. Maar nu is er een tekort aan sociale huurbouw, zijn particuliere huurwoningen niet te betalen voor een heel grote groep, en is het een biedingsoorlog op Funda.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')