Jawel. Want verboden richten zich niet op de verkopers, maar op de kopers. Als een gemeente geen investeerders wil en daar zwaarwegende redenen voor heeft, kan die gemeente investeerders verbieden te kopen. Dat kan vanaf 1 januari:quote:Op dinsdag 14 september 2021 16:37 schreef Galvez het volgende:
[..]
Volgens mij alleen indien de gemeente inspraak heeft.
Als ik één woning die al decennia in familie bezit is, en waar gemeente nooit iets mee te maken gehad heeft, wil verkopen heeft gemeente daar volgens mij niets over te zeggen.
Naja, dat langer thuiswonen van ouderen is bewust beleid geweest van de VVD, het afbouwen van het aantal sociale huurwoningen ook, dus ergens had ik gehoopt dat ze ook een plan hadden voor het bouwen van betaalbare en toegankelijke huizen de afgelopen 20 jaar dat ze aan de macht waren.quote:Op dinsdag 14 september 2021 10:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit was toch niet helemaal voorspelbaar. Modellen uit de jaren 90 gingen niet uit van dat scheiden de standaard zou worden (elk gezin heeft dus 2 huizen nodig) en dat jongeren pas op hun 35e zouden gaan denken aan samenwonen. En ook niet van het veel langer thuis wonen van ouderen. Die 3 dingen zorgen voor de enorm forse toename van het aantal huishoudens.
Jawel. Het is juist vreemd om te voorspellen dat het het niet meer zou toenemen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 10:15 schreef Hanca het volgende:
Dit was toch niet helemaal voorspelbaar.
Nederlandse nieuwbouwwijken zijn best tof. Zeker in vergelijking met het buitenland.quote:Op dinsdag 14 september 2021 13:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat lelijke bouwen is toch meer iets van de jaren 70-90.
Tegenwoordig hebben nieuwbouwwijken best wat karakter:
Alphen aan den Rijn
Amersfoort
Assen
Ik vind dat allemaal best nog wel gaan.
Maar de vraagprijs is tegenwoordig vaak lager dan de waarde van het huis waarop je biedt, dus zo lang je een voorbehoud aanhoudt op basis van taxatiewaarde x hoeft het niet je eigen geld te zijn.quote:Op dinsdag 14 september 2021 13:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou, nee, want de hypotheek die je kan krijgen is de waarde van je huis en niet wat je geboden hebt. Dus overbieden komt altijd uit eigen zak.
Daarom juist. En in de markt is vaak al zichtbaar dat de vraagprijs ver onder de werkelijke waarde van het huis ligt op basis van recente koopsommen van vergelijkbare huizen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een taxateur kijkt ook gewoon naar de markt.
quote:Op dinsdag 14 september 2021 10:15 schreef Hanca het volgende:
Een hypotheekadviseur kan soms nog wel wat druk zetten om de gewenste taxatie te halen, maar dat gaat hooguit om duizenden, niet om tienduizenden euto's (in de normale prijsklasse dan, hoe dat bij huizen van 700.000 en hoger zit weet ik niet, daar ken ik gewoon niemand...).
Bij mij vroeg de taxateur gewoon wat ik minimaal nodig had voor een hypo. Dat schijnt de normaalste zaak van de wereld te zijn. Mijn oortjes klapperden maar goed.quote:Op dinsdag 14 september 2021 19:28 schreef Stepperoller het volgende:
Ben ervaringsdeskundige met fors overbieden zonder per se veel eigen geld te hoeven inleggen vanwege de uiteindelijke taxatiewaarde.
Ja, wel iets. Maar als ze hem 10 of 20.000 minder waard vinden heb je wel gewoon pech. Tenminste, dat was wat mijn hypotheekadviseur aan gaf. Op 5.000 zullen ze het niet zo snel laten klappen.quote:Op dinsdag 14 september 2021 19:29 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
[..]
Bij mij vroeg de taxateur gewoon wat ik minimaal nodig had voor een hypo. Dat schijnt de normaalste zaak van de wereld te zijn. Mijn oortjes klapperden maar goed.
Dat was inderdaad het geval (ik had aangegeven dat het niet uitmaakte gezien ik al een ton eigen geld meenam). Ergens had ik wellicht beter kunnen vragen of ie 'm gewoon op de WOZ had getaxeerd, dan was de WOZ niet gestegenquote:Op dinsdag 14 september 2021 19:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, wel iets. Maar als ze hem 10 of 20.000 minder waard vinden heb je wel gewoon pech. Tenminste, dat was wat mijn hypotheekadviseur aan gaf. Op 5.000 zullen ze het niet zo snel laten klappen.
Hang dat in Groningen ook maar op: https://dvhn.nl/groningen(...)-maand-27051883.htmlquote:Op woensdag 22 september 2021 09:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Goed advies van de gemeente Rotterdam.
het is natuurlijk ook een wassen neus om de verantwoordelijkheid bij de huurders te leggen...quote:Op woensdag 22 september 2021 09:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hang dat in Groningen ook maar op: https://dvhn.nl/groningen(...)-maand-27051883.html
Liefst meertalig, want ik vrees dat er wel een buitenlandse student (die momenteel deels in het universiteitsgebouw slapen) toe gaat happen bij deze oplichter.
Plannen om de verhuurdersheffing eraf te krijgen ideaal voor wooncorporaties en huisjesmelkers (die nog onder de 750 huizen verhuren).quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
Welke successen zijn er inmiddels behaald?
Door wie? Volgens mij zit er nog steeds een demissionaire regering. De verhuurdersheffing gaat mischien afgeschaft worden maar dat is nog niet zeker dus voorlopig is er nog geen succes behaalt, eigenlijk.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
Het kan wel maar een verhuurder die kan keer op keer bij nieuwe huurders hetzelfde flikken wat natuurlijk bizar is. Er zouden verhuurvergunningen of zo moeten zijn 2 maal huurders die in het gelijk gesteld worden bij de huurcommissie en de poef de verhuurvergunning ben je kwijt.quote:Op woensdag 22 september 2021 09:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
het is natuurlijk ook een wassen neus om de verantwoordelijkheid bij de huurders te leggen...
Niet veel lijkt mij.quote:Op zaterdag 25 september 2021 20:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hoe doe je dat laatste?quote:Op maandag 27 september 2021 11:54 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Niet veel lijkt mij.
Dat woonprotest zal wel bevolkt worden door quinoa etende hippies die liever hun bijstand/wajong uit de muur trekken, dan hard te werken.
Dit gaat niet opgelost worden de komende jaren. Wat jij kan doen als individu is veel centjes gaan verdienen, dan is een huis ineens wel bereikbaar.
Ten eerste: Flinke berg domme aannames.:')quote:Op maandag 27 september 2021 11:54 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Niet veel lijkt mij.
Dat woonprotest zal wel bevolkt worden door quinoa etende hippies die liever hun bijstand/wajong uit de muur trekken, dan hard te werken.
Dit gaat niet opgelost worden de komende jaren. Wat jij kan doen als individu is veel centjes gaan verdienen, dan is een huis ineens wel bereikbaar.
Hard werken heeft nooit geloond hoor, nu niet en vroeger niet.quote:Op maandag 27 september 2021 13:13 schreef Harvest89 het volgende:
We motten gewoon eens hard werkeeeeeeh.![]()
Het maakt op deze koers straks geen fuck uit of je 60 uur per week werkt of 6.
Kapitaal is het enige dat telt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |