Hoe kan dit representatief zijn?quote:Op zaterdag 11 september 2021 13:23 schreef miss_sly het volgende:
Kijk eens aan, een groep kwetsbaren die toch echt gebaat is bij vaccinatie:
https://nos.nl/artikel/23(...)met-auto-immunziekte

1500 is een prima bias voor een dergelijk onderzoekquote:Op zaterdag 11 september 2021 13:36 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe kan dit representatief zijn?
Er staat letterlijk:
Voor het overgrote deel van de patiënten met een auto-immuunziekte die afweeronderdrukkende medicijnen gebruiken, werken coronavaccins prima.
Gevolgd door:
de voorlopige resultaten zijn gebaseerd op gegevens van de eerste 1500 deelnemers

Nee.quote:Op zaterdag 11 september 2021 13:37 schreef _serial_ het volgende:
1500 is een prima bias voor een dergelijk onderzoek

Nee, heb ik al gedaan.quote:

Geen idee, maar de Spaanse griep is ook 'verdwenen' vooral uit zichzelf. De natuur is zo veel beter in staat dingen op te lossen dan wijzelf.quote:Op zaterdag 11 september 2021 11:55 schreef Za het volgende:
[..]
Is die kans niet verkeken nu het virus geen natuurlijk beloop meer kent vanwege oa lockdowns en mondkapjes en vaccin geïnduceerde antibodies moet ontwijken?

Hmmm... het woord nodeloos icm sterven, lijkt mij hopeloos.quote:Op zaterdag 11 september 2021 12:31 schreef GemMagic het volgende:
We hebben dat vaccinatieprogramma omdat je daarmee kunt voorkomen dat mensen nodeloos sterven aan corona. Wat is het conflict met mijn constatering? Het levert je nu een voordeel op als je in de (nabije) toekomst besmet raakt. Desalniettemin zal het aantal mensen dat in potentie sterft aan corona wel afnemen over de loop van jaren.

Hellend vlak discussie van een vals dillemma dat in uitersten vervalt.quote:Op zaterdag 11 september 2021 13:03 schreef Galvez het volgende:
[..]
Jij ziet liever dat mensen uitgesloten worden?

Dat is waar.quote:Op zaterdag 11 september 2021 13:46 schreef Discombobulate het volgende:
Geen idee, maar de Spaanse griep is ook 'verdwenen' vooral uit zichzelf. De natuur is zo veel beter in staat dingen op te lossen dan wijzelf.

quote:Op zaterdag 11 september 2021 13:13 schreef Za het volgende:
[..]
De kwetsbaren banen zich een weg door de covidwolken uitgestoten door asymptomatische OV gebruikers.
[..]
Als het al zo is, is het overbodig. Er is speciaal vervoer voor kwetsbaren, en dat kan met gemak uitgebreid worden want de taxi's hebben amper klanten, en kunnen mede ingezet worden als speciaal vervoer.
Wellicht dat kwetsbaren zelf (mogen) besluiten of zij kwetsbaar zijn en dan in voorkomende gevallen idd gebruik maken van daartoe beschikbaar gestelde voorzieningen en keuze maken waar zij wel of niet aan deelnemen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 13:29 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is echt jouw interpretatie. Mijn posts reflecteren juist het beschermen en de deelname van kwetsbaren ipv uitsluiting.

de alfa-variant is al verdwenenquote:Op zaterdag 11 september 2021 13:54 schreef Za het volgende:
Ik ben altijd op zoek naar aanwijzingen in die richting,

Het gaat doorgaans fout wanneer de mens de natuurlijke weg van selectie wil gaan bepalen ipv bijsturen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 13:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen idee, maar de Spaanse griep is ook 'verdwenen' vooral uit zichzelf. De natuur is zo veel beter in staat dingen op te lossen dan wijzelf.

... wordt vooral niet meer vastgesteld.quote:Op zaterdag 11 september 2021 14:01 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
de alfa-variant is al verdwenen

Ik heb niemand expliciet bestempeld tot kwetsbare, noch gedwongen tot het gebruik van speciaal vervoer.quote:Op zaterdag 11 september 2021 13:55 schreef Vallon het volgende:
Wellicht dat kwetsbaren zelf (mogen) besluiten of zij kwetsbaar zijn en dan in voorkomende gevallen idd gebruik maken van daartoe beschikbaar gestelde voorzieningen en keuze maken waar zij wel of niet aan deelnemen.

De uitstroom verpleegafdeling begint gelukkig goed op gang te komenquote:

Ik denk dat je beter naar dezelfde periode vorig jaar kan kijken, omdat er altijd meer mensen in de winter overlijden dan in de zomer. De laatste tijd ligt het gemiddeld aantal overlijdens tussen de 5 en 6 per dag, toen 2 à 3.quote:Op zaterdag 11 september 2021 14:56 schreef Za het volgende:
Goed nieuws!
In nov 2020 en in jan 2021 lagen er gemiddeld 750 mensen met covid op de IC.
Heden, september 2021 zijn dat er 250.
Echter, in nov en jan was er in de nasleep daarvan sprake van 100-150 doden per dag.
Heden, wordt het ziekenhuis volledig bemand door ongevaccineerden, zonder enige bescherming van het vaccin.
We zouden dus op zijn minst moeten verwachten dat er dagelijks 35-50 doden te betreuren zouden zijn, echter ligt dat aantal gemiddeld op 4 per dag.
Voor een ongevaccineerde persoon is het gevaar sinds vorig jaar nov-2020 - jan-2021 dus enorm afgenomen (van gemiddeld 43 pd naar 4 pd).
Indien ongevaccineerdheid per juni ingevoerd zou zijn, zouden wij spreken van zeer effectief.

En dat is....?quote:Op zaterdag 11 september 2021 15:10 schreef Tjoent het volgende:
Ouderen die positief getest worden: even de feiten vanuit het RIVM zelf.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
'Vaccinatiestatus van positief geteste personen per 100.000 inwoners, per leeftijdsgroep'
Bij / vanaf 50+ zie je daar wel iets opmerkelijks qua volledig gevaccineerd zijn...

Welkom terug.quote:Op zaterdag 11 september 2021 15:10 schreef Tijn het volgende:
Ik ben trouwens weer terug in Nederland. Op de controles bij de tunnel naar Engeland en terug na, vroeg helemaal niemand ergens om.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |