ahum Taiwan en overvliegende Chinese jagers.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 19:50 schreef Peppert het volgende:
[..]
Je gaat een marginale zee waar 5-20 spelers varen en claims maken vergelijken met het schenden van de soevereiniteit van een land door zonder toestemming zeer vernietigende bommenwerpers over de luchtruim te laten vliegen.
De afghanen willen? ik weet niet wat ze willen, knap dat jij wel weet wat ze willen. Ik constateer alleen dat er weer een flinke vluchtelingenstroom op gang gekomen is, dat zullen vast en zeker geen mensen zijn die het nieuwe regime vertrouwen en willen. Willen de vrouwen weer onderdrukt worden en niet meer naar school mogen gaan?quote:Absoluut een vorm van exceptionalisme en dubbele standaarden, beste kerel. De Afghanen willen door het leven kunnen gaan zonder dat een oude Iers-Amerikaanse man even groen licht kan geven om ze met een knop van de aardbodem te vegen. Walgelijk, absoluut walgelijk.
De Afghanen willen dat de Amerikanen bommenwerpers ongehinderd boven hun hoofden vliegen, een oude Iers-Amerikaanse man een killlijst kan opstellen en ze met een order van de aardbodem kan laten vegen en hun soevereiniteit schendt onder het mom van 'terrorismebestrijding terwijl diezelfde Amerikanen het islamitische extremisme financierden in de jaren 80?quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 23:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ahum Taiwan en overvliegende Chinese jagers.
[..]
De afghanen willen? ik weet niet wat ze willen, knap dat jij wel weet wat ze willen. Ik constateer alleen dat er weer een flinke vluchtelingenstroom op gang gekomen is, dat zullen vast en zeker geen mensen zijn die het nieuwe regime vertrouwen en willen. Willen de vrouwen weer onderdrukt worden en niet meer naar school mogen gaan?
Walgelijk absoluut walgelijk dat mensen hier een minderheids regime dat door brute terreur op zijn bevolking de macht probeert te legtimeren goed praat.
Waarom heb je een som geld nodig. Als je een functionerend land creëert heb je belastinginkomsten waarmee je ambtenaren kan betalen. Ik vermoed alleen dat de Taliban niet in staat zijn om dat systeem zonder het gebruikelijke clientisme en eigen stammen voortrekken op te zetten.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 09:02 schreef Peppert het volgende:
We zullen zien hoe het zich ontwikkeld. De Taliban zijn pas 2 maanden aan de macht. De Afghaanse overheidsreserves van 9 miljard dollar zijn door de Amerikanen geblokkeerd. Dat is een grote nadeel van het wereldwijde dollarsysteem + SWIFT.
Hoe moeten ze anders hun land runnen. Er is niks. Hoe moeten ze anders basisbenodigdheden importeren. Je hebt toch startkapitaal nodig, startkennis, buitenlandse hulp en van alles en nog wat nodig om iets van een overheidsstructuur op te zetten die een beetje functioneert.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 09:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom heb je een som geld nodig. Als je een functionerend land creëert heb je belastinginkomsten waarmee je ambtenaren kan betalen. Ik vermoed alleen dat de Taliban niet in staat zijn om dat systeem zonder het gebruikelijke clientisme en eigen stammen voortrekken op te zetten.
China zal Afghanistan wel geld gaan lenen en dat land afhankelijk maken van de gele moralisten. Zoals we ook duidelijk zien gebeuren bij veel Afrikaanse landen.
https://www.volkskrant.nl(...)en-val-van-schulden/
Dan hadden ze niet alles moeten slopen toen de Amerikanen vertrokken. Een kind wat steeds zijn speelgoed sloopt krijgt van mij ook niet steeds iets nieuws.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 16:56 schreef Peppert het volgende:
[..]
Hoe moeten ze anders hun land runnen. Er is niks. Hoe moeten ze anders basisbenodigdheden importeren. Je hebt toch startkapitaal nodig, startkennis, buitenlandse hulp en van alles en nog wat nodig om iets van een overheidsstructuur op te zetten die een beetje functioneert.
China gaat eerst afwachten of de Taliban het land stabiel kan krijgen en internationaal erkend voordat ze grote bedragen gaan investeren. De 30 miljoen die ze reeds hebben uitgegeven is kleingeld en geen indicatie dat ze er nog eens een miljard achteraan gaan gooien.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 18:41 schreef Basp1 het volgende:
En zoals ik al zei vermoed ik dat China ze graag gaat helpen en dan vervolgens nog erger knechten als het door jou niet geliefde IMF.
Een Chinese propaganda maker die wel op Twitter zit terwijl 99.99% van de bevolking afgesloten is van vele delen van het internet waaronder Twitter. De hypocrisie van autoritaire leiders.quote:
Hoe weet je dat het een Chinees en propagandamaker is? Westerlingen en Sinophobia. Bizar man. Alles wat Chinezen zeggen is propaganda en nu weer graag terug naar het onderwerp Afghanistan. Laten we China apart houden voor een andere topic dat daar specifiek over gaat.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 07:29 schreef Basp1 het volgende:
Een Chinese propaganda maker die wel op Twitter zit terwijl 99.99% van de bevolking afgesloten is van vele delen van het internet waaronder Twitter. De hypocrisie van autoritaire leiders.
China kan om de wereldbank heen ook zomaar geld geven om de humanitaire crisis af te wenden en als grote held daarna beschouwd gaan worden, of als financie
Als jij hier een Chinees quote mag ik het daar zeker over hebben. Dat je niet ingaat op mijn 2 zin is weer opvallend. Want daarin geef ik China juist een rol om voor de wereld als humanitaire held van Afghanistan redder eruit te komen, behalve als het geld verkeerd terecht komt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 07:56 schreef Peppert het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het een Chinees en propagandamaker is? Westerlingen en Sinophobia. Bizar man. Alles wat Chinezen zeggen is propaganda en nu weer graag terug naar het onderwerp Afghanistan. Laten we China apart houden voor een andere topic dat daar specifiek over gaat.
quote:There is an unofficial ban on resistance related news by the #Taliban regime. We also have a self-imposed ban in regards to social media. We lost three sub commanders due to SM. We are trying to figure out if their location was compromised through pictures they posted on SM.
Notice has been sent to all the commanders not to publish pictures. Pakistani intelligence officers are attached to some Taliban units. Specifically Badri and an unidentified unit based around Salang pass. We made contact with this unit in Andarab over the last 15 day's.
We were shadowing another Taliban unit for a while and we encircled them deep inside Andarab. This unit is responsible for beheading a young resistance fighter Infront of his wife. We suspect this unit is also responsible for killing a doctor and his entire family in Andarab.
I can not go into details but the encirclement was broken by this unidentified unit based in Salang. They came with heavy re-enforcement and we couldn't hold them back. We had our brothers stationed at the entrance of the valley, but they couldn't stop the re-enforcement entering
We managed to deliver damage to the encircled Taliban unit, but unfortunately couldn't finish them due to weapons imbalance. They have withdrawn this unit for some unspecified reason. We were determined to annihilate them. They are murderers.
We are not looking for revenge, but justice. The doctor didn't just help the resistance fighter's, but injured Taliban fighters too. He was a doctor for anyone who needed help. If we fail to deliver justice, then they certainly can't escape god's justice. He is the most just.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |