abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201293257
:M :lijstje:
pi_201293259
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als we de lijn doortrekken en de 700k die @:DireStraits7 genoemd heeft juist is, de 200k die jij noemt juist is houdt dat in dat er zo'n 500k mensen over zijn.

17% van 500k mensen is ~85.000 mensen. Dat is niet zo heel veel.
Ik noem geen 200.000, ik noem 750.000 met een arbeidsongeschiktheidsuitkering van de overheid. En daarnaast nog een paar honderduizend met een particuliere AOV. Dat laatste cijfer is een gok.
pi_201293265
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Het zou echt onzin zijn om nu ad infinitum mondkapjes te gaan dragen ter bescherming van kwetsbaren. Dat hebben we voor die tienduizenden andere ziekteverwekkers ook nooit gedaan.
Het zou ook onzin zijn om vanaf nu iedere winter een avondklok in te voeren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 10 september 2021 @ 15:09:16 #279
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201293271
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:05 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Maar dat is niet solidair.
Tuurlijk wel dat is solidair van de kwetsbaren naar de rest toe.
pi_201293274
De Jonge: "Als je weer als haringen in de ton in de trein zit, dat met name mensen die wel gevaccineerd zijn, maar een toch zwakke immuunrespons hebben, het eigenlijk wel prettig vinden dat ze niet tegen iemand aan geplakt staan die ze de hele tijd in de nek staat te aerosolen."
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531

Iemand die" staat te aerosolen", ik heb die uitdrukking hier meermaals gebruikt.

Jammmer dat de Jonge de bijbehorende "covid wolken" niet meeneemt in zijn verhaal.
pi_201293280
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het zou echt onzin zijn om nu ad infinitum mondkapjes te gaan dragen ter bescherming van kwetsbaren. Dat hebben we voor die tienduizenden andere ziekteverwekkers ook nooit gedaan.

Ik zeg niet dat die kwetsbaren gewoon maar dood kunnen vallen, alleen ik vind dat je dit er niet zo nu even door kan jassen zonder fatsoenlijk debat hierover.
Op een gegeven moment komt eigen verantwoordelijkheid ook gewoon weer om het hoekje kijken. Het leven zit vol met risico's en iedereen bepaald op individuele basis welk risico hij/zij wil nemen.

De kwetsbaren hebben ondertussen de kans gehad om een prik te halen (m.u.v. de kwetsbaren die het niet konden vanwege medische redenen), dan is het wel een keer mooi geweest hoor. Met deze redenatie kunnen ze zo'n maatregelen nog jaren rekken. Er zal immers altijd een risico zijn; Corona gaat niet opeens weg.
pi_201293281
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:07 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Niemand houdt ze tegen.
Even dystopisch, maar in mijn hoofd heel komisch.

Straks zijn de maatregelen afgeschaft en wil iemand die in die groep kwetsbaren zit naar de bioscoop, wordt heel de bioscoop ontruimd door mensen in hazmat-pakken, wordt de hele bioscoop ontsmet en gaat die kwetsbare in zijn ééntje in de bioscoop zitten. Daarna direct terug naar huis, want het is een kwetsbaar persoon.

Eenmaal thuis geeft die persoon zijn vrouw een kus en zegt: "Ik ga zo naar bed". Hij is alleen vergeten dat zijn vrouw op de cohort-afdeling van het ziekenhuis werkt en hoewel ze gevaccineerd is besmet is met corona.

<insert CSI Miami tune>.
pi_201293288
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:08 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik noem geen 200.000, ik noem 750.000 met een arbeidsongeschiktheidsuitkering van de overheid. En daarnaast nog een paar honderduizend met een particuliere AOV. Dat laatste cijfer is een gok.
Onder de mensen met een uitkering zitten ook Wahjongers, die hebben over het algemeen niet per se een autoimmuunziekte.

Net zoals de AOV niet per se bedoeld is voor mensen met autoimmuunziekten, maar voor mensen die om allerlei redenen arbeidsongeschikt raken. Je stapelt aanname op aanname.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201293289
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Straks zijn de maatregelen afgeschaft en wil iemand die in die groep kwetsbaren zit naar de bioscoop, wordt heel de bioscoop ontruimd door mensen in hazmat-pakken, wordt de hele bioscoop ontsmet en gaat die kwetsbare in zijn ééntje in de bioscoop zitten. Daarna direct terug naar huis, want het is een kwetsbaar persoon.

Eenmaal thuis geeft die persoon zijn vrouw een kus en zegt: "Ik ga zo naar bed". Hij is alleen vergeten dat zijn vrouw op de cohort-afdeling van het ziekenhuis werkt en hoewel ze gevaccineerd is besmet is met corona.

<insert CSI Miami tune>.
pi_201293295
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Corona gaat niet opeens weg.
Het gaat niet meer weg.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201293302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het gaat niet meer weg.
Ja, dat zeg ik :D
pi_201293305
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:06 schreef chratnox het volgende:
17% van 500k mensen is ~85.000 mensen. Dat is niet zo heel veel.
Dat zijn wel alleen nog de mensen die voor het dagelijkse woon-werkverkeer 'verplicht' met het OV moeten.
pi_201293306
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zeg dat dan!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201293318
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:02 schreef Mallerd01 het volgende:

Alleen is dat een non-argument, want dat wilden ze voor corona ook. En toen liepen ze net zo goed risico om virussen of bacteriën op te lopen. M.a.w. als je als kwetsbare dat risico wil lopen, dan dien je zelf voorzorgsmaatregelen te treffen.
Het is allemaal quatch, net als het alleen testen van ongevaccineerden.

Het zijn niets meer als de stokken waarmee geslagen wordt.
pi_201293319
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Alleen samen krijgen we corona.
pi_201293322
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
De kwetsbaren hebben ondertussen de kans gehad om een prik te halen (m.u.v. de kwetsbaren die het niet konden vanwege medische redenen), dan is het wel een keer mooi geweest hoor.
Zou je dat i.p.v. op een anoniem forum ook face-to-face durven zeggen tegen de honderdduizenden Nederlanders die daardoor keihard geraakt worden?

(Oprechte vraag)
pi_201293325
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

<insert CSI Miami tune>.
Heb je vaak van die uitgebreide fantasieën? :P
pi_201293343
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het zou ook onzin zijn om vanaf nu iedere winter een avondklok in te voeren.
Neem aan dat dat dan ook niet serieus op tafel ligt he.
pi_201293348
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Nou.. Dit scenario was in mijn hoofd nog een heel stuk groter (inclusief taxi's met schotten, aparte ingangen/uitgangen e.d) maar ik wilde het niet te groot maken O-)
pi_201293350
Even vol posten.
pi_201293351
Ja, bijna.
pi_201293353
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]
pi_201293357
:M
pi_201293358
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nou.. Dit scenario was in mijn hoofd nog een heel stuk groter (inclusief taxi's met schotten, aparte ingangen/uitgangen e.d) maar ik wilde het niet te groot maken O-)
LOL :D
pi_201293361
:lijstje:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')