abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:50:16 #51
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201292292
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat Kaag meer integratie in de EU wil is toch wel bekend?
https://www.europa-nu.nl/(...)x=vh72ma0flbwg&tab=0
https://www.volkskrant.nl(...)ropa-eerst~b8eff8a7/

Maar goed, dat is weinig relevant want niet alleen wil de meerderheid van de Tweede Kamer dat niet, de meerderheid van de EU wil het ook niet.
Maar dat is toch heeeeel wat anders dan 'heel Nederland weggeven aan Europa'? :s)
pi_201292294
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef halfway het volgende:

[..]
Kaag wil heel Nederland weggeven aan Europa, weg met dat mens.
Dus het is vooral angst? Jullie zijn een beetje bang voor Kaag?
pi_201292300
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:50 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Maar dat is toch heeeeel wat anders dan 'heel Nederland weggeven aan Europa'? :s)
Dat klopt, dat is natuurlijk gewoon overdreven.

Maar het is wel opvallend dat ze de speech waarmee ze het lijsttrekkerschap aanvaarde en dus de campagne af trapte daar gelijk over begon.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201292324
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef halfway het volgende:

[..]
:')

Google Kaag en Europa
Ik lees daar niks over "weggeven".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:53:18 #55
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201292332
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bron?
Ze zijn in ieder geval wel voor een transferunie en Europese belastingen.

https://nos.nl/artikel/23(...)enbreken-over-europa
pi_201292483
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:53 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Ze zijn in ieder geval wel voor een transferunie en Europese belastingen.

https://nos.nl/artikel/23(...)enbreken-over-europa
Oeh, europese belastingen, verkeert, fout, we betalen ons al scheel.

Dit is wat er staat:

Europese belastingen

Om Europa door de coronacrisis heen te helpen, zal er volgens de D66'er veel geld geïnvesteerd moeten worden. Om dat te bekostigen wil hij de EU in staat stellen om zelf belastingen te gaan heffen, bijvoorbeeld op grote techbedrijven als Facebook en Google die nu nauwelijks belasting betalen. Op die manier hoeven de bijdragen die de lidstaten betalen, en waar altijd veel discussie over is, niet omhoog.
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:10:55 #57
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201292562
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:05 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Oeh, europese belastingen, verkeert, fout, we betalen ons al scheel.

Dit is wat er staat:

Europese belastingen

Om Europa door de coronacrisis heen te helpen, zal er volgens de D66'er veel geld geïnvesteerd moeten worden. Om dat te bekostigen wil hij de EU in staat stellen om zelf belastingen te gaan heffen, bijvoorbeeld op grote techbedrijven als Facebook en Google die nu nauwelijks belasting betalen. Op die manier hoeven de bijdragen die de lidstaten betalen, en waar altijd veel discussie over is, niet omhoog.
D66 wil ook dat er Europese belasting op brandstof wordt geheven. Links om of rechts om is dat een geldstroom van de Nederlandse belastingbetaler naar Brussel.
pi_201292619
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:10 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
D66 wil ook dat er Europese belasting op brandstof wordt geheven. Links om of rechts om is dat een geldstroom van de Nederlandse belastingbetaler naar Brussel.
Vind ik helemaal prima.

quote:
Directe financiering


Voor D66 ligt het fiscaal beleid primair bij de lidstaten, maar als Europa meer bevoegdheden krijgt op bepaalde terreinen dan is het logischer om op die terreinen te kiezen voor een meer directe financiering van de EU-begroting. Daarmee wordt de EU minder afhankelijk van nationale afdrachten.
Ook valt na de Brexit een belangrijke contributie weg. Aangezien dit verlies niet volledig kan worden opgevangen met bezuinigingen, zien wij een verhoging van eigen inkomsten door Europese belasting als een goede vervanger, bijvoorbeeld op het gebruik van fossiele brandstoffen of de uitstoot van CO2. Ook inkomsten uit de veiling van CO2-rechten en belasting op plastic kunnen hiervoor worden
gebruikt. Door dit soort belastingen op Europees niveau te regelen, voorkomen we dat bedrijven vervuilende activiteiten naar een ander EU-land verplaatsen als een lidstaat dit individueel zou invoeren.
Bron: https://verkiezingsprogra(...)ieel-stabiel-europa/
pi_201292671
Maar uiteindelijk blijkt dus dat hoewel de zin "Kaag wil heel Nederland aan de EU geven" niet klopt, Kaag wel een redelijk aantal bevoegdheden over wil doen. Dus eigenlijk is dat nog best een beargumenteerde en op feiten gebaseerde reden om tegen Kaag te zijn, beter dan wat je normaal op dit forum leest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201292744
Wouter de Winther zegt in zijn podcast dat ze bij de VVD ook wel aan het filosoferen zijn over een minderheidskabinet VVD/CDA/PVDA/GL.

Lijkt me niet realistisch (alhoewel ik nog steeds moeilijk kan peilen hoe Kaag ligt bij de rest) en zal waarschijnlijk enkel zijn om wat druk op D66 te zetten, maar desalniettemin wel interessant.
pi_201292791
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:22 schreef Hanca het volgende:
Maar uiteindelijk blijkt dus dat hoewel de zin "Kaag wil heel Nederland aan de EU geven" niet klopt, Kaag wel een redelijk aantal bevoegdheden over wil doen. Dus eigenlijk is dat nog best een beargumenteerde en op feiten gebaseerde reden om tegen Kaag te zijn, beter dan wat je normaal op dit forum leest.
Het is alleen erg naïef om te denken dat het voor de EU ooit genoeg is en als je iedere keer hier en daar een paar bevoegdheden weggeeft kom je uiteindelijk op het punt dat er niets meer over is. De EU zal in ieder geval nooit nee zeggen tegen extra bevoegdheden en dat is gevaarlijk.
pi_201292799
Rutte moet d66 wegwerken want Kaag blijkt totaal ongeschikt te zijn voor de politiek. Een minderheidskabinet van VVD, CDA, GL en PvdA zie ik wel zitten.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:35:07 #63
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201292831
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:28 schreef dz5b604 het volgende:
Wouter de Winther zegt in zijn podcast dat ze bij de VVD ook wel aan het filosoferen zijn over een minderheidskabinet VVD/CDA/PVDA/GL.

Haha, dan zou ik me helemaal dood lachen, Kaag weer de oppositie in.

Maar no way dat dit gaat gebeuren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:44:41 #64
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201292934
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Haha, dan zou ik me helemaal dood lachen, Kaag weer de oppositie in.

Waarom zou dat een probleem zijn? Waarom zou D66 - je vergeet even de hele partij die er aan hangt te noemen - willen regeren in een regering die weigerachtig is om zich in te zetten op de punten die D66 belangrijk vindt?

Verder snap ik de toegevoegde waarde van Telegraafstukken in dit draadje niet. Het is niet alsof ze inhoudelijk iets over de formatie zeggen, ze zijn alleen maar bezig met rioolstukken, het aanjagen van racisme en xenofobie, het creëren van een verziekte sfeer en het in de wereld pompen van leugens en desinformatie, al dan niet specifiek gericht op D66/Kaag. De term rioolblad is eigenlijk nog teveel eer voor de schrijfsels van totale mongolen als Wouter de Winther.
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:46:30 #65
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201292958
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:31 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Het is alleen erg naïef om te denken dat het voor de EU ooit genoeg is en als je iedere keer hier en daar een paar bevoegdheden weggeeft kom je uiteindelijk op het punt dat er niets meer over is. De EU zal in ieder geval nooit nee zeggen tegen extra bevoegdheden en dat is gevaarlijk.
Wij zijn de EU he. We zitten erin. We stemmen erop, onze regering vertegenwoordigt Nederland daarnaast nog eens binnen de EU en bepaalt mede de koers in de EU; Nederland is ongeveer het invloedrijkste land in de hele EU. En maar klagen en maar klagen.
pi_201293010
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:46 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wij zijn de EU he. We zitten erin. We stemmen erop, onze regering vertegenwoordigt Nederland daarnaast nog eens binnen de EU en bepaalt mede de koers in de EU; Nederland is ongeveer het invloedrijkste land in de hele EU. En maar klagen en maar klagen.
Het ligt een stuk gecompliceerder dan dat, ja voor de grote issues hebben wij met Rutte (let wel dat is puur Rutte, een Kaag zou bij de vraag meer of minder EU altijd meestemmen met Duitsland en Frankrijk voor meer EU) een enorme invloed in de Europese Raad, maar voor de kleine dingen (en dat worden er steeds meer) die men beslist in het Europese parlement en de Europese commissie hebben we echt helemaal niets te zeggen en worden er constant dingen tegen onze zin in bepaald.

Overigens we hebben daarnaast een grote invloed door het vetorecht in de Europese Raad en daar wil Rutte nu vanaf en dan zijn we echt gewoon een speelbal van de EU.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2021 14:57:51 ]
pi_201293042
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:32 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Rutte moet d66 wegwerken want Kaag blijkt totaal ongeschikt te zijn voor de politiek. Een minderheidskabinet van VVD, CDA, GL en PvdA zie ik wel zitten.
Als VVD en CDA al niet voldoende willen inbinden voor D66 gaan ze dat toch helemaal niet doen voor GL en de PvdA?
pi_201293082
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:28 schreef dz5b604 het volgende:
Wouter de Winther zegt in zijn podcast dat ze bij de VVD ook wel aan het filosoferen zijn over een minderheidskabinet VVD/CDA/PVDA/GL.

Lijkt me niet realistisch (alhoewel ik nog steeds moeilijk kan peilen hoe Kaag ligt bij de rest) en zal waarschijnlijk enkel zijn om wat druk op D66 te zetten, maar desalniettemin wel interessant.
Zeer onwaarschijnlijk, maar wat mij betreft best een leuke gedachte.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201293104
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:51 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als VVD en CDA al niet voldoende willen inbinden voor D66 gaan ze dat toch helemaal niet doen voor GL en de PvdA?
Misschien hebben GL en PvdA wel minder eisen dan D66. D66 waant zich onmisbaar, GL en PvdA willen graag regeren.

Het lijkt me bijna onmogelijk, maar dat zou denk ik de enige reden zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201293147
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen probleem toch? De Telegraaf behoort immers toch tot die duivelse MSM?
Ik heb weinig tegen de MSM, maak er veelvuldig gebruik van. Wat niet wil zeggen dat je soms buiten de MSM bubbel moet kijken om op de hoogte te blijven van zaken die in de blinde vlek van de MSM hangen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 15:00:31 #71
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201293169
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:51 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als VVD en CDA al niet voldoende willen inbinden voor D66 gaan ze dat toch helemaal niet doen voor GL en de PvdA?
Muah, inhoudelijk schijnt het allemaal geen probleem te zijn, het is vooral een imagokwestie voor VVD/CDA. Dus, het kan maar zo. Ik zou het niet doen als ik GL/PvdA was zou ik er altijd nog een 5e partij bij trekken want je bent zwaar in de minderheid anders, maar het kan wel.
  vrijdag 10 september 2021 @ 15:03:09 #72
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201293195
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:49 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Het ligt een stuk gecompliceerder dan dat, ja voor de grote issues hebben wij met Rutte (let wel dat is puur Rutte, een Kaag zou bij de vraag meer of minder EU altijd meestemmen met Duitsland en Frankrijk voor meer EU) een enorme invloed in de Europese Raad, maar voor de kleine dingen (en dat worden er steeds meer) die men beslist in het Europese parlement en de Europese commissie hebben we echt helemaal niets te zeggen en worden er constant dingen tegen onze zin in bepaald.

Overigens we hebben daarnaast een grote invloed door het vetorecht in de Europese Raad en daar wil Rutte nu vanaf en dan zijn we echt gewoon een speelbal van de EU.
Rutte wil er van af juist om meer invloed te hebben binnen de EU. Geen speelbal maar het tegenovergestelde dus. Nogmaals, wij zijn de EU. Wat de EU bepaalt is vaak in lijn met wat wij in Nederland willen dat de EU bepaalt, of gaat niet ver genoeg.
pi_201293237
VVD, CDA, PvdA en GL is intern al doorgestreept door de laatste twee partijen.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 10 september 2021 @ 15:15:35 #74
408813 crew  trein2000
pi_201293362
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zeer onwaarschijnlijk, maar wat mij betreft best een leuke gedachte.
Gevalletje VVD-huisblad hoor wat mij betreft, electorale zelfmoord. Puur bedoeld om druk op D66 te zetten.

Daarnaast, waar ga je de steun vandaan halen? D66 zal gefrustreerd zijn en de SP gaat Rutte niet in het zadel houden. En de rechterflank gaat geen kabinet met GL steunen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201293368
Al met al is het ook nu weer gewoon vrijdagmiddag geworden. Weer een weekje verder en het ziet er nu nog ingewikkelder uit dan vorige week. Inhoudelijk is er nog niet eens met beoogde coalitiepartijen gepraat. Slechts langs de lijnen van de inhoud op zijn best.

Ik heb geen flauw idee hoe Remkes dit zou kunnen recht breien. Wat een beschamend gepruts in Den Haag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')