quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:57 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk dat de ongevaccineerden (behalve diegene om medisch redenen) gewoon een hogere eigen bijdrage in de zorgverzekering moeten krijgen, van bijvoorbeeld ¤ 600,= per jaar voor een Covid-opname in een ziekenhuis.
Is dat discriminerend of oneerlijk? Nee, vind ik. Degenen die denken dat ze geen risico op het vaccin lopen, hebben geen last van die eventuele hogere eigen bijdrage in hun beleving. En degenen die een ziekenhuisopname door Covid als een soort Efteling-attractie beschouwen, betalen dan ook maar wat extra voor die attractie.
Ondertussen zie je in andere landen dat de maatregelen worden opgeheven doordat voldoende mensen zijn gevaccineerd, en Nederland kleurt rood door het aantal besmettingen onder de ongevaccineerden...quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Angstige dwingelandjes hebben nu een stok om mee te slaan en die laten ze voorlopig niet los, omdat de angstzaaierij op volle toeren draait.
Voeg een eetlepel zeus complex toe ("ik ben gevaccineerd dús helemaal veilig") en je hebt de stropop op steroïden. Alles kun je afschuiven op de ungeimpfte, dat is lekker makkelijk én het voedt het wereldbeeld van dat soort eng engnekken. Gewoon vingers in de oren en heel hard stampvoetend "wappie!!" gillen. Vroeger kreeg je een draai om je oren van je ouders, tegenwoordig wordt zulk bedrag bijna beloond.
Nu lopen ze weer standaard de plank op zoals verwacht.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb volgens mij nog geen antwoord gehad na 2x vragen welk voordeel niet-prikkers hebben.
Aan egoistisch handelen hangt namelijk een voordeel aan ten koste van anderen.
Voor mij persoonlijk, geen idee, ik zou in elk geval niet raar opkijken als over 5 jaar toch een grote groep mensen ergens last van krijgt. Het is niet zo dat dit nooit gebeurd is na introductie van een medicijn of vaccin.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Angst voor bijwerkingen op de lange termijn.
Waar denk je dan aan?
Ik vind het zeker geen prettig idee, een nieuw virus wat rondgaat, waarvan we niet weten wat het precies doet. Dan hoor je weer verhalen over geheugenverlies, longschade, smaakverlies etc. (Wist je trouwens dat ook influenza, een salmonellabesmetting etc. voor blijvende schade kan zorgen?)quote:En waarom ben je niet bang voor de gevolgen op langere termijn van een (milde) covid infectie?
Het feit dat de maatregelen worden opgeheven, wil niet automatisch zeggen dat er minder mensen ziek worden of zullen worden de komende maanden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ondertussen zie je in andere landen dat de maatregelen worden opgeheven doordat voldoende mensen zijn gevaccineerd, en Nederland kleurt rood door het aantal besmettingen onder de ongevaccineerden...
Je kan ook op vakantie naar Bali.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het feit dat de maatregelen worden opgeheven, wil niet automatisch zeggen dat er minder mensen ziek worden of zullen worden de komende maanden.
Het is ondertussen wel duidelijk dat de maatregelen vooral zijn ingevoerd om mensen een wassen neus voor te houden: laat je vaccineren, dan heffen we de maatregelen op.
Laat je je niet vaccineren? Dan maken we het leven zo moeilijk en onaangenaam mogelijk voor je.
Het doel is niet om maatregelen op te heffen, maar om IEDEREEN te vaccineren. Inclusief het overgrote deel van de bevolking, waaronder kinderen, die daar helemaal niets aan hebben en er juist onnodig risico door lopen.
De vraag is, waarom.
Het voordeel is dat je je niet laat chanteren door de overheid op basis van angst en absurde maatregelen, en dat je daarom nog een gevoel van trots, zelfrespect en eigenwaarde kunt behouden. Je gedraagt je niet als een stuk vee.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb volgens mij nog geen antwoord gehad na 2x vragen welk voordeel niet-prikkers hebben.
Aan egoistisch handelen hangt namelijk een voordeel aan ten koste van anderen.
Die vaccinatie was al voor corona tijd nodigquote:Op vrijdag 10 september 2021 17:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Tot de boel weer op slot gaat ja, of je je derde of vierde prik moet halen.
Waar heb jij het nou weer over.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:42 schreef Soury het volgende:
[..]
Die vaccinatie was al voor corona tijd nodig
Dat je bij sommige landen die je wil bezoeken al vaccinaties moet hebben. Jaren voor coronaquote:Op vrijdag 10 september 2021 17:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over.
Dat is nog nooit gebeurd na introductie van een vaccin.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:12 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk, geen idee, ik zou in elk geval niet raar opkijken als over 5 jaar toch een grote groep mensen ergens last van krijgt. Het is niet zo dat dit nooit gebeurd is na introductie van een medicijn of vaccin.
Op korte termijn wel.quote:Specifieker; er zijn wel degelijk experts die relaties tussen covid vaccins en autoimmuunziekten mogelijk achten.
Nee, die versterken dat om zo angst te jagen.quote:Dus iets van je eigen lichaam wat als vreemd gezien wordt, ontstoken raakt, afgestoten wordt. Dat kan gaan van eczeem, alopecia, artritis tot MS. Het idee speelt niet alleen in de hoofden van de 5G wappie antivaxxers in elk geval.
Dat is ook weer een uiterstequote:Eigenlijk verwonder ik me een beetje over het blindelingse vertrouwen van mensen, mensen hebben geen idee waar ze over praten (niet jij hoor maar ik bedoel in het algemeen) maar iedereen weet me te vertellen dat het vaccin 'safe' is.
Er wordt niet gerommeld met je immuunsysteem.quote:Als er echt een kwaadaardige opzet achter corona zit, of zoiets ooit zou gebeuren, gaan we als schapen naar de slachtbank vrees ik.
[..]
Ik vind het zeker geen prettig idee, een nieuw virus wat rondgaat, waarvan we niet weten wat het precies doet. Dan hoor je weer verhalen over geheugenverlies, longschade, smaakverlies etc. (Wist je trouwens dat ook influenza, een salmonellabesmetting etc. voor blijvende schade kan zorgen?)
Bang is niet het goede woord, maar het hoort een beetje bij de risico's die je nou eenmaal loopt in het leven (van de trap vallen, auto ongeluk, bad case of covid..) Zo beschouw ik het een beetje.
Een gedachte waar ik dan niet helemaal om heen kan is dat het helemaal niet zo vergezocht is dat ik al covid heb gehad (misschien op dit moment wel, ben snipverkouden) en het dan dus alleen maar dubbelop is (dan heb je dus potentiële langetermijn gevolgen van zowel de covid infectie als het vaccin).
Of, je krijgt nooit corona (groepsimmuniteit of dom geluk), of het virus stelt misschien niks meer voor als je het over een paar jaar krijgt.
Ik lees ook (geruchten?) dat het verloop van bepaalde covid infecties juist zwaarder zou verlopen na een vaccinatie, omdat er met je immuunsysteem gerommeld is en dat ook averechts kan werken.
100% Veilig ben je nooit..quote:Het is dus m.i. niet zo dat je je kunt beschermen met een vaccin en je daarmee veilig bent. Het is gewoon een afweging, kiezen uit twee kwaden. Dit alles is trouwens er vanuit gaande dat een vaccin je inderdaad beschermt tegen langetermijn gevolgen van covid.
Maar met de wirwar aan statistieken, gebrekkige info waar je als leek niks mee kan, en wat er allemaal niet bekend is, is het eigenlijk helemaal niet mogelijk om een afweging te maken.
Het vaccin nemen is daarmee in mijn ogen geen rationele afweging, maar één gemotiveerd door angst (en veel vaker nog, omdat mensen weer naar de bios willen, maar dat ter zijde).
Als je het hebt over 'bang' zijn, waar ik dan wel bang voor zou zijn (ik ga even spacen vanaf hier); Als covid door kwaadaardige opzet de wereld in geholpen is, zijn de mensen die dat hebben gedaan waarschijnlijk dezelfde mensen die willen dat je het vaccin neemt. (ik geloof dat het per ongeluk of heel misschien expres uit een lab ontsnapt is, en dus niet dat het zomaar op natuurlijke wijze is ontstaan. Alleen al die vismarkt op een steenworp afstand van het lab, dat is toch eigenlijk om je te bescheuren.. en die vleermuizen komen niet voor in Wuhan).
Een virus (wat op zichzelf al freaky genoeg is) wat door mensen aangepast is. Door iemand achter een computer. Weer iemand anders flanst daar een vaccin voor in elkaar. Wij stoppen dat in ons lijf. Verder wachten we allemaal af wat er verder gebeurt. What could possibly go wrong..
Dat de zon vandaag schijnt is ook geen garantie dat hij dat morgen ook doet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het feit dat de maatregelen worden opgeheven, wil niet automatisch zeggen dat er minder mensen ziek worden of zullen worden de komende maanden.
Nope, waar het om gaat is dat Covid voldoende gereduceerd wordt, zodat maatregelen niet meer nodig zijn.quote:Het is ondertussen wel duidelijk dat de maatregelen vooral zijn ingevoerd om mensen een wassen neus voor te houden: laat je vaccineren, dan heffen we de maatregelen op.
Onzin, er zijn geen speciale maatregelen tegen ongevaccineerden in Nederland.quote:Laat je je niet vaccineren? Dan maken we het leven zo moeilijk en onaangenaam mogelijk voor je.
Ik weer een mooie draai.quote:Het doel is niet om maatregelen op te heffen, maar om IEDEREEN te vaccineren. Inclusief het overgrote deel van de bevolking, waaronder kinderen, dat daar helemaal niets aan heeft en er juist onnodig risico door loopt.
Tja, hoeveel vaccinaties heb je in je leven gehad?quote:De vraag is, waarom.
Wil je nou echt dat ik op een post reageer die met zo'n vergelijking begint? Of geloof je dit echt zelf?quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat de zon vandaag schijnt is ook geen garantie dat hij dat morgen ook doet.
Zo kun je alles wegredeneren...
Wat heeft dat met coronavaccins te maken.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:49 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat je bij sommige landen die je wil bezoeken al vaccinaties moet hebben. Jaren voor corona
Ah, dus je ziet nu zelf de onzin in van je reactie..quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wil je nou echt dat ik op een post reageer die met zo'n vergelijking begint? Of geloof je dit echt zelf?
Sorry maar ik heb echt wel betere dingen te doen.
Ben je ooit in je leven gevaccineerd?quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat heeft dat met coronavaccins te maken.
Niks maar wel met mensen die graag op vakantie gaan en zich vrijwillig laten prikken en nu is het ineens hommelsquote:Op vrijdag 10 september 2021 18:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat heeft dat met coronavaccins te maken.
Dat doen ze om het leven van antivaxxers zo onaangenaam mogelijk te maken begrijp ik uit de discussie.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Niks maar wel met mensen die graag op vakantie gaan en zich vrijwillig laten prikken en nu is het ineens hommels
Ja natuurlijk ben ik gevaccineerd.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ben je ooit in je leven gevaccineerd?
Ja blijkbaar. Ik wil wedden dat een groot percentage zelf in landen hebben rond gelopen waar je een prikje voor moest hebbenquote:Op vrijdag 10 september 2021 18:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat doen ze om het leven van antivaxxers zo onaangenaam mogelijk te maken begrijp ik uit de discussie.
Daarnaast is vaccineren om op vakantie gaan gewoon een onacceptabel groot risico begreep ik.
Waarom nam je daarvoor een onacceptabel groot risico?quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja natuurlijk ben ik gevaccineerd.
Het feit dat je je met A laat prikken wil toch niet zeggen dat je je ook maar automatisch met B moet laten prikken?quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Niks maar wel met mensen die graag op vakantie gaan en zich vrijwillig laten prikken en nu is het ineens hommels
Hoezo nam ik daarvoor een onacceptabel groot risico?quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom nam je daarvoor een onacceptabel groot risico?
Vol met proteine. Maar neequote:Op vrijdag 10 september 2021 18:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het feit dat je je met A laat prikken wil toch niet zeggen dat je je ook maar automatisch met B moet laten prikken?
Eet jij kakkerlakken enzo? Is een lekkernij in Thailand.
Maar je eet toch wel frikandellen? Of boontjes?quote:
Ik ben nu even de draad kwijtquote:Op vrijdag 10 september 2021 18:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar je eet toch wel frikandellen? Of boontjes?
Dan moet je AL het andere eten ook eten. Anders ben je niet logisch.
Dat had ik al gezien.quote:
Dat vaccin kende geen bijwerkingen?quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoezo nam ik daarvoor een onacceptabel groot risico?
Welk vaccin?quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat vaccin kende geen bijwerkingen?
Het is raar dat je vaccin X wel neemt, maar vaccin Y absoluut niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat had ik al gezien.
Het feit dat je vaccin X neemt om naar Bali te gaan wil toch niet zeggen dat je automatisch ook maar vaccin Y moet nemen
Je wordt niet buitengesloten.quote:om niet buiten te worden gesloten uit de maatschappij?
Ik ben tegen verplicht vaccineren.quote:Het gaat toch om twee verschillende dingen?
Overigens vond ik je opmerking over kakkerlakken en eiwitten wel leuk.
Stel dat de overheid op een dag beslist dat iedereen kakkerlakken moet eten, voor de volksgezondheid.
Zou jij dat OK vinden? En het OK vinden dat mensen die geen kakkerlakken illen weten allerlei beperkingen wordt opgelegd?
Zou het normaal zijn als de overheid mensen dwingt on bepaalde dingen tegen hun zin te eten omdat het gezond is?
Kies maar eentje uit van de vaccins die je wel hebt gehad.quote:
Zelfde vraag voor jou: eet jij kakkerlakken? Nee? Je eet toch ook boontjes? En frikandellen? Doe eens normaal dan en eet gewoon alles wat je voorgeschoteld wordt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is raar dat je vaccin X wel neemt, maar vaccin Y absoluut niet.
Waar ik woon wel.quote:Je wordt niet buitengesloten.
Dat is fijn om te weten, dat je tegen verplicht vaccineren bent.quote:Ik ben tegen verplicht vaccineren.
Of jij je wel of niet laat vaccineren zou mij een worst wezen.
Maar op een discussie forum heb ik daar wel een mening over.
Dommer zie je ze bijna niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het feit dat je je met A laat prikken wil toch niet zeggen dat je je ook maar automatisch met B moet laten prikken?
Eet jij kakkerlakken enzo? Is een lekkernij in Thailand.
Ik zie geen bezwaar in het eten van kakkerlakken.quote:Op vrijdag 10 september 2021 19:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zelfde vraag voor jou: eet jij kakkerlakken? Nee? Je eet toch ook boontjes? En frikandellen? Doe eens normaal dan en eet gewoon alles wat je voorgeschoteld wordt.
[..]
quote:Waar ik woon wel.
[..]
Dat is fijn om te weten, dat je tegen verplicht vaccineren bent.
Ben je voor het ontslaan van mensen omdat ze zich niet laten vaccineren?
Dat antwoord heb je al gegeven. De Paus wil je de zaterdagdienst afnemen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is ondertussen wel duidelijk dat de maatregelen vooral zijn ingevoerd om mensen een wassen neus voor te houden: laat je vaccineren, dan heffen we de maatregelen op.
Laat je je niet vaccineren? Dan maken we het leven zo moeilijk en onaangenaam mogelijk voor je.
Het doel is niet om maatregelen op te heffen, maar om IEDEREEN te vaccineren. Inclusief het overgrote deel van de bevolking, waaronder kinderen, dat daar helemaal niets aan heeft en er juist onnodig risico door loopt.
De vraag is, waarom.
Dit topic gaat over egoïsme.quote:Op zaterdag 11 september 2021 02:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat dit forum onderdeel over corona gaat.
Swine flu vaccin 1976quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is nog nooit gebeurd na introductie van een vaccin.
Het corona vaccin is nu al niet eenmaligquote:Medicatie is wat anders, die slikken sommige mensen jarenlang. Dan kun je jaren later bijwerkingen verwachten.
Maar als jij nu eenmalig iets in je lichaam stopt, hoe gaat dat over 5 jaar opeens voor letsel zorgen?
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10648110/quote:[..]
Op korte termijn wel.
Niet op langere termijn.
[..]
Zal best, ik voel me niet aangesproken.quote:Nee, die versterken dat om zo angst te jagen.
Wie verzint die bijwerkingen dan?quote:[..]
Dat is ook weer een uiterste
Niets is 100% veilig. Ook vaccins niet en we weten een hele reeks aan bijwerkingen die vaccins tegen Covid kunnen veroorzaken en hoe vaak dat voor komt.
Daaruit kun je een afweging maken of je het doet of niet.
Maar wat je dus ziet is dat er bijwerkingen op langere termijn worden verzonnen om een angstbeeld tegen vaccineren in leven te houden.
Het zou over 5 opeens een konijn uit de hoed toveren om lichamelijk letsel te veroorzaken...
Ik zou me er niet prettig bij voelen.quote:Dus nu vaccineren is 5 jaar in angst moeten leven..
Is dat niet precies wat een vaccin doet?quote:[..]
Er wordt niet gerommeld met je immuunsysteem.
Helaas, met de intrede van covid19, is de wereld zelfs nog ietsje minder veilig geworden.quote:[..]
100% Veilig ben je nooit..
Het is imo gewoon een denkfout om niet-vaccineren gelijk te stellen aan egoïsme. Zowel een egoïstisch als een altruïstisch persoon kan een vaccin weigeren. Daarmee kun je de vraag in theorie dus al onderuit halen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 02:29 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Maar goed waarom dan de focus zo op mensen die niet vaccineren, waarom krijg ik geen lintje voor alles wat ik hierboven schreef. Ik ben een van de weinigen in de westerse wereld die dit doet (of niet doet/heeft)
Geen voorbeelden van effecten na 5 jaar.quote:Op zaterdag 11 september 2021 02:46 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Swine flu vaccin 1976
Dengvaxia 2009
Pandemrix 2017
Maar dan heb je het over een stof die in het lichaam wordt opgeslagen.quote:[..]
Het corona vaccin is nu al niet eenmaligmaar je kunt je niet voorstellen dat sommige processen in je lichaam jaren duren en later tot uiting kunnen komen?
Je kunt toch ook jaren later kanker krijgen nadat je blootgesteld bent aan bijvoorbeeld radiatie of een vergif.
Wetenschap is in feite nooit stelling.quote:[..]
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10648110/
Er is in elk geval discussie over, onder geleerden. En het is dus in het verleden al gebeurd. Hoe kan jij zo stellig beweren dat bijwerkingen alleen op korte termijn zijn?
[..]
Auto immuunreacties treden niet na jaren pas op.quote:Zal best, ik voel me niet aangesproken.
[..]
Wie verzint die bijwerkingen dan?
Ik heb het over artsen die al sinds jaar en dag onderzoek doen naar relaties tussen vaccinaties en autoimmuunziekten. De uitkomst daarvan is niet zo eenduidig als jij het hier stelt.
Je spreekt nu iemand, of een groep mensen (?) aan die 'bijwerkingen verzinnen'. Als je mij daarmee bedoelt begrijp je me niet goed.
[..]
Ik zou me er niet prettig bij voelen.
[..]
Is dat niet precies wat een vaccin doet?
Maar wat ik bedoel is ADE, of in dit geval VADE (vaccine associated disease enhancement). Het komt er op neer dat je juist zieker wordt als je een infectie oploopt na je vaccinatie. Zoals ik het lees kan dat gewoon elk moment gebeuren (bij de huidige covid19 vaccins)? Het is niet gebeurd (wel bij andere vaccins en in covid19 trials), maar ik lees nergens dat het niet zal of kan gebeuren. Alleen dat het nog niet is waargenomen.
Is dus gewoon een risico wat je erbij neemt als je een vaccin neemt.
[..]
Helaas, met de intrede van covid19, is de wereld zelfs nog ietsje minder veilig geworden.
Pandemrix vaccin is er toch mooi twee jaar uitgerold. En, According to observational studies, the risk of narcolepsy was elevated for 2 years after the Pandemrix vaccination.quote:Op zaterdag 11 september 2021 03:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen voorbeelden van effecten na 5 jaar.
En daar gaat het om.
Dat vaccins ernstige bijwerkingen kunnen hebben blijkt al uit Jansen en Astrazeneca.
Maar da's niet over 5 jaar.
Ik zeg niet dat het opgeslagen moet zijn. Het gaat om een permanente wijziging in je lichaam. Dat is toch juist de bedoeling van het vaccin.quote:[..]
Maar dan heb je het over een stof die in het lichaam wordt opgeslagen.
En dat is bij een vaccin niet het geval.
Bijwerkingen komen bij vaccinatie door de wijze waarop je immuunsysteem reageert en door allergische reactie op hulpstoffen.
De wetenschap is niet stellig nee. Omdat niemand het zeker weet. Maar jij wel dus?quote:[..]
Wetenschap is in feite nooit stelling.
Ik ben geen wetenschapper.
[..]
Auto immuunreacties treden niet na jaren pas op.
En dat is de kwestie: of een eenmalige blootstelling aan het vaccin, desnoods met 3 shots over een half jaar verspreid, 5 jaar lang geen effect heeft, en dan opeens een ernstige bijwerking veroorzaakt...
Jij zegt zelf al, dat je in -tig jaar een aanspraak hebt gedaan op je zorgverzekering, dus waar maak je dan druk om. Je zegt zelf dat de kans klein is om op de IC te komen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:25 schreef tja77 het volgende:
[..]![]()
Zout een eind op met je hogere bijdrage voor niet vaccineerders. Ga je dat ook introduceren voor mensen die roken of mensen met een BMI van 30 of hoger? Je doet het laten lijken alsof iedereen die zich niet laat vaccineren op de IC terecht komt. Maar wat is het per dag? 2000-3000 besmettingen waarvan 10-20 naar de IC moet.
Over al die miljarden dat die vaccins kosten en dat getest heeft gekost en nog kost rep je met geen woord. Ik betaal al -tig jaar mijn zorgverzekering en heb nog nooit aanspraak gedaan erop vanwege medicijnen of een medische ingreep. En dan vind jij dat ik maar een hogere eigen bijdrage moet dokken?
![]()
Doe es ff helder joh.
Omdat het meten met 2 maten is. Daarnaast zijn er mensen die gevaccineerd zijn maar nog steeds richting IC moeten vanwege Corona. Een heel stuk minder maar ze zijn er nog steeds wel. Vaak hebben die mensen onderliggende aandoeningen. Moeten die dan ook 600 Euro lappen omdat ze teveel hebben gevreten of gerookt? Want als ze een gezonde manier van leven zouden hebben, dan was de kans op een IC opname nihil geweest.quote:Op zaterdag 11 september 2021 07:50 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jij zegt zelf al, dat je in -tig jaar een aanspraak hebt gedaan op je zorgverzekering, dus waar maak je dan druk om. Je zegt zelf dat de kans klein is om op de IC te komen.
Waarom maak je dan druk dat je alleen de extra ¤ 600 eigen bijdrage kwijt bent bij een ziekenhuisopname door covid als bewust ongevaccineerde?
Op zich wel interessant, zou iemand die door een slechte leefwijze kwetsbaar is voor Covid en dan toch niet willen vaccineren extra moeten bijdragen in de IC kosten?quote:Op zaterdag 11 september 2021 08:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omdat het meten met 2 maten is. Daarnaast zijn er mensen die gevaccineerd zijn maar nog steeds richting IC moeten vanwege Corona. Een heel stuk minder maar ze zijn er nog steeds wel. Vaak hebben die mensen onderliggende aandoeningen. Moeten die dan ook 600 Euro lappen omdat ze teveel hebben gevreten of gerookt? Want als ze een gezonde manier van leven zouden hebben, dan was de kans op een IC opname nihil geweest.
Je gaat iemand die goed kan skiën toch ook geen verhoogd eigen risico opleggen wanneer deze met een gebroken been in het ziekenhuis komt?
Heb je enig idee wat het ontwikkelen van die vaccins heeft gekost? Het aanschaffen ervan, het verspreiden ervan, het toedienen ervan, de prikcampagnes, de teststraten, al die onderzoeken in labs of iemand wel of niet besmet was van die vele miljoenen tests? Dan praat je over 100-en miljoenen of zelfs miljarden.
En dan bij mij komen miepen over 600 Euro terwijl ik de afgelopen jaren al voor tienduizenden Euro’s aan zorgpremie heb afgetikt en daar nooit aanspraak op heb gedaan.
Dat lees je verkeerd, het is niet zo dat mensen 2 jaar later plotseling narcolepsie kregen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 06:00 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Pandemrix vaccin is er toch mooi twee jaar uitgerold. En, According to observational studies, the risk of narcolepsy was elevated for 2 years after the Pandemrix vaccination.
Telt dat ook, want zover zijn we nog lang niet met de covid19 vaccins.
Als jij me dan ook nog eens kan uitleggen waarom iets wel na 2 jaar kan aanslaan, en niet na 5 jaar?
En hoe dit überhaupt kan door iets wat je maar 1 keer neemt?
[..]
Ik zeg niet dat het opgeslagen moet zijn. Het gaat om een permanente wijziging in je lichaam. Dat is toch juist de bedoeling van het vaccin.
[..]
De wetenschap is niet stellig nee. Omdat niemand het zeker weet. Maar jij wel dus?
Waarom?quote:Op zaterdag 11 september 2021 09:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op zich wel interessant, zou iemand die door een slechte leefwijze kwetsbaar is voor Covid en dan toch niet willen vaccineren extra moeten bijdragen in de IC kosten?
quote:Op zaterdag 11 september 2021 09:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Eens met TS. Een uitzondering daargelaten zijn niet-gevaccineerden egoistisch.
Welk eigen voordeel?quote:Egoïsme, ook wel ikzucht of zelfzucht, is een menselijke eigenschap waarbij iemand streeft naar eigen voordeel en geluk met verwaarlozing van de belangen en het geluk van anderen.
Het zijn ook voornamelijk egoïstische motieven waarom ze anderen op deze manier proberen te dwingen zich te laten vaccineren.quote:Op zaterdag 11 september 2021 09:58 schreef tja77 het volgende:
Definitie van egoïsme:
[..]
Welk eigen voordeel?
Ik ben zonder vaccinatie toch degene die meer risico zou lopen?
Dus hou eens op met dat trieste gedoe om iedereen die zich om wat voor reden niet laat vaccineren, voor egoïst uit te maken.
Nee, er wordt niet gerommeld.quote:Op zaterdag 11 september 2021 02:46 schreef Chokeme het volgende:
Is dat niet precies wat een vaccin doet?
Maar wat ik bedoel is ADE, of in dit geval VADE (vaccine associated disease enhancement). Het komt er op neer dat je juist zieker wordt als je een infectie oploopt na je vaccinatie. Zoals ik het lees kan dat gewoon elk moment gebeuren (bij de huidige covid19 vaccins)? Het is niet gebeurd (wel bij andere vaccins en in covid19 trials), maar ik lees nergens dat het niet zal of kan gebeuren. Alleen dat het nog niet is waargenomen.
Is dus gewoon een risico wat je erbij neemt als je een vaccin neemt.
[..]
Het voordeel om je niks aan te trekken van anderen en je eigen miezerige ego heilig te verklarenquote:Op zaterdag 11 september 2021 09:58 schreef tja77 het volgende:
Definitie van egoïsme:
[..]
Welk eigen voordeel?
Ik ben zonder vaccinatie toch degene die meer risico zou lopen?
Dus hou eens op met dat trieste gedoe om iedereen die zich om wat voor reden niet laat vaccineren, voor egoïst uit te maken.
Precies, ze willen zuipen in de kroeg of naar festivals puur voor eigen plezier. Nu worden ze daarin belemmerd en dat is de schuld van alle ongevaccineerden.quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:03 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Het zijn ook voornamelijk egoïstische motieven waarom ze anderen op deze manier proberen te dwingen zich te laten vaccineren.
Hoezo trek ik me niks aan van anderen? Wie ben jij om daarover te oordelen. Je kent me niet en toch probeer je hier een stempel te drukken.quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het voordeel om je niks aan te trekken van anderen en je eigen miezerige ego heilig te verklaren
En dat voortdurende gejank daarover sterkt me alleen maar meer in de beslissing voet bij stuk te houden. Je hoort zelden dat ze zich bekommeren om jouw gezondheid, enkel dat ongevaccineerden de druk op de zorg vergroten en zo hun pleziertjes vergallen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Precies, ze willen zuipen in de kroeg of naar festivals puur voor eigen plezier. Nu worden ze daarin belemmerd en dat is de schuld van alle ongevaccineerden.
Jij hebt vast geen eigen bedrijf (horeca, evenementen oid), maar een veilig baantje, ver weg van gezondheidszorg?quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:22 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En dat voortdurende gejank daarover sterkt me alleen maar meer in de beslissing voet bij stuk te houden. Je hoort zelden dat ze zich bekommeren om jouw gezondheid, enkel dat ongevaccineerden de druk op de zorg vergroten en zo hun pleziertjes vergallen.
True, en het overgrote deel van de mensen in het ziekenhuis en IC zijn mensen in de categorie 60+ 70+ en nog ouder. Juist in die leeftijdscategorie ligt de vaccinatiedichtheid erg hoog.quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:22 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En dat voortdurende gejank daarover sterkt me alleen maar meer in de beslissing voet bij stuk te houden. Je hoort zelden dat ze zich bekommeren om jouw gezondheid, enkel dat ongevaccineerden de druk op de zorg vergroten en zo hun pleziertjes vergallen.
Want je denkt dat er geen ongevaccineerden zijn met een eigen bedrijf of werkzaam zijn in de gezondheidszorgquote:Op zaterdag 11 september 2021 10:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
Jij hebt vast geen eigen bedrijf (horeca, evenementen oid), maar een veilig baantje, ver weg van gezondheidszorg?
Niets verbaast mij meer. Ik hoop alleen maar dat er geen ongevaccineerden in de buurt van mijn bejaarde moeder komen, maar dat zomaar kunnen, want ojee de privacy ?quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:30 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Want je denkt dat er geen ongevaccineerden zijn met een eigen bedrijf of werkzaam zijn in de gezondheidszorg
Noem het zoals je wilt, maar solidair met de rest van de samenleving is het zeer zeker niet.quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
True, en het overgrote deel van de mensen in het ziekenhuis en IC zijn mensen in de categorie 60+ 70+ en nog ouder. Juist in die leeftijdscategorie ligt de vaccinatiedichtheid erg hoog.
Maar dat ik als 50- geen vaccinatie pak, is egoïstisch.
Klopt, want je blijft bijdragen in het verspreiden van het virus richting de 60+ die hetzelfde doet als jij.quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
True, en het overgrote deel van de mensen in het ziekenhuis en IC zijn mensen in de categorie 60+ 70+ en nog ouder. Juist in die leeftijdscategorie ligt de vaccinatiedichtheid erg hoog.
Maar dat ik als 50- geen vaccinatie pak, is egoïstisch.
Liever een ongevaccineerd niet besmet persoon in de buurt van je bejaarde moeder die verantwoord wat afstand houdt en thuis blijft met een snotneud, dan eentje die wel gevaccineerd is en gewoon besmet blijkt te zijn en zich onschendbaar acht.quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:32 schreef obligataire het volgende:
[..]
Niets verbaast mij meer. Ik hoop alleen maar dat er geen ongevaccineerden in de buurt van mijn bejaarde moeder komen, maar dat zomaar kunnen, want ojee de privacy ?
Die mogen dan al helemaal niet klagen over maatregelen die hun bedrijfsvoering beperken...quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:30 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Want je denkt dat er geen ongevaccineerden zijn met een eigen bedrijf of werkzaam zijn in de gezondheidszorg
Ah, dus afstand houden helpt...quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Liever een ongevaccineerd niet besmet persoon in de buurt van je bejaarde moeder die verantwoord wat afstand houdt en thuis blijft met een snotneud, dan eentje die wel gevaccineerd is en gewoon besmet blijkt te zijn en zich onschendbaar acht.
Bij verzekeringen is het normaliter wel zo dat wie meer risico loopt ook meer betaalt.quote:Op zaterdag 11 september 2021 09:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarom?
Omdat diegene meer risico loopt om op de IC terecht te komen dan een gezond iemand? De premie van je zorgverzekering is toch ook niet afhankelijk van je bmi of rookgedrag?
Ga je obese en paffers die zich WEL hebben laten vaccineren dan ook extra belasten als ze om wat voor reden dan ook op de IC terecht komen?
Dat doe je ook met een vaccinatie in je mik. Je bent nog steeds besmettelijk.quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, want je blijft bijdragen in het verspreiden van het virus richting de 60+ die hetzelfde doet als jij.
quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:32 schreef obligataire het volgende:
[..]
Niets verbaast mij meer. Ik hoop alleen maar dat er geen ongevaccineerden in de buurt van mijn bejaarde moeder komen, maar dat zomaar kunnen, want ojee de privacy ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |