quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:57 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk dat de ongevaccineerden (behalve diegene om medisch redenen) gewoon een hogere eigen bijdrage in de zorgverzekering moeten krijgen, van bijvoorbeeld ¤ 600,= per jaar voor een Covid-opname in een ziekenhuis.
Is dat discriminerend of oneerlijk? Nee, vind ik. Degenen die denken dat ze geen risico op het vaccin lopen, hebben geen last van die eventuele hogere eigen bijdrage in hun beleving. En degenen die een ziekenhuisopname door Covid als een soort Efteling-attractie beschouwen, betalen dan ook maar wat extra voor die attractie.
Ondertussen zie je in andere landen dat de maatregelen worden opgeheven doordat voldoende mensen zijn gevaccineerd, en Nederland kleurt rood door het aantal besmettingen onder de ongevaccineerden...quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Angstige dwingelandjes hebben nu een stok om mee te slaan en die laten ze voorlopig niet los, omdat de angstzaaierij op volle toeren draait.
Voeg een eetlepel zeus complex toe ("ik ben gevaccineerd dús helemaal veilig") en je hebt de stropop op steroïden. Alles kun je afschuiven op de ungeimpfte, dat is lekker makkelijk én het voedt het wereldbeeld van dat soort eng engnekken. Gewoon vingers in de oren en heel hard stampvoetend "wappie!!" gillen. Vroeger kreeg je een draai om je oren van je ouders, tegenwoordig wordt zulk bedrag bijna beloond.
Nu lopen ze weer standaard de plank op zoals verwacht.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb volgens mij nog geen antwoord gehad na 2x vragen welk voordeel niet-prikkers hebben.
Aan egoistisch handelen hangt namelijk een voordeel aan ten koste van anderen.
Voor mij persoonlijk, geen idee, ik zou in elk geval niet raar opkijken als over 5 jaar toch een grote groep mensen ergens last van krijgt. Het is niet zo dat dit nooit gebeurd is na introductie van een medicijn of vaccin.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Angst voor bijwerkingen op de lange termijn.
Waar denk je dan aan?
Ik vind het zeker geen prettig idee, een nieuw virus wat rondgaat, waarvan we niet weten wat het precies doet. Dan hoor je weer verhalen over geheugenverlies, longschade, smaakverlies etc. (Wist je trouwens dat ook influenza, een salmonellabesmetting etc. voor blijvende schade kan zorgen?)quote:En waarom ben je niet bang voor de gevolgen op langere termijn van een (milde) covid infectie?
Het feit dat de maatregelen worden opgeheven, wil niet automatisch zeggen dat er minder mensen ziek worden of zullen worden de komende maanden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ondertussen zie je in andere landen dat de maatregelen worden opgeheven doordat voldoende mensen zijn gevaccineerd, en Nederland kleurt rood door het aantal besmettingen onder de ongevaccineerden...
Je kan ook op vakantie naar Bali.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het feit dat de maatregelen worden opgeheven, wil niet automatisch zeggen dat er minder mensen ziek worden of zullen worden de komende maanden.
Het is ondertussen wel duidelijk dat de maatregelen vooral zijn ingevoerd om mensen een wassen neus voor te houden: laat je vaccineren, dan heffen we de maatregelen op.
Laat je je niet vaccineren? Dan maken we het leven zo moeilijk en onaangenaam mogelijk voor je.
Het doel is niet om maatregelen op te heffen, maar om IEDEREEN te vaccineren. Inclusief het overgrote deel van de bevolking, waaronder kinderen, die daar helemaal niets aan hebben en er juist onnodig risico door lopen.
De vraag is, waarom.
Het voordeel is dat je je niet laat chanteren door de overheid op basis van angst en absurde maatregelen, en dat je daarom nog een gevoel van trots, zelfrespect en eigenwaarde kunt behouden. Je gedraagt je niet als een stuk vee.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb volgens mij nog geen antwoord gehad na 2x vragen welk voordeel niet-prikkers hebben.
Aan egoistisch handelen hangt namelijk een voordeel aan ten koste van anderen.
Die vaccinatie was al voor corona tijd nodigquote:Op vrijdag 10 september 2021 17:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Tot de boel weer op slot gaat ja, of je je derde of vierde prik moet halen.
Waar heb jij het nou weer over.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:42 schreef Soury het volgende:
[..]
Die vaccinatie was al voor corona tijd nodig
Dat je bij sommige landen die je wil bezoeken al vaccinaties moet hebben. Jaren voor coronaquote:Op vrijdag 10 september 2021 17:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over.
Dat is nog nooit gebeurd na introductie van een vaccin.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:12 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk, geen idee, ik zou in elk geval niet raar opkijken als over 5 jaar toch een grote groep mensen ergens last van krijgt. Het is niet zo dat dit nooit gebeurd is na introductie van een medicijn of vaccin.
Op korte termijn wel.quote:Specifieker; er zijn wel degelijk experts die relaties tussen covid vaccins en autoimmuunziekten mogelijk achten.
Nee, die versterken dat om zo angst te jagen.quote:Dus iets van je eigen lichaam wat als vreemd gezien wordt, ontstoken raakt, afgestoten wordt. Dat kan gaan van eczeem, alopecia, artritis tot MS. Het idee speelt niet alleen in de hoofden van de 5G wappie antivaxxers in elk geval.
Dat is ook weer een uiterstequote:Eigenlijk verwonder ik me een beetje over het blindelingse vertrouwen van mensen, mensen hebben geen idee waar ze over praten (niet jij hoor maar ik bedoel in het algemeen) maar iedereen weet me te vertellen dat het vaccin 'safe' is.
Er wordt niet gerommeld met je immuunsysteem.quote:Als er echt een kwaadaardige opzet achter corona zit, of zoiets ooit zou gebeuren, gaan we als schapen naar de slachtbank vrees ik.
[..]
Ik vind het zeker geen prettig idee, een nieuw virus wat rondgaat, waarvan we niet weten wat het precies doet. Dan hoor je weer verhalen over geheugenverlies, longschade, smaakverlies etc. (Wist je trouwens dat ook influenza, een salmonellabesmetting etc. voor blijvende schade kan zorgen?)
Bang is niet het goede woord, maar het hoort een beetje bij de risico's die je nou eenmaal loopt in het leven (van de trap vallen, auto ongeluk, bad case of covid..) Zo beschouw ik het een beetje.
Een gedachte waar ik dan niet helemaal om heen kan is dat het helemaal niet zo vergezocht is dat ik al covid heb gehad (misschien op dit moment wel, ben snipverkouden) en het dan dus alleen maar dubbelop is (dan heb je dus potentiële langetermijn gevolgen van zowel de covid infectie als het vaccin).
Of, je krijgt nooit corona (groepsimmuniteit of dom geluk), of het virus stelt misschien niks meer voor als je het over een paar jaar krijgt.
Ik lees ook (geruchten?) dat het verloop van bepaalde covid infecties juist zwaarder zou verlopen na een vaccinatie, omdat er met je immuunsysteem gerommeld is en dat ook averechts kan werken.
100% Veilig ben je nooit..quote:Het is dus m.i. niet zo dat je je kunt beschermen met een vaccin en je daarmee veilig bent. Het is gewoon een afweging, kiezen uit twee kwaden. Dit alles is trouwens er vanuit gaande dat een vaccin je inderdaad beschermt tegen langetermijn gevolgen van covid.
Maar met de wirwar aan statistieken, gebrekkige info waar je als leek niks mee kan, en wat er allemaal niet bekend is, is het eigenlijk helemaal niet mogelijk om een afweging te maken.
Het vaccin nemen is daarmee in mijn ogen geen rationele afweging, maar één gemotiveerd door angst (en veel vaker nog, omdat mensen weer naar de bios willen, maar dat ter zijde).
Als je het hebt over 'bang' zijn, waar ik dan wel bang voor zou zijn (ik ga even spacen vanaf hier); Als covid door kwaadaardige opzet de wereld in geholpen is, zijn de mensen die dat hebben gedaan waarschijnlijk dezelfde mensen die willen dat je het vaccin neemt. (ik geloof dat het per ongeluk of heel misschien expres uit een lab ontsnapt is, en dus niet dat het zomaar op natuurlijke wijze is ontstaan. Alleen al die vismarkt op een steenworp afstand van het lab, dat is toch eigenlijk om je te bescheuren.. en die vleermuizen komen niet voor in Wuhan).
Een virus (wat op zichzelf al freaky genoeg is) wat door mensen aangepast is. Door iemand achter een computer. Weer iemand anders flanst daar een vaccin voor in elkaar. Wij stoppen dat in ons lijf. Verder wachten we allemaal af wat er verder gebeurt. What could possibly go wrong..
Dat de zon vandaag schijnt is ook geen garantie dat hij dat morgen ook doet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het feit dat de maatregelen worden opgeheven, wil niet automatisch zeggen dat er minder mensen ziek worden of zullen worden de komende maanden.
Nope, waar het om gaat is dat Covid voldoende gereduceerd wordt, zodat maatregelen niet meer nodig zijn.quote:Het is ondertussen wel duidelijk dat de maatregelen vooral zijn ingevoerd om mensen een wassen neus voor te houden: laat je vaccineren, dan heffen we de maatregelen op.
Onzin, er zijn geen speciale maatregelen tegen ongevaccineerden in Nederland.quote:Laat je je niet vaccineren? Dan maken we het leven zo moeilijk en onaangenaam mogelijk voor je.
Ik weer een mooie draai.quote:Het doel is niet om maatregelen op te heffen, maar om IEDEREEN te vaccineren. Inclusief het overgrote deel van de bevolking, waaronder kinderen, dat daar helemaal niets aan heeft en er juist onnodig risico door loopt.
Tja, hoeveel vaccinaties heb je in je leven gehad?quote:De vraag is, waarom.
Wil je nou echt dat ik op een post reageer die met zo'n vergelijking begint? Of geloof je dit echt zelf?quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat de zon vandaag schijnt is ook geen garantie dat hij dat morgen ook doet.
Zo kun je alles wegredeneren...
Wat heeft dat met coronavaccins te maken.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:49 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat je bij sommige landen die je wil bezoeken al vaccinaties moet hebben. Jaren voor corona
Ah, dus je ziet nu zelf de onzin in van je reactie..quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wil je nou echt dat ik op een post reageer die met zo'n vergelijking begint? Of geloof je dit echt zelf?
Sorry maar ik heb echt wel betere dingen te doen.
Ben je ooit in je leven gevaccineerd?quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat heeft dat met coronavaccins te maken.
Niks maar wel met mensen die graag op vakantie gaan en zich vrijwillig laten prikken en nu is het ineens hommelsquote:Op vrijdag 10 september 2021 18:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat heeft dat met coronavaccins te maken.
Dat doen ze om het leven van antivaxxers zo onaangenaam mogelijk te maken begrijp ik uit de discussie.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Niks maar wel met mensen die graag op vakantie gaan en zich vrijwillig laten prikken en nu is het ineens hommels
Ja natuurlijk ben ik gevaccineerd.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ben je ooit in je leven gevaccineerd?
Ja blijkbaar. Ik wil wedden dat een groot percentage zelf in landen hebben rond gelopen waar je een prikje voor moest hebbenquote:Op vrijdag 10 september 2021 18:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat doen ze om het leven van antivaxxers zo onaangenaam mogelijk te maken begrijp ik uit de discussie.
Daarnaast is vaccineren om op vakantie gaan gewoon een onacceptabel groot risico begreep ik.
Waarom nam je daarvoor een onacceptabel groot risico?quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja natuurlijk ben ik gevaccineerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |