abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201267816
NS wil van de mondkapjesplicht in het ov af. Het zou niet meer uit te leggen en niet meer te handhaven zijn.
  woensdag 8 september 2021 @ 16:44:58 #202
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201267839
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:43 schreef Spablauw214 het volgende:
NS wil van de mondkapjesplicht in het ov af. Het zou niet meer uit te leggen en niet meer te handhaven zijn.
Er zijn nog drie plekken waar je ze op moet: in zorglocaties, in het OV en op middelbare scholen. Van de eerste categorie kan ik me voorstellen dat dat nog wel even blijft, maar verder moesten we er maar eens mee ophouden. De mondkapjesplicht op middelbare scholen is ook volkomen zinloos. Altijd al geweest ook. Van die in treinen snap ik het nut tenminste nog een beetje.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201267884
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:35 schreef ipa84 het volgende:
Zit je opgesloten in je appartement in Sidney omdat er een besmetting was in je gebouw. Denk je ach ik bestel wel wat alcohol zodat ik het tenminste nog wat te drinken heb in de tussen tijd en dan krijg je dit.
[ twitter ]
Jezus.. nou dan al die lockdowntijd maar besteden aan het maken van pruno ofzo, Dit gaat wel heel ver hoor, Hierna fastfood?
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_201267895
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:32 schreef Za het volgende:

[..]
Idd.
Hoeveel opnames?
Moet je even googelen heb die cijfers zo niet paraat. Het is wel zo dat de niet-EU-Balkanlanden nu te maken hebben met forse uitbraken, en dat de vaccinatiegraad daar lager is dan in de landen in de regio die wel EU-lid zijn.

Zegt toch wel wat over vaccins imo.
pi_201267901
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er zijn nog drie plekken waar je ze op moet: in zorglocaties, in het OV en op middelbare scholen. Van de eerste categorie kan ik me voorstellen dat dat nog wel even blijft, maar verder moesten we er maar eens mee ophouden. De mondkapjesplicht op middelbare scholen is ook volkomen zinloos. Altijd al geweest ook. Van die in treinen snap ik het nut tenminste nog een beetje.
NS zegt dat het niet meer uit te leggen is dat je in Hoog Catharijne geen kapje op hoeft, en als je het pleintje oversteekt en de stationshal binnenloopt, moet het ineens wel.

En het personeel heeft geen zin meer in discussie met reizigers.
pi_201267925
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
NS zegt dat het niet meer uit te leggen is dat je in Hoog Catharijne geen kapje op hoeft, en als je het pleintje oversteekt en de stationshal binnenloopt, moet het ineens wel.

Ergens wel begrijpelijk, alhoewel ik het aanhebben van een kapje in de trein zelf nog wel ok vind
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
pi_201267935
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:35 schreef ipa84 het volgende:
Zit je opgesloten in je appartement in Sidney omdat er een besmetting was in je gebouw. Denk je ach ik bestel wel wat alcohol zodat ik het tenminste nog wat te drinken heb in de tussen tijd en dan krijg je dit.
[ twitter ]
Wat ziek! Je komt al snel aan die kleine hoeveelheden :/
pi_201267948
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:50 schreef pullup het volgende:

[..]
Ergens wel begrijpelijk, alhoewel ik het aanhebben van een kapje in de trein zelf nog wel ok vind
Gewoon afschaffen. In de stationshal en buiten de spits kan je prima afstand houden. En de afstand bestond al alleen nog maar op papier.
  woensdag 8 september 2021 @ 16:56:59 #209
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201267984
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er zijn nog drie plekken waar je ze op moet: in zorglocaties
Ik kom er gelukkig zelf nooit, maar ik begreep dat in ziekenhuizen niemand zo'n ding draagt.
  woensdag 8 september 2021 @ 16:59:43 #210
346939 Janneke141
pi_201268009
quote:
2s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:56 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik kom er gelukkig zelf nooit, maar ik begreep dat in ziekenhuizen niemand zo'n ding draagt.
Ik ook niet, en zo niet dan vind ik het ook goed. Maar het is zo'n plek waarvan ik me nog wel kan voorstellen dat de plicht even blijft.

Ik kan me maar moeilijk aan de indruk onttrekken dat de mondkapjesplicht op scholen alleen maar is verlengd om vooral de beleving te laten bestaan onder scholieren dat het nog niet allemaal normaal is, en niet omdat ooit iemand gedacht heeft dat het nut heeft op de manier waarop ze wordt ingezet.
pi_201268023
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ook niet, en zo niet dan vind ik het ook goed. Maar het is zo'n plek waarvan ik me nog wel kan voorstellen dat de plicht even blijft.

Ik kan me maar moeilijk aan de indruk onttrekken dat de mondkapjesplicht op scholen alleen maar is verlengd om vooral de beleving te laten bestaan onder scholieren dat het nog niet allemaal normaal is, en niet omdat ooit iemand gedacht heeft dat het nut heeft op de manier waarop ze wordt ingezet.
Ach op de meeste scholen hangen ze veelal op half 7 net zoals de meeste stations en gedeelte van de treinen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201268027
Waarom zouden ze die dingen inderdaad nog dragen op scholen als ze ´s avonds met hun bijbaantje hutje mutje vakken staan te vullen, in een klein hokje de bestellingen bij de Mac of domino´s staan te verwerken oid.

Gewoon weg die mondkapjes.
Zonder wrijving geen glans
pi_201268036
quote:

[..]
Een mondkapje?
Meeste ziekenhuizen worden ze wel gedragen en in het AVL wordt er ook echt op gecontroleerd. Wel terecht.
Go hard or go home
pi_201268042
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Was dat niet overal? Als ze echt hadden gedacht dat het zoden aan de dijk had gezet dan waren ze wel voor FFP2 gegaan zoals in Duitsland. Die smerige lapjes die het gros al maanden draagt hebben echt het verschil niet gemaakt.

Gewoon beeldvorming, “om te laten zien dat het menens is”. Het kabinet is nooit voorstander van mondkapjes geweest. Zie dat filmpje van Hugo van vorig jaar mei dat hier 85x is gepost.
pi_201268078
https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other
Het volgende succes verhaal van de ZeroCovid story. Het begint onderhand echt cabaret te worden dat er mensen zijn die hier voor kunnen zijn snap ik echt niet.
  woensdag 8 september 2021 @ 17:06:57 #216
346939 Janneke141
pi_201268087
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:01 schreef Haags het volgende:
Waarom zouden ze die dingen inderdaad nog dragen op scholen als ze ´s avonds met hun bijbaantje hutje mutje vakken staan te vullen, in een klein hokje de bestellingen bij de Mac of domino´s staan te verwerken oid.

Gewoon weg die mondkapjes.
Het is nog erger. Als ze tijdens de les door een lege gang naar de wc lopen, dan moet ie op. Als ze tijdens de pauze met 600 leerlingen in de aula zitten, dan hoeft het niet.
pi_201268101
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Probeer daar maar eens een lesprogramma op te schrijven.

Of een toetsweek af te nemen.
Probeer maar eens een sportteam te runnen. Of een ander clubje. Dat is ook belangrijk...
zie email 27 oktober
pi_201268105
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is nog erger. Als ze tijdens de les door een lege gang naar de wc lopen, dan moet ie op. Als ze tijdens de pauze met 600 leerlingen in de aula zitten, dan hoeft het niet.
Schiet mij maar lek. 8)7
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 8 september 2021 @ 17:11:14 #219
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201268132
quote:

[..]
Covid pakt geen geplaceerden, dat is een van de regels... of zou corona Hugo net zo hard negeren als ik?
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201268136
quote:

[..]
Wat een beleid :')
pi_201268137
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Kan iemand dat filmpje even opzoeken? @miss_sly
zie email 27 oktober
  woensdag 8 september 2021 @ 17:13:49 #222
8369 speknek
Another day another slay
pi_201268166
Vandaag voor het eerst op de campus met echte lessen en groepswerk. Corona is wel weg voor de studenten, iedereen in groepjes van wisselende samenstelling gezellig discussierend en over elkaar heen hangend. Zowel fantastisch om te zien en de wens onderdrukken desinfecterende spray rond te spuiten.
Ik denk dat we wel heel snel gaan zien hoe goed universitaire studenten gevaccineerd zijn haha.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201268179
quote:

[..]
Ziekenhuis waar ik regelmatig kom, zijn ze verplicht in wachtkamers en dergelijke en wordt er actief een aangeboden bij de ingang. Veel artsen en verpleegkundigen dragen er ook een tijdens gesprekken en onderzoeken. Dan hoeft de patient ze weer niet te dragen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201268182
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kan iemand dat filmpje even opzoeken? @:miss_sly
Ik heb het persoonlijk van het internet afgepleurd :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 september 2021 @ 17:16:16 #225
12221 Tijn