Zoenenpakkertje op het schoolplein was volgens mij wel op iets oudere leeftijd ja. Lijkt me geinig dat spel aangepast aan corona op 1.5 mtr.quote:Op woensdag 8 september 2021 17:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus jij tongde al op je 5e? Jeetje
Droeftoetersquote:Op woensdag 8 september 2021 16:35 schreef ipa84 het volgende:
Zit je opgesloten in je appartement in Sidney omdat er een besmetting was in je gebouw. Denk je ach ik bestel wel wat alcohol zodat ik het tenminste nog wat te drinken heb in de tussen tijd en dan krijg je dit.
[ twitter ]
Nou, moet niet gekker normaler worden iddquote:Op woensdag 8 september 2021 17:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Buza gaat het reisadvies voor verre bestemmingen opnieuw tegen het licht houden. We stoppen met integraal code oranje kennelijk. Het virus gaat niet meer weg en we kunnen alles niet nog jaren op slot houden zeggen ze.
Is het vandaag de nationale dag van het gezond verstand ofzo? Wat is dit ineens?
Dat lijkt me juist goed. Zo’n intensieve lockdown is toch al frustrerend genoeg. Als mensen dan nog overmatig alcohol gaan consumeren worden mensen alleen maar recalcitranter.quote:
Ik heb hier geen actieve herinnering aan.quote:Op woensdag 8 september 2021 17:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus jij tongde al op je 5e? Jeetje
Je lijkt nogal overtuigd van je eigen gelijk wat betreft dit onderwerp, is dat wel terecht? Bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 8 september 2021 16:16 schreef Noek het volgende:
Ja dat scholen haarden zijn is geen verrassing he. Vorig jaar ook niet alleen bleven wat mensen volhouden in t feit dat kinderen geen geen rol speelden. Als je dan opperde dat scholen wél een probleem waren, was je 6 uren verder en was je brein gefrituurd. Dat was ook net als corona ontkennen. Weet je nog, @:alwayshappy?
Dit zelfde fenomeen zagen we ook begin februari toen kinderen weer naar school gingen en getest werden, ze namen hun besmetting vanuit huis mee naar school. De weken na de opening stabiliseerde zich dat weer, ondanks dat kinderen het meest getest worden en werden van iedereen.quote:Volgens het RIVM werd afgelopen week 12,5 procent van de herleidbare besmettingen opgelopen in een kinderopvang of een school. Dat is ongeveer evenveel als voor de zomervakantie. De GGD Utrecht zei in Nieuws en Co op NPO Radio 1 dat veel kinderen hun besmetting juist niet op school oplopen, maar thuis en dan positief op school komen. Van scholen als besmettingshaarden is volgens de GGD geen sprake.
Ja en ondertussen bleef het RIVM maar communiceren dat kinderen het virus vooral aan elkaar overdroegen tijdens het van en naar de school reizenquote:Op woensdag 8 september 2021 16:16 schreef Noek het volgende:
Ja dat scholen haarden zijn is geen verrassing he. Vorig jaar ook niet alleen bleven wat mensen volhouden in t feit dat kinderen geen geen rol speelden. Als je dan opperde dat scholen wél een probleem waren, was je 6 uren verder en was je brein gefrituurd. Dat was ook net als corona ontkennen. Weet je nog, @:alwayshappy?
Idd, het blijft tekenend voor het mitigatiebeleid dat tijdens de tweede / derde / vierde golf nooit is bepaald dat FFP2-maskers de norm moesten worden. Het ging het demissionaire kabinet niet om het voorkomen van zoveel mogelijk besmettingen. Ze zijn altijd blijven flirten met het idee dat meer besmettingen onder Nederlanders die niet zo snel in het ziekenhuis belanden er sneller voor zouden zorgen dat er groepsimmuniteit optreed.quote:Op woensdag 8 september 2021 17:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Was dat niet overal? Als ze echt hadden gedacht dat het zoden aan de dijk had gezet dan waren ze wel voor FFP2 gegaan zoals in Duitsland. Die smerige lapjes die het gros al maanden draagt hebben echt het verschil niet gemaakt.
Gewoon beeldvorming, “om te laten zien dat het menens is”. Het kabinet is nooit voorstander van mondkapjes geweest. Zie dat filmpje van Hugo van vorig jaar mei dat hier 85x is gepost.
Deze toch?quote:Op woensdag 8 september 2021 17:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan iemand dat filmpje even opzoeken? @:miss_sly
quote:Op woensdag 8 september 2021 17:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat wordt totale willekeur. Dan kun je er beter of helemaal mee stoppen of toch maar even zo goed en zo kwaad als het gaat doorzetten.
quote:Tegelijk blijft het in vele openbare ruimtes wel nog altijd verplicht om een mondmasker te dragen: in het openbaar vervoer, in stations, winkels, bibliotheken, gerechtsgebouwen en gebouwen van erediensten. De regels voor de werkplek moeten nog uitgewerkt worden, maar de basisregel wordt wel: als er voldoende afstand is tussen jou en je collega’s mogen de maskers uit.
België is een parodie op een land.quote:Op woensdag 8 september 2021 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
België, het land waar je een paar maanden geleden op sommige plekken aan de even zijde van de straat wel een mondkapje opmoest, en aan de oneven zijde niet. Lijkt me niet direct het ideale oord om als voorbeeld te nemen, als ik eerlijk ben.
De mondkapjes waren altijd al een "kijk" eens lapmiddel. Het is dat Fraulein Merkel het er niet mee eens was dat we in NL toch een beetje maling hadden aan die dingen. Dan gaan ze in dld ook vragen stellen.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ook niet, en zo niet dan vind ik het ook goed. Maar het is zo'n plek waarvan ik me nog wel kan voorstellen dat de plicht even blijft.
Ik kan me maar moeilijk aan de indruk onttrekken dat de mondkapjesplicht op scholen alleen maar is verlengd om vooral de beleving te laten bestaan onder scholieren dat het nog niet allemaal normaal is, en niet omdat ooit iemand gedacht heeft dat het nut heeft op de manier waarop ze wordt ingezet.
Ik snap sowieso niet dat ze in al die landen al 1,5 jaar overal met die dingen lopen. Je zult het toch echt een keer moeten afschaffen nu er grootschalig gevaccineerd is, maar politici vinden het heerlijk om beslissingen maar voor zich uit te blijven schuiven.quote:Op woensdag 8 september 2021 18:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De mondkapjes waren altijd al een "kijk" eens lapmiddel. Het is dat Fraulein Merkel het er niet mee eens was dat we in NL toch een beetje maling hadden aan die dingen. Dan gaan ze in dld ook vragen stellen.
Dat mondkapjes in de basis iets kunnen bijdragen daar wil ik nog wel mee instemmen, maar een smerig vodje dat een halfjaar in je jaszak zit en door het gros ook nog verkeerd word gedragen, voegt niets toe en is pure beeldvorming.quote:Op woensdag 8 september 2021 18:30 schreef Gretzl het volgende:
[..]![]()
Veel logischer hoe het nu in België gaat.
Op plaatsen waar het nooit druk wordt en mensen voldoende afstand kunnen houden kun je de mondmaskerplicht laten varen.
Maar in een supermarkt, een stationshal of een aula komen op bepaalde momenten nog steeds heel veel mensen bij elkaar waarna afstand houden niet meer mogelijk is. Dan dragen mondmaskers evident bij aan het tegengaan van verspreiding.
[..]
Het tegen elke prijs voorkomen van besmettingen was dan ook nooit het doel. Daar is nooit een geheim van gemaakt en kijkend naar de huidige besmettingsaantallen in West-Europa heeft dat kennelijk goed uitgepakt, want vrijwel elk land heeft momenteel hogere cijfers dan wij.quote:Op woensdag 8 september 2021 18:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Idd, het blijft tekenend voor het mitigatiebeleid dat tijdens de tweede / derde / vierde golf nooit is bepaald dat FFP2-maskers de norm moesten worden. Het ging het demissionaire kabinet niet om het voorkomen van zoveel mogelijk besmettingen. Ze zijn altijd blijven flirten met het idee dat meer besmettingen onder Nederlanders die niet zo snel in het ziekenhuis belanden er sneller voor zouden zorgen dat er groepsimmuniteit optreed.
Hadden die flatbewoners maar minister-president moeten worden, net als Morrison. Voor more equal animals als de Australische premier gelden nl. geen quarantaine- of coronaregels: ophokplicht voor belastingslaafjes en zelf lekker naar huis vliegen omdat vaderdag.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:35 schreef ipa84 het volgende:
Zit je opgesloten in je appartement in Sidney omdat er een besmetting was in je gebouw. Denk je ach ik bestel wel wat alcohol zodat ik het tenminste nog wat te drinken heb in de tussen tijd en dan krijg je dit.
[ twitter ]
als het wordt overgedragen via aerosolen, hebben die mondkapjes geen zin, dan moet je die betere mondkapjes dragen en met militaire precisie ze op en af zetten, dat werkt dus niet.quote:Op woensdag 8 september 2021 18:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat mondkapjes in de basis iets kunnen bijdragen daar wil ik nog wel mee instemmen, maar een smerig vodje dat een halfjaar in je jaszak zit en door het gros ook nog verkeerd word gedragen, voegt niets toe en is pure beeldvorming.
Als ik kijk naar de ontwikkelingen vandaag in het nieuws dan lijkt het alsof dit besef héél langzaam begint in te dalen bij de beleidsmakers. En je ziet in vrijwel heel West-Europa tegelijk dezelfde beweging op gang komen.quote:Op woensdag 8 september 2021 19:51 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Als ze zich hebben laten vaccineren, is het voorbij, meer kan je niet doen.
Erg benieuwd hoe die sector er over een jaar of 2 uit ziet. Volgens mij gaat de helft het niet redden (geen schatting op basis van iets, gewoon mijn onderbuik).quote:Op woensdag 8 september 2021 20:55 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens de Gelderlander moet horeca die na 22:00 uur open is verplicht met toegangskaarten gaan werken. Wat is dát nu weer voor flauwekul?
De bedoeling is dat je je laat vaccineren, dan is er geen probleem, probleem opgelost, foetsie.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:55 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens de Gelderlander moet horeca die na 22:00 uur open is verplicht met toegangskaarten gaan werken. Wat is dát nu weer voor flauwekul?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |