abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201200809
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:16 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Allemaal voorbeelden van een totaal andere orde dan de zorgdruk die de ongevaccineerde lui kunnen veroorzaken.
Het toont echter het totale waandenken van sommige aan. Daarnaast is het nogal een boude stelling. Welke groep heeft geen vaccinatie? Wat is hun kans op ernstig verloop? Hebben ze Corona gehad en dus toch beschermd? Hoe hoog is de bescherming van de 1e vaccinatiegroep nog? Etc. Dus je weet helemaal niet wat de eventuele zorgdruk kan zijn van 'ongevaccineerde lui'.

Obesitas alleen al zorgt voor ongeveer 25 ziekenhuisopnames per dag.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2021 20:22:29 ]
pi_201200846
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Drogreden. Belofte was: we doen TvT alleen om dingen eerder mogelijk te maken. Nu gaat het ingezet worden als dwangmiddel. Dat is gewoon een vinger hand verhaal. Iets met een sociaal contract enzo.
Wat zijn we eigenlijk ver afgegleden als samenleving dat mensen bereid zijn een ander te dwingen zich te laten vaccineren zodat ze zelf weer naar de kroeg kunnen. Dat laagje samenleving waar altijd over gesproken werd is nog dunner dan ik dacht.
pi_201200877
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:08 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]
Idem voor alle rokers, hardrijders, suikerconsumenten, mensen met obesitas, etc. Allemaal extra zorgdruk.

Of operaties van kankerpatienten uitstellen.
Kies maar.
Ja maar hunnie
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:26:04 #124
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_201200882
Nu in Oostenrijk. De hotelier vroeg wel of we getest, genezen of gevaccineerd waren, maar we hoefden geen bewijs te laten zien.
In Duitsland onderweg bij een restaurant een Luca app gescand, maar verder geen vraag om 3G-bewijs.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:26:16 #125
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_201200886
Hugo Strange is weer op dreef.
Ik kan dan wel mij QR code gebruiken.
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:26:30 #126
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_201200889
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:19 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]
Het toont echter het totale waandenken van sommige aan. Daarnaast is het nogal een boude stelling. Welke groep heeft geen vaccinatie? Wat is hun kans op ernstig verloop? Hebben ze Corona gehad en dus toch beschermd? Hoe hoog is de bescherming van de 1e vaccinatiegroep nog? Etc. Dus je weet helemaal niet wat de eventuele zorgdruk kan zijn van 'ongevaccineerde lui'.

Obesitas alleen al zorgt voor ongeveer 25 ziekenhuisopnames per dag.
Dat weten we idd allemaal nog niet, en daarom moeten dus verdomd voorzichtig zijn.. De zorg was bijna overlopen met maatregelen; dat wil je geen tweede keer.

Het is zo fucking simpel, neem die prik of aanvaard de nadelen ervan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Drogreden. Belofte was: we doen TvT alleen om dingen eerder mogelijk te maken. Nu gaat het ingezet worden als dwangmiddel. Dat is gewoon een vinger hand verhaal. Iets met een sociaal contract enzo.
Niks dogreden.. Het gaat gewoon tijd worden dat mensen eens verantwoordelijkheid voor de keuzes die ze maken. Jij wil geen prik? Nou dan is het een simpel testje..

Maar het is natuurlijk veel makkelijker om te zeiken op de Jonge..

Ps en opnieuw er moet zeker anders gekeken worden naar de mensen die geen vaccin kunnen krijgen ivm medische redenen. Maar de rest.. grow up!
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_201200921
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:26 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat weten we idd allemaal nog niet, en daarom moeten dus verdomd voorzichtig zijn.. De zorg was bijna overlopen met maatregelen; dat wil je geen tweede keer.

Het is zo fucking simpel, neem die prik of aanvaard de nadelen ervan.
[..]
Niks dogreden.. Het gaat gewoon tijd worden dat mensen eens verantwoordelijkheid voor de keuzes die ze maken. Jij wil geen prik? Nou dan is het een simpel testje..

Ps en opnieuw er moet zeker anders gekeken worden naar de mensen die geen vaccin kunnen krijgen ivm medische redenen. Maar de rest.. grow up!
De wereld op z'n kop.

En daarnaast: Je roept eerst heel stellig iets, en dan zeg je dat het inderdaad niet weet.

Je hebt jezelf in ieder geval goed op de kaart gezet

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2021 20:31:39 ]
pi_201200922
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:26 schreef MatthijsDJ het volgende:

Ja. Wel drogreden. Er is een belofte gedaan door de overheid en die komen ze niet na. Dan kun je gaan dwepen met termen als “verantwoordelijkheid nemen” maar dat doet gewoon niet ter zake.

Gr gr,
Een volledig gevaccineerde trein2000
zie email 27 oktober
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:30:43 #129
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201200940
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er is een belofte gedaan door de overheid en die komen ze niet na.
Aan de andere kant: het is een crisis. Het is waarschijnlijk beter de feiten onder ogen te zien en ernaar te handelen dan tegen beter weten in je aan je beloften te houden. Liever ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald enzo.
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:31:49 #130
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_201200955
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja. Wel drogreden. Er is een belofte gedaan door de overheid en die komen ze niet na. Dan kun je gaan dwepen met termen als “verantwoordelijkheid nemen” maar dat doet gewoon niet ter zake.

Gr gr,
Een volledig gevaccineerde trein2000
Er is geen dwang? Dus ze houden gewoon de belofte. Maar feit is dat de vaccinatiegraad nog te laag is; maar dingen ook weer open moeten. Dus tadaa oplossing TvT.

Again de antivaxxers hebben dit zelf veroorzaakt, neem je verantwoordelijkheid en grow up.
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:32:11 #131
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201200959
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:02 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Nee, hij stond. Niet geplaceerd.
Nouja dat dan, maar dat toont wel aan hoe hypocriet Hugo is. Alles voor hun eigen pleziertje.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:04 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Op mijn werk mag iedereen het halen in een bepaalde week en dan komt er een prikker. Volgens mij haalt ongeveer de helft de prik.
Een griepprik neem ik aan, omdat het daar over ging?
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:32:57 #132
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201200972
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:30 schreef Tijn het volgende:

[..]
Aan de andere kant: het is een crisis. Het is waarschijnlijk beter de feiten onder ogen te zien en ernaar te handelen dan tegen beter weten in je aan je beloften te houden. Liever ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald enzo.
Het is maar de vraag hoe groot de crisis eigenlijk nog is. Als ik zo over straat loop de laatste maanden heb ik niet het idee dat er veel crisis is eigenlijk. Het leven gaat voor het grootste deel gewoon door.
pi_201200975
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:30 schreef Tijn het volgende:

[..]
Prima opvatting. Maar dan wel met open vizier. Dat gedraai en gedoe is laaghartig en laf. Wees dan ook eerlijk.

Anderzijds, dit is duidelijk aangekondigd als “om extra dingen mogelijk te maken” en een vaccinatieplicht zou er niet komen. Dat zijn gewoon duidelijke grenzen. Ook omdat er meer is dan alleen Corona. Het structureel breken van (avondklok bovenst, zegt het u nog iets?) pas niet in behoorlijk bestuur, ook niet in crisistijd.
zie email 27 oktober
pi_201201000
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:31 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Er is geen dwang? Dus ze houden gewoon de belofte. Maar feit is dat de vaccinatiegraad nog te laag is; maar dingen ook weer open moeten. Dus tadaa oplossing TvT.

Again de antivaxxers hebben dit zelf veroorzaakt, neem je verantwoordelijkheid en grow up.
Coronacheck zou alleen gebruikt worden om dingen extra mogelijk te maken. Nu wordt het als dwangmiddel gebruikt, staat gewoon op teletekst. En kun je ook al afleiden uit het feit dat je nu gewoon naar het terras kan en den niet meer. Dat is een belofte breken.

Nog los van de vaccinatiedwang (waar dit mijns inziens gewoon een vorm van is).
zie email 27 oktober
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:35:13 #135
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201201016
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Prima opvatting. Maar dan wel met open vizier. Dat gedraai en gedoe is laaghartig en laf. Wees dan ook eerlijk.
Nou, daarom valt het me dus eerlijk gezegd mee dat Hugo gewoon openlijk toegeeft dat dit een poging is de vaccinatiegraad op te krikken. Ik had verwacht dat ze met een lulverhaal over het voorkomen van besmettingen zouden komen, maar dat doet-ie niet.
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:36:44 #136
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201201039
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:35 schreef Tijn het volgende:

[..]
Nou, daarom valt het me dus eerlijk gezegd mee dat Hugo gewoon openlijk toegeeft dat dit een poging is de vaccinatiegraad op te krikken. Ik had verwacht dat ze met een lulverhaal over het voorkomen van besmettingen zouden komen, maar dat doet-ie niet.
En hoe lang wil Hugo die groep gaan traineren? Een maand? Twee maanden? Drie maanden?

Ik geef je nu al op een briefje dat we over 6 maanden nog steeds min of meer met dezelfde hoeveelheid niet-gevaccineerden zitten.
pi_201201042
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:35 schreef Tijn het volgende:

[..]
Maar hij vind het dan weer geen dwang. Wat het natuurlijk de facto wel is. En dat onderbouwt ie ook niet. Gewoon dom gelul van een minister die maar wat doet en geen enkel idee heeft.
zie email 27 oktober
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:37:38 #138
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201201049
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar hij vind het dan weer geen dwang. Wat het natuurlijk de facto wel is. En dat onderbouwt ie ook niet. Gewoon dom gelul van een minister die maar wat doet en geen enkel idee heeft.
Tja, hij wordt niet opeens competent, he. Wat er niet in zit, kun je er ook niet uithalen.
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:38:31 #139
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201201062
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:16 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Kan daar echt totaal niks over vinden dus lijkt me een broodje aap verhaal... En als je gewoon je goede verstand gebruikt is het vrij helder dat vaccinatie vele voordelen heeft in vergelijking met geen vaccinatie... Zeker als het gaat om de kans ernstig ziek te worden...
Niks van bijwerkingen mRNA, lijkt mij stug.

Het heeft niks met gezond verstand te maken, dat is namelijk je gevoel voorop stellen.

De kans op echt ziek worden van covid is marginaal, voor een vaccin nemen is dat ook zo. Verder is de kans op bijwerkingen er voor beide ook en doorgeven kan ook met beide.

Dus dan kan je wel gaan roepen, gewoon vaccineren joh, maar dat is net zo dom als wappies die roepen dat je er 5G ontvangst van krijgt.

Dat is pas gezond verstand gebruiken, niet direct de ene of de andere kant op gaan.
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:42:58 #140
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201201133
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:32 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Nouja dat dan, maar dat toont wel aan hoe hypocriet Hugo is. Alles voor hun eigen pleziertje.
[..]
Een griepprik neem ik aan, omdat het daar over ging?
Ja, de griepprik.
Heb het ook nooit gehaald want heb nog nooit griep gehad dus zou niet weten waarom.
Ben zelf niet zo van het 'baat het niet schaadt het niet'.
Laat de zwakkeren het maar nemen, net als nu met de covid prik.
To BG or not to BG!
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:48:59 #141
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_201201218
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:38 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Niks van bijwerkingen mRNA, lijkt mij stug.

Het heeft niks met gezond verstand te maken, dat is namelijk je gevoel voorop stellen.

De kans op echt ziek worden van covid is marginaal, voor een vaccin nemen is dat ook zo. Verder is de kans op bijwerkingen er voor beide ook en doorgeven kan ook met beide.

Dus dan kan je wel gaan roepen, gewoon vaccineren joh, maar dat is net zo dom als wappies die roepen dat je er 5G ontvangst van krijgt.

Dat is pas gezond verstand gebruiken, niet direct de ene of de andere kant op gaan.
Geloof me ik heb zelf gewoon me goed ingelezen, zeker nadat er gezeik was met die slaapziekte na het vaccin met de Mexicaanse griep (eigenlijk nooit verder onderzocht of dat nu echt een veelvoorkomende bijwerking was).

En natuurlijk heb je bijwerkingen van het mRNA vaccin dat claim ik ook niet, alleen heb niks gehoord over "achterblijven mRNA" en bijwerkingen ;-).

Maar het is mij vrij duidelijk geworden wat een covid infectie kan doen met een gezond iemand.. Daarbij loop ik iets meer risico ivm overgewicht en roken (nu mee gestopt).

Tevens het hele long-covid verhaal is ook niet grappig, ken persoonlijk drie personen die dat hebben (gehad) en dat is echt geen feest.

Dus vind ik dat je met gezond verstand zegt: "Hier die prik!".

En misschien heb ik het niet goed duidelijk gemaakt, maar ik snap echt de mensen die bang zijn voor bijwerkingen en schrikken van het "snelle testen" verhaal. Maar als je gewoon de juiste informatie vind zal de angst echt minder zijn.
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:52:53 #142
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_201201258
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Coronacheck zou alleen gebruikt worden om dingen extra mogelijk te maken. Nu wordt het als dwangmiddel gebruikt, staat gewoon op teletekst. En kun je ook al afleiden uit het feit dat je nu gewoon naar het terras kan en den niet meer. Dat is een belofte breken.

Nog los van de vaccinatiedwang (waar dit mijns inziens gewoon een vorm van is).
Naja oké je hebt gelijk. Ik had de interviews met de Jonge nog niet gezien :-).

Maar wat ik wel blijf vinden, hij moet iets om die vaccinatiegraad omhoog te krijgen. Nu risico's nemen met die groep niet gevaccineerden lijkt me gewoon niet slim.. Maar ja ik wil als gevaccineerde wel gewoon weer dingen ondernemen.

En het is niet zo dat ik bang ben voor een niet gevaccineerde, maar ik zie het al wel gebeuren dat de ziekenhuizen straks weer vol liggen omdat we die groep gewoon los hebben laten gaan.
pi_201201287
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Volgens diezelfde redenatie kan ik jou een pistool tegen je hoofd houden om je portemonnee van je af te nemen. Als je me dan je portemonnee geeft heb ik 'm niet van je gestolen maar heb je hem uit vrije beweging aan me gegeven, ik heb 'm namelijk niet zelf uit je zak gepakt.
pi_201201301
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:52 schreef MatthijsDJ het volgende:

En het is niet zo dat ik bang ben voor een niet gevaccineerde, maar ik zie het al wel gebeuren dat de ziekenhuizen straks weer vol liggen omdat we die groep gewoon los hebben laten gaan.
:D Die mensen los hebben laten gaan.
Dat dit kan in Nederland China.
Go hard or go home
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:55:41 #145
3542 Gia
User under construction
pi_201201303
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:22 schreef chratnox het volgende:
Wat zijn we eigenlijk ver afgegleden als samenleving dat mensen bereid zijn een ander te dwingen zich te laten vaccineren zodat ze zelf weer naar de kroeg kunnen. Dat laagje samenleving waar altijd over gesproken werd is nog dunner dan ik dacht.
Uh, of die anderen zich wel of niet laten vaccineren, maakt voor gevaccineerden niet uit; die kunnen toch naar de kroeg.

Alleen niet meer als er weer een lockdown komt.
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:55:55 #146
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_201201310
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:55 schreef Noek het volgende:

[..]
:D Die mensen los hebben laten gaan.
Dat dit kan in Nederland China.
Ik zeg het wel een beetje verkeerd he :@
pi_201201362
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:52 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Naja oké je hebt gelijk. Ik had de interviews met de Jonge nog niet gezien :-).

Maar wat ik wel blijf vinden, hij moet iets om die vaccinatiegraad omhoog te krijgen. Nu risico's nemen met die groep niet gevaccineerden lijkt me gewoon niet slim.. Maar ja ik wil als gevaccineerde wel gewoon weer dingen ondernemen.

Nette reactie zien we niet zo vaak ^O^

Kijk ik snap heus dat je iets moet he, ik vind het zelf ook een lastig dilemma. (aan de andere kant, we verwachten nog 3000 IC opnames, van ernst kuipers begreep ik dat reguliere zorg afgeschaald moet worden bij 1350 bezette bedden, dan kun je je ook afvragen hoe groot het probleem nog daadwerkelijk is, maar dat terzijde)

Maar ik vind het constant breken van beloftes ook een ernstige zaak. De overheid wordt onbetrouwbaar op deze manier. We hebben je deze bevoegdheid gegeven om extra dingen mogelijk te maken, niet om extra dingen in te perken.
zie email 27 oktober
pi_201201383
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Volgens diezelfde redenatie kan ik jou een pistool tegen je hoofd houden om je portemonnee van je af te nemen. Als je me dan je portemonnee geeft heb ik 'm niet van je gestolen maar heb je hem uit vrije beweging aan me gegeven, ik heb 'm namelijk niet zelf uit je zak gepakt.
Juridisch klopt dat dan ook :D dat is afpersing en geen diefstal.
zie email 27 oktober
pi_201201423
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nette reactie zien we niet zo vaak ^O^

Kijk ik snap heus dat je iets moet he, ik vind het zelf ook een lastig dilemma. (aan de andere kant, we verwachten nog 3000 IC opnames, van ernst kuipers begreep ik dat reguliere zorg afgeschaald moet worden bij 1350 bezette bedden, dan kun je je ook afvragen hoe groot het probleem nog daadwerkelijk is, maar dat terzijde)

Maar ik vind het constant breken van beloftes ook een ernstige zaak. De overheid wordt onbetrouwbaar op deze manier. We hebben je deze bevoegdheid gegeven om extra dingen mogelijk te maken, niet om extra dingen in te perken.
Ik zie echt niet hoe het invoeren van testen voor toegang voor de groep die toch al weinig tot niet in de ziekenhuizen terecht komt zo'n groot verschil gaat maken. Er is weinig overlap tussen de groepen die je wilt bereiken omdat ze een verhoogd risico lopen (de niet-westerse arbeidsmigrant) en de groepen die van TVT gebruik maken. Als die elkaar tegen komen is het in de meeste gevallen een heel vluchtig contact in de supermarkt ofzo.

Nog even los ervan dat ze die groep er niet mee gaan bereiken, het lijkt mij juist averechts werken. Mensen die er toch al niet zo'n zin in hadden lijken me nu juist eerder hun hakken in het zand te zetten, op misschien een kleine groep uitzonderingen na.

Dit is vergelijkbaar met met een kanon op een mug schieten. Je zal de mug misschien wel raken, maar je maakt heel veel eromheen ook kapot.
pi_201201489
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zie echt niet hoe het invoeren van testen voor toegang voor de groep die toch al weinig tot niet in de ziekenhuizen terecht komt zo'n groot verschil gaat maken. Er is weinig overlap tussen de groepen die je wilt bereiken omdat ze een verhoogd risico lopen (de niet-westerse arbeidsmigrant) en de groepen die van TVT gebruik maken. Als die elkaar tegen komen is het in de meeste gevallen een heel vluchtig contact in de supermarkt ofzo.

Nog even los ervan dat ze die groep er niet mee gaan bereiken, het lijkt mij juist averechts werken. Mensen die er toch al niet zo'n zin in hadden lijken me nu juist eerder hun hakken in het zand te zetten, op misschien een kleine groep uitzonderingen na.

Dit is vergelijkbaar met met een kanon op een mug schieten. Je zal de mug misschien wel raken, maar je maakt heel veel eromheen ook kapot.
Dat. Maar ik denk dat je ook een groep nog dieper in de weerstand duwt. (Alhoewel de eerlijkheid gebied te zeggen dat dat waarschijnlijk toch niet de mensen zijn die je gaat overtuigen, breder maatschappelijk wel problematisch)
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')