Heerlijk naïef, die zelf-controle en zelf-rapportages.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 09:16 schreef Isdatzo het volgende:
De werkelijke uitstoot van Tata Steel ligt veel en veel hoger dan hetgeen ze zelf rapporteren.: https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/2021-0216.pdf
#geschokt
Deze discussie lijkt erg op de discussies rondom de sluiting van de kolenmijnen in Limburg , DSMquote:Op vrijdag 21 januari 2022 09:38 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Heerlijk naïef, die zelf-controle en zelf-rapportages.
Tja, consequentie van doorgeschoten liberalisme hé. Minder regels, minder betutteling, minder overheidsingrijpen, meer "eigen verantwoordelijkheid", alles voor de economie, al is dat vooral neoliberaal beleid.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 09:38 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Heerlijk naïef, die zelf-controle en zelf-rapportages.
Tja wat is nu waarheid...quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:28 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)imineel-milieudelict
Tata-troep geloosd in Noordzee: 'Dat is een crimineel milieudelict'
Door BART VUIJK EN DIRK-JAN PRINS
Updated 1 min geleden
50 min geleden
in BINNENLAND
IJMUIDEN - Er blijft nogal wat troep achter in en op de geloste schepen die steenkool en ijzererts aanvoeren voor Tata Steel in IJmuiden. Dat moet in theorie netjes worden opgeruimd, maar in de praktijk belanden duizenden kilo's in de Noordzee.
Kolendampen verhullen niet dat er enorm is gemorst met het steenkool.
Kolendampen verhullen niet dat er enorm is gemorst met het steenkool.
Dat blijkt uit onderzoek van het Noordhollands Dagblad. Grote hoeveelheden steenkool en ijzererts afkomstig van Tata Steel IJmuiden belanden in zee doordat het staalbedrijf zich in de eigen zeehaven niet aan de milieuvoorschriften houdt. Bemanningen van kolenboten spoelen uit het zicht van de Inspectie structureel duizenden kilo's gemorste grondstoffen de zee in, vertellen bronnen bij de staalfabriek, die hun beweringen staven met documenten.
Greenpeace spreekt onomwonden van een 'crimineel milieudelict' wanneer koolstof en ijzererts bewust in zee worden gedumpt. 'De giftige grondstoffen vormen een serieus gevaar voor het onderwaterleven en de dieren.'
Dronebeelden
Dronebeelden en foto-opnamen, die de krant liet maken tijdens de research voor dit verhaal, bewijzen dat bij het lossen door de Tata-kranen grote hoeveelheden steenkool worden gemorst in de haven en op het dek van de boten. Ze bewijzen ook dat die boten vervolgens met een dikke laag kolen en gruis op het dek weer vertrekken. Tijdens een van de observaties waren matrozen te zien die direct na de afvaart uit de Tata-haven de boot met bezems en kolenschoppen vrijmaakten en de gemorste steenkool met grote kracht over de rand van het dek duwden.
smerig bedrijf dat de Nederlandse zeekust ontsiert en mensen ziek maakt en de Noordzee stelselmatig vervuildquote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Tata steel prachtig bedrijf met veel werkgelegenheid door de jaren heen en heeft een boost aan de regio en opbouw van Nederland geleverd.
Klopt die moet naar het buitenland om daar de boel te vervuilen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
smerig bedrijf dat de Nederlandse zeekust ontsiert en mensen ziek maakt en de Noordzee stelselmatig vervuild
De steenkolenmijnen zijn ook gesloten , TATA moet ook weg
ASML dat is een mooi bedrijf, maar zo een vuil bedrijf als TATA moet asap weg
Het een en ander bewijst niets. Er bestaat zoveel laster, vervalsing en zwartmakerij. Bepaalde onderzoeken, evenals daarbij op beeld gezette 'bevindingen' over het staalbedrijf die belastend moeten uitpakken, kunnen gemakkelijk gemanipuleerd zijn in de strijd tegen Tata Steel.quote:Reactie Tata Steel
„Het in dit speculatieve artikel geschetste beeld dat duizenden kilo’s grondstoffen willens en wetens in zee verdwijnen en de aantijging dat schippers daarvoor zouden worden betaald, herkent Tata Steel niet.
Het lossen van schepen met grondstoffen in de haven van Tata Steel gebeurt conform procedures. Doordat het herhaaldelijk oppakken van grondstoffen op den duur slijtage veroorzaakt aan de grijpers van de loskranen, kan het incidenteel voorkomen dat grondstoffen worden gemorst. Bij constatering daarvan wordt de grijper uit gebruik genomen en gerepareerd of vervangen. Ook blijven er soms grondstoffen aan de buitenkant van grijpers hangen. Als er grondstoffen worden gemorst, komen die op de kade of op het schip terecht en niet in het water.
In de havens is een bedrijf werkzaam dat in opdracht van Tata Steel zorgt dat de scheepsruimen volledig worden geleegd. Aan het eind van de lossing van een ruim worden medewerkers met een speciale machine neergelaten om restanten en de in hoeken van het ruim achtergebleven grondstoffen bijeen te vegen en het ruim veegschoon op te leveren. Vervolgens worden de dekluiken naar binnen geschoven en wordt eventueel morsmateriaal van de dekluiken in bakken geveegd of in het ruim.
Bij het lossen van schepen kan het voorkomen dat er beschadigingen optreden. Voor kleine beschadigingen komen Tata Steel en de schipper een schadebedrag overeen, dat contant wordt betaald. Deze betalingen worden schriftelijk vastgelegd. Incidenteel komt het voor dat er onvoldoende capaciteit is om het dek veegschoon op te leveren. Dan wordt ook met de kapitein een vergoeding afgesproken voor het veegschoon maken van de luiken en het dek van het schip.
De kapitein is verantwoordelijk voor het ordentelijk verwijderen van eventueel aanwezige grondstoffen. Tata Steel wijst de kapiteins van schepen er altijd uitdrukkelijk (en ook schriftelijk) op dat ladingluiken en dek vrij van ladingresten moeten zijn bij vertrek naar zee. Indien de bemanning de luiken en/of het dek schoonmaakt, dient dit te gebeuren zonder dat er grondstoffen in het water terechtkomen. Tevens wijst Tata Steel de kapiteins erop dat de autoriteiten hierop toezicht houden en dat er hoge boetes staan op het niet naleven hiervan.
Tata Steel handelt conform de nationale (Regeling Laden en Lossen Bulkschepen) en Europese wet- en regelgeving op dit gebied.”
er zijndus foto,s van mensen die de vuil de zee in schuivenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:07 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het een en ander bewijst niets. Er bestaat zoveel laster, vervalsing en zwartmakerij. Bepaalde onderzoeken, evenals daarbij op beeld gezette 'bevindingen' over het staalbedrijf die belastend moeten uitpakken, kunnen gemakkelijk gemanipuleerd zijn in de strijd tegen Tata Steel.
inderdaad de achterhoek van Roemenie ofzoquote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt die moet naar het buitenland om daar de boel te vervuilen.
Welke mooie kust?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijndus foto,s van mensen die de vuil de zee in schuiven
TATA zal het inderdaad ontkennen
echter die vieze smeerlap TATA moet van onze mooie kust vandaan, zoek maar eeen land waar geoeg ruimte is die vies mag worden
https://eenvandaag.avrotr(...)e-ruim-moeten-aange/
https://eenvandaag.avrotr(...)-terrein-tata-steel/
Deze Katwijk aan zee kustquote:
quote:Tata Steel grootste loodvervuiler van Nederland: helft van uitstoot komt van staalgigant
Laat die eens zien dan?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijndus foto,s van mensen die de vuil de zee in schuiven
quote:TATA zal het inderdaad ontkennen
echter die vieze smeerlap TATA moet van onze mooie kust vandaan, zoek maar eeen land waar geoeg ruimte is die vies mag worden
https://eenvandaag.avrotr(...)e-ruim-moeten-aange/
https://eenvandaag.avrotr(...)-terrein-tata-steel/
quote:Prins verhuisde ooit naar Wijk aan Zee omdat hij behoefte heeft aan schone lucht.
Ja daat gaat nu niet meer sinds dat smerige bedrijf uit India zich hier inkocht en met lobbbieclubs alle regelsaan de laars lapt aan onze kustquote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
Prins verhuisde ooit naar Wijk aan Zee omdat hij behoefte heeft aan schone lucht.
Daarvoor wel dan?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 21:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja daat gaat nu niet meer sinds dat smerige bedrijf uit India zich hier inkocht en met lobbbieclubs alle regelsaan de laars lapt aan onze kust
Toen het nog Hoogovens was was inderdaad alles ieen stuk schoner ja,quote:
Hoe kom je aan deze wijsheid?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 21:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Toen het nog Hoogovens was was inderdaad alles ieen stuk schoner ja,
Rechtstreeks uit de dikke duim.quote:
Ik verwacht dat de foto's van de rotzooi die in zee geschoven wordt daar ook vandaan komen.quote:
ook omdat de normen sinds de jaren 60 fors opgesch/obven zijn en dat TATA /fors meer is gaan vervuilen en produceren in Kartwaijk aan zeequote:
nuquote:
Dus?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 22:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nu
Hoogovens producerede slechts 6 % van de staal die de vieze TATA nu produceert in Nederland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |