abonnement Unibet Coolblue
pi_204961992
Ben vandaag in dit museum in Bologna op bezoek geweest:

MUSEUM FOR THE MEMORY OF USTICA
https://www.museomemoriaustica.it/

Ik had nog niet eerder van deze vliegramp gehoord, wel een aanrader om te bezoeken wanneer je in de buurt bent.
pi_204962356
twitter

Getwitter op twitter over Schiphol, niet positief.
pi_205070949
Defensie vindt opvolger voor C-130 Hercules
quote:
Defensie heeft in de C-390M van de Braziliaanse fabrikant Embraer een opvolger gevonden voor de C-130H Hercules. De bedoeling is dat het eerste nieuwe transportvliegtuig in 2026 in Nederland aankomt. Dat schrijft staatssecretaris Christophe van der Maat vandaag aan de Tweede Kamer.

De 4 C-130’s van Defensie hebben het eind van hun levensduur bereikt. Aanvankelijk was het de bedoeling er nog tot minimaal 2031 mee te blijven vliegen, maar ze zijn steeds minder vaak inzetbaar door mankementen. In 2020 werd daarom besloten ze toch te vervangen.

Waar aanvankelijk het plan was om 4 nieuwe toestellen te verwerven, worden dat er 5. Er is behoefte aan meer vlieguren, schrijft Van der Maat. Hij verwijst naar de evacuaties in Afghanistan in 2021 en de drastisch veranderde veiligheidssituatie aan de oostflank van Europa. “Die hebben het belang van gegarandeerde beschikbaarheid aan transportcapaciteit voor de krijgsmacht onderstreept. Met een uitbreiding van 2.400 naar 4.000 vlieguren, zijn eenheden beter en vaker te ondersteunen. Ook draagt Nederland bij aan het invullen van een Europees tekort. Verder komt extra transportcapaciteit ten goede aan de snelheid om te reageren bij calamiteiten.”

Eisen
Defensie stelde verschillende eisen aan de opvolger van de C-130. Uit onderzoek kwam de C-390M er beter uit dan de C-130J van Lockheed Martin, die als alternatief werd gezien. Zo is de beschikbaarheid van de C-390M hoger, scoort het toestel beter op een aantal operationele en technische eisen en heeft het minder onderhoud nodig. Bovendien kan de C-390M met 4 toestellen al voldoen aan de minimale eis van 2.400 vlieguren. De C-130J heeft daar 5 toestellen voor nodig.

De bedoeling is dat de C-390M ook deelneemt aan het European Air Transport Command. Dit is een samenwerkingsverband op het gebied van luchttransport van 7 Europese landen. De C-390M eraan toevoegen komt de pooling and sharing van capaciteiten in Europees verband te goede. Dit gebeurt met gelijksoortige maar ook verschillende typen transportvliegtuigen.

Kosten
Doordat Defensie meer vlieguren wil maken, gaan ook de geschatte kosten omhoog. Aanvankelijk werd uitgegaan van ¤ 250 miljoen tot ¤ 1 miljard. Dat wordt nu tussen ¤ 1 miljard en ¤ 2,5 miljard.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:24:11 #280
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_205073194
Wel apart dat NL zo maar durft af te wijken van de standaard... heeft Biden al met Rutte gebeld?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_205092498
Da`s een mooi-tje om te spotten!

https://www.flightradar24.com/TLJ602H/2c4f39dc
pi_205217217
Incident: Emirates A388 at Dubai and Brisbane on Jul 1st 2022, gear and fuselage damage
quote:
An Emirates Airbus A380-800, registration A6-EVK performing flight EK-430 from Dubai (United Arab Emirates) to Brisbane,QL (Australia), departed Dubai's runway 30L, climbed to initially FL310 and up to FL390. On approach to Brisbane the crew advised ATC they were suspecting they blew a tyre on takeoff and requested emergency services on standby. The aircraft landed on Brisbane's runway 19R about 13.5 hours after departure and was towed to the apron. A large hole in the left hand wing root fairing was observed followed by discovery of penetration at the underside of the fuselage.

The aircraft was unable to depart for its return flight and is still on the ground in Brisbane about 17 hours after landing.

According to gossip inside the airline the damage occurred during takeoff from Dubai.

A Brisbane airport employee reported in a local interview that the crew advised they suspected a blown tyre on takeoff, emergency services were on standby for the landing.

  zondag 3 juli 2022 @ 14:53:26 #283
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_205221825
Das een aardig gaatje :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 juli 2022 @ 15:14:35 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_205222035
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 14:53 schreef flipsen het volgende:
Das een aardig gaatje :X
Zo opgelost met wat tape :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_205240473
Na A380's van Air France, Emirates en Singapore Airlines, is men nu ook begonnen aan de sloop van een van Qantas.

VH-OQF "Charles Kingsford Smith", geleverd aan Qantas in januari 2010, op 23 maart 2020 uit de vloot gehaald en op 14 juli dat jaar in Victorville opgeslagen.

Qantas heeft 12 A380's, 10 zijn/zullen terug keren in de vloot.



https://twitter.com/ShorealoneFilms/status/1541927071361904640
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 22:27:08 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205240618
Lufthansa neemt ze overigens weer op in de vloot ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205243746
PILOTEN SAS STAKEN, DIRECTIE VRAAGT IN REACTIE ‘FAILLISSEMENT’ AAN IN DE VS
quote:
SCHIPHOL - SAS Scandinavian Airlines heeft in de Verenigde Staten de Chapter 11-procedure aangevraagd, een juridisch instrument voor reorganisatie. Dit gebeurt in reactie op een staking van piloten die maandagavond is begonnen. CEO Anko van der Werff zei dinsdagmorgen "geen andere keus" te hebben en riep het personeel op zich verder “constructief” in te zetten.

(...)
  dinsdag 5 juli 2022 @ 11:50:06 #288
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_205243834
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 18:09:38 #289
45833 crew  Fogel
pi_205247259
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:50 schreef flipsen het volgende:
@:Fogel
Ik kreeg eerder vandaag deze mail:

Dear Fogel,

At SAS, we are proud of the role we play in serving our members and helping our communities across Scandinavia stay connected. We have spent the last months working to strengthen our financial position and become an even better airline for you. Today, we are taking decisive steps to accelerate our transformation.

I wanted to reach out directly to you as a EuroBonus member, to let you know about the actions we are taking to make SAS a stronger competitor in the global aviation industry as passengers continue returning to the sky:

• SAS and certain of its subsidiaries have voluntarily filed for Chapter 11, a legal process for financial restructuring in the U.S. that will enable us to implement key elements of our SAS FORWARD transformation plan. Many large airlines based outside of the U.S. have successfully used this process over the years to reduce their costs.

• We plan no changes to EuroBonus. You can continue to earn points as before and use your points for flights with SAS and partner airlines or with other partners. You can also continue to enjoy your usual EuroBonus benefits.

• This process is expected to have no impact on our customers and hence no impact on your membership status.

• There are no changes to our flight schedule because of this process. Your current bookings remain in effect, and you will be notified as usual of any changes to our scheduled departures although the ongoing SAS Scandinavia pilots’ unions strikes will continue to impact the flight schedule.

• You can continue to book flights online at flysas.com or through our mobile app. Additionally, you can continue using tickets, vouchers, and gift cards already purchased.

We will keep you informed as we make progress. Additional information about this process is available at SAS' website.

We are proud of our legacy as Scandinavia’s leading airline. We value our relationship and look forward to continuing to serve you for years to come.

Thank you for your continued loyalty.

Sincerely,

Anko van der Werff
President & Chief Executive Officer, SAS
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_205270626
Smooth!
pi_205277411
Vandaag is op de luchthaven van Hong Kong de 3e baan in gebruik genomen.
De eerste commerciële vlucht die er gebruik van maakte was CX3251, een Cathay Pacific Cargo 747-400F uit Shanghai.





Interessant feitje; op de zeer vroege ochtend van 6 juli 1998 was het ook een Cathay Pacific 747 die de laatste commerciële vlucht uitvoerde vanaf de voorganger van deze luchthaven - Kai Tak - CX251 naar London Heathrow.
En het was ook een Cathay 747 die de eerste commerciële vlucht uitvoerde op de nieuwe luchthaven - Chek Lap Kok - non-stop vanuit New York JFK; destijds de allereerste non-stop vlucht vanuit New York naar Hong Kong, met 15 uur en 35 minuten destijds ook de langste commerciële vlucht ooit met een vlucht over de Noordpool.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 16:12:01 #292
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_205277635
Wat is eigenlijk daaruit ooit geworden... een NL luchthaven in zee?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_205283082
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:12 schreef shiz het volgende:
Wat is eigenlijk daaruit ooit geworden... een NL luchthaven in zee?
Me dunkt meer nadelen dan voordelen.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 16:25:57 #294
182182 spapaars
Ver onder het NAP
  zondag 17 juli 2022 @ 10:23:36 #295
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_205366036
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator zondag 17 juli 2022 @ 12:19:05 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205366982
Met die vliegtuigen zijn ook wel al redelijk oud en op Wikipedia staan van de laatste 15 jaar toch wel best wat incidenten... -O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 18 juli 2022 @ 19:57:41 #297
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205381692
twitter

Gaat om een Fokker 50, 5Y-JXN, in 1992 geleverd aan Lufthansa Citylines en daarna een hele boek vol aan eigenaren gehad.
pi_205417826
Airbus reshapes A350 cabin to accommodate up to 30 more seats
quote:
Airbus is nearing introduction of a new interior configuration standard for the A350 which will permit 10-abreast economy seating and potentially add 30 seats to the aircraft’s accommodation.

The densification change will allow the A350-1000 to carry “well over” 400 passengers in certain configurations, chief commercial officer Christian Scherer told FlightGlobal at the Farnborough air show.

He says the new standard provides “increased volume” inside the cabin which allows the airframer to “very comfortably” put a 10-abreast layout in economy, and provide 20-30 more seats depending on the pitch.

Scherer stresses that this is achieved “without compromising seat width”, and involves fitting such features as a slightly-reshaped cabin wall lining, so the walls are “pushed out a little bit”, providing additional interior width.

(...)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')